Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD
Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD
autor: Petr Kupský , publikováno 19.8.2019
Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

V dnešním testu si prověříme čtveřici modelů klasických pevných disků Toshiba a jednoho disku Western Digital v cenově zajímavých variantách s kapacitou 3 – 4 TB. Tím doplníme naše portfolio již dříve testovaných 3,5" disků v pozici datového úložiště počítačové sestavy po boku systémového SSD.


Závěrečné hodnocení

Kapitolu závěrečného hodnocení uvedu připomenutím některých obecných zásad, jež byste měli při posuzování výsledků vzít v úvahu. Kvůli principu, na jakém klasické pevné disky fungují, jsou jejich vlastnosti vždy otázkou kompromisu – rychlé disky jsou hlučnější a mají obvykle vyšší spotřebu, úsporné disky jsou tišší, disky s tichým seekem mají horší přístupové časy. Výsledné hodnocení je pak velmi různorodou směsicí těchto rozličných (a protichůdných) vlastností a je jen hrubě orientační. Rozhodně je lepší se nespoléhat na zjednodušující shrnutí a přesvědčit se, jak si disky vedly v jednotlivých disciplínách, zejména na jejich přístupové časy, průběh rychlosti čtení a záznamu v různých místech plotny.

Při výběru disku byste měli především zohlednit to, k jakému účelu jej chcete používat a co vám u klasického disku vadí a vyhovuje nejvíce. Pokud má sloužit pro občasné odložení nějakých dat (souborů s HD videem, zálohování fotografií, instalátorů her apod.), nebude rozhodujícím faktorem rychlost přenosu dat a oceníte spíše disk, který zbytečně neobtěžuje hlučností. Vhodnější pak budou „horší“ disky z nižších příček žebříčku. A pokud na disk naopak chcete instalovat a spouštět objemné hry, často přesouvat objemné balíky dat, nebo jej chcete používat třeba při editaci videa, bude pro vás zřejmě podstatnějším faktorem rychlost.

A nyní se již pojďme podívat, jak dopadlo celkové hodnocení, které je souhrnem dosaženého výkonu v jednotlivých hodnocených disciplínách, vyjádřeným v procentech. Hodnota 100 % by znamenala, že testovaný produkt byl nejlepší ve všech dílčích testech. Na takový disk jsem dosud v testech nenarazil.

Připomínám, že oproti předchozím testům došlu u testovací sestavy k upgrade operačního systému z původních Windows 8.1 na aktuální Windows 10. V některých disciplínách mohl nový operační systém výsledky lehce (spíše pozitivně) ovlivnit. Na rozdíly mezi dnes testovanou pěticí disků však žádný vliv neměl.

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Toshiba N300 4 TB

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

V dnešním testu přesvědčivě zvítězil vysokootáčkový model Toshiba N300 a současně se ve srovnání se všemi dříve testovanými disky zařadil na druhé místo za skvělý X300. V jednotlivých disciplínách těžil nejenom z vysokých otáček záznamových ploten a vysoké kapacity vyrovnávací paměti (cache), ale také z rychlého pohybu záznamových hlav a tím velmi krátké přístupové doby.

Podle odhadu je testovaný kus vybaven pěti plotnami o kapacitě 800 GB a to bude zřejmě důvodem nepatrně horšího výkonu oproti dříve testovanému modelu Toshiba X300, disponujícího pěticí ploten s kapacitou 1000 GB, tudíž s vyšší hustotou záznamu.

Ve srovnání s ostatními disky je hlavní nevýhodou testovaného disku Toshiba N300 jeho vysoká hlučnost při pohybu záznamových hlav, způsobená silnými vibracemi přenášenými do konstrukce skříně. Hlučnost pohybu hlav a související vibrace jsou však daní za bezkonkurenčně krátkou přístupovou dobu pro zápis i čtení dat, kdy ve většině případů disk překonal všechny své konkurenty. Výkon disku Toshiba N300 bude tedy nejméně degradován postupným zaplňováním kapacity a případnou fragmentací uložených dat. Na hlučnost pohybu hlav nelze tedy hledět jako na vadu, ale jako na vlastnost vyplývající z technologie disku.

Western Digital Blue 3 TB

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Druhé místo je pro mě největším překvapením dnešního testu. Disk WD Blue jsem do testování zařadil neplánovaně na poslední chvíli, kdy jsem zjistil, že se mně zbytečně válí v šuplíku. Ani jsem netušil, jakého vlastním šampióna. Pokud vezmeme v úvahu, že se jedná o úsporný disk s nízkými otáčkami ploten, tak druhé místo mezi aktuálně testovanými disky a také třetí pozice mezi všemi dříve testovanými disky je absolutně neočekávaný úspěch. Nabízí se otázka, jak je to možné?

Podle chování disku v některých disciplínách odhaduji, že za tím u testovaného kusu stojí nestandardní použití záznamových ploten s vyšší kapacitou, než jaká je potřebná k poskytnutí celkové kapacity disku. Disky WD Blue s kapacitou 3 TB standardně využívají tři 1000GB plotny. Podle skutečné hmotnosti disku jsem si ověřil, že i v mém případě obsahuje maximálně tři plotny. S nejvyšší pravděpodobností se však jedná o plotny s vyšší hustotou záznamu a kapacitou 1200 GB, používané u jiných modelů WD Blue s vyšší celkovou kapacitou. Za provozu disk nevyužívá celou kapacitu záznamových ploten a jeho výkon profituje ze skutečnosti, že záznamové hlavy nejsou nuceny zajíždět do nejpomalejších vnitřních sekcí ploten. Opakuje se tedy situace zaznamenaná u dříve testovaného 2TB disku WD Green a 3TB WD Black, které také těžily z benefitu částečně nevyužívané plochy ploten s vyšší kapacitou.

Subjektivně se mně WD Blue jeví jako nejtišší disk ze všech, které jsem dosud testoval. Prakticky není za provozu slyšet ani z otevřené skříně. I při poslechu z bezprostřední blízkosti stěží rozlišíme okamžik, kdy se záznamové hlavy dají do pohybu. Ty se během seeku projeví spíše lehounkými vibracemi. Pokud k nízké hlučnosti přidáme také velmi nízkou spotřebu disku ve všech režimech provozu a relativně nízkou pořizovací cenu, máme zde ideálního kandidáta na pozici datového disku klasické počítačové sestavy. Tento disk prostě nemá žádnou chybu a zaslouží si právem naše ocenění.

Mějte však na paměti, že v obchodě spíše narazíme na variantu 3TB disku WD Blue se standardním osazením trojici 1TB ploten, která obdobný výkonový profit nenabídne. Fyzicky se jednotlivé varianty nijak neliší, takže bez otestování je nerozeznáme.

Toshiba MG Series 4 TB

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Disk Toshiba MG kategorie Enterprise má konstrukční předpoklady pro dosažení výkonu odpovídajícího modelu N300. Přesto lehce zaostal a mezi aktuálně testovanými disky zaujal bronzovou příčku. Ve většině disciplín testu podávaly modely MG a N300 velmi vyrovnané výsledky, přičemž výslednou ztrátu MG nabral prakticky ve dvou disciplínách, v nichž se testovala rychlost kopírování dat z jednoho sektoru disku do jiného sektoru téhož disku. Zde se z nepochopitelných důvodů propadl až za nízkootáčkové disky.

S ohledem na velmi vysoké vibrace provázející seek, nebude model Toshiba MG příliš vhodný pro intenzivnější použití v tiché počítačové sestavě. Je otázkou, zda tak vysoké vibrace provázejí všechny vyrobené kusy, nebo jsou jen záležitostí toho testovaného. Bez dodatečných opatření k eliminaci hluku se v domácích podmínkách neobejdeme.

Toshiba V300 3 TB

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Čtvrté místo mezi aktuálně testovanými modely a třetí pozice mezi všemi dosud testovanými nízkootáčkovými disky patří disku Toshiba V300. Z řad svých konkurentů byl poražen jen dvojicí WD Blue 3 TB a WD Green 2 TB, těžící z výhody kapacitně větších záznamových ploten.

Konstrukčně je shodný s modelem Toshiba E300, který se již přestal vyrábět. Jedná se o relativně úsporný a tichý disk, který po všech stránkách lehce zaostává za parádním WD Blue. V běžné praxi však tyto rozdíly ve vlastnostech obou konkurentů stěží rozeznáme. Své místo si Toshiba V300 najde u zákazníků, kteří měli v oblibě spolehlivé disky Hitachi. Pro jeho koupi hovoří také velmi příznivá pořizovací cena. V roli datového úložiště bude vhodný i pro tiché počítačové sestavy.

Toshiba S300 4 TB

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Nejslabší výkon z dnes testované pětice disků podal model Toshiba S300. Oproti ostatním nízkootáčkovým diskům mu k vyššímu výkonu nepomohla ani dvojnásobná kapacita cache. Dlužno dodat, že rozdíly výkonu mezi úspornými modely disků jsou ve skutečnosti velmi malé (okolo 3 %), takže se nejedná o žádnou katastrofu. Zásadním problémem S300 byl výkon podaný v syntetickém testu AS SSD Benchmark, kde se podivně propadl na konec startovního pole.

V případě využití disku S300 v roli datového úložiště by mohl výkon nenáročným uživatelům stačit, ale rozhodně je nepotěší hluboké dunění doprovázející pohyb hlav během seeku. Pokud to není chyba jen konkrétního testovaného kusu, bude nás disk v uzavřené skříni pravidelně na svou přítomnost upozorňovat.

Na závěr si testované disky tradičně porovnáme s ohledem na poměr ceny a dosaženého výkonu. Do výpočtu jsem zadal ceny, za které bylo možné disky zakoupit v době uzávěrky testu na začátku srpna v e-shopu Mironet. U některých dříve testovaných disků, které se již neprodávají, jsem pro účely porovnání použil cenu jejich aktuálních alternativ. Ceny včetně DPH jsou uvedeny v přehledové tabulce v úvodu článku a také v následujícím grafu. Po najetí kurzorem myši nad obrázek se zobrazí procentuální porovnání výsledků všech disků, kde hodnota 100 % náleží dříve testovanému 5TB disku Toshiba X300.

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Rozumná cena dříve testovaného disku Toshiba X300 a současně jeho velká kapacita a špičkový výkon, znamená setrvání na pozici celkového vítěze všech dosavadních testů a současné vítězství v poměru ceny a výkonu. Z aktuálně testovaných disků náleží prvenství modelu Toshiba N300, který se však v době uzávěrky testu prodával za zvýhodněnou cenu. Jen díky tomu dokázal překonat jinak výborný disk WD Blue, který si od nás odnáší zaslouženě zlatou medaili.

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

PCTuning Golden Award, srpen 2019

Western Digital Blue 3 TB

za velmi tichý a úsporný disk s nadstandardním výkonem.

Poděkování

Za zapůjčení testovaných disků děkujeme společnosti Mironet.

Test pěti 3TB a 4TB pevných disků: jak si vedou současné HDD

Tagy: pevné disky  HDD  WD  Western Digital  Toshiba  V300  S300  N300  MG Series  WD Blue  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.8.2019 11:47:35   195.218.7.xxx 50
Jsem si myslel, ze se autor s tou cenou 5TB X300 spletl. Ale fakt ze, takze za me idealni kauf
19.8.2019 12:22:06   185.184.164.xxx 128
Clanok celkom fajn,autor si s tym dal vela prace. Pomerane vsetky mozne parametre ale nanestastie ten najzaujimavejsi parameter pre mna tu nieje.Tym myslim dlhodobu zivotnost diskov a postupna degradacia vykonu/narast chyb v datach.Toto su veci co nas pri archivacnych HDD zaujimaju uplne najviac. Avsak na dlhodoby test vacsej statistickej vzorky HDD asi na PCT nebude mat dostatok prostriedkov.
19.8.2019 13:54:54   109.105.39.xxx 261
Něco takového můžou otestovat maximálně firmy jako backblaze.

I kdyby se dlouhodobě sledovalo deset kusů od modelu, je taková statistika prakticky k ničemu.
19.8.2019 16:41:34   213.226.209.xxx 71
škoda, že samotní výrobci nejsou sdílnější .. jejich data by se hodila do skládačky
19.8.2019 16:43:02   78.156.40.xxx 922
Statistiky nejběžnějších modelů třeba zde:

https://www.extremetech.com/extreme/175089-who-makes-the-most-reliable-hard-drives

Cena HDD je dnes tak směšná, že komu jde o spolehlivost, kupuje vždy po dvou kusech do RAID 0. Osobně tak provozuju různé variace ca 10. rokem, umí to každá deska.

Nikdy jsem o data nepřišel. Pro nejhorší scénář - blesk, shoření zdroje, virus...ještě offline kopie nejnutnějšího (rodinné fotky, pracovní dokumenty, ca 500 GB) na externím disku zavřená v trezoru, čtvrtletně aktualizovaná.

Většina kolegů má ze mě prču, ale jen do chvíle kdy poprvé přijdou o fotky za posledních 10 let, protože jim bylo líto dát dva litry za druhý disk na RAID a zálohování je sprosté slovo.

Aktuální konfigurace 4x10TB Seagate Enterprise jako 2x RAID O. Nikoliv RAID 10, kde je v některých čipsetech intelu bug, který vede k destrukci pole. Navíc libovolný disk z RAID0 připojím samotný do jakéhokoliv PC nebo externího boxu, i toho co neumí RAID a data jsou k dispozici. Z jednoho samotného RAID10 disku nepřečtu nikde nic bez zbytku pole.

Co se týká recenze - kategorie 3-4TB je dnes už mrtvá, to je jako testovat 5 let staré 32GB SSD. Ať už z pohledu rychlosti nebo technologie. Frčí SMR, chystá se HAMR a MACH2. K dispozici jsou 16TB disky, smysl dává tak 8TB+ - základní modely nejnovějších řad se všemi novými technologiemi.
19.8.2019 17:18:04   95.102.52.xxx 300
1. Urcite hovorite o RAID 1 a nie o 0. Radsej si preverte, ako mate pole konfigurovane, ked si to mylite ;-).

2. Disky 3-4TB maju svoj zmysel, zvlast ked pouzivate RAID - z pohladu dlzky rebuildu / kontrolu chyb. Mat co najvacsie pole, aj ked ho nepotrebujem - z toho som vyrastol. Mne napriklad stale uplne stacia 3 TB disky... SMR do RAIDU? za mna urcite nie. Kazdy ma ine potreby, som za recenziu aj vacsich diskov - kazdopadne tato recenzia ma potesila a dakujem za nu.
19.8.2019 17:49:25   78.156.40.xxx 40
Máte recht, mirror je RAID 1
20.8.2019 09:21:32   185.220.101.xxx 01
A budou si to plést i u PB, EB
23.8.2019 09:24:16   195.113.58.xxx 10
Ovšem, jak je psáno výše. RAID 1 + offline záloha nebo i on-line, ale ne v RAID poli. Samotné RAID 1 pole data nikterak nezálohuje. Já jen, že to z příspěvku výše může takto někomu vyznívat. Navíc RAID 1 nekontroluje součty dat. Takže je pak pěkná prča, když se pole degraduje pro nefunkčnost jednoho disku a při pokusu o povýšení pole (při doplnění nového disku) se nepovede pole sestavit. Já vím, že výše uživatel Hoba píše, že jde o spolehlivost, ale pak text "sjede" a vyznívá jako záloha, což RAID 1 není a nikdy nebude. Vždy musí být data ještě někde jinde, optimálně v jiném stroji či offline, jak je také psáno výše. Spíše jen pro úplnost.
20.8.2019 01:17:28   89.102.130.xxx 01
souhlas, pod 5TB jde obvykle o zastaralou technologii. 3TB jsem kupoval v roce 2014, sloužil dobře, nyní je ve víkendovém stroji. Ten X300 za ty prachy nemá konkurenci, jen je mrzutá vyšší hlučnost proti dřívějšímu Seagate.
Jen škoda že ten MACH2 půjde v první řadě do firemních řešení.
20.8.2019 09:18:02   82.113.53.xxx 32
Já mám všechny fotky a soukromé věci ve stolním PC na dvou různých discích, na externím HDD v krabičce a ještě na firemním ntb. Takže redundance vysoká
20.8.2019 20:01:43   46.253.96.xxx 22
Ta ztráta dat bude pro domácí uživatele čím dál tím větší průšvih. Oni si to prostě neuvědomují jak jsou zranitelní.
Takové rozumné minimum vidím raid 1 NAS + noční synchronizace ke kamárádovi se stejným řešením (on zas zálohuje k vám) a jednou za čas offline záloha kritických dat
23.8.2019 07:53:37   195.12.158.xxx 52
Domaci pouzivatel nema kriticke data. Raz za cas prekopirovat na externy disk najdolezitejsie data je az-az.
Zachranoval som uz niekolko krat domacim pouzivatelom data a ked sa to nepodarilo, tak to prezili.
23.8.2019 09:13:36   195.113.58.xxx 31
Záleží co se skrývá pod pojmem kritická. Nevím třeba jak by nějací uživatelé fotili fotky svého dítěte v prvním roce, když dítěti je již deset let. Jsou prostě věci, při kterých svět sice nehoří, ale nejdou vrátit zpět. To už je ostatně na každém z nás, jak moc si svých dat cení. Já třeba osobně kromě jiných opatření, mám dva HDD, kde má ty nejdůležitější data, tyto dva HDD se nikdy nepotkají v jednom PC současně. Je to kvůli tomu, že jsem byl už dvakrát svědkem (jednou nepřímo) toho, že do PC "vrazilo" přepětí a všechno, včetně HDD šlo do háje. Někomu se toto nestane, co je živ. Prostě každý musí vědět, co jsou důležitá data. S kolegou na to máme jednu poučku. Nezálohovaná data = nedůležitá data. Jednou zálohovaná data = důležitá data. Dvakrát zálohovaná data = velmi důležitá data.
19.8.2019 16:39:31   213.226.209.xxx 60
btw jsou ty Toshiby s 128MB CACHE SMR nebo ještě PMR ?
19.8.2019 21:32:58   94.112.14.xxx 70
Nevim, zda jsem prehledl, ale chybi mi zcela zasadni udaj - zda je testovany disk PMR nebo ojeb SMR. V ramci realneho chovani disku je rozdil propastny.
20.8.2019 06:34:16   178.20.137.xxx 40
Toto je bohužel další z parametrů, který výrobce nikde neprezentuje, takže s jistotou nelze nic potvrdit. Podle chování disků odhaduji, že všechny používají původní způsob zápisu PMR. Ostatně u těchto nižších kapacit není žádný důvod pro použití SMR. V discích je dostatek prostoru pro potřebný počet ploten, takže se nemusí řešit hustota zápisu. Ty testované Toshiby S300, N300, MG podle měření využívají plotny s kapacitou pouhých 800 a u V300 1000 GB.
19.8.2019 23:14:34   78.98.98.xxx 20
Najnovsia statistika spolahlivosti HDD, Toshiba celkom OK...
https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-stats-q2-2019/
20.8.2019 12:02:35   77.242.86.xxx 00
Na Toshibě 4TB už pár let jedu, zajímaly by mě vyšší kapacity a MG06/07 na héliu.
Obdobně také Hitachi, zda si stále drží prvenství, když jej převzal WD. A třeba i otestování/porovnání PMR a CMR. Jestli jde jen o jiné značení výrobce, nebo jsou tam pozorovatelné rozdíly.
20.8.2019 17:43:27   217.197.145.xxx 10
PMR a CMR je prakticky to samé, čili kolmý zápis. Rozdíl bude vůči šindelovému zápisu SMR, který by v naší metodice měl určitou výhodu danou testováním na prázdném disku, kde se pozitivně projeví vyšší relativní hustota SMR zápisu.

Jenže SMR začne mít problém po částečném zaplnění disku a při přepisu dat přes stávající stopy. Disk bude muset při zápisu najíždět do volných stop ploten, aby nesmazal ještě zbytky dat z částečně uvolněných stop a potom v klidovém stavu organizovat a uklízet uvolněné stopy. A to si vezme svůj čas.

Tohle se navíc velmi špatně testuje, protože chování SMR disku bude za každé situace jiné.
20.8.2019 22:47:49   77.242.86.xxx 10
SMR jsem porovnávat nechtěl, to vím co je a že to nechci
Pro častý zápis nepoužitelné.
PMR/CMR jsem louskal z angličtiny a nejsem si jist, mělo by to být relativně stené, ale relativně není identické.
Starší 4TB Toshiba MG poměrně hřeje a je slyšet v seeku, tak by mě zajímaly ty HE disky, ty jsem ještě v rukou neměl. A taky, jestli obsah hélia časem neuniká
21.8.2019 06:34:09   178.20.137.xxx 40
PMR (perpendicular magnetic recording) je původní označení kolmého zápisu. Jelikož SMR (shingled magnetic recording) je v principu také kolmý zápis, ale s překrývajícími se záznamovými stopami, tak aby nedocházelo k pochybnostem, začala se původní technologie PMR nově nazývat jako CMR (conventional magnetic recording).
CMR je tedy pouze přejmenovaná PMR a v principu se nijak neliší.

To helium v discích s velkým počtem ploten je používáno hlavně z důvodu menšího odporu tohoto plynu s nižší hustotou vůči pohybujícím se prvkům. Na chlazení disku se nijak pozitivně neprojeví.

Jestli hélium časem unikne, to nikdo nezjistí. To by se musel disk otevřít v hermeticky uzavřené komoře a pak udělat rozbor vzduchu. Takto by se dal ověřit pouze absolutní únik veškeré náplně.
21.8.2019 08:16:42   77.242.86.xxx 10
Když jsem si porovnával specifikace HE disků a klasiky se vzduchem, tak HE měly výrazně nižší spotřebu. Což by se zákonnitě mělo projevit i na teplotách.

A myšlenka/obava úniku HE, jeho molekuly jsou velmi malé a dokáží prostupovat materiálem a takto unikat. To samozřejmě nikdo z testerů změřit nedokážě Tady by se hodil něký záznam poruchovosti, životnost. Případně, zda u těchto disků nepřibyla nějaká SMART hodnota, kde by se dalo něco sledovat a odvodit... proudová náročnost na otáčky disku a pod...
21.8.2019 15:17:01   178.20.137.xxx 10
Ano, teploty jdou zpravidla ruku v ruce se spotřebou disku. Takže úspornější disk by měl být také chladnější.

Takže souhlasím, že pokud helium dokáže snížit odpor rotujících ploten, tak současně dokáže snížit spotřebu a tím zřejmě i teplotu disku.

Neočekávám ale nějaké významné rozdíly. Ostatně i mezi dosud testovanými disky jde i v nejhorší kombinaci o jednotky stupňů. Já bych si tipnul že půjde o výsledek vyčíslitelný prsty jedné ruky. Tohle by se dalo změřit, pokud bychom se dostali ke dvojici konstrukčně shodných disků s odlišnou náplní. Pokud bude příležitost ...
20.8.2019 12:09:43   90.182.39.xxx 24
Nejlepší hodnocení dostane disk, který nejde koupit cíleně, ale v rámci rulety? Pctuning byl koupený EA?
20.8.2019 16:44:40   217.197.145.xxx 120
U pevných disků je zcela běžné, že zákazník kupuje tzv. zajíce v pytli. Nikde není garantováno, že daný model bude mít vždy přesně daný počet ploten s přesně danou kapacitou. Výrobci tento parametr záměrně neuvádějí, aby mohli podle potřeby použít to, co mají právě k dispozici ve skladech.

Disk byl proto ohodnocen za své konkrétní výkony v testu. Těžko lze předjímat, jaká je a bude dostupnost testované verze s 1,2TB plotnami. Nemůžeme tvrdit, že to byla záležitost jedné konkrétní série a už se nebude opakovat.

Ale chápu tu připomínku. Také se mně nelíbí, že si v obchodě nemohu vybrat, jakou verzi disku dostanu.
20.8.2019 17:50:19   217.197.145.xxx 110
A ješte bych dodal, že WD Blue si zaslouží ocenění i za úžasně tichý provoz, což je pro mnoho uživatelů zcela zásadní vlastnost. Lze předpokládat, že takto tichý bude jakýkoliv kus bez ohledu na kapacitu záznamových ploten.
23.8.2019 13:02:53   92.245.0.xxx 00
Nemôžem úplne súhlasiť. Hlučnosť sa u HDD líši kus od kusa. Viackrát som mal na stole zapnutých aj 5-6 identických diskov a prstami som zisťoval ktorý má najmenšie vibrácie. Keď som chcel zákazníkovi postaviť čo najtichší PC. Niektoré HDD sú síce tiché, ale dokážu rozvibrovať case a tá potom pôsobí ako ozvučnica a celý PC tak trochu hučí. Mnohokrát tomu nepomôže ani antivibračný kit. Teda, jediný čo pomohol bol už nevyrábaný tichepc kit, ten mal úplne jemnú tú gumu v silentblokoch.
20.8.2019 16:33:30   217.195.175.xxx 50
Díky.
21.8.2019 07:58:53   88.102.138.xxx 110
Pan Kupský si zaslouží pochvalu. Opět skvělý článek + odpovědi na komenty. Opravdu výborná páce.
23.8.2019 05:57:58   80.188.240.xxx 35
Možná jsem slepý. Nnašel jsem v testovaných Seagate, tak jsme to dále nečetl. Jen poznámka. Při výběru HDD mi nakonec nezbylo než koupit 4 druhy HDD, doma si je vyzkoušet na výkon a hluk. 1 jsem si nechal 3 vrátil. Dnes se nedá nic dělat, když nikdo nic reáoně nezaručí a nemůžete si jinak zboří vyzkoušet a některé recenze jsou neužitečné. Ostatně tento postup mi doporučil sám pracovník na reklamacích/vrácení zboží u jedné největší nejmenované firmy z Holešovic v Praze. Začal jsem tento výběrový postup aplikovat od odby hledání SSD disku do staršího notebooku, kde korektně fungoval jen 1 ze 6 SSD! A velmi se mi osvědčil i u nákupu ventilátorů (pouze 1/3 splňovala co slibovali).

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

84 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 40.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.