Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš
Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš
autor: Miroslav Jindra , publikováno 8.9.2006
Seznam kapitol
1. Dojmy a první pohled
2. Konstrukční detaily
3. Montáž a chlazení, závěr
Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Dnes mám na "pitevním stole" další kus z těžkotonážní rodinky Chiefteců. Na první pohled mě zaujal jeho zcela klasický design, takže jsem neváhal a přináším jeho recenzi. Po příchodu middletowerů miditowery skoro vymřely, aniž by k tomu byl nějaký racionální důvod. Dnes má drtivá většina počítačů jednu multi-mechaniku a miditower je tak bohatě postačující velikost.


Bočnice jsou přišroubovány obyčejnými šroubky a nenajdete ani chieftecovský otevírací mechanismus - jen prosté madlo.

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Plech pod deskou tvoří celou zadní stěnu a drží i konstrukci šasi. Zdroj je umístěný dostatečně vysoko nad základní deskou, takže nebudete mít problém ani s většími chladiči.

Uchycení karet

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Přídavné karty uchytíte jednou sponou - systém z LBX/LCX série. Jednoduché, ale velice funkční. Okolí PCI karet a bočnic má také stínění (EMI shield).

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Zadní otvor na větrák má velikost 92mm a šestiúhelníkový tvar - co to ten Chieftec popadlo za módu? Přední větrák může být 80 mm až 120 mm. Velikost otvorů perforace je všude v pořádku.

Pokud potřebujete podporu dlouhých PCI karet, pak máte také možnost. Vpředu zůstane možnost osadit pouze 80 mm větrák do plastového boxu který je současně i držákem karet.

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Pravá bočnice je perforovaná nad procesorem a nad grafikou a připravená k montáži 92 mm ventilátorů. Perforace je vyboulená a dostatečně velká.

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Instalace komponent byla bez problémů. Závity jsou dobře prořezané, o nic jsem se nepořezal a za pár minut bylo došroubováno.

Provoz a výsledky testu

Po zapnutí mě čekalo trošku nemilé překvapení v podobě vibrací plechu. Na vině byl klasicky mírně vrnící disk Hitachi a hlavně čelo testovaného šasi. Zkusil jsem s košíkem trošku laborovat, více přitlačit jeho úchytky, ale pomohlo až mírné povolení šroubků disku. Disk je i tak zapasován mezi přítlačné plíšky a velmi pevně drží. Pak se celá sestava uklidnila a vibrace prakticky zmizely. Když jsem posléze zkoušel ještě WD 80 JB, tak jsem už žádné nezaznamenal.

Chladící výkon Chieftecu není špatný, procesor i grafiku v něm určitě neuvaříte. Zajímala mě jako obvykle hlavně teplota disku. Použité Hitachi T7K250 160 GB v kombinaci s nainstalovaným zadním větrákem bylo chlazeno přes boční perforaci větráku proudem vstupujícího vzduchu. Drobné nasávání vzduchu jsem také zaznamenal přes čelo šasi. Teplota disku se na "volnoběh" ustálila na 34°C a při zátěži stoupla na 38°C. Na skvělé chladící schopnosti AOpenu H600C tedy nemá, protože ten dosáhl stejných teplot i při okolní teplotě 27°C vs. 22°C u Chieftecu. Je ovšem třeba si uvědomit, že AOpen stojí dnes kolem 4000 Kč. Výsledek ale ani tak není pro Chieftec špatný. Teplota pod 40°C je bez problémů přijatelná a životnost disku zkracovat nebude. Zvláštní bylo, že teplota v zátěži se držela na 38°C i po zapojení jednoho bočního větráku na 1500 otáček.

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Tip: Zajímavé je, že po zalepení horní díry na bočnici se zvětšil tok vzduchu v bedně a dosáhl jsem o stupeň lepších teplot.

Závěr

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš

Co říci závěrem? Chieftec BG-02 je určitě dobré šasi. Svojí cenou okolo 2000 Kč i provedením patří do lepší střední třídy. Jako mínus jsem našel horší tvary otvorů na ventilátory, které omezují průchodnost vzduchu, absenci chieftecoského rychlo-patentu na otevírání bočnice a potenciálně možné vibrace od disku. Určitě ho ale budete mít rádi za chladící schopnosti, dostatek prostoru uvnitř, relativně nízkou cenu. Pokud odpovídá vašemu vkusu, připočtěte si ještě velice dobrý design a hrdé vzezření.

Hodnocení

7,7/10

  • + slušná konstrukce, rychloupínák karet, dobrý vzhled,
  • - podivné mřížky větráků, k odstranění bočnice je třeba šroubovák, riziko vibrací

Odkaz na výrobce: http://www.chieftec.com/

Článek vznikl ve spolupráci ze serverem http://ventum.net

Chieftec BG-02B-B-SL aneb klasiku ničím nenahradíš
Za zapůjčení děkuji firmě 100Mega Distribution s.r.o



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.9.2006 16:25:24   62.47.21.xxx 2522
Mam tuto skrinku (teda podobnu, celo je ine, ale vnutorne rovnaka), a jediny problem je s tymi dvoma diskami v kosi. Boli na seba tak nalepene, ze sa takpovediac "zohrievali navzajom". Velmi zle pre disky, z dlhodobeho hladiska...

Ak niekto potrebuje dat 2 disky, a nepotrebuje zaroven 2 pozicie pre floppy-mechaniky, vrele odporucam vyrovnat tie dosadacie plechove uchytky (take tie "usi"), a jeden disk namontovar "hore nohami" (plosakom nahor). Takto vznikne medzi diskami asi 2cm priestor, a tiez asi 2cm medzi hornym diskom, a floppynou. To uz potom staci na rozumne chladenie diskov, najma ked sa na bocnicu hodi spomaleny 8cm vetrak...

Ale namontovat fakt dva disky prakticky polozene na seba, to by som sa neodvazil. Na to mam moje disky privelmi rad. A este radsej data ktore su na nich! :-)
8.9.2006 16:37:55   89.102.1.xxx 2119
Zdravim, to je samozrejme pravda a plati to celkem obecne. Pak je urcite lepsi, kdyz je ventilator PRED kosem s diskama a vzduch proudi pres ne (je potreba dobre upravit kabely). 2 Disky nalepeny na sebe nejsou nikdy uplne idealni reseni. Ovsem vzhledem k tomu, ze tuhle bednu bych doporucil pro mirne nadstandarni PC - kam taky cenove a vlastnostmi patri (zadny high-end) -, tedy do tridy, kde je obvykle pouzit 1 disk, tak nepovazuju tuhle "vlastnost" za nijak zavaznou chybu. Nekomu by zase vic pozic na disky mohlo zavazet pri pouziti hodne dlouhych karet a vnitrek se nafouknout neda.
8.9.2006 18:56:53   86.49.84.xxx 2120
Vzhledem k dnešním cenám disků bych se nedivil,
kdyby i v takhle levný skříni byly disky dva -
elegantní zálohování....
Matyáš
8.9.2006 16:48:21   88.101.44.xxx 2519
myslim ze na testovani skrini a chladicu vubec by jste meli mit nejakou ustalenou sestavu protoze takle to celkem o nicem nevypovida, testovat v kazde skrini jine komonenty a pak prezentovat namerene vysledky je celkem zbytecna prace protoze stejne si ctenar vy vysledku nemuze udelat obrazek o tom ktera je lepsi protoze jednoduse nema relevantni srovnani, stejne tak by se hodilo pouzivat ustaleny ventilatory pro kazdy otvor ve skrini (prosim vas nemyslim cpat 80mm ventilator do 120mm otvoru a naopak ale jeden vyclenit pro kazdy rozmer) protoze kazdy ma jiny prutok a tim padem jine chladici schopnosti coz se opet muze projevim v zaverecnem srovnani to je muj nazor sem zvedavej na odpoved
8.9.2006 17:07:18   147.32.104.xxx 2020
hlavne by to chtelo, aby ses naucil psat carky ve vetach, takhle je to hroznej mrdnik :-)
jinak s tim obtiznym porovnanim ruznych sestav celkem souhlasim, ale ono to asi neni zas tak jednoduchy
8.9.2006 17:21:27   89.102.1.xxx 2021
Bylo by to urcite fajn. Takhle to vypovida alespon orientacne o moznostech. Kdyz mi v jedne bedne vylezl disk na 49°C, tak jsem o ni nic hezkeho nepsal. Delat to tak jak si predstavujes, je naprostro idealni a opravdu bych k tomu casem rad dospel. Chtelo by to taky klimatizovanou mistnost se stalou teplotou a tak...
8.9.2006 19:11:31   88.101.44.xxx 1818
klimatizovanou mistnoust nepotrebujete staci si ty teploty odecist
9.9.2006 08:27:15   88.101.44.xxx 1718
jo a jeste by me zajimalo co mas za zdroj resp. proti Chieftec zdrojum, podle me sou to jedny z nejlespich
9.9.2006 08:28:31   88.101.44.xxx 2119
pardon to patri o comment niz
8.9.2006 17:19:12   62.129.39.xxx 2040
no to mě poser ještě jednou case za 2000kč
vy ste se zbláznily to mám tisíckrát lepší case i s lepším zdrojem no fuj s vama
ani dysplej to nemá ani fireware
8.9.2006 17:22:18   89.102.1.xxx 2719
A muzu prosim vedet jako mate case?
9.9.2006 08:25:18   88.101.44.xxx 1819
a taky by me zajimalo kolik ti je, podle me peknou case nedelaji jen tuny neonu, LCD displayu a plexisklo misto bocnice ale to je asi kazdyho vec...
9.9.2006 13:33:29   89.102.1.xxx 2021
Taky me jeste napadlo, kolikrat kdo vyuzije fireware. Mam ho na bedne taky a nepouzil jsem ho ani jednou. Kdyz nekdo dela vic s videem, tak muze sahnout po BG-01, ktera fireware ma.
8.9.2006 17:38:30   88.100.108.xxx 1821
Musim souhlasit ,ze to neni pekna skrin ,ale sou i mnohem horsi(treba eurocase) a kazdej ma jinej vkus. V teto skrini by me vadily ty pozice na HDD-sam mam 3disky a tady by jim nebylo asi moc dobre. Chtel bych videt jak ten vetrak u disku profoukne ten plech.
8.9.2006 17:27:15   213.29.14.xxx 1919
Vim že je to docela mimo mísu ale nemáte někdo case JetMaster Jr.-BS (Black Steel Case/ Silver Jet)?Jinka dobrej článek!
8.9.2006 17:35:26   213.220.212.xxx 2018
no já mám taky Chieftec konkrétně LBX 03..musím uznat že chladící výkon je excelentní(3x92mm za HDD,2x92mm na CPU&GK a 1x120mm vzadu)ale mám i výhrady:stejně jako autorovi mi mé dva 200GB WD HDD dost nepříjemně vibrovali celou skříní..chtělo to trošku trpělivosti a hodně šoupání aby ztichli..dále pak rezonují občas dvířka(nevypozoroval jsem co to způsobuje)a poslední výtka:nevím jestli to byla chyba v továrně nebo u prodejce ale zapoměli mi tam dát k předním vývodům na USB tu elektroniku a vlastní USB porty takže Chieftec pošupajdí na reklamaci...naopak bych pochválil tuhost a váhu case jelikož kocour s ní ani nehnea můj A64 se v ní dá provozovat pasivně chlazený...
8.9.2006 17:40:57   88.101.171.xxx 1720
Jindro vítám tě v týmu. Jenom trošku vylepši pravopis

BTW ten zdroj je naprosto ideální do této skříně a kabely nejsou přecpaný flexem. Ještě by to chtělo uvést jakými konektory oplývá.

Jinak neznáte někdo slušný zdroj (Seasonic, Fortron, Antec) maximálně do 450W s odpojitelnými kabely? Zdroje jiných značek jsou buď odpad nebo přeznačkované Fortrony či Seasonicy...
8.9.2006 18:55:56   86.49.84.xxx 2119
Ahoj,
Enermax Liberty 400W. Sice není z vyjmenovanejch značek, ale solidní snad je...
(aspoň teda já ho mam a jsem spokojenej, anzto je tichej, co se týče elektrickejch vlastností, to člověk neví, ale podle testů to šunt není).
Matyáš
8.9.2006 19:15:33   88.101.171.xxx 2019
díky, nevěděl jsem, že tento model má odpojitelné kabely

No Enermax patří do lepšího střední proudu. Právě ventilátory patří u Enermaxu k nejlepším. Co se týče elektřiny, tak účinnost je skvělá (podobná jako Fortron Green), napětí drží v rámci mezí...

Na recenze zdrojů (kde už mají solidní databázi) doporučuji francouzský server Matbe.com
8.9.2006 21:24:19   88.103.220.xxx 1819
Tagan U15 - 430W, patri ke spicce mezi pc zdroji a osobne mohu jen doporucit;)
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=34681
9.9.2006 13:57:54   89.102.1.xxx 1817
dik za privitani, moc pravidelne sem ale asi prispivat nebudu Jinak "tuzing" je imho takovy zdomacnely termin, takze jsem se ho nebal pouzit :-D.
Odpojitelny kabely jsou fajn, ale stejne snadno se daji nacpat za zdroj... ;o)
10.9.2006 18:22:27   84.244.119.xxx 1617
No zkusil bych ještě YESICO SC430-PS12-430W a nebo BE QUIET! DARK POWER 430W, tak tyhle maj odpojitelný kabely. Teď se zrovna rozhodzji o koupi nového zdroje a nemohu se rozhodnout. Ještě můj favorit je Seasonic S12-430 430W jědiná škoda, že nemá odpojitelné kabely. Poraďte někdo. Dík.
10.9.2006 18:25:29   88.101.171.xxx 1616
YESICO i Be Quiet jsou podle testů celkem shity (ale o vyšších řadách yesico nevím) - být tebou, tak volím výše zmiňovaný enermax nebo fortron green power nebo ten Seasonic
10.9.2006 19:51:46   84.244.119.xxx 1817
Díky, toho seasonica jsem viděl zrecenzovanýho a vyhrál tam na plný čáře i proti enermaxu a taganu. Akorát o yesico a be quiet! jsem nemoh nikde žádný recenze najít. Jednoho seasonica už mám v kompiku v práci (skříň Silentium T1 od Artic Cooling) a 100% spokojenost. Teď je na řadě výměna zdroje v PC doma. Jinak doma mám skříň DX-01 a můžu potvrdit, že chiefteci jsou opravdu kvalitní skříně. Dobře chladí, akorát trochu rezonuje, ale to dokonale řeší vylepení silentmaxxem, akorát to přijde asi na 1000,- ale za to ticho to stojí.
8.9.2006 19:32:04   217.23.253.xxx 1822
http://www.pretaktovanie.sk/modules.php?name=article&what=read&v=1146086773
9.9.2006 06:52:57   88.81.65.xxx 5540
Chiefteca bych si nikdy nekoupil, to jsou ale hnusne CASE a v zadu je pouze 92x92mm fan.. No nechtel bych nikdy zadneho Chiefteca, ble, fuj a hnus! Za 2 000,- sezenu teda lespi CASE :-)
9.9.2006 07:23:31   85.71.25.xxx 1820
Musíš ale počítat s tím, že takových 800 platíš za zdroj a za 1200 je to potom slušná case - a teď by mě zajímalo, jakou lepší bys za těch 1200 měl ty chytráku ;) Tím neříkám, že se mi líbí. Předek je pěknej, ale na mě je to moc malý.

nebo rovnou nahoď linky na ty lepší case
9.9.2006 13:48:02   89.102.1.xxx 1818
Skrin mi stala asi 14 dni v kancelari a ptal jsem se na nazory na vzhled docela velkeho poctu lidi. Nekomu se zdala mozna mirne "arogantni" (stastny majitel errocasu), ale za vylozene nevkusnou nebo hnusnou ji neoznacil nikdo. Jiste ze za 2000 Kč si uz clovek muze vybirat. Dobra alternativa je treba AKASA ZEN (uplne jiny styl vzhledu) nebo GMC H-60. Pokud prekousnete 0,6mm plechy a papirovy bocnice, tak se da treba i TT Mambo.
350W zdroj od Chieftecu sice neni zadna svetova spicka, ale na bezny sestavy staci v pohode - viz ta testovaci.

12cm vetrak vzadu by byl samozrejme cool, jenze to by musela byt bedna o neco sirsi a dalsi lidi by pak kriceli, ze je moc velika, pro druhy je zase moc mala. Taky chladici vykon s 92mm vetrak + 12 cm vetrak ve zdroji neni spatny. Stary AOpeny H600C mely 2*jen 8cm vetraky a chladily jak dabel. Za tu dobu co pisu o casech se mi jeste ani jednou nestalo, aby 100% lidi reklo, ze dana skrin je naprosto idealni a univerzalni pro vsechny. Takova skrin totiz neni. Tenhle Chieftec by ale imho mohl oslovit docela sirokou radu lidi.
10.9.2006 17:41:21   83.240.30.xxx 1717
tech 36 "souhlasu" u prispevku s nulovou informacni hodnotou pusobi opravdu dost zvlastne. Uricte nepochybuju o tom, ze se za 2000 da koupit i jina kombinace, ale urcite nebude uplne bezchybna.
11.9.2006 07:14:20   212.24.140.xxx 1617
i ja jsem na to klikl a muzu ti napsat proč
je hnusná, pozice na disky jsou omezujici, vetraky by byly lepsi 12cm
9.9.2006 08:36:03   83.240.3.xxx 2220
Na první recenzi, slušně napsané. Jen tak dál Miro:-)
PS: nikdy bych si ji nekoupil - výhodu této oproti casu za 700Kč s lepším uchycením disků, nevidím. Ale jak se řiká - někdo rád vdolky, jinej holky:-)
9.9.2006 14:00:31   89.102.1.xxx 2022
Dik :-D. Co mas za bednu? Treba ti nejakou vyhodu reknu ;o))
10.9.2006 10:04:47   85.160.93.xxx 1917
Klasika? zvracena predstava!

Skrin je od zacatku spatne koncepcne navrzena. Je zbytecne uzka a zbytecne vysoka a navic jakoby inzenyri u chieftecu automaticky predpokladali ze bude stat samostatne.

18cm sirky je prilis malo. Freezer se do ni vesel (vychazi mi ze mate dokonce jeste 15mm rezervu) ale s ninjou nezbyva nez pouzit pilu..ze ano? Diky male sirce se ve skrini uz nenaslo misto na 120mm outtake. Diky male sirce nemuze byt kos na disky otoceny napric skrini cimz by se naslo mozna i vyuziti pro smesne umisteny ventilator, ktery je urceny k chlazeni disku. Skrin je zbytecne vysoka a najdeme v ni hluche misto nad zdrojem ve kterem se bude hromadit teply vzuch. Pomer vysky k sirce zrejme zpusobuje takovou nestabilitu ze bylo nutne skrin doplnit plastovyma nozickama, ktere pro zmenu zvysuji jeji vysku a nelze je plne pouzit kdyz potrebuju mit skrin u zdi nebo steny nabytku. Inzenyri u chiefu vubec nepocitali s umistenim skrine ke zdi nebo stene nabytku, jinak by je nenapadlo umistit ventilator pro chlazeni disku na pravou bocnici. Tento ventilator ma zcetne vyresen privod vzduchu (skrz dve perforace plechu) a vetsinu vzduchu bude nasavat z mezi prostoru mezi deskou a bocnici. Skrin je diky male sirce a velke vysce teziste nejen vratka ale urcite i nepatricne hlucna cemuz nahrava i vysoko a ne moc sikovne prichyceny kos na disky. V tomto miste se bude vice disku jen prehrivat a i jeden samotny disk bude vibrovat s celou skrini. Umisteni kose na disky ve spodni casti skrine tak zrejme brani podivny vymysl v podobe umelohmotneho drzacku 80mm intake FANu, ktery zbytecne brani umisteni 120mm FANu, ale za to ma perfektni funkci drzaku dlouhych PCIe karet...kolik jste jich prosimvas o delce temer pulmetru ve svem zivote videli byt jen na obrazku nekde v zahranicnim casopise? Skrin je dirava jako reseto a bude se do ni pri predimenzovani outtake FANu prasit ze vsech moznych stran. Rozmisteni otovru pro ventilatory je nekoncepcni a chaoticke. Ke skrini by mohl vyrobce aspon dodavat zdarma platky do primocare pily, kdyz uzivatele nuti vyrezavat ty jejich prekrasne perforovane plechy.
Spousta vyrobcu Vas nuti kupovat dve veci za cenu jedne, chapu to u opalovacich kremu nebo u ruznych pekarskych vyrobku, ale u chieftecu mi to prijde nemistne. Mluvim o vnucene pridane hodnote v podobe slabsiho zdroje. Ten podle vystupnich proudu na jednotlivych vetvi sice vypada ze zvladne (i kdyz na hrane) i dnesni TOP sestavy, ale skrin je ta cast pocitace, ktera prezije i nekolikery upgrade a v tomto pripade bude muset tento zdroj "brzy" z domu ven.
Abych nebyl jen kriticky na skrini se mi libi oldschoolova vyztuha v urovni zdroje a podle me vetsi tloustka plechu kostry (v tomto miste me ale zradil recenzent, protoze doma evidentne nema mikrometr a ani ho nenapadlo si ho nekde zajistit) a v prvni rade opravdu prijemna cena, kterou jsem necekal - 2250,- Kc neni mnoho, ale jednim dechem dodavam ze stejne "klasickou" skrin jde koupit i jinde a v kombinaci s lepsim zdrojem.

namatkou
Fortron 400W FSP400-60THN-P za 1400,-
+ 3R systen R205 za 726 ,-
vas vyjde o sto korun levneji a mate skrin s lepe vyresenym airflow (i kdyz zase o malo horsi konstrukci) a mnohem lepsim zdrojem

k dokonalosti maji skrine se zdrojem do 2500,- kc mnohem daleko, ale i tak jsou na trhu mnohem lepsi a pro konkretni pouziti efektivnejsi moznosti jak nakombinovat skrin+zdroj za stejnou cenu.

pro me osobne je vyhovujici teprve kombinace CoolerMaster Centurion 5 za cca 1700,- a zdroj Seasonic S12-430 za cca 2200,- Celkem date o 1500,- kc vice ale k dispozici mate jak by rekl horst fuchs "ultimativni reseni"
10.9.2006 17:37:35   83.240.30.xxx 2419
Kdyz si vzpomenu na deni na ceskych forech pred par lety, tak to byl prave Chieftec, ktery byl hodne rozsireny a velmi oblibeny. Zejmena slo o dragony DA-01 a DX-01. Proto si myslim, ze redakci zvoleny titulek tak uplne od veci neni.

Fakt, ze ma skrin 18 cm na sirku vypovida o typu jejiho nasazeni pro bezne sestavy s beznymi chladici, jako je treba zmineny freezer. Imho si nikdo nebude do skrine se zdrojem za 2K kupovat chladic za 1200...

Do mista nad zdrojem se daji taky nastrkat prebytecne kabely...

Ventilator disku neni umisten idealne. Nicmene pri pouziti predniho 120mm vetraku ten pohyb vzduchu imho lehce kos s disky lizne - plastovy bazmek na karty nebo 80mm vetrak se da vyjmout. Pri pouziti 1 disku jsem nenameril zadne alarmujici hodnoty. Pomalobezny bocni vetrak at uz byl pouzity nebo nepouzity nemel prakticky zadny vliv. Disk ale odevzdava klasicky teplo plechu ve kterem drzi a vstupujici proud vduchu ho zvladal uchladit. Taky predni plech je pred diskem perforovany. Kdyz si vemu treba jiz zmineny AOpen H600C, ve kterem jsem mel stejnou sestavu, tak ten ma vetrak uplne stejne, jen ma jeste na bocnici a prednim cele zboku perforaci - ta pomaha solidne. Idealni reseni chieftec urcite nema, s tim souhlasim, ale tragedii bych z toho nedelal. Tragedie je Eurocase, ktery pri pouziti spodniho kose nema chlazene disky vubec - ne ze bych chtel nejak srovnavat.

Skrin normalne drzi i se zasunutyma nozickama. Nozicky jsou spis pro paradu. Proste sympaticky doplnek, ktery bud pouzijes a zlepsis si vzhled, nebo ho nechas zaklopeny.

Skrin je 100% stabilni. Troufnu si rict, ze je stabilnejsi nez papirovy 3R. O vibracich od disku jsem psal, ale na ty si stezuje obcas snad kazdy majitel kazdeho casu, at uz jsou to nektere TT, gigabyte, chieftec nebo eurocase. Jedine reseni je bude pouzit vyrobek tretich stran, nebo cely kos s disky nejak odpruzit od zbytku bedny. Zvysenou hlucnost jsem s danou konfiguraci jinak nezaznamenal.

80mm drzacek jde jednoduse odstranit a pouziti 120mm vetraku nic nebrani. Hm. A dlouhou PCI kartu mam jednu, je to SCSI radic... :-D

Skrin je derava tak, aby se neupekla grafika ani procak a ani disky. Kdyz nemame radi prach, tak koupime po 30Kč prachove filtry a je vystarano, v tomhle bych problem nehledal. Kazda skrin se specifikaci intel cag 1.1 vypada podobne, jen ma navic WT. Umisteni vetraku je ciste na uzivateli; ja doporucuju pouzit pouze zadni outtake, mozna zakrytovat diru u CPU a pouzit filtry (mirne zvysi teplotu) - nic narocneho. Taky nevim, co se ti nezda na perforaci. Ma sice podivny tvar, ktery se mi taky nelibi, ale porad je to lepsi, nez to co ma treba mambo (stejna cena) nebo CFI (CFI jsou jinak dobry skrine).

Spousta vyrobcu nas nuti kupovat 2 veci za cenu jedne a spouste lidi zase vyhovuje koupit celek. Treba pro firmy s vetsim prodejem se mi tenhle chieftec nebo akasa zen nezdaji byt vubec blby reseni pro ony "trosku lepsi sestavy". Mne se to vubec nezda divny. Divny by byl podobny zdroj u bedny za 4000, ale takhle...

Mikrometr nemam, ale 0,6mm papirak jak mambo to neni... Mambo je ale sirsi... :-)

Co se tyka 3R, tak souhlasim s lepsim airflowem, ale ta konstrukce je takova dost rachiticka... Za 2500 se zdrojem neznam zadnou dokonalou skrin - vlastne neznam vubec zadnou dokonalou skrin pro vsechny. LBX chieftecy za 2700 nejsou spatny, ale dokonaly taky nejsou.

Kombinace CM C5 a seasonica je moc fajn (mam LBX-02 + 430W S12), ale cena je o 1500 Kč vyssi a to uz se nekomu nemusi chtit platit - zvlast, kdyz to nepotrebuje. Me by se treba libila AKASA Eclipse a vyse zminovany Seasonic coz je nejakych 6000... Jenze takhle za chvili skoncime u silverstonu nebo lian-li.

Vyber skrine je znacne individualni zalezitost, takze s optimalni kombinaci bych daval pozor. 20% lidi ti vzdycky rekne, ze ta skrin je hnusna a ma nejaky mouchy, kvuli kterym SUX vic nez jina. BG-02 bych proto urcite neoznacil za spatnou koupi, ale jako vhodnou alternativu k mnoha jinym.
11.9.2006 09:00:38   83.208.119.xxx 1916
jj uplny souhlas. Zacal jsem to jako kritiku, protoze me asi trosku nadzvihl ten nadpis s "klasiku nicim nenahradis" protoze klasicky je u tehle bedny jen nazev vyrobce a za klasiku povazuji napriklad betelny morex KN600, ktery ted trochu modifikovany ouzivam a zaroven jsem sam dosel k zaveru ze za 2500,- je treba vzdy uvazovat k cemu a jak bude skrin pouzivana a pak delat kompromisy Z nadpisu clanku mi to ale pripada ze dostanu exkluzivni skrin vc. droje za 2250 s DPH coz pravda neni a protoze v clanku bylo kritiky pramalo snazil jsem se najit co jen slo aby si to mozny budouci majitel teto skrine tady precetl a uvedomil.
Co se tyce prachovych filtru tak jedina moznost jejich smysluplneho vyuziti je zajistit ve skrini dostatecny pretlak INTAKE ventilatory za kterymi jsou prave prachove filtry. Tady pretlak nemas jak zabezpecit, protoze jde nandat jenom jeden 120mm intake ventilator. Pokud pridas jak rikas jeste jeden outtake, tak tim akorat zpusobis podtlak a nasavani prachu vsemi dirami + mechanikami. Nejak mi nedochazi kam by si ty prachove filtry daval vsechny otvory by si s nema urcite neutesnoval a pokud jo tak to cisteni bych nikomu nepral
11.9.2006 11:12:49   83.240.30.xxx 1719
aha. jsme u klasickeho problemu, jestli chladit podtlakem nebo pretlakem. ja chladim podtlakem, takze prachace bych dal na obe diry bocnice...
10.9.2006 20:24:47   217.118.103.xxx 1919
keby by bola bez zdroja kupim ho
totiz dnes uz 350W nestaci!
11.9.2006 08:42:56   83.208.119.xxx 1816
no tak! trochu respektu k chieftecu stejne jako k ostatnim high-end vyrobcum zdroju doporucuju parametry (zatizitelnost jednotlivych vetvi) porovnat s nejakym tim EC/redstarem a podobnyma "vyrobcema" klidne i s jejich 500W verzemi...budes prekvapen!
12.9.2006 05:46:17   212.158.130.xxx 1618
Ale no tak. Nestačí možná hráčům s nenažranýma grafikama. Ale počítače nejsou jenom pro hry. Ve spoustě počítačů stačí zdroj 230W.
11.9.2006 08:34:05   85.70.16.xxx 1818
No vzhledově by mi do oka padl,ale bohužel ta vnitřní část je na tom fakt bídně,já mám raději skříně této značky YEONG YANG,např.http://www.atcomp.cz/zbozi/cetus-yy-5601-bez- zdroje-usb-aud-ieee-cerno-str-/detail.aspx?p=z:22018
kde je vnitřní uspořádání velice slušné,i odhlučnění a tok vzduchu je dobře vymyšlen a zdroj už se dá taky trochu rozumný za 1200 koupit.A jsem na stejných penězích.

11.9.2006 20:32:24   193.179.27.xxx 1618
No nevím, proč se tu rozepisujete na tři stránky o téhle bedně. Přijde mi to trochu úsměvné.
Prachobyčejná, nijak zvlášť zajímavá bedna klasické konstrukce (tak jako stovky dalších a mnohem levnějších) s konzervativním a trochu těžkopádným designem. Vylepšená možná pár drobnými a většinou nepodstatnými detaily které jsou provedeny trochu dráž než u beden, které stojí polovic.
Za ty prachy to je rozhodně příliš málo muziky.
To myslím že by bohatě stačilo k takovémuto výrobku...
11.9.2006 22:05:06   83.240.30.xxx 1816
Si stacilo precist zaver, ne? - kdyz dlouhe texty neba? :-)
12.9.2006 05:49:50   212.158.130.xxx 1916
jj, souhlasím. Drahá bedna pro kancelářskej počítač. Většímu využití podle mě brání nemožnost dát dva disky tak aby mezi nima byla mezera. Takovéhle bedny jsem se zbavoval právě kvůli tomu.
12.9.2006 07:45:38   81.90.165.xxx 1616
Nemá to být náhodou hormonální hybrid mezi servrovou a OC case? :-P

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

164 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 72.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.