Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče AQCool 3000P - instantní vodník
AQCool 3000P - instantní vodník
autor: Štěpánek Martin , publikováno 15.7.2003
Seznam kapitol
1. AQCool
2. Závěr
AQCool 3000P - instantní vodník

Dobře chladit již není problém. Na trhu je velké množství různých chladičů, které podají požadovaný efekt. Bohužel většinou sebou také přinášejí nadměrný hluk, jenž je jakousi daní za dostatečný chladící výkon. Řešením tak může být vodní chlazení. Ale to bylo donedávna doménou domácích kutilů. Nyní to snad změní AQCool, vodník pro každého. {mospagebreak title=Úvod}

Vodní chlazení se v poslední době stává velmi oblíbené, především mezi zkušenějšími uživateli (někdo by možná řekl nadšenci, ale toto už dávno není pravda). Uživatelé vodního chlazení by se dali rozdělit do skupin, někteří chtějí maximální chladící výkon, někteří naopak tiché chlazení a nakonec je zde skupina těch, kteří vyžadují obě věci zaráz.

Také je mi jasné, že v diskuzi bude hodně lidí argumentovat, že lze vyrobit vodní chlazení doma a za mnohem menší peníz, ale je jasné, že ne všichni mají dostatečné možnosti pro takovou výrobu a hlavně dostatek času něčím takovým se zabývat.

AQCool 3000P - instantní vodník

Ilustrační foto přímo ze stránek výrobce.

A zde se dostáváme k tomu, pro koho je vlastně AQCool určený. Především je nutné zdůraznit, že se jedná o velmi nenáročné řešení, které dokáže nainstalovat i 10leté dítě. A to stejné platí i o údržbě. Ta není potřeba téměř žádná. Bohužel daní za jednoduchost řešení je mírně nižší chladící výkon než mají některé podomácku vyrobené řešení.


AQCool je každopádně velmi zajímavé řešení, které si najde uplatnění v počítačích "normálních" uživatelů, kteří si nemohou nebo nechtějí pořizovat náročnější a výkonově lepší řešení. Ale jedno je jisté, vodu jen tak nějaký vzduchový chladič nepřekoná - objemová tepelná kapacita vody je ve srovnání se vzduchem o několik řádů vyšší.

Dokonce si dovedu velmi dobře představit toto řešení v kancelářském PC, kde je potřeba velmi tiché řešení a přitom dostatečný chladící výkon.

U výkonu bych se rád ještě na chvíli pozastavil. Osobně si myslím, že kdyby byl vyměněn výměník tepla za jiný, lepší, určitě by teplota klesla blíže k teplotě chlazení AquaCool. U současného výměníku tepla voda prochází pouze jednou a tudíž nemůže dojít během této krátké doby k dostatečnému ochlazení. Je mi jasné, že do řešení jako je toto nelze vměstnat chlazení ze škodovky, ale něco o trochu lepšího by jistě neuškodilo. Snad se toho dočkám v další verzi.

Cena. To je jistě otázka, která vás zajímá. U AQCool činí 3250kč bez DPH a u AquaCool pak 2566kč. Ale jak jsem již říkal, porovnávat tyto chladiče mezi sebou je velmi těžké, ne-li nemožné. Každý má své pro a proti.

Klady

  • jednoduchá montáž, údržba a provoz
  • spouštění spolu se systémem
  • celková nenáročnost
  • dobrý chladící výkon
  • ticho

Zápory

  • cena
  • v porovnání s AquaCool menší chladící výkon

 

 

K testům zapůjčila firma Mironet.

AQCool 3000P - instantní vodník

 



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.7.2003 23:02:06   0.0.0.xxx 32
Až cena spadne pod 2 tácy,tak do toho pujdu.
16.7.2003 01:42:00   0.0.0.xxx 32
Stejnou práci vykoná Spire (vzduchový chladič 300Kč)spomalený na 1300ot./min + WindTunnel (cca 100Kč) a to desetkrát levněji. Mám to odzkoušené - AXP@2900+ 1.7V max 50 stupňů - a to bylo při těch vedrech, teď tak o 4 méně.
A pokud je i toto pro někoho příliš složité, tak ať si koupí Zallmana za 2k a má to o polovinu levnější, kvalitnější a stejně tiché.
Jediné, co z toho máte je to, že se před kamarádama můžete chlubit, že máte vodní chlazení.

PS: Nějak tu nefunguje vkládání příspěvků, pokud píšu trochu déle. Toto je třetí pokus
16.7.2003 07:31:21   0.0.0.xxx 22
Pořá vodní chlazení, kdo nechladí vodou, ten nechladí vůbec. Je třeba si ale uvědomit, že vodou se skutečně nechladí, chladí se vzduchem, voda slouží pouze jako transportní médium a jedinou výhodou "vodního chlazení" je možnost použití radiátoru s větší plochou(za což samo zaplatíme více zabraným prostorem a větší spotřebou el. energie). Nesnižuje se dokonce ani odpor proti přestupu tepla na bloku, neb princip je stejný jako klasického chlazení vzduchem. Proto také není možné dosáhnout nižší teploty CPU než okolního vzduchu - a ani se jí přiblížit, díky zmíněným odporům proti přestupu tepla (teplo se totiž nejlépe vede tam kde jsou velké tepelné rozdíly). Takže pokud nebudete chladit vodou ze studeného kohoutku, a teplou lít do kanálu, tak se podle mě o žádne VODNÍ CHLAZENÍ nejedná.
16.7.2003 07:56:26   0.0.0.xxx 21
ze se nejedna o vodni chlazeni a co ti teda ochaluzej cpu, respektive blok, no prece voda. a s kvalitnim vodnim chlazenim dosahnes mnohem lepsich teplot nez tady s tou sunkou co prodavaj za nekrestansky penize. hlavne kdyby si se chtel dostat se vzduchem na stejnou teplotu tak zase to bude tak 10* hlucnejsi no a kdo chce mit pc u kteryho se neda vnoci ani sedet 30dB a vyse.
16.7.2003 07:58:11   0.0.0.xxx 12
Mno.. vodne chladenie do kancelarie? Ja neviem. Ja som si kupil tichy klasicky vzduchovy chladic, zeby hucal zavrety v skrini znatelne viac ako externy radiator pochybujem. Uchladit uchladi, co viac mam od neho chciet - v kancelarii?
16.7.2003 08:29:51   0.0.0.xxx 22
s tou teplotou mas pravdu, nelze docilit teplot nizsich nez okolni vzduch (vetsina vodniku beka na teplote okolo 30-30°C), ale nesouhlasim s tim, ze vzduch je efektivnejsi(v celkovem souctu)
u PC je to podobny jako u aut - vodni chlazeni ma vetsi prechodove ztraty a vzduchove zase potrebuje spoustu studeneho zduchu
mimochodem - jestli chcete neco jako vodni chlazeni za 700 tak si kupte neco od firmy AC (Cooper Silent 2 ...)
a vodnika bych si slozil sam z ruznejch komponentu - rozhodne bych ho stavel tak aby melo expanzni nadobu a poradny zebrovi(aby na nem byl vetrak jen na ozdobu)
16.7.2003 08:43:41   0.0.0.xxx 11
Co to je prosim ten Zallman za 2000? A kde se da sehnat?
16.7.2003 08:55:08   0.0.0.xxx 11
Klasický vzduchový chladič s ventilátorom zavretý v case naozaj nemusí byť počuť viac, ako tento externý vodný chladič, ale podľa mňa to nie je len hluk. Ventilátor sa otáča a práve z toho titulu generuje vibrácie a keď máš trošku nekvalitnejšiu bedňu, tak sa môže časom "rozvibrovať" a v tom prípade sa zdroj hluku neobmedzí len na spomínaný ventilátor, ale svoje pridá aj case a občas to je naozaj nepríjemné. Skúšaš to potom odstrániť rôznymi tlmiacími materiálmi a to nakoniec predsa len vyústi k zvýšeniu teploty v skrini.
Ja viem - je to teória a vôbec to nemusí ísť do extrému, ale je lepšie s tým dopredu počítať ;)
16.7.2003 08:57:15   0.0.0.xxx 11
http://www.tntrade.cz/shop/index.php3?ID=07f10ec09837f1a7719f08b806f296ae&akce=setsubgroupchoice&SUBGROUP=250 sesty od vrchu
16.7.2003 09:14:17   0.0.0.xxx 11
dlho som laboroval s klasickym chladenim, ventilatory 80mm, 90mm, 120mm, medene chladice, wind tunely, mam 120mm dieru na vetrak na boku skrine. Je to sice jednoduche a lacne riesenie ale, ... kazdy chladic sa raz vybeha a zaserie prachokm (sorry za vyraz), to vedie ku okamzitej hlucnosti. Regulacia znizovanim napatia je prima ale ma svoje muchy, PWM je elegantna vec, bohuzial za cenu generovaneho hluku pri nizsich otackach. Niekto mozno namietne, ze si mam kupit kvalitne ventilatory (Papst, a pod) a kvalitne chladiace teleso (Zalman?, a pod.) ... lenze ich cena sa skoro vyrovna beznemu vodnemu chladeniu, vid. clanok.
Nepotrebujem, aby mi voda chladila CPU na 30 stupnov. Budem spokojny ak pri dlhodobej max. zatazi a letnych teplotach okolo 35 stupnov vonku, dosiahnem na CPU 50supnov max. CHCEM ticho, nie mraznicku. Nehovoriac o tom, ze jednym vodnym chladenim mozem chladit CPU, NB, VGA, prip. disky a co ja vim co este. Keby som tam mal davat ventilatory (v podstate to teraz mam ( 120mm CPU, 92mm VGA, 2x80mm HDD, orig. fan na NB ) nezbavim sa hluku vobec. To sa neda. Mozu tam byt najlepsie regulacie na svete, ale hluk prudiaceho vzduchu sa oklamat neda. Na kazdom MB sa vyskytne miesto, kde sa prudiaci vzduch bude o nieco rozrazat (pamate, kondenzatory, kable, samotna konstrukcia skrine). Toto sa velmi tazko, ak vobec, odstranuje. Preto pojdem na vodu.

OFF topic: Vyrobcovia dosiek by sa uz konecne mohli nad sebou zamysliet. Vedia na dosku integrovat aj nemozne veci, ale to aby aspon zapojili poriadne LPC kontrolery (ITE, Winbond, SMC) , ktorych sucastou je aj HW monitoring (otacky, teploty, napatia, PWM regulatory), na to uz asi nemaju dost sil alebo odbornikov. Vrcholom je, ak je kontroler zapojeny ale chybaju prislusne suciastky pri FAN konektoroch, vid doska ECS K7S6A, kde po dospajkovani 1 PNP, 1 FET, 3 rezistory, 1 kondenzator, dosiahnete 100%nu PWM regulaciu vsetkych troch FANov na nej. Pouziva ITE-chip, na stranke vyrobcu je kvalitny soft SmartGuardian. Dalsi priklad ... Gigabyte GA8 SQ800Ultra ... s tym Ultra sa asi pomylili, nazval by som ju skor LITE. Je na nej svab od ITE, tesil som sa, ze konecne vyriesim problemy s regulaciu. Aj by som, keby vsetky FANy neboli napojene natvrdo na 12V. Ziadna moznost dospajkovania. Okamzite som ju predal. Teraz mam Abit IS7 s (podla vyrobcu) revolucnym HWmonitoringom a regulaciou. Aha Abit sa moze hanbit. 5xFAN na doske (2xnapevno 12V bez merania otacok !, 2xregulovane s meranim otacok, 1x 12V s meranim otacok), pouzity chip Winbond. Nerozumiem ich politike, ved keby na dosku integrovali jeden smiesny mikrokontroler ( Atmel, PIC, Motorola, a pod.), a pomocou neho merali otacky, teploty a regulovali FANy, prip. aj vystup na displej. Komunikovat to moze priamo po SMBuse, ktory je stale nevyuzity (resp. jeho konektor na doske).

Sorrry troska som sa nechal uniest. ))

Preto pojdem na vodu, chcem mat konecne klud, zavriet skrinu a nikdy ju uz neotvorit. Mam uz dost toho vecneho pocuvanie, ci niekde nieco nehuci a nevrzga, sledovania ci spomalene FANy tocia a pod.

Skoda, ze si tu moju OFF TOPICovu pasaz neprecita nejaky vyrobca dosiek. Mozno by sa nechal inspirovat.

Majte sa ... Vladca[deCOY]
16.7.2003 09:30:02   0.0.0.xxx 11
Vladca[de coy] - musim Ti dat za pravdu! Kaslem na dosku co ma SATA (kto ma doma SATA disk) a firewire (aspon ja teda doma digitalnu kameru nemam) a Bluetooth a LiveBIOS a 8xUSB (mam na jednom USB scanner...). Radsej by sa mali zamysliet nad uzitocnymi vecami - HWmonitor a regulacia! Jediny komu to tusim funguje je ASUS. Budem musiet porozmyslat o vode. A kedze mam AMD, tak si z compu urobim prietokovy ohrievac vody :-))
16.7.2003 09:32:27   0.0.0.xxx 22
Samozrejme ze by se dala dosahnout mensi teplota CPU nez okolniho vzduchu ale jen za cenu razantniho zvyseni hluku celeho chladiciho systemu! Napriklad kdyby onen vymenik byl mnohem zebrovanejsi, byl z ciste medi a vetrak by byl vymenen za nejakou 8000ovou usi rvouci turbinu! Taky by musela byt znekolikanasobena expanzni nadoba. Ty 3 deci se ohrejou strasne rychle. Nejakych 20 litru na ktere by fucelo 2-3 80-120mm vetraky 1500RMP by se ohralo na 30°C az po nekolika hodinach pri maximalnim vytizeni a to uz vetsina z nas PC vypne... :-) Nebo tuto expanzni nadobu hodit do mrazaku, coz by ale asi take chtelo silnejsi cerpadlo=hlucnejsi ci podstatne drazsi. Ja osobne jsem pred 3mi tydny koupil starsi model AQ-cool (vypada skoro stejne ale obiha tam destilacka) za 1500,- a nemuzu si ho vynachvalit. XP1700@3200 po hodine PRIME95 cca 61-63°C 1.625V CASE:38°C. Ovsem za takove prachy jako nabizi tuto novou verzi bych se poohlidl po necem jinem nebo si ho vyrobil sam. Chladici blok pouzivany u tohoto vodnika si muzete cca za 550,-bez DPH koupit sami. K tomu uz jen tiche cerpadlo, hadicky vymenik ze skodoky ci jineho vraku a jiz zminovanou dostatecne velkou expanzku. Cena by nemela presahnout 2000,- Ze by konec vodniku v cechach??? :-)
16.7.2003 09:41:13   0.0.0.xxx 22
Jasne, ze je hodne veci, kterymi se teplta snizila jeste vice, ale osobne si myslim, ze by pro zacatek stacil jiny vymenik tepla. Ten by ubral priblizne 4-5°C, coz by jiz bylo OK.
A rozhodne tam nemusi byt zadna turbina nebo expanzni nadobka umistena v lednicce, to uz jsou zbytecnosti, ktere se hodi pro extremni uzivatele.
16.7.2003 09:43:38   0.0.0.xxx 22
Jeste jeden dodatek. Durazne jsem tam psal, ze je toto reseni pro lidi, kteri si nemohou nebo nechteji vyrabet vodnika doma.
16.7.2003 10:32:45   0.0.0.xxx 22
Vlastnim recenzovany AQcool (take v PRO verzi, jen starsi model - modra barva a jen jedna moznost uchyceni na case ;o) ). Strucne hodnoceni: jsem spokojen !! PC je naprosto tiche - diky vodnikovi a take velmi tichemu zdroji a tichemu (ne original) vetracku na graficke karte. Navic jsem vsak musel pridat maly vetracek na pasiv chipsetu, protoze ten jiz nebyl ofukovan vetrakem CPU (stejne jak popsal i autor v recenzi) a PC se pri zatezi stalo nestabilni (prehraty chipset !).
Pokud bych uvazoval o nakupu teto vodarny nyni, zvolil bych model s okruhy navic pro chipset a GPU. Tim se odvede odpadni teplo vsech hlavnich "topicu" a skrin se uvnitr neprehriva (teplo vyzarene ostatnimi prvky odtahne vetrak zdroje).

Jako zapor modelu AQcool bych videl maly objem kapaliny resp. pouze 1-pruchodovy vymenik tepla. Chladici vykon totiz neni nijak zavratny (nicmene i pro extremni provoz /zatim/ dostacujici). Pokud by se teplota pri zatezi pohybovala mezi 30-35 °C, bylo by to jiste vizitkou vykonostni rezervy ... ale pri teplote 50 °C to uz na zadne rezervy nevypada.

Jako druhy zapor bych jiste uvedl cenu, ktera je nasazena pomerne vysoko.

