Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
autor: Bronislav Kujál , publikováno 2.2.2006
SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Nemůžete si vybrat v nepřeberném množství skříní? Nevyhovují vám všudypřítomné informační LCD, které najdete skoro na každé skříni? Chcete moderně řešenou originální skříň s nádechem retro stylu? V tom případě zbystřete pozornost, protože společnost SunBeamTech zařadila do své nabídky zajímavou skříň Trio, která možná vaše požadavky splní.


Po složení PC nezbývá než kompletně otestovat provoz a účinnost chlazení skříně. Do skříně SunBeam Trio jsem namontoval tuto sestavu: 

 

Hardware

Procesor  AMD Athlon 64 3500+ (2200 MHz Manchester)
Paměť  2 x 512MB Kingston HyperX DDR400
Základní deskaAbit AN8 Ultra
Grafická kartaGIGABYTE ATI RADEON X800XL silent GB 256MB GDR3
Mechaniky3.5" Alps Floppy, 5.25"  DVD RW LG GSA-4163B
HDD                             2x WD Raptor 36,7GB SATA RAID 0                                   1x SEAGATE 200 GB BARRACUDA SATA
Audio

Creative Audigy 2 Platinum EX

PSU

Aerocool Turbine Power 450W

Operační systém

Windows XP Professional SP2

Po zapnutí PC se rozsvítí modře kruhové ukazatele a boční 80mm větráček. Zadní 120mm větráček podsvícený není. Nenechte se zmást červeným světlem, to mají na svědomí diody umístěné na MB Abitu AN8Ultra.

 SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Podsvícení budíků není proti očekávání nijak rušivé a ani v noci vás nebude zbytečně obtěžovat. Je tu ale menší problém s čitelností stupnice, protože se v modrém světle bílá ztrácí, jsou výrazné a čitelné tedy jen rafičky. 

 SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Mírné podsvětlení budíků je v pořádném kontrastu s modře žhnoucím bočním větráčkem. Čtyři diody větráčku svou prácí odvádí víc než poctivě a výsledkem je kompletně osvětlený vnitřek skříně, včetně okolí skříně. Příznivci osvětlení si tedy přijdou na své a odpůrcům nezbývá než nahradit větráček jiným a nebo odstranit z větráčku diody.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Oba větráčky i na maximální otáčky nejsou příliš hlučné a z metrové vzdálenosti vnímáte pouze lehce aerodynamický zvuk od bočního větráčku. Pro sledování filmu snížíte oběma větráčkům potenciometrem otáčky na minimum a dosáhnete velmi nízké úrovně hluku pod hranicí slyšitelnosti. Provoz větráčků ve skříni můžeme s čistým svědomým označit za tichý.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Aby testování účinnosti chlazení skříně bylo kompletní, osadil jsem prázdnou přední pozici 120mm větráčkem Aerocool Turbine. Jeho výkon je 37,44CFM, které dosahuje při 950ot./min. Jeho hlučnost je pro vaši informaci 17dBA. Dodatečná montáž větráčku vyžaduje vyjmutí pevných disků, protože velký 120mm větráček umístíte pouze před HDD koš.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Účinnost chlazení byla testována  ve dvou režimech měření. V prvním režimu byly měřeny teploty ve skříni se zavřenou bočnicí a se všemi vypnutými větráčky, což mělo za úkol nasimulovat podmínky běžné skříně bez větráčků, kdy si komponenty musejí vystačit s chlazením pomocí boxovaného chladiče a větráčku ve zdroji. na maximální otáčky. Druhý režim posloužil pro porovnání účinnosti a zahrnoval měření teplot ve skříni se zavřenou bočnicí a se všemi třemi zapnutými větráčky na maximální otáčky. Účelem bylo samozřejmě zjistit, jak účinná je cirkulace vzduchu a nakolik pomáhá při snížení teploty všech komponentů. Měření teplot probíhalo při běžné pokojové teplotě 23°C.

V těchto režimech byla měřena teplota procesoru (2200Mhz), pevného disku (HDD), čipsetu (SYS) , mosfetu MB (PWM), grafické karty a to za klidu a při zátěžových testech 3DMark05, CPU Burn a defragmentaci disku. Pro měření jsem použil programy ABIT uGuru (ABIT EQ) a SpeedFan. Dosažené teploty si můžete porovnat v tabulce a v grafem programu SpeedFan. Uvedené hodnoty jsou ve stupních Celsia.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
CPU Burn

Při maximální zátěži procesoru pomocí programu CPU Burn se teplota procesoru vyšplhala z 35°C na 45°C. O nic lépe na tom nebyl čipset s mosfety.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
3D Mark

Během 3D Marku pasivně chlazená grafická ohřívala své okolí a dosažené teploty jsou o 2°C ještě vyšší, než bylo naměřeno během zátěže procesoru.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
Defragmentace

Pevný disk bez jakéhokoliv chlazení, se během defragmentace pořádně zahřál až na teplotu  47°C a snížení této teploty bez aktivního chlazení bylo velmi pomalé.

Teploty grafické karty byly samozřejmě vysoké a v nevětrané skříni po delším hraní není problém dosáhnout až na teploty pohybující se kolem 125°C, při kterých karta sice funguje, ale je nutné počítat s možným snížením její životnosti. 

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD36434047
CPU35464538
Chipset38464142
Mosfety43525047
GPU611036568

 

Druhé měření proběhlo za maximálních otáček všech třech větráčků a mimo svěžího průvanu uvnitř skříně sebou přineslo i snížení teplot.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
CPU Burn

Cirkulace vzduchu ve skříni pomocí třech větráčku splnila očekávání. Teploty jsou nižší jak při zátěži procesoru, tak i v klidu. Rozdíl v teplotách se pohybuje mezi 2-5°C ve prospěch chlazení skříně. Pevný disk měl během CPU Burnu stabilně nízkou teplotu.

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
3D Mark

Výrazně nižší teploty během 3D Marku mluví jasnou řečí. Cirkulace vzduchu a boční větráček nejenom ochlazují pasiv grafické karty, ale zároveň odvádí její vyprodukované teplo ze skříně pryč. Teplota grafické karty byla v zátěži nižší o 9°C.

 SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?
Defragmentace

Nejvýraznější snížení teploty bylo zaznamenáno u pevného disku. Ten během defragmentace nepřesáhnul teploty 39°C, což má za následek proud vzduchu z větráčku v jeho bezprostřední blízkosti. Celkově je systém chlazení na velmi dobré úrovni a jedinou vadou je absence předního větráčku. Ten se rozhodně vyplatí dokoupit, o čem svědčí hlavně nižší teploty HDD. 

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD35373539
CPU32434233
Chipset37413938
Mosfety42484843
GPU59946163

 

Závěr

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

Sunbeam Trio je kvalitní skříň nabízející decentní design doplněný originálními budíky, které mají sice spornou využitelnost, nicméně určitě budou lahodit nejednomu oku, to už je samozřejmě otázkou vkusu. Za přiměřenou cenu 2378,- s DPH, máte možnost zakoupit skříň s kvalitně vyřešeným chlazením s bonusem prosklené bočnice a kompletním osvětlením vnitřku skříně. Výbava skříně je velmi slušná, regulaci otáček a zvuku běžně za podobnou cenu asi nepořídíte. Zpracování až na drobné výtky je na velmi slušné úrovni a během testu jsem se nesetkal s žádným rezonováním, za to můžeme poděkovat plastovým montážním klipsům. Navíc díky těmto klipsům, Vás Trio nebude obtěžovat zdlouhavou a složitou montáží a bude po Vás chtít minimum času pro instalaci. Hlučnost větráčků skříně je na dobré úrovni a navíc ji můžete úplně snížit pomocí potenciometru.  

Je ovšem velká škoda, že není součástí dodávky i přední větráček. Ostatní drobné vady nejsou problémem pro fungování skříně a je možné, že se liší kus od kusu. Nicméně díky těmto problémkům, si Trio nesáhnulo na žádné ocenění.

SunBeam Trio
výhodynevýhody
atraktivní a originální vzhled chybějící přední větráček
regulace hlasitosti a otáček větráčkůostré hrany v prostoru zdroje
bočnice s oknemnefunkční zajištění karet hřebenem
efektivnost chlazeníchybějící protiprachové filtry
tichý chod větráčku při min. otáčkách 
jednoduchá montáž a rychlá montáž 

SunBeam Trio: Je libo skříň s budíky?

           Za zapůjčení skříně SunBeam Trio děkujeme společnosti TN Trade s.r.o.



Tagy: Sunbeam Trio Review  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.2.2006 23:50:57   84.47.94.xxx 9354
Recenzia je to celkom pekna a vydarena aj skrinka sa mi pozdava...ale...
Nechapem preco ked testujete skrinku date tam dosku ABIT s OTES pasivnym chladenim (0dB)+ grafiku s pasivom (0dB) a ku tomu date boxovany chladic na CPU?Nebolo by lepsie dat tam daky tichsi chladic a tak zistit hluk bedne?
No sice je pravda ze asi chcete zistit aky ma skrinka system chladenia.Ale podla mna by bolo lepsie keby ste testovali hluk skrinky s tichsim chladicom ako je box.
Inac je to celkom dobre.
2.2.2006 06:25:55   82.208.2.xxx 4439
škoda že podle některých zdrojů sunbeam končí (http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P1B904AC1DE0124B0C125 6E3200545EF5.html?ansid=46) ... doufám že to nezabalí...
2.2.2006 06:26:34   82.208.2.xxx 4339
http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P1B904AC1DE0124B0C1256E3200545EF5.html?ansid=46
2.2.2006 06:32:29   82.208.2.xxx 4040
kua nedari se mi sem dat ten link. tak jeste jednou ( http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P1B904AC1DE0124B0C125 6E3200545EF5.html?ansid=46 )
2.2.2006 08:25:16   84.244.84.xxx 4241
Uf,pokud končí,tak jsem měl štěstí,že jsem si ho stihl koupit.Předevčírem mi dorazil a je prostě skvělý :-)
2.2.2006 09:22:07   213.220.231.xxx 4740
No já nevím, za tyhle peníze bych asi šel do ThermalTake Soprano. Větší plexi bočnice, přední ventilátor, je z hliníku. Já jsem s ní spokojen, ale tahle taky nevypadá špatně to musím uznat.
2.2.2006 11:38:47   87.197.128.xxx 5945
No ja by som tadsej zobral TT Swing alebo Mambo ktre su este lacnejsie
2.2.2006 11:44:05   82.208.2.xxx 4340
soprano neni z hliníku, ale z plechu.. z hliníku se její dražší bratr tsunami...
2.2.2006 12:01:14   194.212.229.xxx 5141
Tak mi nejak unika, co furt maji nekteri vyrobci s tema dvirkama. Mam PC na zemi pod stilem vpravo, takze mit takovato dvirka je na CENZURA. Proc to tam cpou? Ta case vypada pekne, ale tohle...
2.2.2006 15:47:29   194.108.129.xxx 5967
To jsou nevýdaný blbosti, k čemu to jako je mít budíky na počítači, neony ve skříni a pod. Když si měkdo tuninguje auto tak se to možná ještě dá pochopit, na to třeba zbalíš na vesnický díze nějakou buchtu. Ale na oneonovaný PC asi těžko :o)) Voničem!
2.2.2006 15:53:13   83.208.65.xxx 4745
Souhlas
2.2.2006 17:26:07   62.141.24.xxx 4541
Mno na mestskou buchtu co hodne pari to zapusobit muze
5.2.2006 10:39:47   195.113.135.xxx 4141
Vis, tuning PC je stejna blbost jako tuning autaku, je to btw. taky sport, poradaji se vystavy tunenych PC, vyhravaji ceny atd.
Btw. nejdrazsi zalezitost je self-tuning manzelek....
2.2.2006 19:03:01   62.65.185.xxx 4041
cafes,
Buxa je super aj ked aj ja mam vyhrady na tie dvierka! neviem preco sa to tam dava akurat to uzivatelovi zavadzia a brani v normalnom pouzivani ked to musi este furt otvarat ked tam cche dat cd alebo podobne, nehovorim na servroch to je tam v kuse ale za ucelom zamedzenia pristupu a le naco tu...
no nic to asi nevyriesime ale je to super spracovanie aj recenzia 100b u mna gratulujem
2.2.2006 19:57:27   212.24.145.xxx 4543
To jsou jen keci, ti co říkaj že dvířka jsou na nic nebo že je tohle hnusný a tamhleto se sem nehodí,tak jsou blbí, protože jen záviděj že nemůžou mít taky takovej, ale jen kdyby jim takovej někdo nabídl zadara tak by ho brali ne všema deseti ale všema 21 =)......Nebo snad chcete říct ,že nemám pravdu ?
2.2.2006 20:21:24   81.19.33.xxx 4641
Nemáš pravdu. Já bych ho také bral, ale nic to nemění na tom, že (pro mě) jsou dvířka nepraktická ;-)
2.2.2006 22:46:09   62.168.101.xxx 3941
Jasne ze nemas pravdu, ked uz sa raz s boxou hram chcem aby bola pre mna dokonala a to po kazdom detajle a je mi jedno ci mi ju da niekto zadara alebo nie, pokial sa mi raz paci a vyhovuje mi po vsetkych strankach berem ju a no koment a to iste opacne nieco mi tam nesedi a dalo by vela prace opravit to alebo je podobna ale bez toho tak isto no koment 0b!
KAPISTO?!
3.2.2006 06:25:47   195.39.77.xxx 4141
Je to asi věc názoru, mám TT soprano a z praktického hlediska bych řekl, že dvířka malinko tlumí zvuky, ale jsou to i jiná hlediska - máme PC uprostřed obývacího pokoje, slouží taky jako TV, DVD, Radio (na co mít v pokoji X zařízení), tak to musí vypadat. A schovat třeba takový "hnus" jako je šuplík na výměnu HDD, je nutnost. Mít PC v nějaké komůrce (kde nemá drahá polovička ani autorizaci přístupu), tak je to jedno, možná bych case ani neměl.
3.2.2006 10:14:21   194.212.229.xxx 4040
No jasne, zadara bych ji bral, strelil a koupil si normalni case bez dvirek.
6.2.2006 09:55:16   86.49.83.xxx 4139
Co bys delal kdyby ti nekdo daroval dve novy lamborghini?
Parkrat bych se svez, potom je prodal a poridil si peknej cinzak nebo pozemky.
2.2.2006 21:46:56   213.151.217.xxx 4439
su na vacsine skiniek nevhodne vystrihnute. Dost male otvory jednak brania priechodu vzduchu, ale hlavne su potencionalne zdroje hluku.
Blbe dvierka das dole, to je v pohode. Ale tie diery treba strihat a zabrusovat. Vznika pri tom zelezny bordel, hluk, zabera to cas a likviduje sa potom zaruka. A naviac ma to pekne nasiera.
3.2.2006 08:40:48   195.113.135.xxx 4143
Zaruka na skrin? Co se asi na skrini muze podelat jinak, nez mechanicky, na coz se stejne zaruka nevztahuje?
Kor kdyz se zdroj dodava/nakupuje zvlast?
Jinak, bednicka nevypada zle, ale je to zcela standartni skrin, jakych je 13 do tuctu, akorat ma pomerne efektni celni panel. A plastovy stromecky a prichytky pridavnej karet a harddisku a mechanik z principu odmitam, vzdy sroubuju....
3.2.2006 09:42:46   84.242.95.xxx 4840
Podle mého názoru jsou dvířka vcelku praktická věc. Výhody jsou zřejmé hlavně u designu skříně a to design bývá s dvířky většinou nerušený různými mechanikami, lze použít různé odstíny mechanik. Plná dvířka částečně zabraňují usazování prachu.
Je jasné, že pro člověka kterej pálí 70 placek denně to není příliš praktické. Jinak většinou mnoho lidí dvířka otevře jenom kvůli DVD, stačí mít nastavené spouštění přes klávesnici.
2.12.2006 00:59:32   82.100.0.xxx 22
hlavne snizuji hladinu hluku pri provozu mechaniky
2.12.2006 01:02:59   82.100.0.xxx 24
V recenzi jsem se nedocetl nic o zdroji...jaky zdroj si mam koupit ? he ?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

234 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 113.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.