Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází! | Kapitola 18
Seznam kapitol
Naše prvotní "preview" výkonu Radeonu HD4850 vás mělo navnadit na doplněnou druhou část článku. Dnes je oficiální datum uvedení nových karet, a proto vám slíbené pokračování právě nabízíme. V testu se nově podíváme na technologické novinky, a na závěr také na výkon dvojice Radeonů v zapojení CrossFire.
Her pro DX10 není na trhu mnoho a ve všech případech je vizuální stránka pod DX9 i DX10 téměř stejná. Že má hra vizuálně hezčí vodu nebo trávu, neznamená že je to DX10 titul a využívá DX10 API. Je tedy absolutně jedno, pod jakým API hrajete. Jediná výjimka je Crysis, který povolí nejvyšší detaily až pod DX10 (nebo úpravou konfiguračního souboru i pod DX9). O DirectX 10 jako téměř zbytečném rozhraní pro hry, také hovoří pouze rok a víc staré herní tituly. Už dlouho se neobjevila žádná DX10 hra, většinou jde o porty z konzolí pro DX9 (Assassins Creed budiž světlou výjimkou).
Výsledky Radeonu HD4850 v DX10 hrách jsou skvělé, svou konkurenci v podobě GeForce 9800 GTX nechává většinou za sebou a mnohdy poráží i duální Radeon HD3870X2. Je dobré vidět, že výkon pod DX9 a DX10 podává nová karta velmi vyrovnaný a srovnatelný.