Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné
LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné
autor: Polívka Karel , publikováno 17.1.2005
Seznam kapitol
1. Page #
2.  

Nedávno jsme vám přinesli recenzi počítačové skříně Asus Vento 3600+, jež mnohé zaujala (ať už kladně nebo záporně) svým vskutku nezvyklým designem. Tehdy bylo řečeno, že bude následovat článek o celé sestavě značky LYNX nacházející se právě uvnitř této skříně. Dnes tedy nastal ten den, kdy se podíváme na počítačovou sestavu kladoucí důraz na vysoký výkon celého řešení v opravdu nezvyklém provedení. Pojďte se podívat na vnitřnosti "vysavače" s logem LYNX na sobě. {mospagebreak title=Z čeho se LYNX Vento skládá?}

Hotové počítačové sestavy různých výrobců - to je něco, čemu jsme se prozatím úspěšně vyhýbali a ubírali se cestou, jež byla dlážděna vlastními zkušenostmi a znalostmi ze světa výpočetní techniky, které se moc neztotožňují s myšlenkou pořídit si již hotovou sestavu. Pamatuji si dobu, kdy se nabídky různých firem prodávajících své vlastní sestavy (řeč je o osobních počítačích samozřejmě) jen hemžily "skvělými" nabídkami, nad kterými se každý aspoň trochu věci znalý jedinec musel vždy jen pousmát. Samozřejmě i tehdy zde byli takoví výrobci, u kterých byla zaručena kvalita a spolehlivost, nicméně v té době jste za jejich firemní logo na takových sestavách museli kolikrát opravdu výrazně připlatit.

Nicméně za ty roky doba pokročila a díky stále více dostupnějšímu internetu a zkvalitnění komunikačních služeb všeobecná informovanost u nás výrazně stoupla, jelikož dnes není internet v domácnosti takovým přepychem, jako tomu bylo například před 5 lety. Navíc díky možnostem, jež nabízejí dnešní mobilní telefony a služby poskytované mobilními operátory, může být připojení k internetu (a tím pádem přístup k informacím) realizováno opravdu téměř kdekoli (v rámci pokrytí signálem). Proč se o tom vlastně tady zmiňuji, když se má jednat o článek pojednávající o počítačové sestavě? Důvod je jednoduchý.

V dnešní době je totiž oproti dřívějšku opravdu možné si pořídit hotovou sestavu a posléze nelitovat tohoto rozhodnutí. Samozřejmě stále platí, že nelze "skočit" na každý reklamní slogan o výhodné koupi a nebo na "super" ceny v hypermarketech (které s pravým významem slova super nemají společného takřka nic a hodí se jen pro účely ironického komentáře), ale je opravdu možné si pod některými značkami počítačových sestav představit spolehlivost a dobrou cenu (samozřejmě ale výjimky se najdou vždy a všude, proto se před nákupem čehokoliv pokaždé aspoň trochu informujte nezávisle na prodejci, jelikož ten by vaší případné neznalosti jen využil).

Přestože já sám bych si již sestavený osobní počítač nikdy nepořídil, tak tuto možnost již neodsuzuji a mám proto v úmyslu se za účelem recenze sem tam na nějakou zajímavou sestavu podívat a podělit se s vámi o zjištěná fakta. Jelikož s tímto teprve začínáme, nemáme zatím možnost porovnávat více sestav mezi sebou, proto berte na tento fakt také ohled.

Naší první sestavou se stal před 3 měsíci počítač A7550K od firmy Abacus nesoucí firemní označení "Zajímavá sestava". Tehdy šlo zejména o počítač, který vsázel vše na tichý chod spojený s relativně vysokým výpočetním výkonem. Velkou slabinou byla však grafická karta. Nyní tu máme v pořadí druhou sestavu od firmy LEVI nesoucí firemní označení LYNX, která však vsází na výkon celého řešení a vyváženost komponent. Než přikročíme k samotným komponentám, tak pro objasnění nejdříve pár slov od dodavatele (kterým je firma Levi) o počítačích značky LYNX:

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné"LYNX je značka osobních počítačů, notebooků a serverů pokrývající široké spektrum požadavků zákazníků na našem trhu. Počítače LYNX uspokojí vaše nároky na kancelářskou práci, můžete s nimi surfovat na internetu, poslouchat hudbu, sledovat filmy anebo si s nimi můžete hrát. Počítače LYNX vás přenesou do úžasného multimediálního světa digitálních technologií. Nemusíte být odborníkem, abyste poznali všechna zákoutí internetu, mohli sledovat DVD filmy nebo dokázali vytvářet vlastní CD disky. S počítačem LYNX vám i práce půjde lépe od ruky a po práci si užijete legraci jako hlavní hrdina vaší oblíbené hry. Pro výrobu počítačů LYNX jsou používány kvalitní značkové komponenty, které zaručují bezproblémovou funkčnost po celou dobu morální životnosti počítače. Pilířem jsou základní desky Asus a MSI, které doplňují grafické karty stejně zvučných výrobců Asus, Leadtek a MSI. Spolehlivé uložení dat zajišťují pevné disky Seagate nebo Western Digital. Komponenty pro počítače LYNX jsou vybírány na základě dlouhodobějších zkušeností a každý z nich prochází řadou testů. Konfigurace každého počítače LYNX je uvedena na termoštítku na spodní straně skříně počítače."

To bychom měli něco málo k sestavám LYNX od jejich výrobce, nicméně jak všichni nejspíše moc dobře víme (nebo bychom aspoň měli vědět), každý výrobce bude právě to své řešení považovat (respektive jej předvádět) jako právě tu ideální volbu. Těžko asi bude výrobce poukazovat na slabé stránky jeho produktu, který se vám snaží prodat.

 

Přehled komponent:

Procesor:  Athlon 64 3500+ (jádro Winchester, 2.2 GHz, 512 KB L2 cache)
Základní deska:  Asus A8V Deluxe (čipová sada VIA K8T800 Pro)
Operační paměť:  2*512 MB DDR466 Corsair (CMX512-3700) CL 3-4-4-8
Grafická karta:  Asus V9999U/2TD GeForce 6800 Ultra (AGP 8x, 256 MB)
Diskový prostor:  RAID pole 0 složené ze dvou 120 GB disků Seagate Barracuda 7200.7 SATA
Optická mechanika:  NEC ND-3500A
Chladič procesoru:  AMD BOX
Skříň:  Asus Vento 3600
Zdroj:  Eurocase ATX-400 JSP (400W)
Floppy mechanika:  ALPS

Budu se sice opakovat, ale musím opět podotknout, že kvalita celého počítače stojí a zároveň padá na zvolené základní desce. Přestože to je jeden ze základních faktů, na který by se v žádném případě nemělo při výběru komponent zapomínat, stále to mnozí "stavitelé" sestav nějak neberou v potaz (a teď nemyslím jen ty případy, kde je žádoucí ušetřit každou korunu nehledě na možné komplikace) a postaví stroj na velmi pochybném základu. Při návrhu sestavy LYNX Vento padla volba na základní desku Asus A8V Deluxe (čipová sada VIA K8T800 Pro) o které jsme se již zmiňovali v článku pojednávajícím o socketu 939.

Jedná se tedy o podvozek se socketem 939 na sobě, který je v této sestavě doplněn procesorem AMD Athlon 64 3500+ s nejnovějším (a nutno říci že velice povedeným) jádrem Winchester. K procesoru je vhodné připomenout, že v sobě integruje dvoukanálový řadič pamětí (což naznačuje provedení pro socket 939) a disponuje možností aktivovat funkci Cool n Quiet, která za běžného provozu dle vytížení procesoru mění jeho frekvenci a napětí, čímž snižuje jeho spotřebu a tím pádem se sníží i nároky na chlazení a ve finále se tak zvyšuje i jeho životnost.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

O grafiku se stará grafická karta značky Asus s čipem GeForce 6800 Ultra, která už jen svým vzezřením dává jasně najevo, že nejde o žádné ořezávátko. Momentálně grafickou kartu s rychlejším čipem od společnosti nVidia prostě nenajdete. Bohužel vysoký výkon je v tomto případě nutné zaplatit daní v podobě vysokých nároků na napájení této karty a také v podobě jejího chlazení, které nejenže je opravdu rozměrné a zabírá dva sloty, ale je také dost hlučné, zejména při maximálních otáčkách při zatížení (tedy při 3D akceleraci). Při práci ve Windows je rychlost ventilátoru mnohem nižší a jeho provoz samozřejmě též tišší (přesto však hlasitý).

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Dále se v předváděcí jízdě setkáváme s operační pamětí, která je v této sestavě tvořena dvěma identickými moduly značky Corsair s kapacitou 512 MB, dohromady tedy 1024 MB. Jedná se konkrétně o modely CMX512-3700 ze série XMS (Xtreme Memory Speed) s časováním 3-4-4-8. Číselné značení 3700 v názvu modulu značí, že jsou schopny pracovat při rychlosti 466 MHz. Díky tomu poskytují jistý prostor k přetaktování procesoru bez změny dělícího poměru (tedy samozřejmě do jisté meze, jelikož pokud vyženete frekvenci procesoru opravdu vysoko, budete muset i v tomto případě dělící poměr změnit - nemusíte však hned nebo tak brzy jako v případě modulů DDR400).

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Pokud jde o úložiště dat, tak i zde bylo myšleno na výkonnostní stránku věci. Naleznete zde totiž dva identické pevné disky značky Seagate zapojené v RAID poli typu 0 (tedy stripping - vyšší výkon). Konkrétně se jedná o 120 GB modely Barracuda 7200.7 s rozhraním Serial ATA (7200 otáček za minutu, 8 MB cache). Výsledná velikost diskového prostoru je tedy v případě RAID pole typu 0 úctyhodných 240 GB.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Nejvyšší 5.25" pozici okupuje optická mechanika NEC ND-3500A s kterou jste se mohli u nás setkat v článku NEC ND-3500A, další dvouvrstvý drobeček. Pokud jde o práci s jednotlivými formáty, tak zápis na DVDąR zvládá rychlostí až 16x, na dvouvrstvá média DVD+R DL rychlostí 4x a na klasická CD rychlostí až 48x. Přepis umožňuje rychlostmi až: 4x pro DVDąRW a 24 pro CD. Čtení pak zvládá rychlostmi až: 16x pro DVD a 40x pro CD. Buffer má o velikosti 2 MB a mechanika je vyvedena v černé barvě.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Samozřejmostí je přítomnost disketové mechaniky. Jak máte možnost vidět na následujícím obrázku, k dispozici máte ještě volné tři 5.25" pozice. 3.5" pozice je vyvedena jen jedna (kromě těch vnitřních určených pro pevné disky) a je obsazena disketovou mechanikou. To je škoda, protože další 3.5" pozice se v mnoha případech využívá například k vyvedení potenciometru od chladiče procesoru, vnitřního osvětlení (konkrétně k tomu ale tato skříň uzpůsobena není - není zde průhledná bočnice), nebo dalších "vychytávek". Každopádně je stále více uživatelů, kteří disketovou mechaniku v počítači napevno nemají a použijí ji jen jednou za čas v případě potřeby "přes kabel".

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Když už se díváme na přední část skříně, je dobré poznamenat, co zde můžeme najít užitečného. Sice jsem se o tom zmiňoval již v samostatném článku o této skříni, nicméně pro posuzování sestavy je též dobré zmínit, že ve spodní části skříně naleznete vpředu externě vyvedené konektory. Jedná se jmenovitě o 4 porty USB 2.0 a konektor pro sluchátka a mikrofon. Chybí však port IEEE1394 (FireWire) například pro příznivce digitálních videokamer, kde se hojně používá. Spojku mezi konektory zde a mezi těmi na desce tvoří přiložené stíněné kabely, takže můžete být bez obav. Nad touto prodlouženou rukou se nachází tlačítko Power, které je v případě provozu podsvětleno. Tlačítko Reset však na této skříni překvapivě nenajdete.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

V sestavě se nachází 400W zdroj Eurocase ATX-400 JSP, který je zespodu vybaven ventilátorem o průměru 12cm. Tento ventilátor slouží jednak k chlazení vnitřní elektroniky zdroje, ale také k odvádění teplého vzduchu ze skříně ven. Najdete zde však pouze pasivní PFC.

Parametry zdroje

+3.3 V

+5 V +12 V +5 Vsb -5 V -12 V
30 A 32 A 16 A 2 A 0.3 A 0.8 A

Po výčtu jednotlivých komponent se podívejme, jak ve finále sestava vypadá (respektive jak vypadá použitá skříň). Pokud vás nezvyklé zpracování skříně zaujalo, pojednával o ní samostatný článek Asus Vento 3600 - nevšední skříň podle diktátu Asusu.


{mospagebreak title=Provedení}

Při pohledu na zpracování skříně, která vypadá jako cosi obalené vrstvou plastu, vás asi nejspíše hned napadne, jak to bude s teplotou (respektive chlazením) komponent v jejích útrobách. A tady musím jen potvrdit, že zdání může opravdu klamat. Designéři skříně na chlazení rozhodně mysleli, ale nelze říci, že zcela dostatečně.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Pokud jde o procesor, tak přívod studeného vzduchu k němu je vyřešen pomocí windtunnelu v bočnici, díky čemuž je ventilátor chladiče procesoru zásobován vzduchem z okolního prostředí, což je v případě vzduchového chladiče ideální řešení. Abychom nic nevynechali, tak chladičem procesoru je zde typ z boxovaného balení (což si můžete ověřit na obrázku, který bude následovat, kde je jasně vidět holografické logo AMD na středu jeho ventilátoru). Instalace tohoto chladiče je rychlá a bezproblémová. Pro jeho instalaci není třeba ani šroubovák.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Přestože jsem se tématu vyřešení chlazení skříně věnoval již v článku o ní samotné, musím se o tom zde zmínit též, jelikož je řeč o chlazení komponent, z kterých se celá tato sestava samozřejmě skládá a nelze to tedy vynechat. Zadní část je vybavena ventilátorem o průměru 12cm odvádějícím vzduch ze skříně z prostoru kolem procesoru ven, kterému v této sestavě sekunduje ventilátor na spodní straně zdroje též o průměru 12cm, přičemž také nabírá vzduch z prostoru kolem procesoru a chladí s ním elektroniku zdroje a následně pokračuje ze skříně ven.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Prostor kolem procesoru je tedy ve spojení s windtunnelem vyřešen bez sebemenších připomínek. To bohužel již nejde říci o chlazení pevných disků, jelikož konstruktéři Venta zřejmě usoudili, že je chladit není nutné. Zkrátka a dobře, u takovéto skříně, která si hraje na důmyslné řešení, vidím nulové chlazení disků jako výrazný mínus (obzvláště zde, kde jsou hned nad sebou umístěny dva disky nakonfigurované do RAID pole).

Ještě připomenu, že diskový koš je po stranách vybaven gumovými výstelkami, které zmírňují vibrace, ale hluk disků jako takový samozřejmě nepohltí. Na druhou stranu k nám sestava dorazila s druhým diskem usazeným mimo tento koš, jak je vidět na následujícím obrázku. Byl napasován hned pod disketovou mechaniku, což ještě více podtrhuje jeho nulové chlazení. Navíc vzhledem k tomu, že jde o RAID pole typu 0, při selhání tohoto disku (ať už z jakéhokoliv důvodu - přehřívání mu ale rozhodně na životnosti nepřidá) zkolabuje celé pole a přijdete o všechna data. Ideální, nemyslíte? ;-). Vzduch je do skříně nasáván otvory v přední části, přičemž jeden z nich je hlouběji v nitru skříně doplněn tichým ventilátorem.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Příjemně však překvapil pořádek uvnitř skříně. Abyste mně rozuměli, řeč je o kabeláži a její úpravě. veškeré kablíky jsou totiž uchyceny a případně svázány k sobě. Nenajdete tu tedy změť kablíků motajících se všude možně, jak tomu kolikrát bývá.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné

Chlazení procesoru, tedy nejvíce sledovaný faktor v této problematice, je v tomto případě i v praxi (a nejen po teoretické stránce) výborné. Monitorovací software sledující teplotu procesoru nezaznamenal rozdíl mezi otevřenou a zavřenou skříní a v obou případech ukazoval teplotu 38 stupňů. Zkrátka a dobře, windtunnel v bočnici má opravdu své opodstatnění. Jestli se vám zdá teplota 38 stupňů pro procesor s ratingem 3500+ málo, tak si uvědomte, že jádro tohoto procesoru nese kódové označení Winchester, což znamená 90nm výrobní technologii, 512KB L2 cache a 200 MHz FSB.

Lze říci, že jádro Winchester se AMD opravdu povedlo zejména po stránce energetické spotřeby, kdy maximální hodnota 67W dovoluje použití standardních a zejména tichých vzduchových chladičů (i ten dodávaný v boxovaném provedení zcela postačí i k nějakému tomu přetaktování, pokud budete chtít zkusit). Je tomu již nějaký ten pátek, co jsme vám přinesli článek Athlon 64 3000+ přetaktování: získejte zdarma dalších 1000+, který blíže pojednával o jádru Winchester a to konkrétně o modelu 3000+ zejména pokud jde o jeho možnosti přetaktování. Proto v případě, že nemáte v této problematice příliš jasno, jej vřele doporučuji.

{mospagebreak title=Výkon sestavy LYNX Vento, Závěr}

Sestavu jsme si už podrobně představili a nezbývá nic jiného, než se podívat na to, jak si vede po výkonnostní stránce. Poskládat zajímavé komponenty není nic světoborného. Mnohem důležitější je jejich vyváženost, což nám nedávno potvrdila "Zajímavá sestava" A7550 o níž pojednával článek Konečně ticho - PC A7550 ve skříni Nexus Breeze. Tehdy šlo o první případ, kdy jsme testovali počítačovou sestavu a nemáme tedy prostor pro srovnání s ostatními. Nutno připomenout, že v tehdejším případě byly celkově zvoleny výkonné komponenty, jež byly uloženy v opravdu zajímavé skříni (odhlučněný typ od Nexusu). Výjimku tvořila grafická karta. Tou zde byl naprosto Low-Endový model zvolený z důvodu pasivního chlazení. Byl to poněkud extrém, jelikož i poměrně výkonná grafická karta může být ve finále s vhodným chladičem tichou záležitostí. Z tohoto důvodu se tehdejší sestava rozhodně nehodila do role herního stroje, ale mohla najít uplatnění v jiných oblastech, jelikož samozřejmě ne každý si na počítačové hry potrpí. LYNX Vento jde však jiným směrem. Nebere si do hledáčku tichost jako A7550, ale zaměřuje se na maximální výkon (v rámci rozumných mezí - nejvýkonnější procesor na trhu zde opravdu naštěstí nenajdete) celé sestavy ve všech směrech, což podtrhuje nejen použitá grafická karta, ale i například dvojice pevných disků v RAID poli typu 0.

Přestože jsem tehdy projel sérii několika testů, nepoužiji tehdejší výsledky pro účely srovnání, jelikož šlo pouze o některé testy a nejednalo se o tak rozsáhlou metodiku testování, kterou nyní zastávám v případě testování různých platforem (základních desek, čipových sad, procesorů). Nadále se této metodiky již hodlám držet a neměla by se postupem času nijak výrazně měnit. Případnou příští sestavu s touto tedy výkonnostně podle ní porovnám. Nyní si však ještě budeme muset vystačit s pouhými samostatnými výsledky. Pokud vás přesto výsledky některých testů dosažené na sestavě A7550 zajímají, můžete nahlédnout do tehdejšího článku.

Testy probíhaly pod operačním systémem Windows XP Professional SP1 a ovladače grafické karty byly ForceWare 66.93. Veškeré optimalizace obrazu byly samozřejmě potlačeny a systém běžel na standardních hodnotách - žádné přetaktování.

Výsledky testů procesoru
Encoding DivX 5.21 Encoding XviD WAV na OGG WAV na MP3
čas - 8:32 čas - 12:02 čas - 6:05 čas - 9:00
 
WinRAR 3.40 Cinebench 2003 Super PI - 1M Super PI - 2M
čas - 4:18 310 39 sekund 92 sekund
       
Super PI - 4M CPUMark99 Science Mark 2.0
Cipher Bench
 
200 sekund score - 258 126.4 MB/s  
 

Výsledky testů zaměřených na výkon procesoru a paměťového subsystému jsou právě ty, které nejsou ovlivněny grafickou kartou. Proto je zde možné v případě zájmu srovnat s naším dřívějším článkem, kde byla již tato metodika použita. Konkrétně mám na mysli článek Test základních desek pro Pentium 4 (LGA775) + High-End i925XE v praxi, při kterém byl využit procesor Pentium 4 540 (3.2 GHz, jádro Prescott, 1MB L2 cache, 800 MHz FSB, revize D-0) a operační paměť tvořily moduly DDR2 533 MHz a DDR400 MHz (v závislosti na možnostech čipové sady).

Výsledky testů paměti a disků
Sandra 2004
Memory
HDTach3 avg read Science Mark 2.0
Membench
5864 / 5817 MB/s 85.4 MB/s 5522 MB/s
 

Naměřená propustnost pamětí není u Athlonů 64 s integrovaným dvoukanálovým řadičem pamětí ničím zvláštním, nicméně podívejte se na výsledek diskového benchmarku HDTach3. Průměrná rychlost čtení 85.4 MB/s je opravdu příjemným zjištěním. Nicméně nezapomínejte, že nejde o jeden pevný disk, ale o RAID pole typu 0 sestávající se ze dvou pevných disků Barracuda 7200.7, které dohromady vytvářejí 240 GB úložného prostoru.

Výsledky testů PCMark
PCM04 - celkem PCM04 - CPU PCM04 - Memory PCM04 - Graphics
4332 4081 5238 6464
 
PCM04 - HDD PCM02 - CPU PCM02 - Memory PCM02 - HDD
5463 7233 10221 1922
 

Testy PCMark 2002 a PCMark 2004 se v tomto případě obzvláště hodí už kvůli jejich předurčení - jak už jejich název napovídá, jejich cílem je posuzování výkonu celého počítače, nikoli tedy třeba jen výkonu grafické karty. Najdete zde tedy výsledky všech dílčích testů. Za zmínku stojí opět výsledky testů HDD. Hodnoty jsou téměř o celých 100% (stejně jako v případě HDTachu3) vyšší, než při využití jen jednoho disku.

Výsledky grafických testů (1024*768)
Dungeon Siege Painkiller - test 2 UT04 - bench 3 Far Cry
135 FPS 37.5 FPS 72.1 FPS 70.3 FPS
 
Doom 3 3DMark2001 3DMark03 / CPU 3DMark05 / CPU
100.4 FPS 22110 FPS 12397 / 924 5077 / 4330
 
Aquamark 3 Aquamark 3 - VGA Aquamark 3 - CPU  
67884 10347 9869  
 

 

Výsledky testů - SPECViewperf 8.0
3dsmax-03 catia-01 ensight-01 light-07
19.81 FPS 12.34 FPS 13.57 FPS 11.01 FPS
 
maya-01 proe-03 sw-01 ugs-04
23.59 FPS 15.22 FPS 12.81 FPS 5.42 FPS
 

Výsledky testů SPECViewperf 8 můžete porovnat přes tento odkaz se systémy s grafickými kartami určenými pro profesionální práci, nikoli pro 3D akceleraci herních titulů.

 

Závěr a zhodnocení

Přestože hodnocení skříně Asus Vento jsme se věnovali v samostatném článku nedávno zveřejněném, jisté zásadní postřehy musím uvést i zde, jelikož skříň je jedním z mnoha faktorů na který je nutné brát ohled při hodnocení celé počítačové sestavy (obzvláště pokud jde o skříň svým způsobem značně výstřední, což Asus Vento rozhodně je). Začněme zpracováním. Pokud jde o samotný design, tak opět podotýkám, že to je věc značně individuální a záleží jen na vkusu každého z vás. Nicméně jelikož jsme samostatný článek o skříni přinesli již před 14 dny, mohu vycházet z názorů v diskuzi pod tehdejším článkem (i když ani to není zcela relevantní). Na základě vašich reakcí lze usoudit, že tato skříň zaujme opravdu jen málokoho, nicméně své příznivce si najde. Převážně se pak ale diskuze nesla v duchu, co skříň asi tak připomíná. S přehledem vedlo přirovnání k vysavači :-).

Hodnocení hlučnosti však u této sestavy moc dobře nedopadne. Samotná skříň zase tak hlučná není (jen ten 12cm ventilátor vzadu je slyšet), ale použitá grafická karta z této sestavy dělá něco, co opravdu slyšet a ne každý by byl ochoten takovou míru hluku akceptovat. Pokud ventilátor grafické karty běží při zátěži na maximální otáčky, je to opravdu utrpení poslouchat a při standardním provozu je o ní též slyšet. Je jasné, že karta byla zvolena pro její vysoký výkon (v současnosti nelze mít výkonnější kartu s čipem od nVidie pro AGP), ale produkovaný hluk je opravdu značné mínus, které podle mého za onen vysoký počet FPS nestojí (navíc konkurenční High-Endové Radeony tak hlučné nejsou). Samotné chlazení komponent ve spojení s použitým "netopícím" procesorem je zde bezproblémové, kromě pevných disků, kde je situace opravdu špatná (zejména u výše umístěného disku, který je hned pod disketovou mechanikou a není nad ním ani pod ním ani trochu volného prostoru).

Závěrečné hodnocení

Klady Zápory
Vysoký výkon (zejména grafika) Vysoká cena
RAID pole typu 0 - kapacita 240 GB Nevyřešené chlazení pevných disků
Pořádek ve skříni Málo 3.5" pozic
Řešení proudění vzduchu Hlučnost (grafická karta)
Stíněné kabely k čelním konektorům Využití integrovaného audia
   

Cena sestavy LYNX Vento - 50000 s DPH

Sestava LYNX Vento byla naprosto evidentně navržena s jediným cílem - a to k dosažení maximálního výkonu (v rámci únosných mezích, přestože i cena 50000 s DPH je více než vysoká, stále tu mohl být, pro efekt, například procesor v podobě Athlonu FX :-)). Tomu napovídá použitá grafická karta (která na úkor vysokého výkonu je katastrofou, pokud jde o její hlučnost) a úložný diskový prostor, jež je tvořen RAID polem typu 0 (stripping) o dvou discích, což spojuje jejich kapacitu do jednoho celku, ale hlavně to rapidně zvyšuje výkon celého pole. Naproti tomu kdyby se jednalo o RAID pole typu 1 (mirroring), výsledná kapacita by byla pouze poloviční jejich součtu a namísto zvýšení výkonu by se jednalo o zabezpečení vašich dat.

LYNX Vento ale jak již bylo řečeno vsází vše na výkon a ojedinělý design, který zaručuje skříň Asus Vento 3600, která mnohým na první pohled může připomínat vysavač (což také plní prvotní záměr - tato skříň, potažmo tato sestava, mezi ostatními v žádném případě jen tak nezapadne).

Hodnotit tuto sestavu z hlediska poměru cena/výkon není zrovna moc na místě, jelikož cílem je opravdový High-End, za který je prostě nutné si v případě zájmu připlatit. To podtrhuje nejen použitá grafická karta a RAID pole typu 0, ale i procesor, kterým je zde nejrychlejší Athlon 64 pro socket 939 s novým jádrem Winchester (bohužel jsou zatím k dispozici jen 3 modely: 3000+, 3200+ a v této sestavě použitý 3500+, který je nyní momentálně jednou tak drahý jako níže taktovaný 3000+). Nesmíme také zapomenout na operační paměť o velikosti 1024 MB, jež poskytuje prostor pro přetaktování procesoru bez změny dělícího poměru mezi ním a pamětí, jelikož se jedná o 2 moduly značky Corsair s kapacitou 512 MB schopné pracovat na frekvenci 466 MHz s časováním 3-4-4-8.

S přihlédnutím k tomuto opravdu solidnímu výpisu komponent mě docela zarazilo, že zvukovou stránku věci nechali v Levi na starosti integrovanému zvukovému kodeku na základní desce. Sice je samozřejmě pravda, že jejich dnešní kvalita je na úplně jiné úrovni než tomu bylo dříve, nicméně v takto "našlápnuté" (a ne zrovna levné) sestavě přece jen samostatná zvuková karta, jež by byla kvalitativně výše než využité integrované audio, být opravdu mohla. Ovšem byť sebelepší zvuková karta syntetické výkonnostní benchmarky typu 3DMark nijak samozřejmě neovlivní, proto se ani ve finále nedivím, že zde nebyl na tento aspekt brán zřetel. Považuji to ale u High-Endové sestavy této konfigurace za mínus, jelikož mnozí hráči nedají na své vícekanálové audio sestavy a prostorové efekty dopustit a využitý integrovaný zvukový kodek by nebyli schopni jako původce zvukové kulisy akceptovat.

Výčet komponent totiž jasně dává najevo, že sestava LYNX Vento by se vyjímala nejlépe v roli herního stroje. Co se týče jejího výkonu, tak zde vyloženě žádnou slabinu v nějaké konkrétní oblasti nenajdeme. Diskutabilní může být použití základní desky postavené na čipové sadě VIA K8T800 Pro, jelikož já osobně, stejně jako s největší pravděpodobností většina z vás, bych použil základní desku postavenou na čipové sadě nFroce 3 Ultra. A to ani ne vzhledem k výkonu (jelikož jak jsme mohli vidět v článku ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64, tak VIA K8T800 Pro má obecně oproti nForce 3 Ultra mírně navrch), ale spíše vzhledem k možnostem přetaktování, které jsou u nForce 3 Ultra obecně velice dobré (VIA se ale též polepšila a u K8T800 Pro již s přetaktováním problémy jako byly u předchozí verze K8T800 nejsou - problémem byla absence možnosti zafixovat frekvenci AGP, to je již u verze Pro vyřešeno).

Pokud tedy chcete výkonný počítač (například do role herního stroje), který by měl mezi ostatními nějakým způsobem vynikat a jste ochotni si také řádně připlatit, může vás sestava LYNX Vento zaujmout. Co se týče výběru komponent, rozhodně se jedná o kvalitní záležitosti, nicméně s poměrem cena/výkon je to už u nich poněkud slabší. Jde opravdu čistě o High-End sestavu pouze pro ty nejnáročnější uživatele. Je tedy jen na vás, na vašem vkusu, potřebách a finančních možnostech, zda vás LYNX Vento ve finále osloví, či nikoli.

 

Sestavu LYNX Vento zapůjčila společnost Levi, které tímto děkujeme.

LYNX Vento - High-Endová sestava pro náročné



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.1.2005 03:16:16   0.0.0.xxx 1211
pekne prasacky napsana reklama....
je tam neco napsany a kousek dal skoro opak....
...stydte se !
17.1.2005 03:22:42   0.0.0.xxx 1312
leviii rulz them all
17.1.2005 03:42:22   0.0.0.xxx 1211
...ehm. Reklama? Že o tom nic nevím. "je tam neco napsany a kousek dal skoro opak...." - máte zřejmě na mysli v první kapitole pasáž, kterou jsem použil ze stránek LEVI... jednak je v uvozovkách a jednak je jasně uvedeno, že jde o popis výrobce - jestli tam je nadále opak, tak asi proto, že už se nadále jedná o naše vlastní postřehy... takže váš výrok si absolutně protiřečí. Navíc jsem to samé udělal i u minule testované sestavy od Abacusu. Ono by možná chtělo se nejdříve naučit pořádně číst a ne hned zaslepěně někoho osočovat. Když už máte tu potřebu, buďte aspoň konkrétní, pakliže má vaše připomínky někdo brát věcně. Přeji dobré ráno.
17.1.2005 04:52:01   0.0.0.xxx 1311
no, jedna věc mi chybí. protože firmu Levi považuju za jednu z těch dražších co se týče komponent,prosím zkuste požádat redakčního pc šťourala nebo někoho takového v redakci ať zkusí tuto sestavu složit z nakupovaných dílů z levnějších pcshopů(ne levi prosím)a porovnat cenu. Zajímal by mne rozdíl skládané a kupované sestavy, což v recenzi docela chybí.děkuji.
ať víme jestli nás firmy skládacící PC natahujou nebo ne
17.1.2005 06:55:32   0.0.0.xxx 1212
No, před dobou PCIe by to byla sestava super, ale osobně bych do AGP v současnosti už nešel. Podle mého názoru je nyní Hi-End jen s PCIe a ostatní (i když výkonné) je již jen výprodej skladů.
17.1.2005 07:02:15   0.0.0.xxx 1412
Je to uřvaná předražená modrá hrůza s výborným procesorem, zastaralým čipsetem (z toho vyplývá absence PCIe), snobskýma paměťma, mechanikama barevně neladícími ke kejsu...
Hi-end by měl vypadat asi fakt trochu jinak, ale to už je záležitost individuálního cítění (zákaznická skříň, tichý provoz atd.).
17.1.2005 07:02:29   0.0.0.xxx 1213
Tady čtu, že K8T800Pro jde celkem bezproblémově taktovat...tak jaktože mi při zvýšení taktu z 1,8 na 1,9 (Winchester, MSI K8T Neo2) Windows XP hapají přes modrou obrazovku??? Procesor je studený, ostatní komponenty taky, ale tohle to dělá...
17.1.2005 07:08:00   0.0.0.xxx 1210
docela mě zaráží volba komponent, pokud to má být sestava kaldoucí DŮRAZ na VÝKON. proč VIA KT800??? a proč paměti s CL 3??? a s výhledem do budoucna, jako že Athlon 64 ještě chvíli vydrží, AGP? a proč nepoužít tiché chlazení GK? a 50 000?!?!! pokud jde ze strany LEVI o žert...
17.1.2005 07:10:27   0.0.0.xxx 1312
...no přece proto, že tento chipset prostě není vhodný pro taktování,FSB o 10MHz nahoru a BYE!
17.1.2005 07:20:50   0.0.0.xxx 1213
Jako Pardon ale disky 7200k IDE pro me nejdou HI End
Pokud by slo o IDE tak to budou zajiste RAPTORY 10K
Pokud UZ za to platim takovej kotel tak me nevadi ze dam 15K za radic na SCSI 15K disky co maj pristupovou dobu 3ms.
17.1.2005 07:22:28   0.0.0.xxx 1213
Tak nevím.PCIe není třeba, výkonově tahle sestava vydží min. 2 roky.Dávat do této sestavy MB s VIA je pěkná volovina. Proč tam není nVidia? Integr.audio u nV. je daleko lepší a vyrovná se samostatné zvukovce. Autor si skutečně v jedné věci protiřečí - píše, že v dnešní době je kvalita integr.audia na jiné úrovni než tomu bylo dříve, ale pak hned dodává,že v Hi-End sestavě by tam měla být samostatná zvukovka.Proč?Proč by tam za každou cenu měla být zvukovka,když integr. stačí? Jenom proto,že to je Hi-End sestava? To je trochu snobismus,ne? Za těch 50.000 si tam narvu CPU FX55 a 2 Raptory v RAID 0 + HDD 120GB.Ta cena je fakt šílená.
17.1.2005 07:50:56   0.0.0.xxx 1111
Kritika k požitým komponentám (viz chbí PCIe). interní zvukovka, chipset který nepřetaktuješ - to je všechno pravda. Ale už na začátku článku se píše o tom, že je to sestava a asi většina z nás by si ji nekoupila (včetně mě) - proč asi? Protože do PC vidíme tolik, že nám na KAŽDÉ sestavě něco chbybí, ať už kvůli nevyvážení nebo rozšířitelnosti...
Ovšem cílová skupina, která si toto bude kupovat bude t쨞ko co půl roku měnit CPU, GRAFIKU, pak přidávat RAM atd...
A ještě větší sci-fi mi připadá, že by to nějaký potencionální zákazník taktoval... :o)))
17.1.2005 08:07:08   0.0.0.xxx 1312
Kámoš má Solteka s K8T800Pro a FSB na 248MHz s A64 3000+, DDR466. Tak nevim, co proti tomuhle chipsetu máš? Jasně, nVidia nForce 3 je na overclock lepší, ale nelze to chápat jako mínus.
17.1.2005 08:24:09   0.0.0.xxx 1312
...proste at to tupi zbohatlici kupujou a krmi vydriduchy typu LYNX,Mironet,atd. D jj,spravne ste uhodli - vysmech ...v takovym duchu totiz citim i celej ten clanek ...jako kdyby autor rikal:"Csss,hele,co jim to zase cpou."(autor to urcite neprizna,ale na me to tak pusobi
17.1.2005 09:01:49   0.0.0.xxx 1212
Nemam velke skusenosti s eurocase zdrojmi
(mam asi ECase zdroj 300-350 W=
P4 Northwood 2.4,512,60GB,G4200,CD-RW,tv karta +2 vetraky z neonlight-u)
no predsa len 3600+ 1GB 2*sata ,G6800 ultra nie je vela na
(sorry hrdi majitelia) obycajny 400W eurocase?
21.9.2005 18:38:18   193.165.13.xxx 1312
400W je utýdle sestavičky tak na hranici, ale určitě bych nepřidával další komponentu. aspon fortron 500W s 12cm by tam mohl být, ale to je věc LEVI mne? ;o)
17.1.2005 10:06:52   0.0.0.xxx 1212
3500+ je Newcastle nebo Clawhammer jadro.To jen pro upresneni.
17.1.2005 10:13:30   0.0.0.xxx 1112
Integrovaná zvukovka stačí pro většinu her. U Nvidia SoundStorm bych bych tomu i věřil. Ale u některých her např. Vietkong s maximálně nastavenou kvalitou zvuku bych za ně nedal ruku do ohně. Při takovém nastavení už nestačí ani Live ani Audigy1, klesá fps/sec a dojem ze hry.
Podle vývojářů je pak nutná Audigy2. Předpokládám že s takovou mašinou se budou smažit hlavně 3D akce s vyššími nároky i na zvukovku a použití Audigy2 by u ní bylo opodstatněné.
17.1.2005 10:23:25   0.0.0.xxx 1113
pridavam se ke kritice zdroje - zajimalo by me, jak ma zdroj s 18A na 12V vetvi krmit tak zravou kartu + cpu + dalsi komponenty. kdyz je to uz high-end sestava, tak bych ocekaval zdroj uplne jine urovne
17.1.2005 10:31:20   0.0.0.xxx 1311
3500+ je i winchester. To jen pro upresneni.
17.1.2005 11:46:10   0.0.0.xxx 1211
Nevim, ja mam 350W zdroj: P4 3GHz 530,NV6600GT, 512MB(400), 2xSata, 2xDVD, 3neonove ventilatory, Audigy2 a zdroj, resp. komp jede OK, takze bych nerekl, ze tento zdroj je malo.
17.1.2005 12:08:21   0.0.0.xxx 1312
nesuhlasim s vetou ze kupa zvukovej karty by samozrejme nijak nezmenila benchmarky. jasne ze by zmenila. Zvukova karta odlahci pocitac. Integrovana zatazuje procesor do takej miery ze v niektorych hrach moze ist dole aj niekolko fps
21.9.2005 18:41:44   193.165.13.xxx 1212
nemáš úplnou pravdu záleží jakej procesor na jakej desce např já mám MSI K8N Neo4-F se zvukárnou realteck (supr věc) a z procesoru AMD 64 3200+ Venice si bere cca 1% to se mi nezdá tak podstatné. Ale i přesto používám SB Audigy 2 ZS
17.1.2005 12:09:32   0.0.0.xxx 1213
??? To nemyslej vazne! Kompl za padesat klacku a oni v tom nechaj hrat sr*c integrac!! No proste Lynx..
17.1.2005 12:52:50   0.0.0.xxx 1113
to ani NAHODOU ! mozna rok a budes rad
viz. posledni porovnani HL2 versus directX verze 7,8,9
dneska je dulezita hlavne podpora dirextX
viz. vodni hladina v directX 9 a v directx 8
17.1.2005 13:09:51   0.0.0.xxx 1213

...no dobře, v reálných herních podmínkách ano. Ale formulace v článku poukazovala zejména na 3DMarky, jejichž výsledky se kolikrát hotové sestavy prezentují. Určitě se vám hned vybaví, jak v mnoha obchodech nebo na výstavách běží právě pro demonstraci výkonu 3DMarky (samozřejmě, najdou se i výjimky, ale obecně tomu tak je).

A zde jak jistě víte, je zvuková stránka věci potlačena. Ale dobrá... formulaci v článku jsem v tomto směru upřesnil, respektive dodal, že se to vztahuje právě k oněm 3DMarkům :-)

17.1.2005 13:19:49   0.0.0.xxx 1211
Ale ano, použitým procesorem byl Athlon 64 3500+ s jádrem Winchester. Pro více informací doporučuji článek http://www.pctuning.cz/titulnistrana/h ardware/procesorypameti/Default.aspx?CatID=200&LayId=2&ArtId=20297
17.1.2005 13:40:24   0.0.0.xxx 1212
Na recenzovanou sestavu by jako minimum mel stacit i 350W zdroj, tedy za predpokladu, ze uz se tam v budoucnu nic pridavat nebude. Osobne bych ale volil spis Fortron.
17.1.2005 13:49:17   0.0.0.xxx 1212
Moc namakana sestava se mi to teda nezda kdyz tam nechaji zdroj od Eurocasu kterej rozhodne neni Hi-end, no a taky boxovanej chladic na cpu mluvi za vse
17.1.2005 14:12:55   0.0.0.xxx 1313
Ono taky neni zdroj jako zdroj. Ale v tomhle pripade je tech 350W tak na hranici. Pokud budes neco pridavat, tak bych ten zdroj asi menil.
17.1.2005 14:33:32   0.0.0.xxx 1212
teda todle je fatk katastrofa, tak odpornou skříň bych si v živodě nedovolil nikam postavit, pokud by nebyla tak zavřená, že by ju nebylo vidět...obrázek grafiky-teda já nevím, ale co jsem viděl ASUSy, tak vypadalý jinak, takto vypadá InnoVision. Úplně přesně... Boxovaný hladič na CPU=sračka největší a tak by se dalo pokračovat, deska s čipsetem od Via, kterej je na pokusy s přetaktováním víceméně zcela nevhodnej, paměti CL3, když se ví, že A64 mají rády nižší časování, proto by aspoň 2.5 mělo být podmínkou v každé takové sestavě, zdroj Eurocase, vo tom škoda mluvit...
17.1.2005 14:34:36   0.0.0.xxx 1213
Pod pojmem High-end sestava bych si představoval Audigy 2, další hdd na zálohu dat, eventuelně další dva hdd na RAID 2, lepší uchycení a chlazení hdd, ještě jednu DVD mechaniku, zdroj určitě ne Eurocase, ale min. Fortron, a hlavně úplně jiný case. Tahle sestava je spíše pro lidi co moc HW nerozumí a chtějí mít něco dobrého za částku s kterou se můžou někomu pochlubit.
17.1.2005 14:40:24   0.0.0.xxx 1213
asi tak ... za hodne penez mal muziky... to ja sem aspon poresil harddisk tim ze na nem mem pripevnenej pasiv z boxovanyho chladice od intelu... (teplota klesla vo 4 °C yaaehaaa!)
17.1.2005 15:10:11   0.0.0.xxx 1312
... ze nenatahuje. Konkretne Levi natahuje dost. Si to spocitej sam a budes se divit :-)
17.1.2005 15:12:38   0.0.0.xxx 1312
... neni na tatovani zrovna zadny zazrak. To bude asi tim :-)
17.1.2005 15:20:29   0.0.0.xxx 1312
Kdyz uz pisete, ze disky jsou spatne chlazene (souhlas) a pisete, jakych teplot dosahovalo CPU, pro nenapisete, kolik stupnu mely oba disky? Tipnul bych si, ze ten pod FDD bude mit vice nez druhy.
17.1.2005 15:24:38   0.0.0.xxx 1313
Ten EuroCase je opravdovej shit. Protoze ty jeho parametry vetsinou maji kvalitnejsi 250-300W zdroje. No ale ten chladic na CPU staci. Dyt ten procesor je tak studeny, ze proste ani na OC nepotrebuje lepsi chladic. :-)
17.1.2005 15:31:35   0.0.0.xxx 1212
Dyt vypadate jako kdyby jste ho v zivote nevideli. On opravdu staci na tento procesor a to s hodne velkou rezervou. Musim uznat, ze je tichy, ale slysel jsem jeste tissi. Ale i kdyby jste si na nem snizili o neco otacky tak, aby byl neslysitelny, porad na tento CPU bude dostatecne stacit. No jinak s tema ostatnima komponentama souhlasim. Za 50K Kc by se dalo slozit neco lepsiho a jeste s dostatecnym vydelkem pro LYNX (Levi).
17.1.2005 15:37:37   0.0.0.xxx 1112
... ze ty disky, nebo aspon ten horni se budou splhat k 50°C. To je trochu moc. Ja mam doma HDD hezky ofukovane jednim ventilatorem na nizkych, neslysitelnych otackach a nedostanou se mi ani na 30°C. Vetsinou tam mam 27°C :-)
17.1.2005 15:45:45   0.0.0.xxx 1212
no nevím, ale stavět si sám sestavu je někdy docela o hubu a jestli je pravda co tu píší o testování komponent tak se možná rozdíl v ceně i vyplatí.
17.1.2005 15:48:19   0.0.0.xxx 1313
protože MSI :-)))
17.1.2005 15:49:44   0.0.0.xxx 1213
Sou to bludy stabilně se dal i 275mhz fsb dál sem neskošel ale asi by to už nedalo.... no vlstně nevim ale já sem uplně spokojenej s kt800, ale všichni si na ni stěžujou....
17.1.2005 15:50:41   0.0.0.xxx 1312
no, spíš když jsem koukal na svethardware tak jsem zjistil že RAID 0 je nanic a užitečný je jen 1
17.1.2005 16:22:04   0.0.0.xxx 1113
Teda ze jsem videl minule tuhle bednu v recenzi, mne nenapadlo ze do toho muze taky nekdo nasypat komponenty...
..Bedna suxx jako vysavac!!! (tim chteli "montaznici" udelat dojem na blbce - nevim jestli Lynx je ten spravnej nazev co treba LUX3500??? ))))Dva disky bez chlazeni to je velky minus na sestave za padesat litru, se ohrejou a zkolabujou system bude nestabilni atd., to si panove z levi trosku sahnou do srajtofli az jim prijde hromadna reklamace i kdyz pochybuju ze si tuto sestavu nekdo koupi KROME ZKUPINY 5-NEUZNALA LAMKA!!!!
Trochu vic kritiky pri posuzovani sestavy by neuskodilo a skratit to, i kdyz urcita objektivita je na miste ale...
Mozna by ste pak nedostali (a ted nevim presne koho oslovit) na zapujceni dalsi sestavu ->po takovy kririce HEHE
Ja navrhuju rozebrat a preskladat BEDNU POSLAT NA EBAY!!
Nazdar.
17.1.2005 16:54:34   0.0.0.xxx 1112
Stačí se kouknout na stránky Asusu a zjistíte, že takto GeForce 6800 Ultra z jejich produkce prostě opravdu vypadá. Pokud z nějakého důvodu nevěříte :-), podívejte se sám: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=3&model=254&modelmenu=1
17.1.2005 17:28:42   0.0.0.xxx 1212
okopčenej Alienware, vrsek case je uplne stejnej. No posudte sami http://www.alienware.com/Product_Pages/desktop_all_home_office.aspx za 50 000 kc by mohli vymyslet neco sami :-) Jinak zbytek uz je jen o penezich, zadny umeni......
17.1.2005 18:11:37   0.0.0.xxx 1313
no jako dat do high endove sestavy zdroj od EC je fakt prdel jak svina. kdyby to hodili do stejne draheho AOpenu, tak udelaj lip. :-p SUX!
17.1.2005 18:15:00   0.0.0.xxx 1312
neni o moc mene pomalejsi nez nf3, osobne bych taky sel radsi do vie nez do nf3, vic ji verim. (coz ale znamena malo) Taktovani s K8T880Pro zalezi od desky. uz nevim kam se dostal kamos na Asusu A8V rev. 2 ale rozhodne to bylo vic jak 10 Mhz fSB :-p
17.1.2005 18:16:36   0.0.0.xxx 1211
no ja ten chladic slysel (a ne jedenú a je to hlucny ze bych z toho blil...
17.1.2005 18:20:56   0.0.0.xxx 1211
Ja bych osobne do sestavy pro zbohatliky s timhle vykonem a komponentama narval bud LC Power 550 W ( http://www.caseking.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=3 0_300&products_id=2048 ) nebo, kdyby fakt na penezich nezalezelo, nejakej drahej Enermax
17.1.2005 21:05:55   0.0.0.xxx 1213
bedna sa mi dost pacia najma to ze ten predny dekel sa vysuva hore...trebalo by to dat na motorcek..treba poriesit...na beznych bedniach...a jedine co mi nesedi na tejto zostave je ze tam dali prasivy eurocase zdroj...to nestoji ani za pipa bago...trebalo by OCZ alebo fotron..
18.1.2005 00:23:10   0.0.0.xxx 1113
No tak teda to je snad sranda ne? Ja mám teda čistokrenvý Pentium sice mémě taktů(3.2Ghz)Ram 2GB ale rychlejší a kdyby jsem to tady měl vypsat tu sestavu to by jste hleděli! prezenčka je na http://dejv.webz.cz
18.1.2005 01:17:26   0.0.0.xxx 1312
no ty teda vypadáš, looooooooooooooooooooool
18.1.2005 04:42:07   0.0.0.xxx 1211
tohle NENI v zadnem pripade High End, to asi autor dostal od Levi nejakou komponentu za hodne levnou cenu, tak vypotil tohle zverstvo... Holt, korupce uz je vsude, s tim nic neudelame... K high end to mozna smeruje, ale je to HODNE nedoresene. Sestavy od Alienware, to jsou high endy - vetsinou. Navic ty jejich case maji alespon nejaky styl, nejaky design, toto je otresne... Ale to je asi jenom otazka osobniho vkusu, nejakemu zvrhlikovi se to libit muze. Ale myslim si, ze vysunovaci dvirka nahoru jsou sice originalni, ale neprakticke... Ja mam pc asi tak za 24 tisic (uz dlouho) a mam ho vykonostne temer stejne... Holt, kdo tomuhle rika high end, tak zrejme kompum moc nerozumi... Pokud tenhle "odpad" oznacil high end autor z vlastni vule, je to *****, pokud to tak udelal pod uplatkem, jeste vetsi *****. Pokud tak ucinila firma Levi, tak sou to pekni ******. Co dodat? Snad jen HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA...
jinak diky tomu (asi jedinemu) normalnimu cloveku z PcTuningu, ktery KONECNE optimalizoval stranky i pro Operu, takze konecne funguji diskuze. Vase stranky vypadaji profesionalne, ale tahle ignorace Opery byla opravdu ostuda... Preji dobre rano...
18.1.2005 07:59:08   0.0.0.xxx 1212
Myslim, ze 350 W zdroj uplne postacuje... Napsriklad podle http://cz.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/overview.htm# (power requirement)staci pro Athlon 3500+ 2x 6600GT 2x RAM 2xHDD 1xDVD-ROM zdroj 17A (350W).
18.1.2005 09:54:35   0.0.0.xxx 1213
presne tak! neni zdroj ako zdroj. ja mam napr. Tagan 380W ktory poskytuje na 12V vetve celkovy prud 22A, aktivne PFC a kopec inych vychytaviek. to je uz adekvatnejsi zdroj pre Hi-endove riesenie.
18.1.2005 09:59:38   0.0.0.xxx 1311
prosim opravte si tie chyby v uvode... (veta "Přepis umožňuje rychlostmi až..." CD vs CD-RW ked uz sa hrame so skratkami a taktiez 16x prepis na DVD+/-RW by bol super ale inak momentalne iba ak z buducnosti)

18.1.2005 10:24:32   0.0.0.xxx 1212
som rad, ze pokracujete v zaradovani aj tohto testu. no potvrdzuje sa moj predpoklad, lebo medzi GF 6600 GT v predchadzajucej rec.a GF 6800 ultra teraz, bol v tomto teste zanedbatelny rozdiel. budem musiet asi investicie obratit k inym grafikam. Inak suhlasim s väcsinou prispevkov, ze dana zostava neni nic moc. High-end si predstavujem inak.
18.1.2005 10:51:34   0.0.0.xxx 1212
Amen :-). Tuto sestavu díky jejímu složení komponent lze v NAŠICH podmínkách považovat za High-End pro běžného uživatele (zejména pro nasazení jako herního stroje). Pokud si myslíte opak, podívejte se pozorně mezi lidi kolem sebe (a teď nemyslím mezi případné grafiky od vás z práce nebo počítačové nadšence :-)) a zjistíte, jaké jsou u NÁS dnes běžné konfigurace. Tato je rozhodně nadstandardní. Zajímalo by mne, kolik lidí má u NÁS asi tak sestavu od Alienware :-D. Máte poněkud předimenzovanou představu ;-).
18.1.2005 14:32:49   0.0.0.xxx 1312
no tak to si s dovolenim dovolim oponovat: tuto sestavu diky jejimu slozeni komponent NELZE v nasich podminkach povazovat za high end. v clanku se NEPISE, zda se jedna o high end pro usa, high end pro uk, high end pro cr, nebo high end pro somalsko, tam je proste napsane, ze to je high end, coz je LEZ. Alienware je zde vetsinou lidi uvaden pouze jako priklad, protoze jejich produkty JSOU vetsinou high end. A pokud se clovek podiva kolem sebe, na zapalene HRACE a jejich sestavy, zjisti, ze neni tak daleko od teto sestavy... Jsou lide, kteri by se mohli teto "high end" sestave VYSMAT do oci!!! Ja se taky smeju, byt nemam lepsi pc, ale kdyby mi nekdo dal 50 tisic a volnou ruku, tak urcite slozim neco better... a proc prosim pisete ve Vasem uchvatnem prispevku "pro bezneho uzivatele"? bezny uzivatel NENI ten, ktery by potreboval takovouto sestavu, takovouto sestavu bude potrebovat napr. hrac. Beznu uzivatel je treba muj otec. Ma athlonXP 1900+ atd atd, jedine co dela je ucetnictvi, internet, word, corel, obcas nejaky ten film... TOTO je prosim bezny uzivatel a on NEPOTREBUJE takovyto pc. takovyto pc je na hry a podobne veci a i v teto oblasti se daji najit lepsi kousky... Vas prispevek je ZCELA zcestny a neobsahuje ani jeden padny argument, proc pisete prave to, co pisete... ne nadarmo se rika dvakrat mer, jednou rez... preji pekne odpoledne
18.1.2005 15:07:06   0.0.0.xxx 1313
Jsme český server, nemyslím že je nutné toto nějak konkretizovat. To jak vidíte tuto situaci Vy je váš názor, který samozřejmě má jisté opodstatnění... o tom se nepřu a ani vám to vyvracet nebudu :-). Tuto sestavu ale prostě a jednoduše díky použitým komponentů lze řadit v našich poměrech mezi High-End. Jestli chcete nad tímto nadále polemizovat, klidně můžete, prostor zde samozřejmě máte. To že se někdo nějaké sestavě může vysmát... tak tomu bude vždy. Neexistuje jaksi sestava, která by byla ve všech směrech dokonalá (v tomto případě chybí k dokonalosti samozřejmě hodně - na to bylo ale také poukázáno). Ale to už není řeč o běžných počítačích, které si jako hotové koupíte, ale opravdu o vyladěných strojích. Tento článek byl o High-End sestavě jako hotového řešení, ne o nějakém prototypu nebo dílu nadšence či zatvrzelého hráče dychtícího po každém FPS navíc :-). Předpokládám, že se ještě vyjádříte, proto berte jen v potaz, že pakliže jste si celý článek pozorně přečetl, rozhodně jsem to neprezentoval jako něco super, do čeho by se mělo jít ;-).
18.1.2005 17:39:40   0.0.0.xxx 1211
trochu Vas poucim, smim - li: neco, co je nekym oznacovano jako "high end", nebo "cutting edge" nebo nevim jak jeste je proste a jednoduse neco, co je na spici, co nema konkurenci, co je proste NEJVYKONEJSI... Pokud jste neprezentoval produkt jako neco, do ceho by se melo jit, jak pisete, tak proc ten nadpis "high end"? Do high endu by sel prece velmi rad kazdy, kdo na nej ma, neni liz pravda? Dale jste se mohl podivat do programku zvaneho SiSoft Sandra, do nejnovejsi verze samozrejme. Tam uvidite, CO ze je to high end a muzete to dokonce i porovnat s Vami recenzovanou sestavou. Toto jsem necinil, ale jsem presvedcen, ze by se zde naslo HODNE veci pro vylepseni. Tato sestava ma nekolik, naprosto katastrofalnich nedostatku na to, aby ji slo nazyvat high end. Napriklad velmi malo mista na discich, kdyz uz high end, tak urcite vic nez jen dva disky o pouhopouhe 240 GB kapacite(toto je snad vtip, kdyz jsou dneska na trhu disky s 400 GB kapacitou - a neberu Vasi pripadne a pravdepodobne protitvrzeni, ze to je zbytecne moc mista- NENI. Ja sam mam pouhych 280 GB na dvou discich a jiz delsi dobu se snazim, abych mel alespon 3 GB volneho mista... samozrejme ze bezny uzivatel toto misto zrejme nevyuzije, nebo ho bude mit na hooooodne dlouho), dale je to napriklad naprosto NESMYSLNE vyuziti graficke karty: AGP? ha! kdepak mame PCIe? AGP je high end? a co takhle SLI pane? to Vas nenapadlo? tahle karta v SLI (ci nejaky jeji ekvivalent od nvidie, tez v SLI), to je high end, nebo nejaky nejnovejsi radeon... A co takhle vodni chlazeni? proc to tam neni? je to nepomerne lepsi, vykonejsi, nabizi se zde vetsi potencial pro pretaktovani a nesmime zapominat na nulovou hlucnost... Ja sem netvrdil, ze tahle sestava nema narok byt sestavou pro nejakeho nadsence ci zatvrzeleho hrace dychticiho po kazde FPS navic. Hrac dychtici po kazde FPS zcela jiste nepouzije vetracky, ba ani vodu jako chladici medium, ale pokud na to ma (at uz penize ci kuraz), tak sahne po dusiku, coz je HIGH END jako krava (s prominutim). Pokud se zde chcete mily pane pretahovat s tvrzenim, ze se jedna o high end sestavu pro bezneho uzivatele, tak mi uvedte prosim nejake rozumne duvody, proc by si tuto sestavu bezny uzivatel, na bezne pouzivani beznych programu porizoval? Jiz se nemohu dockat na Vasi (zcela jiste odbornou a mou odpoved vyvracejici) odpoved...
18.1.2005 17:44:49   0.0.0.xxx 1011
Zdoj jakýkoliv jen ne eurocase (do Hi-end), jinak to utáhne i špičkovej 300W (aktivní PFC) - je to jen nafouklá bublina (to že je potřeba mega giga výkkonnej zdroj), tahle mašina nebude brát víc jak 250W ani náhodou
18.1.2005 19:53:59   0.0.0.xxx 1112

Za prvé... "pripadne a pravdepodobne protitvrzeni, ze to je zbytecne moc mista" - už si domýšlíte i mé reakce? :-) Skvělé... to samo o něčem svědčí. Za druhé - "Jiz se nemohu dockat na Vasi (zcela jiste odbornou a mou odpoved vyvracejici) odpoved..." - no tak Vás asi zklamu, jelikož mám, budete se asi divit, jiné věci na práci, než se s vámi hádat o tom, jaká je definice High-Endu. Tuto sestavu jsem tak prostě a jednoduše označil, jelikož mezi ostatními běžně nabízenými sestavami od jiných firem u nás mezi High-End patří - tento fakt evidentně naprosto ignorujete a stále argumentujete těmi nejnovějšími technologiemi, které by v High-Endu měly být. Ano, obecně vzato souhlasím, ale například platforma se sběrnicí PCIe nebyla pro Athlony 64 ani dostupná v době testování sestavy, natož při jejím navrhování v LEVI - nebo myslíte, že by bylo moudřejší použít platformu s PCIe pro procesory Intel? Mě tato sestava připadá díky použité grafické kartě jako předurčená pro herní nasazení - a tady má volba procesoru Athlon 64 své opodstatnění. Chcete se nyní hádat i o tématu AMD vs Intel? Už takhle tato debata nemá konce, natož ještě v takovém případě :-)

Jen mě napadá, v nedávném testu sestav na konkurenčním serveru byly některé sestavy kritizovány jen z toho důvodu, že nesly logo té a té firmy. Není to i tento případ? :-)

18.1.2005 21:02:40   0.0.0.xxx 1313

omlouvam se, ze jste to pochopil tak, ze si domyslim Vase reakce, tak to mysleno nebylo, ale cekal jsem, ze mi timto budete oponovat... mate pravdu, tato diskuze nema konce, jen bych snad podotknul ze high end je opravdu neco trosku jineho, viz alienware... a hadat se o amd vs intel, ci o nvidia vs ati, to by bylo opravdu na hodne dlouho, takze toho radsi necham...

Ale to je vazne jedno, jiz Vas necham abyste se mohl venovat Vasi praci, nebot na pctuningu je to videt, ze se mu venujete (NEmysleno ironicky). dekuji za peknou debatu

19.1.2005 02:11:42   0.0.0.xxx 1213
koukam model z diskuse na CC o jehoz sexualni orientaci by se dalo hadat je i tady :o)meles z cesty a tu sestavu shod z okna
19.1.2005 07:01:43   0.0.0.xxx 1312
fakt dobra drbacka jinak pocitace od LYNX SuCKS!!! Totalne predrazene...:-(
19.1.2005 20:12:30   0.0.0.xxx 1113
HELE JAKTO ZE PISETE ZE TAM JE GPU OD ASUSU A PAK TAM UVIDIM GPU OD NVIDIE(MICROSTARU)...ASUS MA MODREJ CHLADIC A JENOM JEDNOPATROVEJ!!!!!
20.1.2005 06:22:07   0.0.0.xxx 1213
Tak znovu... koukněte se nejdříve pořádně na stránky výrobce: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=3&model=254&modelmenu=1
23.1.2005 15:56:13   0.0.0.xxx 1213
asi sa tam trhli lebo vsade citam ze raid 0 je lepsi. Jediny sh pise ze nie, a aj to bez testov ale podla subjektivnych dojmov
23.1.2005 15:58:11   0.0.0.xxx 1113
...nehovoriac o hlinnikovej 1000x krajsej case a ventakov na hdd
23.1.2005 16:04:47   0.0.0.xxx 1213
preco nepretaktovavali/? naco sa volaju pctuning?
21.2.2005 21:03:54   0.0.0.xxx 1113
Mno sestava pro narocne to neni. Je predevsim pro hrace. Ja bych to videl na dual desku, 2x slabsi Opterony aby to nebylo zas tak moc drahy. Dva procesory, kazdej extra obsluhujici cast pameti na vlastni sbernici daji vic nez jeden procesor byt taky s dualem. Pamet-CPU hlavni bottleneck PCcek(teda hned po obsluze IRQ). Narvat tam UltraCPU to umi kazdej. Pamet sedi tu bych nechal. Snad pul giga este jako rezervu.
Serial ATA disky bych nechal jen v pripade, ze pocitac by slouzil na hard disk recording nebo jako videostrizna. ATA je supr na sekvencni zapis/cteni ale naprosty propadak v randomu. V opacnem pripade bych tedy poridil Ultra SCSI radic(na serverovych boardech jsou zbytecne drahy) no a patricny pevny disk. Nemusi byt Seagate. Staci Maxtor na 10000 otackach/min. Odvede stejnou praci jako ti dva chrobaci v RAIDu(ten lowendovy HW raid je husty zpomalovac(soft raid v linuxu to zatim jisti) a hiendy jsou drahy.
Netroufam si rict jak je na tom Nvidia s podporou 64bitu. Nicmene NV Quadro FX 3000 to jisti. Pokud nekomu staci vedeckotechnicky vypocty tak at zvoli libovolny low end.
Ulozny-uvital bych ctecku karet, DVD-RW bych nechal tak jak je. Mozna hot swap suflik na Serial ATA disk.
Deska by mela mit onboard firewire a hlavne gigabit ethernet. Zvukovka dle uziti. Bud mainstream pro gamery-Audigy staci value, pro hudebniky Steinberg Audiolink(zvolte pocet vstupu a pro hluche a posluchace Evropy 2 nechat integrovanou zvukovku.
Bizuterie:Samozrejmne chlazeni. Nejlepe vodni. Vetraci modul na SCSI harddisk. Mno a takova sestavicka je docela draha sranda na to aby byla vystavena zvuli elektrorozvodnych zavodu. Takze nejaka ta UPS. Zdrojik 500W thermal controlled.
Bedna. Zcela urcite Bigtower. Mozna tmave modra ci cerna spolecne s klavesnici. Vzhled jako Sunik,Indik nebo dokonce Alfik. A klavesnice hardcore cerna bez windousackejch klaves a k tomu hardcore bezdratova klavesnice jednorucka.



22.2.2005 06:16:23   0.0.0.xxx 1213
Hi-end neni o discich. To neni fileserver aby to mnelo hafo disku. I vykonne pracovni stanice maji tak dva disky vic ani tuk. A to jeste nemluvim o tom ze jsou kolikrat napichnuty na naky diskovy pole kdesi ve sklepe;) Spis to rozhrani Serial ATA mi prijde hodne lowendovy.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.