CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 12
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Přesto, že nejsem fanda závodní her (raději si sednu za skutečný volant), tak tato novinka mne náramně bavila a testování jsem si patřičně užil. Grafická stránka a možnosti nastavení jsou perfektní.
Ve hře jsem vše nastavil na maximum a hodnotu vyhlazování (8xMSAA) nastavil v ovladačích grafiky. Poté jsem měnil pouze rozlišení. Kvůli nemožnosti opět zaznamenat naprosto stejnou scénu, jsem hrál kompletní "Race Day" se třemi koly. Výsledky zaznamenal Fraps a vy se na ně podívejte.
V této hře, je to opět jako na tobogánu. Jednou je v čele kombo ATi, ale většinou obsadily první příčku karty NVIDIA. Nejvyšší nastavení s vyhlazováním v našem průběhu, je toho také důkazem.
Nárůst výkonu Multi-GPU
V předešlých ovladačích Catalyst, podpora pro CrossFire v této hře chyběla. Nyní již ale funguje, a nárůsty výkonu jsou velmi pěkné. Výhoda dvou grafik se tradičně projeví až od vysokých rozlišení, a zde je to pěkně vidět. Obě Multi-GPU řešení škálují solidně, CrossFire ale bezesporu lépe. Největší využití se projevuje od rozlišení 1920x1200 a výše. Nejvíce s vyhlazováním, to platí pro CrossFire i SLI.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - solidní, tato hra CrossFire dokáže využít. Nejvíce se to projeví u vysokých rozlišení s vyhlazováním. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv.
- SLI - slabší, u této hry se projeví pouze v rozlišení 2560x1600, jinak nemá téměř smysl.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, hra neustále padala a testování bylo velmi složité, mikrostuttering od 1920x1200 byl jen velmi slabý a na hratelnost neměl zásadní vliv.
- SLI - bez artefaktů, i zde se mikrostuttering objevuje, v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600 se projevoval velmi masivně. Na hratelnost to mělo zásadní vliv, hra je nehratelná.