Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011
Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011
autor: Tomáš Hort , publikováno 10.10.2011
Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011

Po prázdninové pauze začínáme opět servírovat měsíční přehledy trhu. A že je o čem psát – dolar nám začal nepříjemně posilovat a extrémně levné komponenty nám postupně zdražují. Jaké nejlepší počítače či komponenty si můžeme v tomto měsíci pořídit? Kromě přehledu trhu přidáme také rady, čím se řídit při výběru a co je výhodnější koupit do nové sestavy.


Samozřejmě odpověď na předchozí úvahu je jasná. Dá se sestavit počítač i za mnohem více než 50 tisíc korun. Já jsem zkusil navrhnout jeden takový ještě běžný model pro uživatele, kteří nemusí moc koukat na peníze a chtěji to nejlepší. Důležité je, že takovou sestavu zatím nelze složit na platformě AMD, protože doba Phenomů II X6 je již nenávratně pryč a Bulldozery teprve přijdou, takže si musíme v tomto případě počkat do dalšího měsíce. Sestavíme tedy zatím pouze základ kolem 55 tisíc na platformě Intel.

Základem pro takovou sestavu by měla být základní deska, která není ani levná, ani přehnaně drahá. Jako ideální řešení se zdá Gigabyte Z68X-UD5-B3. Jedná se o model s cenou mezi pěti a šesti tisíci, který je určen pro přetaktování a jeho komponenty jsou velmi kvalitní. K tomu přidáme zatím nejvýkonnější model aktuální řady Intel Sandy Bridge v podobě Intel Core i7-2600K. Ten bude v sestavě nahrazen po vydání high-endové platformy X79 s procesory Sandy Bridge E v listopadu.

 

Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011
Základní deska Gigabyte Z68X-UD5-B3

K chlazení procesoru použijeme nejvyšší verzi vodníka od Corsairu s názvem H100. Od Corsairu jsou na trhu i operační paměti XMS3 2×4 GB DDR3 2000 MHz. Vzhledem ke své frekvenci jsou ideální pro přetaktování. A když už máme hodně peněz, osadíme rovnou čtyři 4GB moduly, dohromady tedy 16 GB RAM.

 

Intel

Alza

 

CZC

 

Alfa

 

Základní deska

Gigabyte GA-Z68X-UD5-B3

5651

zde

5822

zde

5190

zde

CPU

Intel Core i7-2600K BOX

7199

zde

7059

zde

6870

zde

Chladič

Corsair Hydro Series H100

2471

zde

2402

zde

2285

zde

Paměť

2x Corsair XMS3 2x4GB​ DDR3 2000MHz

4078

zde

3940

zde

4009

-

Grafická karta

Gigabyte GTX580 Super OC 1536MB DDR5

12239

zde

12183

zde

11980

zde

Pevný disk SSD

Intel 510 Series 250GB

12107

zde

13310

zde

13605

zde

Pevný disk

Seagate Barracuda Green 2000GB

1799

zde

1854

zde

1680

zde

DVD

LG BD-RE BH12LS30, bulk, černá

2591

zde

2400

zde

2496

-

Zdroj

Corsair Professi​onal Series HX1050W

4571

zde

4478

zde

4525

-

Skříň

Fractal Design Define XL Black Pearl

3455

zde

3209

zde

3270

zde

Celkem

 

56161

 

56657

 

55909

 
 

K tomu všemu je potřeba dát grafickou kartu, která je hodně výkonná. V tomto případě je volba mezi nejvýkonnější jednojádrovou grafickou kartou nVidia GTX 580 a dvěma dvoujádrovými modely nVidia GTX 590 a AMD HD 6990. Nakonec i vzhledem k ceně jsem se rozhodl pro OC verzi GTX 580, opět nečekaně v podání Gigabyte. SSD disk pro Intel sestavu je vhodný od Intelu ze série 510. Aktuálně velmi podražil, ale i tak není co řešit, chceme to nejlepší. K SSD přidáme opět i velký 2TB archiv, v případě potřeby místa můžeme přidat ještě jeden.

 

Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011
Operační paměti Corsair XMS3 2000MHz a SSD disk Intel 510 Series

Nyní přišel čas i na zařazení Blu-ray vypalovačky, zvolena byla LG BH12LS30 v balení Bulk. Velmi důležitý pro přetaktování je i kvalitní zdroj. U toho není potřeba moc vybírat. Většina zdrojů nad 1000 wattů má totiž ve specifikaci, že splňuje normu účinnosti Silver nebo Gold. Vybraný Corsair HX1050 má oficiálně specifikaci Silver, ale v některých testech se velmi přibližoval k typům Gold.

 

Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011Doporučené sestavy a monitory – říjen 2011
Blu-Ray vypalovačka LG BH12LS30 a počítačový zdroj Corsair HX1050

Celou sestavu složíme do počítačové skříně Fractal Define R3 XL Black Pearl, což je klasický BigTower, ve kterém je dostatek prostoru pro všechno.

Závěr

Za slušný peníz dnes můžeme pořídit hodně kvalitní modely. V příštím vydání sestav se zaměřím více na slibovaná HTPC řešení a jedno slušné zkusím navrhnout. V listopadu již budou na trhu i očekávané procesory AMD Bulldozer, a proto proběhnou zřejmě velké úpravy aktuálních sestav a přibude snad i high-endová s řešením od AMD.

Vypsané sestavy a poznatky nejsou shůry, ale z mé hlavy. Je dost možné, že existují i lepší řešení sestav a zcela logické je, že jsou různé alternativy. Některé jsem v textu načrtl, některé ne. Pokud by si někdo myslel, že něco důležitého chybí nebo je v sestavě navíc, uvítáme jeho názor v diskusi pod článkem.



Tagy: doporučené  sestavy  průvodce  výběr  sestavy  monitory  září  2011  počítač  komponenty  alza  czc  alfacomp  Asus  Gigabyte  MSI  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.10.2011 06:28:19   213.151.246.xxx 231
Vzdy to len preklikam a pozrem obrazky Inak kam zmizli tie clanky od obra ? par dni dozadu tu bol preview buldozeru a nejakej dosky ASUS pre SB-E a ono to zahadne zmizlo
10.10.2011 07:04:18   62.245.98.xxx 83
NDA?
10.10.2011 07:03:35   193.85.149.xxx 110
Dotaz k sekci střední třída okolo 15 000 kč:

Píšete cituji: "Gigabyte Z68X-UD3-B3 se mi líbí hlavně ze dvou důvodů: nabízí nejlepší čipovou sadu pro Sandy Bridge Z68 za velmi slušnou cenu a nemá na zadním panelu obrazové konektory."

Není právě u Z68 výhoda když má zadní konektor pro grafický výstup? Mělo by to fungovat tak že do tohoto konektoru se přesměrovává obraz z dedikované grafické karty pokud potřebujeme její výkon (hry atd). A pokud jsme v obyčejném 2D režimu a nepotřebujeme výkon dedikované karty, tak se dedikovaná karta odstřihne a k vykreslování grafiky se používá čip v procesoru, což má za následek ušetření energie, i kdy je to jen pár W, pořád lepší než drátem do oka

nebo ne?
10.10.2011 09:54:00   90.177.107.xxx 52
Máš pravdu. Já osobně jsem tuto technologii netestoval, ale pro běžného uživatele mi přijde, že má moc háčků, resp. to nejde nikdy tak, aby ses o to nemusel starat, což je podle mě celkem základní podmínka. Nefunkčností v určitých aplikacích, hrách apod jsem našel na internetu i v oficiálních recenzí tolik, že jsem to ani neřešil.

Optám se ale kolegů, jak tu technologii vidí v praxi oni a určitě ji příště zmíním a lehce okomentuji. Rozhodně máš dobrý postřeh.
10.10.2011 07:12:11   90.183.55.xxx 272
No vidíš pane Horte na PCT můžeš dát do doporučení i širší portfolio komponent, než na svém DDomovském serveru
10.10.2011 08:50:54   195.39.52.xxx 53
10.10.2011 09:58:31   90.177.107.xxx 76
Nedělám sestavy na DDW ani jsem si z nich nic nebral. Udělal jsem sestavy dle svého mínění nejlepší možné. Portfolio jsem si také zvolil sám. Pokud bych měl za úkol udělat článek na stejné téma kamkoli jinam, nebyla by nabídka komponent jiná.
10.10.2011 10:13:44   195.39.52.xxx 720
Vis Holowayi, minulost si te vzdycky najde, na NETu to plati dvakrat tolik - svoji nalepku zaryteho fanatika jedne znacky budes v budoucnu tezko smazavat, staci si projit tve prispevky v diskusich na onom webu - a kazdy soudny clovek si udela zaver sam.
10.10.2011 10:31:27   90.177.107.xxx 133
Pokud to tak vidíš, je to tvůj názor. Já se rozhodně za fanatika nepovažuji a jsem velmi často uklidňovacím článkem zmiňovaných diskuzí.

Navíc žádný soudný člověk, kterým ty nejsi už vzhledem k použitému slovníku v prvním příspěvku, mi do hlavy nevidí a pokud nepochopí příspěvek v diskuzi, může mít pak názor jako ty. Ale to je běžné i u ostatních, takže hlavu bych si z toho ani v mém, ani v tvém případě nedělal.

Minulost si mě nemá proč hledat, žiji současností, která se změnila jen v tom, že mi zde vyšel článek na sestavy. Zatím sis mě našel jen ty a máš s tím problém.
10.10.2011 10:58:17   195.39.52.xxx 920
Fanatici se nikdy za fanatiky nepovazuji, to je celkem normalni jev.

Pouzity slovnik v prvnim prispevku? Myslis "krysy opoustejici lod"? To neni nadavka, ale normalni slovni obrat - mel bys vic cist, mozna ti to dojde, casem...

Nemam s tim problem, Holowayi, to se opet pletes, jen jsem ti chtel naznacit, ze at uz odted napises cokoliv-kdekoliv, a budes se snazit sebevic o objektivitu, bude tady vzdycky nemala skupina lidi, ktera na tebe bude hledet skrz prsty - a pravem.
10.10.2011 11:11:09   90.177.107.xxx 144
Neznáš mě, soudíš mě. Nepotřebuji se s tebou dál bavit o blbostech u článku o sestavách. Vyřeš si to sám v sobě, můžeš si na mě klidně doma pětkrát zaklít, ale nehusť to sem. Konec diskuze.
10.10.2011 11:16:08   195.39.52.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.10.2011 14:49:32   217.66.185.xxx 51
Když se tak vyznáš, mohl bys mi prosím objasnit, ke které skupině patřím, když jsem měl 2x 3dfx, 2x Nvidii, jednu Ati a jednu Amd? Příslušnost je dle toho, co mám v kompu včil, nebo to rozhodnu nákupem příští grafiky? Navíc o tom stejně rozhodne poměr ceny/výkon
10.10.2011 15:08:09   195.39.52.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.10.2011 16:42:37   217.66.185.xxx 92
Mno jak tak koukám, tak jsme všichni fanatici a hlupáci, jenom ty jsi letadlo.
11.10.2011 07:42:11   195.39.52.xxx 25
Tak zase nic, vid? Z tebe asi neco logickeho pada jen v utery a na podzim...
10.10.2011 07:16:29   188.246.111.xxx 350
Nějak jsem tam nenašel ty monitory.
10.10.2011 10:20:35   90.177.107.xxx 16
Nejsou tam, ale z historického hlediska byl při editování článku nasazen nadpis, který se tu u sestav používal, takže do příště přidám i monitory
10.10.2011 07:31:42   147.228.209.xxx 33
Ahoj,

U levných sestav cca do 10ti tisíc nějak nevidím socket FM1. Přitom je to vcelku slušné řešení jak na kancl tak na hry.

Já osobně jsem tedy stavěl i HTPC ve formátu mITX na tomto formátu a výsledek super. Škoda jen malého výběru komponent pro toto řešení. Ale v sekci PC do deseti tisíc se měl socket FM1 dle mého názoru objevit.
10.10.2011 10:03:35   90.177.107.xxx 51
Měl. Spojuji to s tím, že příště více rozvedu HTPC sestavy, kam zařadím i socket FM1 Takže mám zapsáno a příště bude.
10.10.2011 12:40:34   85.248.47.xxx 40
Tak bude to tazke, nakolko do HTPC by som velmi rad dosku ITX formatu a tam pre AMD FM1 je velke howbes. Pre intel s1155 mam na vyber foxconn, msi, gigabyte, asus.... od 38 euro bez DPH....., pre FM1 u nas zhola nic...., nechapem, nepotrebnych fullATX FM1 dosiek ako maku....
10.10.2011 08:12:24   213.151.86.xxx 00
Mám dotaz na MB Intel, nikde se moc v testu neobjevují ale podle specifikací by mělo jít o dobré desky, tedy asi pokud člověk nepotřebuje ze svých komponent ždímat maximum. (nepotřebuji). Snad od 440BX jsem se s Intel deskou nesetkal, ale momentálně po jedné pokukuju, moje parametry totiž moc MB nesplňuje jsou to (HDMI, eSata, DisplayPort, FireWire, USB3, SATA6), koukám na Intel Gardenda​le BOXDH67GDB3. Rád bych kdyby se mi k tomu někdo vyjádřil, případně nějaké zkušenosti. Díky
10.10.2011 08:28:04   77.48.185.xxx 123
Prosím autora, aby se zkusil zamyslet nad tím, že existuje spousta lidí, co nehrají hry a přesto potřebují něco výkonějšího než kancelářský počítač. Zdejší sestavy automaticky předpokládají, že čím výkonější počítač, tím výkonější grafická karta a to je podle mě zásadní omyl.
10.10.2011 08:33:49   178.40.200.xxx 40
Tak k tomu siedmemu bodu máte tam bedňu zo šírkou 190mm a chladič hyper212+ ja mám skrinku enermax vostok (šírka bedne 190mm) a skrinku nezatvorím kvôli chladiču takže ani túto CM bednňu by ste nezatvorili kvôli chladiču... takže vymeniť za inú bedňu s väčšou šírkou....
10.10.2011 10:18:57   90.177.107.xxx 00
Tak to jsem si nevšiml. V tomto případě jsem vycházel z návrhu sestav, který tu byl vypracován již kolegy a na velikost jsem nedával pozor. Upravím v příštím vydání. Díky
10.10.2011 10:08:23   90.177.107.xxx 40
Zajímavá připomínka. Píšu si a příště udělám kancelářské sestavy bez dedikované grafiky.
10.10.2011 10:32:35   88.101.113.xxx 10
A kde máte monitory? Zrovna by se mi nějaké srovnání hodilo, potřebuji něco k NTB, doma mám Samsunga P2450 a paráda, tak něco podobného ...
10.10.2011 10:45:42   90.177.107.xxx 11
Viz. odpověď výše. Monitory být neměly, ale nadpis měl zůstat dle minulosti nadpisu sestav, takže tam příště budou

Mám tu stále také Samsung P2450. Co jsem měl na porovnání aktuální modely různých značek, tak mohu říci, že v podobné cenové relaci (4-5 tisíc korun) je v dnešní době snad na všech monitorech obraz lepší. Ne, že by mi na Samsungu nevyhovoval, ale technologie opět pokročily.

Jinak velmi pěkné porovnání již otestovaných monitorů v různých testech je možné si udělat zde http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=627&p1=7269&ma2=36&ph=14

Není tam však zatím třeba Samsung SyncMa​ster S24A350H, který je podle specifikace skoro nástupcem P2450H. Matný displej a vypadá pěkně.
10.10.2011 10:32:58   89.190.52.xxx 41
Úvodní teorie je hodně dobrá, za tu chválím.

Nejhorší mně ale připadá HTPC sestava Intel, u ní je špatný výběr komponent. Za prvé dávat do HTPC líný a nevýkonný Atom je nepromyšlené. Pokud by se měl dodržet rozpočet okolo 6 tisíc, je lepší tam dát Celer: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051450830985331AN4 a k tomu dobrou desku: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514508M0984YC19N9, paměti třeba tyto: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051450821Y50AKIYI.
Dále dávat do sestavy zdroj od Eurocase je nebezpečné, kvalitní 350 W Seasonic za necelých 7 stovek je daleko lepší.
Taky skříň je nic moc, stačila by např. tato: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051450890US1NYEPE.
AMD sestava je celkem dobrá, ale zase zdroj a skříň nahradit.

U sestav do 10 tisíc bych nedával WD Black, bude dost hlučnej. Místo něho Seagate 1 TB: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507H1TZ1YT147Q.
Athlon stačí 250.
Místo Freezeru 7 rev. 2 vzít Freezer 13.
Volbu Eurocase a Fortronu bych vyřadil, to samý CM CMP 350 - není zmínka o zdroji. Paměti stačí klasický Kingstony bez chladiče, blue nemá cenu brát.

Sestavy do 15 tisíc jsou celkem dobrý, ale radši dát Freezer 13, klasický paměti, Seagate.
U AMD sestavy stačí Phenom X4 955 BE.

U sestav do 20 tisíc to stejný jako v předchozím odstavci mimo Phenoma.

Sestavy okolo 30 tisíc - dobré, akorát OCZ Agility nebrat, nižší výkon.

Sestavy okolo 55 tisíc - místo vodníka Noctuu NH-D14 + Noctua NF-S12B ULN. Pokud má být do SSD investováno tolik, tak bych možná vzal už Revodrive X2. Disky ideálně dva.

Taky souhlasím s tím, že ne každý hraje hry a tudíž není nutné osazovat high-endové grafiky.
10.10.2011 11:06:04   90.177.107.xxx 71
Děkuji za pěkně rozvinutý názor.

První HTPC sestava Intel je o ničem, to jest pravda. U ní jsem navazoval na předchozí sestavy, ze kterých jsem vycházel. Píšu si a kouknu, co by se s tím dalo do příště dělat - návrh s Celeronem špatný rozhodně není. Celkově to bude chtít rozvinutí HTPC sestav, které ani nemusí být použity jako HTPC, ale jsou velikostně zajímavé.

V otázce zdrojů mám stejný názor, ovšem pokud jsem chtěl zdroj do dané skříně, na trhu moc výběr není a pořídit se běžně dá vlastně jen ten Eurocase. Řeší to ta širší skříň, jenže ty první sestavy mají být prostě malé a levné, ta Gigabyte je široká.

O WD Black diskutovat nebudu, o to by se měl postarat kolega Vlček, který si za ním tak stojí

Chladič. Freezer 7 je prostě klasika, která je levnější než Freezer 13. Alternativa to však určitě je, což se však u sestav stává často, že je tam mnoho alternativ. U Eurocase a Fortronu je to možnost, která je možná. Levnější.

Kingstony bez chladiče nestojí o tolik méně, aby se nemohli vzít ty s chladičem. blu. jsou dobré a levné. Zde neustoupím.

Phenom II X4 955 a 965 stál při tvorbě ceníku skoro stejně. Rozdíl asi 150 korun není špatný a 200 MHz nahoru se hodí. Opět možná alternativa, nad kterou už musí uvažovat každý sám. Navíc se to změní velmi rychle. Phenomy už se nevyrábí a na skladech budou docházet a nahradí je Bulldozery.

OCZ Agility je dobrý disk. Menší výkon je reálně nepoznatelný a cena za lepší model je o tisíc korun výše. To už bych musel zase někde ubrat.

Sestava okolo 55 tisíc dozná změn a přibude i AMD do příště. Vzduchové chlazení může být opět alternativa. SSD od Intelu je drahé a stále stoupá. Ideální pro Intel je aktuálně Crucial M4 256GB, který stojí kolem 8500 korun.

S grafikami je to složité. Chápu názor, do příště udělám dvě sestavy bez výkonné grafiky, ale celkově hledáme počítač pro všechno v daných cenových relacích. Takže pokud to někdo chce bez grafiky, může si ji odmyslet.
10.10.2011 12:10:17   89.190.52.xxx 20
Dík za odpověď.

WD Black je sice výkonný, to ano, ale taky jeden z nejhlučnějších disků. Proto radši něco od Seagatu, disky od něj jsou tišší a skoro stejně rychlé.
U toho Seagatu v předchozím příspěvku je špatný odkaz, zde je správný: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507H1TZ1YT147Q

Sice je Freezer 7 klasika, ale Freezer 13 je výkonnější a tišší. Na nevýkonné procesory (Athlon II) lze také doporučit Alpinu: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105145000000000140Z.

U pamětí je sice jedno, jaké se vezmou, ale samy o sobě moc nehřejí a není tedy třeba nějaký chladič. Ale každý si asi vybere, jaké chce.

Jelikož je Phenom II X4 955 BE a 965 BE stejný kus křemíku, může se vzít ten nejlevnější. Pak se lehce dotaktuje na požadovanou frekvenci.

Agility 3 je podle testů pomalejší oproti Vertexu 3 či Corsair Force 3, ale v reálu nejsou rozdíly pravděpodobně poznat. Oproti klasickému disku bude potom jakékoliv SSD rychlé. Zde to tedy zase závisí na volbě uživatele, ale Agility se myslím moc neberou.

Crucial M4 je teď celkem často doporučován jako alternativa za Intel, to je fakt. Ovšem když už někdo dá do PC víc jak 50 litrů, tak nejspíš vezme to nejlepší, ale je to jen můj názor.
10.10.2011 13:03:48   90.177.107.xxx 11
Ano, s WD Black souhlas. Odkaz v pohodě, vím o jaký model jde.

Musím se koukat na ty výšky chladičů a skříní, protože jsem dostal velmi správné upozornění, že třeba ten CM Hyper212+ se do doporučované skříně nevejde. Alpina by na Athlon II seděla dobře, ono asi tu sestavu s Athlon II do příště udělám jako HTPC, protože to nemá smysl mít v normální bedně.

Paměti jsou fuk, brát to nejlevnější. Já jsem pro ty s chladičem. Věc názoru. Bez chladiče bývaly (jsou) hezké Geil Black Dragon, ale to nejsou value modely.

Je to stejný kus křemíku, ale ty sestavy jsou dělány (až na ty drahé) co nejvíce jednoduché, pro běžné uživatele. Když tomu někdo rozumí jako vy, ať si koupí a přetaktuje, co chce

SSD disky nejsou v reálu k rozpoznání. Až testy řeknou. Může tam být i ten Force Series 3, ale s tím byly snad ještě větší problémy než s OCZ SSD. Jo, za 50 tisíc to nejlepší ale pořád je potřeba počítat. Takže příště tam asi bude ten Crucial M4 256GB, který je mnohem levnější a rozdíl se oproti aktuálně předraženému Intelu je reálně žádný. Zase budu moci přidat na něčem jiném.
10.10.2011 11:01:51   46.13.253.xxx 10
je to dostačující,k těm monitorům pokud budou zařaďte pls i s funkcí PIVOT.
Jinak na ty HTPC se těším,myslím že to je ideální volba pro komp bez GK a asi i budocnost na stole,malý ,šikovný ,a za nedlouho výkonný,pokud příde AMD trinity a bude to slušné APU ,tak není co řešit a jít rovnou do toho!Samo pro příležitostný nenáročný hráče
10.10.2011 13:05:58   90.177.107.xxx 30
I s pivotem budou monitory. Je jich aktuálně čím dál tím více i v nižších cenových relacích.

HTPC může být i s grafickou kartou. Nějaká Low Profile HD 6750/70 nebo GTX 550 Ti se tam dá dát. Uvidíme, jak to vyjde.

Jinak ta HD 6650D v A8-3800 je více než dobrá na běžné nenáročné hraní, to je jasné.
10.10.2011 12:00:53   213.226.250.xxx 00
Pěkný článek. Měl bych ale dotaz. K sestavě za 15000 jste zvolili grafickou kartu Asus ENGTX560 DCII OC - nVidia GTX 560. Stejnou si chci pořídit do sestavy
i5-750 na 2,8 ghz
4gb ram
deska gigabyte H55m-ud2h.
Zdroj mam jenom Evolve 500w a bal jsem se ze mi to nezvladne pc. Ale jak koukam, tak jste tam dali moznost 500w cooler master. Tak byc se chtel zeptat jestli by mi ten starej zdroj na to stacil. Samozrejme pocitam z novym zdrojem, ale momentalne nemam penize a kdybych vedel ze mi to ten zdroj treba pul roku zvladne, tak bych byl rad.
Diky za odpoved.

Odkaz na zdroj
http://www.alza.cz/evolve-pulse-500w-cerny-d160540.htm
10.10.2011 12:47:03   93.99.208.xxx 10
Firma EVOLVE je dle mého názoru v české zemi nějaká podezřele dobře usazená, ale dle mého čínská firma. Moc dobré zkušenosti s jejíma výrobkama nemám. A obzvlášť zdroj který má za sebou HW za 10+ tis. bych nekupoval.
Mimochodem momentálně mi drží FSP 500W Aurum i5-2500K a 2x560Ti netaktováno. Takže bych strach o nedostatečnou watáž neměl.
10.10.2011 12:54:27   93.99.208.xxx 42
Mimochodem ty jsi zdárný příklad demagogie, která se obecně rozpoutala mezi zdrojema do PC. Tvoje sestava má MAX TDP i s touženou grafikou pod 300W a přesto se bojíš, aby ti to tvůj 500W zdroj utáh.
10.10.2011 13:11:20   90.177.107.xxx 44
Není to demagogie. Je to jasná reakce na propočítavací aplikace spotřeby na internetu, podle kterých lidé vybírají zdroj. Spočítají si, co si chtějí koupit a vyjde jim třeba 200 wattů max. Tak si koupí 300 wattový low-end zdroj. A to je špatně. Rozhodně z hlediska dlouhodobého, kdy sice low-end zdroj podává nějakou dobu podobné výsledky jako kvalitní model, ale pak začne odcházet. Je to o součástkách.

Raději doporučím lepší 500W zdroj, který nepojede pořád na max, než 300W za poloviční cenu, který by to zvládl, ale jde o to, jak dlouho a co by si s sebou pak do křemíkového nebe vzal. Na zdroji se nešetří, to je základ. Kdo s tím nesouhlasí, tak viděl málo sestav, které šly téměř komplet do popelnice kvůli levnému nekvalitnímu zdroji.
10.10.2011 15:20:53   81.200.55.xxx 00
Momentálně u toho mám 5770, takže se nebojím, že by to nezvládl. Spíš aby pak zvládl http://www.alza.cz/asus-engtx560-dcii-oc-2di-1gd5-d239305.htm . Ale je fakt, že i na alze je min zdroj 450. Takže myslím, že by nemusel být problém. A co se týče značky. Zdroj mám poprvý, zatim sem spokojen (rok používání), ale lidi zbytečně zatročujou cokoliv jinýho, než to co je zajetý. Možná to není corsair, ale od eurocase to má furt daleko xD
10.10.2011 12:03:06   89.111.108.xxx 10
Doporučil bych skříň, která zvládne USB 3.0, předpokládám, že v následujících letech bude periferií s tímto rozhraním přibývat, podporuje i starší verzi USB 2.0 a nevím jak ostatní, ale skříň moc často neměním.
10.10.2011 12:19:38   83.208.27.xxx 00
Nové sestavy se mi osobně líbí více, než v původním vydání z minulých měsíců. Jsou čtivější, dávají i více smysl a je fajn, že jsou tvořené i pro obě platformy. Škoda, že se nikde neobejvila levná a povedená Maximus IV Extreme-Z, je to sice mATX, ale zcela plnohodnotná a myslím, že i velmi oblíbená.
10.10.2011 13:17:34   90.177.107.xxx 00
Tak to je myšlena asi Gene-Z, která je microATX. Extreme-Z je EATX, tedy trošku větší.

Je to jednoduché, proč tam není. Je drahá. Za čtyři tisíce se vejde jedině do nejvyšší sestavy, kde ale zase je lepší velká deska, protože je hodně prostoru ve skříni. Jasně, je dobrá, ale Best buy v poměru cena/výkon rozhodně není.
10.10.2011 13:13:59   90.177.107.xxx 00
Aktuálně jsem koukal, že není běžně v nabídce žádná skříň do tisíce korun s USB 3.0. Kdo chce, může si koupit dražší, které už to mají. Nejlevnější je asi CoolerMaster 311 Plus, jenže tam je USB 3.0 vyvedeno ze zadního panelu a ne z interního konektoru desky. Každopádně si píšu a příště na to v textu upozorním
10.10.2011 15:52:14   109.239.78.xxx 00
I u levnějších skříní je to plus, ale myslel jsem třeba i v těch nejlepších, třeba Fractal Design Define XL se dělá už i ve verzi s USB 3.0, jen u nás zatím není v nabídce:-/ a je pravda, že když doporučit lidem skříň s USB3.0, tak nějakou, která se připojuje přímo k desce a ne přes desku na zadní panel a z něj na čelní, to je trochu nešikovné, ale aspoň něco (tak to má HAF X)
11.10.2011 10:35:15   90.177.107.xxx 00
Tak výrobci potřebují prodat ty staré, než uvedou nové s USB 3.0. Ale měli by si pospíšit. Na všech nových lepších deskách (u A75 pro Llano už zcela na všech) USB 3.0 v interní pozici je, takže nejvyšší čas.
11.10.2011 15:55:18   90.177.107.xxx 20
Ještě jsem našel celkem slušný USB 3.0 bracket do 3,5" pozice http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=95180 Cena není nízká, ale lepší než měnit celou skříň, pokud už nějakou máme nebo kupovat jinou, než se nám líbí kvůli tomu, že nemá vyvedeny USB 3.0. Na druhou stranu už dost skříní tyto pozice vůbec nemá.
10.10.2011 14:29:19   95.173.86.xxx 30
Návrhy vcelku povedené, ale takové dvě poznámky:
Součástí každého nového PC by měl být Operační systém a při sestavování PC by se předem mělo počítat s jeho cenou. Takže by nebylo od věci uvádět ještě zvlášt doporučený OS s cenou.
A dále opět klasická záležitost,kdyu drahých sestav vůbec ani neuvažujete nad nějakou kvalitnější zvukovou kartou. U sestav za několik desítek tisíc (ale i třeba u HTPC) by mělo jít o samozřejmost. Tady nejde jenom o kvalitu zvuku, ale taky o podporu EAX, rozšířené podpory různých prostorových zvuků, podpora ASIO atd.
10.10.2011 15:55:19   194.228.220.xxx 60
pro OS asi vychazi z cen na ulozto.cz

Jinak mi spise chybi monitor a periferie - proste komplet PC.
11.10.2011 10:37:12   90.177.107.xxx 00
Poznámky se přijímají a zapisují. Zkusím s tím něco provést
10.10.2011 15:58:14   83.208.17.xxx 34
Desky AMD 990 jsou modernější architektury a lépe připravené na budoucí procesory, zejména na revoluční AMD Bulldozer. Intel má u P61, P67, Z68 zastaralou architekturu a se Sandy Bridge končí a jeho nástupce Sandy Bridge-E má výrobní vadu, nefunguje tam virtualizace.
10.10.2011 17:39:17   109.239.78.xxx 31
Nástupce je spíš Ivy Bridge, Sandy Bridge-E míří trochu jinam...
10.10.2011 18:25:19   90.178.136.xxx 83
no revolucni AMD Bulldozer spise miri proti ATOMu od Intelu
10.10.2011 20:19:48   95.173.86.xxx 43
Máš v tom nějaký zmatek, nebo jen provokuješ.
Nástupcem Sandy Bridge je Ivy Bridge, který bude plně kompatibilní se současnýma deskama. Sandy-Bridge-E má chybu v hardwarové virtualizaci, která ale stejně měla být aktivní pouze v servrových CPU, takže desktopu se tato vada netýká.
AMD Bulldozer bude možná revoluční v jedinečnosti samotné archytektury čipu, ale ve výkonu určitě nee.
10.10.2011 20:30:01   62.245.98.xxx 34
Lepparde, já s tebou opravdu nemůžu souhlasit. Ačkoli má Holoway k AMD možná blíž, rozhodně není fanATIk a v diskuzích na onom webu opravdu působí jako "hlas rozumu."
10.10.2011 21:22:02   92.62.224.xxx 30
Vzhledem k názorům a osobě "toho co to tam má na povel", by se pod přezdívkou holoway musel skrývat Stratos, aby cokoli jiného neznělo jako "hlas rozumu".
10.10.2011 22:14:28   85.161.193.xxx 51
Asi se Holoway pohádal s panem Stachem a tohle je jeho pomsta. Napsat článek o doporučených sestavách na PCT, a navíc v něm doporučovat grafiky Nvidia Stach si musí trhat vlasy
11.10.2011 00:21:53   90.177.107.xxx 02
Rozhodně zajímavé, jak si to kdo vykládá. Skoro detektivní story. Jsem zvědav, kdo zjistí pravdu. Myslím, že nikdo . Už proto, že v tom každý hledá senzaci jako z bulvárních plátků, která v tom, zřejmě bohužel, není.
11.10.2011 07:39:23   90.183.55.xxx 20
Trochu nepřesné.... Senzace z bulvárních plátků se týkají známých osobností a celebrit. V tvém případě se dle mého názoru nejedná ani o jedno ani o druhé.
11.10.2011 08:54:35   85.162.14.xxx 30
Přesně tak. Celebrita jseš možná tak na isheepovo stripech.
11.10.2011 09:05:18   90.177.107.xxx 13
Rozhodně souhlasím s vysvětlením wizard-ov. Ale pro někoho musím být tak "celebritní", že raději než článek řeší mě.

Ještě jedna věc: proč nikdo z vás, co tu tak tlacháte o kravinách místo toho, abyste řešili, co máte, nepřišel dle stylu psaní na to, že toto není můj ani první, ani druhý velký článek na PCT?

To je pak válka, když něco napíšu tam, něco tady a všichni zúčastnění o tom vědí, jen vy ne. Aneb je to o článcích a ne o lidech. Tak si podobné věci řešte na fórech nebo si pište po FB, utvořte skupinu nebo tak a prostor pod diskuzemi nechte tomu, k čemu je - reakcím a podnětům pro daný článek. Konec diskuze.
11.10.2011 09:54:48   85.162.14.xxx 22
Já přece nikde nepsal, o kolikátý článek se jedná. Nečtu tu úplně všechny články, takže to ani nemůžu vědět. Stachův svět si přečtu občas pro zasmání. Ono to není senzace, ale je to srandovní. Něco jako kdyby OBR začal psát články pro Stacha.
Konec diskuse.
10.10.2011 22:43:44   195.168.176.xxx 00
Možno tresknem vedľa, ale prečo tam nikde nefiguruje KINGSTON HyperX SSD 120GB Disk SSD 2.5", SATA III, TRIM, MLC, SandForce, čtení až 555MB/s, zápis až 510MB/, podla mna je to vynikajuca kupa.
11.10.2011 00:35:50   90.177.107.xxx 10
Není to vedle. Jen jde o to, že na Intel sestavách s čipsety pro Sandy Bridge je sice novější Kingston HyperX o něco méně poruchový než starší SSD s řadičem SF-2281, ale i u něj se vyskytují BSOD chyby. Může se to změnit každým dnem, ale potvrzení není hned. Vychází jak updaty firmwaru SSD disků, tak i updaty základních desek, které to mají řešit. Proto zatím SandForce řadič pro Intel nedoporučuji.

Co se týče AMD platformy, tak tam běží řadiče SF-2200 v pořádku a problémy s BSOD nejsou. A teď jde o to, že reálný rozdíl mezi HyperX za cca 5200 korun oproti SSD Corsair Force 3 nebo OCZ Agility za cca 4000 není. Při měření vyjdou sekvenční rychlosti o něco vyšší, i IOPS u malých souborů, ale reálně jsou i ty zmiňované pomalejší SSD tak rychlé, že to nelze poznat. Proto raději doporučím levnější řešení a přidám jinde.

Ale jasné i z recenzí je, že HyperX je kvalitnější po stránce použitých NAND flash pamětí a zřejmě zatím i firmwaru. Takže kdo chce vyšší kvalitu, koupí HyperX SSD, ale chybu neudělá ani s těmi levnějšími modely.
13.10.2011 18:24:48   90.180.31.xxx 00
Cus, chci se zeptat.

Proc na sestavy od 30tis, uz davate ten pevnej disk SSD??? je celkem drahy a dost to navysuje cenu sestavy, ktera se da nacpat jinam do jinych komponentu ne? to je tak dobrej nebo v cem je takovej rozdil dik. prece by stacil treba 320GB klasickej disk ne?
13.10.2011 19:59:45   78.136.162.xxx 30
bez ssd disku ani ranu.. za 30 tisic uz je to nutnost, normalni disk by ten pocitac zbytecne zpomaloval
14.10.2011 13:13:35   89.24.66.xxx 10
Hezky pruvodce. Libi se mi, ze pouzivate odkazy na jine clanky/srovnani. To nebyva bohuzel stale zvykem. Jen bych ocenil u grafickych karet a zakladnich desek napsat i doporuceni co se tyce jejich vyrobcu. To je totiz docela tezko dohledatelna informace a vzhledem k casto velmi rozdilne kvalite vyroby techto komponent a napr. osazenym chladicum by se i zde hodila nejaka rada. Vim, ze z toho snadno muze vzejit nejaky flame, ale to uz je riziko povolani
15.10.2011 12:19:11   94.113.163.xxx 00
A kde jsou ty monitory. Nebo jsem něco přehlédl?
15.10.2011 16:47:43   90.177.107.xxx 20
Ano, přehlédl jste pár příspěvků v diskuzi, které se tímto tématem již zabývaly.
29.10.2011 12:22:14   85.71.172.xxx 10
Ta shitna deska do sestavy okolo 30k u intel platformy me teda moc nerajcuje..docela rozdil u verze amd..
1.12.2011 11:01:00   57.90.36.xxx 00
a kde su tie monitory? zostavu uz mam a nejdem nic menit len tie monitory

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

89 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 38.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.