Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU
Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU
autor: Bronislav Kujál , publikováno 4.1.2006
Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Poslední 90nm technologie použitá při výrobě procesorů, nám přinesla možnost koupit si procesory s frekvencí kolem 3GHz, ale také i v mnoha případech nebývalé možnosti v přetaktování procesorů. Faktorů ovlivňujících výší frekvence procesoru je hned několik, ale mezi ty stálé aktuální a důležité patří dostatečné chlazení. Proto jsme vybrali do testu několik vzhledově i výkonově zajímavých chladičů, v cenovém rozsahu od 900 - 2100,- Kč.


Pro přehledné porovnání dosažených teplot všech chladičů v testu, máte na této straně přehledné grafy.

Srovnání naměřených teplot CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Srovnání naměřených teplot čipsetu

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Srovnání naměřených teplot mosfetu

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Srovnání naměřených teplot GPU

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Závěr

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

Jak jste mohli sami posoudit ze srovnávacích grafů, nejlepším pasivním chladičem v testu byl Scythe Ninja, který získal i nejvíce bodů. V těsném závěsu za ním se umístil Thermaltake Sonic Tower s excelentním výkonem v kombinaci s větráčkem. Vzhledem k jeho výkonům a ceně za kterou lze pořídit, získal ocenění za dobrý poměr ceny a výkonu. Oba pasivní chladiče od  společnosti Thermalright v testu příliš neobstáli a jejich využití pro výkonnější procesory, doporučuji pouze v kombinaci s větráčkem.

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

PCTuning Golden Award
Scythe Ninja
"za nejlepší chladící výkon v testu pasivních chladičů"

Megasouboj: Srovnávací test čtyř pasivních a šesti aktivních chladičů CPU

PCTuning Silver Award
Thermaltake Sonic Tower
"za dobrý poměr ceny a výkonu a za nejlepší chladící výkon s větráčkem "

V následujícím týdnu se můžete těšit na druhý díl recenze, kde si otestujeme zbývajících šest aktivně chlazených chladičů.

* uvedené ceny chladičů odpovídají ceníku firmy, která zapůjčila chladiče do testu a datu vydání recenze 

Thermaltake Sonic Tower, Scythe Ninja, Thermalright XP-120 a XP-90C nám zapůjčila společnost TN Trade, které tímto děkujeme 



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.1.2006 00:37:42   158.193.86.xxx 4950
Tak tie vysledky su nejake divne...zeby az 20 stupon rozdiel pri najhorsiom a najlepsiom(a pritom ten najhorsi je dost pecka)? a tych 18 stupnov pri idle? tak to musite mat asi nejaku kosu tam v testovacej miestosti....
4.1.2006 00:48:03   81.95.106.xxx 4347
mozna to testovali venku :o)

druhy dil bude fakt az pristi tyden? to nevydrzim...:o)
4.1.2006 00:48:41   147.229.201.xxx 5244
Pravděpodobně se berou teploty, které nahlásí deska/procesor - ty nemusí odpovídat dokonale přesně skutečnosti, ale rozhodně určí vzájemné pořadí chladičů.
4.1.2006 00:57:18   62.240.181.xxx 4646
Na takovéto porovnání jsem už dlouho čekal, díky mnohokrát, jsem fakt rád že to vidím zrovna na českém pctuningu
4.1.2006 01:08:53   87.197.187.xxx 4346
Pri chladici Thermalright XP-120 mate v grafoch kurzor a text, inak ok clanok
4.1.2006 09:26:43   84.242.95.xxx 4446
Díky za upozornění, opraveno...
4.1.2006 01:49:56   213.215.86.xxx 4640
no vazne tie teploty, dobra haluz, ved take nizke nema ani moje vodne chladenie, a este mi tu chyba TT BigTyphoon
4.1.2006 04:58:08   84.242.95.xxx 4944
XP-120 s větrákem a po OC nebude mít v klidu 47 stupňů, ale 29...Víc chyb sem radši nehledal =)

Jo a ještě poznámka, přeci to, že se TR prodává jako pasivní chladič bez větráku ještě neznamená, že je určen k pasivnímu chlazení.
4.1.2006 08:48:47   147.32.108.xxx 4448
spíš by mě zajímala teplota v místnosti, kde to měřili...tam muselo mrznout :-D Sonic Tower v klidu v pasivnim režimu 30st...zajímavé :-)
4.1.2006 15:21:26   147.32.108.xxx 4647
jak je možné, že Sonic Tower pasiv má v klidu při OC o 4 st. nižší teplotu než bez něj? Navíc mít 18st na CPU se mi zdá jako chyba měření (to by v místnosti muselo být tak 10 :-) )... Přinejmenším u Sonic Toweru se mi ty čísla nezdají (přemýšlel jsem o koupi, tak jsem pročetl celkem hodně recenzí a teploty byly dosti odlišné i na níž taktovaném CPU)
4.1.2006 15:46:34   84.242.95.xxx 4444
Máte pravdu, u tohoto grafu jsou zpřeházené teploty...nicméně je to už opravené...v grafech u každého chladiče jsou teploty v pořádku. Jak jsem psal, diagnostika ABITU v klidu dost kolísala, takže jsou tam dosazené nejnižší hodnoty, které nemusí odpovídat reálné teplotě procesoru...pro porovnání výkonu chladičů je dostačující..
5.1.2006 19:18:18   213.168.173.xxx 4341
chtělo by to měřit pomocí nezávislého čidla... Mám Abit doma a při změně CPU a zachování BIOSu ukazoval podobné nesmysly (CPU 18st. v klidu a 26st při zátěži), s novým BIOSem, vyndáním a zandáním CPU se teploty změnili na reálnější 32st / 45st...
4.1.2006 06:43:08   80.87.213.xxx 4352
Na tretej strane som ostal zarazeny. Autor slubuje absolutne rovnake podmienky pre vsetky chladice, ale SONIC TOWER a NINJA nemaju pocas testu rovnaku orientaciu ventilatora. To uplne odpisuje vysledky teploty GPU. Dovolim si tvrdit ze vysledky GPU nie je mozne takto vobec porovnat, ked jeden chladic odsava teplo od pasivu (NINJA) a druhy zenie vzduch priamo do outtake ventilatora na zadnej stene. Inak ale clanok je very good, dobra praca. Skoda ze ste nedali ten ventilator rovnako.
4.1.2006 09:10:49   84.242.95.xxx 5146
Ale prosim Vás..........:o) Teplota GPU je pouze informativní a umístění větráčku bylo logické a natočit chladič o 45°nešlo. Asi neumístíte větráček mezi žebra chladiče, ale dáte ho aby foukal proti žebrům. Montáž větráčku měla za úkol zlepšit výkon chladiče.
4.1.2006 08:11:28   194.108.217.xxx 7845
Myslím, že nejprodávanější chladič by mezi testovanými neměl chybět !
Takže by to chtělo zaředit do testu také Arctic-cooling Freezer 64 Pro !
4.1.2006 09:53:39   193.179.187.xxx 4644
naprostej souhlas! a jestli autor zaargumentuje tím, že je freezer dodáván s ventilátorem, tak mně jedině na..ve
4.1.2006 11:50:11   217.112.168.xxx 4144
.. vsechny ty aktivni v druhe casti se dodavaj s ventilatorem ne?
4.1.2006 09:02:51   147.229.221.xxx 4945
článek pěkný, ovšem zanedbat v současné době chladič s nej poměrem výkon cena Arctic Cooling Freezer 64....
4.1.2006 09:22:10   84.242.95.xxx 4745
Pokud jste si četli upozornění v metodice testování, tak jsem uvedl, že v klidu diagnostika ABITU kolísala cca -+5°C. V grafech je uvedená ta nejnižší a i když teploty v klidu neopovídají reálné teplotě procesoru, lze se podle nich orientovat. Pokud budete mít doma stejný chladič, neměříte jiné hodnoty v závislosti na hardwaru, ale rozdíly a výkon bude stejný. Naměřené teploty jsou pouze informací o výkonu každého chladiče. Je škoda že nečtete celou recenzi.
4.1.2006 09:45:18   195.113.181.xxx 7444
Veli se přimlouvám za to aby byl do druhé části testu přidán vynikající Thremalke Big Typhoon ... podle testů ze zahraničí chladí stejně dobře jako Nynja jenže stojí 1200,- ... na českém internetu jako konkurent v testech chybí
BTW: porovnání s AC freezerem PRO by bylo namístě aby bylo vidět zda stojí za to dávat za chladiče tolik peněz ...
4.1.2006 10:16:15   81.90.170.xxx 4445
TT112 tower mi tam taky chybí, ale tohle by mohl napsat každý se svým chladičem
4.1.2006 10:17:25   84.47.2.xxx 4444
Vyborna recenzia, ale chyba mi tu jeden z najlepsich chladicov sucasnosti - ThermalTake Big Typhoon, neviem preco ste ho nezaradili, casto ma lepsie vysledky ako zalman 7700CU...
je to heatpipe chladic s hlucnostou 16 dB !
Vazne skoda ...
4.1.2006 10:18:35   84.47.2.xxx 4645
hop, nevsimol som si prispevok predo mnou, ze sa to uz spominalo
4.1.2006 10:17:34   84.242.95.xxx 13043
Na Vaše přání ještě doplním do testu tento chladič, ale to bude jediný, který přidám do recenze. Jak jsem psal v úvodu, existuje nepřeberné množství značek chladičů, bohužel není možné všechny zařadit do této recenze. Ostatní zajímavé chladiče dostanou prostor příště.
4.1.2006 10:22:11   212.55.234.xxx 4543
Co by pre nas autor nespravil. Nase prianie je pre nich rozkazom. Len to neprehanajte...
Dobry clanok.. chlapci do toho, len tak dalej
4.1.2006 11:36:25   212.67.81.xxx 5243
Pekny clanek, dekuji za zarazeni AC Freezer Pro - zajimavy chladic za 550Kc. Prave si ho nesu domu, tak jsem zvedav jestli jsem neprohloupil - kdyz jsem videl tu cenu u TT Tower byl jsem trochu nahlodany...

Ohledne kontaktu s chladicem AGP karty - toho bych se nebal, protoze AGP je otoceno chladicem dolu - mohl by to byt problem pouze u pasivnich graf. karet s heatpipe a chlazenim po obou stranach.

Ta teplota pres 70st je naprosto vrazedna, alespon muj 3000+ ma tusim povoleno maximalne 65. Docela odvaha to takhle zkouset a jeste pretaktovane ;-)
4.1.2006 12:32:25   80.188.52.xxx 4645
Mám dvoujadrove CPU Intel D830 3.0 GHz s chladičem Thermalright XP 120 a 12 cm fan GLacial, který má při max otáčkách 19 dB a je opravdu tichý. Mam Bigtower s oddělanou bočnicí a teplota CPU je 42 stupnu v klidu a 62 stupnu při max zatezi pri pretaktovanem procesoru na 3,6 GHz. Myslim si, že orientace větraku ma podstatny vliv na chladici ucinek chladice samotneho, obzvlaste pokud je skrin zavrena a s ohledem na dalsi chladice, ktere napomahaji cirkulaci vzduchu. K cemu jsou vsechny ty pasivy tzv. bez vetraku, kdyz na ne musite dalsima dvema vetrakama foukat zkrz skrin, aby to vubec utahly. Myslim si, že by se mel kazdy zamyslet hlavne nad tvarem skrine a moznostech proudeni vzduchu, jinak bude zklamany ze sebelepsiho chladice, ktery se mu vzhledem k cirkulaci vzduchu uvnitr skrine upece. Velkou vyhodu u chladice XP 12O vidim i v tom, ze opravdu chladi i pameti a cipset, ktery klesl z 42 na 32 stupnu ve srovnani s originalnim chladicem. Dokonce chladi i grafickou kartu, nebot vzduch odrazejici se od zakladni desky (ze 12 cm vetraku je opravdu pruvan) ofukuje temer vsechny komponenty a diky oddelane bocnici proudi pryc. Jo a teplota mistnosti byla 20 stupnu a pouzival jsem PCmark05 a 3Dmark05
4.1.2006 13:08:12   212.55.234.xxx 4844
ja mam doma hodinky s vodotryskom
4.1.2006 14:53:00   84.242.95.xxx 4443
:o)
4.1.2006 15:52:09   217.75.64.xxx 4747
a dobre chladia CPU?
4.1.2006 16:38:46   217.119.114.xxx 10371
Zdravím. Recenzia veľmi dobrá, rovnako ako aj výber chladičov a ich podrobnejší popis. Proste na úrovni ako sa na server veľkosti PCtuningu patrí.

Čo kritizujem je výber skrinky, ktorá absolútne nevyhovuje pre beh pasívnych chladičov. Autor by sa mal zamyslieť a pred tým než začne testovať vybrať skrinku, ktorá má pozície pre 120mm vetráky na Intake a Outtake. Simulácia bočnice nejakým papierom / pevným papierom nie je vhodná a porušia sa tým podmienky pre testovaný chladič resp. už sú podmienky testovania rozdielne. Je fajn, že autor testoval v skrinke (dnes sa testuje buď v skrinke za ako tak realnych podmienok, alebo mimo skrinky kde sa zas dosiahne reálnejší výsledok možnosti chladiča, bez ovplyvňovania inými komponentami...viz. testy na SPCR (silentpcreview) ktore povazujem za jedne z najlepsich a najhodnovernejsich.

Pokračujem s výberom ventilátora 120mm. Prečo sa použil ventilátor Scythe 120mm na 1600 otacok? Ak si človek vyberá takýto chladi, ktorý je určený pre čo najnižšiu hlučnosť bude hľadať čo najtichší ventilátor s dobrým prietokom -> je škoda, že autor podrobne nepopísal charakteristiku toho Scythe 120mm ventilátora (nie že by som si to nevedel nájsť). Rozhodne by som skor použil ventilátor NEXUS Real Silent Fan 120mm, pripadne iný, ktorý bude mať max. 1100 otáčok a skúsil by som ho zredukovať na 650/700 čo znamená jemný prietok a zároveň ako tak dostatočne ochladzovanie pasívu.

Keď už pasívne chladiče tak použijem čo najtichší ventilátor.

K teplotám mám tiež výhrady nakoľko sa mi nezdajú moc reálne (tie nízke pochopím, že je tam výkyv). Sám mam rozpracovaný test viacerých pasívnych chladičov a ta XP-120 rozhodne nedopadla tak ako v tomto teste, nechcem mazať čerta na stenu ale moje výsledky:

Skinka Chieftec (upravená) (1x120mm INTAKE NEXUS real Silent Fan 120mm na 750 ot./min, Chill Innovation CP510A zdroj (120mm na 950 ot.), 1x80mm outtake na 700 ot., A64 3000+ Winchester 3000+ na 2,55 GHz pri 1,55V, THR XP120+NEXUS real.s. Fan na 750 otačok, základna doska DFI UT NF4-Ultra D, grafika GALAXYTECH 6600GT Zalman. Pri tomto nastaveni a v zatazeni mam max. teplotu CPU 38-41C, v klude 28-32C. Ako ste pri tak vysokych otackach 1600 rpm a 2,4 GHz dosiahli takych teplot nechapem. Tie moje vysledky nie su zalezitost jednej zostavy, kedze mi prechadza takychto specialnejsich zostav pod rukou viac a teploty sa nelisia.

Je mozne ze ABIT nepodava az tak pravdive teploty...a je horšie kalibrovaná.

Nechcem autora kritizovat, kedze viem co taky test obnasa, ale rozhodne ak uz testujeme specialne na vykon a TICHO urcene chladice, tak pouzivat ventilator pod 1000 ot./min. Dokonca aj AC Freezer 64 PRO ma pri 1050 otacok a 2,4 GHZ 3000+ a zatazeni velmi dobre vysledky...
4.1.2006 17:25:29   84.242.95.xxx 6395
Výběr skříně byl účelný, nebyl důvod usnadnit pasivním chladičům jejich provoz, ale co nejvíce ho znesnadnit. Asi Vás nebudou zajímat výsledky testů, který byl proveden ve velmi kvalitní skříni se super chlazením, který zcela zkreslí a usnadní výkon chladiče. Pasivní chladič si může později každý tunit podle libosti a potřeby.

Myslíte, že je rozdíl mezi plechovou bočnicí bez větráčku a pevným kartonem z krabice, který brání stejně v přístupu vzduchu do skříně?:o)

Výkon a vlastnosti 120mm větráčku Scythe, který byl použitý v testu, se dozvíte v druhé části recenze. Mimochodem v recenzi jsem uvedl, že je to větráček z chladiče Shogun, který patří mezi velmi tiché a kvalitní kousky.

Nebyl absolutně žádný důvod, osazovat jiným větráčkem tyto pasivní chladiče, teploty dosažené s větráčkem, mají přinést informaci o tom, o kolik se zlepší výkon chladiče a pokuď byl použitý stejný, tyto informace nejsou nijak zkreslené.

Vaše kritika ohledně dosažených teplot je dost neoprávněná a porovnávat Vaše výsledky, které máte s úplně jiným hardwarem je totalní nesmysl. A pokud máte neustále stejné výsledky teplot ve zcela rozdílných sestavách, tak je to přinejmenším úsměvné pane kolego.

4.1.2006 18:14:28   62.65.180.xxx 5746
Tak ked ste chceli tym pasivnym chladicom co najviac stazit podmienky tak ste ich mali testovat na simulatore...bezny clovek asi nebude chladic typu Scythe NINJA instalovat sam a ten Power User si ho neda do skrinky aku ste pouzili..

K plechovej bocnici -> nepovedal som ze papierova skrinka ovplyvni vysledky nejako meratelne, len som chcel naznacit to ze aku skrinku ste vybrali...(ze na polovicu chladicov sadla a na polovicu nie...ta bocnica)

Vyborne takze vlastnosti vetraciku ktory sa pouzil hodite na zaver druhej casti recenzie...

Dovod bol, hlavne co sa tyka ticha...pochybujem ze vetracik zo Shoguna bude tichsi ako NEXUS na 1000 ot./min. ale nemam odtestovane a tak to netvrdim len pochybujem.

Co sa tyka rovnakych vysledkov..jednalo sa o rovnakých 5 zostav s identickym HW (komponentami) a teploty sa lisili cca max 3 C. Zle som sa vyjadril tak mi snad prepacite ;-).

Netreba byť ironický pane kolego -> ako som pisal v prvom prispevku je tazke realne s realnymi vysledkami testovat 5-10 chladicov. Ja som pisal len pripomienky vzhladom na ticho, ale neboli pochopene.

Nech sa Vam dalej darí....

4.1.2006 18:31:24   84.242.95.xxx 5083
Netušil jsem, že jsou takové rozdíly mezi slovenským a českým jazykem...
Pokusím se Vám to podrobně vysvětlit. Nešlo o žádnou papírovou skříňku. Jelikož některé chladiče přesahovali šířku skříně, tak jsem použil pevný karton z krabice od case, který jsem přiložil mírně prohlý místo bočnice a utěsnil klasickou samolepící páskou. Na plechové bočnici nebyl zapnutý větráček.
Mohu Vás poprosit o vysvětlení, jak se změnily podmínky testu s touto náhražkou bočnice?
Opravdu proběhnul test chladičů, takže je zcela jedno jestli jsem použil větráček Nexus a nebo Scythe. Pokud jsem použil u všech stejný, podmínky jsou v testu stejné.
Větráček Scythe 120mm/1600ot./min.
A názor, že je Scythe tišší než Váš Nexus jsem tu nikde nepsal.

Charakteristika použitého větráčku:

Fan Dimensions:
120 x 120 x 25mm
Fan Speed:
700~1600rpm (with rheostat)
Fan Noise Level:
20.0dBA @ 700rpm (lowest)~32.0dBA @ 1600rpm (highest)
Air Flow:
28.2CFM@700rpm~62.0CFM@1600rpm
Bearing Type:
Hypro Bearing Fan (Fluid Bearing. Longer Life & Quieter)


5.1.2006 20:57:50   82.99.149.xxx 4542
Za ten simulator se rozhodne primlouvam, myslim, ze jen tak muzete zmerit chladici vykon jednotlivych chladicu. Skrin by mela byt resena zvlast. Jsou to dve rozdilne veci: 1. kolik tepla dokaze odvadet a vyzarovat ten ktery chladic a 2. jak mu v tom pomuze ta ktera skrin. Cili, clanek pekny (snaha), ale bez simulatoru to ma malou vypovidaci hodnotu
5.1.2006 08:53:50   212.67.81.xxx 4443
Chapu, ze ucelem testu neni pripravovat chladicum idealni podminky, ovsem zde se o zadny vyber skrine pro test nejednalo a jiste byla pouzita skrin jaka byla zrovna po ruce, nebot tato skrin svoji sirkou ani neodpovida standardu ATX. Papirova bocnice test samozrejme ovlivnuje napriklad nizsim odvadenim tepla nebot je spatne tepelne vodiva. Chtelo to vybrat skrin do ktere se vsechny chladice vejdou aby podminky byly stejne a vysledky objektivni. Nebot jiste nikdo nebude pouzivat chladic ve skrini do ktere se nevejde. V pripade pasivu nepouzivat dodatecne chlazeni - to, ze se s nim vysledky zlepsi jiste napadne kadeho. Takhle az se budou testovat aktivni chladice, tak jiste muze kdokoliv namitat, ze pri pouziti toho 12cm vetraku se ty vysledky take zlepsi....
4.1.2006 18:00:15   85.135.140.xxx 4546
Nerozumiem preco redakcia nezaradila aj Freezer64. Myslim ze to jeden z najlepsich co sa da dnes kupit. Mam ho v PC na Athlone 64 3200+ (Winchester) a ABIT AV8, bezi na 8V teda 1800ot.

po nabootovani - 17C
Idle - 24C
Max - 38C

Pri pretaktovani na 2500MHz:

Idle - 25C
Max - 44C

Merane cez mGuru (externy merak s cidlom ukazuje zhruba o 1C menej), teplota v miestnosti 25C. Nie vzdy treba vrazat do chladica 2litre...
4.1.2006 18:02:27   84.242.95.xxx 4544
Zařazený v druhé recenzi bude.....:o)
4.1.2006 18:04:29   85.135.140.xxx 4646
OK, vdaka, myslim ze potesi vela ludi a aspon si budem moct porovnat ako dobre (zle) mam navrhnute chladenie skrine...
4.1.2006 19:42:48   86.49.65.xxx 4345
Ja vim ze je to trochu mimo misu ale chci zkusit trochu taktnout svoji starickou nVidii MX400, jakej ma pouzit program?
8.1.2006 10:51:41   84.244.81.xxx 4040
Diky za offtopic. Co takhle se zajit mrknout do fora na PCT?
4.1.2006 20:31:38   86.49.65.xxx 4446
440
4.1.2006 21:12:25   62.245.101.xxx 4744
Mam toho sonica a sem fakt spokojenej.. A64 3700+ San Diego.. Mam na nem TT smart fan II stahnutej na 800 otacek.. Teplota idle 28C pri burnu max 33C.. Jak bylo v receno v tomto testu v kombinaci s vetrackem je to fakt tezkej nater.. Problem je akorat ta velikost.. Veskere rejpani ve skrini je pak trosku slozitejsi.. Jinak super test aspon jsem se presvedcil ze je sonic spicka..
5.1.2006 07:53:49   212.67.81.xxx 4641
Donesl jsem Freezera domu a otestoval na podobne sestave aby bylo neco pro porovnani. Sestava Athlon 64 3000+ nataktovany na 2400GHz, Asus A8V, 2HDD, Nvidia 6600 aktivne chlazena, Skrin Chieftec 360W se zdrojem s regulaci otacek na vetraku. Zadne dodatecne chlazeni.

Pri pouziti standardnich otacek cca 2300:
V klidu 33st procesor, 27st skrin
Pri zatizeni 3DMark 2003 defaultne nastaveny test, 3x opakovan - 37st procesor, 28st skrin

Pri pouziti snisenych otacek cca 1800:
V klidu 38st procesor, 28st skrin
Pri zatizeni 3DMark 2003 defaultne nastaveny test, 3x opakovan - 45st procesor, 29st skrin

Lepenkova bocnice test samozrejme ovlivni, treba uz jenom nizsi tepelnou vodovosti...
5.1.2006 08:18:49   212.67.81.xxx 4344
Na desce Asus A8V jsem si nastavil snizeni otacek na 11/16 cca tedy 1800ot/min. Vic mi deska nedovoli, pritom podle namerenych vysledku bych si podle me mohl dovolit v pohode jit na cca 1500. Existuje nejaka utilita, ktera by mi dovolila dalsi snizeni otacek? Snizovat napeti potenciometrem se mi nechce.
5.1.2006 10:50:33   195.146.121.xxx 4342
Scythe Ninja: !Zajímavostí jsou nahoře uzavřené trubičky matkami"

Pokusil se je autor odšroubovat?
5.1.2006 15:12:53   83.69.40.xxx 4544
Mam otazku ohledne toho, ze chladic prekazi pametem. Podle obrazku to vypada ze tam prekazi jenom ten drzak na vetracek, tak se chci zeptat jetli to tak je,nebo jestli se mi to jenom zda?
6.1.2006 17:14:14   84.242.95.xxx 4140
Překáží pouze ten držák, ale chladič Vám bude zavazet pokud budete chtít vytáhnout paměti.
5.1.2006 20:45:48   62.141.24.xxx 4341
zdá se mi uhozené že test vahraje chladič který se nevleze do většiny běžně dostupných skříní
K čemu potomn je chladič který výborně chladí ale nejde použít?
5.1.2006 22:27:01   195.33.69.xxx 4345
Skoda jen ze se test nedelal na nejakem pentiu co hoodne topi
6.1.2006 08:22:14   80.188.52.xxx 4442
Nevite nekdo o programku ktery by sledoval teploty CPU a cipsetu, reskektive i GPU a hodnoty ukladal do souboru?
6.1.2006 10:13:48   212.67.81.xxx 4242
test chladicu - metodika odlisna, vitez stejny - zajimave je, ze recenzent tentokrat se o pasivni chlazeni ani nepokusil
6.1.2006 12:43:38   195.144.99.xxx 4242
Dík za, pro mne laika, super test

Scythe Ninja a Thermaltake Sonic Tower, jak píšete, se nevejdou do skříní 180mm (a ideálně doporučujete min. 220 mm.) Uvádíte "Výška kompletu je 160mm (165) a je nutné připočítat cca 15mm pro montážní plech pro základní desku". 
Šlo by to teda i nacpat do skříně 190mm - třeba do té co jste recenzoval právě Vy před 2 měsíci? - Thermaltake Swing
6.1.2006 17:18:25   84.242.95.xxx 4039
Pokud nebudete mít na bočnici větráček, měl by se tam vejít, ovšem moc prostoru mezi bočnicí tam nezůstane.
6.1.2006 13:23:58   213.191.122.xxx 4343
dobrý den .-)
Hele lidi článek se mi líbil nebudu nějak buzerovat autora .-)

chtěl bych se zeptat jestli je tu nějakej blázen co se zabívá case modingem....?!?

Chci zkusit udělat nějakej tiší kompík...

Muj nápad .... Popíšu a pak se zeptám co vy na to :-)) 

Desku bych chtěl něco jako
nullmicroATX na soket M2
do ní něco kolo 3500+ atlona X2
chladič sonic thermattake tower
grafiku ati x1600xt pasiv
paměti 2x 1GB
možná zvukarnu Audiotrek nebo neco takovýho

Ještě mám ruzný věci v planu změnit to je jen tak do budoucna a pro představu .-) ....

Kejsinu budu svařovat udělam něco ve stylu válce (bude vypadat jako turbína :-)) na obou koncích zužený na 150 možna 120cm větračky ty tam budou pouze dva (velmi pomalé a tiché možná regulece otáček manuálně )profukovat vzduch z jedný strany nasávat a z druhý vysávat ven (doufám že to chápete zatím dělám hrubý návrh v CADu )

A ted bych se zeptal máte někdo zkušenosti s podobnými uchylkami :-))) ?
Dá se takový system uchladit a udržet při tom hodně slučnou uroven hluku ?

Budu rád když mi případně konstruktivný nápady a připomínky napíšete .-)

Děkuji za Váš čas

S pozdravem Barracuda
8.1.2006 10:57:12   84.244.81.xxx 4141
Odpověď najdeš v diskusním fóru...
6.1.2006 14:22:31   81.90.173.xxx 3842
Vlastím P4 2.8Ghz (netaktovaný) . Mám na něm chladič Thermaltake Tower 112 a na tenhle chladič přidělaný větrák Aerocool turbine 2000. A program Speedfan mi ukazuje tepplotu CPU při max zátěži okolo 55 stupňů... Není to divný? Jsem viděl testy, kde tower 112 je lepší ne sonic tower a přitom se tady s přetakotvaným AMDčkem dostali na 31 stupňů. Kde může být chyba? (napadá mě snad jedině špatně nanesená pasta)
6.1.2006 16:45:40   87.197.208.xxx 4142
Ano moze to byt pastou, ale skor by som povedal, ze rozdiel je sposobeny rozdielnimi cidlami na doskach(ved len ked porovnas vysledky s tym istym CPU na roznych doskach tak mozes dostat vyrazne rozdieli)
6.1.2006 22:03:16   83.69.40.xxx 4142
Mam este otazecku,neda se ten vetracek pridelat na ten chladic este z druhe strany?na fotkach jsou videt vyvrtane diry,ale v clanku pisete ze jde priodelat jen z jedne strany ?
7.1.2006 16:55:07   84.242.95.xxx 3841
Jde přidělat z obou stran.
7.1.2006 15:00:33   193.165.5.xxx 3942
zdravím ,,, mam pripomínku. Napsali jste ze Ninja ma 6 heatpipe , jenze ona jich ma 12 ! ty heatpipe nejsou dole spojene, takze v jedne vrstve 6 a v druhe 6 ,,, jesli me neverite, tak jednoduse rozsroubujte tu zakladnu. Ale je jich fakt 12 ! :-)
7.1.2006 16:54:16   84.242.95.xxx 4142
Asi jste našel něco nového, o čem nemá ani výrobce potuchy.:o) Doporučuji se podívat na web výrobce na počet heatpipe.

For the great performance and total 6xheatpipe, Ninja cooler is the value-for-money fanless cooler available in the market!

http://www.scythe-eu.com/products/cpu/ninja_plus/scnj-1000P.php
16.1.2006 10:57:22   212.67.81.xxx 9740
Zdravim, netrpelive cekam na dokonceni recenze, je to uz 14 dni a slibovane pokracovani nikde...
1.5.2008 13:26:08   78.99.8.xxx 00
chcel by som sa len spytat ci si myslite ze by som zavrel skrinu siroku 205 mm keby som mal na procaku sonic tower alebo scythe ninja thx ;)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

379 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 180.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.