crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 8

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato místy frenetická akce, je skvělou ukázkou dokonalé optimalizace enginu při zachování skvělé grafiky a vysokých počtů fps. Mezi hráči je velmi oblíbená, hlavně kvůli hře po síti. Hru testuji s posledním patchem dostupným na webu. Zapojení dvojice grafik, je nutné aktivovat také přímo v menu hry.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Veškeré volby jsou v této hře nastaveny na maximum, včetně vyhlazování a anizo filtrování. U této hry si tento luxus můžeme dovolit i u méně výkonných karet. Testuji Frapsem level "War Pig", od začátku, po invazi nepřátel z vrtulníku až po průjezd tankem do další části města. Zde je nutné hrát delší úsek, protože hra není nikdy naprosto stejná.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře jsou karty ATi Radeon vždy o krok napřed před konkurenčními NVIDIA GeForce. To se ovšem netýká zapojení dvou grafik ve SLI, a CrossFire. Zde SLI získává jasný náskok, a opět to dokazuje i náš naměřený průběh.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

U této hry, se rozdíl čipových sad u CrossFire projevil téměř zanedbatelně, rozdíly jsou malé. V nižších rozlišeních ale CrossFire škáluje jen velmi málo, znatelný nárůst se objevuje pouze od 2560x1600 s vyhlazováním. Naopak SLI škáluje perfektně ve všech rozlišeních, největší nárůst je také v 2560x1600.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - slabší, tato hra CrossFire využívá pouze v nejvyšším rozlišení. Nárůst je ale ve všech nastaveních, ovšem s nižšími rozlišení je to procentuálně slabší. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - perfektní, u této hry se projeví nárůst ve všech rozlišeních.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - objevovaly se artefakty, čtverce a chyby v obraze hry i menu, mikrostuttering jsem nezaznamenal.
  • SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v menší míře u rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to ale nemělo zásadní vliv.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama