Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené sestavy a monitory – červen 2010
Doporučené sestavy a monitory – červen 2010
autor: Jan Černý , publikováno 22.6.2010
Doporučené sestavy a monitory – červen 2010

Vysvědčení je za dveřmi a pokud plánujete odměnit své ratolesti anebo obráceně – přijít za rodiči s prosíkem o drobný peníz na nový počítač, neváhejte prolistovat naším průvodcem. Najdete tu celkem 21 konfigurací a 20 monitorů určených převážně pro domácí uživatele a hráče. U pracovních sestav jsme nezapomněli navrhnout diskové pole RAID.


Už dávno nestojí na našich stolech rozměrné, žravé a těžké CRT monitory. Ne všechny současné modely však dokáží uspokojit náročného zákazníka. Doznívající hospodářská krize se podepsala na doslovném prznění LCD panelů. Ve snaze ušetřit na výrobních nákladech, nabízí většina výrobců panely s nevyhovujícím rozlišením 1366 × 768 pixelů. Pro netbooky ideální rozlišení, ne však pro práci ve Windows, hraní her nebo přehrávání filmů.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010
Přehled rozlišení a poměrů stran, zdroj: Wikipedia
(pro zvětšení klikněte)

Z technologií výroby LCD patří TN i přes své nevýhody mezi nejprodávanější. Jmenovitě jde o horší pozorovací úhly, barevné zkreslení (černá je došeda etc.). Většina běžných smrtelníků však tyto vady nepozná. Cenově výhodným modelem je například BenQ G2420. Naopak mezi přednosti TN technologie patří její rychlost – jde de facto o jediné panely schopné 3D projekce při obnovovací frekvenci 120 Hz (jako tomu bylo například u nedávno testovaného Aceru GD245HQ). Stylová je pak dvojice Samsung SyncMaster P2450H a BenQ V2420H. Cena však není nijak příznivá a je na štíru, zda si nepřiplatit tisíc korun na levné IPS nebo PVA panely.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010

Vyvarujte se malého monitoru a velkého rozlišení (bod menší než 0,26 mm) – to způsobuje nadměrné namáhání očí a svého výběru můžete v budoucnu velmi litovat. Pamatujte si, že to co ušetříte na monitoru, můžete v příštích letech utratit za dioptrické brýle.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010

S klasickým poměrem stran 5:4 (1280×1024, 2560×2048) se dnes setkáte poskrovnu. Z širokoúhlých má nejblíže k tomuto poměru stran 16:10, tedy rozlišení 1440×900 (19"), 1680×1050 (22") a 1920×1200 (24"+). Filmový poměr 16:9 založený na WVGA zastupuje netbookové rozlišení 1280×720 a 1366×768 (19") pro pracovní komfort však doporučujeme panely ve FullHD rozlišení 1920×1080 (22"+) pixelů.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010 Doporučené sestavy a monitory – červen 2010 Doporučené sestavy a monitory – červen 2010

S příchodem Windows 7 se stalo skutečností to, co znáte z iPhonu – dotykové ovládání. Tento operační systém má v sobě zahrnutou nativní podporu dotykových obrazovek. Na jejich širší rozšíření si ale budeme muset chvíli počkat. Současná nabídka obsahuje několik málo modelů společností Acer a iiyama. V obou případech se jedná o přesné kapacitní displeje s podporou multitouch (více dotyků současně). Tato technologie umožňuje stejně jako například u iPhonu ovládat dotykovou obrazovku dvěma prsty najednou. K velmi solidním kouskům na českém trhu patří iiyama ProLite T2250MTS, kterou pořídíte zhruba za 6 500 Kč. Jak napovídá samotný název, jedná se o 22" panel s podporou full HD rozlišení 1920 × 1080 pixelů, maximálním jasem 260 cd/m2, integrovanými reproduktory 2× 1 W, kontrastem 1 000:1 a odezvou 5 ms G2G. Nadšení z dotekového ovládání však vyprchá, jakmile přijdete na to, že panely jsou pouze TN.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010

Ve vyšší cenové hladině jsou zastoupeny panely vyrobené výhradně IPS a PVA technologií. K nejlepším panelům s poměrem cena/ výkon patří na našem trhu 23" cPVA Samsung F2380 (výborné podání černé barvy, horší jemné přechody šedé) a e-IPS Dell 2209WA (výborné podání barev, vyšší spotřeba, Next Bussines Day záruka). Mezi low-cost IPS novinky patří HP ZR24w, ZR22w a LG Flatron W2220P. Grafici a profesionálové určitě uvítají nové EIZO S2243WH nebo evergreeny v HP L2475w. Kategorii veleobrů pak zastupuje HP ZR30w, na jehož recenzi (stejně jako na Dell Ultra Sharp U2311H) se můžete těšit v nejbližších týdnech.

Doporučené sestavy a monitory – červen 2010
Také vám obchodníci v elektru nerozumějí? Zkuste si postavit sestavu sami podle svého gusta; zdroj: Bugemos

Pokud hledáte co nejlepší cenu, zkuste využít služeb vyhledávače Heureka.cz. Nabízí bohaté možnosti vyhledávání včetně přehledného třídění zboží podle parametrů. Mějte však střízlivé odhady, jinak se Vám při pohledu na cenu mohou valit oči z důlku. Také si dávejte pozor na neznámé obchody, které často plní pouze funkci přesunu zboží z velkoskladu ke kurýrní službě nebo České poště a mnohdy mylně uvádějí, že mají zboží fyzicky skladem. Navíc mohou po několika měsících přestat existovat a náhrady škody se při reklamaci nemusíte dovolat. Buďte také obezřetní při pročítání referencí na fórech a vyhledávačích, někdy si je píší sami prodejci ve snaze umístit se výše v katalogu.

 


Tagy: Doporučené sestavy  LCD  monitory  červen  průvodce trhem  vysvědčení  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.6.2010 07:28:37   85.160.223.xxx 112
1. stránka na konci
Citace:
Nejslabší úsporné dvoujádro z nabídky AMD se díky integrovanému grafickému jádru ATI Radeon HD4200 hodí i pro přehrávání filmů
předpokládám měla být věta jinak nebo uvedlo AMD potichu procesory Fusion? A podle AMD stránek je název HD 4200 místo HD4200.
Na 2. straně už jsou sestavy jak je zvykem: Intel o 1000,- dražší, proč? A i desky jsou cenově dost rozdílný, být rozdíl 100,- ale něco okolo 600,- není málo.
Strana 3. - poslední sestava má Athlon II X3 ale popisek pod tím je
Citace:
Hráči třeste se! Čtyřjádrový Athlon II X4 spolu s grafickou kartou nižší střední třídy zajistí dostatečnou plynulost her
. Ani v košíku nevidím X4.
Na straně 4. mě příjde blbé porovnávat sestavu s HD 5770 za 15K a s GTX 260 za 16,5K, nechtělo by to dát stejnou cenovou kategorii?
Na straně 5. jste dali levnější Intel, hodil by se když už tak Intel Core 2 Q9550 BOX aby to bylo víc porovnatelný celou.
Koukám že když GTX260 proti HD 5770 tak MSI N260GTX TWIN FROZR OC 896MB DDR3 je podobně drahá.
A ted mě sežerte .
22.6.2010 12:30:43   90.178.176.xxx 51
ad 1.) přeformulováno, ne Fusion opravdu nevyšlo 2.) Není to úplně optimální, předminulý měsíc tam byly obě desky s DDR3, nějak se nam pokazila dostupnost (tuším nějaký Gigabyte nebo MSI s AMD790), popravdě jsem čekal, že Intel se už nebude prodávat. 3.) Ha! Už to vidím, zůstal mi tam starší popisek, opraveno díky. 4.) Je to stejná výkonová kategorie (nepočítám-li DX10. vs. DX11) 5.) MSI byla v době dělání přehledu nedostupná, tu Q9550 tam dávám, sám patřím ke spokojeným vlastníkům; nějak se pohnuly přes víkend ceny (levnější mechanika, paměti... takže to vychází)
22.6.2010 08:10:10   88.146.44.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.6.2010 08:24:32   217.197.148.xxx 811
Předně- vyvarovat se malého monitoru že z toho se ničí oči na brýle? to je zase blbost kterou svět neviděl.LCD nebliká a netahá oči jako CRT,navíc dřív lidi koukali na malé TV z velké dálky a všichni brýle nenosí-autor zase píše bludy.
Jak někdo může cpát Athlona a ATI HD 5770 jako doporučení pro herní PC? když ta grafika dnes má problém s fullHD rozlišením při DX11 hrách(je slabá do budoucna a stojí moc)procesor potřebuje trochu výkonu spíše bych dal Phenom nebo Icore 5/7.Dávat dnes do nabídky 19" monitory když za stejnou cenu koupím 22" to je taky nerozum.Tyhle doporučené sestavy mají většinou daleko od reality potřeb zákazníka pro různý segment ,je vždy lepší se dotazovat jednotlivého odborníka než tohle číst a mít pomatenou hlavu.Navíc některé ceny tady doporučované-mno myslím si že si zase někdo dobře zaplatil reklamu co?
Nechte si příště doporučit sestavy od ajťáků a pak to nějak slučte a uvidíte ten výsledek který by lidi zajímal.
tohle dokáže vytvořit průměrný uživatel PC kterému strčíte do ruky ceník a hotovo.
22.6.2010 11:58:41   90.178.176.xxx 83
Tak předně, LCD monitory také blikají (včetně modelů s LED podsvícením), tedy neblikájí pokud máte nastavený jas na maximum, ale upřímně ono koukat do panelu vyjaseného na 400 cd m/m^2 asi nebude to pravé ořechové. === 19" LCD s poměrem stran 5:4 a rozlišením 1280×1024 je mnohem lepší než 1440×900 nebo 1366×768. Nejlevnější 22" monitor stojí o 400 Kč více než 19". === Urážku našeho magazínu ohledně placené reklamy odmítám komentovat, to je prosím pěkně pod moji úroveň. Pokud věříte, že dokážete navrhnout mnohem lepší sestavy z běžně dostupných komponent (výprodeje se nepočítají) a s maximálním ohledm na budoucnost (SATA 6Gb/s, USB 3.0, DDR3 etc.) máte možnost. Opravdu mi nedělá problém postavit z toho nejlevnějšího, posuďte sám, zda byste si ji koupil nebo raději patnáctstovek připlatil.
22.6.2010 08:40:42   212.197.6.xxx 814
A ja len toľko, že ...podľa mňa každá zostava nad 25 000 Kč, alebo 800,- € by už mala počítať s Blu-Ray mechanikou. Optimálne napaľovačkou.
22.6.2010 13:02:20   90.178.176.xxx 73
Tu Blu-ray mechaniku zvážím u příśtích sestav. Ale uniká mi smysl platit okolo 2500 Kč (100€) jen za to, že si mohu přečíst Blu-ray a vypalovačka do 25 000 Kč není úplně optimální, promyslím to, nějak to poupravím.
22.6.2010 09:37:48   212.67.92.xxx 70
Vím, že tohle je typické téma pro flame a myslím, že hodně tolerance je na místě.
Ale proč je v nejdražší sestavě zdroj Corsair TX a ne HX, nebo lepší (dost by se jich našlo s vysokou efektivitou)?

A SSD by se hodilo Intel, když už tolik utrácíme.

A RAID v PC?. Není pohodlnější koupit NAS QNAP, nebo Synology. Pak jsou data online s malou spotřebou energie (využití RAID v PC je spíše sporné i s řadičem od Adaptecu). Do PC stačí dva disky pro práci, kdy jeden je pro čtení a druhý pro ukládání. Funguje to tak kdekomu, (editace videa, 3D modely) není třeba RAID řadič a data se pak uchovávají v NASu, kde hrozí méně jejich ztráta.
22.6.2010 11:39:28   90.178.176.xxx 50
Dobrá připomínka, možná bude pro Vás překvapením, ale výrobcem zdroje TX650 je SeaSonic, zatímco TX750 a nových/silnějších HX je jím Channelwell Technology. Papírově mají vyšší účinnost, to ano, ale se spolehlivostí to tak horké nebude. === SSD disk jsem chtěl vy vyšší použít SLC od Intelu, ale kvůli aktuálnímu nedostateku v Alfacompu jsem použil Kingston. === S lepším NAS BOXem bychom se spolu s UPSDkou dostali zhruba na stejnou cenu, navíc by bylo nutné použít 1Gb/s switch. Máte pravdu v tom, že většině lidí softwarový RAID na základní desce bohatě postačuje. Hardwarové řešení od Adaptece je tam kůli celkově vyšší rychlosti, u toho vyššího modelu je dobré přikoupit si baterii, díky které při nečekaném výpadku napájení zůstanou nezapsana data uchována v cache.
22.6.2010 09:49:36   88.102.55.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.6.2010 09:51:18   88.102.55.xxx 11
Tu máte sestavu za 111tis zatím bez ATI 5970.
http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?eid=104140
22.6.2010 10:05:46   90.178.164.xxx 10
Chtělo by to postnout to i nápisu "odkaz na košík", ne ten link v liště. Každopádně +1, docelas mě pobavil. Právě jsem měl v košíku naklikanou sestavu za necelých 11
22.6.2010 16:58:18   90.178.176.xxx 30
jo hlavně ta sYlnější sestava
22.6.2010 09:52:26   212.67.92.xxx 40
Hezká připomínka. Oči se nezničí používáním. Radši se zeptejte někoho vzdělanějšího, třeba oftalmologa...

Oči se jen "unaví" s tím, že spíš se jedná o únavu jednoho centra zodpovědného za zrak (těch center je více).
Jediné co to může udělat, je zhoršené vlhčení a neutralizace rohovky/spojivky a dostanete tak zánět, nebo budou oči pálit, ale to i z EIZA za 80kK.
22.6.2010 10:01:17   90.178.164.xxx 41
Nápad koupit u kancl sestavy radši jednojádrový sempron a plácnout na něj freezera než za stejnou cenu athlon 240, s kterým si box hravě poradí radši nebudu komentovat zrovna tak jako athlon 235e (když mě zajímá spotřeba, koupím normální 240, podvoltuji a mám +-stejný výsledek bez připlácení, které tedy aspoň v tomhle případě není tak velké, ale stejně...).
Ale osvětlil by mi prosím někdo, proč je u nejlevnějších sestav použit freezer64, o kategorii výše freezer7 v další kategorii CM tx, přičemž jsou všechny prakticky za stejnou cenu? Nebylo by od věci to sjednotit a hodit třeba bokem poznámku, že fungují všechny stejně dobře/v čem se podle Vás liší,
22.6.2010 11:26:38   90.178.176.xxx 11
Už jsem viděl několik BOX chladičů, které měly výrobní "feature" v podobě excentricky umístěných ložisek a ventilátory vydávali prapodivné zvuky. Byly to vždy 2 kusy ze sta, jak v podání Intelu, tak v podání AMD. === Jinak zajímavá připomínka k výběru chladičů. Freezer 7 jde namontovat na všechny patice, podle mě má, ale nejhorší mechanismus na uchycení. TX3 má zase nevětší výšku a hodí se do prostornějších skříní s lepším průtokem vzduchu, chladič je ale podle mého subjektivního názoru nejhlučnější ze všech.
22.6.2010 10:16:59   212.197.6.xxx 30
Athlon 235e je veľmi dobrý CPU. Pre každého ktor nechce pretaktovávať, podvoltovávať,...,ale ho používať tak ako je vemi dobrá voľba na základné používanie. On sa totiť napr. pod Win. 7 podvoltováva v úspornom režime sám. POdvoltuje sa (napr. na doske MSI 785GT-E63) pod 1,0 V pri zachovaní si plnej frekvencie 2700 MHz. Spotreba celej zostavy s uvedenou doskou 4 GB RAM a 320 GB HDD v idle 45w. Na stolné nenáročné PC so slušným výkonom, podľa mňa paráda.
22.6.2010 10:44:55   90.178.164.xxx 10
Pod 1.0V při 2.7GHz opravdu nevěřím, to by byl skutečně zázračný kousek. Jinak uznávám, že oproti 240 tam je především určitá jistota lepšího kousku; do htpc nebo na taktování bych o něm taky uvažoval. Ale většinou (pokud člověk nemá smůlu, což se, uznávám, stát může) se stabilní napětí ečkových a non-e procesorů až tolik neliší.
22.6.2010 12:06:33   212.197.6.xxx 00
Nuž ver, ver. Neviem presne, staval som ho pre známeho a je u neho, ale bolo to tuším okolo 0.98 V pri plnej frekvencii 2700 MHz. Ak sa k nemu dostanem urobím ti screenshot a pošlem. čo povieš ?
22.6.2010 12:59:13   90.178.164.xxx 10
Nedělá mi problém uznat, že můj názor vychází ze vzorku tak 5-10 ečkových procáků + internetových diskuzí a můžu se plést (byť by to už byla slušná náhoda), natož že můžou existovat vyjímky. Ten screen by mě ale upřímně docela zajímal.
22.6.2010 10:58:41   90.182.195.xxx 31
Hoj fšem,
zběžně prolítávám sestavy a zaráží mě u poněkolikáté zmiňovaných sestav nad 50.000,-Kč uvedení poměrně levného casu - pokud už opravdu někdo hodlá vysolit 100.000,-Kč za komp potom investice v podobě bigtoweru od Silverstonu či Lian-Li nejsou vyhozený prachy! Určitě smysluplnější hodnoty než 5-tý disk či o 0,15GHz rychlejší procák.
Drdek
22.6.2010 11:20:02   90.178.176.xxx 41
Co je na Nexus Edge levného? Je to velice slušně zpracovaná skříň, s dostatkem prostoru pro jakékoliv komponenty. Není není nezbytně nutné stavět sestavu do skříní v cenové kategorii Thermaltake Level 10. Na druhou stranu nevidím důvod, proč by v příštím výběru nemohl být Thermaltake RCS 100 chladící GTX480 ve SLI (ano už se těším na hanlivé komentáře o tom, jak nás NVIDIA podplácí).
22.6.2010 12:04:37   90.182.195.xxx 21
Neříkám že je to špatná škatule, ale u člověka kterému není líto 100 hadrů bych čekal bednu z masivního hliníku , vymazlenou a od výrobce z čela pelotonu , popř. doplněnou o vodníka!
22.6.2010 12:30:36   178.40.157.xxx 10
chyba mi vysvetlenie aky je rozdiel medzi jednotlivymi matricami..viem ze TN je najmenej kvalitna...ale rozdiel MVA,IPS,S-IPS,PVA.cPVA a podobne? vedeli by ste to zahrnut do nejakej recenzie na monitory alebo tak?
22.6.2010 12:54:59   90.178.176.xxx 10
Zkusím to do budoucna zahrnout do některého z testů nebo napsat samostatný článek. Prioritou je teď překopání LCD metodiky na různá procentuální hodnocený a upgrafu přípravku. === PVA/MVAíky rozdělení buněk na domény dochází ke vzájemné kompenzaci závislosti na úhlu a ve výsledku je jas každého pixelu stejný jako při přímém pohledu. Jedna chyba je totiž kompenzována opačnou chybou druhé poloviny buňky. Někde jsem kdysi viděl pěkný obrázek na bok struktury ale teď ho nenajdu. ; IPS: jsou krystaly bez napětí vyrovnány do základní roviny a nepropouštějí světlo. Po zavedení napětí a jeho postupném zvyšování se molekuly plynule pootočí až o 90°. Díky tomu jsou oba stavy přesně definované. To přináší lepší barevnou věrnost a široký barevný gamut. Takto velký úhel otočení krystalů však s sebou přináší delší dobu odezvy (5ms papírově GtG neboli 8-12 ms reálně). ; Odlišnosti jsou síše u podání černých odstínů a barevného gamutu. Některá TN nejsou dnes až zas tak špatná, dokonce bych si je nebál koupit (např. nadávný test BenQ V2420H).
22.6.2010 12:31:04   217.197.148.xxx 31
Jan Černý napsal:
Tak předně, LCD monitory také blikají (včetně modelů s LED podsvícením), tedy neblikájí pokud máte nastavený jas na maximum, ale upřímně ono koukat do panelu vyjaseného na 400 cd m/m^2 asi nebude to pravé ořechové. === 19" LCD s poměrem stran 5:4 a rozlišením 1280×1024 je mnohem lepší než 1440×900 nebo 1366×768. Nejlevnější 22" monitor stojí o 400 Kč více než 19". === Urážku našeho magazínu ohledně placené reklamy odmítám komentovat, to je prosím pěkně pod moji úroveň. Pokud věříte, že dokážete navrhnout mnohem lepší sestavy z běžně dostupných komponent (výprodeje se nepočítají) a s maximálním ohledm na budoucnost (SATA 6Gb/s, USB 3.0, DDR3 etc.) máte možnost. Opravdu mi nedělá problém postavit z toho nejlevnějšího, posuďte sám, zda byste si ji koupil nebo raději patnáctstovek připlatil.

LCD monitory neblikají - Víte Vy vůbec jak pracují ? pro lidské oko to nebliká protože to prakticky není vidět,Ano modely 22" třeba Asus jsou stejné cenově jako modely 19"(rozdíl 500.- dnes nehraje roli),chybí Vám objektivita a obhajujete neobhajitelné.
Nikoho nechci obviňovat jen to okatě připomíná placenou reklamu nic víc je to jen názor !(tak klídek)
22.6.2010 12:46:05   90.178.176.xxx 21
Bod jako takový nebliká. Nicmeně bod v LCD monitoru jako takový není ani samostaným zdrojem světla - k tomu slouží externí zdroj: CCFL výbojka anebo LED podsvícení. Obojí má však od výroby nějakou intenzitu (třeba oněch zmiňoaných 400 cd / m^2 = zkoušel jste se dívat do žárovky?), a tak se velikost právě této intenzity snižuje blikáním na frekvencích mezi 160 Hz (u levnějších) až po cca 350 Hz u profi modelů. To spolu s nekvalitně fungujícím FRC (které šumí) může namáhat namáhat oči než poloprofi trinitron obrazovka na 100 Hz. Rád bych se dožil toho až se budou prodávat OLED panely, které jsou tak dlouho slibovány a nepotřebují podsvícení. === K tomu ASUSu, viděl jsem jich pár naživo, jsou blbě nastavené od výroby - mají přesaturované barvy a jakýsi nádech. Vysvětloval bych si to takto: na čínských serverech (po strojovém překladu) jsem narazil na informaci, že používají nižší třídu panelů od AU Optronics (B grage) oproti BenQ, ketrý prý osazuje A-. Ale nemám to ověřené.
22.6.2010 13:04:04   194.228.18.xxx 50
Pán je navíc pro Intelovsky naladěn...neuvědomuje si asi situaci, kdy výběr sestav pro méně zdatné se neřídí notně overclockingem a tak nějak zapomněl na výhodnost modelu x4 955 BE, který zdatně konkuruje i5 750 za mnohem nižší cenu. Taktéž se někde ztrácí x6 1090T, který je výkonově před i7 930 ,-). Toho Intelu je tam myslím příliš, když už, měl by uvést v dané cenové katekorii obě varianty-AMD i Intel. Výjimkou je pochopitelně kategorie s procesorem i7 980X.
22.6.2010 13:22:55   90.178.176.xxx 24
Rozložení sestav, pokud počítám správně je AMD-Intel 10:11, a AMD jednoznačně vede v levnějších a nejprodávanějších kategoriích. Spíše než ubírat bych tedy jednu nebo dvě sestavy přidal. Otevřeně se přiznávám se, že v drazších sestavách vidím AMD opravdu nerad, proto jsem vynechal X6 1090T.
22.6.2010 13:45:09   217.197.148.xxx 23
Jan Černý napsal:
Bod jako takový nebliká. Nicmeně bod v LCD monitoru jako takový není ani samostaným zdrojem světla - k tomu slouží externí zdroj: CCFL výbojka anebo LED podsvícení. Obojí má však od výroby nějakou intenzitu (třeba oněch zmiňoaných 400 cd / m^2 = zkoušel jste se dívat do žárovky?), a tak se velikost právě této intenzity snižuje blikáním na frekvencích mezi 160 Hz (u levnějších) až po cca 350 Hz u profi modelů. To spolu s nekvalitně fungujícím FRC (které šumí) může namáhat namáhat oči než poloprofi trinitron obrazovka na 100 Hz. Rád bych se dožil toho až se budou prodávat OLED panely, které jsou tak dlouho slibovány a nepotřebují podsvícení. === K tomu ASUSu, viděl jsem jich pár naživo, jsou blbě nastavené od výroby - mají přesaturované barvy a jakýsi nádech. Vysvětloval bych si to takto: na čínských serverech (po strojovém překladu) jsem narazil na informaci, že používají nižší třídu panelů od AU Optronics (B grage) oproti BenQ, ketrý prý osazuje A-. Ale nemám to ověřené.

Vzhledem k tomu že lidské oko zachytí pofiderní zářivku o 50Hz kdy je možné vidět vůbec nějaké blikání tak trubice pro podsvícení co mají běžně i 300Hz nejde vůbec vnímat.Považuji tuhle diskuzi za zbytečnou prostě LCD nebliká a neničí oči jak CRT aby to šlo do důsledků brýlí.END
22.6.2010 14:10:42   195.80.183.xxx 50
Mna zas zaraza, ze aj v najdrahsich zostavach su odporucane zvukovky Creative. Preco tam nie su (vo vsetkych ohladoch lepsie) zodpovedajuce modely od Auzentech, pripadne ASUS?
22.6.2010 14:22:35   90.178.176.xxx 16
Protože v Alfě mají v ceníku jen dva ne příliš povedené modely Azuntechu. První je obsahuje předpotopní CMI8770 a druhý srovnatelný s Creative (pokud neberu v potaz patici s vyměnitelný operákem). Asus není výrobce zvukovek, jeho produkce jsou spíše předražené hračky.
22.6.2010 14:44:59   82.99.163.xxx 30
ahoj Honzo, dobrá práce, díky moc (přidání Dellu mě osobně potěšilo :-) Měj se hezky. Tomáš
22.6.2010 14:51:28   89.103.39.xxx 60
bohuzel, spis to vypdada jako reklama na alfu nez jako poradce. bohate by stacily 4 kategorie + 1 extremni. prakticky u kazde setstavy zde bych neco menil (a ne jen kvuli znacce jak se dokonce sam autor priznava u intel vs amd :-) ) aby se lepe vyvazila vykonem a cenove sla dolu.

dalsi vec: rozdeleni podle ceny neni nejvhodnejsi - ruzne sestavy s velkym cenovym rozdilem se mohou lisit vykonove jen v radu % a naopak. zamerit se na cenu - ok, ale ne tam naflakat sem tam neco aby se te ceny dosahlo...
22.6.2010 16:40:57   90.178.176.xxx 10
Víte o jiném e-shopu, který by uměl odkázat košík? Rád se samozřejmě přiučím, pokud má tuto funkci více obchodů. V tomhle článku jsem se zaměřil hlavně na ruční výrobu tabulek (minulé díly byl jen screenshot z Alfy) - teď je vše logicky seřazené. Navíc jsem udělal ústupek potrefeným husám-warezákům, kteří si přáli ceny sestav bez OS. Jinak samozřejmě, pořád je co zlepšovat. === U každé cenové kategorie jsem vždycky tak trošku přidal, jednou to byl masivní Chieftec za tisícovku, v drazší kategorii hliníkový CoolerMaster, u levnějších obyč. paměti u dražších HyperX a tak by se dalo pokračovat. Ono by nevypadalo dobře, kdyby byl počítač za 25 000 Kč v CM Elite330
22.6.2010 21:59:35   195.212.29.xxx 10
o jinem nevim, ale kdyz neco nema alfa tak snad neni problem to doplnit odjinud (napr SSD - pouze kingston a intel, kingston V series urcite nepatri do sestavy za 77k a intel uz prekonal napr. vertex2 nebo jine se sandforce radicem)
22.6.2010 22:14:04   90.178.176.xxx 10
Podívám se které současné disky mají Sandforce 1500. Myslím, že by to měl být ještě v některých modelech A-Data, RunCore a kromě zmiňovaného Vertexu 2 ještě v oznámené řadě OCZ Deneva.
22.6.2010 15:35:13   87.249.128.xxx 40
U sestavy za 15tis doporučovat desku, která má osazeny pouze z části kondenzátory s pevným dielektrikem mi přijde celkem nešťastné.
Myslím, že desky plně osazeny kvalitními kondenzátory nejsou o tolik dražší.
Viz http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514508M0972OIQGZ
22.6.2010 16:42:14   90.178.176.xxx 30
Díky za připomínku, toho modelu jsem si nevšimnul, hned to přehodím.
24.6.2010 10:20:46   89.176.200.xxx 10
ahoj jako myslim ze kazdy jsme trochu objektivni ja jsem tvrdym zastancem Intelu ale cenove vladne AMD ale ty sestavy se mi zdaji celkem fakt divne ja nevim zkusil jsem slozit maximum za dobrou cenu nebo spis nizsi s ne-li vyssim vykonem jako jasny jsem amater ale tohle je celkem slusna volba http://www.alfacomp.cz/php/basket.php? items=VUY01YLU01QO301XWX01Y5G01WRB01VS603XIT01JTR01K6201TEL01XJJ04 jinak s temi monitory konkretne body mas pravdu mel jsem asus 19" 1440x900 a po 6 hodinach hrani palili oci ted mam 24" benq full HD a bolest je pryc sedim u PC ted porad jsem na nemocenske uz 5 mesic takze vim co znamena sedet u toho do noci a v tomto se autora fakt zastanu a pro ostatni sahnete na svedomi pisete tu o nejakem zamereni atd a kolik z vas preferuje jen Nvidii byd je treba horsi atd atd..je tezke byt objektivni pri teto recenzi jako ono sestavy by se meli hodnotit treba low end stred a high end a pak Ultra PC a vzdy AMD a Intel v porovnani a bylo by po takovych ukec frajeru co rikaj ze slozi sestavu co tu mas za 15 tak za 10 jasne eurocase skrin a eurocase zdroj pardon hedy nebo podobna sra*ka tak a ted me sezerte
3.7.2010 22:23:11   85.70.204.xxx 10
Mám dotaz k první uvedené sestavě na 4. straně.

1. je uveden model Sapphire ATI Radeon HD 5770 512MB DDR5. Nebylo by lepší připlatit pár stovek a dát s 1GB pamětí ?

2. Popsaný HDD pracuje se SATA2 přitom za totožnou cenu je v podstatě stejný model s podporou SATA3. Pokud vim tak MB podporuje SATA3 tak by to byla lepší volba.
4.7.2010 01:26:11   90.178.176.xxx 00
Díky za připomínky. Karta 1 GB paměti byla (možná stále je) dražší o 600 Kč. Do sestav na červec zkusím projít jiné shopy, třeba najdu nějakou levnější např. od Power Coloru. U mechanických pevných disků je nárůst výkonu prakticky nulový (nepočítám-li burst), deska se SATA 6 Gb/s je s ohledem na budoucí upgrade SSD.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.