Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR LG GBW-H10N - Blu-ray v akci
LG GBW-H10N - Blu-ray v akci
autor: Bathory , publikováno 23.1.2007

V dnešní recenzi se podíváme na jednu z několika málo Blu-ray zapisovatelných mechanik, které jsou k dostání na našem trhu a to konkrétně na model LG GBW-H10N. Ten se může pochlubit nejenom podporou Blu-ray formátu (BD-ROM, BD-R a BD-RE), ale zvládá i CD a DVD včetně čtení a zápisu na DVD-RAM 5x.


 

Schopnost kopírovat chráněná média

Audio ochrany
Cactus data shield 100 - lze zálohovat
Cactus data shield 200 - lze zálohovat
Key2Audio v2 - lze zálohovat

Datové ochrany
LaserLock - záložní kopie je plně funkční
Bad Sectors - záložní kopie je plně funkční
SafeDisc 2 - záložní kopie je plně funkční
SafeDisc 2.60.052 - záložní kopie je plně funkční
SafeDisc 2.80.010 - záložní kopie je plně funkční
SafeDisc 2.90.040 - záložní kopie je plně funkční
SafeDisc 3.20.022 - záložní kopie je plně funkční
SecuRom 4.84.71.0002 - záložní kopie je plně funkční
SecuRom 5.03.06.0002 - záložní kopie je plně funkční
SecuRom 7.00.00.0018 - záložní kopii je plně funkční


Závěr


Abych řekl pravdu, tak od samého začátku našich testů jsem k této mechanice přistupoval tak, že jsem stále očekával nějaký problém a to především v oblasti zápisu. Nic takového se naštěstí nekonalo a mechanika se chovala po celou dobu testování naprosto vzorově a vzhledem k tomu, že se jedná o vůbec první Blu-ray mechaniku od LG určenou pro PC, tak musím smeknout, protože je tento model velmi povedený. Mechanika sice má i některé nedostatky, ale ty bych řadil spíše do nižší kategorie a to především s ohledem na to, co jsem napsal před chvílí. Jedná se o slabší čtení poškozených DVD médií a pomalý zápis na CD (pouze 8x). Naopak, zápis na všechny formáty (s výjimkou několika médií zapsaných rychlostí 12x) se zdá velmi dobrý, je zde podpora DVD-RAM 5x a konečně i schopnost zálohovat chráněné disky není k zahození.

 

LG GBW-H10N - Blu-ray v akci

 

 

Klady
Podpora všech formátů CD, DVD a Blu-ray (vyjma DL u Blu-ray, ale to není ověřené).
Kvalitní zápis na většinu DVD médií v testu.
Kvalitní DAE.
Kopírování chráněných médií.
Podpora DVD-RAM 5x.
Je tichá.
Podporuje OverSpeed u BD-R z 2x na 4x.

Zápory
Čtení poškozených DVD médií.
Nepodporuje SATA.
Je dlouhá 205mm.
Vysoká cena.

 

 



Všechna CD, DVD i Blu-ray média použitá v testech poskytla firma Damedis s.r.o., děkujeme.
Distributor levných datových médií pro ČR.

LG GBW-H10N - Blu-ray v akci

 

Mechaniku k testům zapůjčila firma BGS LEVI, děkujeme.
LG GBW-H10N - Blu-ray v akci


Článek vznikl ve spolupráci se serverem CDR-Hard, kde najdete mnoho triků a návodů.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.1.2007 15:00:29   86.49.11.xxx 8550
souhlasim s tímto článkem, záporem je vysoká cena (a to dosti vysoká) skoro 20 000 je ještě hodně daleká budoucnost na to aby se rožšířila mezi obyčejné lidi, ale tak je to blu-ray a s tim se musí počítat;-), ale furt za 20 000 je to moc mno...
23.1.2007 17:07:26   82.202.17.xxx 3129
Jo jo...máš pravdu. Ale upřímně, takhle je to už od pradávna. Dobře si pamatuju když přišly DVDčka, to vypalovačka stála taky minimálě 20 tisíc a médium 200stovky...A co potom když přisli CDčka.
Výhodou Blu-Ray potažmo HD-DVD, je v tom, že mají tyto dva formáty mnohem jednodušší pozici než jiná média v minulosti. Jak dlouho třeba trvalo CDčkám vytlačit diskety :-)

Prostě a jednoduše ceny půjdou dolů...a za nějaký čas dost rapidně...jak už to tak koneckonců bývá...

