Hlavní stránka Hardware Ostatní HD kamera do auta – mějte důkaz o jízdě za pár korun
HD kamera do auta – mějte důkaz o jízdě za pár korun
autor: Martin Simandl , publikováno 16.6.2011
HD kamera do auta – mějte důkaz o jízdě za pár korun

Jedete si v levém pruhu, předjede vás ňouma zprava a zabrzdí. V souvislosti s několika nedávnými případy silničního pirátství vzrostla poptávka po kamerách do auta. Nahrávají dopravní situaci a pomáhají prokázat, na čí straně je pravda. Několik takových kamer jsme se otestovali a dnes vám přinášíme hodnocení jedné z nejlepších.


Tato kamera se povedla. Jediná nectnost je ovládání, na které si lze ovšem rychle zvyknout a po prvotním zkoušení vám nebude činit potíže. Vybavení a funkce přesně odpovídají účelu kamery, takže si zbytečně nepřiplácíte za nepotřebné funkce. A pokud už nějakou tu funkci navíc najdete, jde jen o využití již přítomných komponent.

Jak jsem zmiňoval na začátku, měl jsem možnost porovnat několik různých kamer určených do auta a s různou výbavou. Například noční IR přisvětlování (8 IR LED okolo objektivu) u jiného modelu nemělo prakticky význam. Přisvětlení bylo o několik řádů slabší než vaše autoreflektory a nedovedu si představit situaci, kdy by se dalo reálně využít. Navíc snižovalo dobu fungování na baterii. Také jsem se setkal s režimem zapínání nahrávání při detekci pohybu, ale ani to bych neviděl jako přínos. Přeci jen nějakou dobu trvala aktivace a je možné, že právě těch par zlomků vteřin by bylo rozhodujících. V noci s touto funkcí nešlo nahrát nic, protože světla protijedoucího auta představovala jen malou změnu obrazu pro aktivaci, a několikrát se mi i stalo, že kusy záznamu bez zjevného důvodu chyběly.

Pokud to tedy shrnu – výborný obraz, vynikající držák a všechny funkce, co jsou zapotřebí. To je stručná charakteristika této kamery. Vřele bych ji doporučil každému, kdo se nechce smířit s pirátským chováním některých řidičů na silnici. Nebo těm, kteří nečekají, až se stane nehoda, ale jsou na ní vždy maximálně připraveni.

WaveRF DVC105

Klady Zápory
+ poměr cena/výkon - horší ergonomie
+ velmi dobrý obraz záznamu - tichá zvuková signalizace
+ vynikající držák - chybí pouzdro na kameru
+ robustní a kompaktní provedení  
+ množství funkcí  
+ kapacita baterie  
+ dálkové ovládání  

 

 
WaveRF DVC105 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>
 

 

Kameru WaveRF DVC105 do ČR dováží a dodává společnost i4wifi a.s.

HD kamera do auta – mějte důkaz o jízdě za pár korun


Tagy: DVC105  WaveRF  auto  kamera  záznam  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.6.2011 05:59:43   213.160.165.xxx 68
Škoda, že tá recenzia nevyšla tak 2 týždne dozadu. Mali sme zraz 323f klubu a vytrápil som sa s klasickou veľkou neforemnou video kamerou..
Niečo podobne jednoúčelové a jednoduché mám v pléne kúpiť už dlhšiu dobu, kamerka vypadá celkom šikovne. Cena sa mi zdá byť trošku prestrelená, ak by to stále povedzme 50 eur s DPH tak nieje o čom. Kladne tiež hodnotím nápad s nabíjačkou a dvojicou malých usb konektorov. Na jeden sa napojí kamera a na druhý sa dá napojiť mobil s navigáciou. To sa im vážne podarilo
Existuje aj jednoduchšia alternatíva, plánuje autor recenzie pridať aa otestovať aj ďalšie kamery
Ď...
Sharker
16.6.2011 06:29:30   46.135.45.xxx 815
Za tu cenu teda nic moc. Rozhodne bych cekal zabudovane LCD. Na ebayi se pohybuje za cenu kolem 60usd ale i tak mi to prijde dost. Dost se asi priplaci za ono zbytecne dalkove ovladani.
(Nahravani by melo samo sepnout po pripojeni na zdroj.)
Ja si pro sebe vcera objednal za necelych 600kc (34usd) kameru od cinanu. Ta ma LCD primo zabudovano sobe i HD obraz slibuje. Ten sice bude urcite interpolovan jak je tomu zvykem ale na normalni rozliseni by mela byt na zaznam OK.
16.6.2011 06:57:20   46.149.115.xxx 233
Můžete mi prosím vysvětlit, jaký vidíte smysl v zabudovaném LCD ? Tedy proč si připlácet za zbytečný displej, když můžu mít zbytečné dálkové ovládání.
16.6.2011 08:10:06   85.70.129.xxx 193
protože na tom LCD je vidět nejen nastavení kamery, ale i rovnou se da na mistě přehrát nehoda dopravnímu policistovy
http://www.mironet.cz/dvr-kamera-do-auta-vyklopna--dvn89+dp137420/
16.6.2011 07:01:14   217.75.82.xxx 61
keby mala display tak by nebola taka mala. ja by som ocenil prave este mensiu. A ten uchyt na sklo....nieje to nejake pomerne rozmerne? Imho by slo vyrobit aj cosi subtilnejsie a pritom rovnako pevne.
16.6.2011 16:50:22   46.135.109.xxx 10
Male kamerky existuji.
Doma mam klon MD-80. Dalsi velmi zajimava je keyring spy camera #11. Ta umi pekne 720P a po vymene firmware nataci i smycku.
16.6.2011 06:27:31   88.101.237.xxx 120
skoda mizerneho nocniho rezimu, kde neni videt temer nic...
16.6.2011 07:05:11   217.75.82.xxx 60
v prvom rade ma testovacie vozidlo dost na CENZURA svetla
16.6.2011 06:59:24   85.70.225.xxx 84
si představuji tak max. do 500,-. A myslím, že nebudu sám...
16.6.2011 07:01:06   85.70.216.xxx 1227
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)
16.6.2011 07:11:58   90.177.211.xxx 61
Včem je to nelegální?
16.6.2011 07:15:25   46.149.115.xxx 146
Pokud bude soudce podplacený retard, tak samozřejmě ano, ale jinak je samozřejmě velká pravděpodobnost, že Vám takový záznam pomůže - rozhodně neuškodí
16.6.2011 08:54:36   81.90.161.xxx 293
V tomto s tebou naprosto nesouhlasím. Před necelým rokem peleton cyklistů v protisměru srazil motocyklistu. Ihned se rozběhla klasická mediální kampaň o šíleném motorkáři:
http://www.ahaonline.cz/clanek/sport /48865/jatka-na-ceskem-poharu-7-zranenych-cyklisty-kosil-motorkar.html
Kdyby ten kluk s sebou neměl kameru a nenatočil tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=hfDBgDn9Zfk
tak přišel o papíry, zaplatil všem škodu a šel bručet na pěkně dlouho!!! v tomto případě je ale všechno podplacené, protože "spartaaaaa" takže nejsou ani viníci
16.6.2011 09:27:23   109.239.78.xxx 189
Citace:
Zabte ho zmrda
, no to je síla, každopádně to potvrzuje co si o cyklistech myslím, a že střet s nimi připadá v úvahu jedině v autě.
16.6.2011 10:41:57   82.113.51.xxx 263
Za to může organizátor závodu, je naprosto nesmyslné, pořádat nějaký větší závod a přitom neuzavřit silnice.
16.6.2011 07:38:03   89.31.10.xxx 181
Ptal jsem se na to kamaráda policajta a takovýto video záznam je u případného soudu považován za NEPŘÍMÝ důkaz.

Sice nechápu, co je na tom nepřímého, ale ok. Asi to, že není přímo vidět, že v tom daném okamžiku vozidlo řídí ten konkrétní člověk. Ale i tak bych si takovou kameru do auta pořídil hnedka (mít auto).
16.6.2011 07:44:48   212.24.151.xxx 166
15degren napsal:
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)


Děláš chytráka nebo to myslíš vážně? Proč by soud neměl brát záznam z kamery jako nelegální, natáčíš ve svém autě a svojí cestu..... Pokud před tebou pak někdo poruší pravidla provozu a způsobí nehodu nevidím důvod proč by to nemohlo být použito jako důkaz ....
16.6.2011 07:48:45   62.129.54.xxx 110
Bych si pouze dovolil píchnout jednu pidihnidu: U použitého objektivu se nejedná o zkreslení "poduškové" anóbrž "soudkové".
16.6.2011 07:52:21   46.149.115.xxx 291
já bych teda v případě této kamery nepoužil ani jeden tento fotografický termín - prostě je to zkreslení jaxviňa - spíš zprasení
16.6.2011 08:19:44   194.228.164.xxx 32
asi bych nejdrive vybiral tady: http://www.dealextreme.com/c/digital-cameras-411
4.8.2011 09:26:25   79.170.254.xxx 10
Jj. Nejlepší je, že jsem viděl některé kamery co tam prodávají, v prodeji i u nás a na DE je měli v přepočtu za 1500 a u nás je prodávali za 5500-6500
4.8.2011 10:56:05   79.170.254.xxx 00
http://www.dealextreme.com/p/5-0mp-cmos-720p-hd-digital-car-dvr-camcorder-w-wide-angle-tv-out-tf-remote-control-50101#open%20full%20view
Za těch 1900,- Kč co se to dá u nás sehnat, to není špatná cena. Na DX to vychází na 1500,- bez cla a bez daně.
16.6.2011 08:26:21   89.176.31.xxx 135
15degren napsal:
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)


Není legálně pořízený důkaz? Co je to za blábol??? Můžete svůj názor nějak vysvětlit? Jako důkaz je to u soudu naprosto perfektně použitelné.
16.6.2011 09:16:03   83.208.72.xxx 96
Otázka jestli se ten záznam nemusí prokazovat jako u záznamu kamer v obchodě. Tzn. vzít nezávislou komisi, která vezme kameru, pořídí s ní záznam někoho jinýho, pak se musí shodnout, že na základě toho druhýho pořízenýho záznamu můžou identifikovat danou osobu a až pak můžou identifikovat viníka.

Taky jset otázka, jestli není tato kamera brána jako narušení osobního soukromí, jelikož můžou být bez svolení zveřejněny záběry někoho jinýho (viz. aféry s street view ) atp. Dle mě to není tak jednoduchý jak se to tady lidem může zdát.
16.6.2011 09:24:17   109.239.78.xxx 123
Asi může být problém s vyvěšením na youtube, ale na to jim kašlu, pokud někdo jezdí jak prase, ať je vidět. A pokud omylem nafilmuji někoho 100km od plánované služební cesty, tak je to taky jeho problém.
16.6.2011 09:22:22   109.239.78.xxx 30
Osobně by mě zajímal třeba tahle http://www.alza.cz/gopro-hd-motorsports-hero-d183466.htm, měla by být lepší, ale nejsem si jistý zda je o tolik lepší za tu cenu. Každopádně kamera v autě je pomalu nutnost:-/
16.6.2011 09:44:50   89.102.133.xxx 71
15degren napsal:
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)


Ano muze vam u soudu pritizit, pokud ukazete pravdu na kamere, nekteri soudci si totiz mysli ze patent na pravdu maji jen oni
16.6.2011 10:03:23   93.99.208.xxx 196
Záznam z kamery nemůže figurovat jako hlavní důkazný materiál. Nahrávka z kamery sledující prostor který není ve vlastnictví vlastníka kamery, může být napadena pro narušování osobního soukromí a nepovolený sběr osobních dat. Místa podléhající pod soukromý majetek , ale sloužící jako služba (prodejny, kanceláře atd...) musí být označeny viditelnou značkou, že jsou pod dohledem nahrávacího zařízení. Toto vše platí, pokud je obraz zaznamenáván na úložiště s možností zpětného přehrání. Chvíly jsem v tom dělal. Při takovém soudu ale hlavně bude záležet na zdravém rozumu soudce, který sice neoznačí video jako důkaz, ale v hlavě mu "jistou" váhu dá.
16.6.2011 10:08:44   95.129.100.xxx 228
net.Xtreme napsal:
Citace:
Zabte ho zmrda
, no to je síla, každopádně to potvrzuje co si o cyklistech myslím, a že střet s nimi připadá v úvahu jedině v autě.


Ten pripad sem sledoval. Jel se zavod Ceskeho poharu a trat mela byt od poradatelu zabezpecena, byli tam i policajti a upozornovali protijedouci auta/motorky na projizdejci zavodniky. Bohuzel v dnesni dobe by mel byt poradan podobny zavod na plne uzavrene ceste. Reakce cyklistu byla prehnana uznavam a je mi to lito, nicmene nutno dodat ze tomu predchazelo nebezpecne a agresivni najizdeni jine skupiny motorkaru ze zadu do baliku cyklistu... 

Jen dodam, ze me je 26let, na kole najezdim rocne radove 5000 az 10 000 kilometru a moc dobre vim jak to na silnicich vypada. Sam ridicak mam a jezdim prakticky denne a zatim bez nehody.
Na kole me uz vytlacili i na rovne ceste bez jakehokoliv duvodu asi 10x, to nemluvim o neustalem nebezpecnem predjizdeni, troubeni, najizdeni, pribrzdovani... A s klidnym svedomim muzu rict, ze jezdim tesne u krajnice, prednost davam radeji i tam kde ji sam mam atd, vozim prilbu blikacky, reflexni pasky...
Nejhorsi jsou z vlastni zkusenosti majitele aut ktere jsou starsi 10ti let - ze by mentalita nizsi tridy a nebo mladi pitomci s cerstvym ridicakem ? S motorkari mam naopak dobre zkusenosti...

Je to proste jen o LIDECH, bud hovado jste a nebo nejste. Nic vic nic min.
16.6.2011 10:39:39   93.99.208.xxx 120
V celku souhlasim. Často sem jezdíval na kole, ale teď se bezesrandy bojim na něm někam jet.
Sám jako řidič auta motorkáře pouštim před sebe. Akceleraci mají vyšší, brzdnou dráhu delší. Je prostě lepší je mít před sebou. Z ciklistů mám ve městě akorát nervy a radši jedu kus pomaličku za nima (z čehož mají asi hrůzu i oni), než abych mu zkřížil cestu a udělal mu při odbočování do prava myšku.
16.6.2011 11:12:59   95.129.100.xxx 50
Ano vim o cem mluvis. Obcas za mnou jede auto dost dlouho i kdyz mu treba sam ukazuji, ze muze predjizdet, ale nevadi mi to, radeji 100x takovych opatrnych ridicu nez potkat jednoho ktery to do me napali...
16.6.2011 11:35:35   81.90.161.xxx 151
Agresivní najíždění jiné skupiny ze zadu do balíku je formulace druhé strany (cyklistů). Faktem je, že pokud by poslední auto uzavírající peleton mělo nepřehlédnutelnou ceduli "probíhá cyklozávod, prosím nepředjíždět", asi by se motocyklisté chovali jinak. Možná by i otočili a jeli jinam. Ono ale to poslední auto jelo protizákoně a bránilo předjetí
http://www.youtube.com/watch?v=xOZTUQ2S5GQ&feature=related
Selhali organizátoři (mizerné zajištění, šetření na nesprávném místě...) a lidsky selhali i ti "závodníci" když nedokážou uznat chybu a uhradit tomu motocyklistovi škodu, kterou mi evidentně způsobili. O aroganci, ignoraci a protekcionalismu ze strany vyšetřovatelů ve prospěch Sparty se ani nebudu vyjadřovat...vše jen dokazuje, že kamery z této recenze jsou proti těmto protekčním spratkům víc než nezbytné!!!
16.6.2011 10:41:32   82.113.54.xxx 42
15degren napsal:
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)


Tak pokud na té kameře bude natočená vražda u sousedů, tak to jistě nebude legální, bo v soukromí cizích lidí si nemáš bez povolení co natáčet, ale venku, a veřejná komunikace obvykle nevede přes sousedovic obývák, tam žádné povolení k natáčení nepotřebuješ, takže takový záznam je perfektně legální.
16.6.2011 10:51:13   123.221.74.xxx 10
pekne, pridal bych se k tem co volaji po testu dalsich zarizeni. Osobne jsem si pred pul rokem koupil podobnou kamerku na motorku(ma byt na kolo) cili je navic nepromokava. byla asi za 1200Kc a obraz slusny, ikdyz na motorce se to vic klepe, nocni obraz taky slusny, ale nejvetsi problem ovladani, jednak se spatne mackaly cudliky a pak za denniho svetla nejsou led diody skoro videt, takze poznat ci uz nataci nebo ne proste neslo a tak jsem se ji zbavil. To bych pripadne zajemce o takovouhle vec chtel upozornit, ze je fakt hodne dulezity, tak signalizace, tady u teto to taky stoji zaprd.
16.6.2011 10:53:35   123.221.74.xxx 00
maedva napsal:

Je to proste jen o LIDECH, bud hovado jste a nebo nejste. Nic vic nic min.
presne tak, nechci rozdelovat na nejake skupiny, ale osobne jezdim na motorce a ridic automobilu (ti co na masine nikdy zjevne nesedeli) se domnivaji, ze morka je jako kolo, coz tedy neni a manevruje se na ni mnohem hur. Kazdopadne clovek musi jet rychleji nez ostatni, nebo se na nej vzdycky nejaky blbec tlaci. Kvuli tomu jsem si poridil podobnou kamerku, ale nesedela mi (viz muj jiny post)
16.6.2011 11:07:22   78.41.23.xxx 60
cursedslayer napsal:
Záznam z kamery nemůže figurovat jako hlavní důkazný materiál. Nahrávka z kamery sledující prostor který není ve vlastnictví vlastníka kamery, může být napadena pro narušování osobního soukromí a nepovolený sběr osobních dat. Místa podléhající pod soukromý majetek , ale sloužící jako služba (prodejny, kanceláře atd...) musí být označeny viditelnou značkou, že jsou pod dohledem nahrávacího zařízení. Toto vše platí, pokud je obraz zaznamenáván na úložiště s možností zpětného přehrání. Chvíly jsem v tom dělal. Při takovém soudu ale hlavně bude záležet na zdravém rozumu soudce, který sice neoznačí video jako důkaz, ale v hlavě mu "jistou" váhu dá.


Jako důkaz u soudu může sloužit cokoliv (především v trestu) co pomůže objasnit skutkový stav. Přísná pravidla jsou jen pro důkazy opatřované přímo orgány činnými v trestním řízení. Takže soud to klidně jako důkaz použije. (To samozřejmě neznamená, že pak nemůžeš dostat třeba pokutu od úřadu pro ochranu osobních údajů, nebo trest za neoprávněné nakládání s osobními údaji / prohrát nějaký spor na ochranu osobnosti).
16.6.2011 11:23:56   85.70.216.xxx 31
Egouš napsal:
15degren napsal:
Ještě bych si dovolil poukázat na to, že když tohle ukážete u soudu tak vás s tim vyhodí, nejni to legálně pořízený důkaz :-)


Děláš chytráka nebo to myslíš vážně? Proč by soud neměl brát záznam z kamery jako nelegální, natáčíš ve svém autě a svojí cestu..... Pokud před tebou pak někdo poruší pravidla provozu a způsobí nehodu nevidím důvod proč by to nemohlo být použito jako důkaz ....


Když mě napadl ukrajinec před domem a natočila ho moje kamera z mojeho auta, tak mi to stejně nepomohlo a na nemocenskej jsem byl zadarmo.
20.6.2011 06:34:43   85.70.225.xxx 10
Špatný právník nebo žádný právník?
16.6.2011 12:53:54   188.175.50.xxx 71
Pěkná reklama... ale tak z něčeho žít musíte
16.6.2011 13:06:40   213.220.211.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.6.2011 13:31:57   89.102.16.xxx 21
Takovy clanek jsem tady necekal, ale diky za nej. Jen vice takovychto clanku. IT nejsou jen pocitace
16.6.2011 14:00:27   89.176.31.xxx 21
Guzii napsal:
Otázka jestli se ten záznam nemusí prokazovat jako u záznamu kamer v obchodě. Tzn. vzít nezávislou komisi, která vezme kameru, pořídí s ní záznam někoho jinýho, pak se musí shodnout, že na základě toho druhýho pořízenýho záznamu můžou identifikovat danou osobu a až pak můžou identifikovat viníka.

Taky jset otázka, jestli není tato kamera brána jako narušení osobního soukromí, jelikož můžou být bez svolení zveřejněny záběry někoho jinýho (viz. aféry s street view ) atp. Dle mě to není tak jednoduchý jak se to tady lidem může zdát.
http://www.ahaonline.cz/clanek/trapasy/60129/pirat-trpisovsky-znovu-radil-na-d1-a-dostal-pres-usta.html bude usvědčeno.
1) záznam z vaší kamery je stejný důkaz jako každý jiný, protože za důkaz může sloužit cokoliv, co může objasnit skutečný průběh jednání případného pachatele

2) omezení shromaždování osobních údajů se na tento případ nevztahuje protože tady o žádné shromažďování osobních údajů nekde

3) jedná se o dokumentační činnost, takže z hlediska ochrany osobnosti se jedná o jednání pokryté zákonnou licencí

4) už ústavní soud opakovaně zdůraznil že elementární je princip proporcionality, když poměříte právo hajzla co vás nabořil na to abyste ho nenatočil při páchání protiprávního jednání s právem zraněných, hmotnými škodami a obecným požadavkem na bezpečnost a ochranu zdraví a majetku... já tedy pochybnosti nemám...

Jen houšť a větší kapky, čím víc nás to bude vozit, tím víc kriploidů a la >
16.6.2011 16:15:21   80.188.190.xxx 20
Misto toho staci obycejny drzak na predni sklo a PDA ( v mem pripade HTC ) posunout tak, aby cocka byla mimo drzak. Pak staci zapnout nahravani. Pouzivam to uz delsi dobu. A ma to i displej.
17.6.2011 05:36:34   90.183.103.xxx 93
Citace:
Jedete si v levém pruhu, předjede vás ňouma zprava a zabrzdí.

Je tu doslova hysterie kolem pirátů. Nelze se jich zastávat a ani to nechci. Uvědomuje si vůbec někdo že se jezdí vpravo a pokud se toho držíte neměl by nikdo mít šanci vás zprava předjet.
Ale víte co nakoupíme si kamery a budeme si jezdit bohorovně v levém pruhu a sr...t na předpisy a ostatní řidiče.
No, nejsem, alespoň smyslím, omezenec a je mi jasné že účelem článku není rozbor situace na našich cestách ale recenze, řekl bych, šikovného udělátka, které se může hodit. Ovšem úvodník bych rád uvedl na pravou míru.
Ňouma jezdí vlevo tak, že se dá předjet z prava, ale jen totální magor to udělá a z prava jej předjede. Vybrždění, to už je psyho na kazajku.
K záznamu jakožto důkaznímu materálu u soudu. Nevím jaká je praxe,ale je to digitální záznam. Soudy údajně digitálně pořízené záznamy nepřipouští z důvodu že jdou snadno pozměnit.
17.6.2011 18:38:04   213.29.199.xxx 40
Ono je také ježdění vlevo mimo město na dálnici, bez přepuštění místa rychleji jedoucímu, dopravní přestupek, ať jede jak chce rychle.
17.6.2011 07:58:47   194.213.43.xxx 72
Já bych tohle v autě nechtěl. Vycházím z článku, který vyšel cca měsíc po řádění toho 2222 piráta, což bylo někdy o Vánocích a tam byl rozhovor s pěti právníky a čtyři z nich říkali, že tenhle záznam stejně nelze použít a pokud není právník úplně neschopnej, že vám kvůli tomu ještě zavaří a vy za to budete cálovat. Jen jeden říkal, že by si to do auta sice taky nedal, protože je to jenom takový placebo pro falešný bezpečí, ale že hodně záleží na soudci. Že některý k tomu může vzít ohled i když to nezařadí jako důkaz...
22.6.2011 09:30:29   78.128.161.xxx 40
Citace:
HD kamera do auta – mějte důkaz o jízdě za pár korun

A proč dokazovat, že jízda byla za pár korun? :p To mi přopomíná nápis na jednom časopise: "Otáčkoměr pro modeláře s displejem" 

Abych byl ale fér, tak mě nenapadá rozumný způsob jak titulek opravit...
4.8.2011 09:44:11   79.170.254.xxx 00
Mějte za pár korun, důkaz o jízdě. Ne? Nebo. Mějte důkaz o jízdě, za pár korun.
7.7.2011 19:40:06   77.95.44.xxx 21
To: Plukovnik_PU
aktualizujte si svoje informace, podobný případ už řešil i ombudsman a rozhodl následovně :

sice platí zákon o ochraně osobních údajů. Ten však připouští výjimku a říká, že souhlas zachyceného člověka není potřeba, pokud je to nezbytné pro ochranu práv dotčeného člověka, tedy toho, kdo nahrávku pořídil.

"Ochrana osobnosti je na straně jedné a požadavek na řádné projednání přestupku na straně druhé. Obojí je potřeba vzít do úvahy.....," píše v odůvodnění veřejný ochránce práv Pavel Varvařovský.

Ministerstvo vnitra už sezvalo na poradu zástupce krajských úředníků, kteří řeší přestupky, a o stanovisku ombudsmana jim dalo vědět. Je tedy pravděpodobné, že úředníci už budou důkazy posuzovat na základě stanoviska veřejného ochránce práv.
27.8.2011 08:31:23   94.142.237.xxx 10
Jak je to s tím ukládáním videa?

"Zprvu se mi stalo, že jsem kameru natvrdo vypnul a záznam se neuložil."

"Nahrané video ukládá po dvouminutových úsecích a ty mají v HD rozlišení velikost okolo 155 MB."

Nebo již uložené soubory kamera při vypínání smaže? (Když nebude mít baterii, tak to snad nestihne, ne?)

Jak by se chovala, kdyby se vyndal akumulátor? Fungovala by při připojeném kabelu s napájením?

P.S. Stačí mi nahrávat při nastartovaném motoru, a ruční vypínání je pěkně otravné a zdržující.
3.1.2012 19:44:34   93.99.183.xxx 00
Docela by mě zajímalo, co maj znamenat ty světelný záblesky na videu. Zprvu mi to přišlo jako oslnění sluncem, ale to svítilo po celou dobu stejně a auto jelo rovně, takže to dělá tak kamera jen tak sama od sebe, že na sekundu skoro neni vidět? Docela to ruší...
21.2.2012 22:53:15   89.102.220.xxx 01
Zde je vyjádření tiskového oddělení MVČr o použití záznamu jako důkazního materiálu.
http://www.autokamery-pardubice.cz/faq
9.7.2013 00:09:15   77.236.199.xxx 10
Ahoj. Rád bych také přispěl troškou do mlýna. Pořídil jsem si tuto http://www.mini-kamera.cz/kategorie/1-md80-hd-720p.html HD kameru a musím říct, že s tím dodávaným příslušenstvím jde opravdu o celkem kvalitní kousek. Dá se říci, že to je až skoro konkurence k mini kamerám Gopro a podobným, akorát mnohem levnější. Dá se k tomu dokoupit i vodotěsné pouzdro, tak by se s tim dalo i čistě teoreticky potápět. Tuto mini kamerku musím fakt doporučit, protože mě slouží zatím dobře...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

89 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 38.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.