DOD, Mio a TrueCam: Tři autokamery s perfektním obrazem | Kapitola 2
Seznam kapitol
Nedávno jsme dostali nabídku na otestování highendové autokamery a zároveň novinky společnosti DOD. Tato značka není u nás v segmentu autokamer až tak známá, ale vzhledem k jejím kvalitám stojí za to si ji představit. Spolu s ní se podíváme na další modely z vyšší třídy – A7 od TrueCam a MiVue 586 Touch od Mio.
Společnost DOD je taiwanská společnost s mnoha lety zkušeností a díky tomu může potencionálním zákazníkům nabídnout to nejlepší co se optiky týče, dodává vlastní precizně zpracovaný software a při výrobě používá jen kvalitní součástky.
Hned v úvodů mohu říct, že díky třem týdnům, během kterých jsem měl možnost tuto kameru testovat na ujetých 8000 km ani jednou neškobrtla a samovolně se nerestartovala, a to po tuto dobu běžela nepřetržitě, i když třeba auto stálo, což bylo pro mě něco nového a vlastně jde o jakýsi důkaz kvality, jelikož ani renomovaný výrobce jako je MIO se minimálně jednou za týden z nějakého důvodu restartoval či začal hlásit problémy s SD kartou.
O kvalitě svědčí i fakt, že jako jediná mi tato kamera šla ihned po zapnutí zapnout bez předchozího nabíjení, což také není u většiny modelů zvykem. Většina kamer této velikosti vydrží na baterii kolem 45 minut, a to nejsou vybavené GPS modulem. DOD vydrží s přehledem 60 minut běhu, což už je doba, která vystačí na detekci pohybu např. před nákupním střediskem. Takové MIO z dnešního testu vydrží kolem 15 minut běhu, což je při dostupném parkovacím režimu doslova směšné. Kamera by tedy musela být neustále v napájení, pak by ale nepoznala, že se má přepnout do parkovacího režimu a musel by se zapnout ručně, čímž ztrácí na pohodlnosti – totéž platí u aut, které mají zásuvku stále pod proudem.
Co se týká parametrů, tak nejzásadnějším bude senzor. Ten je dodáván společností Sony a konkrétně se jedná o EXMOR s technologií CMOS. Nahrávat dokáže v několika rozlišeních, ale tím nejpoužívanějším bude stejně FullHD, což je 1920 × 1080 px. Při něm údajně nabídne zorný úhel 140°, já se ale dopočítal k 90° a při fotografii (ta může být pro zajímavost až 12Mpix) je ještě menší.
Velkým lákadlem jistě bude světelnost f/1.6, díky které za spolupráce technologie WDR, jenž zlepšuje schopnosti za tmy, podává vynikající výsledky i při jízdě bez pouličního osvětlení.
Ona podává dobré výsledky všeobecně za všech situací, a to díky automatickému nastavení ISO i v průběhu nahrávání.
Vybavená je GPS, která umožnuje zobrazení souřadníc a rychlosti v záznamu a v případě povoleného spořiče displeje se na displeji zobrazuje aktuální rychlost. Nastavit si můžete i varování maximální rychlosti nebo časové varování např. po jedné, dvou nebo čtyřech hodinách jízdy.
Celek dotváří opravdu skvěle zpracovaný, přehledný a graficky příjemný software, který dovolí na záznam přidat i SPZ či jméno řidiče.a následně kameru uzamknout na PIN (např. pro firmy).
Detekce pohybu je dnes samozřejmostí, ale bohužel u všech testovaných kamer záznam začíná od momentu, kdy detekce zareaguje, ne dříve. U SOS nahrávek je tomu s určitým předstihem.
Vybavená je také LED osvětlením, které se v případě potřeby musí nacvakat v menu, nelze zapnout HW tlačítkem.
V balení jsou celkem dva držáky, jeden klasický s přísavkou a druhý s možností přilepení, což je dobré v případě, kdy střídáte vozy. Tzn. do svého vozu si ho nalepím a do jiných použiji přísavku. Pokud ale máte téměř kolmé sklo např. nějaká dodávka, je použití lepeného držáku téměř nemožné.
Kamera má téměř na každé straně nějaké tlačítko nebo zásuvku. Ze stran je přístup k SD kartě a HDMI konektoru (kabel ovšem v balení nehledejte). Z vrchu je USB konektor a AV OUT, vedle nich zapínací tlačítko a REC/PHOTO.
Kolem displeje je šestice tlačítek. Šipky nahoru a dolu pro pohyb v MENU, mezi nimi tlačítko pro SOS záznamy. Na druhé straně tlačítko pro Menu, pohyb mezi režimy a vypnutí/zapnutí mikrofonu, což lze i během nahrávání. Pro pořízení fotografie je třeba zvolit onen režim, zbylé dvě kamery v testu umí fotit i během nahrávání.