CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 17
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tato již celkem stará hra je stále velmi graficky náročná, ani nejvýkonnější karty dneska se na ni nemohou mnoho vytahovat. Testuji hru s posledním patchem, bez jakýchkoliv modifikací.
Všechno ve hře jsem nastavil na maximum. Bez vyhlazování, které se nastavuje ve hře, jsem aktivoval "HDR" a s ním pouze efekt "Bloom". Úroveň anizotropního filtrování jsem nastavoval v ovladačích grafické karty. Hrál jsem velmi náročnou scénu, kdy se hráč musí brodit vysokou trávou a poté městem se spoustou postav. Výsledky jsem odečetl z Frapsu.
Skóre v této hře jsou velmi vyrovnané. Jak ukazuje náš průběh, bude určení jednoznačného vítěze opět těžké. Zpočátku jsou karty ATi trochu lepší, později ale patrně ztrácejí. Pokud zhodnotím situaci jako remízu, asi se mnoho mýlit nebudu.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Zde je škálování výkonu SLI i CrossFire vzácně vyrovnané. Procentuální nárůsty v různých rozlišeních, jsou téměř shodné a celkový poměr je také stejný. Mírně zaostává pouze řešení na levném čipsetu Intelu. Nejvyšší využití dvou karet je vidět v rozlišení 2560x1600 bez vyhlazování a 1920x1200 s antialiasem.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - velmi dobré, zde je CrossFire využíváno. Výkon dvou karet se projeví pouze u vysokých rozlišeních. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - také dobré, u této hry se projeví mírně ve všech rozlišeních, hlavně však v nejvyšších nastaveních.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze a propady fps. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to nemělo valný vliv.
- SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, tentokrát se ale projevuje velmi rušivě. Proti CrossFire, je Oblivion na SLI téměř nehratelný.