Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku | Kapitola 6
Seznam kapitol
V nedávném testu autokamer jsme chtěli prověřit populární čínský zázrak – G1W. Bohužel je natolik oblíbená, že se i při poměrně nízké ceně objevují její padělky (na který jsme narazili i my). Dnes už otestujeme i originál (a předem prozradím, že stojí za to). Kromě ní vás čekají i produkty značek Genius, MIO, TrueCam a Holux.
S touto kamerou jsem měl už od počátku problémy. Zmatené je už jen samotné ovládání – vedle displeje máte čtyři tlačítka a nahoře další tři a často se mi stalo, že jsem zmáčknul jiné a musel začít od začátku přes nepřehledné menu vyžadující ve dvou případech i manuál.
Problém jsem měl i s nabíječkou, kdy bylo zapotřebí použít originální, ač parametrově byly stejné, ale i ta později přestala fungovat – praskla v ní pojistka. Kamera teda měla asi vysoký odběr a další provoz jsem již neriskoval, takže se později budeme muset obejít bez nočního videa.
A do třetice se mi nelíbil držák, u kterého výrobce neměl ani trochu fantazie a použil obyčejný vídaný u těch nejlevnějších autokamer. Přitom cena této autokamery je na hranici 2500 Kč.
Rád bych přestal hanit, ale zpracování připomíná spíše pouťovou hračku nebo dárek k nákupu od Vietnamců. Stejně tak informovanost výrobce a podpora by mohla být na lepší úrovni. Kamera totiž nabízí vstup pro připojení GPS modulu, ale na stránkách výrobce žádný takový GPS modul najít nelze a nikde není k nalezení ani seznam kompatibilních modulů.
Co se týká parametrů, tak dnes již je standardem nahrávání v 1080p rozlišení, zde za pomoci 5Mpix snímače se světelností F2.0 a úhlem záběru 140°.
Problém jsem měl i s kartami, ale ten jsem následně pochopil po přečtení manuálu. Kamera podporuje karty MicroSDHC od velikosti 8 GB, takže se 2GB kartou uspějete jen v pramálo případech.
Moc o této kameře na internetu a u samotného výrobce není, informace o GPS jsem nenašel žádné. Z provozu mohu říci, že pokud se vám ji podaří nastavit do optimálního stavu, nabídne vám kvalitní záznam, ale následná obsluha je vždy za trest.