CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Historická akce z pohledu třetí osoby je velmi pěkně graficky provedena, a rozsáhlá města s velkým množstvím postav slušně prověří potenciál grafické karty. Testuji hru s posledním oficiálním patchem 1.2.
Nastavení této hry je bohužel velmi slabé, a můžeme měnit pouze několik položek. Konkrétní úroveň vyhlazování nelze nastavit, pouze volbou Multisampling můžeme vyhlazování ovlivnit, jak přesně ale nevíme. U vyšších rozlišení než 1680x1050 nejde u této volby nastavit víc než hodnota 1/3. Testoval jsem se všemi volbami na maximum (do 1680x1050 s 3/3 a 1920x1200 1/3). Nakonec jsem zkusil vynutit anizo a vyhlazování v ovladačích. Frapsem jsem snímal poslední level, kde jsem od studny doběhl až k prvnímu souboji s několika protivníky, po jejich zdolání jsem záznam fps zastavil.
Bez vyhlazování, napříč všemi rozlišeními je výkon karet ATi Radeon velmi dobrý, a dá se srovnat s konkurencí. Po zapnutí vyhlazování ale získají karty NVIDIA GeForce měřitelně navrch - což opět dokládá zaznamenaný průběh s maximálním vyhlazováním.
Nárůst výkonu Multi-GPU
V této hře funguje CrossFire trochu lépe, než v první hře. Ovšem ani zde, to není nijak závratný nárůst. Opět vidíme značný vliv na výkon na obou čipových sadách Intel. Počet 16+16 PCIe linek zde znamená téměř deset procent vyšší výkon v průměru. Škálování SLI je v této hře mnohem vyšší a efektivnější ve všech rozlišeních. CrossFire podává nejlepší skóre v 2560x1600, SLI v 1920x1200 a 1680x1050 s vyhlazováním.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - slabé, tato hra CrossFire částečně využívá pouze od rozlišení 1920x1200. Nejsou zde ale propady pod úroveň jedné karty (na P45 Express ano). Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - také slabé, u této hry se projeví pouze v rozlišení 1680x1050, 1920x1200 jinak ne.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevil v žádném nastavení.
- SLI - bez artefaktů, zde se mikrostuttering objevuje, ve větší míře u rozlišení 1920x1200. Na hratelnost to již mělo negativní vliv.