Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší? | Kapitola 4

Daniel Wojtěch

Daniel Wojtěch

30. 1. 2014 12:00 18

Seznam kapitol

1. Které kamerky testujeme? 2. Cel-Tec E07 3. Prestigio RoadRunner 530A5 4. MIO MiVue 388
5. Cel-Tec CD50F 6. Záběry ze dne 7. Záběry z noci 8. Závěr

Navážeme na minulý test, který zahrnoval spíše levné modely v cenové relaci od jednoho tisíce korun do celkem přijatelných 3000 korun. Dnes se podíváme na kousky i jednou tak drahé a prověříme i kameru navrženou pro potřeby policie. Nejenom nás určitě zajímalo, zda se vyplatí.

Reklama

Poslední kamerkou společnosti MIO, kterou jsme měli v testu byl model 358, jenž je zlatou střední cestou v sortimentu této značky. Jeho vybavenějším bratříčkem je dnes testovaný model 388 nabízející navíc GPS, trochu jiný tvar a držák.

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz

I obsahem balení se maličko liší díky přidané 8GB paměťové kartě s Class 10. Tím pádem se jedná o jednu z nejrychlejších karet a při zápisu by vás určitě brzdit neměla. Já v těchto autokamerkách používám karty třídy 6, i pomalejší třída 4 byla vždy bez problému. Co si budeme namlouvat, zase tak náročné zařízení to není.

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz

Když budete kamerku potřebovat sundat ze skla, není problém ji z držáku jednoduše vytáhnout bez nutnosti odlepování přísavky. Prvních pár sundání jde ale ztuha, takže vám v ruce často zůstane i přísavka :). Nedokážu posoudit, který držák je z hlediska praktičnosti lepší, jestli tento a nebo ten dodávaný k modelu 358. Na obou se mi líbí ta jednoduchost, ale zároveň je problém kameru umístit třeba na sklo kamionu.

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz

Malým zklamáním pro mě bylo tlačítko OK, které ne moc dobře reagovalo na stisk, někdy se to podařilo až na podruhé nebo napotřetí, ale časem si sedlo a vše bylo jak má.

Autokamery v testu: Znamená dražší automaticky lepší?
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak jsem se již zmínil o pár řádků výše, tak díky této kamerce máme tu možnost vyzkoušet si GPS. Máte možnost navolit si, zda chcete prezentovat rychlost a souřadnice polohy ve videu a nebo se jen zapíšou do logu a ten následně rozluští na to určený program. Osobně bych vždy volil zobrazování ve videu. Dalším bonusem této kamerky je schopnost upozorňovat na radary, jejichž databáze se dá vždy jednoduše aktualizovat přes stažený a nahraný RAW soubor do rootu karty.

Poznatky z provozu

Co se týká výdrže při zapnutém LCD a GPS, tak ta se v pohybuje pod 1 hodinu, okolo 45 min. To se dalo i očekávat, když oproti modelu 358 přibyla výbava, přičemž kapacita baterie zůstala zachovaná (470mAh)

Jeden čtyřminutový záběr zabere na kartě zhruba 420 MB místa.

Pochvalu bych měl určitě k hezky řešenému emergency modu, který ukládá záznamy do zvláštní složky a tím pádem je vše přehlednější. Výtku mám k detekci pohybu, která není tak citlivá, jak bych si představoval a navíc reaguje jen na pohyb a nikoliv otřes. Jinak je detekce řešená zajímavě, protože kamerka nahrává vlastně pořád a v případě, že se něco v okolí pohne, tak vám poskytne záběr deset sekund před pohybem a poté nahrává ještě chvíli po zklidnění situace.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama