Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz
Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz
autor: Bronislav Kujál , publikováno 4.11.2005
Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz

Thermaltake je rozhodně jednou z významných společností zabývající se výrobou a distribucí počítačových skříní, chladičů, zdrojů a dalších doplňků. Jak je již zvykem, Thermaltake nás neustále zahrnuje něčím novým a jejich pestrá nabídka se neustále a pravidelně rozrůstá. Jednou z několika posledních novinek je i počítačová skříň Thermaltake Swing, se kterou má tato společnost plán oslovit většinu uživatelů jak cenou, tak kvalitou. Co všechno nám tato novinka nabízí, se dočtete v recenzi.


Po ukončení instalace nezbývá než kompletně otestovat účinnost chlazení skříně. Do skříně Thermaltake Swing jsem namontoval stejnou sestavu, používanou pro testování skříní: 

 

Hardware

Procesor  AMD Athlon 64 3500+ (2,2GHz, NewCastle)
Paměť  2 x 512MB Kingston HyperX DDR400
Základní deskaAbit AN8Ultra
Grafická kartaGIGABYTE ATI RADEON X800XL silent GB 256MB GDR3
Mechaniky3.5" Alps Floppy, DVD RW LG GSA-4163B
HDD2x WD Raptor 36,7GB SATA RAID 0
1x SEAGATE 200 GB BARRACUDA SATA
Audio

Creative Audigy 2 Platinum EX

PSU

Thermaltake PurePower TWV500W

Operační systém

Windows XP Professional SP2

Po zapnutí PC se rozsvítí pouze diody na čele signalizující zapnuté PC a aktivitu disku. Průhledové okno bočnice umožňuje efektní prostor pro osvětlení vnitřku skříně, to jde jednoduše vyřešit buď svítícím větráčkem a nebo studenou katodou. Součástí testovací sestavy byl MB Abit AN8Ultra na kterém je umístěno několik červených diod, proto je na fotografiích vnitřek skříně osvětlený.

Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz 

Během testu byla hlučnost zadního větráčku nepostřehnutelná a odpovídala hlučnosti uvedené výrobcem. Větráček patří mezi špičku mezi 12cm větráčky a jeho hlučnost 17 dBA lze ještě snížit běžným snížením napětí pomocí potenciometru, ovšem za cenu snížení výkonu. V tomto případě to bylo zcela zbytečné, protože výše hlučnosti byla hluboko pod úrovní hlučnosti větráčku boxovaného chladiče a zdroje. Proto na adresu větráčků mám pouze jednu výtku a to za absenci předního větráčku.

 Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz

Účinnost chlazení skříně Swing jsem testoval čtyřmi režimy měření. První režim zahrnoval měření teplot ve skříni se zavřenou bočnicí a zapnutým zadním větráčkem. Druhý režim zahrnoval měření teplot s odstraněnou bočnicí a zapnutým zadním větráčkem. Třetí režim posloužil, jako porovnání účinnosti chlazení a zahrnoval měření teploty se zavřenou bočnicí a s vypnutým větráčkem. Pro poslední měření jsem dodal chybějící přední větráček a měření proběhlo se zavřenou bočnicí a zapnutým zadním větráčkem   V těchto režimech byla měřena teplota procesoru, pevného disku, chipsetu, mosfetu MB, grafické karty a to za klidu a při zátěžových testech 3DMark05, CPU Burn a defragmentaci disku. Pro měření jsem použil programy ABIT uGuru (ABIT EQ) a SpeedFan. Dosažené teploty si můžete porovnat v tabulce. Uvedené hodnoty jsou ve stupních Celsia.

První měření mělo ukázat účinnost chlazení skříně pouze s jedním větráčkem, který se skříní koupíte. Měření ukázalo velmi průměrné teploty a dost zvýšené u HDD při jeho zatížení. Grafická karta s dosaženými teplotami na tom nebyla také nejlépe. Teploty jen dokazují nutnost cirkulace vzduchu ve skříni. Bohužel ani dva větráčky odsávající vzduch ze skříně nenahradí jeden, který vzduch do skříně nasává.

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD44474847
CPU28434732
Chipset33343532
Mosfety36434435
GPU59846159

Druhé měření má jako vždy zjistit, zda okolní teplota nějakým způsobem pomůže k dosažení lepších výsledků. Odstranění bočnice mělo za úkol prokázat, zda má chlazení ještě nějaké rezervy.

 Výsledkem tohoto měření jsou až 10°C rozdíly v dosažených teplotách a otevřená bočnice má hlavní přínos pro CPU a grafickou kartu. Tento test bohužel opět dokazuje, že to s cirkulací nasávaného chladného vzduchu není nejlepší a systém chlazení pouze s účastí jednoho větráčku má rezervy.

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD40424550
CPU25324229
Chipset33323331
Mosfety36394135
GPU59795957

Třetí měření má dokázat účinnost systému chlazení skříně tak, že se vypnou všechny větráčky a celá sestava bude chlazená jen za pomoci chladiče CPU a PSU.  Bez použití větráčků jsou dosažené teploty výrazně horší. V podstatě veškerý hardware vykazoval zvýšené teploty. Nejvíce trpěly pevné disky a samozřejmě grafická karta s pasivním chladičem a rozdíly teplot byly výrazné. Po tomto měření by mělo být jasné, že provozovat skříň bez jakékoliv cirkulace vzduchu, zbytečně zvyšuje teploty hardwaru a tím i riziko předčasného poškození některého dílu.

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD50525254
CPU30464839
Chipset33353535
Mosfety37444542
GPU60896763

Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz

Poslední měření bylo v podstatě nejdůležitější, protože proběhlo i s předním větráčkem, který jsem doplnil. Jednalo se o 12cm větráček model Scythe s pořádným výkonem 62CFM při 1600ot./min. Výsledky byly velice dobré a jenom dokazují, jak výrazně se podílí cirkulace vzduchu na všechny díly PC. Po posledním měření je jasné, že prázdným předním rámečkem na větráček Thermaltake naznačuje, že tu něco důležitého chybí.

TeplotaBez zátěže3DMark05CPU BurnDefragmentace
HDD37373841
CPU28434331
Chipset33353332
Mosfety36434137
GPU54845555

Závěr

Dosažené teploty se skříní Swing jsou velmi dobré, v případě že použijete oba 12cm větráčky. Přední větráček umístěný před HDD košem má velký vliv na chlazení disků a to v případě, že ho zaplníte celý.  S jedním dodaným je chlazení nedostačující a je lepší ho přesunout dopředu a odsání nechat pouze na větráčku zdroje. Na druhou stranu je tato skříň asi nejlevnější v nabídce Thermaltake a dokoupení dalšího větráčku není dnes nijak finančně náročná záležitost. Rezonování a nějaké vibrace jsou pro Swing zcela cizí a přesto, že se jedná o levnější provedení, kvalita tím nikde netrpí. V ČR skříň Thermaltake Swing pořídíte za zajímavou cenu 2027,- s DPH a to za model s průhledovým oknem v bočnici. Vzhledem k tomu jakou kvalitu zpracování nabízí, jde o velice zajímavou nabídku. Pokud jste schopní tolerovat poněkud lacinější vzhled čela a patříte mezi zájemce o kvalitní skříň za rozumnou cenu, můžu Vám Swing jenom doporučit .  

Thermaltake Swing
výhodynevýhody
nižší váhalesklé plastové čelo
zajímavá cenachybějící větráček
kvalitní zpracování 
efektivnost chlazení (se dvěma větráčky) 
kompaktní rozměry 

Za zapůjčení skříně ThermalTake děkujeme  JSC-Computers , kde můžete všechny varianty zakoupit.

Thermaltake Swing: Hodně muziky za málo peněz



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.11.2005 06:21:03   193.85.226.xxx 80196
Design je šíleně laciný, stejně jako materiál čela, ventilace odbytá, cena vysoká (vzhledem k celkovému dojmu).
Osobně jsem se o skříně poslední dobou zajímal a zvolil jsem CoolerMaster Centurion T05. Jak designem, tak kvalitou konstrukce je o třídu výš a za srovnatelnou cenu cca 2200kč s DPH.
4.11.2005 06:36:19   62.168.102.xxx 4351
tak nejak, u termaltejku nie je nudza o predrazene a mizerne riesenia zaroven. ale maju vraj aj kvalitne a cenovo na urovni vyrobky. vraj.
4.11.2005 07:28:11   84.242.95.xxx 5342
Myslím, že jste s Centurionem T05 určitě chybu neudělal, ale musím obhajit Swing, který bude na stejné úrovni(kvalitou konstrukce) jak vy píšete. Swing dle mého názotu pokulhává pouze (laciným plastem čela)použitým materiálem a chybějícím větráčkem.
4.11.2005 09:29:01   85.70.247.xxx 4645
Skříň je to pěkná, ale na můj kus docela drahá ....
Já zvolil OEM BigTower shit za 1500,- ... nacpal do něj větráky a jedu bez problémů ;-)
4.11.2005 09:30:41   217.77.161.xxx 4150
S tim lacinym designem musim souhlasit, ale hlavne se mi nezda tato skrin nicim vyjimecna a zajimava, spis naopak, hlavne pro spoustu lidi bude moc mala. Tuhle bych tedy nekoupil ani za 500.
4.11.2005 09:59:11   160.218.247.xxx 5044
No.... Nic moc spíše málo muziky za málo peněz radši bych si připlatil za nejaky Exclusive case např. Tt Armor nebo Aspire---->Design je přímo nevkusný vlnka čelního panelu neladí s rovnýmy rysy celého case bočnice celkem dobrá ale zase neladí přímo levný Design
4.11.2005 12:33:43   195.98.131.xxx 4443
Citace:
Součástí skříně je pouze zadní 12cm větráček, který je původem od poměrně známé značky výrobce větráčků DC Brushless, která dodává tyto větráčky pro Thermaltake.

Ja som myslel ze "DC Brushless" znamena jednosmerny bezkontaktovy. To vazne je to nazov nejakej firmy?

A druhu poznamku mam k meraniam teploty. Pisete ze po otvoreni bocnice sa stav vyrazne zhorsil, avsak ako tak pozeram, okrem harddisku sa vsetko zlepsilo oproti zavretej skrini s vetrakom.
4.11.2005 14:20:55   84.242.95.xxx 4542
Samozřejmě máte pravdu....je to mega bota..firma která vyrábí větráčky je Everflow. Opraveno.
Jinak jak píšete, že jste se dočetl, že stav zhoršil po otevření bočnice..nějak tu větu nehomu najít.
4.11.2005 13:21:17   85.132.192.xxx 8443
Pro mne je zásadní chlazení HDD, který je zde prováděn zaprvé 12cm větrákem a je tedy tišší než CoolerMaster Centurion T05, navíc jsou chlazeny všechny 3 disky, což se o tom CM říct nedá, další vhodná záležitost je pro mne vyndavání dsků směrem ke mně a ne doleva.
4.11.2005 16:30:17   213.194.249.xxx 5241
Naprosty souhlas - docela casto manipuluji s HDD a proto bych si uz skrin bez moznosti bocni instalace nekoupil, o aktivnim chlazeni disku ani nemluve.
5.11.2005 11:43:43   147.229.221.xxx 4742
Doporučuji se opravdu pozorně podívat na konstrukci Centuriona ohledně chlazení disků. Mám ho doma a vzhledem ke kompletně perforované přední stěně case včetně záslepek, navíc včetně prachového filtru při použití standardně dodávaného 12cm ventilátoru vzadu a 12cm ve zdroji, je i při odpojení poměrně tichého 8cm ventilátoru před disky v case solidní průvan (na čele se udrží list papíru) a teplota disků (Hitachi 160GB/8MB a Maxtor Maxline III SATA 250GB/16MB) nepřesáhne ani při zatížení 38°C.
3.10.2006 16:14:21   194.228.229.xxx 44
chlazení je značně neefektivní - viz můj příspěvek "Lituji koupě SWINGU"
4.11.2005 13:21:27   147.32.197.xxx 4544
Tak firma DC Brushless je fakt husta! pripomina mi to Izera a policejni akademii: "Obcansky prukaz.. Obcansky prukaz.. Vy jste bratri co?"
4.11.2005 16:05:18   160.218.43.xxx 4344
mimochodem, čím lehčí skříň, tím hůř, kvalitní skříně jako Chieftec váží přes 15 kilo, a PC skříň není přednostně určena pro neustálé přenášení, takže váha není na škodu...důležitá je stabilita a pevnost, to hlavně...
4.11.2005 16:45:00   84.242.95.xxx 4341
No rozhodně se nedá považovat za pravidlo to, že čím je těžší skříň tím je kvalitnější. Znám bohužel velmi težké, u kterých se o nějaké kvalitě nedá vůbec bavit. Pevnost a stabilitu skříně není potřeba dohánět vahou, stačí osadit vnitřek plechy zpevněné nějakým prolisem a je po problémech.
4.11.2005 20:27:12   160.218.43.xxx 4148
no určitě to pravidlo není, ale může to lecos napovědět.(myslim že u zdrojů platí něco podobnýho, ale nejde jen o váhu, to je jasný...)prostě bytelná konstrukce něco váží, ale neznamená to že lehká skříň=špatná skříň, vyjímky existujou, to určitě jo.ale takle testovaná se mi moc nelíbí, bych trochu připlatil a koupis si něco osvědčenýho-třeba toho Chiefteca,
12.11.2005 14:38:48   193.179.40.xxx 4138
No tak neplati to ani u zdroju. Tezke zdroje maji pasivni PFC, kdezto lehci zdroje mohou mit aktivni ... a ktere jsou lepsi?
5.11.2005 01:20:09   194.108.127.xxx 4243
Zdravim, zajimalo by me jak je vyreseno zapojeni prednich audio vystupu na Audigy 2, jestli pres piny nejak nebo pres prodlouzene vystupy z karty. Diky
5.11.2005 11:56:15   84.242.95.xxx 4143
Přední audio výstupy se zapojují přes piny, viz obrázek kabeláže.
5.11.2005 14:59:05   194.108.127.xxx 4241
Aha dekuji, jak se tedy v tom pripade pripoji na Audigy 2? Ta ma nejake pinove vystupy jako deska nebo se to pripoji na vyvody desky?
Jeste by me zajimalo jaky vetrak lze umistit do bocnice kdyz by tam byly ty otvory predvrtane, myslim jak velky? Dik.
5.11.2005 10:10:54   83.208.62.xxx 5042
Prijde mi jako celkem fajn Case, asi si koupim stribrnou variantu. Jen nechapu, proc autor kritizuje USB vystupy vepredu, naopak mi to prijde lepsi nez nahore, protoze hodne lidi by se tam (pokud maji skrin pod stolem) vubec nedostalo.

Btw: Skrin se da sehnat i pod 1700Kč, třeba na Obchod.cz
5.11.2005 12:12:31   84.242.95.xxx 4142
Kritizuju pouze jejich provedení, stačila nějaká krytka a výsledek by byl o dost lepší. Umístění nahoře je v pohodě.
5.11.2005 11:43:44   84.42.242.xxx 4341
nevím jestli to četli komentátoři výše, ale hodnoty teplot v tebulce s vypnutým větráčkem (tab 3)jsou často lepší, než se zapnutým (tab 1) - kde udělali soudruzi chybu ?
5.11.2005 12:01:58   84.242.95.xxx 4242
Mate pravdu...jsou tam zpřeházené teploty..díky za upozornění..opraveno.
6.11.2005 20:54:25   213.195.198.xxx 4447
Stříbrná k tomuto typu cache sedí lépe. Na stříbrné Cache lépe vyniknou detaily zaoblení cache, proto černá nic moc. Jinak cenově by nebyla špatná pokavaď by obsahovala ještě slušnej zdroj. Rozhodně je tento typ cache lepším řešením,než to s otevíráním přihlouplích dvířek před výměnnými mechanikami, to působí trapně.
7.11.2005 17:21:19   213.194.249.xxx 4340
myslis "case"? :o)
8.11.2005 12:59:28   147.228.53.xxx 6442
šlo by do všech recenzí v budoucnu napsat údaj vzdálenosti od bočnice na plech pro uchycení desky? některé vyšší chladiče (Tt tower třeba) se do některých skříní nevejdou tak je tenhle údaj někdy celkem užitečnej. thx
11.11.2005 13:40:07   82.119.115.xxx 4040
poradte mi skutocne dobry case, ktory vydrzi aj nieco viac aspon 4 roky. rozmyslal som nad Kandalfom od TT ale moc sa mi nepaci ta predna maska a zase armor moc tichy nebude
20.12.2005 20:56:57   84.47.6.xxx 2740
case interier ujde
design nic moc
najviac ma stve to bezsrobove uchytenie je to bieda a ak tam narvem 3 HDD tak tievibracie hucia s celu kasnu
racej si kupte Coolermaster Centurion 532
3.10.2006 10:28:23   194.228.229.xxx 1938
V rychlosti pár odpovědí:Bočnice je opravdu průhledná, větráček 12cm není svítící, ale černý s oranžovým ventilátorem přesně jak na fotce a to že se nešroubují mechaniky ani HDD je největší tragédie této bedny.K přichycení 5,25 mechanik se používají plastové kolejničky nevalné kvality.Pro DVD/CD to celkem jde (zacvakne na čtyřech místech místo šroubků) , ale pro přídavné panely/čtečky co mají držet pouze na dvou předních šroubech je to celé k ničemu a vlastně tam jenom tak sedí naskládány na na sobě a nejsou k bedně přichyceny.Ještě větší zoufalost je však uchycení HDD které je realizováno též přes malinké plastové kolejničky tentokráte příšerné kvality (každá jiná,nedolisováno).Pomocí těchto zmetků je (jsou) HDD "upevněny" do kovového rámečku s pár otvorama.A jak funguje všude propagované chlazení HDD ? Jelikož je HDD svou konstrukcí určen k odvodu tepla hlavně přes jeho boky do skříně či rámečku - zde se nic takového stát nemůže - boky HDD jsou s rámečkem spojeny přes plast a HDD se vlastně hřeje více než v normalním case a 12CM ventilator ochlazuje pouze rámeček.Přes pár otvorů samozrejmě proudí vzduch i na určíté místa HDD, a tak jsou zhruba stejně zahřáté jako v normálním case bez plastovejch nesmyslů a aktivního chlazení HDD.
Závěr ať si udělá každý sám, ale já vědět tyto informace bych nikdy tuto case nekoupil.
Dotaz na prodejce: Dá se dokoupit do této bedny nějaký rámeček na HDD ke kterému se HDD přišroubuje přímo bez použití plastových kolejniček.?
Potom by asi začalo fungovat chlazení HDD jak má !

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

181 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 82.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.