Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu
Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu
autor: Z. Obermaier , publikováno 4.11.2019
Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu

Po řadě testů nejvýkonnějších SSD pro rozhraní NVMe nás dnes čeká test nového a levného 1TB SSD pro klasické rozhraní Serial ATA. Nečekejte vysoký výkon ani nízkou přístupovou dobu, jde o SSD disk pro „staré“ rozhraní, které zatím neumřelo a bude tu s námi ještě dlouhou. Kingston ví, co dělá.


Závěr

Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu

V případě, že potřebujete výkonný systémový disk, doporučuji sáhnout po disku pro rozhraní NVMe. Je to nejlepší volba, která nabídne výkon i kapacitu. Pokud vám stačí kapacita, nebo váš počítač nemá slot M.2 slot, je nejjednodušším řešením disk pro SATA. Těch je na trhu mnoho desítek modelů, ovšem liší se jen málo. Výkon je daný sběrnicí, do popředí se tedy dostane aspekt ceny a přidané hodnoty. Kingston KC600 je běžný SATA disk, ovšem nabízí podporu šifrování a dlouhou životnost díky 3D TLC čipům. Výkonově ale nijak nevybočuje z řady, možná dokonce i trochu za staršími disky zaostává. Rozdíly jsou ale malé.

Rozhodne tedy cena. Nejlevnější 1TB SSD disky začínají na 2600 korun, ty lepší jsou za částky kolem 3200 korun. Testovaný Kingston se bude prodávat za 3400 korun. To je solidní cena srovnatelná s podobně kvalitní konkurencí Samsung a dalších výrobců. Zdali sáhnete právě po Kingstonu KC600, nebo nikoliv, nechám na vás, možností trh nabízí mnoho. Chybu ale s tímto diskem neuděláte, Kingston je značka, která se osvědčila.

Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu

Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu

Základní desky a grafiku pro test poskytl ASUS Česká republika

Kingston KC 600 1TB: SATA 3D TLC za solidní cenu

Disk do testu zapůjčil Kingston



Tagy: Kingston  KC 600  3D NAND TLC  1 TB  SATA 6G  SSD disk  výkon  Windows 10  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.11.2019 09:07:07   46.135.45.xxx 35
6s? To ale jen s nově nainstalovaným systémem ne? Mám Kingston A2000, M.2 a zrovna jsem naměřil cca. 20s.
4.11.2019 09:50:39   37.221.252.xxx 10
20s od cvaknutí vypínače?
4.11.2019 21:58:51   104.244.73.xxx 49
Kachnička, zelí, knedlík a dobře vychlazená, čepovaná Plzeň. Už aby byla sobota.
5.11.2019 16:12:15   81.17.27.xxx 12
Svatomartinská kachna něterým nechutná, nejspíš jedí trávu se senem v nějakém výběhu.
4.11.2019 09:55:19   37.221.252.xxx 00
Tak Obr měří "od pípnutí desky do Windows až na plochu". Moje deska třeba nepípá, takže nevím od jakého bodu měří. Patrně od dokončení POSTu.
Pak taky záleží, zda máte ve Windows povolený "rychlý start" a v UEFI přepnuto na UEFI boot a co se má zavádět při POSTu. Některý desky jde třeba nastavit tak, že při POSTu není ještě inicializováno ani USB.
4.11.2019 18:39:40   46.135.45.xxx 30
Ano měřil jsem od zapnutí po naběhnutí plochy a to těch cca. 20s. Deska mi taky nepípne, takže když něco uberu tak dejme tomu 15s naběhnutí. Zapnutý rychlý start a UEFI, na to zavádění USB ještě kouknu, ale na 6s se nedostanu ani náhodou - jo možná dostanu, ihned po čisté instalaci Windows...Jinak Ryzen 5 3600 a k tomu příslušné komponenty. Nejde mi o nějaké měření vteřin, je mi to jedno, ale těch 6s se mi tak nějak nechce věřit.
5.11.2019 10:06:48   195.113.132.xxx 27
Problem je v tom RyZenu, ma strasne dlouhy nabeh. Taky zalezi jak se kterou deskou, pry X570 se ještě jakžtakž da, ale B450 je fakt jen nabeh desky a procesoru 10s. Tudiz OBRovym 6s od pipnuti verim, protože testoval s Core i9-9900KS se zapnutym fasbootem. Ja mam i7-6700 a dela to nejakych 15s s vypnutym fastbootem a mbr na SSD.
5.11.2019 10:23:18   46.135.45.xxx 01
Mám X370, a pokud má Sata disk 6s tak bych musel s tím M2 diskem mít teoreticky tak 2s...
6.11.2019 07:43:47   37.221.252.xxx 00
Já mám třeba počítač vedle stolu, takže zapnu a než se uvelebim a nasadim sluchátka, už mám zadat heslo. Takže se boot OS dostal do "snesitelných" rychlostí. Občas se mi ale do ruky dostane nový NB s HDD a to je pánové očistec. Nekecám, nedávno 25 minut než notebook začal reagovat na krysáka s míň jak minutovým zpožděním. A to byl nový. Ale jakmile se roztočí aktualizační tornádo... Dělám to tak, že když takový NB poprvé zapínám, tak rychle(v rámci možností) vypnu aby se mi neuspal a jdu na půl hoďky dělat neco smysluplnějšího.
6.11.2019 07:59:24   78.102.88.xxx 02
OS se naštěstí bootuje 1x za 3 týdny, ostatní řeší hibernace S4.
6.11.2019 10:25:01   213.226.209.xxx 01
"nový NB s HDD " + "25 minut"

potom co bylo vše updatováno a nainstalováno ?
to mi nejde nějak dohromady to musel mít 1GB RAM nebo jiná prasečina .. to určitě nebyl na vině HDD(pokud nebyl vadný)
4.11.2019 09:09:52   62.168.111.xxx 10
no dobre, takze co im brani pri takejto konstrukcii aby vyrobili konecne 8TB verziu?
4.11.2019 09:25:52   193.86.4.xxx 42
Kdyby sis teď koupil 8 GB, tak si nekoupíš jejich 4 GB, pak jejich 6GB a pak teprve jejich 8GB.
4.11.2019 09:50:42   178.17.1.xxx 20
POkud nepotřebuješ vyloženě Kingston, tak si kup Micron.
4.11.2019 09:49:53   37.221.252.xxx 98
ale pro mě je nejdůležitější údaj u SSD, za jak dlouho jde rychlost zápisu do záchodu, pokud na něj zapisuju sekvenčně rychlostí 500MB/sec (u SATA) a jaká je rychlost zápisu po vyčerpání cache.
Nějaký ty vaše IOPS, zápis bambilionu malých souborů a podobný nereálný testy u kterých se v praxi řeší rozdíl řádově ve vteřinách, mě vážně netankují.
IOPS jsou fajn do enterprise segmentu na nějakou databázi, ale na doma?
Největší rozdíly v SSD jsou právě v tom, jak rychle se složí při záběru a jak si vedou při něm.
4.11.2019 15:44:37   195.113.180.xxx 41
Divnej nejsi, jen máš pro disk asi jiné využití (častý zápis velkých souborů?) když řešíš cache a zadýchání disku.
Já zase třebas nedávno koupil Samsung 860 QVO 1TB SATA3 (v akci z Breakpointem) jako disk na hry. Při takovém použítí defakto nemá smysl řešit rychlost zápisu a cache
4.11.2019 17:50:33   213.226.209.xxx 37
- kdo má rychlé připojení k internetu může při stahování hry velmi rychle narazit na limit SLC cache ;)
4.11.2019 22:20:19   78.102.88.xxx 71
Kdybys nekecal Běžný smrtelník má maximálně gigabit, to jest teoretické maximum 125 MB/sec a to zvládnou všechna SSD aktuálně prodeji.
5.11.2019 07:24:14   195.113.180.xxx 20
I kdyby tomu bylo tak jak blackbox píše, tak co...si uživatel počká o pár minut déle. I při herní době 5-6h (natož x set hod.) je to jen takové plivnutí v moři a nikomu to žíly trhat nebude
5.11.2019 14:03:14   213.226.209.xxx 31
kdybys sis něco zjistil dříve než něco plácneš, tak bys zjistil, že jakmile se zaplní SLC CACHE, tak dojde u některých SSD k poklesu kontinuálního zápisu na 50-80 MB/s(jsou horší i lěpší kousky) což je výrazně horší výsledek než zaručí klasický HDD
btw zrovna 1TB QVO od SMG spadne na 80MB/s(to patří mezi ty lepší) a jakmile je SSD zaplněné, tak se to ještě zhoršuje

- takže když chci stahovat, kopírovat a Instalovat silně komrimovaná data, tak se na ten limit dá narazit velmi snadno (jasně dá se to přežít, protože jde hlavně o rychlost čtení )
5.11.2019 16:11:18   181.211.162.xxx 21
To samozřejmě víme. Co ale stále nevíme, je kdo má doma v dětském pokoji internetové připojení lepší než dejme tomu 80 MB/sec.
5.11.2019 17:29:17   213.226.209.xxx 13
- jsou lidé, kteří mají i víc jak 6 GB/s ;)
- ve světě jsou oblasti s bežnou rychlostí od 100 MB/s do 300+ MB/s
- i v nuzném ČR se pomalu rozmáhá 1 Gbps internet do domácností (plánuje se dokonce velkorysých milion přípojek do 7 let)

- ale to vše je nepodstatné, protože jsem chtěl zmínit, že tam to úzké hrdlo díky QVO je a může být velmi nepříjemné (když rychlost spadne pod úroveň HDD)
- navíc samotné stahování "dat" není a nemusí být konečná zátěž pro SSD (může kopírovat data,instalovat novou hru atd.) a to vše může být krátkodobě velmi omezující a je rozdíl jestli něco budu dělat 1/4 hodiny a nebo 2 minuty
5.11.2019 22:12:13   78.102.88.xxx 02
- Uveď adresu firmy, která ti zavede 50 Gbps do tvého dětského pokoje, na to jsem opravdu zvědavý.
- Přípojky > 1 Gbps pouze v pilotním provozu.
- Internet 1 Gbps je běžně tvořen jedním 10 Gbps vláknem pro celý blok paneláků, běžně s agregací 1:50 a vyšší.

Úzké hrdlo nepochybně existuje, ale nedokázal jsi prokázat, že se projeví při stahování z internetu v běžné domácnosti.
5.11.2019 08:22:40   37.221.252.xxx 00
Nojo, ale zároveň očividně neřešíš ani ty IOPS a další serepetičky jako náhodné čtení ultra malých souborů. Protože který program/hra tohle v praxi potřebuje? No?
5.11.2019 08:39:40   195.113.180.xxx 00
Jasně, programy a hry to potřebují. Ale taky je otázka jak moc je řešit.
Jestli např. 90 000 vs 70 000 IOPS znamená načtení sw o sekundu dvě dříve, tak to myslím nemá smysl řešit

Ale hlavně jsem reagoval na to, co píšeš. Že pro tebe je nejdůležitější rychlost zápisu po zaplnění cache. Prostě disk využíváš asi jinak než třebas já. Na tom není nic špatného

Mimochodem zrovna koukám na CZC kde jsem ten Samsung kupoval a vypadá to, že začíná příprava na vánoční slevy...je o 300 kč dražší než jsem kupoval
5.11.2019 09:47:12   37.221.252.xxx 20
Já se s tebou nechci přít, spíš jsem chtěl poukázat na fakt, že SSD se nejvíc liší právě tím, jak se skládá při dlouhém zápisu a počtem TBW. Ty ostatní serepetičky které se tu tak vyzdvihují, nemají pro většinu domácích(ale co, i v podniku) jakýkoliv význam, protože rozdíl prostě nepoznáš.
Mám doma jeden enterprise SSD a u toho jsem nezažil, že by šel do kolen. 500MB/sec ho prostě nesaturuje ani po 300GB. Pak mám doma nějaký šméčko NVME z HP notebooku který sice krutopřísně čte, ale po zápisu cca 1GB dropne k 50MB/sec, tedy pod rotační disk. Přitom testování právě tohohle aspektu by mě mocinkymoc zajímalo.
5.11.2019 09:58:43   195.113.180.xxx 00
Jo, souhlas. Tohle by se testovat mělo. Sám jsem to zkusil když jsem koupil Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2. V CrystalDiskMark jeden test s 1GB a další s 32GB a je to znát.
5.11.2019 14:07:03   213.226.209.xxx 00
ještě bych přidal testy zápisu s různým zaplněním SSD 0-50-75-95%
5.11.2019 14:24:07   37.221.252.xxx 00
0% je v pohodě, to se změří v podstatě samo při prvním měření, ale zaplněný disk na 75% už bude zdržovat recenzenta. 95% je už pak chyba uživatele. Pochybuju ale, že tohle bude někdo měřit. Zaplnit 2TB hadr i třeba M2.nvme, zabere čas a taky někde musíš sehnat "standardizovanou" sadu dat.
4.11.2019 13:25:11   86.49.225.xxx 08
mel by ste se zase zkazit a byt spatny

v kompu mam ted
Corsair MP510 960 GB za 3800kc snad sem neprohloupil vs
Kingston KC 600 1TB stoji 3400kc

ale ne kupoval jsem kompa, jen vnitrnosti, za cca 36k kc a cele sem to postavil na AMD, dostal jsem k tomu 2 ze 3 her, tech novinek co nibizeji, k tomu voucher 2x 3 mesice XBox
5.11.2019 14:22:00   88.102.102.xxx 10
Škoda, že nemáte v testech 860 Evo.
To by mě zajímalo.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.