CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato místy frenetická akce, je skvělou ukázkou dokonalé optimalizace enginu při zachování skvělé grafiky a vysokých počtů fps. Mezi hráči je velmi oblíbená, hlavně kvůli hře po síti. Hru testuji s posledním patchem dostupným na webu. Zapojení dvojice grafik, je nutné aktivovat také přímo v menu hry.
Veškeré volby jsou v této hře nastaveny na maximum, včetně vyhlazování a anizo filtrování. U této hry si tento luxus můžeme dovolit i u méně výkonných karet. Testuji Frapsem level "War Pig", od začátku, po invazi nepřátel z vrtulníku až po průjezd tankem do další části města. Zde je nutné hrát delší úsek, protože hra není nikdy naprosto stejná.
V této hře jsou karty ATi Radeon vždy o krok napřed před konkurenčními NVIDIA GeForce. To se ovšem netýká zapojení dvou grafik ve SLI, a CrossFire. Zde SLI získává jasný náskok, a opět to dokazuje i náš naměřený průběh.
Nárůst výkonu Multi-GPU
U této hry, se rozdíl čipových sad u CrossFire projevil téměř zanedbatelně, rozdíly jsou malé. V nižších rozlišeních ale CrossFire škáluje jen velmi málo, znatelný nárůst se objevuje pouze od 2560x1600 s vyhlazováním. Naopak SLI škáluje perfektně ve všech rozlišeních, největší nárůst je také v 2560x1600.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - slabší, tato hra CrossFire využívá pouze v nejvyšším rozlišení. Nárůst je ale ve všech nastaveních, ovšem s nižšími rozlišení je to procentuálně slabší. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - perfektní, u této hry se projeví nárůst ve všech rozlišeních.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - objevovaly se artefakty, čtverce a chyby v obraze hry i menu, mikrostuttering jsem nezaznamenal.
- SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v menší míře u rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to ale nemělo zásadní vliv.