Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E
Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E
autor: Z. Obermaier , publikováno 4.5.2015
Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E

Minulý týden jsme se podívali na 1,2TB NVMe SSD od Intelu. To je sice drtič, ovšem ne pro každého. Velké nároky na připojení přes PCI-E a extrémní cena z něj dělá spíše sen hráčů než reálný upgrade. 480GB Predator od Kingston má poloviční cenu, je velmi výkonný a díky možnosti osazení do slotu M.2 či do karty pro PCI-E bude fungovat všude.


Závěr

Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E

Po testu SSD disku od Intelu bylo jasné, že SSD odvětví nespí, může přinášet inovace a výkon má stále kam růst. Nárůst výkonu s NVMe protokolem je brutální. Problém je ale v dostupnosti tohoto řešení veřejnosti. Potřebujete špičkovou platformu s dostatkem linek PCI-E, highendový procesor a nejlépe nanejvýš jednu grafickou kartu. Pokud ale takový výkon chcete a jste za něj ochotni zaplatit, zkrátka ho můžete mít. Pro většinu uživatelů herních počítačů je ale tento disk zbytečně drahý a nepoužitelný.

Pokud ale přesto uvažujete o nadstandardně výkonném SSD disku, je zde ještě nabídka dalších disků PCI-E. Na trhu je jich několik, s různými kapacitami a cenami. Jedním z nejzajímavějších je právě Kingston Predator (proto jsme si ho vyžádali na test až z UK). Je vybavený ultra moderním SSD řadičem, velkou cache a solidní kapacitou 512 GB (z toho je pro data přístupných 480 GB). Za cenu 16 000 Kč s DPH jde o skvělou nabídku, ostatní výrobci podobných řešení chtějí minimálně o 6000–7000 Kč více. Vyšší cenu ale nárůst výkonu neospravedlní, není totiž už tak výrazný.

Výhodou je také konstrukce disku. Dostanete v podstatě běžný disk pro M.2 s univerzálním adaptérem. Kam ho připojíte, už je na vás, já ale po testech výkonu doporučuji spíše slot PCI-E než konektor M.2. Použít v PCI-E je dobré z několika důvodů. Tento disk v něm bude fungovat všude, místo zabere minimální a snadněji se s diskem manipuluje. Také výkon byl často vyšší v PCI-E slotu než v M.2. U konektoru M.2 totiž není jisté, jak jej výrobce k řadiči v procesoru připojí. Proto je dobré na svém počítači změřit výkon v M.2 a poté v PCI-E a tu výkonnější možnost využít. Navíc si občas někdo stěžuje, že má při použití M.2 problém s bootováním systému, což opět ukazuje na špatné připojení výrobcem desky. Zkrátka musíte si to zkusit doma.

Kingston Predator 480GB nabízí skvělý výkon, až dvojnásobný proti běžným SSD SATA diskům a starším PCI-E diskům. V některých testech není daleko od brutálního Intelu SSD 750 NVMe. Cena 480GB verze je více než solidní, konkurence chce za podobné kapacity více. U verze s 240 GB za necelých osm tisíc je to velké lákadlo. Univerzální adaptér se bude hodit, stejně jako záruka 3 roky. Po celou dobu výrobce ručí také za stálý výkon, který díky velké kapacitě vyhrazené over-provisioning bude asi realitou.

Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E

Za půjčení disku děkujeme společnosti Kingston

Kingston Predator 480GB: ultrarychlé SSD do slotu PCI-E



Tagy: Kingston  HHHL  Predator  PCI-E  M.2  SSD disk  extrémní výkon  Windows 7  Windows 8.1  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.5.2015 09:48:03   90.179.49.xxx 292
Musím uznat, že pokud jedete své recenze, tak to je kvalita.
Ale pokud dojde na "rivalitu", tak to je velká komedie. (zasvěcení ví co myslím)

Rozhodně jste mě přesvědčil o tom, že chci SSD s NVMe. Tenhle Kingston je taky super, ale protokol NVMe vypadá fakt jako budoucnost.
Prakticky, co může být už rychlejší, než úložiště propojené přímo k procesoru?
(je to stejný zlom, kdy se propojily paměti přímo s CPU, namísto Severního Můstku)
4.5.2015 12:38:09   212.5.197.xxx 78
Nieje to rovnaky zlom.
Neviem, co robis ty ale 99,9% ludi nepostrehne rozdiel medzi NVMe a AHCI SSD diskom.
4.5.2015 19:28:02   95.103.49.xxx 60
Je to diskutabilne, lebo vela ludi nevidi rozdiel medzi dvojjadrovim a 8 jardovim CPU, alebo GPU za 100€ a GPU za 1000€, mas pravdu ze pri beznom pouziti je to zanedbatelne, lenze to nieje stavane kvoli chatovanu na nete, alebo pozeranie WWW stranok
Mozno sa to nezda, ale je to velky prinos pre pocitacovu techniku, hlavne pre viacvlaknove operacie kde su pouzite viacvlaknove toky dat ich citanie spracovanie a zapis, a ver tomu ze je to sakra citit na sviznosti PC.
4.5.2015 22:35:41   90.179.49.xxx 50
Tak na úrovní recenze, se rozhodně nebavím o tom, co těch 99,9% lidí na PC zrovna dělá.
5.5.2015 19:58:24   81.200.55.xxx 40
tech 99,9% lidi me nezajima klidne at si hraji ty stupidni hry na fb me zajima co od toho dostanu za ty penize
4.5.2015 10:18:59   77.87.243.xxx 520
Ano, takovéto články chceme na PCtuningu.
4.5.2015 10:28:09   90.177.175.xxx 916
Letmý pohled na nejčtenější články vpravo prozradí, že jste bohužel pořád těžce v menšině.
4.5.2015 11:30:38   37.188.237.xxx 51
Smutné...až asi chápu složení článků. Pár remcalů (mě včetně) nevyrovná tisíce jiných. Jaká škoda, ale z pohledu majitele to snad i chápu.
4.5.2015 11:31:39   90.178.198.xxx 93
A to je velká škoda,protože první tři články by tu ani neměly být (ok,porovnání detaily,kontra nastavení v GTA V ještě jo,to je tak na hraně), ale když ono je to všechno o čtenosti :/ nikoliv vhodnosti, nebo odbornosti (Jiříková)
4.5.2015 11:33:45   193.85.174.xxx 232
Jinými slovy musíte tu klikat na hromady sra*ek, číst žvásty od Jiříkové, aby jste na konci měsíce dostali jeden normální článek
4.5.2015 13:01:23   93.153.36.xxx 170
Rekl bych ze takove ctenare jste si postupne vychovali sami svou (ne)kvalitou. Pokud by zde zase byly kvalitní HW články a recenze, tak to pritahne zpatky ty co uz zanevreli a pritahne nove, ktere zajima i vic nez opsany zebricek her
4.5.2015 15:07:00   90.177.175.xxx 69
Jak Hurvínek válku si to představujete. I kdybychom se rozkrájeli, sebelepší a sebedokonalejší hardwarová recenze už z principu nebude nikdy zajímat tolik lidí jako recenze zajímavé hry anebo článek, u kterého si lidi zavzpomínají na nejlepší FPS, co kdy hrávali.
Jasně, čtenost hardwaru by se dala spravit tak, že by v pondělí vyšel megatest deseti grafik do pěti tisíc, v úterý megatest procesorů do pěti tisíc, ve středu herní test toho, jaký procesor si koupit ke grafice za šest tisíc, ve čtvrtek srovnání deseti 128GB SSD a v pátek na odlehčení třeba pojednání o tom, jak taktovat supervýhodné pentium G3258 a minisrovnání desek, které jsou na to nejlepší a nejvýhodnější, abychom to měli i ten tuning.
Jenže co jeden takový článek, to je práce na 4-6 dní. Na to už v Česku nedáte dohromady ani dost autorů, a stejně tak není žádné vydavatelství, které by dokázalo ufinancovat dvacet takových článků do měsíce - hardwarový web si tu na to bohužel nevydělá, a to i kdyby měl tu čtenost dvojnásobnou. Bohužel neplatí ani úměra, že navýšení čtenosti znamená úměrné navýšení příjmů.
Nahoďte, kdy bylo podle vás na PCT to zlaté období, kdy vycházely samé kvalitní HW články a recenze.
4.5.2015 19:43:50   95.103.49.xxx 21
Skvor je to tym, ze Intel AMD a Nvidia nic nove nedavaju na trh a cely hardwarovi trh stagnuje. Na OLED monitory, CD s kapacitou 1,6TB cakame uz 15 rokov a asi sa ich dockame az s prichodom uhlikovich tranzistoroch.
Nove CPU na novom vyrobnom procese pridu az koncom roku 2016...
Inaksie by trh ozil keby v lete prisli CPU s 50% vacim vykonom a GPU ktore by hravo potiahli 4K monitory na FULL detailoch
4.5.2015 22:57:37   90.177.175.xxx 62
Ano, to s tím samozřejmě souvisí. Co se toho zásadního hardwaru, co se dobře čte, týká (grafiky, procesory), tak až na GTX 970 a GTX 980 nevyšlo už dost dlouho v podstatě nic, co by příznivce hardwaru mohlo zaujmout (i7 5960X a Titan X fajn, ale koho to při těch cenách zajímá).
9.5.2015 14:38:36   37.188.133.xxx 00
je tezky vam radit, ohledne recenzi, kdyz sami objektivne vychvalujete alza/intel/nvidia...
Je stale spousta novych HW, jen to chce pokracovat ve stejnych kolejich ale i inovativnich...
mate Alza kamarada,tak proc si tedy nepujcujete HW na test? Stale plati to,co zde otestujete v Alze lépe prodaj...
Tento clanek se aspon hnul z te sedi zbytecnych recenzi, i kdyz tu chybelo nejake prirovnani... no,treba he to opravdu tím,ze se u vas dostavila nechut k novemu HW, viz. Rybovy zoufale uvahy!
Tvrdit,ze nic nevychazi, je opravdu trapny... pripomina mi tu minulou dobu,kdy si lide taky namlouvali ze nic neni a pritom bylo.
Driv byl HW daleko drazsi a testy ste byli schopni delat, a hlavne vydavat casopis!, jakto ze dnes, kdy je vse relativne levnejsi, opadl vam casopis,tedy tim spojene naklady, se v recenzich stracite nebo utapite???
4.5.2015 11:54:51   213.192.39.xxx 24
Nevím, jestli bych jej označil hned v nadpisu za ultra rychlé SSD , když můj SATA SSD EVO 850 davá v tom nejdůležitějším měření (4k) 48 MB read / 132 MB write v AS SSD benchmarku.
4.5.2015 12:22:42   213.192.39.xxx 13
Ještě Crystal 4k : 53/153
RAPID je off
4.5.2015 12:30:47   83.240.80.xxx 40
Můžeš Zdenku nějak popsat subjektivní porovnání? řekněme průměrný SSD SATA disk vs tento při načítání aplikací apod. Ten HyperX by mě možná zlákal
4.5.2015 13:08:23   213.192.39.xxx 33
Ja osobne ma speaker vypnuty, ale kdyz zapnu stopky tesne predtim( jeste v black screenu), nez se objevi samotny BIOS, tak mam desktop taky za 10s. Boot z Samsung EVO 840 120GB, 2nd EVO 850 250GB.

Kdyz vemu v potaz cenu tohoto SSD vs EVO 850 500GB, tak to za tech 10 000 navic nemuze byt dobry kauf.

PS: Pokud ti teda nejde u SSD o sekvencni rychlosti.
4.5.2015 13:17:23   213.192.39.xxx 31
Rekneme ze boot zacina v 2s, tak asi tak.
http://uloz.to/xQEL9iVd/20150504-141051-mp4
4.5.2015 14:00:42   93.99.208.xxx 00
Nikdy jsem to neměřil, ale monitor (ok, televize) se rozsvítí akorát tak v tabulce na přihlášení. Takže to dýl jak 10s nebude.
4.5.2015 14:46:02   87.187.244.xxx 30
Autor se zase plete (ale hlavně že to má tučně zvýrazněný). Na všech základovkách s čipstetem Z97 nemusí M.2 komunikovat přes PCH, viz takovej ASRock Z97 Extreme 6: http://www.tomshardware.com/reviews/samsung-xp941-z97-pci-express,3826.ht ml

V tomhle případě komunikuje přímo s CPU přes x4 PCIE 3.0. (dejte si hledat PCH)

Kdoví kolik je v článku dalších "zavádějících" polopravd.
4.5.2015 16:10:13   90.177.175.xxx 10
Pak ty lajny musí nutně chybět u slotu pro grafiku.

No, jasné.

* If M2_1 slot is occupied, PCIE2 slot will run at x8 mode,
and PCIE4 slot will run at x4 mode.

Čili osazením M.2 člověk shodí slot na grafiku do režimu x8.
4.5.2015 17:26:40   87.187.244.xxx 21
To souhlasí, PCIE 3.0 klesne ze 16x na 8x. Jenže 3.0 8x je na tom rychlostně jako 2.0 16x. Navíc jak tady OBR STRAŠÍ (něco psal tuším i v minulém článku o tom intelu) ...tak 8x linky jsou na grafiku pořád naprostej nářez a minimálně ovlivňují výkon: http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Sca ling/10.html

Rozdíl mezi 16x a 8x s highend GTX 980 je sotva !1 FPS!

Takže trošku světla vrhnout na problematiku by neuškodilo ...a né sem házet jakési "domněnky" pana Obermaiera.

Jasně že člověk kterej chce highend sestavu si koupí samozřejmě X99 s 5960 x...

Chci jen zdůraznit to, že i současný M.2 high-end DISKY můžou v klidu běžet na některých Z97 deskách. Tím pádem to veškerý strašení o strašných x8 PCIE a ještě strašnějších Z97 deskách v podstatě není pravda ale jen jedna velká kachna.
4.5.2015 17:29:55   87.187.244.xxx 21
A to podotýkám že jsem v podstatě jen lajk, co si před pár měsíci sam skládal sestavu a doslechl se něco o m.2 discích a tak se v té době rozhodl pro cenově přijatelnou sestavu (extreme 6).

Takže si myslím že i takový redaktor PCT by mohl zvládnout si ověřit před sepsáním článku pár informací a nešířit tyto polopravdy dál mezi českou komunitu.
4.5.2015 14:47:31   94.242.73.xxx 72
KONEČNĚ NĚCO KE ČTENÍ! OBR, jsi můj zachránce ..dříve jsem trávil na PCT několik hodin týdně čtením, ale to už bylo hodně let zpět...kam to spěje teď, chce se mi blejt, to už raději SH nebo EH, tak se najde ještě pořád něco než tu..nebýt OBRa a jemu podobných, tak tu čteme nesmysly od Jiříka a Ryby
4.5.2015 14:54:40   77.247.224.xxx 31
v teste za 7 679,Kc https://www.alza.cz/hyperx-predator-240gb-s-adapterom-do-pcie-d2294150.htm?lang=CZ

240 Gb uplne staci ako disk na OS a programy
4.5.2015 15:02:36   87.187.244.xxx 20
Mrkni se po Samsung SM951 256GB ...dvojnásobná rychlost, menší cena. Akorát nevím jaká je dostupnost v čr. Ale v Německu ho seženeš i pod 6K
4.5.2015 14:59:06   87.187.244.xxx 60
Určitě nejsem jediný, kdo by stál o test Samsungu XP 941 a nebo ještě lépe SM951 (kde jeho 256 GB varianta se dá v Německu koupit už za 208 EUR ~ 5700kč). Když už jsem narážel na chipset Z97 a zmiňoval, že ASROCK desky Z97 Extreme 6/9 mají full podporu M.2 PCIE 4x3.0 tak by určitě bylo zajímavé na nich tyto disky (nebo klidně i jiné disky) otestovat .... PŘÍJDE mi totiž nesmyslné kupovat si takovej Kingston, když za 6k můžu mít SM951 kterej má rychlosti dvojnásobný...
4.5.2015 17:20:08   195.212.58.xxx 13
A kde je měření hlučnosti anebo přetaktování?
4.5.2015 20:13:30   10.43.1.xxx 51
Presiel som vsetky testy, ale co mi to oproti klasickemu 2,5 SSD prinesie ? Co musim na tom pocitaci robit, aby som si povedal, ze ta cena za prechod z klasickeho SSD za to stoji ?
Start windowsu ? Raz denne. Max 2, ked su updaty. Nie som idealista, taky vykonovy skok ako prechod z HDD na SSD to nebude. Ale taky nejaky subjektivny pohlad b som ocenil. Ja nebudem teraz prevadzkovat DB pre mobilneho opratora = tam som si isty, ze to poznam. Doma robim take bezne veci, ale napr. programujem, prinesie kompilacia mega projektu nejaky usetreny cas? Start velkeho projektu v jave? Alebo len pre grafiku?
Prechod z 2jadra na 4jadro neprinieslo vykon v benchmarkoch, ale system bol sviznejsi. Rovnako ako za starych XP prechod z 256MB na 512. Z vysledkov testov nic moc
9.5.2015 05:37:06   93.185.4.xxx 00
Díky za kvalitní článek.
Hnidopišská drobnost - překlep v kapitole2. Myslím, že tam měl být procesor: Zde tedy v ideálním případě komunikuje proces přímo s přepínačem a poté s diskem v M.2 slotu

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

64 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.