Hlavní stránka Hardware PC sestavy Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun
Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun
autor: Tomáš Šulc , publikováno 26.5.2014
Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun

Postavit počítač pro hraní her za deset až patnáct tisíc? Není to snadné, ale je to možné. Navrhli jsme herní sestavy za deset a patnáct tisíc korun s daní tak, aby bylo možné si na nich po snížení detailů zahrát třeba Assassin's Creed IV nebo Battlefield 4. Dražší sestava přitom řadu i náročnějších her plynule rozjede na nejvyšší detaily.


Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun

Cílem článku bylo navrhnout co nejvýkonnější sestavy pro hraní her s finančními limity deset a patnáct tisíc korun. Levnější sestavu s cenovým limitem deset tisíc korun s daní jsem postavil na dvoujádrovém procesoru Intel Pentium, 4 GB operační paměti a grafické kartě AMD Radeon R7 265. I na takto slabém počítači si ale v dnes nejrozšířenějším Full HD rozlišení vcelku bez problémů zahrajete všechny nové hry. S výjimkou těch méně náročných to samozřejmě nebude na nejvyšší nastavení detailů, po snížení byste však neměli mít problémy. Výjimkami mohou být jen hry, které jsou velmi náročné na výkon procesoru. Ty nemusí běžet naprosto plynule ani po snížení všech detailů na úplné minimum.

Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun

Výkonnější počítač s cenou patnáct tisíc s daní byl osazen dvoujádrovým procesorem řady Intel Core i3, 8 GB operační paměti a grafickou kartou nVidia GeForce GTX 760. Na takovéto sestavě si už bez problémů zahrajete téměř všechny nové hry i na vysoká nastavení detailů. Pokud budete muset detaily přeci jen snižovat, bude to jen u nejnáročnějších titulů a postačí jen vypnutí nejnáročnějších efektů. Pouze u některých her může být v náročnějších scénách problém s plynulostí kvůli omezení procesorem, podobně jako u sestavy za deset tisíc.

Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun

Vzhledem k tomu, že operační systém již dnes není problém nainstalovat z USB disku, ovladače, hry i audio/video se distribuuje přes internet, rozhodl jsem se počítače poprvé neosadit optickou mechanikou. Dá se tak ušetřit několik stokorun, které je následně možné utratit za lepší grafickou kartu, procesor, nebo třeba větší pevný disk. Stejně tak jsem obě sestavy osadil boxovými chladiči, které k procesoru dostanete zdarma. Nejsou sice tak dobré a tiché jako alternativní varianty, při takto omezených rozpočtech však dle mého názoru postačí.

Navržené sestavy je navíc možné snadno modifikovat. Každá stokoruna navíc je v těchto kategoriích znát a příplatek pár set korun se často vyplatí, může totiž znamenat lepší výbavu a rozšiřitelnost (u základní desky v levnější sestavě nebo příplatkem), lepší poměr cena/výkon či v případě disku lepší poměr cena za gigabajt. Berte je spíše tedy jako ukázku než přesný návrh toho, co koupit v daných cenových relacích.

Poděkování

Za zapůjčení většiny testovaného hardwaru děkujeme internetovému obchodu Alza.

Výběr sestavy na hry – počítače za 10 a 15 tisíc korun



Tagy: pc  sestava  herni  test  recenze  pomer cena vykon  10 tisic  15 tisic  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.5.2014 07:02:51   194.48.241.xxx 3716
Do té dražší sestavy bych dal spíš Sapphire R9-280 Dual-X, stojí necelých 5200. Mám obavy, že ta mini ITX GTX760ka by se mohla přehřívat, přeci jen uchladit nějakých 170W takovým piňdou?
26.5.2014 07:45:11   46.149.115.xxx 7124
Přece nechceš, aby zelený web uznal, že poměr cena/výkon je u Nvidií většinou tristní
26.5.2014 07:52:32   37.48.44.xxx 1858
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 08:15:10   194.228.13.xxx 6012
To je fakt. ITX GTX760 má tragický poměr cena/výkon. R9 280 má stejný výkon, stejnou cenu, u ní je cena/výkon parádní
26.5.2014 14:51:48   178.72.244.xxx 1016
Jo tak R9 280 má stejný výkon? Měl jsi v prackách ty karty, proměřil jsi je?
27.5.2014 01:20:38   88.100.71.xxx 147
Existuje něco, čemu se říká recenze. Těch jsem si pár přečetl. Nemusím ty karty mít v prackách, stačí umět číst.
31.5.2014 21:31:15   195.78.45.xxx 32
Ja som mal GTX 670 DC2 OC od asus a Sapphire Vapor-x OC 7950 , GTX sa dala taktnut na 1,2Ghx a 7950 na 1100 . obe boli na tychto taktoch priblizne rovnako vykonne . Gtx 760 ja ale slabsia karta ako GTX 670 cize sa na R9 280 urcite nechyta .http://www.3dmark.com/compare/3dm11/7103800/3dm11/6696285
26.5.2014 07:48:21   37.48.44.xxx 2353
Karta od MSI má dostačující chlazení a určitě se nebude přehřívat, navíc má kupón na Watch Dogs. Určitě lepší než poruchový Radeon R9 280.
26.5.2014 08:12:49   91.228.100.xxx 3310
Také si říkám, proč tam cpát 760 za 5400,- když existuje 280 za 5200,- o které tu není ani zmínka.

Celkově mi přijde škoda, že zatím moc testů R9 280 není.

MSI 760 má dostatečné chlazení, do ITX je ideální. Do normálního PC pro ni mluví hlavně cena (přeci jen 270X s výkonem jen mírně pod ní je o dost levnější). Než tu zase někdo bude prskat, že nelze porovnávat 270X a 760, tak se mrkněte na nějaké aktuální testy:
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/29862-asus-rog-striker-gtx-760-stredni-trida-v-platinove-edici?start=10
26.5.2014 08:20:10   178.143.102.xxx 1312
k tomu CPU si obe karty privela.. ako 270X,280 tak i 760GTX..
Ako maximum by som tam videl 265X alebo 270.. Ten procesor je obrovska brzda.
26.5.2014 09:40:24   91.228.100.xxx 182
Mě rukama prošla PC například s i3, i5, FX-6300 + R9 270(X), GTX 660 Ti, GTY 760 a podobně a i3 k tomu v drtivé většině bohatě stačí (stejně jako FX). i5 má smysl až pro lepší grafiky.

K R7 265 bohatě stačí Pentium Dual Core.
26.5.2014 17:04:33   85.70.249.xxx 70
wiqix napsal:
Mě rukama prošla PC například s i3, i5, FX-6300 + R9 270(X), GTX 660 Ti, GTY 760 a podobně a i3 k tomu v drtivé většině bohatě stačí (stejně jako FX). i5 má smysl až pro lepší grafiky.


Tak jak se to vezme. Pro tyto testované hry asi ano, ale je to jen Singleplayer, ale s GTX 760 by už mohl uvažovat i o BF4 Multiplayeru například, a zde si s i3 ani neškrtne, tam mají i i5ky co dělat, aby nebyly propady FPS kritické.....
26.5.2014 17:08:37   85.70.249.xxx 52
MerlinE napsal:
Konfigurace jsou v rámci mezí dobré, samozřejmě by se dalo změnit to či ono, ale to je dle pohledu každého z nás. Spíše je tam jedna vada na kráse a to OS, což jsou další 2tis navíc, které člověk počítající každou korunu znatelně pocítí. Debaty o ilegálním OS ignoruju, jedná se o seriózní článek, proto to chce i seriózní OS. Přechod na linux je bez debat, "obyč" člověk linux používat nebude, kor když je to PC na hry pod Widle.


Pokud uvažuješ takto, tak pokud jde o herní PC, tak musíš počítat cenu i za SW na hraní, tedy hry. Takže budeš zaase o tisíce jinde, že .
Takže takto počítat je to nesmysl. zde se počítá za to, co je pro postavení PC nezbytné. Jestli si tam někdo dá Win 7, nebo Xp, nebo 98, nebo linux, nebo třeba Mažňáka a k tomu BF 4, nebo COD, nebo třeba losnu a teď ještě jak to bude kombinovat, že, tak dojdeš k nekonečnému počtu možností.
Takže počítat pouze cenu HW, tak je to správně.
26.5.2014 08:42:42   62.197.192.xxx 525
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 09:33:04   194.160.30.xxx 170
Problem je v tom ze hry na blu-ray su len pre konzoli PC hry su na DVD takze ta mechanika je uplne zbytocna...
26.5.2014 09:37:54   194.228.96.xxx 171
A k čemu? Já teda mechaniku používám jen na instalaci widlí, protože jsem línej udělat si instalační flashku. Jinak jsem ji už roky na nic nepoužil. Řekl bych, že spousta lidí to má stejně nebo aspoň ty, co znám. Neznám ani nikoho, kdo by na něco používal BD, filmy tahám z netu a kvůli pár hrám, které ani nevím, jestli se na BD vůbec distribuují? Zbytečnost...
26.5.2014 08:47:01   77.240.176.xxx 197
Konfigurace jsou v rámci mezí dobré, samozřejmě by se dalo změnit to či ono, ale to je dle pohledu každého z nás. Spíše je tam jedna vada na kráse a to OS, což jsou další 2tis navíc, které člověk počítající každou korunu znatelně pocítí. Debaty o ilegálním OS ignoruju, jedná se o seriózní článek, proto to chce i seriózní OS. Přechod na linux je bez debat, "obyč" člověk linux používat nebude, kor když je to PC na hry pod Widle.
26.5.2014 10:14:26   194.228.96.xxx 236
Já bych ho klidně seriózně upirátil
10.6.2014 05:48:15   62.209.192.xxx 20
co to je za blabol? Staci si priplatit na OS par stovek navic aby to nebyla OEM verze a widle muzu vesele instalovat na novejsi HW. Kdyz je totiz clovek lama, nevybere ani dobrej HW, nevybere ani dobrej SW a to co z toho postavi bude fungovat na dobry slovo.
26.5.2014 09:12:20   85.135.201.xxx 225
"Ten procesor je obrovska brzda" Myslené ako vtip ??? 2jadro/4vlákon Haswell Refresh na pre Intel vysokých 3,5GHz je dosť silné aj v hrách a limitovať 280/760 bude väčšinou len minimálne. Btw. čo by si tam dal ty ??? FX6000ky nemajú herne proti i3 4150 veľa šancí a FX8000 sú už mimno cenový výmer...
26.5.2014 09:27:44   5.178.61.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 09:42:16   91.228.100.xxx 62
Vlastní zkušenost nebo jen tvé přání?
26.5.2014 10:07:28   5.178.61.xxx 36
Mam 760GTX ku 3570K a v tom GRID mam priemer 75FPS.. Rome Total War II cca 55FPS, BF4 65FPS, AC4 dalsia hra CPU limited.

Toto co ti tvrdis je blbost..
A tu je to aj vidno..
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/29862-asus-rog-striker-gtx-760-stredni-trida-v-platinove-edici?start=8
26.5.2014 10:18:23   91.228.100.xxx 93
Co tím odkazem chceš dokázat? Že jsem měl pravdu? Mrkni se sám, v Crysis 3 je GTX 760 skoro na úrovni R9 280X. Ale ještě se podívej na ty dva grafy pod tím, kde je pomalejší než 270X. A pak se mrkni ještě na ostatní grafy a zjistíš, že GTX 760 je v 5 z 9 hery rychlejší

Ty máš i5, ale i3 jsi neviděl. Já měl možnost je porovnat a pro tyto grafiky je i5 zbytečné (do PC za 15K se i5 stejně nevejde, leda s pomalou grafikou).
26.5.2014 10:22:02   91.228.100.xxx 191
Oprava: "R9 270X je v 5 z 9 hery rychlejší".

Jsou to tedy podobně výkonné grafiky, ale Nvidia je o podstatně dražší.

A než plácneš něco o tom, že nadržuji AMD, tak v mém PC je GTX 660Ti

Ale pokud jde o výběr komponent, tak mám oči otevřené a nejsem zaslepený falešnou láskou k té, či oné značce.
26.5.2014 10:31:34   91.228.100.xxx 81
A jak si vede staré i3 ve zmíněných hrách? Nu zase taková brzda to není ani pro GTX 780:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28303-ocekavany-battlefield-4-spickovy-fyzikalni-engine-i-destrukce?start=5
https://pctuning.ty den.cz/multimedia/hry-a-zabava/27800-total-war-rome-ii-rozbor-naroku-krasne-strategie?start=6
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28890- assassins-creed-iv-black-flag-krasny-a-narocny?start=6

Nataktované i5 na tom je o něco lépe, ale 60-70% navíc ti rozhodně nepřidá (nehledě na to, že se bavíme o levných sestavách, kam se "K" nevejde ani omylem).
26.5.2014 10:39:40   91.228.100.xxx 71
A nezapomeňme na Grid:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/27078-grid-2-test-naroku-nejkrasnejsich-zavodu-soucasnosti?start=5

Zde je opět vidět, že i pro GTX 680 (dnes GTX 770) je skoro jedno, zda je v PC i3, i5 nebo nějaké FX.
26.5.2014 11:13:00   5.178.61.xxx 35
Tak mi vysvetli, ako je mozne, ze mam o 25FPS v GRID2 a v BF4 o 20FPS viac ?!
Niekde pan Sulc musel zrobit chybu..
26.5.2014 11:25:21   91.228.100.xxx 132
To už záleží na konkrétní sestavě, konkrétních frekvencích, ovladačích. Každopádně to není +60-70% díky i5.

Ty testy jen ukazují, že pokud nemáš zrovna Pentium Dual Core, tak si můžeš klidně koupit pořádnou grafiku a brzdit CPU tě brzdit nebude.

A na čem si podle tebe zahraješ více? Na i5 + R7 260X nebo i3 + R9 280? Cenově to vyjde cca stejně.
26.5.2014 09:21:54   194.160.30.xxx 128
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 09:45:09   77.48.77.xxx 123
Aha mám fx 8320 a amd 7850 a k tomu právě 4gb ram a ještě sem nenašel hru ve který bych měl s ramkou problém to že výrobci píšou že na tu hru je potřebova 8gb ram (viz. BF4) neznamená že to je pravda
26.5.2014 09:54:26   194.160.30.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 10:20:06   77.48.77.xxx 51
aha 60fps utrpení ta hra si vezme nejvíc 2,5gb
26.5.2014 10:41:45   194.160.30.xxx 24
jasne 60fps na 7850 urcite to hras na ultra...
26.5.2014 11:31:28   77.48.77.xxx 40
všechno na ultra krom stínů ty mám na medium a nějaký to osvětlení nevím jak se to jmenuje nemám HBAO ale SSAO a 2xMSAA
hraju ve fullhd a jenom multiplayer singl sem ještě ani nezapnul
26.5.2014 11:32:09   77.48.77.xxx 20
všechno na ultra krom stínů ty mám na medium a nějaký to osvětlení nevím jak se to jmenuje nemám HBAO ale SSAO a 2xMSAA
hraju ve fullhd a jenom multiplayer singl sem ještě ani nezapnul
26.5.2014 12:47:06   83.240.26.xxx 23
totální kravina ta hra si vezme klidně přes 9gb (mám 16Gb RAM)
26.5.2014 17:38:01   77.48.77.xxx 60
tak ano čím víc máš ram tím míň ten systém swapuje takže to zabere víc ramky já jenom říkám že na samotný hraní ti ty 4gb stačej na úkor toho swapu já taky budu dokupovat další 4gb ale ne kvůli hrám ale kvůli tomu swapu přeci jenom to SSDčku moc nesvědčí
26.5.2014 11:48:14   80.79.86.xxx 22
Awee -> ako mas nastaveny SWAP file ?
Mne W7 64 bit+BF4+8GB RAM a vypnutom swape hadzalo nedostatok pameti ;-)
Teraz hram Wolfstein:N.O. a zo 16 GB RAM je vyzranych cca 11 GB *Swap off lebo SSD) ...
26.5.2014 11:53:27   77.48.77.xxx 01
Hele to ti nepovím PC je odemě 90km (jsem student mám ho v místě studia ) a z hlavy jako nevím. Ale nejspíš tak jak je to v základu já sem v tomhle nijak nehrabal mám 120gb ssd a win 8.1 64bit jestli ti to pomůže. Ale pokud chceš tak si můžem nechat nějakej kontakt a já ve středu ti to můžu zjistit
26.5.2014 14:37:24   77.240.176.xxx 21
Naprosto souhlas. Mám 12GB RAM, swap-off protože SSD a v BF4 (FHD rozlišení a Ultra det.) při 8GB byl problém. 12GB už je lepší, ale jsou případy kdy i to je málo. chce to aspon 16GB. Pokud je swap zapnutý, stačí i 8GB v pohodě.
26.5.2014 09:32:52   78.45.44.xxx 221
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 10:35:25   37.48.39.xxx 140
To si děláš srandu? Ta integrovaná grafika nemůže s R7 265 soupeřit ani ve snu.
26.5.2014 09:35:01   78.45.44.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 10:01:51   217.168.213.xxx 157
Já používám 4GB RAM už 8 let a zatim mě to nijak neomezuje (ani ve hrách).
26.5.2014 11:08:50   91.224.48.xxx 26
Kdyby měl někdo zájem, mám na prodej půl roku starou Sapphire Dual X R9 280x. ZBÝVÁ ZÁRUKA 30 MĚSÍCŮ v TS Bohemia! Komplet balení, 100% stav. strox@atlas.cz
26.5.2014 11:57:27   194.48.241.xxx 10
budeš muset slevit, není dnes problém sehnat taky Sapphirku, ale lepší Vapor-X za 4-4,5 a to stejný třeba DC2 TOP od Asusu
26.5.2014 12:48:55   83.240.26.xxx 34
jo jo se zárukama u tsbohemia jsem si užil svoje...
26.5.2014 11:53:28   193.86.67.xxx 81
Je mi líto, ale PC se zásadním limitem ceny postavím na grafice AMD. U procesoru by se dalo polemizovat, protože ty od AMD nejsou vyloženě herní. A na druhou stranu ty i3 jsou sice jen dvoujádra, ale výkon na jádro je fakt někde jinde než u AMD. Proto s návrhy sestav moc souhlasit nemůžu.
26.5.2014 12:09:50   77.48.21.xxx 16
Hoj všem,

Hezký článek,který se určitě někomu bude hodit.Taky jsem upgradoval PC po 9 letech,loni v říjnu.Z AMD 3000+ soc.939,2GB RAM a X1950Pro.


Hutné hraní her,singlovek už mne takřka nechalo,občas si pustím CoH 2,ale roky už hraju WoT,je to silně návykové pro fandy techniky,na starém PC to bylo utrpení největšího kalibru,hral jsem to absolutně na možném minimu,kolem avg 25 FPS.I tak mě to bavilo.Ale ted,už je to o něčem jiném,obecně i používání PC.


Pořídil jsem :

i5 4570 BOX,4 GB DDR3 1600Mhz 8-9-9-24/128 1T 1.5 V Corsair Vengeance,desku Gigabyte H87-D3H,Fortron Raider S 650 W a disky-
na systém ( nechtěl jsem SSD,zatím )
WD Velociraptor 250 GB HHTZ a pro data ST 2 TB Barracuda 7200.14 2-plotnu.

Grafárnu jsem pořídil jěště za skvělé peníze,než zdražily,MSI GTX 650 Ti BOOST 2 GB TwinFrozer III za 3200 kč s DPH ( ten boost jede automaticky stále na 1150Mhz ).


Ve WoT to šlape slušně,i přes všeobecný výkonový drop FPS dolu ve v 9.0 ( to potkalo vetšinu lidu ) to hraju na Full HD vše na MAX vyjma travy+efektu oboje ve sniperu modu+motion blur a pohybuju se kolem 35-70 FPS.Před poslední aktualizací to bylo podstatně více.

jinak ty 4 GB RAM,u mne to rozhodně žádné omezení není ( co se týká WoT,CoH 2,obecně používaní PC ) a zatím jsem se s PC nedostal na vytížení RAM větší než 80%,když hraju,nemám ve zvyku mít na ploše x-prohlížečů a v nich x-10ek oken :-).Kdyby bylo potřeba,časem se dá RAM dokoupit.
26.5.2014 13:23:14   82.100.10.xxx 50
Z první strany článku:

Citace:
Jedinou výjimkou bylo, že do ceny počítače tentokrát nebylo nutné vměstnat i licenci na operační systém Windows. Dnešní článek je tak určen třeba vysokoškolákům, kteří se k legálním verzím Windows mohou zdarma dostat v rámci studia a potěší snad i ty, jimž bylo zahrnutí ceny Windows do ceny celého PC proti srsti.


Pokud si dobře pamatuju, v diskuzi pod minulým článkem se zase strhla hádka o to, že Windows prostě není základní součástí počítače a tedy nemá být započítáno do sestav. U tohoto článku tedy autor licenci na Windows vypustil, zargumentoval to na první straně, ale stejně zdá se dostane vynadáno . Tak si tam omg ty dva tisíce přičtěte a je to.
26.5.2014 13:24:23   82.100.10.xxx 00
Sakra, vedle, omlouvám se
26.5.2014 12:51:59   94.242.73.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 13:08:25   77.48.77.xxx 90
Naši zákazníci by i ten levnější počítač považovali za drahotu (navíc bez OS, což je položka za 2k a je poměrně významná), protože shání PC se slovy: "nějaký starší za 4k na BF3 by nebyl?" a to jako vážně
26.5.2014 13:37:35   89.203.220.xxx 24
Do levnější sestavy bych spíše zvolil R7 260x. Je o 1000kč levnější, má nižší spotřebu a novější GCN 1,1
26.5.2014 14:32:45   109.80.5.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.5.2014 14:53:10   91.228.100.xxx 71
Výkon má 280X vyšší, to je prostě fakt. Nvidia vede jen v některých hrách, jako třeba Crysis 3, jinak je R9 280X někdy i na úrovni referenční GTX 780.

Ve spotřebě máš pravdu, to je také jasné. Ale třeba o ovladačích se dá polemizovat, dnes už je to spíš jen dokola opakovaný žvást, který už je naštěstí dávno minulostí (a šíří ho hlavně ti, kteří AMD nikdy neměli).

V jakém rozlišení a na kolika monitorech budeš hrát? Na jedno Full HD totiž stačí bohatě jedna R9 280X / GTX 770 + průměrné CPU a 2011+SLI je pro to jen vyhazování peněz z okna.
26.5.2014 14:59:52   89.173.96.xxx 20
Keď už ideš do takejto zostavy, nebolo by lepšie urobiť SLI z GTX 780 Ti? Či cenový rozdiel už by bol privysoký? Predtým som mal SLI z mainstream kariet (čo teraz nemyslím GTX 770). Celkom som bol spokojný ale radšej som ich vymenil za jednu GTX780 s tým, že keď raz opäť pôjdem do SLI tak s najsilnejšími jednojadrovými GPU. Pri takom CPU aký chceš kupovať sa to aj doslova pýta. :-)
26.5.2014 16:18:24   77.240.176.xxx 30
volba komponent je vaše věc, ale jeslti mohu sděli pár osobní zkušeností. Osobně jsem SLI měl a testoval na mnoha PC, včetně 2xGTX780 i 2x690 (tedy quad) a výkon je sise super, ale microstuttering mě doslova s*al . Je krásný mít 200fps, ale když se hra i přesto škube, není to ten požitek. Osobně preferuju investovat do jedné výkonnější karty. Ano výkon je nižší než řešení SLI v podobné cenové relaci, ale požitek ze hry je prim. Nehledě na hry, které SLI nepodporují, či nefungují korektně. Jak rovněž píše uživatel níže, pokud budete používat FullHD LCD, nemá smysl nad SLI uvažovat.
26.5.2014 21:26:25   109.80.5.xxx 03
fuj kdo v dnešní době může ještě hrát na full hd min QHD a 2 bych volil právě proto že cena stejná co GTX 780 Ti a výkon je vyšší. Jo a sory já koukal na test vs R9 280 ne na X
26.5.2014 21:19:49   93.91.149.xxx 62
posilam si myslim vykonejsi alternativu

CPU Amd 6300 Vishera
MB Gigabyte 970A-DS3P
Ram Crucial Ballistix Sport 8GB
HDD Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
DVD vypalovacka Samsung SH-224DB
Sapphire R9 270 DUAL-X 2GB GDDR5
Case Crono MT-35
Zdroj Seasonic 500w

cele me to vyslo na 13 336,- a vse jede jak ma a myslim si ze vykonem je na tom lip jak core i5

jinak do 15 000,- se da pridat na grafice, CPU nebo desce a je to zase o neco lepsi
26.5.2014 21:20:31   93.91.149.xxx 10
teda Core i3 jsem se preklikl
26.5.2014 21:23:15   93.91.149.xxx 12
a hlavne je to vcetne mechaniky bez ktery se problematicky delaj Wokna
26.5.2014 22:22:09   95.173.70.xxx 42
ZdenekRajbr napsal:
a hlavne je to vcetne mechaniky bez ktery se problematicky delaj Wokna

on dneska nekdo to iso jeste vypaluje??? aby pak jete riskoval, ze to nekde najde skrabanec? Z DVD fyzickeho jsem instaloval system jakykoli bratru 7 let zpatky
26.5.2014 22:17:21   95.173.70.xxx 813
PC jaké skládá 99 procent z nás:

Procesor pentium dual core 2.9 GHz 1300,-
ramky 2x 4GB 1600Mhz adata cokoli 2000,-
deska gigabyte taková ta nejlevnější s. 1155 za 1000,-
disk SSD 120GB 1800,- a vyhrabat někde starý plotnový na data
mechanika co dům dal nebo ignorovat
case co dům/soused dal nebo trocha kreativity, i z papundeklu jde udělat
zdroj 300W+ co dům dal
grafika AMD 270/270X z aukra za max 3000 high end 290 za 6000 z aukra, zánovní se zárukou prověřená a zahořená měsíci těžby, pak je jasný, že je potřeba zdroj nejméně za 1300
software normální (2 druhy softu - legální a normální)

Suma sumárum low end PC za 9100 a mainstream s high end grafikou za 13500.
27.5.2014 08:35:36   82.145.209.xxx 01
fx 6300 sa dá kupit velmi lacno uz aj o tom by som uvažoval a na k takým slabyn grafickym kartam staci
27.5.2014 18:21:10   92.43.27.xxx 00
Rád bych se zeptal odkud jsou vypsané ceny komponent, protože snad jediná cena nesedí s tím co píše Alza. Nejvíc je zajímavá cena 8Gb RAM za 1650.
28.5.2014 21:31:13   85.70.109.xxx 23
kutus napsal:
PC jaké skládá 99 procent z nás:

Procesor pentium dual core 2.9 GHz 1300,-
ramky 2x 4GB 1600Mhz adata cokoli 2000,-
deska gigabyte taková ta nejlevnější s. 1155 za 1000,-
disk SSD 120GB 1800,- a vyhrabat někde starý plotnový na data
mechanika co dům dal nebo ignorovat
case co dům/soused dal nebo trocha kreativity, i z papundeklu jde udělat
zdroj 300W+ co dům dal
grafika AMD 270/270X z aukra za max 3000 high end 290 za 6000 z aukra, zánovní se zárukou prověřená a zahořená měsíci těžby, pak je jasný, že je potřeba zdroj nejméně za 1300
software normální (2 druhy softu - legální a normální)

Suma sumárum low end PC za 9100 a mainstream s high end grafikou za 13500.

Dobrý nápad - to se také hodí ukazovat, nevím proč disliky, ale místo R9 270X bych šel do R9 280X sice o 1500 kč asi draží, ale výkon je samozřejmě jinde :-)
Samozřejmě s Aukra.
10.6.2014 06:06:02   62.209.192.xxx 10
palce dolu ma za tu desku od Gigabytu, protoze vic umirajici desky sem jeste nevidel
28.5.2014 21:32:22   85.70.109.xxx 30
Zdar lidi, sice si mě asi už nikdo nepřečte, ale kdyby jo a hodlá si koupit PC tak kukněte na aukro, R9 280X za 4500 Kč + záruka? :-) myslím si, že luxus, kdybych měl prachy tak bych už můj stařičký komp upgradoval...
2.6.2014 09:23:11   213.226.254.xxx 12
chose007 napsal:
Pokud si dobře pamatuju, v diskuzi pod minulým článkem se zase strhla hádka o to, že Windows prostě není základní součástí počítače a tedy nemá být započítáno do sestav. U tohoto článku tedy autor licenci na Windows vypustil, zargumentoval to na první straně, ale stejně zdá se dostane vynadáno . Tak si tam omg ty dva tisíce přičtěte a je to.

Netrapi me, ze tam neni cena za Wokna, ale vadi mi, ze je to prezentovany jako herni PC za 10k. Pokud chci hrat, musim dat Wokna, protoze na Linuxu si moc nezahraju. A k Woknum zadarmo, nebo za hubicku se vetsina lidi legalne nedostane. Proto by do celkove ceny PC mela byt zahrnuta i cena OEM OS. Nehlede na to ze herni PC za 10k je nesmysl...
24.8.2014 00:04:04   81.30.243.xxx 10
na CZC.cz sem si zkusil taky složit levný herní pc a tady je http://www.czc.cz/c8e1jbqh3agd88vs744khsqgqa/seznam

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

95 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.