První pohled na ovladače GeForce 180 | Kapitola 2
Seznam kapitol
V těchto dnech se objeví WHQL verze ovladačů řady 180 pro grafické karty GeForce. My jsme se na novinky těchto "Big Bang 2" ovladačů podívali, a změřili jsme i nárůst výkonu proti předešlé verzi. Srovnáme také škálování výkonu SLI v téměř ve dvou desítkách nejnovějších her. Výsledky jsou někde vskutku impozantní.
Testovací sestava se skládá ze základní desky eVGA nForce 790i Ultra SLI CK. Pamětí 4x1GB Corsair DDR3 1800 CL7, dále jsme použili k testování čtyřjádrový procesor Core 2 Quad QX9650. K testu posloužily dvě grafické karty GeForce GTX 280. Diskové pole Raid 0 je sestaveno ze dvou disků WD Raptor 150GB, zdroj jsem použil Thermaltake 1000W. Ovladače jsem použil dvě verze, viz dále.
2x GeForce GTX 280 ve SLI
Hardware | |
Procesor | Core 2 Quad QX9650 @ 3.6GHz |
Paměť | 4*1024MB Corsair DDR3 - 24-8-8-8-2T 1800MHz |
Základní deska | eVGA nForce790i Ultra SLI CK |
Grafická karta | 2x GTX 280 + HP2465 |
Zdroj | Thermaltake 1000W |
Ovladače | GeForce 178.24, 180.43 beta |
Software | |
Operační systém | Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím ani dvojici grafik. Nastavení bylo: CPU 3600MHz (450x8), FSB 450MHz (1800MHz), paměti na 1800MHz při časování 24-8-8-8-2T. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit.
Testovací hry
Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory.
Ovladače
Grafické karty byly testovány s posledním volně dostupným beta buildem ovladačů GeForce 180.43. Vidíte je na přiloženém obrázku. Finální "podepsaná" verze 180.47, která se objeví na webu příští pondělí (24.11.), se s velkou pravděpodobností nebude nijak zásadně výkonově lišit od té naší verze. Proto testovat znovu s WHQL verzí bude již zbytečné. Doufejme :-)