Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
autor: Tomáš Hort , publikováno 7.11.2011
Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011

Do situace na trhu počítačových sestav aktuálně nejvíce promlouvají mohutné záplavy v Thajsku. Z nadšenců v oblasti počítačů není snad nikdo, kdo by se nevšiml zdražení pevných plotnových disků nárazově o stovky procent. Základní desky, procesory, grafické karty i operační paměti ale zlevňovaly o stovky korun. Jaký počítač se vyplatí složit?


V oblasti monitorů jsou rady do jisté míry subjektivní. Specifikace různých výrobců jsou velmi podobné, stejně jako modely, a proto dost často rozhoduje to, jak se nám daný model líbí. Alternativ je hodně, já zkusím vybrat ty, které jsem měl možnost vidět a otestovat nebo ty, které mi přijdou zajímavé a jsou na ně dobré reference.

Ještě předtím je však jasná jedna věc: pokud máte doma například Full HD LCD monitor starý tři roky, bude mít nový model se stejnými specifikacemi zřejmě určitě lepší obraz i spotřebu. Již několikrát jsem si tuto skutečnost ověřil. Dokonce i LCD monitor, který před třemi lety stál 5000 korun má na první pohled horší obraz než některý z nových modelů v cenové hladině do čtyř tisíc korun. Ač tedy výrobci v oblasti obecných zobrazovacích technologií moc nepostupují (před pěti lety už jsme doufali, že za pět let tu budeme mít běžně OLED displeje a ono pořád nic), alespoň stále vylepšují LCD technologie tak, že je obraz věrnější i u TN panelů než býval dříve.

Nic menšího než Full HD nemá smysl

Při volbě monitoru si musíme předně říci, na co ho potřebujeme a jak ho budeme používat. Je to z toho důvodu, že v dnešní době už nemá smysl kupovat jiné modely než s rozlišením Full HD, tedy 1920 x 1080 bodů, nebo vyšším. Ceny takových monitorů začínají již lehce nad dvěma tisící korunami a finanční důvod pro pořízení typů s menším rozlišením tak není. Full HD rozlišení mají LCD monitory běžně od velikosti 22 palců. Důvod, proč koupit některý model s nižším rozlišením je tak pouze ve velikosti. Je možné, že u někoho nastane situace, kdy je potřeba koupit monitor o menších rozměrech, ale kolikrát to v celkovém množství uživatelů nastane? Vybírat proto budeme jen z modelů s Full HD nebo vyšším rozlišením.

Dále si je potřeba uvědomit, že LCD monitor je sice počítačové příslušenství, ale má hodně blízko ke spotřební elektronice typu LCD a plazma televizí. U monitorů je prostě větší nepoměr mezi kvalitou levných a dražších modelů než je tomu například u základních desek nebo grafických karet. Nejlevnější modely ve většině případů vypadají hodně plastově a kvalita z nich na první pohled nečiší. Je proto na rozmyšlení, zda není lepší si připlatit za kvalitnější model. Vše prostě záleží na využití. Do kanceláře i firmy ty nejlevnější modely stačí, domů si budeme chtít ve většině případů koupit něco lepšího.

Monitory pro všechny

Ač se monitory dají rozdělit na ty, které jsou vhodné na hraní her, na práci s grafickými programy, na sledování filmů či přímo podle vzhledu na decentní či designové kousky, jsou prostě nejprodávanější modely, které uživatelé berou takzvaně na všechno. I v případě doporučených monitorů zobecním doporučení na ty, které jsou nejzajímavější pro většinu. Kdo chce monitor přímo na grafiku, zjistí si informace o technologiích IPS či MVA a vybere si z nabídky jeden z dražších modelů. Kdo chce tři monitory na Eyefinity, bude koukat po nedesignových modelech s tenkým rámečkem a příslušnými konektory. To jsou ale relativně extrémní záležitosti. Pojďme se tedy podívat, co je na trhu u LCD monitorů zajímavého.

Levné modely do tří tisíc korun

U levných modelů je důležité koukat hlavně na konektorové vybavení. Obrazový VGA (D-Sub) konektor (ten modrý) stačí, ale dnes už je přeci jen používán spíše digitální DVI. I dedikované grafické karty už mimo nejlevnějších modelů VGA port prostě nemají. A jelikož některé nejlevnější monitory mají jak VGA tak DVI a některé ne, výběr padne na lepší výbavu. V této cenové relaci nemůžeme očekávat nemůžeme větší možnosti polohovatelnosti, ale například pivot mají už modely o pár set korun dražší, což dříve také nebylo.

Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
Asus VW228N má velikost 22"

Do tří tisíc korun se s Full HD rozlišením vejdou jen modely o velikosti 22". Zajímavým modelem je Asus VW228N, který nabízí velmi pěkný vzhled, LED podsvícení a cenu okolo 2900 korun. Udávaná odezva je 5 ms a dynamický kontrast 10 milionů ku jedné. Možná je instalace na zeď. Konektory má D-Sub a DVI.

Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
Fujitsu L22T-3

Levná volba monitoru by mohla padnout i na Fujitsu L22T-3, který seženeme okolo 2800 korun. Jedná se také o 22" model, který má dokonce i dva 2W integrované reproduktory. Rozlišení je Full HD, podsvícení je LED, specifikační odezva 5 ms. Obrazové vstupy má D-Sub i DVI a je možné jej uchytit na zeď pomocí VESA 100 x 100.

Střední třída do pěti tisíc korun

Střední třída je pro zákazníky nejzajímavější i proto, že je v ní nejvíce modelů. Nabídka je opravdu extrémně široká a vybrat jen dva nebo tři modely je hodně těžké. Koukejte se proto při výběru po referencích po internetu a myslete na to, že jeden negativní či pozitivní komentář nedělá dobrý nebo špatný monitor. Pro porovnání doporučuji také stránku digitalversus.com, kde jsou krátké a stručné recenze mnoha modelů, které vám s výběrem pomohou.

Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
Samsung S23A350H

Samsung S23A350H je designový 23" TN panel za cenu okolo čtyř tisíc korun s konektory D-Sub a HDMI. Samozřejmostí je LED podsvícení, Full HD rozlišení a pěkná specifikační odezva 2 ms. Design není nijak kýčovitý a monitor působí moderním dojmem. Škoda je v podstatě nulové polohovatelnosti, ale to už tak u designových kousků bývá. Velmi oblíbená je také 24" verze tohoto monitoru s označením S24A350H.

Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
LG Flatron IPS236V-PN

Za cenu kolem čtyř tisíc korun se prodává i LG Flatron IPS236V-PN, který mimo toho, že je designovým modelem může zaujmout i použitou IPS maticí. Ta byla donedávna určena hlavně pro dražší modely, avšak LG tento rok přišlo s levnější verzí. IPS panely mají věrnější zobrazení barev, ale větší spotřebu a odezvu. Tento model má velikosti 23", rozlišení Full HD, odezvu 8 ms a všechny tři základní konektory D-Sub. DVI i HDMI. Ovládá se senzorovými klávesami. Komu by se nelíbil designový model bez polohovatelnosti, může si za podobnou cenu pořídit LG Flatron IPS231P-BN, který má stejné parametry, ale má funkci pivot.

Doporučené sestavy a monitory – listopad 2011
Philips 234CL2SB

Philips 234CL2SB je 23" monitor, který je zajímavý hlavně svou tenkostí. Jeho šířka je pouze 12,9 milimetru a to po celém povrchu, protože využívá externí napájecí zdroj. Rozlišení má Full HD, podsvícení LED a odezvu 2 ms. Rámeček je stejně jako tělo velmi tenký. Vstupní obrazové konektory jsou D-Sub a HDMI, DVI chybí. Polohovatelnost je poměrně omezená a můžeme ho natáčet přes kloub v horizontálním směru.

V tomto přehledu jsem vypíchl jen opravdu malou část zajímavých modelů na trhu. V prosincovém vydání sestav přidám ještě některé levné modely do pěti tisíc korun a také dražší, kvalitní typy. Mezi ty se řadí například Dell Professional P2412H či skvělý ale dražší HP ZR24w, který je i přes svou cenu kolem devíti tisíc korun nečekaně hodně úspěšný.

Příští měsíc

Do příštího prosincového vydání doporučených sestav dodám hned pět sestav slibovaných HTPC počítačů. V prosinci už také budeme vědět, jak jsou na tom nové procesory Intel Sandy Bridge E a zda se vyplatí i do jiné sestavy, než do té nejdražší. Přibudou také nějaké ty monitory navíc a podíváme se, zda je vhodné si kupovat větší 27 a 30" modely.

 


Tagy: doporučené  sestavy  průvodce  listopad  sestavy  monitory  listopad  2011  počítač  komponenty  alza  czc  alfacomp  Asus  Gigabyte  MSI  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.11.2011 04:21:47   82.145.209.xxx 389
Myslím, že v nejvyšším segmentu lidé zvolí platformu Intel. Dát podobné peníze za slabší FX-8150 je nerozumné.
7.11.2011 06:53:51   178.217.146.xxx 2243
Proč volit AMD v herní sestavě?
Procesory i desky jsou zastaralé a Bulldozery tomu nepomáhají, u AMD se vůbec nevyplatí kupovat výkonné PC. Max tak Liano s int. grafikou pro zaujatce kteří sledují spotřebu.
A z jakého důvodu pořád cpete Intel + Nvidia? Blbnete lidi a ti si pak budou myslet že k Intelu aut. patří Nvidia.
Proč proboha až u sestavy za 50k jste teprve zvolil desku Z ? Proč ji tam nešoupnout už v sestavě za 25k? Ten kdo má 55k na PC s rozežranou 580 nejspíše nebude řešit spotřebu, takže se spíše využije int. grafického jádra do 2D režimu (Windows plocha + filmy).
Opravdu tomuto bych řekl spíše nedoporučení, vše je špatně. Hernímu stroji za 55k od AMD s Bulldozerem.... nějaké protiklady? Ehrm Vyplývá to ze všech testů.... Několik let stará architerkute, vylepšený Phenom na vypiplané 45nm výr. postupu je na tom ve hrách lépe jak Bulldozer za horší cenu jak i5. Kdyby tomu tady aspon trochu rozuměli, tak AMD v dněšní době vůbec nedoporučí v sestavě nad 15k.
Takže úplný retard co tomu vůbec nerozumí se koukne jen na ty grafy, tak pochopí že Intel bude asi lepší.
Výběr takovýchto sestav mě opravdu zklamal a doufal jsem, že těm lidem chcete pomoci a né je oškubat za takovéto šílenosti.
7.11.2011 07:41:54   90.177.107.xxx 544
AMD volit v herní sestavě, protože je to dostupná alternativa, která sice jak píši v článku nemá takový výkon jako Intel, ale zrovna na ty hry je to u vysokých rozlišení zanedbatelné.

Co je zastaralého na AMD deskách? Asus Sabertooth 990FX je zastaralý oproti Intel základním deskám v čem? Tím, že má moderní UEFI, záruku 5 let, prémiové součástky nebo jen je to kvůli lepší ceně za stejnou kvalitu než můžeme pořídit u Intelu?

Zrovna Llano a spotřeba žádná hitparáda. 100W procesor do HTPC je trochu dost.

V dalším bodě bych rád citoval z článku pro ty, kteří nečetli a pak tu dělají bugr v diskuzi:

Citace:
Grafické karty budu u cenově stejných sestav vybírat jednu z tábora Nvidia a druhou od AMD. Je možné je samozřejmě proměnit a do sestavy Intel dát tu ze sestavy AMD a opačně.


Tato věta se v podobném znění ještě dále opakuje, aby si právě nikdo nemyslel, že je jediné možné spojení Intel + Nvidia.

No u desky zřejmě narážíte na podporu Lucid Virtu. Zde je pravda, že jsem to do článku nedal, ač to tu mám připravené, jednoduše jsem zapomněl, omlouvám se. Druhá věc je, že asi nevíte, jak to funguje, jinak byste nadával i na zvolenou základní desku u sestavy za 55 tisíc.

Ignorance k AMD je v vašeho projevu jasná, takže na další odpovídat ani nebudu. Jen, že třeba sestavy s AMD Phenom II X4 960T a Intel Core i3-2100 jsou stejně drahé, i procesory stojí stejně, ale výkon je na straně AMD. Ale chápu, že to někdo vidět a přijmout nemusí.

Příště si slova jako retard nechte od cesty. Každý už předem z vašeho textu vidí, že Intel je prostě nejlepší a AMD skoro ani neznáte. Já vím, jsou to nervy na to koukat, ale tak to přežijte, nebo koukejte jen na ty Intel sestavy a ostatní ignorujte.
7.11.2011 10:20:13   178.217.146.xxx 720
Vy se ještě ptáte v čem jsou zastaralé? Asi takhle: řada 900 je přeznačená 800, tam se téměř nic nezměnilo, a né zrovna zdůvodu vyspělosti či dokonalosti, že by to vylepšit nešlo, jenže ono nejde čím. 800 řada přinesla jen pár drobností a pokud nejste zrovna magor co bazíruje na 2 a více grafikách tak ty staré desky poslouží stejně. A zase stejný scénář, když už mám na dvě herní grafiky nemám AMD. No a řada 700 v té je základ dnešní 900. Jen s pár změnami a podpoře DDR3 pamětí, jinak to je vše, nic zvláštího se nedělo. A chipsety u Intelu? pořád něco vylepšuji, stále napřed. Do každé řady mají co nabídnout.

Ano narážím na Lucid Virtu, který z počátku moc dobře nefungoval, a byly s ním počáteční problémy, ale v dalších revizích je to již opraveno a co jsme si sháněj ifnormace, tak od většiny uživatelů zatím klady.

Srovnávat i3 a Phenom II X4 mi zrovna moc rozumné nepřijde. Kdy Phenom je na hranici svých možností, můžete ovšem taktovat a snižovat si živostnost zvyšovat spotřebu atd. někdo o to stojí, já třebas ano před půl rokem, ale dnes? V některých titulech je na tom stejně i3 jako X6. A teď mi řekněte v této době, kdy jsou již AMD procesory uplně mimo, nový s Phenomem je sebevražda, za chvíli to stačit nebude, šíleně topí oproti konkurenci a aby se trochu vytáhl musíte si vzít X6, která není cenově moc daleko od i5. A pak tu máme cenovou zachovalost, pokud po třeba 2 letech budete chtít nový počítač, nebo aspon upgrade. Počíátač prodáte za almužnu, upgrade se moc konat nebude, jelikož ty super povedené Bulldozery jsou posledními CPU co jdou osadit do patice AM3+ a pak ten zminovaný chipset co toho moc zvládat taky nebude.

Teď to tu zní, jako bych byl zapřísáhlý Intelář, ale to vůbec ne, jen hodnotím aktuální stav věcí. To jestli vy jste zapřísáhlý AMDčkař jako já, až donedávna, tak se stím smiřte, že je stím konec. Už ani pro ty hry a běžné domácí používání tu žádné AMD nebude a z Intelu se stane monopol aspon na trhnu desktopových CPU. Jak už bylo zmíněno z výpovědí propuštěných zaměstnanců. Kdo ví co jse ještě dozvíme od bývalých vývojářů.

A odpusťte mi můj výraz, ale výstižněji mě to opravdu nenapadlo.
7.11.2011 11:30:15   85.248.149.xxx 1013
co tak skusit bulldozer aj v inych ako wintel aplikaciach? ta architektura ma co dobuducna este ukazat. a v hrach je to jedno, tam je bulldozer vykonny dost pri vysokych rozliseniach
7.11.2011 16:36:44   46.223.162.xxx 63
viperman: netrap je tu s tim - tohle je svet Windows + Intel - takze nema smysl tu vubec resit neco jineho.
7.11.2011 17:13:59   178.217.146.xxx 62
Promin, já zapoměl na tu úctyhodnou komunitu s Linuxem(Ubuntu nejspíše), ta je opravdu zásadní a stěžejní a používá ji celé 1% všech uživatelů. Promiň, ale cpát sem ještě Linux to je už moc. 90% BFU ani neví co to je. Myslíš si, že nejsem také zastánce výkřiku: "Die Microsoft DIE!" ?
Ale co stím naděláme? Co nejvíce věcí se snažím dělat pod Ubuntu, ale někdy to prostě nejde.
7.11.2011 18:11:31   46.223.162.xxx 02
Vykrik "Die Microsoft DIE!" mi nic nerikam a nevidim na nem nic cool ani zasadniho. Lidi si muzou pouzivat to co chteji, firmy delaji to co chteji a zbytek resi zakon.

Linux je zcela mimo a na pct ktery pise pro 99% uzivatelu Windows tedy nema co delat - a presne o tom je muj prispevek - je mi jedno jestli se ti to libi nebo ne.
7.11.2011 18:52:15   178.217.146.xxx 02
Tak nevidim důvod tu vůbec uvádět, že tohle je svět Intel + Windows...Když tomu tak bohužel je....
8.11.2011 07:30:58   85.248.149.xxx 13
najvacsie peniaze su zo serverov, a kde ma linux velky podiel ? servery. amd vyvinulo procesor ktory je na serveri hlavne. aj do buducna. a to ze nebude stihat na intel v aplikaciach KOMPILOVANYCH cez intel optimallizovane kompilery je snad jasne ;)a btw ja by som to nazval stvorjadrom...a s 8 threadmi. takze posun oproti phenomu tam je..
8.11.2011 07:59:14   46.223.162.xxx 00
To ze mate asi pravdu, nic nemeni na faktu, ze na IT informacnim serveru pro Windows uzivatele , jako je PCT, je to nic nerikajici informace. Tady se resi, jestli ma procesor 100 nebo 105 fps v te a te hre, jestli se SuperPI spocita za 10 nebo 20s a zda ma sestava v zatezi 200 nebo 220W.

Pro PCT nema smysl resit mizive procento linuxaku a lidi od serveru jiz (hadam) maji svoje informacni weby mezi bookmarky, obvykle IT rozumi a prectou si jen to co je skutecne zajima.
7.11.2011 14:05:58   89.235.13.xxx 00
A v cem je sou jako ty desky od intelu inovativni? Neudelam s AM3+ upgrade, a se socketem pro i3 snad ano? Ma to snad nekdo z toho clanku AMD vydylitovat? Ja osobne mam doma OCZ s3 SSD to ho mam vyhodit kdyz je podle vas intel spatnej?
7.11.2011 15:39:38   178.217.146.xxx 25
Že by se snažili přijít s něčím novým, rychlejší čipy, nativní podpora PCI-E 3.0? Zpětně kompatibilní LGA1155 a 2011 ? Že by? Do AM3+ nic lepšího jak X6 1100T nedáš. Bulldozer nepovažuji za lepší.
8.11.2011 13:01:59   85.248.149.xxx 00
to ze ty nevyuzijes vykon niecoho, nehovor ze to nie je dobre alebo lepsie ;) ani formulu 1 nevyuzijes napr na ceskych cestach
8.11.2011 13:09:36   83.208.27.xxx 10
1) Nikde doposud AMD neoznámilo, že se vzdává desktop segmentu na poli procesorů
2) změn u čipsetu 800 a 900 je vícero. V praxi je to nejvíce znát na vykonných SSD v SATA řadiči (+- srovnatelný výkon jak na P67), kde si oproti 800 čipsetu poznatelně polepšilo, dále lepší správa RAM modulů a jejich OC potenciál a nový styl napájení procesorové části (ačkoliv to je již na výrobcíh desek). Nižší čipset 970 nnyí podporuje i vlastnosti, které tehdy uměl jen 890FX.
7.11.2011 07:54:44   212.197.6.xxx 107
Mne sa v zostave okolo 30 tisíc zdá veľmi dobrá voľba, v prípade alternatívy od AMD, aj FX-8120, v náročných aplikáciách na viacvlákonový výkon, si svoju úlohu zastane viac ako dobre :-).
7.11.2011 08:08:08   212.4.138.xxx 120
Prekvapuje me nenachazite dovod pro koupi low-endove grafiky... me napadaji minmalne dva:
1) Chci vic jak dva monitory, ale nepotrebuji zadny extra vykon.
2) mam starsi HW a chci si postavit HTPC, takze potrebuji grafiku s podporou akcelerace HD filmu, samozdrejme vykon me taky nezajima.

+ jeden navic, budu trvale provozovat dalsi os ve virtualnim prostredi ale chci mu vyclenit grafiku a monitor :-) Vec ktera zajima asi par desetin promile ctenaru,ale realne ;-)
7.11.2011 08:21:17   90.177.107.xxx 140
Jasně. Ale sestavy jsou brány jako nové počítače a do nich low-end grafiky už prostě nejsou adekvátní. Ano, snad jen v případě více monitorů. To bude na začátku roku vyřešeno u AMD, kdy mají APU Trinity podporovat Eyefinity. Takže je to minoritní, ale s těmi více monitory je to dobrý postřeh .
7.11.2011 09:38:20   77.91.223.xxx 20
ten Intel zo skupiny "Hodně výkonný..." by som prehodil do skupiny "Vykonne ... ". Uz len pre to ze zvolenna grafika je sice vykonna ale nie az tak aby bola v najdrahsej zostave.

Alebo by bolo tych sekcii potrebne urobit viac. 570, 580, 590/ 6950, 6970, 6990. Je toho HW predsa dost.
7.11.2011 09:52:59   94.230.150.xxx 30
No není to super, nikdy v životě sem neměl větší štěstí než při koupi HDD, Seagate Bara 2TB za 1750,- a Seagate Momentus 500GB 7200 za 1500,-. Bara před měsícem, Momentus před 14 dny. A ceny dnes?
7.11.2011 11:01:00   85.163.39.xxx 126
Určitě bych do dražší herní sestavy nedal nic od AMD. Nové AMD FX jsou ve hrách nechutně pomalé. Lituji koupě Gigabyte 990FX UD3. Koupil jsem jí, když ještě procesory Bulldozer nebyly na trhu. Dal jsem tam nouzově Phenom II X4 @4GHz. Takový i5 2500K je ve hrách úplně jiná liga oproti FX-8150.
7.11.2011 11:26:53   85.248.149.xxx 77
rofl nemas to jedno ci mas 150 alebo 100 fps ?
7.11.2011 11:40:36   90.177.107.xxx 64
To za prvé, a za druhé nesmí člověk hrát na 1280x1024 a 1680x1050. Pokud je to ve Full HD tak přibližně v 90 procentech her jsou výsledky v podstatě stejné. Zbytek je Warcraft Cataclysm, Civilization V apod, kde jsou větší rozdíly a z FX-8150 jsou ve vysokých rozlišeních FPS "pouze" kolem třeba 60 FPS. Ale je pravda, že někdo v těch menších rozlišeních hraje (s tou HD 6970 nebo GTX 580), takže tam jsou ty rozdíly fakt velké.
7.11.2011 14:54:06   85.161.212.xxx 35
Hraju ve FullHD. Mám dvě grafické karty, takže ty rozdíly jsou slušné. Třeba v Crysis warhead mám v průměru jen 57fps, což je na hranici hratelnosti. Chápu, že existují méně nároční hráči, kterým stačí 30fps, ale já mezi ně nepatřím. Je pár dalších her, které to stíhá jen tak napůl. Průměrné fps může být slušné, ale náročnější scény dávají zabrat.

Na nějaké výkřiky o 150 nebo 100 fps nemá cenu moc reagovat. Stačí si přečíst nějaký zdejší test. Na 150fps tu nevychází snad žádná hra ve Full HD na plných detailech 4xAA.
7.11.2011 18:46:09   90.177.107.xxx 53
Tam je problém, že tyto sestavy jsou pro běžné uživatele, nejčastěji pro ty, kteří si počítač nechávají sestavit, protože se do toho sami nehrnou nebo to neumí.

Můžeme se bavit, zda na něco procesor stačí či ne, ale pokud se jeden (já) baví obecně o tom, že ve Full HD procesor stačí na všechno a někdo (vy) se vyjadřuje, že ne, a pak tu vybalí, že má dvě grafické karty, tak je to diskuze o ničem. Dvě grafické karty jsou totiž tak minoritní záležitost, že to snad nemá ani v diskuzi u obecných návrhů sestav pro všechny místo.
7.11.2011 20:00:31   85.162.202.xxx 50
Já přece nepožaduju, aby se dávaly dvě grafické karty do sestav pro běžné uživatele. Navíc mi herní sestava za 55 000 nepřipadá moc běžná. Šlo mi hlavně o to, že do nadupaného herního PC s cenou 55 000 rozhodně procesor FX-8150 nepatří. 2500K je výkonnější a levnější. To mluvím o 1920x1200 s jednou GTX580.
7.11.2011 21:03:12   90.177.107.xxx 12
No vidíte. A já si myslím, že jako alternativa to není špatný model, a proto ho v sestavě za 50 tisíc klidně doporučím.
8.11.2011 08:30:20   195.39.52.xxx 30
Tak to 1% skalnich priznivcu znacky AMD, a jinych fanatiku si to urcite takto vylozi. Normalne uvazujici clovek, ktery ma 55000 rozpocet na PC o AMD vubec neuvazuje.
8.11.2011 10:29:02   85.161.216.xxx 30
Přesně tak. Normální člověk přece do herní sestavy za 55000 nemůže doporučit FX-8150.
On i ten starší Phenom II X6 je na hraní o dost výkonnější. To musí být hodně zarytý AMD fanoušek.
7.11.2011 13:36:58   195.39.52.xxx 21
7.11.2011 16:41:52   85.161.15.xxx 10
7.11.2011 14:11:54   89.235.13.xxx 12
Ja bych si to klidne na zodpovednost vzal, i do dost drahy sestavy bych se nebal dat quad crossfire v podani AMD 6970, ale je to vas nazor ;)
7.11.2011 16:34:15   85.161.15.xxx 20
Já myslel CPU od AMD. Napsal jsem to špatně.
7.11.2011 15:33:46   178.217.146.xxx 20
viperman napsal:
co tak skusit bulldozer aj v inych ako wintel aplikaciach? ta architektura ma co dobuducna este ukazat. a v hrach je to jedno, tam je bulldozer vykonny dost pri vysokych rozliseniach

Ano je sice hezké že 4 jdárový Bulldozer(říkám 4 jelikož tomu tak mělo být) rozdělili na moduly a dosáhly ústuyhodného výkonu v aplikacích, které neexistují a když ano, tak se moc na desktopu nepoužívají. Rozdíl dekódování videa apod. co to využije, zas takový rozdíl není. Zavařili si to sami, neměli se hlásat že je to 8mi jádro a že je herní. V tom je největší potíž, s tou jejich distribucí a prezentacemi. Takto to žádné plnohodnotné 8mi jádro není a oni to ví (proč myslíte že ted povyházeli skoro všechny manažery a marketingové kravaťáky). A v těch vysokých rozlišením to myslíš 3 a více monitorů nebo 30" 2560x1600, jelikož ve většině her Bulldozeru napráská v jakémkoliv rozlišení i X4 na 3Ghz. Testy s 3mi a víc monitory jsem opravdu nehledal a proč také, není to nejpočetnější skupina uživatelů, ještě mín početnější jak ta s 2mi grafikami.
7.11.2011 16:31:17   46.223.162.xxx 60
boomy napsal:
A v cem je sou jako ty desky od intelu inovativni? Neudelam s AM3+ upgrade, a se socketem pro i3 snad ano? Ma to snad nekdo z toho clanku AMD vydylitovat? Ja osobne mam doma OCZ s3 SSD to ho mam vyhodit kdyz je podle vas intel spatnej?

Drahy Routhe:
a) nikdo te k nakupovani Bulldozeru a AMD procesoru nenuti - kup si co chces
b) stale jsou jeste na desktopovem trhu procesory dvou znacek - takze je fer ukazat obe moznosti (VIA procesory nepocitam kvuli malym prodejum)
c) to o zamenitelnych grafikach tam psano je - nekolikrat - zda se, ze jsi clanek necetl ty sam a reaguje presne jako ti lide, o kterych jsi tvrdil, ze by se mohli nechat zmast
Takze tu laskave prestan rvat a uklidni se.
7.11.2011 16:31:55   46.223.162.xxx 00
sakra - to slo uplne nekam jinam - smazte to prosim.
7.11.2011 16:57:20   178.217.146.xxx 25
Ukamenuj mě, já tu jen uvádím věci tak jak jsou dané, z "doporučených" sestav at si každý koupí co chce. Když budou tak zabednění a v dnešní době koupí AMD. Byl jsem jejím zastáncem, dnes jen již doporučuji Intel k aktuálnímu stavu. To jestli jste to pochopili ve smyslu: Intel best, AMD křáp, tak je to jen proto, že to tak tomu nyní je.
Ano, ale proč volit horší variantu, jen jsem chtěl pomoci koncovým uživatelům, né se tady s váma hádat, říkam jak to je, jelikož z článku se nedozvíte že koupě AMD by bylo nerozumné.

K těm grafikám, článek jsem četl, nebudu reagovat na článek co jsem nečetl... Jenže v minulých dílech těchto "doporučení" to zmíněno nebylo a stále vyzobrazené sestavy jsou v těchto kombinacích. Spíše narážím na uživatele, kteří si neumí vybrat a jsou k tomu laxní, tak automaticky koupí co vidí, čili ve spěchu (mám tolik a tolik, co si teda koupím?.. áha: Intel a Nvidiu nebo AMD a AMD )

Kdo tu řvě? Čistě informuji méně znalé, promiňte že jsem z oboru. Jenže vám to očividně vadí a hned se tu naparujete. Tak sklidněte hormon a přijměte dnešní situaci.

Jen mně zaráží přes autorovu informovanost, že to podal, tak jak to podal a nevzal v potaz nic z faktů, které zde v jiných článcích ostatní redaktoři tvrdí. Cením si autorovi práce, né že ne, jen je zavádějící, jak je dnes vše a všude ve zvyku.
7.11.2011 18:18:55   46.223.162.xxx 61
Neuvadis veci "tak jak jsou" ale pouze tvuj nazor na vec.

To zda je pro pripadneho kupce lepsi AMD nebo Intel bych nechal na laskavem ctenari - pokud si hodi kostkou / minci je to jeho problem - nikdo mu nic nenuti.
Sestavy jsou pomerne vyvazene na obe strany a nabizi obe moznosti - at si to kazdej upravi podle toho co mu vyhovuje nebo at to zada do obchodu nebo odbornikovi.

Vas prvni prispevek mi pripadal jako rvani - pokud tak mluvite normalne - pak se omlouvam za sve nepochopeni.

Autor podal informace nezaujate - a toho si naopak ja velmi cenim. To co tvrdi ostatni autori neni uplne podstatne.
7.11.2011 19:30:21   178.217.146.xxx 23
Pokud neuvádím, je to tvoje věc, jak chápeš danou situaci. Ale mé výtky byly konkrétně na herní sestavy 20k+, kdy v této době nedoporučuji AMD s řadou nevýhod oproti konkurenci, opravdu nechápu co v tom hledáte za vědu. Jsou to holá fakta, tak to už nechte být, nebudu stále dokola psát to samé, když to nedokážete pochopit, že AMD je TEĎ špatná volba.
Je hezké být nezaujatý, ale zde se to opravdu nehodí, pokud něco doporučuji, tak snad vím co. Jelikož sestavy jsou uspořádané dle ceny, není tu spor o cenu. Tudíž porovnáváme výhody a nevýho alternativně k danému případu kupujícího. A celá věda je v tom, že u AMD v dnešní době přesahují výrazně nevýhody, proč ho tedy volit? Proč to autor nezmínil... Nezaujatost? nevím nevím...

Peace.
7.11.2011 17:32:24   94.113.163.xxx 11
Bude někdy tato kapitola součástí článku? Protože minule vypadla úplně a nyní je to jen paskvil. Monitor tam nevidím žádný! Za tři tisíce se nedá pořídit ani smartphone s nějakou koukatelnou obrazovkou. To full HD do 22" podle doporučení autora znamená ničit si oči na pixelech pod 0,25 a to při levném LED podsvícení, které si nemyslím, že u těchto levných zobrazovatel (název monitor je urážka)překoná kvalitou CFFL. V 22" je pro oko a spoustu uživatelů jistě příjemnější 1680*1050 (tedy non full hd). K něčemu co vypadá jako minitor jsme se nedostali...to bychom museli jít na 8tis. (HP ZR24w - ta nečekaná úspěšnost je asi v tom že informovaní považují za monitory až kategorii od tohoto kousku víš) a pokud by někdo chtěl opravdu neurážející obrazovku s adobe RGB tak aspoň 12tis. Ale to bychom se museli rozepsat v nějakém samostatném článku o monitorech...
7.11.2011 17:46:10   178.217.146.xxx 52
Přesně, dle zkušenosti na 22" FullHD nepatří, není to o zvyku, ale spíše o tom že se to tam nehodí k rozumnému používání.
Samozřejmě i do 13" se dá narvat FullHD, ale to opravdu nemá význam. Od těch 24" se na FullHD dá uvažovat. Ale jak jsi již zmínil za 3k je to hrozná past. Při zvažování nad koupí nového FullHD 24" použitelného monitoru s S-IPS technologií jsem upustil, jelikož cenovka začíná na 9k.
7.11.2011 18:12:01   178.40.187.xxx 40
suhlas. Kapitola doporucene monitory je des.
"Nic menšího než Full HD nemá smysl", kde to zije redaktor. Zmysel ma aj mensie rozlisenie a aj mensie uhlopriecky ale je tu problem pomer stran 16:9. Pomer 16:10 je maximum, co som ochotny akceptovat. Do firmy aj najlacnejsie monitory??? To mam cumiet 8 hodin do lacnej 22" 16:9 sunky s fullHD? No to urcite.
Firma, v ktorej pracujem nedodala firemnym zakaznikom ziaden monitor s pomerom stran 16:9. Nasi zakaznici robia hlavne s kancelaskymi aplikaciami, uctovnictvom, skladovym hospodarstvom a tam nieje nic lepsie ako lcd s pomerom stran 4:3 a 5:4. Uz vidim ako robi nejaka "teta" na fullHD 22", kde ma polovicu plochy nevyuzitu.
Aj na domace pouzitie vidim ako pouzitelnejsie menej sirokouhle monitory ale vrobcovia neskutocne pretlacaju format 16:9, ktory je ale dost neprakticky ale pre nich lacnejsi na vyrobu.
7.11.2011 18:37:05   90.177.107.xxx 60
U monitorů jsou vybrány zajímavé modely, příště přibudou i ty dražší, lepší a větší.

Osobně tedy s 22" FullHD problém nemám. Je to subjektivní. Protože jsou ty monitory na trhu a prodávají se, dva levné modely jsem vybral. Občas pracuji i na notebooku 17" s Full HD displejem a když pak u někoho vidím běžných 1366, tak si říkám, jak na tom může někdo pracovat.

Jinak ke všem příspěvkům najednou: jak píši v textu, toto doporučení je vyloženě v maximálně obecné rovině pro běžné uživatele, kteří ani do diskuzí nepíší. Uznávám však, že Full HD na 22" z hlediska komfortu není tak ideální jako na 24" displeji, což příště doplním.

Pro poslední příspěvek od odb jen tolik, že firmy jsou firmy a až na první sestavu tu žádná vhodná do firmy není, a proto do ní nejsou ani monitory. Kdo chce poměr 4:3 či 5:4 tak o tom ví a svůj produkt si najde.
7.11.2011 18:25:54   46.223.162.xxx 11
Sestavy se mi pomerne libi, jen bych mozna doporucil zkusit do tech slabsich procpat i SSD, pripadne udelat drobnou variantu nize (jako zdroje+case nebo OS) - to SSD (byt male jen na system) udela pomerne dost rozdil v odezve systemu a u tech "malinko" pomalejsich sestav by to mohlo byt znat. Samozrejme na ukor neceho jineho - necham na Vas ;-)

Hadam jeste jeden/dva clanky a zacnou byt komentare lepsi a lepsi (ne ze by tu ted byly jen spatne, ale obcas se jeste nejaky "fanatik" najde)
7.11.2011 18:42:33   90.177.107.xxx 50
Předně děkuji za pochvalu i normálně vyjádřený názor.

Jsem zastánce SSD disků a určitě by se jako alternativa i do levnější sestavy nějaká "šedesátka" hodila. Píšu si a zkusím to někam vměstnat.

Názor na články a diskuze Vám nechci brát, ale některým se prostě nezavděčíte a některým jen tak, že vymažete AMD sestavy. Těch, co si rádi počtou a nekrákají nesmysly, je naštěstí většina
7.11.2011 19:08:59   178.217.146.xxx 05
Promiňte tedy za ty nesmysly pane znalý takové kidy mě dostávají, vy tomu máte rozumět, vy jste redaktor, vy tu doporučujete sestavy, tak do toho, přístě se jen zasměji a nebudu zasahovat do vaší "odborné" práce...

Objektivně jsem rád, že si stím dáváte práci, ale zabijete to celkem zásadními věcmi, lituji Vaší vynaložené práce, asi si neceníte svého času, když to s odpuštěním takto nadarmo zk****te.

Vím co mi určitě budete chtít na tuto reakci sdělit, ani se nesnažte něco sepisovat v podobě: vy jste nestraný čistě informativní znalec a já jsem neznalý šťoural. Tak Vás tu radši nechám, plácejte si to jak je libo. Já pouze doplnil článek a informoval, v žádném případě nevyhledávám konflikty v diskuzích, mám přece jen jedny nervy. Ale pokud to berete takto, Vaše věc.
7.11.2011 19:21:47   90.177.107.xxx 50
Chtěl bych mít Vaši intuici na to, o kom obecně píši. Zrovna na Vás jsem tedy při psaní příspěvku nemyslel, ale když se hlásíte, tak k tomu musíte mít důvod.

Zrovna k Vašim příspěvkům nemám moc co napsat, snad jen, že je to taky názor a vymlouvat ho nemá smysl, což jste dokázal tímto příspěvkem. Ale aspoň máte názor. Psal jsem o těch, co tu plácají kraviny jen proto, aby si "zadiskutovali".
7.11.2011 19:24:10   46.223.162.xxx 70
Zkuste si po sobe precist vas prispevek z 8:53:51 a zamyslete se nad rozdilem informace sdelene tvari v tvar, po telefon a napsanou. Casti jako "Proc proboha ..." a "... vsechno je spatne ...", "... oskubat za takove silenosti" se v psanem textu muzou chapat jako urazka, pripadne i jako napadani a obvykle svedci o pisatelove nervech an pochodu. Vase pozdeji vysvetlovani a omluvy to tezko zmeni.

Jedna vec je prines konstruktivni kritiku a druha se vytocit a "rvat" tu na autora.

Ja osobne, bych si treba nekoupil zadnou z techto sestav - mam vlastni pomerne specificke pozadavky - ale to neznamena, ze tu skakat jak papirovej cert z krabicky.

Mimochodem: tesim se na HTPC - byva to velmi, velmi individualni zalezitost, takze autorovi doporucim hodne zjistovat, nabidnout i pripadne sw moznosti / reseni k dane sestave a durazne se zamyslet nad rozdelenim - protoze ciste podle penez to dle meho nepujde ;-)
7.11.2011 19:42:49   178.217.146.xxx 02
Jak jsem již psal, jen informuji a uvedl jsem sice trochu ostřejší otázky, ale výstižnější než-li bych tu sepisoval báseň. Je tu otevřená diskuze, tak diskutuji. Jelikož jse v dané věci orientuji a vyznám, promiňte že si stojím za svým tvrzením ze získaných informací a čisté logice, nikoliv mých osobních názorů.
Jde mi jen o kvalitu a už vůbec né tu řvát či urážet autora, ale pochopit v jakém duchu to bylo psáno.
Jak jsem sepsal výše o nezaujatosti, která se sem moc nehodí, spíše porovnání výhod/nevýhod.
7.11.2011 19:47:03   93.91.243.xxx 20
Má vůbec smysl dělat takové články? Znalí vědí co si mají sehnat, neznalí si nechají sestavit v prodejně. Třeba stačí vložit do košíku komponenty hotové sestavy z Alfa.cz a sestavit doma, případně si pár věcí pozměnit. Může se stát, že někdo by chtěl specifický PC za minimum (třeba na CAD profesionální GK) , to ale nikde v článku nenajde.
7.11.2011 20:13:52   178.217.146.xxx 11
To nevím, jelikož běžný užáivatel takovéhle weby příliš nečte a i možná pokročilejší uživatelé je taky jak se zdá nečtou, jelikož spousta mých kamarádů nedávno sestavovali nové sestavy a nechávali si radit od příbuzných a málem to dopadlo katastrofálně. Měnili jsme objednávky na poslední chvíli, kdy se měnila deska, cpu i grafika. Jelikož si panáček nechal poradit špatně. Uvedu příklad. před 14 dny: deska MSI(samo o sobě už MSI po SW stránce není moc dobré a radši bych ho nevolil) ale LGA1156 a i5-760 a tuším že GTX560. Sestavu jsem zachránil a za stejné peníze objednal desku Asus s LGA1155 a i5 2500k. Bohužel grafiku jse mi nepovedlo přemluvit a nyní s ní má problémy v některých titulech. Tu samou sestavu jsem odporoučel dalšímu kamarádovi co do dnes fungoval na Celeronu 1,6Ghz ale s tou zmenou GK na 6950 1GB, sestavu si nemůže vynachválit a po práci nedělá nic jiného, stále paří.
7.11.2011 20:06:36   85.237.227.xxx 40
Práca autora sa mi páči.
Oceňujem zostavy v alternatívach AMD aj Intel CPU.

A čo si na autorovi fakt cením je, že si udržal korektný prístup a chladnú hlavu, v komentároch až dokonca :-). Klobúk dole.

P.S.:
Pokiaľ ide o monitory ja uprednostňujem 16:10, pred 16:9 a do kancelárie, ale možno aj na domáci Office 4:3 a 5:4.
7.11.2011 20:14:22   85.237.227.xxx 20
Ešte taký malý nápad :-).

Kedže máte zostavy odstupňované po 5000,- czk.
Myslím, že by nemuseli byť presne na halier rovnako drahé napr. AMD 14000 a Intel +- 14000.

Navrhujem to rozpätie využiť kľudne vo väčšej miere (a zase na striedačku AMD a Intel). Napr. jedna za cca 12 500,- a druhá kľudne za 14 500,-. Aj to môže mnohým, podľa mňa, pomôsť pri výbere.

Je to len nápad :-).
Ako sa na to pozriete nechám na Vás.
7.11.2011 21:51:25   95.173.86.xxx 50
Já se nechci opakovat v každém takovém přehledu sestav, ale v drazšších sestavách mě opět chybí nějaká kvalitnější zvukovka. U sestav za 50tisíc by mělo jít o automatickou věc.
A hra jako Battlefield nám ukázala že kvalitní zvukovka se vyplatí, protože všechny integr. zvukovky od Realteku mají s touto hrou problémy (trhající se zvuky).
Není to jen o vyšší kvalitě zvuku, ale i o menší zátěži pro CPU, o podpoře DolbyDigital, EAX, ASIO a další.
A přitom nejde o žádnou extra drahou záležitost, slušnější zvukovku co stojí za koupi se dá sehnat už kolem 1tisíce.
8.11.2011 13:11:14   83.208.27.xxx 00
jj, článek je čtivý, vcelku fajn, ale bylo by dobré zauvažovat v nejdražších sestavách (do budoucna) o zvukovkách a také nějaká ta Maximus IV Extreme by nebyla špatná u sestavy Intelu
8.11.2011 14:07:10   95.173.86.xxx 10
tak takový Maximus IV Extreme mě zase přijde jako zbytečné vyhazovaní peněz. Na této platformě deska s poloviční cenou splní naprosto to samé.
25.11.2011 10:16:01   195.80.179.xxx 00
Ako clovek, ktory momentalne nema prehlad o aktualnom stave pocitacovych komponentov , hodnotim tento clanok ako vynikajuci. Po jeho precitani som uz dost v obraze. Autorovi dakujem. Skoda ze premie su uz uzatvorene.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

81 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.