Ještě k té mechanice-trochu mě zarazilo že ji neosadili SATA rozhraním, přitom o jak velkých datových přenosech se jedná, je to z mého pohledu zarážející...

Ale jinak prima recenze...:-)
23.1.2007 17:15:08   83.240.19.xxx 3332
"Ještě k té mechanice-trochu mě zarazilo že ji neosadili SATA rozhraním, přitom o jak velkých datových přenosech se jedná, je to z mého pohledu zarážející..."


Myslím, že těch 100/133MB/s u ATA100/133 bohatě stačí. ;-) Nicméně na nových základních deskách už bývá jen jeden IDE konektor, takže by se SATA hodilo. Obzvlášť u tak drahé mechaniky. :-)
23.1.2007 23:45:08   89.102.125.xxx 2930
No je pravda, že SATA by si dneska zasloužily všechny mechaniky, ať se těch tlustých a neforemných kabelů konečně zbavíme. Co se týká přenosů dat, tak pokud to umí zapisovat na BR disky jenom 2x, tak to odpovídá zhruba zápisu na DVD rychlostí 6-8x, čili při 16ti rychlostním zápisu na DVD těch dat teče mnohem víc.
23.1.2007 17:19:41   86.49.11.xxx 3129
jj 100% s tebou souhlasim, je pravda že si pamatuju jak byly dvd přehrávače(jenom přehrávače) drahý a byl to luxus jakoby pro "smetánku" v tý době tady byly VHS a teď, teď už ani o VHS neni slyšet a to byly chvilka, takže je to pravda
23.1.2007 18:02:49   83.208.189.xxx 3029
podle toho, co bereš jako hodně dalekou budoucnost. Pokud si dobře pamatuji, tak u DVD vypalovaček spadla cena z 20 na 5 tisíc ani ne během jednoho roku. U BR to může být ještě rychleji...
každopdně já bych v první řadě nikdy nekupoval první generaci vypalovaček pro daný formát - když pominu příliš vysokou cenu nejen vlastní vypalovačky, ale i media, tak jsou vždy hrozně pomalé a mají problémy s kompatibilitou s pozdějšími medii.
24.1.2007 09:17:36   83.208.155.xxx 2930
Ceny u DVD přehrávačů spadly v okamžiku, jakmile šly zkopírovat DVDčka. Do té doby ceny klesaly velmi pomalým tempem. U BR a HD-DVD přehrávačů bude pokles cen určitě mnohem rychlejší, protože technologie jsou dnes úplně jinde, ale k masovému rozšíření dojde až tehdy, kdy to půjde zkopírovat. Je také jasné, že zvítězí formát, který půjde zkopírovat jako první...
25.1.2007 19:59:15   88.212.5.xxx 3032
mozno este dolezitejsi parameter nez skopirovatelnost je to ci filmy(pripadne hry) na BR/HD-DVD budu prinosom pre divaka. Nie som velmi presvedceny ze ludia budu v blizkej buducnosti kupovat BD/HD-DVD stolne prehravace(a aj napalovacky) kvoli dost malemu narastu kvality videa a zvuku.
Je totiz rozdiel prejst z VHS na DVD. Ale z DVD na BR/HD-DVD no neviem.
29.1.2007 12:16:14   212.20.126.xxx 2929
viděl jste někdy,jak vypadá video ve full HD rozlišení?s tím se DVD nedá srovnávat.
doporučuji navštívit halo22.nin.com a stáhnout si trailery v rozlišení 480p (DVD) a 1080p (full HD),abyste pochopil rozdíl. Nicméně předpokládám, že nevlastníte monitor,který by byl schopen zobrazit full HD (1920*1080),proto můžete zkusit 720p (odpovídá dnešním "HD ready" televizorům), protože i zde je rozdíl oproti DVD dost markantní.
