CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 19
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato extrémně rychlá akce je graficky parádní, a mezi hráči také velmi oblíbená. Škoda jen, že jsou mapy tak malé.
Nastavení ve hře je velmi slabé, proto nastavuji detaily a všechny volby v utilitě "ut3 bench tool", kde spouštím i definovaný level. V této hře se nedá dosáhnout vždy stejných průběhů, proto hraji level delší čas s fixním počtem 20-ti botů. Ke hře jsem vybral mapu "Shangrila". Nastavení vyhlazování (8xQ) a anizo nastavuji pouze v ovladačích grafiky. U karet Radeon nešla opět jiná možnost než 1680x1050 a AA8x. Level zaznamenává Fraps.
Bez vyhlazování jsou karty NVIDIA GeForce jasnými favority tohoto titulu. Pokud zapneme maximální možné vylepšení obrazu, situace se více vyrovnává - jak se můžete podívat na našem naměřeném průběhu.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Rozdíl mezi oběma CrossFire čipsety, je v této hře opět minimální. Hra reaguje na dvojici grafik velmi dobře, v obou případech - jak SLI, tak CrossFire. Maximální přínos je znát v rozlišení 1680x1050 spolu s vyhlazováním. V ostatních nastaveních nejsou nárůsty s druhou kartou tak markantní.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - solidní, tato hra dokáže využít výhody CrossFire. Nejvíce se projeví při maximálním vyhlazování. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - dobré, u této hry se projeví dvojice karet pouze se zapnutým vyhlazováním a vysokým rozlišením.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevoval.
- SLI - bez artefaktů, také zde jsem se s mikrostutteringem nesetkal v žádném nastavení.