Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi
OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi
autor: Tomáš Hort , publikováno 18.9.2012
OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi

SSD cache jsou poddruhem běžných SSD. Jedná se o datová zařízení založená na NAND flash pamětech, která nám už z principu znalosti běžné cache pomáhají zrychlit funkci pomalého plotnového disku. Existuje několik druhů SSD cache. V prvním dílu série článků o SSD cache se podíváme na netradiční řešení v podobě OCZ RevoDrive Hybrid.


Při porovnání s ostatními recenzemi by si někdo mohl po přečtení poměrně krátké předchozí kapitoly pomyslet, že jsem se testování nevěnoval dostatečně. I já bych si to myslel, pokud se podívám hlavně na zahraniční recenze, kde je RevoDrive Hybrid zkoušen někde i na více než deseti benchmarcích. Jenže já si myslím pravý opak. Jelikož jsem měl produkt na opravdu dlouhou dobu, mohl jsem zaznamenat mnoho postřehů, které jsem v ostatních recenzích nenašel. Navíc jsem zjistil, že hromada testů v deseti kapitolách je úplně k ničemu. Většina z uživatelů, kteří si recenzi pročtou, se stejně nevěnuje každému číslu zvlášť a ve většině případů ani neví, co si třeba z IOMetru vzít jako slušně pochopitelnou informaci (což není úplně dobrý případ, protože zrovna z tohoto programu bych si reálně jako uživatel nevzal vůbec nic).

Chci tím napsat, že dnešní článek nebyl vytvářen s důrazem na velkým přehled velkého množství testů, kde si porovnáme různé SSD a HDD s RevoDrive Hybrid. Dnešní článek byl hlavně o tom vysvětlení, proč a k čemu by se vám tento produkt mohl hodit či co jsou případně jeho zápory. Těmito řádky se nechci ospravedlňovat, mám i kopu výsledků z benchmarku Anvil Pro, kde se dají testovat různě komprimovatelná data, ale i tam není nic, co bychom už neznali z běžného testování SSD disku se SandForce řadičem. Pojďme si proto udělat stručný souhrn kladů a záporů produktu.

OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi

OCZ RevoDrive Hybrid je PCI-E karta se dvěma disky (HDD a SSD), z nichž SSD plní po správném zapojení funkci cache pomalého plotnového HDD. Jedná se o unikátní řešení, které na trhu nemá konkurenci, jiný výrobce než OCZ ho nevyrábí. Pro běžného uživatele se jedná o složitější řešení cachování dat, nicméně jako jediné na trhu je typu all-in-one. To znamená, že koupíte jednu kartu a na ní už máte jak rychlý SSD, tak poměrně velký datový disk.

Původně byl produkt uveden hlavně jako profesionální řešení pro ty, kteří nechtějí nic připojovat kabely a mít na desce jednu kartu, na ní SSD a HDD a nic víc neřešit. Bylo to hlavně kvůli ceně, která po vydání přesahovala 11 tisíc korun. Ovšem aktuálně za rok pobytu na trhu už jsme téměř na polovině a RevoDrive Hybrid seženeme od sedmi tisíc korun. Nově také přibyla levnější varianta s menší cache pamětí, která se bude prodávat od pěti tisíc korun. Tím se stává dostupná pro mnoho uživatelů, kteří by před rokem četli recenzi jen ze zájmu o problematiku IT, ale o koupi v žádném případě neuvažovali.

RevoDrive Hybrid má ale i zápory. Jedním z hlavních je i přes celkové řešení na jedné kartě vyšší složitost při zapojení. To je způsobeno hlavně tím, že dnešní počítačové systémy nejsou primárně připraveny na PCI-E pevné disky. OCZ si z toho důvodu muselo vytvořit i svoje rozhraní VCA 2.0 pro podporu všech důležitých SSD funkcí místo dřívějšího a nedokonalého RAIDu. Nepřipravenost se projevuje také v kompatibilitě s různými základními deskami, kdy jsem musel vyřešit update firmware nové disky spolu s nainstalováním nejnovější verze Dataplexu a přeinstalováním Windows 7 bez SP1 na verzi s SP1. Co bylo původním problémem, kdy mi prostě Dataplex nechtěl fungovat, už nezjistím, ale informuji o tom, že ne vždy to musí fungovat hned.

OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi

Graf ceny produktu OCZ RevoDrive Hybrid 1TB, 5400rpm, RVDHY-FH-1T poskytuje server Heureka.cz

Za dlouhodobé zapůjčení OCZ RevoDrive Hybrid děkuji společnosti OCZ Technology.

OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi

Za zapůjčení základní desky pro testovaní děkuji společnosti Gigabyte.

OCZ RevoDrive Hybrid — jak funguje SSD cache v praxi



Tagy: OCZ  Revo Drive  SSD  test  cache  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.9.2012 07:10:19   46.149.115.xxx 507
+ je cena
- je cena
dokonalá schíza...
za nejnižší dostupnou cenu 7.200,- za tento paskvil lze pořídit např. výborný SSD 256GB Crucial M4 a k tomu 2TB 3,5" 7200rpm HDD - tedy tuto recenzi vzhledem k závěru považuji za pouhou reklamu - někde to tedy označte jako placený článek
18.9.2012 07:50:49   193.86.109.xxx 208
Stačilo by, kdyste si to přečetl celé a zamyslel se. Cena pro někoho může být faktorem, kvůli kterému si to nepořídí. Naopak si myslím, že aktuálně už je slušná oproti stavu před rokem a navíc vyšel nový levnější model.

V druhém případě jste vůbec nepochopil, o čem to zařízení je. Můžeme si samozřejmě pořídit SSD a HDD zvlášť, ale zrovna tento článek je úplně o něčem jiném - SSD cache systému.

Tato recenze je pohled na zajímavý produkt po několika měsících testování - praktického použití. Opět se opakuji - pokud si přečtete celý článek a ne jen závěr, o kterém je celý váš příspěvek, najdete plno věcí, které jinde nejsou a objasňují pro mnoho uživatelů to, zda to pro ně může být zajímavé nebo ne.
18.9.2012 08:10:23   89.111.108.xxx 76
Tohle je recenze? Osobně mi tu dost výrazně chybí praktické srovnání s HDD a SSD, co se týká startu systému, spuštění více programů najednou, rychlosti kopírování, zápisu, dvou datově náročných úloh najednou...prostě srovnání s největšími konkurenty HDD-pokud jde o cenu a SSD-pokud jde o výkon. A také jsem nenašel zmínku, ale přiznám se, že jsem moc detailně recenzi nečetl o tom, jestli zabírá jeden nebo dva sloty, přecijen do některých počítačů se víc hodí "klasický" hybridní disk.
18.9.2012 11:55:16   193.86.109.xxx 73
Čekal jsem takové reakce, netvrdím, že ne. Nicméně tuto problématiku jsem celkem podrobně popsal na konci předposlední a na začátku poslední kapitoly. V tomto případě totiž nejde o to, porovnat produkt s ostatními HDD a SSD na trhu. V tomto segmentu nemá produkt alternativu a většina porovnání by byla zcestná. Smysl to má, pokud budu porovnávat SSD cache, které jsou v článku zmiňované. K tomu dojde a pak jasně, to je ten samý produkt s tou samou funkcí. Nechápu ale, komu co řekne, když k těm výsledkům RevoDrive Hybrid do grafu přidám výsledky Vertex 4, HyperX 3K nebo WD 5000AAKX - podle mého vůbec nic, proto to ani nedělám.

Místo toho jsem se věnoval praktickému popisu toho, co a jak funguje, v jakém případě jsem přišel na to, že je to pomalé a v jakém ne. Podle mého názoru jsou právě toto ty informace, které potřebuje čtenář vědět, než mít hafo nesmyslných čísel v grafu. Zde se také projevuje, že plno čtenářů recenze nečte (neříkám, že váš případ).

Zabírá jen jeden slot, to je v článku napsáno i rozebráno.
18.9.2012 12:59:11   89.111.108.xxx 14
Tak říkat, že jsem recenzi detailně nečetl, by bylo zbytečné opakování, já se přiznal.
Stejně si ale myslím, že ačkoli to není HDD ani SSD, ale něco mezi, nebylo by od věci to s nimi porovnat, protože se to používá k tomu samému. Tohle řešení má své slabé i silné stránky a bylo by dobré v nějakém testu odhalit, jaké vlastně jsou a komu bude vyhovat a kdo by se mu měl vyhnout.
18.9.2012 17:46:50   90.177.107.xxx 10
Slabé a silné stránky jsou popsány v článku. Popisuji, co to kdy a jak dělá, jak se co načítá / zapisuje, jak přitom karta reaguje. A píšu také, že mohu změřit, že to dává tolik a tolik MB/s v porovnání s SSD, ale nedává to smysl. Je to tak rychlé, že při běžném využití se to nepozná. Proto i u testů SSD jsem zaprvé zavrhnul mnoho úplně nereálných testů, zařadil jen ty důležité a i u těch uvádím, že rozdíly sice jsou, ale až na pár objektivních prvků jako délka záruky či kvalita ze zkušenosti nerozhodují rozdíly o tom, zda pořídit ten či ten, hlavně když. Udělal jsem test rychlost načtení Windows, který je jako jeden z mála reálně měřitelný, otestoval jsem i zahlcení cache daty. Snad jediné, co šlo udělat a neudělal jsem, byl test načítání třeba Crysis 2, který mám naměřený, ale jinak RevoDrive Hybrid poskytuje po zaběhnutí v 98% případů rychlost běžného SSD, což popisuji také.
18.9.2012 11:45:53   46.149.115.xxx 74
Chápu, že se snažíte obahojovat svou recenzi zcela zbytečného produktu.

tedy - četl jsem to celé a po zamyšlení dospěl k tomu, že to byl ztracený čas.
Chápu, o čem zařízení je - zcela o ničem.

Zmiňovanou dle Vás neexistující budoucí verzi SE (kapitola 4) náhle popisujete v kapitole 5...


Zpět - můžete doložit jednu jedinou rozumnou výhodu proti řešení se samostatnými disky ??
Jak může být cena + i - současně ?
Co může nabídnout toto řešení proti samostatnému ještě rychlejšímu 256GB SSD a 2TB rychlému HDD, se shodnou celkovou cenou ?
18.9.2012 12:05:58   193.86.109.xxx 22
Takových zbytečných produktů by na trhu bylo, když bychom to tak vzali napříč segmenty. Ale tak se to brát nedá. Také vidím, že nemá smysl vyvracet někomu názor, že je to zbytečný produkt. Klidně odsouhlasím, že to tak pro vás určitě je. Můj názor je takový, že je to slibná budoucnost.

Neexistující budoucí SE verzi? Nechápu. Ta už byla uvedena, čeká se na plnou dostupnost na trhu. Na CZC už je třeba v nabídce. V článku ji zmiňuji a poté se k ní i vracím v cenovém porovnání.

Výhoda tohoto řešení je, že je to all-in-one - automaticky kupujete vše v jednom, bez nutnosti kabelů, slotů pro pevné disky, řešení redukce pro SSD apod. Je to do PCIe slotu, ve kterém není SSD limitován SATA III. Výhody jsou jasné, ač vím, že napíšete, že to výhody nejsou. Ano, pro vás zcela určitě ne, pro někoho mohou být.

Cena za takový produkt je celkově dobrá. To je obecný názor, pokud vezmeme v potaz unikátnost, porovnání v ceně samotné 100GB SSD PCIe karty + 1TB HDD. Na druhou stranu ne pro všechny může být takové cena dobrá (třeba pro vás), protože v tom nenajde nic, co by ho přesvědčilo pro koupi. V hodnocení může být jedna skutečnost na obou stranách, záleží, z jakého úhlu to vezmete - to jse ostatně popsal.

Nedá se porovnávat produkt, který se zdá být podobný, ale není. Kdo koupí samostatně SSD a HDD, ten to tak koupí. Zde píši o produktu spadajícímu do segmentu SSD cache. Není co porovnávat.
18.9.2012 12:41:31   46.149.115.xxx 50
z celé "recenze" jsem stejně nepochopil, jestli mám jako uživatel přehled, kde se skutečně data nachází - když odejde SSD část, je všechno na HDD ?, když odejde HDD, co zůstane na SSD ?

Připadá Vám, že integrovaný SSD by mohl být limitován SATA III ? mnou zmiňovaný Crucial M4 256GB ho výkonově roznese - a SATA III mu stačí
Proč využívat SSD cache a občas ultra SLOW hdd, když mohu mít za stejné peníze "obyčejné řešení" s dvojnásobnou kapacitou i většími rychlostmi...
Až bude ceně odpovídat výkon, nevidím v uplatnění problém, stávající řešení je nesmysl bez ohledu, jak se snažíte ho obhajovat.
18.9.2012 08:00:42   89.111.108.xxx 50
Nebo s malým příplatkem se člověk dostává na cenu kvalitního 512GB SSD a pak HDD skoro nepotřebuje...
Sám mám 240GB SSD, na hry mám převážně Steam a odinstalování nainstalování hry a šetření místa na disku není problém, uznávám, že to je docela těsné, a jsou hry, u kterých vím, že se k nim za půl roku vrátím a nechce se mi je odinstalovávat, ale zatím jsem neměl žádný vážný problém s nedostatkem místa...je pravda, že na data se hodí další disk, ale bohatě stačí externí a popravdě mi to přijde praktičtější, není důvod skladovat fotky a videa na jednom počítači a přenos na jiný je mnohem snazší, když se jenom připojí disk.
18.9.2012 12:09:55   193.86.109.xxx 12
Může být, ale pořád je to jen o tom, že můžeme koupit velký SSD, nebo se můžeme rozhodnout pro zcela jiné řešení, a tou je SSD cache. Porovnat si to můžeme každý sám, ale odmítám řešit, zda je lepší velké SSD s velkým HDD zvlášť nebo SSD cache. Lze porovnat SSD cache, které jsem popsal v druhé kapitole. Vše ostatní hodně záleží na vlastní úvaze, názoru, zkušenosti. Hlavně to poslední je také docela důležité, protože já osobně k tomu měl předsudky a pak, když jsem to vyzkoušel, jsem byl docela mile překvapen, jak to funguje.
18.9.2012 13:03:38   89.111.108.xxx 30
No a protože řada z nás má zkušenost s SSD cahce nulovou by bylo dobré to srovnání s klasickým HDD, případně SSD, abychom si nějakou představu udělali.
18.9.2012 17:52:58   90.177.107.xxx 10
Ale však to vysvětluji, že to nic neukáže. Ale dobře, tak pokud to chcete takhle, tak se podívejte na výsledky v AS-SSD benchmarku v některé z mých recenzí SSD a co zjistíte? Že výsledky jsou +/- stejné (u SSD cache s PCIe o něco vyšší) u obou zařízení. A ano, tato recenze má podpořit to, abyste si SSD cache koupili a vyzkoušeli. Netvrdím, že to musí být RevoDrive Hybrid, ale jakoukoli cache, pokud nechcete řešit buď reinstall Windows (případ běžné cache) nebo přeci jen si řeknete, že to nemusí být špatný nápad přidat Dataplexem k tomu plotnovému disku SSD. Já to vyzkoušel, otestoval a jsem překvapen. Věřím, že byste byli všichni (především vy dva z diskuze) hodně překvapeni, jak to funguje.
18.9.2012 07:28:23   90.182.205.xxx 50
tak me nejak unika, k cemu je tohle zarizeni dobre. Za takovou cenu by to musel byt asi jen blazen, aby si neco takoveho poridil.
18.9.2012 07:55:14   193.86.109.xxx 610
Toto zařízení je dobré k tomu, že v PC nemusíme mít žádné běžné pevné disky připojené kabely. Je to all-in-one řešení, u kterého stačí jeden PCI-E slot a nic víc. Osobně se mi cena zdá slušná, nicméně stejně tak upozorňuji, že podobně dobré řešení SSD cache + běžného HDD lze pořídit za cenu nižší. Otestuji i dva další zmiňované typy SSD cache, takže si to poté shrneme a porovnáme plus a mínusy.
18.9.2012 08:15:24   213.151.83.xxx 121
takze mi chcete rict, ze existuje nekdo kdo uprednostni tenhle paskvil pred kombem SSD a HDD? Nebo jeden velkej SSD? Opravdu?
18.9.2012 12:12:24   193.86.109.xxx 13
Na to je lehká odpověď - ano existuje a není jich na spočítání na prstech jedné ruky. Není to produkt, který by si nikdo nekoupil. Své uživatele už to za rok na trhu má. Neříkám, že je to pro majoritu, ale tu svou minoritu zákazníků si to už našlo a pár dalších počítám najde. Spíše mě překvapuje, že tomu nikdo nechce uvěřit, když už je to rok na trhu.
18.9.2012 10:04:04   193.239.0.xxx 71
O all-in-one řešení by se dalo mluvit, pokud by ta karta měla nějakou vlastní inteligenci, chovala se jako jeden disk a nevyžadovala instalaci ovladačů, které mi podle poznámek v odstavci o instalaci připadají přinejmenším pochybné. Svoje data bych tomuhle bazmeku rozhodně nesvěřil
18.9.2012 12:15:03   193.86.109.xxx 11
Karta má vlastní inteligenci, po spárování se chová jako jeden ATA Toshiba disk a vyžaduje instalaci ovladačů stejně jako všechny ostatní PCIe SSD disky, a to kvůli tomu, že stávající systémy nejsou připraveny na PCIe disky. Časem to bude jako běžný SATA formát - připojíme a samo si to najde, aktuálně tomu tak není, tak se musí najít ovladače. To je stejné jako u mnoha dalších produktů v IT - bez svých ovladačů se ani nemusí ukázat v systému.
24.9.2012 09:06:42   90.182.205.xxx 10
Takze to mi jako chcete rici, ze kvuli lepsimu cable managementu si mam poridit toto? A co myslite, ze je lepsi, zda varianta tenkych SATA + napajecich kabelu poradne usporadanych nebo varianta topiciho disku nekde pobliz zhave graficke karty (popr. mezi dvema v SLI/CF)? Sorry, ale radeji dam prednost tem kabelum.
24.9.2012 16:46:41   193.86.109.xxx 01
Je vidět, že nedokážete pochopit jiný, než váš názor. Právě pro systémy se dvěma grafickými kartami to rozhodně nebylo myšleno, takže argumentovat tím, znamená nepochopit můj předchozí příspěvek. Pokud mám dvě grafiky ve SLI, asi k nim povede i externí napájení, a proto snesu i kabely od disků. Ale například pro malé case s mini-ITX deskami se to není vůbec špatné, protože tam není skoro místo ani na ty kabely a srovnat je tam, aby šly kam mají a ničemu nevadily není vždy lehké. O jednom takovém malém PC ostatně teď tořím článek, takže uvidíte reálně, kam se může RevoDrive Hybrid hodit jako řešení, které uspoří místo a je bez kabelů.
18.9.2012 10:29:52   93.91.243.xxx 21
Je to technologicky zajímavé, ale tím to končí. Ve skutečnosti každý nějaký HDD má a jen si dokoupí SSD. Nebo za tu cenu, tedy 8000,-, lze sehnat 500 GB SSD.
18.9.2012 12:16:38   193.86.109.xxx 10
Ano, souhlas. Oproti samotnému SSD cache disku, který si můžeme doukoupit ke stávajícímu disku to rozhodně nemá šanci v oblasti ospravedlnitelného výkonu, jednoduchosti vůči ceně.
18.9.2012 10:38:17   195.168.208.xxx 24
Caute,

Par mesiacov dozadu som si na tuto kartu silno brusil zubky. Doma som vtedy mal 2x 512Gb klasicke disky v Raide, Windows 7 nainstalovany vyse rok a pol a bootovanie mu uz chvilu trvalo, tak som zvazoval co s tym, preinstalovavat sa mi to vazne nechcelo. Nakoniec som sa rozhodol pre Crucial Adrenaline a neviem si to vynachvalit. Prvych niekolko bootovani sa cache zabehavala, takze to zryuchlenie nebolo take markantne, ale teraz slape ako hodinky. System Response time sa neuveritelne skratil. Hned ako nabehne Desktop je mozne s pocitacom pracovat. Hry, ktore hravam sa nahravaju takmer okamzite. Najlepsie na tom je, ze instalacia je bezbolestna, udrzba nulova, a neriesis to ze mas maly SSD a nieco sa ti tam nevojde, nieco musis instalovat inde a podobne sragory. Ak niekto hlada zrychlenie masiny, SSD Cache je idealna volba, ci uz sa rozhodne pre Crucial alebo inu znacku.
18.9.2012 10:49:20   195.168.208.xxx 12
Jo, pre uplnost, takze momentalne som na tom asi tak, ze stale mam 2x 512GB disky v Raide, na ktore som nahodil Crucial Adrenaline SSD Cache, a k tomu 2TB disk na stahovanie a filmy a ine kraviny.
18.9.2012 20:12:41   90.177.107.xxx 20
Takto vypadá přesně ideální využití SSD cache. Žádná přeinstalace systému, jen připojení ke stávajícímu. Crucial Adrenalin a ostatní typově stejné SSD cache fungují jako RevoDrive Hybrid. Jen toto je all-in-one řešení na PCIe kartě s nutností nové instalace, případně se stávající při nevyužití HDD na kartě.

Ostatně mě tak napadá, že jsem nevyzkoušel, zda funguje pouze SSD část při sundání vrchní části s HDD. Pak by se to dalo koupit jako datový 1TB disk a PCIe SSD cache karta, která by se mohla spárovat se stávajícím (-i) diskem s OS
18.9.2012 21:22:32   89.173.78.xxx 00
Napada ma spravit to aj naopak, ale to je zatial asi fantasmagoria, proste vtesnat to cele do 3.5'' Harddisku aj s tak velkou SSD cache...
24.9.2012 16:47:42   193.86.109.xxx 00
Tak to nejede bez toho HDD na vrchím PCB. Karta se načte při bootu, ale při instalaci Windows jí to už nenajde, když na sobě nemá připojený ten HDD. Takže takovou pojistku to má - škoda
18.9.2012 10:51:27   77.237.138.xxx 12
osobne sem posilhaval po OCZ RevoDrive 3 - 240GB ale koukal jsem i na toho hybrida a zajimalo by me zda by sel vymenit hdd jelikoz ten puvodni docela pomali treba za 600gb velociraptora je jasne ze by se to muselo napajet z klasickeho zdroje nez z te karty a jen propojit kabelem ze se to na tu kartu neda namontovat jelikoz velociraptor ma chlazeni a bez nej by sel do vecnych lovist zda by se ty prenosove rychlosti zvedly aspon na uroven OCZ RevoDrive 3 - 240GB ?
18.9.2012 20:07:16   90.177.107.xxx 10
Spojujete dvě různé věci do sebe. RevoDrive 3 je čistě PCIe disk, má čtyři řadiče a je zaměřen pouze na svůj vlastní výkon.

Po přečtení článku musí být jasné, že výkon RevoDrive Hybrid nezáleží na výkonu pevného plotnového disku, ten je naopak celkem nepodstatný, pokud je alespoň takový, jaký je. Hlavní totiž není "miniaturní rozdíl" mezi rychlostí třeba tohoto Toshiba HDD a třeba zmiňovaného Velociraptora, ale rozdíl mezi HDD a SSD. Většina dat přenášených na RevoDrive Hybrid jde totiž hned přes SSD a pomalost plotnového disku ve většině případů nepoznáme.

Takže buď chcete extra rychlý SSD - RevoDrive 3, nebo datově větší plotnový disk s SSD cache, což je RevoDrive Hybrid. Porovnání obou je nereálné, nejsou to typově stejné produkty.
18.9.2012 12:40:27   82.99.187.xxx 20
Děkuji za recenzi. Souhlasim s autorem a jeho pojetím recenze. Bohužel jako jediná je nezajímavá. Chce to udělat přímé srovnání s levnější variantou a případně jinou formou disk cache. Doufám, že tohle je jen první článek z mnoha a nejen že se dočkáme představení dalších produktů, ale hlavně, že z nich bude vyvozen pořádný závěr.
18.9.2012 17:56:32   90.177.107.xxx 10
Není zač. Nechápu jen spojení "jako jediná je nezajímavá". Srovnání bude, toto byla vlaštovka, dle druhé kapitoly, kde popisuji ostatní druhy SSD cache je jasné, že přijdou i ostatní. Pořádný závěr je myslím i tady, alespoň tedy z mého pohledu jsem popsal vše tak, jak jsem chtěl a jak si myslím, že je to srozumitelné.
18.9.2012 13:05:52   213.81.156.xxx 00
Ahojte mna zaujima spotreba zariadenia porovnana s SSD+HDD, pre jednoduchost rozdiel spotreby celej zostavy.. druha otazka je nezatazuje to "zbytocne" napajaciu kaskadu maticnej?
PS: ohanat sa nutnostou investovania do kabelaze je trocha mimo misu pokial sa budu pribalovat kable k maticnej
18.9.2012 18:00:54   90.177.107.xxx 10
Spotřeba zařízení je velmi podobná součtu spotřeby běžného HDD a SSD. Záleží samozřejmě na modelech, ale SSD mají v zátěži spotřebu od dvou do pěti wattů, HDD o něco vyšší, takže do těch 10 wattů, které si bere RevoDrive Hybrid je to tak stejně.

Jelikož PCI-E slot umí dodat do grafické karty aktuálně už 150 W, tak si nemyslím, že by 10 W u RevoDrive Hybrid základní deska nějak poznala.

Neoháním se rozhodně žádnou investicí do kabeláže. není to o investici, ale o tom, že to nepotřebuje žádné kabely. Nejde o cenu kabelů, ale o fakt, že prostě ve skříni není ani jeden kabel. To není úplně silný argument pro koupi, ale někdo nebo pro někoho to roli hrát může také.
18.9.2012 16:24:25   88.83.169.xxx 11
které mě baví, které mají nějakou přidanou hodnotu (autorovo know how) a pouze nepapouškují specifikace včetně PR omáčky. Bez ohledu na závěr, jak je daná technologie užitečná má i záporné hodnocení stejnou informační hodnotu jako kladné.
18.9.2012 18:11:26   90.177.107.xxx 20
Děkuji. Ač vím, že je mnoho čtenářů, kteří takové články mají raději než přehled grafů a tabulek s minimem textu a vlastního názoru, jsem rád, když to někdo napíše.

Jelikož jsem před psaním přečetl pár recenzí tohoto produktu, zjistil jsem, že ve většině případů se jedná o velký souhrn testů, které mi ani jako člověku, který to sám testuje, skoro nic neřekly, a proto jsem to pojal jinak. Je však vidět, že někteří čtenáři už jsou prostě zvyklí na nášup desítek testů a bez toho pro ně recenze být nemůže.

Nejvíce mě ale znepokojily závěry, kdy se hned v několika recenzích objevuje v záporu "pomalý plotnový" disk. Skoro to vypadá, jako by nějaký opravdu rychlejší plotnový disk existoval (v porovnání s SSD). Vůbec se tak nebere to, že reálně jede většina dat přes SSD, nebere se hodnocení produktu jako celku, ale jeho částí, které však samostatně neběží.

I proto si velmi vážím příspěvků jako je ten váš, protože mám jistotu, že jsou stále uživatelé, kteří si článek přečtou a pochopí pointu.
18.9.2012 18:27:19   46.13.253.xxx 01
Chci se zeptat i přes remcající komentáře... i když sem z článku mírně zmatený. Pokud bych to vzal logicky, tak tohle zařízení má nabídnout přenosové rychlosti k 1GB dat, proto ta PCIe sběrnice. Chápu i , že pokud bych to měl zapojené normálně SSD Sata, HDD Sata jsem omezen přenosem Sata III.
Nemělo tedy být nějak napsáno, že jste docílil těch vyšších rychlostí než v jednodušším řešení a i levnějším? Jinak 20 vteřin v té tabulce pro srovnání se mi zdá málo, i po nějakém zahřátí by to "vše" mělo běhat rychleji...?!?
A na závěr, co tedy řešení Seagate Momentus XT, je to sice na Sata ale má to taky Cashe 8GB plus 750 GB HDD i rozměrově praktičtější...
18.9.2012 20:20:18   90.177.107.xxx 10
Vyšší rychlosti přenosu dat tu samozřejmě jsou, nicméně jak zmiňuji zde v diskuzi i v článku, obecně jsou rychlosti SSD tak vysoké, že ani toto zvýšení nelze od běžného SATA SSD poznat. A hlavně se tedy bavíme o spíše marketingových hodnotách přenosu velkých souborů, které mohou dosahovat až 900 MB/s, ale reálně to k ničemu není. Souhrnně tedy SATA III má omezení na cca 550 MB/s, ale to je rychlost sekvenční, která nám výkon tam, kde je potřeba, neovlivní.

Ano, upozorňuji, že lze dosáhnout v podstatě stejného výsledku i levnější metodou pořízení zvlášť HDD a k tomu SSD cache ala Crucial Adrenaline nebo OCZ Synapse.

20 vteřin kde? Rozdíl mezi bootem je cca 13 sekund, další zrychlení už se nekonalo. je to způsobeno tím, co jsem psal - některé načítání komponent nelze urychlit a zpomaluje to také sekvence při načítání samotné karty.

Seagate Momentus XT je zajímavý disk. Teď už i Western Digital představil své podobné řešení, takže i k tomu se chci dostat v testování. Reálně jsem v ruce neměl, takže názor nemám.
18.9.2012 22:18:42   46.13.253.xxx 10
díky, těším se na další recenzi.. těch 20 vteřin sem bral z té tabulky, kdy při prvním načtení O.S. bylo 45 vteřin a po restartu už 20 vteřin... ale to není asi tak podstatné...
18.9.2012 20:43:52   95.102.86.xxx 20
Ďakujem autorovi za članok a vyrobcovi zariadenia za napad. Autorovi zato že pre mňa zrozumyteľnou formou opísal fungovanie zariadenia. A výrobcovi zato že ma konečne odbremenil sledovania a nastavovania kam maju programi ukladat svoje data čo pri dvoch samostatnych diskoch bolo nutné ustriehnuť manualne. Vyrobca genialne spojil vyhody oboch diskov v jednu obrovsku. A to veľký rýchli disk.
19.9.2012 00:28:46   81.200.55.xxx 00
khorghan napsal:
z celé "recenze" jsem stejně nepochopil, jestli mám jako uživatel přehled, kde se skutečně data nachází - když odejde SSD část, je všechno na HDD ?, když odejde HDD, co zůstane na SSD ?

Připadá Vám, že integrovaný SSD by mohl být limitován SATA III ? mnou zmiňovaný Crucial M4 256GB ho výkonově roznese - a SATA III mu stačí
Proč využívat SSD cache a občas ultra SLOW hdd, když mohu mít za stejné peníze "obyčejné řešení" s dvojnásobnou kapacitou i většími rychlostmi...
Až bude ceně odpovídat výkon, nevidím v uplatnění problém, stávající řešení je nesmysl bez ohledu, jak se snažíte ho obhajovat.

a pomyslel jsi ze i dnes je plno core quatro na 3+ Ghz ze neni moc uzivatelu co si chteji kupovat novy pc a sATA 3 nemaji a presto chteji zrichlit pc ??
se sata 2 se mi pres 150 Mb/s nepodarilo dostat ani s tim nejrychlejsim ssd
19.9.2012 06:56:17   46.149.115.xxx 00
A pomyslel jsi na to, že myslíš málo, nebo kolenem ?
Sata má aktuálně 3 revize - 1. revize 150MB/s (tu pravděpodobně nemáš - na 4jádru..) - a opravdu je rozdíl MB/Mb
2. revize s až 300MB/s - tedy recenzovaný paskvil by byl lehce omezen pouze při sekvenčním čtení, 3. revize je už mimo tvou představivot

Pokud opravdu máš 4 jádro a 1. revizi SATA, tak můžeš zkusit myslet dál - za těchto nesmyslných 7 tisíc koupíš novou desku, procesor a 8GB RAM (cca těch 7 tisíc bude stačit) - stávající 4jádro na 3+GHz za 2 tisíce s deskou prodáš a za tyto peníze pořídíš cache SSD ke stávajícímu HDD - tedy jestli to stále chápeš, tak za stejné peníze si kompletně zrychlíš pc, navíc obnovíš, modernizuješ a rychlost disku bude stejná jako s tímto paskvilem

myslet znamená CENZURA vědět...
22.9.2012 11:39:44   178.13.51.xxx 01
Dekuji autorovy za zajimavi clanek o neobycejnem zarizeni. SSD Cache nepovazuji za uplne zbytecne a rad bych si, jeden poridil, bohuzel je zatim mozne urichlovat jenom primarni disk s OS.
23.9.2012 22:28:10   188.175.127.xxx 00
Tomáš Hort napsal:
Čekal jsem takové reakce, netvrdím, že ne. Nicméně tuto problématiku jsem celkem podrobně popsal na konci předposlední a na začátku poslední kapitoly. V tomto případě totiž nejde o to, porovnat produkt s ostatními HDD a SSD na trhu. V tomto segmentu nemá produkt alternativu a většina porovnání by byla zcestná. Smysl to má, pokud budu porovnávat SSD cache, které jsou v článku zmiňované. K tomu dojde a pak jasně, to je ten samý produkt s tou samou funkcí. Nechápu ale, komu co řekne, když k těm výsledkům RevoDrive Hybrid do grafu přidám výsledky Vertex 4, HyperX 3K nebo WD 5000AAKX - podle mého vůbec nic, proto to ani nedělám.

Místo toho jsem se věnoval praktickému popisu toho, co a jak funguje, v jakém případě jsem přišel na to, že je to pomalé a v jakém ne. Podle mého názoru jsou právě toto ty informace, které potřebuje čtenář vědět, než mít hafo nesmyslných čísel v grafu. Zde se také projevuje, že plno čtenářů recenze nečte (neříkám, že váš případ).

Zabírá jen jeden slot, to je v článku napsáno i rozebráno.


Bohuzel se mylite. Alternativa tu je - a to v radici Adaptec 6405E resp. v radici Adaptec 6405 - verze E ma PCIe x1 rozhrani a 128MB cache, verze bez E ma PCIe x8 a 512MB DDR2 667 cache. A pripojuji se k nim standardni SSD resp. klasicke pevne disky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

30 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.