24.1.2007 13:26:54   195.91.54.xxx 3230
Nooo... Úvahy o kúpe či nekúpe mechaniky Blu-ray sú vyriešené... V prvom rade ma odradila cena... 20 litrov je presdsa len vela.... No a po druhé... myslim ze technické poziadavky su akosi priveľké... 3.2GH? Moja 2.6 by to asi nezvládla... Myslim ze ak sa cenove i technicke podmienky nebudu znizovat, blu-ray upadne do zabudnutia... Teda aspon pre drvivu vacsinu z nas...
23.1.2007 17:24:04   81.201.54.xxx 2929
Docela mě překvapilo, že dříve tak věhlasný značky jako NEC a Plextor dopadli ve čtení poškozených médii tak mizerně. A kam se poděl Teac? Dlouho jsem o něm neslyšel, někdo ho koupil nebo co se s ním stalo. Dělával taky kvalitní CD vypalovačky.
24.1.2007 08:44:55   83.69.56.xxx 2929
Jo tak Teac byl svého času dost dobrá značka do dnes mám od ní CDRW vypalovačku a DVDRW. A kam se Teac poděl? Ten je myslim koupil Lite-on a dál dělal pod jejich značkou mechaniky ale už nejsou tak kvalitní.
27.1.2007 00:33:49   217.118.109.xxx 2929
Tiez mam jednu staru Teac, neni to sice napalovacka, ale poskrabane CD cita perfektne. Moja dvd-rw moze ist proti nej do ...
31.1.2007 22:36:20   82.202.102.xxx 2929
Jestli to nebude tim ze lg docel dost huste dostava konkurenci na lopatky a to dost dlouho
23.1.2007 18:50:16   82.117.140.xxx 5146
Můj názor je že blu-ray je skvela vec...Rad bych ji vyzkousel na vlastnim pocitaci k tomu mi chybi ale par dulezitych faktů...1.výkonější počítač...2.finance
24.1.2007 07:04:06   194.228.235.xxx 3429
Dámy a pánové, ta zaváděcí cena není vůbec vysoká. Pro ilustraci - před 12-13 lety stály jednorychlostní zapisovací mechanika CD-R 250 tis. Kč a dneska by jí nikdo nekoupil ani za 50 Kč...:-)) Takže nezbývá než pár měsíců/let počkat a pak si BD nebo HD-DVD koupit za 2000, stejné to bylo i s DVD-RW mechanikami...:-) Navíc kupovat dneska BD postrádá smysl. U testovaného modelu zamrzí, že nemá SATA rozhraní.
24.1.2007 08:05:18   84.19.69.xxx 2937
nepropasnete super soutez o ceny za 20.000,-
http://www.pretaktovani.cz/asp/count.asp?ArticleID=3066
24.1.2007 23:18:14   89.102.177.xxx 3132
Zajimalo by me jak je to s HDCP a vubec jak je to v praxi s touto ochranou. I vzhledem k nedavne recenzi 24¨ Benq monitoru s HDMI. Zajimalo by me jak je to doopravdy s Win Vista + HDCP (monitory, HDMI, graficke karty s podporou HDCP - HDMI vs DVI, Blueray a HD-DVd mechaniky) a to vse vs HD filmy... funguje to nejak, ma to cele v dnesni dobe nejaky smysl? Existuje oppravdu nejake zhorseni rozliseni bez HDCP? atd ... diky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

381 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 180.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.