Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích
Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích
autor: Z. Obermaier , publikováno 28.3.2018
Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích

Pod každým testem SSD disku čteme kritiku, že sbírka syntetických testů o skutečném výkonu neřekne vše. Není to tak úplně pravda, ale je fakt, že disk se může chovat v reálných testech a benchmarcích odlišně. Benchmark nemusí ukázat všechna pro a proti. Podívejme se tedy na srovnání v praktických testech.


Závěr

Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích

Jistě se v závěru shodneme, že používání HDD v počítači, kde to není bezpodmínečně nutné, je prostě masochismus. Výkon je žalostný, a neustálé čekání vás přivede do hrobu. Osobně věřím, že tohle už všichni vědí, a nikdo jako hlavní disk, mechanický HDD nepoužívá. Jako úložiště, nebo druhý disk budiž, ale jako systémový je dnes desítky let za zenitem. Proto jeho hodnocení zcela přeskočím, zajímat nás bude jen srovnání levných SATA SSD a drahých NVMe disků.

Otázkou je, zdali se vyplatí si připlatit za rychlý disk, když můžete mít za polovic pomalejší, ale prostě levnější. To už záleží na použití počítače, a na preferencích uživatele. Já osobně tohle téma neřeším, každá vteřina čekání mne frustruje, já preferuji okamžitou odezvu, za jakoukoliv cenu. Neuznávám žádné kompromisy, jelikož si svého času vážím. Pokud to máte stejně, je vám nějaký poměr ceny k výkonu zcela fuk, berte nejrychlejší disk a užívejte si bleskovou odezvu. V případě, že na počítači ale jen hrajete, se zřejmě investice do nejvýkonnějších disků nevyplatí.

Test dokázal, že načítání her není nijak výrazně pomalejší na SATA SSD a NVMe, hry jsou aplikace, které z ultra rychlých disků těží paradoxně nejméně. Mnohem výrazněji si rychlým diskem pomůžete u náročných aplikací, komprese, kopírování, práce s videem, fotografiemi a dalšími podobnými použitími. Tam lze získat desítky sekund i minut na rychlejším provedení operací. Každé urychlení je znát, a součet celodenní úspory času může být až neuvěřitelný, dokud si to nezkusíte sami, neuvěříte.

První část otázky byla tedy zodpovězena. Pokud potřebujete výkon, nebo nechcete na nic čekat, kupte si rychlý disk a jeho pozitivní vliv na výkon systému poznáte téměř všude. Druhá část je složitější, preferovat rychlý disk s menší kapacitou nebo větší, ale pomalejší. Zde bych se osobně přikláněl k většímu SSD, ale klidně pomalejšímu (SATA 6G). Pokud si musíte zvolit mezi kapacitou a výkonem, kapacita bude lepší volba do budoucna. V případě, že volit nemusíte, je volba jasná – berte výkon i kapacitu.

Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích

Základní desky a grafiku pro test poskytl ASUS Česká republika

Test NVMe SSD, SATA SSD a HDD ve 20 reálných aplikacích

Disk do testu zapůjčilo WD



Tagy: NVMe  SATA SSD  srovnání výkonu disků  HDD  Samsung  WD  Intel  Seagate  AHCI  výkon  hry  aplikace  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.3.2018 10:03:35   95.103.8.xxx 175
NVMe all the way.
28.3.2018 10:53:52   85.163.24.xxx 345
osobme mam v kompu 500G samsung960evo, nemam co vytknout snad az na cenu. Kdyz srovnam sviznost nabehu a chodu systemu a nacitani programu a her na Nvme disku a na levnym treba intelu m2 sata tak tam neni skoro zadny rozdil.. takze za me do herniho kompu vetsi ssd obycejny idealne m2, pripadne i na ksande 2.5", vetsina lidi Nvme nevyuzije a obyc disk jim poslouzi stejne dobre s tim ze za min penez bude vyssi kapacita. S tim ze pouzivat na primar obycejnej plotnak je masichismus plne souhlasim.. nesnasim instalovat kompy bez ssd :-D
28.3.2018 10:22:38   89.103.223.xxx 324
Můj osobní názor je, ve srovnání ceny vzhledem k času (kap. Shrnutí výkonu) by měl autor nejspíš počítat se stejnou kapacitou všech disků (1TB) pro přímé srovnání všech disků a nepočítat cenu 3TB HDD.

Mno a ještě drobnost, bylo by záhodno uvést, jestli testovací sestava používá BIOS, který opravuje Spectre, zdroje na Internetu uvádějí perf. dopad právě na NVMe disky.
28.3.2018 10:29:57   93.153.34.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 10:37:59   193.86.126.xxx 854
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 11:22:59   83.240.8.xxx 342
Me se treba 4 SAS disky do 12,5" notebooku nevejdou
29.3.2018 22:18:45   213.195.200.xxx 511
Tak hlavně že ten 3TB sráč se tam vejde, co? Koukám na ty zástupy prudce inteligentních soudruhů kam až oko dohlédne
16.4.2018 11:11:54   83.240.8.xxx 10
Kliid, jen jsem poukazal na jeden z problemu ctyr SAS disku. 3,5" 3TB disk se mi tam samozrejme nevejde, ale 2TB 2,5" Samsung na data jo a k tomu i mSata SSD.
28.3.2018 13:07:17   88.100.171.xxx 111
Pokud je nějak zásadně nevylepšili, tak dělaj docela kravál, teda minimálně můj high speed do SAS dělá. Zatímco SSD maximálně cvrliká.
29.3.2018 22:19:21   213.195.200.xxx 13
Cheetah byly dycky docela rozumný, dost to pak záleží na skříni.
29.3.2018 09:53:10   188.95.122.xxx 1610
Zlomek ceny? Jakože opravdu? Kupováno ale v bazaru ne? Nový SAS řadič 4000 Kč nový 600GB 15k SAS 4000 Kč/ks. Ať počítám jak počítám, vaše sestava v novém vychází na 5x 4000 = 20 000 Kč. To mi jako zlomek nepřijde. Možná se dá ušetřit 1500 Kč na SAS řadiči z bazaru, ale furt nejsme na zlomku ceny. Intel Pro NVMe 2TB 20000 Kč(DC 25000 Kč). Kupovat z druhé ruky 600GB SAS disk, který je stále žádaný bych nechtěl. Buť je kradený a nebo vyřazený protože se blíží konec životnosti. Na Kecy typu vyřazen upgradem nehraju. Dalším prvkem je nastavení a udržování radiu. O tom co umí aktualizace Windows nemluvě (na kecy o zakázaných aktualizacích taky nehraju). O již zmíněném spínacím rachotu ploten a chlazení nemluvě. Ne každý trpý hluchotou nebo má pc ve sklepě.
29.3.2018 09:54:38   188.95.122.xxx 38
* Raidu mělo být, příspěvky ale bohužel nejde opravit.
29.3.2018 09:56:26   188.95.122.xxx 59
Za testy zdrojů si vás vážím, i když mám pocit z náklonosti k corsairu, ale co se týče HDD, jestli váš příspěvek nebyl ironie, tak to jste u mě docela klesnul.
29.3.2018 11:10:43   185.93.3.xxx 33
Zřejmě má zdroj vyřazených serverů, takoví admini skutečně přehazují SAS disky vidlema a věřím mu. Kupovat SAS v krámě nové samozřejmě smysl nemá.
29.3.2018 13:45:38   188.95.122.xxx 14
to jem ožné. Kolik ale takových dalších lidí se bude číst tento článek. Nehledě na to že stránky jako pctuning nemohou doporučovat bazarové koupě a stavět na nich recenze.
29.3.2018 22:23:13   213.195.200.xxx 32
Proč by jako ne? Bazary sou toho plný a takový 300GB modely ještě docela drží. U 600vek už to začíná bejt tragédie, velká hustota dat a hodně toho padá na sektory. I když, když to člověk těma vidlema přebere a vybere si ty dobrý, tak cajk. Kam se pamatuju, disky už byly na odpis když sem je dostal, nebo šlapou doteď, nějakou tu desítku tisíc hodin.

Teď sem zíral jak sou sakra levný že nový 6TB SAS disky vedle u německých soudruhů. No asi se časem plácnem přes kapsu a uděláme si to pole, 90 TB RAW v redundantní storage za 50k, to je jak zadarmo.
29.3.2018 22:19:43   213.195.200.xxx 10
Tak hlavně kdybych to náhodou nepsal, žejo
28.3.2018 10:39:43   185.59.186.xxx 523
Za dlhé mesiace, nie na tuningu ale celkovo na CZ/SK webe pre mňa suverénne najlepší test s veľmi dobrou výpovednou hodnotou.

Veľká pochvala !

A inak, pre bežného užívateľa ktorí len štartuje PC a niečo si zahrá je očividne klasické SATA SSD dostačujúca a cenovo dostupná voľba
29.3.2018 09:57:51   188.95.122.xxx 17
jakože instalace 33GB hry na HDD trvá 125 minut? Dvě hodiny?
28.3.2018 10:47:10   194.228.23.xxx 717
Test v podstatě dokazuje již známé fakta.

HDD je utopie a pokud opravdu není pádný důvod nemít místo něj jakékoli SSD tak je vhodný tak na odkládání nepotřebných dat o velkých objemech.

Otázkou je pak zda SATA nebo NVME... Pro běžného Frantu uživatele je NVME disk zbytečný luxus, což prokazuje i test. Rychlé SSD uvítají power useři ale i zde občas vítěží ekonomika. Třeba mé oblíbené letecké simulátory, pokud jeho uživatel používá detailnější satelitní fotky, může se taková instalace vyšplhat až na desítky TB. Pak je otázka zda koupit třeba 5-6ks 4TB SSD nebo 2-3 plotnové disky. Simulátor v jednu chvíli čte poměrně malý objem dat, z pohledu přenosové rychlosti to jde bez problémů tahat i z nějakého NASu (to se hodí v případě kdy simulátor běží na více počítačích které ale musí mít dostupné stejné data = odpadne potřeba duplicitních dat)
29.3.2018 22:25:41   213.195.200.xxx 23
Já si s dovolením nechám svoje enterprise disky, mezi tím randálem už si jich nevšimnu, ve více kusech za cenu jednoho toho vašeho křemíkovýho bazmeku mám násobně vyšší kapacitu, rychlost i o vesmír jinde spolehlivost. Se můžete jít zeptat do krámu jak si lidi pochvalují ty mylyjóny papírovejch hodin MTBF, v praxi kdy padaj celá šarže vadnejch křemíkáčů jak hrušky
30.3.2018 03:26:00   185.56.80.xxx 11
A já si zase s dovolením nechám ten křemík. Letos je to pět let, co jsem na něj plně přešel. Zálohuju, ale zatím jen sichr, problém se za celou dobu ještě nevyskytnul. Jednak si potrpím na absolutní ticho, druhak netuším, co bych skladoval na takovém prostoru. Na NVMe přestoupím s w10 (že hodláš setrvat na w7 a uzpůsobuješ tomu částečně výběr komponent, bazar, docela dobře chápu; dost dobře ale nechápu, proč se pak v tom kraválu honíš za Noctuou).

Jednoznačně souhlas, že v testu 12Gb SAS plotna pro ilustraci chybí. Á propós s rychlostí můžeš machrovat jen do chvíle, než dojde na seek, tam ti nepomůže ani svěcená voda.
28.3.2018 11:24:26   89.24.126.xxx 182
Myslím, že je to jeden z najprospešnejších článkov tu za poslednú dobu.

Pre mňa platia 2 časti
- práca kde budem onedlho kupovať nový NTB (na starom mám štandardné SSD) a aj vďaka tomuto asi budem pozerať po niečom, čo bude mať čo najrýchlejší disk
- stolný PC, kde mám teraz 512GB SSD (Samsung 850 EVO), ktorý síce nie je extrémne rýchly, no keďže na tom PC nepracujem, tak je to plne postačujúce

Vďaka za článok ;)
28.3.2018 11:34:42   193.87.130.xxx 2812
1) Osobně jsem pevně přesvědčen, že nikdo dnes už HDD jako systémový disk nepoužívá --- zasmiali sa zbrojnosi. Pan autor asi zabudol na 1/2 podnikovej sfery kde co sa tyka stolovych PC este ficia na Core2Duo a Core2Quad a vymena bola alebo bude v tychto rokoch, ako aj na signifikantnu cast domacnosti kde okrem notebooka (mozno aj s tym SSD) maju este starsi PC

2) hned v prvej kapitole ma neskutocne v kontexte kapacit 1 TB a 3 TB pobavilo uvadzanie rychslsoti SATA 6 GB/s ... hned potom mi svitlo co za disky su tie s rychlostou 1 GB/s a 3 GB/s (NVMe s teoretickym maximom necelych 32 Gbit/s cez 4x PCIe v3 ma potom v tomto kontexte asi 26-27 GB/s ze pan autor)
28.3.2018 15:05:51   85.163.24.xxx 57
sata 3 ma sbernici 6gbit = cca 600MB/s max realna bude tak 550 coz ty disky v testech vykazuji zhruba. NVme pokud ma 4 linky 3.0 tedy 32gbit = 4 GB/s coz opet vychazi, samsungy 960 maji read asi 3.2 GB/s
28.3.2018 15:07:33   85.163.24.xxx 67
tak sata3 je cca 750MB/s teoreticky prakticky do 600 Uz ani delit 8 neumim :-D
28.3.2018 15:09:26   85.163.24.xxx 60
U pcie linek bych jeste dodal ze pcie 3.0 x4 ma 4GB/s obema smery zaroven !
28.3.2018 15:17:18   185.93.3.xxx 40
SATA 3 má maximum 6 miliard symbolů za sekundu, 8 bitů dat se kóduje jako 10 symbolů, teoretické maximum je 600 MB/sec. S režií a řízením half-duplex se reálně málokdy dostaneš přes 500 MB/sec.
28.3.2018 18:23:04   85.163.24.xxx 44
v tom pripade tech 550 MB/s u sata ssd celkem odpovida.
29.3.2018 09:16:11   188.95.122.xxx 02
Samsung i OZC (zem jim budiž lehká) jeli v benchmarku normálně přes 500MB zápis. To že při zapisování(kopírování) reálných věcí, jako třeba filmy nebo rozbalováni 1 GB zipu, nedosáhli ani 300MB je už věc jiná. Od té doby nějaké papírově-techncké rychlosti ignoruji.
29.3.2018 09:23:37   188.95.122.xxx 31
S tou podnikovou sférou souhlasím. V mé sféře (tiskárna) je SSD jen na DTP. Dalších 100 počítačů má plotny a brzká aktulaizace počítačů bude opět na plotnách. SSD je neekonomické a v případě průseru neopravitelné. Hodněkrát jsem zažil že bylo levnější si nechat obnovit porouchaný disk na nový, než dělat kolečko instalací a nastavení systému (sít, podnikove Inf. systémy, účty atp.). Autor ale asi myslel domácí počítače... no v mém "domácím" okolí asi 10 PC máme SD jen dva. Tedy 2k10. Ostatní jsou více na mobilu a tak je nějaká plotna fakt netrápí.
29.3.2018 22:27:09   213.195.200.xxx 30
775ky už docela přestávaj jezdit, vyřazují se už Nehalemy, SB, IV. Ale na všem jsou magnetický disky, 120ky, 160ky. Pokud něco lepšího, tak si to tam nechaj a vyřaděj bez toho
31.3.2018 15:13:18   95.105.185.xxx 00
ja pouzivam klasicky HDD 320 GB este, nemam dovod menit pokial neskape..pocitac takmer nevypinam, takze prebudenie zo spanku je rychle a tam ma disk nespomaluje...hry takmer nehravam uz...
28.3.2018 11:40:06   193.87.130.xxx 818
takze si to zhrnieme:

REALITA a sumarny cas:
HDD vs. NVMe SSD 178 vs. 37 (cca 5 nasobok)

PAPIER A PARAMETRE:
kontinualny pristup: 14-18-nasobok
nahodny pristup a IOPSy: 1000–3333-nasobok

clovek by cakal ze realita bude niekte v rozmedzi teorie a parametrov, t.j. niekde na urovni napr. 100-nasobku a wono realita neni v hrubom priemere ani 5-nasobok

ZAUJIMVE ZE?
28.3.2018 12:06:48   213.210.170.xxx 393
Moje prvni auto melo vykon ~60kW. Moje aktualni 118kW. Svete div se, ale Praha-Brno nedam za polovinu casu...
28.3.2018 12:28:18   193.87.130.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 15:30:41   88.102.101.xxx 61
Váš příspěvek nedává ani hlavu, ani patu... nebo jste článek nečetl.

Ten váš čas "178 vs. 37" představuje dobu, kterou potřebujete pro vykonání předem daných úloh. HDD vs. SSD vs. NVMe + PC jako celek. (CPU, paměti, optimalizace softwaru, atd.)
Tedy IOPS disku vám nezrychlí odezvu celého PC, a neoptimalizuje použitý software.
28.3.2018 20:13:49   109.230.17.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 12:13:57   195.113.82.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 12:28:33   193.87.130.xxx 73
nevies delit dvanastimi?
28.3.2018 13:52:05   185.93.3.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 14:41:03   185.93.3.xxx 37
Kdyby měl někdo pocit, že to není pravda, může mrknout sem na 512 B bloky, pro 4 B bloky jsou výsledky ještě horší:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/disky-cd-dvd-br/48267?start=5
3.4.2018 02:55:41   78.102.90.xxx 00
Tak už tady prošlo 23 osob, které vůbec ničemu nerozumí, natož že by si přečetlo odkaz :-)
16.4.2018 11:37:54   83.240.8.xxx 00
Na tom odkazu mas nepomalejsi SSD s 512B ctenim 2,4MB/s a zapisem 4,46MB/s. Ve 4kB testu je to cteni 49,3MB/s a zapis 16,4MB/s.

No a klasicky HDD ma tady v testu ve 4k cca 1MB/s, tedy 16x pomalejsi nahodny zapis. A v 512B testu co? Zrychli proti 4k testu? Protoze i kdyby nastal zazrak a ten HDD zustal na stejnych hodnotach, tak by byl porad pomalejsi...
28.3.2018 14:30:21   93.153.15.xxx 65
Ok, ale jak jsou na tom ty mazlíci s životností?
Trapný a pomalý HDD může v pohodě vrčet zatraceně hodně let.
28.3.2018 14:43:17   185.93.3.xxx 122
Životnost v notebooku a domácím PC již je dostatečná, počáteční problémy již jsou překonány a SSD samy umějí hlásit včas opotřebení. To neplatí pro servery.
28.3.2018 20:10:34   85.163.24.xxx 35
beznej pc uzivatel nemusi zivotnost resit protoze dost pravdepodobne presahne moralni zivotnost pc.
29.3.2018 09:08:26   188.95.122.xxx 68
nevím za co máš ty mínusy. Já už několik let zálohuji na 2,5" HDD. Volba na 2,5" padla kvůli napájení z USB. Zaplním, uložím a sem tam občas (podle chuti) zapojím a zkontroluji obsah. Všechny disky (8 kusů) jsem kupoval z druhé ruky, mají nalítáno od 500 až po nejstarší se skoro 17000 a 21000 hodin (160 a 80 GB). 160GB je 11 let a 80 GB už bude pomálu 16 let (IDE disk). Fungují bez problémů bez jediného vadného sektoru. Ostatní archivační kousky jsou mladší (1-3 roky) ale také jsou bez problémů.
28.3.2018 18:57:03   163.172.132.xxx 010
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.3.2018 18:59:37   163.172.132.xxx 09
Erratum (X470)
29.3.2018 07:33:45   217.31.38.xxx 00
dobry test
29.3.2018 08:50:59   188.95.122.xxx 150
33GB hra se instalovala 125 minut? Co to bylo za hru? Nemáte tam nějakou chybu? Já instaloval TW3 z DVD na 2,5" SSHDD (5400ot) do 30 minut, natož 125 minut Je vám jasné že 125 minut je něco málo přes dvě hodiny?
29.3.2018 14:37:16   178.40.71.xxx 10
Necakal som takyto test, hoci som po nom volal.

Skoda, ze autor netestoval trochu sirsie spektrum diskov.
Jeden klasicky HDD ok, chcelo to este jeden slabsi NVMe a jeden lepsi SATA SSD.
30.3.2018 17:19:42   176.62.232.xxx 110
Né že by to nešlo vygooglit ale v testu bych očekával uvedení otáček a velikosti cache u plotnovýho disku. Kor v dnešní době kdy se disky jmenujou často stejně a možná už převládaji pomalý 5400ot disky do NASů atd. Já pamatuju Barracudu jako SCSI zabijáka.. Škoda že jí tak degradovali :-(
Do dnes nemam nikde v kompu SSD disk a plotňáky mi stačej. Jestli mi startuje OS 10 vteřin nebo minutu je mi šumák. Kapku pokory lidi. Až někdo napíše 1GB textu, pak ať hodnotí přenosovou rychlost 33 GB souboru. U instalace takovýhle hry to stejně bude běžně váznout i jinde. Odkud se bere ? Z netu to tak rychle tahat nebude asi nikdo aby disk nestíhal, stejně tak někde z USB disku, Blueray mechaniky atd. A instalace z jednoho SSDčka na druhý mi nějak nepřijde logická.
Než takovýhle zrychlování disků by mi přišlo lepší optimalizovat naší spotřebu dat která je šílená :-( OS by si měl vystačit s pár MB a né GB, nechápu proč blbej kecálek zabere desítky až stovky MB. Ale to je bohužel o dnešnim přístupu celý "informační společnosti":-(
31.3.2018 15:24:17   88.100.142.xxx 01
Předražený flešky. Nic víc
31.3.2018 16:54:24   95.85.11.xxx 00
Ja bych zas chtel casem sehnat ramecek pro takovy SSD co cte a zapisuje i rychle 4K soubory a bezne umi 800MB/s +.
Jenze problem je ze je to sice pro m.2 to delaj ano ale nemaj zadnej co umi PCIe m.2 aby tam sel i takovy rychlejsi.
31.3.2018 19:17:34   193.8.87.xxx 40
Cituji:"Osobně věřím, že tohle už všichni vědí, a nikdo jako hlavní disk, mechanický HDD nepoužívá. Jako úložiště, nebo druhý disk budiž, ale jako systémový je dnes desítky let za zenitem."

1, Desítky let(je tam množné číslo) určitě ne. V roce 1998 jsme o SSD neměli ani páru...
2, Není to pravda. Uživatelů, kteří rozdíl využijí je naopak minimum. Čtenáři pctuningu nejsou úplně reprezentativní vzorek a tvoří (odhaduji) tak deset procent populace. Většině lidí je ale úplně ukradené, jestli jim ksichtbook najede za sekundu nebo tři. SSD je zajímavé pro dvě skupiny lidí - pto ty, kteří na PC pracují a potřebují rychlý přístup k datům, a pro hráče a hračičky, kteří ho prostě chtějí...
3.4.2018 08:21:22   195.243.99.xxx 41
Proč se testuje nejrychlejší NVMe vs průměrný SSD od WD? Nebylo by lepší otestovat 850 Evo? Takhle totiž pravděpodobně vyhrálo NVMe jen díky tomu, že je to prostě rychlejší disk, a ne díky rozhraní. Někde jsem takový test viděl a rozdíl v nahrávacích časech byl prakticky nulový (brzdou nebyl SSD, ale pravděpodobně CPU).
3.4.2018 12:09:53   188.120.207.xxx 11
Presne to me napadlo, sotva jsem videl vyber.
Je to trochu matouci test, protoze mene pozorni lide z toho mohou nabyt dojmu, ze nvme ssd je brutalne rychlejsi, nez sata ssd.
Nicmene zde jsou ty velke rozdily proste dany pomalym sata ssd diskem.
Delate v tom zbyteceny chaos.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

94 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.