CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 16
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Letecké simulátory vždy šly zcela mimo mne, a po zkušenosti s touto hrou jsem se v tomto mém přesvědčení ještě utvrdil. Tato hra je skutečné "hardcore", jak pro jakoukoliv grafiku tak procesor. Testuji hru s posledním dostupným patchem bez modifikací.
Ve hře jsem nastavil vše na "Ultra High", jak ukazuje obrázek. Použitá grafická karta ale neměla na výsledky téměř žádný vliv, zde je největším limitem procesor. Přetaktováním procesoru se všechna skóre zvedla o 5fps a bylo úplně jedno na jaké grafické kartě. Čtenáři test této hry chtěli, ale jak si ukážeme moc vypovídací hodnotu nemá. Před testem je nutné nastavit limit fps na "Unlimited", já testoval průlet dopravním letadlem nad mořem a městem (v různých pohledech - kokpit, seshora, z boku atd.), včetně přistání. Vyhlazování a anizo jsem nastavoval v ovladačích, ve hře nelze měnit hodnoty. Průběh opět zaznamenal Fraps.
V této hře je těžké nějaké rozdíly komentovat, protože fps se liší jen velmi málo. Obecně zde SLI a CrossFire nemá na výsledek vliv. Pokud se podíváme na průběh, tak situace hovoří příznivěji ke dvojici GeForce ve SLI.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Tabulka škálování výkonu je v tomto případě bídná. Tato hra neumí dvě grafiky vůbec využít, a je to vidět na výsledcích. Všechny konfigurace zaznamenaly propad počtu snímků za vteřinu, proti jedné stejné kartě.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - nulové, tato hra CrossFire vůbec nevyužívá. Nastavení Ai (standard, advanced, disabled) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - nulové, pořízení SLI pro tuto hru nemá smysl.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - chyby v obraze, chybějící objekty, budovy, mikrostuttering se neprojevil.
- SLI - bez artefaktů, zde také problém mikrostutteringu neexistuje.