crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 19

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato extrémně rychlá akce je graficky parádní, a mezi hráči také velmi oblíbená. Škoda jen, že jsou mapy tak malé.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení ve hře je velmi slabé, proto nastavuji detaily a všechny volby v utilitě "ut3 bench tool", kde spouštím i definovaný level. V této hře se nedá dosáhnout vždy stejných průběhů, proto hraji level delší čas s fixním počtem 20-ti botů. Ke hře jsem vybral mapu "Shangrila". Nastavení vyhlazování (8xQ) a anizo nastavuji pouze v ovladačích grafiky. U karet Radeon nešla opět jiná možnost než 1680x1050 a AA8x. Level zaznamenává Fraps.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Bez vyhlazování jsou karty NVIDIA GeForce jasnými favority tohoto titulu. Pokud zapneme maximální možné vylepšení obrazu, situace se více vyrovnává - jak se můžete podívat na našem naměřeném průběhu.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozdíl mezi oběma CrossFire čipsety, je v této hře opět minimální. Hra reaguje na dvojici grafik velmi dobře, v obou případech - jak SLI, tak CrossFire. Maximální přínos je znát v rozlišení 1680x1050 spolu s vyhlazováním. V ostatních nastaveních nejsou nárůsty s druhou kartou tak markantní.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - solidní, tato hra dokáže využít výhody CrossFire. Nejvíce se projeví při maximálním vyhlazování. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - dobré, u této hry se projeví dvojice karet pouze se zapnutým vyhlazováním a vysokým rozlišením.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neprojevoval.
  • SLI - bez artefaktů, také zde jsem se s mikrostutteringem nesetkal v žádném nastavení.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama