tichy-vykon-ve-3d-proc-ne
Hardware Článek Tichý výkon ve 3D - proč ne?

Tichý výkon ve 3D - proč ne? | Kapitola 4

Petr Petrovič

Petr Petrovič

30. 7. 2008 01:00 20

Seznam kapitol

1. Jde to i pasivně! 2. Srovnání konstrukce 3. Akcelerace videa, spotřeba a teploty 4. Herní testy 5. Závěr a doporučení 6. MSI 9600GT Hybrid Freezer

V dnešním článku se podíváme na grafické karety z trošku jiného úhlu. Nebude nás až tolik zajímat, jak ohromující mají 3D výkon, ale prioritu bude mít tentokrát hluk a použitelnost v HTPC nebo obecně tichých počítačích. Podíváme se na tři úplně pasivní modely osazené jak čipy Nvidia tak i AMD/ATi a jeden s chlazením navrženým pro minimální hlučnost.

Reklama

Battlefield 2142, Bioshock

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 2142 favorizuje řešení Nvidia a Gigabyte GeForce 9600GT Silent dosahuje nejvyššího výkonu ve všech testovaných rozlišeních. Nutno ovšem podotknout, že grafika z produkce Gigabyte má nadstandardně vysoké frekvence, a tak standardně taktované Radeony bez větších problémů překonává. Všechny testované karty ovšem poskytují solidní FPS pro komfortní hraní na libovolném monitoru do velikosti 24"

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock pod DirectX 10 ukazuje mírnou převahu Radeonů HD3800, ale ve všech testovaných rozlišeních je tato hra velmi dobře hratelná. Radeon HD3870 dokáže "vyptlačit" i v rozlišení 1920x1200 vynikajících 60 snímků za sekundu. GeForce 9600GT je sice o poznání pomalejší, ale při běžném hraní tento rozdíl jen těžko poznáte.

Call of Duty 4, Crysis

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty 4: Moder Warfare jsme otestovali na nejvyšší detaily spolu s vyhlazováním a ukázalo se velmi překvapivě, že GeForce 9600GT oba Radeony bez větších problémů poráží. Pro plynulou hru je ovšem lépe detaily o něco málo snížit, nebo případně snížit level FSAA.

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce 9600GT Silent a Radeon HD3870 Ultimate mají v náročné hře Crysis na vysoké detaily téměř srovnatelné výsledky. Nutno podotknout, že pro hraní je vhodné snížit detaily na střední, neboť v některých pasážích dochází testovaným kartám dech.

Unreal Tournament 3, World in Concflict

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

Unreal Tournament 3 je perfektně hratelný i na starších grafických kartách a dnes testované nejsou žádnou výjimkou, protože v nižších rozlišeních zvládají zobrazovat plynule i se zapnutým vyhlazováním. Pro seriózní hraní je ovšem FSAA nutné vypnout, aby se FPS pohybovalo vždy nad hranící 60 snímků. GeForce 9600GT je o něco malinko rychlejší než Radeony, ale rozdíly opět nejsou nijak propastné.

Tichý výkon ve 3D - proč ne?
i Zdroj: PCTuning.cz

World in Conflict pod DirectX 10 je na testovaných hrách téměř nehratelný, ale záchranou může být vypnutí vyhlazování a na větších monitorech i mírné snížení detailů. Vítězství je opět v rukou GeForce 9600GT Silent z produkce Gigabyte.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama