Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX
Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX
autor: Pavel Boček , publikováno 3.1.2017
Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX

Corsair až donedávna zdroje formátu SFX vůbec nenabízel. Nicméně už jeho první řada s trhem okamžitě a podstatně zamávala. Nejen, že v podstatě ihned dohnal výkonnostní metu konkurence, ale kontroval rovnou se semi-pasivním zdrojem se sedmiletou zárukou, certifikací 80 PLUS Gold a plně modulární kabeláží.


Hodnocení, závěr

Corsair SF600 zvládl dodat dodat výkon v kombinované zátěži i v přetížení a zvládl jej dodat v souladu s normou ATX, díky tomu si tedy zaslouží hodnocení. Opravdu není moc co mu vytknout, začněme tedy od negativ. Problémem jsou určitě oscilace, které se objevují při ztrátě napájení zdroje. Špičky sahají vysoko nad 12,60 V, což je porušením standardu ATX z hlediska regulace napětí. Souhlasím sice s tím, že toto je dost specifická situace, ale stále by se to nemělo dít. Mimo to je zdroj dost horký. Nejspíše je tak záměrně vyroben aby mohl ventilátor běžet pomalu (nebo vůbec), ale i tak. A když jsme u toho, byť se Corsair dost snažil, při vysoké zátěži zdroj opravdu tichý není.

Nicméně pokud jej udržíte chladný a odběr při tom na rozumné hodnotě – což asi většina majitelů splní, nedovedu si představit, co může v SFX skříni brát 600 W? – zůstane velice tichý. V závislosti na podmínkách možná až do 300 W dokonce tichý jako hrob. Myslím, že to je ve výsledku celkem dobrý obchod. Většina zájemců tak nejspíš zvolí tuto 600W verzi právě proto, že pojede v běžné zátěži, kterou z něj budou odebírat, naprosto tichý. To je tak 300-400 W při plném odběru. Zdroj však dokáže dodat mnohem víc, až přes 800 W, pokud dokážete snést ten turbovrtulový hluk.

Mimo to už není moc o čem mluvit. Regulace napětí, mimo ony oscilace, je špičková, stejně jako zvlnění. Účinnost je velmi vysoká, všechny součástky to má kvalitní, je to plně modulární a semipasivní s dlouhou zárukou. Pokud se vám nelíbí ploché kabely, tak je můžete rozplést a svázat do kulatých. Jen nepochopím, jak ten ten svazek Main ATX, tvrdý jako skála, může označit ohebným. Ale já přestávám v dnešní době chápat stále více věci, tak to můžete v klidu ignorovat.

Hodnocení zdroje Corsair SF600 v segmentu high-end je tedy následující:
  • použité součástky: 12 b. (− za tenčí vodiče a chybějící zlacení, + za funkční OTP, + za úsporné technologie navíc, + za předimenzování primární i sekundární strany)
  • kvalita provedení: 9 b. (− za zbytky pájecí pasty)
  • regulace napětí: 15 b. (+ za kombinovanou zátěž, + za crossloading)
  • zvlnění: 20 b. (+ za kombinovanou zátěž, + za crossloading)
  • účinnost: 12,5 b. (+ za vyšší účinnost, + za účinnost stand-by větve)
  • výdrž při výpadku napájení: -6 b. (- za kratší výdrž, – za oscilace překračující maximální napětí)
  • ostatní: 20 b. (+ za možnost vysokého přetížení, + za dlouhý běh bez chlazení v plné zátěži, + za semi-pasivní chod, + za modulární kabeláž, + za výbavu navíc, + za delší záruku, + za klipy na molexech)

Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX

V high-endu tedy zdroj dostává hodnocení 82,5. Za předpokladu, že cena je 3200 korun, by pak poměr hodnota/cena byl 100×82,5/3200 = 2,58. Na SFX zdroj je to velice dobrý výsledek. A celkově se nám to na předních pozicích v tabulce hodnocení nějak plní zdroji Corsair…

Zdroj Hodnocení (high-end)
Corsair RM550x 85,5
Corsair SF600 82,5
Corsair HX750i 81
Be Quiet! Dark Power Pro P11 550 W 54
Super Flower Leadex Platinum 750 W 54
Cooler Master V Semi Modular 550 W 53
Be Quiet! Straight Power 10 70 W CM 41
Antec Earthwatts Platinum 550 W 22,5
SilentiumPC Supremo M1 Gold 550 W 10
Silverstone Strider Essential Gold 600 W 4

 

                                         
Corsair SF600
KLADY Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX ZÁPORY
pasivní v nízké až střední zátěžíkratší výdrž při ztrátě napájení
plně modulární kabelážoscilace napětí po ztrátě napájení
funkční OTPhlučný při vysoké zátěži
mimořádná regulace napětíběží horký
mimořádně nízké zvlněnínezlacené konektory
vysoká účinnost 
slušná kvalita výroby 
značně předimenzovaný 
dlouhá záruka 
Orientační cena s DPH: 3200 Kč

Graf ceny produktu Corsair SF600 poskytuje server Heureka.cz

Výsledek je velice dobrý, ale kvůli problémům s regulací během testů výdrže při ztrátě napájení to prostě zlato být nemůže. Tak „pouze“ druhé stříbro!

Corsair SF600: 600W semi-pasivní zdroj formátu SFX

Poděkování

Za poskytnutí zdroje Corsair SF600 děkuji společnosti Corsair.

Článek je překladem originálu, který v angličtině vyšel na Hardware Insights.

Příspěvek na rozvoj

Podpořte recenzování zdrojů! Nové přístroje, vybavení (stále je kam výrazně zlepšovat), zakoupení nedostupných zdrojů apod. – můžete se sami podílet na novém a zajímavějším obsahu.



Tagy: zdroj  Corsair  recenze  test  high-end  GreatWall  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.1.2017 08:02:41   91.237.168.xxx 362
Minule Linkworld neprešiel koli krátkej výdrži pri výpadku napájania, hoci sa mi to zdala zanedbatelna blbost ale OK, ked je norma tak je norma...., teraz ten prešiel, hoci píšeš citujem: "Špičky jsou až vysoko nad 12,60 V, což je porušením normy na regulaci." Keď píšeš o porušení normy tak prečo prešiel? porušil ju alebo nie?
3.1.2017 08:50:27   91.237.168.xxx 232
Citujem dalšie z článku: "To není zrovna dvakrát v pořádku, SF600 zde tak ztratí nějaké body za nesplnění požadavků na délku výdrže a ještě navíc -10 bodů za porušení specifikace. Nemyslím, že je to TAK MOC závažný problém, jelikož pořádná vstupní filtrace měničů (na základní desce, grafické kartě apod.) by to měla odfiltrovat, ale stejně, není to dle normy. " Tak porušil normu alebo nie? velmi prisne ste doteraz hodnotili zdroje a aj pre sebemenšie porušenie normy ihneď neboli hodnotene a neprešli....
3.1.2017 09:50:41   217.77.161.xxx 181
Rekl bych, ze neni poruseni normy jako normy.

Nektera poruseni jsou proste vice zavazna, nez jine.

Mimochodem pan Bocek zcela presel dalsi poruseni normy - a to na barevne odliseni vodicu kabelu, ktere je take dano normou a u nejake zdroje v minulosti se nad tim rozciloval.
3.1.2017 10:09:57   91.237.168.xxx 132
Norma je norma, či viac zavezna, nemej zavezna, banaova, zelena norma...., piše sám, že ju porušil.... ja len naražam na fakt, že niektoré zdroje neprešli presne koli takýmto porušeniam, nic viac nepoukazujem, stačí popozerať jeho recenzie, presne koli takýmto porušeniam nepoprechádzalo viac zdrojov.... citujem jeho klasické zaklínadlo: zvládl dodat dodat výkon v kombinované zátěži i v přetížení, avšak nezvládl jej dodat v souladu s normou ATX. A tak mal dopadnúť aj tento zdroj podľa všetkého.
3.1.2017 11:23:52   213.195.200.xxx 1111
Ne, situace byly naprosto rozdílné. Zjednodušeně, předchozí zdroje měly moc krátkou výdrž a to tak, že hrozí nestabilita.

Tady je výdrž sice kratší, ale řekněme ještě použitelná, akorát se pak na napětí objevuje bordel. Což by měla sestava přežít, byť to není v pohodě. Při zkrácení výpadku problém ustává. I s tím zkrácením je ale pořád doba výrazně nad hodnotou, kterou jsem stanovil jako absolutní minimum. Kdybych měl shazovat všechno, co nedá těch 16/17 ms podle normy, tak dosud prošly i v high-endu tak dva, tři zdroje. Chce to taky číst, co se tam píše…
3.1.2017 11:34:44   91.237.168.xxx 162
Aby som to vysvetlil, zdroj je fajn, vase recezie su fajn, len ked je v clanku napisane viac krat, ze nespolnil nejaku normu tak cakam vysledok ako stale:"zvládl dodat dodat výkon v kombinované zátěži i v přetížení, avšak nezvládl jej dodat v souladu s normou ATX" proste to som cakal, lebo vase recenzie su nekompromisne a velakrat sa mi zdali az velmi prisne. Jeden priklad na Vasu obhajobu bordela.... doma sa stava, ze ci uz deco alebo nechtiac vypneme predlzovak k PC a pod.... a co je horsie, kratsia vydrz alebo pekny bordel na vystupe zdroja? ale OK, recenzia ako stale, dobra, zdroj dobry iba zaver je nejaky trocha obmekčený, nebočekovský, žeby sa niečo dialo?
3.1.2017 12:18:34   213.195.200.xxx 81
No řikám, ATX v tom samotná nemá úplně jasno, jinde to berou v těch 10 % podle limitů pro překmit, a nad 13,2 V to nebylo.

V neposlední řadě, Strider Titanium taky dostal mínus kotel bodů za -12 V, byť tam lehce neprošel. Precedens už byl udělán a tak je dobrý se toho tak nějak držet.
3.1.2017 15:46:18   83.208.208.xxx 44
Pan Boček má dobré recenze, ale ta jeho oblíbenost zdrojů Corsair je trochu větší. Něco jako škodovky (1.0-1.4 TSI) u autorecenzentů.
Hlavně to že pan Boček u některého zdroje nenapíše že není úplně ideální neznamená že je k ničemu. Chce to prostě číst celé a pak člověk sám uvidí zda mu zfroj bude hořet nebo umře za tři roky. A nebo ani jedno, ale více poctivé práce by také nebyo na škodu. EU také přikazuje jaké mají být okurky, ale ty jine nejsou přeci špatne?
3.1.2017 12:18:44   212.5.197.xxx 44
Ak uz nechavat prejst taketo zdroje, tak by som osobne daval vecsie zrazky za kazde taketo "menej podstatne" porusenie normy (vydrz, farba kabvelaze,..).

Tiez by som nedaval plusove body napriklad za vysoke pretazenie alebo vybavu naviac.
Ja by som napriklad cakal, ze ochrana celkoveho pretazenia zafunguje skor pri 600w SFX zdroji. Vobec to neberiem za plus. Moznost takto ho pretazit skor dava sancu ten zdroj znict alebo znizit mu zivotnost.
Tiez ake plus je pre mna ta vybava? Robi ten zdroj lepsim? Nie, skor naopak. Horsi zdroj moze ziskat rovnake alebo lepsie hodnotenie ako ten lepsi kvoli lepsej vybave.
Tomuto zdroju by som nedaval ani tolke plusove body za ucinnost. Nieje ziaden zazrak na 80Plus Gold. Stand by to iste.
Ani za semi-pasivny chod, modularnu kabelaz a dlhy chod bez chladenia na plny vykon by som mu nedaval tolke plusove body. Znevyhodnuje to "elektricky" kvlaitnejsie zdroje a mne ako zakaznikovy to neprinasa ziadne vyhody.
Ak by zdroj bezal na nizkych otazkach, tak ho tiez nepocujem, modularnu kabelaz vyuzije len niekto, dlhy pasivny chod na plny vykon je pre mna ako zakaznika skor minus. Neskor zistim, ze nieco nieje v poriadku a zdroj sa pocas tej doby zbytocne prehrieva.
3.1.2017 11:26:30   213.195.200.xxx 103
Kdybych to měl připomínat pořád, tak už nedělám nic jinýho.

Holt je to teď tzv. móda. Můj názor je, že většina věcí, co je v „módě“ stojí obvykle za pochvu a toto není výjimkou. Ale jak řikám, kdybych to měl psát pořád…
3.1.2017 15:51:10   83.208.208.xxx 52
Možná změnit systém bodového hodocení podle skutečných priorit na funkčnost. Zbytek nechat na pozlátko.
3.1.2017 11:20:45   213.195.200.xxx 65
No, to je docela složitá otázka. Vedli jsme o tom thle polemiku a v podstatě je pravda, že tak, jak to je tam uvedeno, tak se dá říct, že určité situace mohou spadat do dvou oddílů, které ovšem na to kladou protichůdné požadavky.

Jak si to vykládám já, tak to jsou dvě různé situace: zdroj musí splňovat regulaci na napětí (5 %) i při ztrátě napájení. V některých situacích, jako i při ztrátě nebo obnově napájení, se může objevit překmit, který má toleranci 10 %. Ale v tomto konkrétním případě to není jeden překmit, to je celá oscilace a na to už se vztahuje 5% regulace
3.1.2017 09:24:00   192.42.116.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.1.2017 10:02:03   89.24.109.xxx 61
Proč? Já pro malý desktop s mini-ITX deskou bral po pročtení recenzí Corsair SF450 450W. Recenzenti se shodují, že jde o velice kvalitní zdroj a drobné nedostatky jsou spíše kosmetické (kratší kabely - i když proč, tenhle prcek je určený do malých skříní, nebo nemožnost deaktivace semi-pasivního módu). Je ale zajímavé, že v některé recenzi byly srovnány obě varianty 450 W a 600 W a zatímco 450 W dostal "must buy", 600 W vyšel naprázdno.
3.1.2017 10:27:19   212.47.246.xxx 09
Pořád tam bude vyšší provozní teplota a tím horší životnost, při zátěži vyšší hlučnost a pak ten poměr cena/výkon. Já vám to nechci brát, někdo prostě raději pár centimetrů ubere, já jsem zase toho názoru, že mi to za to nestojí. Kdyby měly SFX zdroje dimenze kolem 150-200W, pak bych pro ně využití zcela jistě našel (v závislosti na provedení, použitých součástkách), ale v dimenzích nad 250W ve mě prostě nebudí důvěru z hlediska racia.
3.1.2017 10:37:38   5.135.158.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.1.2017 11:51:53   89.24.109.xxx 61
Jasně, záleží na prioritách. Nicméně zrovna u té 450W verze je v recenzích vyzdvihováno opravdu kvalitní tiché chlazení, proto jsem ho také vzal. Až se rozhodnu, jaké prkno a CPU zvolím (čekám, jak to dopadne se ZENem popř. jestli Intel o pár stovek nezlevní ), dám vědět, jaké jsou provozní vlastnosti v reálu.
3.1.2017 13:20:50   212.5.197.xxx 12
Fortron predava 200W SFX zdroj, no nieje to nic extra hlavne z pohladu pouzitych suciastok.
Ani pouzity maly ventilator tomu nepomaha. Ako novy je tichy ale ci taky bude aj o par rokoch alebo pri vyssom zatazeni neviem.

Bol som nuteny pouzit 2 kusy. Uvidim, co vydrzia.
3.1.2017 10:13:36   89.24.125.xxx 91
Pobavilo mě to "mimořádné zvlnění" v kladech. Raději bych napsal "mimořádně nízké zvlnění", takhle to působé spíš negativně
3.1.2017 11:35:54   213.195.200.xxx 61
Nj, dřív to mělo pouze pozitivní smysl, jako v angličtině…asi to tam radši dopíšu.
3.1.2017 13:18:11   77.247.224.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.1.2017 14:04:36   10.27.22.xxx 91
Že by SFX vs ATX?

Dobré ITX desky jsou také dražší než ATX i když mají jen jeden rozšiřující slot a spoustu dalších nevýhod. Mrkni třeba na Asus Z170 Pro Gaming vs Asus Z170I Pro Gaming:
https://www.czc.cz/porovnat?code=179208&code=176244

Pokud potřebuješ SFX zdroj s těmito parametry, tak tam jen těžko budeš cpát RM550x.
3.1.2017 14:18:40   77.247.224.xxx 43
mas pravdu. nedoplo mi to...
16.1.2017 19:27:32   77.247.224.xxx 00
vidim ze je to tu samy expert, ktory sa nikdy nepomyli...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

33 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.