crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 17

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tato již celkem stará hra je stále velmi graficky náročná, ani nejvýkonnější karty dneska se na ni nemohou mnoho vytahovat. Testuji hru s posledním patchem, bez jakýchkoliv modifikací.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Všechno ve hře jsem nastavil na maximum. Bez vyhlazování, které se nastavuje ve hře, jsem aktivoval "HDR" a s ním pouze efekt "Bloom". Úroveň anizotropního filtrování jsem nastavoval v ovladačích grafické karty. Hrál jsem velmi náročnou scénu, kdy se hráč musí brodit vysokou trávou a poté městem se spoustou postav. Výsledky jsem odečetl z Frapsu.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Skóre v této hře jsou velmi vyrovnané. Jak ukazuje náš průběh, bude určení jednoznačného vítěze opět těžké. Zpočátku jsou karty ATi trochu lepší, později ale patrně ztrácejí. Pokud zhodnotím situaci jako remízu, asi se mnoho mýlit nebudu.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde je škálování výkonu SLI i CrossFire vzácně vyrovnané. Procentuální nárůsty v různých rozlišeních, jsou téměř shodné a celkový poměr je také stejný. Mírně zaostává pouze řešení na levném čipsetu Intelu. Nejvyšší využití dvou karet je vidět v rozlišení 2560x1600 bez vyhlazování a 1920x1200 s antialiasem.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - velmi dobré, zde je CrossFire využíváno. Výkon dvou karet se projeví pouze u vysokých rozlišeních. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - také dobré, u této hry se projeví mírně ve všech rozlišeních, hlavně však v nejvyšších nastaveních.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, projevoval se mikrostuttering, což způsobovalo viditelné posuny v obraze a propady fps. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to nemělo valný vliv.
  • SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, tentokrát se ale projevuje velmi rušivě. Proti CrossFire, je Oblivion na SLI téměř nehratelný.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama