rok-2014-ocima-redaktoru-ceskych-hw-magazinu
Hardware Článek Rok 2014 očima redaktorů českých HW magazínů

Rok 2014 očima redaktorů českých HW magazínů | Kapitola 8

Redakce PCT

Redakce PCT

31. 12. 2014 20:00 15

Seznam kapitol

1. Co vás čeká? 2. Nejlepší produkt roku 3. Nejhorší produkt roku 4. Inovace roku a nejzajímavější řešení roku 5. Nejlepší trend(y) roku 6. Nejhorší trend(y) roku
7. Zklamání roku 8. Škoditel roku, aneb kdo by zasloužil... 9. Pamětihodné marketingové přestřelky a perly 10. Článek, interview, web roku 11. Výhled, přání do roku 2015

S Novým rokem máme pro vás připravené shrnutí, které je výsledkem společného projektu několika českých redakcí a redaktorů píšících o hardwaru. Jaké produkty byly nejlepší, nejhorší, co se líbilo a nelíbilo a co bychom rádi do budoucna očima redaktorů DIIT, Extrahardware, PC Tuningu a Cnews.

Reklama

Škoditel roku, aneb kdo by zasloužil vysadiť uprostred Sahary s dáždnikom

Lukáš Fiala: Titul škoditele roku 2014 zaslouží Ubisoft, EA a případně další herní vydavatelé či vývojáři, kteří prohlašují, že 30 snímků za sekundu je lepších než 60. Pochopte, nejsem žádný frameratový nácek a rozumím tomu, že pokud hardware nezvládá 1080p při 60 fps (což Xbox One a Playstation 4 bohužel často nezvládají), snížení snímkové frekvence výměnou za kvalitní grafiku je přijatelný kompromis. Přijatelné ale už není, když je na 30 fps zamčená i verze hry pro PC a je nám podsouváno, že to tak lépe vypadá, protože to působí filmovým dojmem (což sice závisí na subjektivním vjemu, ale vzhledem k odlišnostem renderování herní grafiky a expozice filmu je to hodně zavádějící srovnání), nebo dokonce, že lidské oko nevnímá více než 24 fps (což je sprostá lež).

Jan Olšan: Uplynulý rok se toho na světě dělo docela dost zlého (asi netřeba vysvětlovat) a v kontrastu s tím mi přijde zatěžko identifikovat „škodnou“ v takové neškodné oblasti, jako jsou počítače. Možná bych ale toto „ocenění“ udělil trollům, kteří se výše zmíněných neštěstích angažují na internetu. Na sociálních sítích, v komentářích pod novinovými články, na blogu, asi jste jich už sami pozorovali kvanta. Část jich je podle různých názorů placená, část asi ne – což je ještě smutnější. Tak jako tak, kdyby těmto individuím někdo zabavil klávesnice, žádná škoda by to nebyla.

Mirek Jahoda: V poslední době se mi vůbec nelíbí počínání Samsungu. A to jak v oblasti mobilních telefonů a tabletů, tak co se týče monitorů a případně matric pro ně. Samsung se podle mě z korejského tygra přeměňuje v něco ošklivého, tučného a především pod svou značkou občas prodávající předražené hrůzy. U monitorů a matric kvalitní směry a větve vývoje rychle zavrhuje a soustředí se na designové pozlátko, u mobilů a tabletů se zase pouští do inverzní cenové války s Applem. O Samsungem zavedených pojmech jako „mega“ kontrast už radši ani nemluvím.

Svoje si užili také fanoušci kvalitních napájecích zdrojů pro PC. Enermax, dříve platící za neochvějný punc kvality, pokračuje v outscourcování čím dál větší části výroby u levného čínského OEM a na produktech to jde bohužel dost vidět a neméně věhlasný Seasonic zase provedl něco hrozného volbou nových ventilátorů pro svoje jinak atraktivní řady.

Pavel Urbánek: Nejdříve jsem nechtěl psát nic o škoditeli roku, respektive bych opakoval mnohokrát řečené – jak velká vývojářská studia a vydavatelé AAA her nehledí na nic a vydávají hry ve stavu alfa verze jako finální produkt a normální obsah prodávají navíc jako DLC atd.

Já jsem frameratový nácek a když mi studia v roce 2014 tvrdí, že 30 fps je dostatečně plynulé na práci, nedej bože na hry, tak se mi otvírá nůž v kapse. Zde apeluji na ostatní, neslevujte ze svých požadavků a stabilních 60 fps berte jako rozumný základ. Cokoliv méně je bída a utrpení. Za cenu snížení detailů (často stěží poznatelných) můžete získat významně plynulejší zážitek! A hru se tak ve výsledku užijete více, než se vším na Ultra a fps, které padá ke 20.

Rok 2014 očima redaktorů českých HW magazínů
i Zdroj: PCTuning.cz

Jirka Souček: Každý, kdo prohlásil, že 30 FPS je (přinejmenším pro herní grafiku) lepších než 60 FPS.

Lukáš Václavík: Škoditelem roku je u mě maďarský premiér Viktor Orbán a jeho vláda, která chtěla prosadit zdanění internetu. Tedy to, že by operátoři museli státu platit za přenesené gigabajty, což by se samozřejmě projevilo v cenách pro spotřebitele. Zákon nakonec po vlně protestů zrušili, ale Orbán už v minulosti podobné hlouposti prosadil a nejspíš má pitomých nápadů plný šuplík.

Adam Vágner: Kdybych to bral z pohledu člověka, který chce pořídit počítač, jednoznačně ČNB, která svými „prorůstovými“ opatřeními českým recenzentům tak trochu pokřivila podmínky pro hodnocení produktů – zatímco v zahraniční se radovali, jak něco zlevňuje, u nás jsme mohli kolikrát zjistit, že je to naopak dražší než před časem (a v lepším případě aspoň to, že se s cenami neděje vůbec nic).

A ještě z jedné věci jsem otrávený, a to je Intel a jeho permanentní šetření na linkách PCIe u levnějších procesorů (a teď už dokonce i u levných desktopových procesorů pro špičkovou platformu LGA 2011-v3). Vysokorychlostních rozhraní přibývá rychlým tempem, a pokud člověk do slotu PCIe ×16 strčí grafiku, všechno ostatní visí na desce na pár zbývajících sdílených linkách. Pak aby jeden metodou pokus omyl zkoušel, co může do jakého slotu nebo konektoru strčit a nakombinovat tak, aby něco neběželo poloviční nebo ještě nižší rychlostí. Když jsem u Intelu, zbývá zmínit obligátní vytvrdnutí vyšší střední třídy na čtyřech jádrech (o dvou v nižší třídě nemluvě). Kašlu na nižší spotřebu, lepší integrované grafiky, nové instrukce, chci vyšší hrubý výkon ve stávajících aplikacích, které používám a ne, ten stávající mi pořád nestačí, když u toho musím sedět a čekat, než se něco stane.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama