Windows 10 Preview: pohled na build 9926 a testy výkonu | Kapitola 6
Seznam kapitol
Windows 8 spoustě lidí k srdci příliš nepřirostly a tak všichni netrpělivě vyčkávají na to, co se ve Windows 10 změní k lepšímu. Vyzkoušeli jsme se poslední veřejný build Windows 10 Technical Preview a změny a novinky, které přináší. A porovnali jsme i výkon ve známých benchmarcích, aplikačních testech a několika hrách.
Herní testy
GRID 2 jsem testoval pomocí integrovaného benchmarku. Hra je testovaná na ULTRA detailech včetně 8× MSAA, minimální, maximální a průměrné FPS jsou shodné.
Totéž platí o AC IV Black Flag.
Pro zajímavost zkouším i starší, ale náročnou hru – The Witcher 2 ve Flotsame a v okolí, kde je hodně pohybujících se objektů náročných na CPU. Hra má vypnutý SuperSampling (UberSampling). Mezi Windows 8 a Windows 10 opět není žádný rozdíl.
Dále jsem testoval Mafii II při vyhlazování 16× a zapnutém PhysX. Poprvé se objevuje výraznější rozdíl ve prospěch Windows 8.1, po zprůměrování výsledků jsou rychlejší téměř o 7 %.
Jako poslední jsem zvolil demo StarSwarm při nastavení High v RTS módu. Toto demo dobře ilustruje právě neefektivitu DirectX 11 při vyšších draw calls.
Tento test má ale nevýhodu v tom, že se počet objektů ve scéně mění. Proto porovnávám i průměrné množství generovaných jednotek. Oba systémy podávají shodné výsledky (DirectX 12 ale zatím nešlo otestovat). I když Nvidia zapracovala na ovladačích, na Mantle se nechytá.