radeon-hd4870-1gb-vs-geforce-gtx-260-216-sp
Hardware Článek Radeon HD4870 1GB vs. GeForce GTX 260 (216 SP)

Radeon HD4870 1GB vs. GeForce GTX 260 (216 SP) | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

9. 12. 2008 01:00 98

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Představení karet 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. TOP 5 Games - Fallout 3 6. TOP 5 Games - Call Of Duty 5 7. TOP 5 Games - Left 4 Dead 8. TOP 5 Games - Far Cry 2 9. TOP 5 Games - Dead Space 10. Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 12. Call Of Duty 4 13. Devil May Cry 4 14. Company Of Heroes : Opposing Fronts
15. Mass Effect 16. Unreal Tournament 3 17. Enemy Territory 18. Brothers In Arms : Hell´s Highway 19. Race Driver GRID 20. Half Life 2 : Episode Two 21. Bioshock 22. World In Conflict 23. Tomb Raider : Underworld 24. Grand Theft Auto IV 25. Shrnutí výkonu 26. Přetaktování, teploty a spotřeba 27. Závěr

V dnešním testu se podíváme podruhé na výkon grafik vyšší střední třídy. Každá z nich je vyzbrojena posledními ovladači, a jejich současný výkon změříme ve dvaceti nejnovějších hrách letošního roku. Podíváme se na TOP 5 největších trháků vánoc, ale ani další tituly nepřijdou zkrátka.

Reklama

Protože chceme ukázat skutečně aktuální herní výkon, vymyká se i tento test normální testovací metodice. Další běžné testy grafik budou již provedeny s menším počtem her, kde máme naměřené i další grafické karty. Také skladba her se změní a staré překonané tituly budou vyřazeny. V této kapitole vás seznámím, jak jsem testoval. Chtěl jsem si test zjednodušit a použil jsem některá dema a vestavěné benchmarky. Pro tento test nám to postačí.

Měřil jsem ve třech základních rozlišeních. V nejnižším 1280x1024 bez vyhlazování, toto nastavení simuluje stále dost používané 19" LCD panely. Druhý test proběhl v 1680x1050 rozlišení, které je dnes velmi oblíbené u 22" 16:10 monitorů. Díky poměru stran, obraz na těchto panelech značně trpí zubatými hranami. Proto jsem zapnul právě zde vyhlazování, pokud to hra nebo ovladače umožňovaly. Nejvyšším rozlišením testu je 1920x1200 jako jasný high-end s 24" panelem. Zde jsem měřil s vyhlazováním a bez.

Radeon HD4870 1GB vs. GeForce GTX 260 (216 SP)
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá asi 10 minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Nahrál jsem vlastní demo v misi "Dead Air", které jsem pak spouštěl. Průběh jsem zaznamenal Frapsem a uložil. Vysoká FPS starého Source enginu umožňují zapnutí vyhlazování 8x, nastavené ve hře.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor u karet Radeon! Zde se z nějakého důvodu omezí FPS na 60 snímků a nelze to nijak vypnout v menu hry a ovladačích. Je nutné ručně zeditovat INI soubory.
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování AA nefungovalo.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích. Z důvodu nekoukatelného obrazu bez vyhlazování, byla hodnota AA 4x nastavena vždy.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
Radeon HD4870 1GB vs. GeForce GTX 260 (216 SP)
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. FPS Lock na 60 snímků jsem odstranil v konfiguračním souboru. U GeForce mi ale AA 4x při rozlišení 1680x1050 nefungovalo, u vyššího ano.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě Shangrilla. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AF nastavena v ovladačích, AA jsem nepoužil.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Gamer, hodnota AF v ovladačích. AA jsem nastavil v testovací utilitě.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil z uložené pozice po základním táboře, se zapnutým dynamickým DX10 světlem. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání FPS jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře. Source engine snese s vysokým FPS i AA 8x, tak jsem jej nastavil.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi pět minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. U karty Radeon HD4870 512MB mi nešlo nastavit vyšší detaily než Low.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama