CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Hra Bioshock je stále oblíbená a přesto, že máme na trhu modernější tituly na unreal 3 enginu, je její testování stále relevantní. Hru testuji s posledním patchem 1.1.
Veškeré volby ve hře jsem nastavil na maximum, po DX10 i tuto volbu. Měnil jsem poté pouze rozlišení. Anizo a vyhlazování (8xQ) je nutné vynutit pouze v ovladačích. U karet ATi nefungovala jiná kombinace než AF16x a AA8x a 1680x1050, při nastavení AA4x se nic nedělo a vyhlazování se nekoná. Při vyšším rozlišení byl výsledek stejný, žádný režim AA nefungoval. Onehdy na jednom serveru testovali náročnost scén této hry, a úvodní plameny na hladině jasně zvítězily. I já měřil Frapsem tuto scénu.
Výkon všech karet v tomto testu, byl velmi vysoký a tato hra škáluje v Multi-GPU náramně. V nejnáročnějším nastavení s vyhlazováním, ale již potřetí znatelně vede SLI proti CrossFire. Což dokazuje také průběh. Ovladače Catalyst mají prostě s vyhlazováním unreal3 enginu stále problém.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Zde se projevuje malý "zázrak" a téměř popření fyzikálních zákonů, ovšem co jsem naměřil - jsem naměřil a stojím si za tím. Nárůst CrossFire je totiž někdy víc než stoprocentní! V této hře není rozdíl mezi čipsety Intel nijak znatelný, obě řešení podaly exklusivní výsledky. Také SLI škáluje perfektně, ovšem maximálně o 89 procent, což sice na procentuální vyjádření výsledku CrossFire nestačí, v reálu jsou ale fps se SLI vyšší.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - perfektní, tato hra CrossFire masivně využívá. U vyšších rozlišení 1920x1200 dochází k neuvěřitelnému nárůstu výkonu o sto procent. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - perfektní, u této hry se nejvíce projeví v rozlišení 1680x1050, 1920x1200 a při vyhlazování. Skóre je dobré ale ve všech rozlišeních.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevil v žádném rozlišení.
- SLI - bez artefaktů, zde se opět mikrostuttering objevuje, v menší míře u rozlišení 1920x1200. Na hratelnost to ale nemělo významný vliv.