crossfire-proti-sli-3d-pro-megalomany
Hardware Článek CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 12

Z. Obermaier

Z. Obermaier

12. 8. 2008 01:00 63

Seznam kapitol

1. Úvod: Multi-GPU v roce 2008 2. Multi-GPU: Na co si dát pozor 3. Metodika testu a hry 4. Testovací sestava 5. Age Of Conan 6. Assassins Creed 7. Bioshock 8. Call Of Duty 4 9. Company Of Heroes: Opposing Fronts 10. Crysis 11. Enemy Territory: Quake Wars 12. GRID RaceDriver
13. Half Life 2: Episode Two 14. Lost Planet: Extreme Conditions 15. Mass Effect 16. Microsoft Fligts Simulator X 17. TES IV: Oblivion 18. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 19. Unreal Tournament 3 20. World In Conflict 21. Shrnutí výkonu 22. Teploty a spotřeba 23. Závěr a hodnocení

Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?

Reklama
CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Přesto, že nejsem fanda závodní her (raději si sednu za skutečný volant), tak tato novinka mne náramně bavila a testování jsem si patřičně užil. Grafická stránka a možnosti nastavení jsou perfektní.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře jsem vše nastavil na maximum a hodnotu vyhlazování (8xMSAA) nastavil v ovladačích grafiky. Poté jsem měnil pouze rozlišení. Kvůli nemožnosti opět zaznamenat naprosto stejnou scénu, jsem hrál kompletní "Race Day" se třemi koly. Výsledky zaznamenal Fraps a vy se na ně podívejte.

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře, je to opět jako na tobogánu. Jednou je v čele kombo ATi, ale většinou obsadily první příčku karty NVIDIA. Nejvyšší nastavení s vyhlazováním v našem průběhu, je toho také důkazem.

Nárůst výkonu Multi-GPU

CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany
i Zdroj: PCTuning.cz

V předešlých ovladačích Catalyst, podpora pro CrossFire v této hře chyběla. Nyní již ale funguje, a nárůsty výkonu jsou velmi pěkné. Výhoda dvou grafik se tradičně projeví až od vysokých rozlišení, a zde je to pěkně vidět. Obě Multi-GPU řešení škálují solidně, CrossFire ale bezesporu lépe. Největší využití se projevuje od rozlišení 1920x1200 a výše. Nejvíce s vyhlazováním, to platí pro CrossFire i SLI.

Škálování v Multi-GPU

  • CrossFire - solidní, tato hra CrossFire dokáže využít. Nejvíce se to projeví u vysokých rozlišení s vyhlazováním. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
  • SLI - slabší, u této hry se projeví pouze v rozlišení 2560x1600, jinak nemá téměř smysl.

Problémy Multi-GPU

  • CrossFire - bez artefaktů, hra neustále padala a testování bylo velmi složité, mikrostuttering od 1920x1200 byl jen velmi slabý a na hratelnost neměl zásadní vliv.
  • SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600 se projevoval velmi masivně. Na hratelnost to mělo zásadní vliv, hra je nehratelná.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama