Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB
Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB
autor: Ondřej Košťál , publikováno 21.10.2014
Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

AMD pod značkou Radeon nenabízí už jen grafické karty. Již nějakou dobu pod touto značkou můžete vidět i operační paměti a nově také SSD. AMD se snaží nabídnout zákazníkům kompletní platformu. Jak tato novinka dopadla ve srovnání sedmi populárními SSD s obdobnou kapacitou, se podíváme v dnešním testu.


AMD Radeon R7 SSD vychází z o tisíc korun levnějšího modelu a vyrábí jej OCZ. Oproti němu však nabízí o rok delší záruku (a tedy garantovanou delší životnost), o přibližně 20 % vyšší výkon a přidanou hodnotu pro fanoušky AMD, logo Radeon a firemní barvy. Je jasné, že za současnou cenu budou tento disk kupovat hlavně fanoušci značky. Až se ale přiblíží k modelu ARC 100, a že se tak pomalu děje, začne to být zajímavé.

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

I oproti ostatním soupeřům se jedná spíše o dražší SSD. Vždyť dle poměru cena/kapacita je na prvním místě jako vždy ADATA, následovaná výrobci OCZ a Samsung. Výběr z těchto tří by byl jasný.

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

 

Pokud ale zajdeme dál a podíváme se, který je výhodnější z pohledu rychlosti a ceny, vedou oba modely od OCZ, tedy i Radeon R7 SSD spolu s levnějším Samsungem.

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

Jak tedy ve výsledku novinku, kterou AMD nabízí, zhodnotit? Jedná se o dobré a rychlé SSD, které nekomprimuje data. Jeho rychlost tedy nezávisí na typu dat, které čtete/zapisujete. Plusem je vyšší životnost a s tím spojená záruka. Mínusem bude zcela jistě právě vyšší cena oproti téměř stejnému, avšak o 20 % pomalejšímu modelu. A právě znatelný rozdíl v ceně bude určovat, jestli běžný uživatel sáhne po OCZ ARC 100 nebo AMD Radeon R7 SSD. V praxi totiž rozdíl mezi jednotlivými SSD nepoznáte.

AMD Radeon R7 SSD, 240 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
velmi vysoký výkon oproti ARC 100 vyšší cena (o cca 1000 Kč), avšak odpovídá nárůstu výkonu
vychází z SSD ARC 100 od OCZ  
256bitové AES šifrování  
Acronis True Image HD  
Orientační cena s DPH: 3 703 Kč

Graf ceny produktu AMD Radeon R7 240GB, 2,5", SSD, SATAIII, RADEON-R7SSD-240G poskytuje server Heureka.cz

ADATA SP600, 256 GB

Tento disk se vyplatí snad jen kvůli jeho nízké ceně do nějakého nenáročného domácího počítače, kde se nepočítá s velkým počtem aplikací a častým zapisováním. V opačném případě je lepší si pár korun příplatit za kvalitnější disk. Levné flashové jednotky od ADATA nebyly nikdy moc dobré a náhodná úmrtí byla na denním pořádku.

ADATA SP600, 256 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
nízká cena (ne)kvalita paměťových čipů
Orientační cena s DPH: 2 669 Kč

Graf ceny produktu A-Data SP600 256GB, 2,5", SATAIII, ASP600S3-256G poskytuje server Heureka.cz

Intel 530, 240 GB

Intel nabízí disk se zajímavou kombinací vlastností. Těmi jsou nízká cena, kvalitní provedení a vysoké rychlosti. Někde ale musí být háček. Tím je řadič SandForce, který komprimuje data a tedy u nekomprimovatelných dat narazíte na snížení rychlosti. K tomu všemu dostanete 5letou záruční lhůtu.

Intel 530, 240 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
výrobce kvalitních pamětí a spolehlivých SSD SSD data komprimuje, tím šetří místo, ale snižuje rychlosti
5letá záruka  
dobrý poměr cena/výkon  
256bit AES šifrování  
Orientační cena s DPH: 3 604 Kč

Graf ceny produktu Intel 530 240GB, 2,5", SATA, SSDSC2BW240A401 poskytuje server Heureka.cz

Kingston HyperX 3K, 240 GB

Vysloužilý veterán, který je prověřený časem. Prvním kupujícím brzy bude končit záruka a Kingston tento model pomalu nahrazuje modelem HyperX Fury, který má o něco horší parametry. V testu byl především pro srovnání, jaký pokrok za 2,5 roku nastal. Ale rozhodně od něj nelze odrazovat.

Kingston HyperX 3K, 240 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
není nejhorší SSD data komprimuje, tím šetří místo, ale snižuje rychlosti
býval to kvalitní a rychlý disk, dnes jsou ale lepší  
Orientační cena s DPH: 3 566 Kč

Graf ceny produktu Kingston HyperX 240GB, 2,5", SATAIII, SH103S3/240G poskytuje server Heureka.cz

OCZ ARC 100, 240 GB

V současné době disk s druhým nejlepším poměrem cena/výkon. Minimálně z těch, které mi přošly rukama. Za cenu pod 3 000 korun dostanete rychlé 240GB SSD. Někomu by mohla vadit jen 3letá záruka, ale zde nejspíš s životností nebude problém.

OCZ ARC 100, 240 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
skvělý poměr cena/výkon  
vysoký a vyrovnaný výkon  
256bitové AES šifrování  
Orientační cena s DPH: 2 806 Kč

SSD OCZ ARC 100 udělujeme stříbrné ocenění za vynikající poměr cena/výkon

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

 

Graf ceny produktu OCZ ARC 100 240GB, ARC100-25SAT3-240G poskytuje server Heureka.cz

Samsung 840 EVO, 250 GB

Nevím, jestli po problémech, které byly po roce od uvedení objeveny a naštěstí opraveny, bude EVO ještě tak žádané. Nicméně stále se jedná o nejrychlejší SSD za super cenu.

Samsung 840 EVO, 250 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
zrychlení díky TurboDrive opět nižší životnost kvůli TLC pamětem
RAPID Mode  
skvělý poměr cena/výkon  
Orientační cena s DPH: 3 389 Kč

Graf ceny produktu SAMSUNG 840 EVO 250GB, MZ-7TE250 poskytuje server Heureka.cz

Samsung 840 Pro, 256 GB

Kdo chce ještě zvýšit životnost a záruku nejrychlejšího SSD, sáhne po vyšším modelu PRO. Rychlosti se ještě zvýší a určitě budete mít minimálně na 5 let vystaráno. Někoho ale může odradit vyšší cena. Nicméně z dnes testovaných disků je jednoznačně nejlepší.

Samsung 840 PRO, 256 GB
KLADY Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB ZÁPORY
MLC paměti místo TLC výkon na úrovni levnějšího modelu EVO
256bitové AES šifrování  
5letá záruka  
Samsung Magician na migraci a správu SSD  
RAPID Mode  
Orientační cena s DPH: 4 277 Kč

Graf ceny produktu SAMSUNG 840 256GB, 2,5", MZ-7PD256BW poskytuje server Heureka.cz

Za zapůjčení AMD Radeon R7 SSD děkujeme českému zastoupení společnosti AMD.

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

Za zapůjčení SSD pro srovnání děkujeme internetovému obchodu Alza.cz

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB

Za zapůjčení základní desky Z97X-Gaming 3 děkujeme českému zastoupení společnosti Gigabyte.

Velký test: 7× SSD i s novým AMD Radeon R7 SSD 240 GB



Tagy: AMD  Radeon  SSD  OCZ  Indilinx  Barefoot 3  Samsung  OCZ  Intel  ADATA  Kingston  flash  srovnání  asynchronní  NAND  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.10.2014 06:02:34   178.40.65.xxx 354
Pre mna vyhralo 850 PRO
21.10.2014 06:45:14   192.108.125.xxx 276
850Pro mozno hej, ale preco ma 840pro take slabe vysledky? Aj ked sekvencne citanie nie je moc dolezite, ako sa dopracovali k tak nizkym hodnotam?
21.10.2014 07:58:00   193.179.186.xxx 15
Napadají mě jediné dvě vysvětlení. První, že po zaplnění pětiny disku ty rychlosti prostě spadnou, a nebo, že si nerozumí s iaStorA ovladačem od Intelu.
21.10.2014 08:14:50   213.81.202.xxx 2913
840 PRO patri medzi najrychlejsie SSD a tie vysledky v ASSDBenchmarku su smiesne. Bezne dosahuje cez 1000b bez akehokolvek nastavovania, alebo optimalizacie, a to aj po zaplneni: http://www.pretaktovanie.sk/obr/hdd/ssd/samsung.mz-7pd256/asssd-mbs.png

Test uplne o nicom, zrejme tu bol ciel zvyditelnit toho hybryda amd/ocz....a uz len to spojenie vobec nevesti nic dobre
Za mna velky palec dolu.
21.10.2014 08:20:10   213.81.202.xxx 133
Pardon, opravim..."zviditelnit". Pisal som to z rozhorcenia.

Este podotknem, ze odpoved typu "že si nerozumí s iaStorA ovladačem od Intelu" je dost zcestna. To je uz trochu na facepalm, nemyslis?
21.10.2014 08:16:54   82.0.153.xxx 1723
Premna A-DATA , lebo je najlacnejsi .. !
V beznom pouz. nepocitis rozdiel ..
Pocitis len v penazenke..
21.10.2014 15:00:38   90.179.94.xxx 1410
Peníze jsou ale i čas, který nemusíš strávit reklamacema, nebo když si nemusíš neustále kupovat nový disk, a namísto toho v pohodě použiješ starší kvalitní, i když je dávno po záruce. Pro mne je zase u HDD nejdůležitějším parametrem integrita dat, kde věřím Samsungu a nechci už řešit ztráty informací jak u tvé značky.
21.10.2014 15:35:55   82.0.153.xxx 1438
Zaprve ja vlasnim 2x m5m plextor 256gb- vyborne nepotrebujem nic
ale netaaraj piikoviny.. setky ssd su rovnake .. tie marketingove piikoviny co setko ma atd. prosiimta.. zato ze je to saaamsuung tak si to kupujes.. naivnee..
Co us len sa moze stat SSDcku ... nic
NIKDY mi neodisiel ziaden SSD ..
ked vkuse stym babres instalujes mazes ako male dieta bodaj by ti neodchadzali..
Rozdiel medzi tymito setkymi SSD je asi 3-4% rozdiel
28.10.2014 10:43:07   89.176.19.xxx 53
Kamo ty ses ale dobre mimo realitu, to se hnedtak nevidi...
21.10.2014 06:09:15   213.192.10.xxx 600
Škoda jen, že v testu není Samsung 850 PRO a Crucial MX100 a Crucial MX550. Jinak super test. Možná bych zahrnul více praktických testů jako načítání herních levelů, rychlost spouštění náročnějších programů (Photoshop, 3DS Max), dekomprimace dat, pak třeba kopírování např 10GB složky různě velkých souborů, instalace Office 2013, apod.
21.10.2014 06:29:43   88.103.247.xxx 628
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.10.2014 08:02:40   193.179.186.xxx 104
Tyto disky také někdy budou. Instalaci Office chci zahrnout, stejně tak studený start a komprimaci dat. Další se uvidí. Spouštění programů a načítání levelů asi vynechám, protože rozdíl desetin sekund mezi jednotlivými SSD je, řekl bych, zanedbatelný.
21.10.2014 17:01:43   195.113.127.xxx 100
Takové 3D Studio Max nebo Autocad 2012 na HDD startuje zhruba 30-50s. Takže v rámci SSD by mohl být test zajímavý:
Rychlost spuštění aplikace lze měřit s přesností na 0,001s jednoduše přes aplikaci:
http://www.passmark.com/products/apptimer.htm
Možná jsou i jiné a lepší utility na měření startu aplikace.

Dále jak psal někdo níže, lze do složky ve Windows "Po Spuštění" naházet hromadu souborů PSD, XLS, DOC, PDF, Firefox, Autocad, atd a změřit bootování PC až po spuštění všech těchto aplikací po startu.
Něco jako na tomto videu:
http://www.youtube.com/watch?v=S5ZrBM_EPC8


Dále by neškodilo otestovat instalaci velkých her, takový 50GB TitanFall, tam už by mohli být časy rozdílné o desítky sekund.
21.10.2014 19:41:21   194.228.13.xxx 30
Jo, třeba u ACADu už by možná bylo patrné. V práci mám starý střep s HDD, doma SSD (jistě, co jiného pro domácího miláška ) a rozdíl samozřejmě nebetyčný. V porovnání SSD by to možná mohlo být znát (a ještě lépe u Revitu). Na druhou stranu, tyhle special aplikace se stejně zapnou ráno a vypnou večer.
22.10.2014 11:34:34   194.228.164.xxx 10
mozna by stalo za pokus testnout i nejake hodne pouzivane databaze / MSSQL, MySQL, SQL AnyWhere napr. /
a uplne super by bylo je testnou "dlouhodobe" s "poradnym" zatizenim, jak to prezijou
21.10.2014 20:25:36   82.130.28.xxx 02
Hlavně to chce srovnání s rychlým HDD při čerstvé instalici OS a se zasviněným OS.
A dobré by bylo ukázat i rychlosti bootu Ubuntu/win 7
Rozdíl mezi HDD a SSD se projeví až po nainstalování a odstalování stovky programů (aspoň pod windows).
21.10.2014 20:28:23   82.130.28.xxx 121
Crucialy mi tady taky chybí, pořád mám nějak v povědomí, že jsou levný a kvalitní.
22.10.2014 05:16:44   95.105.236.xxx 72
Presne tak, mam M550 a uplna spokojnost. Vsetkym ho odporucam.
21.10.2014 06:17:03   91.208.72.xxx 60
máte tu trochu nelogickou větu v 11. kapitole...
" SSD používá nějakou formu zmenšování dat a snaží se šetřit se SSD šetřit."
21.10.2014 06:32:25   37.48.39.xxx 60
Diky za test hodný PCT. Ale to pod ARC opravdu není bronzová hvězda .
21.10.2014 06:52:52   212.5.197.xxx 61
Citujem - "Důležitost testu fronty QD4 při zápisu 4kB souborů: Opět se budu opakovat a zápis je podřadný. Využijete jej maximálně tehdy, pokud často instalujete operační systém, aplikace a hry."

Nemozem s tym plne suhlasit. Bezne maju uzivatelia spustenych viacero programov a tie si zvyknu nieco zapisovat(browser-cache, stahovanie suborov, IM klient, ..., vselijaky agenti na kontrolu novych verzii programov). K tomu aj samotny operacny system si rad nieco na pozadi urobi(hlavne nove windows).
QD32 asi uzivatel tazko vyuzije, QD4 v pohode.
21.10.2014 07:27:07   194.48.241.xxx 83
Hezký test, jen je škoda, že v porovnání chybí velmi oblíbený Crucial MX100
21.10.2014 08:02:57   193.179.186.xxx 42
Také se na něj dostane
21.10.2014 08:05:29   193.85.174.xxx 72
V testu chybí načítání herních levelů a taky mi tam chybí jeden z nejlepších a nejrozšířenějších disků M500 pro srovnání.

A nejsou ty Samsungy nějak "pomalé" najednou?
21.10.2014 08:24:04   213.81.202.xxx 195
Zrejme to testovali radsej v sataII, pretoze by normalne vykonom prekonali ten AMD/OCZ bazmek a to recenzent nemohol dopustit
21.10.2014 08:34:26   37.221.244.xxx 181
No, takže v tom (i dle PCT) nejdůležitějším - čtení malých souborů zcela jasně vyhrává duo Samsung Evo/Pro. Zajímavý že to ve zhodnocení není vůbec zahrnuto. Pokud je pro uživatele důležitější sekvenční čtení, je exceluje AMD. Btw. dle AndT i TLC v Evo má životnost u 250GB disku pro průměrný zápis 10GB/každý den při WA 3 23 let...tolik k nepoužitelnosti..
21.10.2014 08:19:07   84.16.61.xxx 380
Páni, niekde máte chybu
Mám doma 840 evo aj pro v kapacite 250gb a takéto rýchlosti som mal pri pripojení na starú dosku so sata2!
V as ssd benchmarku majú oba disky skóre okolo 1100-1200b samozrejme bez rapid modu.
Ste prvá redakcia ktorá namerala takéto výsledky
Viď napríklad http://pc.zoznam.sk/samsung-ssd-840-pro-256gb-spickove-ssd-pre-profesionalov?page=4
Asi som chybu aj našiel, výrobca píše:
Citace:
SATA3 4/5 connectors can only be used one at a time.
vypadá to tak, že porty 4 a 5 nie sú plnohodnotné sata 3.0 .
Ale tú dosku som u seba nemal tak neviem.

Niekde je ale určite chyba keď tie disky šli na SATA 2.0 ale toto by mal vedieť recenzent a zamyslieť sa nad tým skorej než to zverejní...
21.10.2014 08:29:48   213.81.202.xxx 212
Presne tak!
21.10.2014 10:23:14   193.179.186.xxx 38
Primárně jsem řešil Radeon SSD, protože o něm měla být recenze. Ale jak na to teď koukám, tak se zdá být škrcený i disk ADATA. Co nejdříve se na to podívám a za zavádějící výsledky se omlouvám. Vše opravím. V PC byl vždy připojený jen 1 disk a to v konektoru SATA3 2. Kabel jsem navíc neodpojoval a všechny disky tedy byly testovány na stejném portu a se stejným nastavením.
21.10.2014 11:12:30   188.123.104.xxx 250
Vazne vam prislo normalne ze Samsung PRO aj EVO maju skoro polovicne rychlosti zapisu aj citania proti Radeon SSD ? Disky ktore maju vyrobcom deklarovane rychlosti okolo 500MB/s a na ktore je na nete XY recenzii ??
21.10.2014 08:24:29   77.247.224.xxx 112
"840 Pro má pomalejší řadič, protože nepotřebuje takovou režii. Nepodporuje totiž přídavné funkce jako TurboWrite, které disk zrychlují, a vše zapisuje ihned tam, kam má"
840 Pro podporuje TW- to ze to samsung prilis nezdoraznuje, je iba reklamny trik- potom by totiz po 840 EVO nestekol ani pes

viz:

http://www.sams ung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/downloads/software/Samsung_Magician_44_Installation_Guide.pdf

The following Samsung SSDs are supported*:
Samsung SSD 850 PRO
Samsung SSD 840 EVO (2.5”, mSATA)
SSD
Samsung SSD 840 PRO !!
Samsung SSD 840 Series
Samsung SSD 830 Series
Samsung SSD 470 Series
21.10.2014 08:24:43   213.81.194.xxx 50
v teste by som skor uvital Samsung 850 PRO ktory by pravdepodobne rozdrvil konkurenciu ale aj tak by som si chcel nanho precitat aspon kratucku recenziu
21.10.2014 09:10:02   188.123.104.xxx 151
Neviem čo si mám myslieť o recenzentovi sám mám Samsung 256 GB 840 PRO ktory je z polovice plný a tie rýchlosti sú úplne niekde inde http://s6.postimg.org/dnpaunspd/2014_10_21_100531.png
21.10.2014 09:22:45   77.78.117.xxx 92
Na OCZ VERTEX již běžím druhým rokem, paráda. Myslím si že každé SSD na kterém je systém má smysl.
21.10.2014 10:36:10   188.123.111.xxx 43
Budu sa testovat aj unas menej oblubene znacky SSD ako npr. Mushkin, Transcend, Corsair, LENOVO, VERBATIM, HP atd atd...
21.10.2014 12:20:19   195.88.164.xxx 80
Proč je v kapitole 8 a 9 zápis o tolik rychlejší než čtení? Z mé zkušenosti bývá čtení rychlejší než zápis...

A co má znamenat tahle věta??? [quote]Rychlost zápisu je parádní, ale postrádá se zápis/quote]


Citace:
Většina souborů, se kterými operační systém pracuje, má právě přibližně takovouto velikost.

Tak právě nebo přibližně???
21.10.2014 13:28:34   193.85.174.xxx 192
Nějak nechápu proč tu tento amatérský test plný chyb stále visí a ještě navíc na hlavním místě PCT.


??????????????
21.10.2014 14:00:23   95.129.99.xxx 20
Chtěl bych o něco požádat autora testu. Nemůžete do recenze zahrnout praktické testy? Typicky load nějaké známé hry(save), který běžně trvá 10s. I kdyby byl rozdil v řádech desetin vteřiny.
21.10.2014 14:13:03   95.129.99.xxx 51
Co kdybyste jako jediný web na světě dělali v rámci testů praktický test? Např. load uložené pozice v nějaké známé a náročné hře kde se všeobecně ví, že to dlouho sosá, dejme tomu 10-20s v průměru. Mě třeba benchmarky vůbec nezajímají, protože jsem přesvědčený, že realitu neberou v potaz. Ja bych byl např. rád aby 840EVo potvrdil leckdy o 50% lepší vysledky v bench testu taky v praxi, ale ještě jsem nikde takovej test nenašel.
21.10.2014 14:22:25   195.88.164.xxx 30
Load hry je zajímavý, další zajímavou věcí by byl test nabíhání Windows včetně několika aplikací spouštěných s naběhnutím systému. Nebo vůbec spouštění náročného programu (Prohlížeč s desítkami záložek může také posloužit jako vhodný test).

Další vhodný test je komprese několika souborů najednou nebo několik paralelních úloh s daty (spousta činností které s běžným HDD provádět vůbec nejde, ale SSD disky v nich excelují. Mě by docela zajímalo, jak si s nimi poradí hybridní disky)
21.10.2014 14:36:42   193.85.174.xxx 31
Tak užitečnějších testů než jsou v rezenci by byla spousta. Nejen loading hry, ale i třeba taková instalace. To by mě zajímalo jaké jsou tam rozdíly, ať už v rámci jednoho SSD nebo třeba z HHD na SSD. Přeci jen většina lidí (já taky) má instalačky na HDD a na SSD nainstalované aktuálně hrané hry.
21.10.2014 19:05:25   78.45.106.xxx 116
Při pátrání po příčině takových rozdílů u SSD Samsung jsem zjistil, že je pravděpodobně na vině méně kvalitní SATA kabel. Některé z testovaných SSD jsou na kvalitu kabelu asi háklivější. Disky proto znova přeměřuji a v nejbližší možné době vydáme opravu. Ještě jednou se všem čtenářům omlouvám. Praktické testy budou v nějakém z dalších článků.
21.10.2014 20:10:08   178.40.29.xxx 40
Zdravim najprv chvalim pekny testik, ale v zapeti podotykam ze to mate cele zle. Samsung SSD su to naj co sa da kupit. Neviem ako vam to takto nameralo. ale urcite niekde bude chyba a dost velka. Disk 840 pro 256 mam osobne doma a je to to naj co som zatial mal citanie/zapis mate snad len polovicne hodnoty a to iste aj IOPS. Urcite priemerny produkt ako je SSD od AMD nebude lepsi ze D Inak pozdravujem ;)
21.10.2014 20:34:06   78.45.106.xxx 96
Ano, odhalil jsem, že SSD od Samsungu jsou velice vybíravá na SATA kabel. Po vyměnení za jiný se jejich výkon zdvojnásobil. U ostatních je stále stejný. Ještě se zvýšila rychlost čtení u ADATA, rychlost zápisu zůstala stejná. Takže ano, je to chybně a pracuji na opravě.
24.10.2014 17:09:55   188.123.104.xxx 30
Pozeram ze nove testy ste uz uverejnil ale zhodnotenie je stale rovnake takze pre Samsung 840 Pro podla vas plati : " Takže tady asi není žádný důvod ke koupi." aj ked je skoro vo vsetkych testoch co ste spravil najlepsi ? Ak ste sa ale k zmene hodnotenia este nedostali moj komentar mozete zmazat .
21.10.2014 20:53:53   193.85.174.xxx 202
A teď tu o červené karkulce Autor má článek plný chyb a vět co nedávají smysl, vůbec mu není divné co měří, když kdejaký průměrný uživatel hned vidí, že je něco špatně a nakonec se dozvíme, že je to káblíkem

Pěkná ostuda pro PCT, ten článek měl být dávno terminován.
21.10.2014 22:26:44   90.177.175.xxx 75
Tak já jsem před třemi lety při testování Kingstoního HyperX připojeného přes kabel dodávaný s deskou narazil na totéž (výkon odpovídající spíš SATA 3 Gb/s než 6 Gb/s), potom jsem vyzkoušel asi čtyři různé kabely, co jsem měl po ruce (jak kupované, tak další dodávané k deskám), s každým z toho padaly trochu jiné výsledky (a v diagnostice byly chyby při přenosu). Stoprocentně nakonec běhal jen s tím dodávaným modrým, který jsem původně nechtěl vybalovat (a to je i důvod, proč jsem mu teď psal, že má zkontrolovat kabel a proč to zkoušel).
Bez debat je Ondrova blbost, že naměří 250 MB/s na 6Gbs disku a není mu to divné, svůj podíl na tom mám i já, že jsem naměřené hodnoty po něm před publikací pořádně nekontroloval (i když nevím, jestli bych si právě u těch Samsungů neřekl, že je to třeba s tím novým firmwarem pomalejší).
Každopádně všechny disky měly stejné podmínky a byly testované za stejných podmínek. Zjevně nebyly ideální, přeměříme, opravíme, a třeba si z toho i někdo další vezme ponaučení, že u SATA 6Gbps už na kabelu dost záleží.
Jsem si jistý, že existují stovky počítačů, u kterých někdo SSD píchl na první SATA kabel, co mu přišel pod ruku a kvůli chybám v přenosu jejich SSD neběží tak rychle, jak rychle by běžet mohla. Normální člověk při běžném používání nemá šanci poznat, jestli je jeho SSD pomalejší, než by mělo být, protože jede sekvenční čtení na 250 místo 400 MB/s.
22.10.2014 10:05:14   188.123.104.xxx 11
Este som zabudol dodat ze je to moj 4 SSD a este par dalsich som montoval do inych PC v poslednej dobe hlavne model EVO . SATA kable pouzivam ake mam nove, stare a bez ziadneho problemu s rychlostami.
22.10.2014 09:58:23   188.123.104.xxx 63
Nic v zlom skusil som par SATA kablov co mam doma na Samsung 840 PRO a hodnoty boli priblizne rovnake a to mam niektore kable este z prislusenstva k doske so soketom 939 clovek caka od specializovaneho pc serveru vyssiu uroven testov ako napriklad od dtest- u vas recenzent ten test jednoducho nezvladol bolo by fer to priznat a poucit sa z toho. Plus pre vas je zistenie ze vas necita nejaka tupa masa
22.10.2014 12:42:04   90.177.175.xxx 50
Co se dá nezvládnout na tom odpojit SSD, zapojit místo něj jiné, nastartovat Windows a spustit test čtení v HD Tune. Tři disky fungovaly normálně, čtvrtý běžel pomaleji, než by měl. Jsou tam nainstalované ovladače k čipsetu.
Jo, podělal to, že si toho nevšiml a nebylo mu to divné, že to běží skoro poloviční rychlostí, než by mělo.
22.10.2014 17:51:49   188.123.104.xxx 60
Tak ako recenzent si najprv naštudujem info o zariadeniach ktoré idem testovať a ak pri teste niektoré zariadenie ukazuje veľké rozdiely proti údajom výrobcu alebo testom na iných serveroch skúsim najprv pozrieť či nie je nový firmware alebo pripojiť SSD do iného portu na doske , vymeniť SATA kábel či SSD otestovať v inom PC alebo notebooku až potom vyvodiť zaver o kvalite daného výrobku tak sa podľa mňa správa recenzent.
22.10.2014 18:34:50   90.177.175.xxx 42
Zrovna ty Samsungy jsme předtím řešili (ten problém se zpomalováním, ptal jsem se, jestli o tom ví, řešili jsme firmware, věděl, že s tím byly problémy, flashoval). Tím spíš bych předpokládal, že to zkontroluje. Nevím, jak se mu pak povedlo přehlédnout, co z toho padá za výsledky. Možná proto, že těch disků dělal sedm najednou a v poměrně velkém časovém presu. To není omluva, spíš vysvětlení.
21.10.2014 21:34:34   81.201.59.xxx 65
Nechci se nikoho dotknout ale OCZ bylo to nejvetsi smecko jake me proslo rukama (ne tento typ) take diky tomu OCZ skoncilo jak skoncilo, takze tenhle kus srotu radeji ne
22.10.2014 07:23:56   194.25.90.xxx 10
Chyba mi tu Corsair
22.10.2014 08:59:18   217.77.161.xxx 53
Zdravim,
rad bych pozadal PC Tuning aby se tech problemu s SATA kabely chytil s vervou a zaroven udelal neco jako velky test SATA kabelu?
Proste k tem SSD Samsungum koupit/pujcit si nejakych 5-8 znacek SATA kabalu, co jsou bezne na trhu (plus ruzne kabelu dodavane k deskam .... ty asi lide pouzivaji nejcasteji) a promerili/vyzkouseli jak jsou na tom s prenosovou rychlosti, preslechy apod?

Ja totiz jeste nikdy o problemech s kvalitou SATA kabelu neslysel, tak by me to (a urcite i ostatni ctenare) velmi zajimalo.
22.10.2014 11:51:30   193.85.174.xxx 63
Si děláš srandu? Jen se vymlouvají na kabely, copak to nevidíš? Žádný test kabelů ( ) není potřeba.
22.10.2014 12:25:47   90.177.175.xxx 32
Díval jsem se na nějaké testy, ve kterých u nových kabelů neměli na SSD od Intelu problém (http://www.pugetsystems.com/labs/articles/SATA-3Gb-s-vs-6Gb-s-Cable-Performance-Revisited-183/).
Ale špatné kabely SATA existují, už jsem jich měnil u hotových sestav několik (u klasických disků), začne to prostě tím, že počítač nějak zleniví a pak člověk najde ve SMARTu ECC errory, dochází k propadům při čtení i zápisu, a po výměně kabelu to zase chodí normálně.
Taky je možné, že první testované SSD byly v pohodě a někde v průběhu už se podělal konektor (je konstruovaný na padesát zapojení, vydrží víc, ale ne věčně).
Když tomu na rozdíl od těch idiotů tak rozumíte, dokážete mi vysvětlit, jak může člověk s levýma rukama dosáhnout toho, aby tři disky otestoval normálně a čtvrtý mu jel normální rychlostí při zápisu a poloviční rychlostí při čtení?
22.10.2014 09:32:20   147.230.74.xxx 22
Pěkný článek a po opravách kabelů bude rozhodně ještě hezčí, ale mě by také zajímalo jak je to s šifrováním? Bitlocker dokáže využít HW šifrování přes Opal2, takže se rychlosti téměř neliší od nešifrovaného. Chápu, že to zní možná paranoidně, ale měl bych takovou otázku - máte systém na SSD, ten disk z nějaké příčiny odejde. Risknete si ho jen tak reklamovat? Se všemi daty na něm? Co když šlo jen o nějakou hloupost (třeba jste moc zuřivě měnili zmíněné kabely a konektoru se odchlípla nožka).
22.10.2014 11:39:14   86.46.170.xxx 38
Nechapu jak autor tohoto clanku muze delat testy HW, kdyz o tom zcela evidentne nevi vubec nic. SSD disk ve svem zivote videl asi jenom z rychliku, protoze jinak by tento "clanek-kachnu" nemohl nikdy vypustit.

Ihned tenhle paskvil smazte nebo mi bude volat jeste vice lidi, ze jsem jim prodal rychlej SSD disk, kterej dela jen 250MB/s jak je uvedeno v tomto pseudo testu naprostym amaterem.

http://i.imgur.com/DiGVVjd.png
22.10.2014 13:00:04   90.177.175.xxx 41
Dobrá. Rád se nechám poučit od někoho, kdo je přes SSD machr. Jak si vysvětlujete, že na stejné sestavě s testovaným SSD na SATA 6,0Gbps řadiči tři disky běží normálně a čtvrtý poloviční rychlostí při čtení a plnou při zápisu a co může člověk pokazit, aby se SSD chovalo takto.
23.10.2014 00:26:29   86.46.170.xxx 51
Vysvetluji si to tak ze to delal clovek, ktery tomu nerozumi a zrejme pouzil vadne ci jednoduse "pouze SATA2" kabel u disku, ktere vykazui 50% odchylku od normanich vlastnosti. Je uplne jedno kde se stala chyba pri mereni. Co je dulezite je fakt, ze autorovi neprislo vubec NIC divne na tom, ze "nejrychlejsi" disky dosahuji silne podprumerneho vysledku. Asi nikdy nevidel zadny jiny test SSD nebo snad ani nikdy nevlastnil zadny SSD disk, protoze by takovehle vysledky nikdy nemohl vydat = to je cely problem. Nekdo ma leve ruce, nekdo ma vadny hw a dobere se techto vysledku, pouze blbec tomu ale veri a poklada za smerodatne a postavi na tom hodnoceni.
23.10.2014 07:28:37   82.142.115.xxx 10
Ale že vás to nenapadlo, když jste viděl ty SATAII rychlosti.. Ono stačí když jsou konektory kabelu/konektoru trochu zoxidovaný, nebo pružinky vymačkaný a pořádně nedoléhaj, ten kabel okamžitě vyhodit..
23.10.2014 07:37:24   82.142.115.xxx 03
Samsung 840EVO - laciný paměti, který nejsou tak spolehlivý a moc toho nevydržej, turbo write funguje jenom když zapisujete najednou malý množství dat, pokud kopírujete nějaký filmy rychlosti spadnou-jasně moc často to nepocítím, ale proč tohle když si můžu koupit lepší disk za nižší cenu.
A-Data SP600 - nevim kde je chyba, ale konkrétně u této serie "SP600" se velmi často objevují vadné sektory, proto nebrat. Ostatní A-Data jsou OK.
24.10.2014 11:13:43   213.192.10.xxx 20
Koukám, že už je opraveno. Chtěl bych zmínit pár nedostatků pro zlepšení. Opravdu nic ve zlém. Nepíši to arogantně ale jako ochotu Vám pomoci vylepšit recenzi SSD disků.

1) Graf přístupové doby, by byl lepší seřadit od nejmenšího po největší. Protože nejnižší přístupová doba = nejlepší. Graf je tedy seřazen opačně. Nebo alespoň pod grafy vždy uvádějte text "menší je lepší" nebo "větší je lepší"

2) Škoda, že není v testu alespoň jedno běžné HDD, třeba baraccuda 7200.


3) Nešly by udělat 2 nebo 3 srouvnavací grafy místo 20? Pro každý SSD v jednom grafu více tenčích sloupečků a legendou dole o co jde (4k zapis, 4k čtení, sekvenční zapis, sekvenční čtení, body As SSD, body Anvil)

Bylo by to krásně přehledné a na jednom místě.

4) Graf poměru cena/kapacita je zřejmě také opačně seřazen, nebo se mýlím? Na prvním místě jsou nevýhodné disky, protože když je cena vyšší, tak výsledné číslo roste. Takže logicky by to mělo být seřazeno také od nejmenšího.

5) V testu chybí jak už jsem psal hromada praktických testů, které všechny čtenáře budou zajímat rozhodně nejvíce, než ty čísílka byť jde o 4kB čtení/zápis. Jaké testy udělat jsem už psal 2x. Čím více praktických testů, co člověk běžně dělá, tím lépe:

A) Doby spuštění náročnějších programů AutoCad, Photoshop, 3Ds Max, apod. Lze měřit na tisíciny přes utilitu typu PassMark Apptimer
B) Spouštění hromady aplikací po startu
C) Doba instalace běžně používaných aplikací (Office, Photoshop, Gimp, Acrobat, apod) a větších her (BF4, Crysis 3 nebo třeba 50GB TitanFall?), samořejmě instalovat z disku a né z DVD
D) Komprimace a dekomprimace velkých ZIP / RAR
E) Kopírování např. 10GB dat filmů, fotek a jiných malých souborů
27.10.2014 15:06:47   90.177.175.xxx 11
Grafy jsou generované přes makro a sešit s hromadou vzorečků a jsou prostě seřazené od největších čísel k nejmenším, není to od nejhoršího k nejlepšímu (na implentaci obráceného pořadí nebo více údajů u jedné řady jsem zatím čas neměl.)

U HDD je problém, v řadě hlavně syntetických testů totiž vycházejí řádově horší a mohlo by to dopadnout tak, že tam bude osm několikapixelových proužků, ze kterých člověk nic nevyčte a 600 pixelů za tím pruh s HDD.

ad passmark apptimer – co to přesně měří (ve vztahu k prefetch, a jak koukám na volby, tak prostě pokud detekuje správný název okna) a k čemu je dobré měření startu aplikací na tisíciny sekundy (přesněji nač je porovnávání, jestli na jednom disku startuje autocad osm a jinde osm a půl sekundy)? Problém je už spíš s otevíráním velkých dokumentů, a to tahle věc neřeší.
26.10.2014 16:45:58   89.24.139.xxx 10
Vlastním Kingston HyperX 3K 128GB a musím říct, že autor článku má podle mně chybu u měření SSD Kingston Hyper X 3K.


Když jsem si disk kupoval bylo nutné do něj nahrát firmware a ještě jsme ho DG. v Kingston utilitě.


Mám na něm Windows 7 Ultimate 64.
Zkusil jsem ho ted otestovat Crystal Disk Info 3.0.3 64
A rychlosti zápisu a čtení byli:
Read: 521MB/s
Write: 482MB/s
A celkově ty hodnoty u Vás jsou podezřele nízké. Co jste do něj nahrál za firmware?: Upravoval jste hodnoty od Kingstonu? Máte disk v NTFS? Při formátování jednotky použil jste utilitu od Kingstonu? nestačí disk naformátovat ve Windows!!! Na to pozor! Já mám dva zkusil jsem otestovat i Druhý Kingston Hyper X 3K a opět jsem měl mnohem vyšší hodnoty než u Vás. Doporučuji zkusit otestovat jiný. SF 2281 má občas "problémy" s řadičem u MoBo takže to může bejt i tím, ale domnívám se, že jste měl při benchmarku zcela jistě disk bez aktualizace FW a neměl jste ho nakonfigurován přes utilitu od Kingston. Tohle je vážně chyba, protože zákazník se Vámi řídí a přitom Kingston Hyper X3K podává i dnes velice vysoké výkony a stojí 240GB verze 2600,- Kč takže příště než začnete tak se podívejte na stránky od Kingstonu a disk nakonfigurujte tak jak by měl bejt. Nestačí pouze formát z Windows!
26.10.2014 22:05:16   66.249.93.xxx 00
...musim taky souhlasit s komentem na de mnou.Taky mam Kingstone Hyper X 240 GB.
A musel se smát u vsech tabulek, na tak nízké hodnoty? Docela mne to zaráželo,no někde je fakt chyba :-)
Určitě si zákazník nepřiplácí za 240 zápis místo 500+ , to je fakt dobrej Joke v článku...
A ano, test startu systému! Načítání programů, tedy náročné na obsah: video,fotky, obrázky, hudba, hry, savy, loady ve velikostech min./max.
Programy v pozadí a tak...
a este ta plnost disku.
Osobnë mám SSD na doraz, a že bych pociťoval zpomalení zaplněním disku " nepociťuju" ano propad tam je, ale ne z 500 na 250, to bych ho už prodal :-)
26.10.2014 22:09:55   66.249.93.xxx 10
a este by tu mělo být srovnání s konkurencí na chipu AMD.
Je to trochu nefér, neustále testovat na Intelu, vzhledem k tomu, ze na začatku testu tu mluvíte o řadě AMD pro komplet sestavu od AMD :-)
27.10.2014 15:11:18   90.177.175.xxx 00
Ty tři disky, u kterých jsou v grafech (bez vysvětlení) hvězdičky, ještě nejsou přeměřené, takže některé hodnoty mohou být špatně. Doplníme ASAP.
29.10.2014 13:33:25   78.45.106.xxx 10
Disk byl špatně naměřený, jak jsem již uvedl výše. Po novém přeměření jsou rychlosti v ATTO takové, jako Kingston udává. Brzy budou výsledky opraveny. Mimo jiné, můj disk má firmware s označením 541ABBF0, což je ještě novější, než který uvádí na webu výrobce (526ABBF0). Neformátoval jsem disk utilitou výrobce, protože to nikde nezmiňuje a nepíše o tom. Navíc rozdíl zde být nemůže. Maximálně může správě zarovnat oddíl, což se formátování ve Windows nemusí podařit.
30.10.2014 14:57:30   109.107.210.xxx 30
S ohledem na to, jak se zachovala Toshiba s přebíráním záruk po zkrachovalém OCZ, tak já osobně si od OCZ/Toshiby už nekoupím nikdy nic. Poslední byl OCZ Vector.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.