Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku | Kapitola 5

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

25. 6. 2014 05:00 23

Seznam kapitol

1. Co všechno potřebujete u autokamery? 2. DVR Camera Recorder G1W 3. Genius DVR-FHD568 4. MIO MiVue 538 5. TrueCam A5
6. Holux DVR M1 7. Záběry ze dne 8. Záběry z noci 9. Závěr

V nedávném testu autokamer jsme chtěli prověřit populární čínský zázrak – G1W. Bohužel je natolik oblíbená, že se i při poměrně nízké ceně objevují její padělky (na který jsme narazili i my). Dnes už otestujeme i originál (a předem prozradím, že stojí za to). Kromě ní vás čekají i produkty značek Genius, MIO, TrueCam a Holux.

Reklama

Česká společnost TrueCam přišla až v okamžiku, kdy se s kamerami roztrhl pytel. Momentálně má v nabídce dvě autokamery TrueCam A3 a dnes testovanou A5. Rozdíl mezi nimi je markantní už jen ve vzhledu samotném. Ale liší se výbavou, optikou a samozřejmě také cenou.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Dovolím si napsat pár slovíček o levnějším modelu A3, jehož cena se aktuálně pohybuje do jednoho tisíce korun. Těžko říct, kdo od koho kopíruje, ale takovéto balení používá na trhu více kamer včetně nedávno testovaného Gembirdu. Vzhledově se tedy jedná o malý placatý foťáček s nehezky vystouplou čočkou. Na první pohled nabízí vše, co člověk při běžné jízdě potřebuje. Musím ale hned upozornit na držák, jehož konstrukci znám z několika navigací a levných držáků telefonů. Má na sobě dva klouby zajištěné pomocí šroubů a ozubených „koleček“. Takovýto systém je, zdá se funkční, ale jakmile ho utáhnete a druhý den bude v autě pařák, tak šrouby povolí a stále dokola. Dotahovat příliš velkou silou přitom nejde, protože se jedná pouze o matku vloženou do plastu.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Dnes testovaná kamera má držák jen s jedním takovýmto kloubem a i ten po čase povolil. Na druhou stranu má skvěle řešené připojení kamery k napájení, které je vedené přes držák a po zacvaknutí se kamera začne automaticky nabíjet. Pokud nechcete používat přísavku, můžete kameru na sklo nalepit pomocí klipu s 3M páskou.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Držák samotný velký není a nabízí možnosti natočení kamery ve všech směrech. Na rozměrech nabude po připojení externího GPS modulu, což je podle mě u již takto velké kamery poněkud nešťastné řešení. Pro zajímavost jsem jej zkoušel připojit do PC, ale tam se nijak nehlásil. Onen GPS modul má na sobě mřížku, o níž jsem si myslel, že ukrývá reproduktor a po připojení půjde zvuk z něj místo z repráčku v kameře.

Netrefil jsem, v modulu pod touto mřížkou nic není. Jedná se jen o stejné tělo a v případě, že máte zájem, můžete si zakoupit GPS modul navíc s detekcí stacionárních či úsekových radarů a s oním repráčkem. Jeho cena se pohybuje okolo 750 Kč. Jak je to ale s detekcí oproti profesionálním radarům říct nemohu. Pokud ale modul seženu, napíši o tom alespoň novinku.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Funkčně se tedy jedná o vybavenou kameru, ale u detekce pohybu mě mrzelo, že reaguje pouze na pohyb ve scéně, nikoliv na otřesy. Citlivá každopádně byla.

Navolit si můžete také jméno řidiče či registrační značku, která bude vsunutá do záznamu. Navolit lze ale jen jedno číslo, nikoliv udělat databázi více jmen řidičů a následné změny dle aktuálního řidiče.

Další specialitou jsou pak výměnné polarizační filtry či UV filtry, jenž jsou k dokoupení za 540/250 Kč.

Poslední várka autokamer i s G1W – luxusem za tisícovku
i Zdroj: PCTuning.cz

Ovládání kamery je intuitivní, a to i v noci díky nerušícímu avšak vypínatelnému osvětlení tlačítek. Co ale vypnout nelze a přitom ruší, jsou diody indikující zapnutí a natáčení. Co se týká provozu, tak se občas stalo, že se kamera nechtěla propojit s počítačem a v natočených záběrech drnčel nejspíše držák.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama