Radeon HD4870 X2 - ofenzíva rudých pokračuje | Kapitola 12
Seznam kapitol
POZOR Aktualizováno! Velmi bych se divil, kdybyste dosud neslyšeli o novém ATi Radeonu HD4870 X2. V den uvedení bylo možné shlédnout spoustu testů na zahraničních stránkách, a mnoho z vás má o výkonu této karty již jasnou představu - o tom, že jde o nejvýkonnější současnou grafickou kartu, není nutné pochybovat. Je ovšem toto vítězství tak jednoznačné? Hodí se koncepce dvou jader pro každou hru? Všemi aspekty - pro i proti - se budeme zabývat právě dnes...
Jedni tuto hru vyzdvihují do nebes, jako etalon grafických orgií a druzí ji zavrhují, jako nudnou střílečku. To nic nemění na faktu, že jde o nejnáročnější FPS dneška (i když to spíše způsobuje mizerná optimalizace). Testuji s posledním patchem 1.2.1.
Ve hře jsem nastavil vše na "High", při volbě "Ultra High" není hra hratelná na žádné kartě (na přání čtenářů jsem ale i toto nastavení zařadil). Měnil jsem pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování. Anizotropní filtrace jsem zapínal přímo v ovladačích grafické karty. Hrál jsem level "Assault", kde jsem od vrtulníku doběhl až na pláž a zase zpět do tábora. Kolem mne zuřila skutečná bitva, výbuchy a padající letadla - to vše opět zaznamenával Fraps.
V této hře bohužel dvě GPU v CrossFire škálují velmi špatně. Hra dvě GPU ale podporuje a využívá, problém je na straně ovladačů. Zaznamenal jsem totiž obrovské nárůsty fps, ovšem pouze v několika málo situacích během měřeného úseku. Výkon CrossFire hodně kolísá.
Poměr výkonu
Toto je druhý titul, kde se Radeonu HD4870 X2 mnoho nedaří. Ve všech rozlišeních je jediná GeForce GTX 280 lepší, zůstala poražena pouze v rozlišení 2560x1600. Rozdíl je ale malý, a hratelné to není na žádné z karet. Zde je paradoxně Radeon HD4870 výkonnější (kromě 2560x1600).
Problémy
- HD4870 X2 - bez artefaktů, micro-stuttering se vzhledem k malé účinnosti CrossFire neprojevil.