crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 16

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Letecké simulátory vždy šly zcela mimo mne, a po zkušenosti s touto hrou jsem se v tomto mém přesvědčení ještě utvrdil. Tato hra je skutečné "hardcore", jak pro jakoukoliv grafiku tak procesor. Testuji hru s posledním dostupným patchem bez modifikací.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře jsem nastavil vše na "Ultra High", jak ukazuje obrázek. Použitá grafická karta ale neměla na výsledky téměř žádný vliv, zde je největším limitem procesor. Přetaktováním procesoru se všechna skóre zvedla o 5fps a bylo úplně jedno na jaké grafické kartě. Čtenáři test této hry chtěli, ale jak si ukážeme moc vypovídací hodnotu nemá. Před testem je nutné nastavit limit fps na "Unlimited", já testoval průlet dopravním letadlem nad mořem a městem (v různých pohledech - kokpit, seshora, z boku atd.), včetně přistání. Vyhlazování a anizo jsem nastavoval v ovladačích, ve hře nelze měnit hodnoty. Průběh opět zaznamenal Fraps.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře je těžké nějaké rozdíly komentovat, protože fps se liší jen velmi málo. Obecně zde SLI a CrossFire nemá na výsledek vliv. Pokud se podíváme na průběh, tak situace hovoří příznivěji ke dvojici GeForce ve SLI.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Tabulka škálování výkonu je v tomto případě bídná. Tato hra neumí dvě grafiky vůbec využít, a je to vidět na výsledcích. Všechny konfigurace zaznamenaly propad počtu snímků za vteřinu, proti jedné stejné kartě.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - nulové, tato hra CrossFire vůbec nevyužívá. Nastavení Ai (standard, advanced, disabled) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - nulové, pořízení SLI pro tuto hru nemá smysl.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - chyby v obraze, chybějící objekty, budovy, mikrostuttering se neprojevil.
  • SLI - bez artefaktů, zde také problém mikrostutteringu neexistuje.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama