rok-2014-ocima-redaktoru-ceskych-hw-magazinu
Hardware Článek Rok 2014 očima redaktorů českých HW magazínů

Rok 2014 očima redaktorů českých HW magazínů | Kapitola 9

Redakce PCT

Redakce PCT

31. 12. 2014 20:00 15

Seznam kapitol

1. Co vás čeká? 2. Nejlepší produkt roku 3. Nejhorší produkt roku 4. Inovace roku a nejzajímavější řešení roku 5. Nejlepší trend(y) roku 6. Nejhorší trend(y) roku
7. Zklamání roku 8. Škoditel roku, aneb kdo by zasloužil... 9. Pamětihodné marketingové přestřelky a perly 10. Článek, interview, web roku 11. Výhled, přání do roku 2015

S Novým rokem máme pro vás připravené shrnutí, které je výsledkem společného projektu několika českých redakcí a redaktorů píšících o hardwaru. Jaké produkty byly nejlepší, nejhorší, co se líbilo a nelíbilo a co bychom rádi do budoucna očima redaktorů DIIT, Extrahardware, PC Tuningu a Cnews.

Reklama

Vrtění psem a jiným drobným zvířectvem, aneb pamětihodné marketingové přestřelky a perly

Jan Olšan: Coby komické PR číslo mi letos utkvěl v paměti (bohužel úspěšný) fígl Razeru, jak se dostat do novinových titulků se svým notebookem Blade. Marketing na tomto stroji do nebe vychvaloval úsilí, které bylo údajně věnováno designu. Hlavní perlou, kterou roztroubil médiím, pak bylo, kolik firma utratila za údajně na míru navržený port USB 3.0. Jeho vnitřní plast má totiž místo obvyklé modré žahavou zelenou barvu typickou pro produkci této značky. Za to, aby byl port skutečně eňo-ňůňo, prý firma utratila 380 000 USD (skoro 9 milionů korun) – tedy jestli tomu chcete věřit. Popravdě bych se vůbec nedivil, kdyby nás tu jenom někdo tahal za nos s cílem získat publicitu a přitáhnout snoby.

Peníze prý spolykala spolupráce s dodavatelem na volbě toho pravého odstínu či zkoušení, zda barva časem neztrácí na jedovatosti (tedy pardón, sytosti). Nevím, nevím. Určitě se ale taková suma dala při vývoji vynaložit na něco účelnějšího, než na bohapustý vzhled umělé hmoty v jednom či dvou portech. Ale především: holedbání se tím, kolik peněz jsem vyhodil tím či oním oknem, je činnost trapná. Historka Razeru o milionovém USB mi nejvíc připomíná památný výrok jistého již vysloužilého politika z doby, kdy mu ještě stoupaly do hlavy vysoké ústavní funkce: „Dámy a pánové, nechci se vás dotknout... kdo z vás to má?“

Jan Olšan: „Jeho vnitřní plast má totiž místo obvyklé modré žahavou zelenou barvu typickou pro produkci této značky. Za to, aby byl port skutečně eňo-ňůňo, prý firma utratila 380 000 USD (skoro 9 milionů korun)“
i Zdroj: PCTuning.cz
Jan Olšan: „Jeho vnitřní plast má totiž místo obvyklé modré žahavou zelenou barvu typickou pro produkci této značky. Za to, aby byl port skutečně eňo-ňůňo, prý firma utratila 380 000 USD (skoro 9 milionů korun)“

Mirek Jahoda: Marketingové, či spíše PR perly mi přistávají v mailu prakticky každý pracovní den. To se takhle v jedné tiskovce dozvím, že křišťálově čistý obraz má 144Hz LCD monitor Acer Predator GN246HL s matricí TN („Kombinace prostorového vjemu, křišťálově čistého obrazu a mimořádně plynulého pohybu přináší ten největší zážitek při hraní her.“) a v zápětí mi jiný píárista píše, že křišťálově čistý obraz má jeho 4palcový displej na odolném telefonu Evolveo Strongphone D2 („Technologie IPS zajistí krystalicky čistý obraz, věrné barvy a široké pozorovací úhly.“).

U tzv. designových produktů to mají copywriteři ještě těžší a není divu, že se jim to pak třeba celé doplete: „Tento krásný kus se ideálně hodí do domácností i do kanceláří… Vynikající výkon – Nový model vychází z designové série Style Line 51 a je vybavený nejmodernějším TN panelem. Díky jasu 250 cd/m2, kontrastu 1000:1 a rychlé odezvě poskytuje AOC e2451Fh skvělý obraz bez trhání a duchů. Je proto vhodný pro všechny, kteří hledají vynikající obraz v kombinaci s atraktivním designem.“

Jirka Souček: Mnohem zábavnější než marketingové souboje gigantů Intel-Apple-Nvidia-AMD… jsou menší spory mezi Samsungem a LG. Pro tyto výrobce není totiž svět IT vším; naopak jejich jména stojí z velké části na spotřební elektronice. Loni (resp. předloni) si zástupci obou firem málem roztrhali občanky při hádce o to, kdo má větší… ledničku. Letos (resp. loni) si vjeli do vlasů kvůli pračkám. Samsung obvinil LG z toho, že do showroomu Samsungu poslal své pracovníky, aby krátce před zahájením veletrhu IFA poškodil vystavené luxusní pračky a společnost tímto způsobem zkompromitoval. LG připustila, že skutečně pracovníky vyslala, ale pouze proto, aby si prohlédli a zhodnotili konkurenční zboží. Společnost nepopírá, že k poškození došlo, nebylo však úmyslné a prý je důsledkem nekvalitního zavíracího mechanizmu, který nepřežil ani zběžnou prohlídku produktu. Zda zničení dvířek u čtyřech prohlížených kusů v řadě půjde na vrub „důkladnosti“ pracovníků LG nebo nekvalitě mechanizmu od Samsungu, raději nechávám posoudit jiné ;-)

Lukáš Václavík: Zklamal mě Apple, když nepřiznal problémy s ohýbajícími se iPhony. Sám znám dva lidi, kterým se iPhone 6 Plus lehce ohnul v onom citlivém místě u bočních tlačítek, jak prokázaly desítky videí. Apple místo toho mlží a zve si do svých testovacích center nejpovolnější iRedakce, aby problém vyvrátil. Každý tenký telefon se dá ohnout, ale u iPhonu k tomu stačí jen malý tlak při běžném nošení v kapse.

Adam Vágner: Tady u mě jednoznačně vedou marketingové výlevy Ubisoftu o tom, že 30 fps vypadá líp a filmověji než šedesát a teze, že cokoliv nad 24 fps znamená dokonalou plynulost, takže to stačí.

Jenom nevím, jestli z toho vinit jen Ubisoft a jestli není sám obětí (Microsoftu a Sony) a nesnaží se jen obhajovat neobhajitelné – na internetu se také potulují vyjádření, spekulace (i oficiální popírání), že s omezením na 30 fps tlačí na herní vývojáře obě společnosti, které nemají zájem na tom, aby fungl nové konzole za PC tak okatě zaostávaly. Ono když máte na trhu nové stroje s hardwarem, jehož specifikace musely už před uvedením vyděsit každého hráče na PC, který se v hardwaru trochu orientuje, a do toho se ještě rozjede vlna monitorů a televizorů se 4K, na které nestačí ani ty 300W grafiky pro PC…

A pak mám ještě rozporuplné pocity z dění kolem „FreeSyncu“ (a tady opět nedokážu říct, nakolik šlo o snahu AMD shodit konkurenční řešení a nakolik o to šlo spíše jejich příznivcům).

Když jsem si loni touto dobou právě v souvislosti s G-Syncem posteskl, že bych uvítal nějaké standardnější řešení, nenapadlo by mě, že to přijde tak rychle. Nejprve v lednu internet zaplavily články o tom, jak AMD vytřelo Nvidii zrak tím, že přes veškerá její tvrzení o nutnosti speciálního hardwaru dokázalo předvést totéž na hardwaru stávajícím a že to bude majitelům Radeonů fungovat i na starých kartách (z čehož konspirátoři vyvodili, že i přes možnost řešit to standardní cestou raději Nvidia vyvinula proprietární systém, aby mohla víc ždímat zákazníky). Potom už v žádné diskuzi kolem adaptivního V-Syncu nechybělo upozornění, že by si G-Sync koupil už jen pitomec, protože už za pár týdnů bude u některých monitorů stačit nový firmware (anebo pořídit levný monitor, co to bude umět zadarmo).

V dalších článcích kolem Computexu o pár měsíců později už byla vyjádření zástupců AMD střízlivější (přesto to řada lidí stále tlumočila tak, že brzkému startu FreeSyncu, nebo teď už adaptivnímu V-Syncu, nic nebrání a u řady monitorů je to jen otázka nového firmwaru, protože hardware to umí) a teď už to vypadá, že Nvidia s tím, že uvést něco podobného na stávajícím hardwaru nebylo možné, zase tolik nekecala.

Uvedení monitorů s novým DisplayPortem je ale konečně na spadnutí, a já jsem teď hlavně zvědavý, jak se k podpoře nového standardu postaví Nvidia (jestli jí šlo spíš o to rešit nedostatky V-Syncu, nebo vytvořit uzavřený systém) a jestli budou mezi oběma řešeními nějaké významné rozdíly.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama