Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Nano vs. Atom při přehrávání videa
Nano vs. Atom při přehrávání videa
autor: Zdeněk Šarman , publikováno 4.8.2008
Test přehrávání HD videa spuštěný na úsporných procesorech VIA Nano a Intel Atom dopadl jednoznačně ve prospěch společnosti VIA.

Pro testování byly zvoleny dva netbooky a cílem bylo zjistit, jak si povedou oba úsporné procesory při přehrávání HD videa Robotica s rozlišením 1080p. Prvním notebookem byl VIA OpenBook osazený procesorem Nano taktovaným na 1,3GHz. Soupeřem mu byl Asus Eee PC s procesorem Atom a taktem 1,6GHz. Oba notebooky používaly operační systém Windows XP a pro přehrávání používaly Windows Media Player.

Jak je vidět na videu, OpenBook zvládl přehrávání videa prakticky bez jediného většího záseku, zatímco Eee PC zažívalo opravdu perné chvilky. Úspěch společnosti VIA doplňují i další recenze, které se začínají na internetu objevovat a hovoří jednoznačně ve prospěch procesorů Nano.

Zdroj: Softpedia

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.8.2008 17:29:25   88.100.9.xxx 718
Problém je, že nikde neřekli, jaké byly konfigurace. Tzn co tam byly za grafiky(jestli jedna z nich "náhodou" lehce neakcelerovala video). Co tam byl za kodek - vsadím se, že nějaký bez podpory více jader (tzn takový, který neumožní použít ani HT u Atomu).

Jsou to drobnosti, ale u videa je zásadní každé procento. Pamatuji si, jak jsem svůj Athlon XP kdysi přetaktoval o 200MHz(2300 vs 2500MHz) a z jednoho snímku za pět vteřin se stalo plynulé video.
4.8.2008 18:21:09   81.91.220.xxx 35
Je docela jasné, že video je ve formátu WMV, které není tak náročné na výpočetní výkon jako h264. Taky si nejsem jistý, jestli grafické karty zvládají akceleraci WMV.
4.8.2008 19:40:44   78.45.66.xxx 193
Snad si neni problem najit specifikace kdyz je tam napsany co je to za notasy. VIA ma integrovanou Chrome9, ktera nejakou akceleraci ma, ale ze by to umelo i WMV to se mi moc nepozdava. U Intelu je nakej shit typu GMA950. To ze neumi akcelerovat nic je ale chyba Intelu, tyhle notasy jsou hotovy uceleny reseni a koho zajima co je tam za grafiku? Stejne ji nevymenis. Proste Eee na Intelu na to nestaci, VIA ano. Osobne je mi VIA rozhodne sympatictejsi a kdybych chtel nejakou takovou potvurku, radeji sahnu po VIA nez po Intelu (kterej se cpe tam, kde je VIA uz dlouhy roky a ocividne mu to tolik nejde)
4.8.2008 20:48:21   80.87.222.xxx 23
Z hladiska vydrze, by si vybral zle. Eee s Atomom (model 901 alebo 900A) maju vysoku vydrz, takmer 7h.

MSI wind v tomto napr. uplne prepada (ani nie 4h), recenziu na openBook som este nevidel, ale takzo predpokladat, ze v tomto bude konkurovat Atomovemu Eee.
5.8.2008 00:12:30   193.165.228.xxx 95
Fajn, ale zatímco Baneshee shlédne na baterky dva filmy a to plynule, ty se budeš ochoten dívat se sedm hodin na cukající se video?
5.8.2008 08:21:08   83.240.1.xxx 65
no hlavne nevidim duvod proc sledovat fullHD film na tomhle rozliseni, za prve zabere cely SSD a za druhe stejne nevidis polovinu pixelu protoze je LCD nezobrazi. jediny hledisko vidim v pripojeni k televizi, ovsem problem nastava se samotnou konektivitou..
5.8.2008 08:59:29   80.87.222.xxx 35
Eee by som osobne na pozeranie filmov serial snad ani nepouzival. Primarne po nom tuzim hlavne kvoli browsovaniu/PDF-reading z postele/WC.
4.8.2008 18:28:32   85.119.94.xxx 64
Problém není ani tak v procesoru, ale Intel páruje Atom s prehistorickým chipsetem 945, který zvládá akcelerovat pouze mpeg2 a úplně tím zabíjí případný použití jako přehrávač videa, zatímco Via páruje Nano s VX800 s akcelerací mpeg2,4 VC-1
4.8.2008 18:42:18   217.11.246.xxx 56
Hehe, ta VIA byla na steroidech od S3 !
To je nesportovní !
4.8.2008 19:08:01   147.33.1.xxx 48
tak ja neviem ale v ceskych obchodoch sa zakladna doska s Atomom predava za 1300 a Nano s cipsetom 896 za 5300. test bezal na bookoch ale urcite aj tam bol rozdiel. uz sme videli kopu testov ohladne PC zostav ale ako hovorim je tu obrovsky cenovy rozdiel. podla mna ten Atom je za tie peniaze dobra volba.
4.8.2008 20:00:35   62.245.90.xxx 43
ja radsi funkcni Nano za 5300, nez Atom za 1300, ktery je k nicemu (nestaci na to, k cemu ho potrebuju).
O tom, ze Nano valcuje Atom vsude kde se da svedci zahranicni testy.
viz napr:
http://www.extrahardware.cz/duel-nano-vs-atom
mrkni do diskuze, jsou tam linky na dalsi testy.
4.8.2008 20:49:56   77.48.197.xxx 25
muzes mi prosim poslat link kde koupim jak via tak intel za tyhle ceny ? docela bych mel zajem
4.8.2008 21:02:32   62.245.90.xxx 24
to bych nemohl (nic ve zlem). Ceny jsem vzal z prispevku od soaron-a (na ktery jsem odpovidal) a nekontroloval jsem je podle ceniku meho ani jineho prodejce. Chtel jsem jenom rict... no to je snad jasne, ne?
Nebo jsi chtel ty rict, ze Nano je mene dostupne nez Atom, pripadne ze uvedene ceny jsou uplne mimo?
4.8.2008 21:08:01   77.48.197.xxx 17
hlavne tim chci rict ze ty kusy jsou naprosto nesehnatelne, at hledas kdekoliv nikde to nemaji ani v ceniku takze placat tu neco o cenach je blbost, a stat Atom jenom 1300 i se zakladni deskou tak jich objednam 10 - byl by to super server na nenarocne aplikace s minimalni spotrebou.
4.8.2008 21:51:30   78.102.225.xxx 24
http://www.alza.cz/gigabyte-gc230d-945cg-ich7-d96814.htm
4.8.2008 22:29:35   83.240.99.xxx 33
Proč ne zrovna Little Falls v tomtéž obchodě, skladem, za necelých 1300kč?
Nebo je v tom nějaký háček, který nechápu (že nejde sehnat Atom i s MB pod 1300kč)?
4.8.2008 22:47:26   147.33.1.xxx 12
tak tu mas ten link na Atom a na Nano.
4.8.2008 22:49:57   147.33.1.xxx 23
sorry. tak este raz Atom:
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath =Z%C3%A1kladn%C3%AD+desky%5CSocket+BGA%5CVIA+CN896
a Nano:
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath =Z%C3%A1kladn%C3%AD+desky%5CSocket+BGA%5CVIA+CN896
4.8.2008 23:15:28   89.111.88.xxx 43
Nějak ti nevím s těma linkama :-(.
Pořád na to koukám a není tam zmínka o tom že by to bylo osazený Nanem ale spíš Via C7 ;-).
A navíc i tak myslím že si Via nemůže dovolit prodávat tak levně po kouskách jako intel. Proto to dává levně jenom velkoodběratelům.
4.8.2008 23:33:07   147.33.1.xxx 43
no to mas pravdu je tam C7 to som si nevsimol. ale ak je C7 take drahe, tak co bude stat Nano? Nano mali vacsinou osadene do MB s cipsetom 896, tak ze cena by nemala byt nizsia. a ak ta cena bude okolo 5000 tak podla mna to nema zmysel porovnavat. ale aj tak si myslim, ze na cenu Atomu sa nedostanu. sice ak daju neaku menej osadenu maticnu...? ja by som tu konkurenciu tiez privital, ale zatial ju tam nevidim.
4.8.2008 19:59:38   78.102.224.xxx 22
Mě především příjde úplně zcestné testovat 1080p video na mininotebooku který má displej s 600 řádky
4.8.2008 20:24:28   85.119.94.xxx 34
má vga výstup na kterým zvládne těch 1080 řádek v pohodě, takže to až tak zcestný není
5.8.2008 08:20:55   62.141.0.xxx 45
myslim ze to zcestny je. podle me se da apriory predpokladat, ze ten, kdo si koupi tuhle minivec uz ma nejakej jinej silnejsi stroj na HD, gamesy apod a tohle ma tak na Word, Outlook a browseni webem, mozna na spravovani nejakyho serveru pres SSH. prsote na mobilni pouziti a urcite s sebou ve vlaku nevlecete HD LCDdo - nebo snad ano ?
nicmene, nikdo vam nebrani, koupit si 'silnicni special' a jezdit s nim ralley. Otazka je, je to smysluplne vyuziti ?
4.8.2008 20:00:03   89.111.88.xxx 184
Mno nevím sice nemám ponětí jaký to mělo vnitřnosti ten NANObook ale i kdyby to bylo dělaný na akceleraci videa tak přesto je to féér pro Nano ;-).
A proč? Mno protože tohle nejsou jen tak nějaký součástky který si jdete koupit do obchodu. Tohle (téměř) celá sestava skládající se z chipsetu a procesoru a taky přesně tuhle sestavu budou výrobci osazovat do minibooku :-).
Tak že když atom nevyhrál tak je to prohra celková platformy atomu.
To je stejné jako když se píše že má Nano trochu větší spotřebu než Atom, ale to že celá sestava Nano (aspoň chipset a procesor) žere stejně (ne-li míň, nevím) jako sestava Atom se už zatutlává.
Z toho plyne, že u minibooků záleží na konrétní sestavě, kterou výrobce procesoru dává a ne čistě na procesoru ;-).
4.8.2008 21:42:42   83.240.99.xxx 43
S tou spotřebou to není pravda.
V tom prewiev co tu bylo asi před týdnem se měřila spotřeba CELÉ sestavy na Atomu a Nano a Nano systém měl o 20W větší spotřebu v burnu, takže se zjevně nic nezatutlává.
4.8.2008 23:16:45   89.111.88.xxx 13
JJ máš pravdu už si na to spomínám :-),
díky za opravu ;-)
ALe i tak to není zas tak špatný na 65nm výrobu oproti 45nm.
5.8.2008 08:25:23   62.141.0.xxx 25
coz je ale presne, jak pises, to, co nikoho nezajima, 'jak to maj udelany uvnitr'. Kdyz se na to kouknes jako na blackbox, tak proste ten intelskej sezere o 20W elektriky min.
A urcite jsou lidi ,tkery presne tohle chtej, malou vec, ktera dlouho vydrzi... a ze nema super vykon se 1) predpoklada 2) nidko neocekava, ze by ho to snad mohlo mit, kdyz to neni primarne k tomu urceny (ho mit )
5.8.2008 10:33:39   62.168.125.xxx 24
A ZASA sisi nezistil spravne, tam bol nano na 1.8GHz tu je na 1.3GHz ak si pozries specifikacie nano procesorov tak zistis ze ten na 1.3GHz ma o 16W mensiu spotrebu ako ten na 1.8GHz cize? cize rozdiel bude len 4W!
5.8.2008 10:42:41   83.240.99.xxx 24
Já nepsal o konkrétně této konfuguraci, ale o tom, že není pravda, že by celá platforma Atomu díky chipsetu ve skutečnosti měla mnohem větší spotřebu než platforma Nano.
5.8.2008 11:09:14   62.168.125.xxx 14
Gabriel, na ktoreho si reagoval, napisal o nano 'žere stejně (ne-li míň, nevím)' takze tu ani nikto netvrdil ze by atom mal 'ovela' vecsiu spotrebu, to sisi vymyslel sam
4.8.2008 20:29:58   77.78.80.xxx 84
Výsledky vypadají celkem věrohodně a je jenom dobře že má Intel konkurenci
4.8.2008 21:53:12   85.207.42.xxx 74
Musíme pouze poblahopřát VIA Technologies k tomuto úspornému a výkonnému procesoru.
5.8.2008 01:22:48   71.251.44.xxx 418
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2008 07:47:28   78.98.101.xxx 23
hej a ktory mobil ma kapacitu 80GB ? alebo 2G RAM, popripade 1,3GHz CPU, popripade WinXP ... nechapem preco by to nemalo mat HDD na HD film ... to mi snad chces tvrdit ze HD film ma viac ako 80GB ? ty si rozmysli co napises, kym to napises lebo cely tvoj prispevok je len kopa bezvyznamnych vykrikov do tmy ... PS v com je iPhone lepsi ? aha asi v tom ze ma "multitač skrín" vsak ?
5.8.2008 09:26:25   78.41.173.xxx 24
Bezny 720p rip sa v pohode zmesti do DVD5 a FullHD do DVD9 velkosti. Na to ten disk uplne postacuje.

5.8.2008 08:13:22   85.216.201.xxx 24
Akurat asi pred tromi dnami som porovnaval VIA C7 1GHz ( v MSI Axis 700 )a Atom 1.6 GHz( v MSI Wind U100)
Jedna sa sice o starsiu generaciu VIA procesoru, ale mozno niekoho bude zaujimat vysledok v SuperPI:

Vypocet 1M:
VIA C7: 8m16s
Atom: 1m32s

Vypocet 64k:
VIA C7: 20s
Atom: 3s

Na obidvoch strojoch boli nainstalovane Windows XP SP3
5.8.2008 08:30:50   62.141.0.xxx 26
ani nebude, protoze tahle vypocetni uloha In-order cip nijak neznevyhodnuje, oproti out-of-order C7. Ale, kdyz do toho zacnou padat i jiny ulohy (vstup uzivatele, kterej z hledika stroje neni v case moc predvidatelnej), tak bude mit Atom problem.. a o to jde. SuperPI je sice peknej test, ale nic moc ve skutecnosti nevypovida.
spis by me zajimalo, jak to bude chodit ne na WinXP, ale na v Linuxu.
5.8.2008 12:47:22   91.127.57.xxx 24
Super Pi Mod v1.5 - 1M Size

VIA Nano 1.8GHz 65 sekúnd /architektúra z roku 2008/ speculative out-of-older, superscalar.

Intel Atom 1.6GHz 95 sekúnd /architektúra z roku 2008/ teda in-older plus HyperThreading

VIA C7 1.5GHz 335 sekúnd /pozmenená architektúra C5J-Esther z roku 2005, inak len stále vylepšovaná architektúra procesora IDT WinChip4 - VIA Cyrix III C5A - Samuel z roku 1998/1999/ teda in-older
5.8.2008 10:50:42   88.100.75.xxx 24
Ještě k tý ceně http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=57184
Nano sem zatim nenašel
5.8.2008 10:58:29   78.98.101.xxx 34
vsetko by bolo fajn len ta kapacita je nejak velmi nizka ... myslim ze by sa tam zmestilo aj viac GB
5.8.2008 12:33:08   88.208.87.xxx 13
No tak tedy nevím, kolik lidí se bude na takovém pidi displeji dívat na 1080p video.
A docela bych si tipnul, že stroj s VIA to nedekódoval softwarově, ale přes HW akcelerátor a ve stroji s Atomem ten akcelerátor není a šlo to softwarově.

Spíše by mě zajímaly reálné aplikační testy.
5.8.2008 17:27:45   194.213.42.xxx 12
Nejlepší je přečíst si komentáře výše, než napíšeš to samé co už asi 5 lidí...

Dovolím si jakoodpověď citovat uživatele Baneshee, protože ta odpověď je výstižná...
"tyhle notasy jsou hotovy uceleny reseni a koho zajima co je tam za grafiku?"

Jinak ale pořád je to reklamní video, takže to je na hell... Teoreticky by mohli na pozadí toho Atomu naházet nějaké zamarastovávací programy, ale spíš by si to nedovolili - pak by jim to Inteláci vrátili a dokázali opak...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 40.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.