// sestava: P4 Willamette 1,5@2,0 (1,85V), Asus P4S333, 512MB DDR333, MSI Geforce 3 Ti200 //
16.7.2003 10:56:29   0.0.0.xxx 22
S tim souhlasim. Nekolik dalsich stupnu by slo dolu i zvetsenim objemu chladici kapaliny. Tou turbinou jsem myslel nejaky vysokootackovy uřvaný větrák :-) Pro moji sestavu nejakych 60°C staci. Az budu kupovat novy comp. s nejakyma 3.5GHz + overclocking tak na to budu myslet a koupim dostatecne predimenzovaneho vodnika a budu chladit i grafiku a chipset. Kdyz do toho koupite celohlinikovy CASE, muzete ztlumit otacky zdroje na minimum a jedine co uslysite bude klepani klavesnice :-) V dnesni dobe je tato kombinace financne hodne narocna, ale pri masivnim rozsireni poptavky-nabidky cena klesne na polovinu a to uz je bude unosne skoro pro vsechny.
16.7.2003 11:03:38   0.0.0.xxx 11
Takze podle tebe jsou vlastne vsechny auta chlazeny vzduchem a na tatraplanu (?) nebylo tim padem vubec nic zajimavyho?
16.7.2003 11:04:39   0.0.0.xxx 11
Nazdar. Jak jsem si vsiml, mame oba stejneho vodnika a oba jsme shodne poukazali na jeho nedostatky (viz vyse). Momentalne jiz desli dobu polemizuji s tuningem tohoto chlapaka a to bud ve smyslu pridanim jeste jednoho prutokoveho zebrovaneho chladice, anebo nejakym zpusobem zvetsit onen objem kapaliny. Ta druha moznost by znamenala ho totalne rozebrat, coz se mi nechce atak se drzim te prvni. Nevim ale jak silne je tam cerpadlo. Nerad bych ho pretizil (rychla smrt) anebo zda by mu zustalo dost sily na protlaceni celym timto okruhem...
16.7.2003 11:06:59   0.0.0.xxx 11
Na Asus pozor, tam to funguje jak kde. Na TUSL2-C jsem regulaci pokud vim nezprovoznil.
16.7.2003 11:09:46   0.0.0.xxx 11
Co takhle zrecenzovat nejakej kompletni chladici system, treba Koolance? Tohle mi furt pripadne trochu jako bastl...
16.7.2003 11:35:05   0.0.0.xxx 11
Nemuzes poslat neco blizsiho o te uprave ECS K7S6A?
16.7.2003 11:49:30   0.0.0.xxx 22

Je starý model (modrý) a nový(černý) aqx3000.


k výkonu - mám v užívání starý i nový model a nový model má výrazně vyšší výkon.


Chladím s aqx3000 AMD přes 3giga+ i chipset a grafiku a v naprosté pohodě ale hlavně absolutní ticho.

16.7.2003 12:04:29   0.0.0.xxx 22
Podle mich informaci jiz na tom pracuje jeden z nasich autoru. Mel by mit Koolance zaslany ze 100Mega.
16.7.2003 12:10:22   0.0.0.xxx 22
Nevim kde Kubik vzal nazor ze je to bastl.
Je to profi vyrobek ze vsim vsudy. Navic nic nemusim dodelavat, nic plnit kapalinou, za chvíli namontuju a jedu, coz naplati ani pro Koolance.
16.7.2003 12:17:57   0.0.0.xxx 22
Ano, v tom vidim hlavni vyhodu tohoto reseni, je to velmi jednoduche a nemusi se nic dodelavat a predelavat.
Ja mam ve svem pocitaci AquaCool a kdyz vezmu kolik casu jsem nad tim stravil, tak mi je jasne, ze kazdy tak ochotny obetovat svuj cas neni.
16.7.2003 12:58:57   0.0.0.xxx 22
Vsichni tu mluvi o cene modelu P ale na www.vodnichlazeni.cz maji taky model L a ten je za 2590Kč, ktery je spise srovnatelny se zminovanou konkurenci...
16.7.2003 13:11:25   0.0.0.xxx 11
Ja mam SATA disk a chystam si koupit dalsi :o)
17.7.2003 08:57:52   0.0.0.xxx 11
Teplo přechází z tělesa s vyšší teplotou na těleso s nižší teplotou, proto není možné v tomhle uspořádání NIKDY dosáhnout teploty chladící kapaliny menší než vzduchu kterému teplo předáváš, musel bys použít tepelné čerpadlo, jestli teda víš co to je. K efektivnímu a rychlému přestupu tepla je taky třeba tepelný spád (jako když voda teče z kopce a po rovině vole) takže s rozdílem dejme tomu 1stupeň bys musel mít extrémě velkej radiátor z dokonalýho matroše abys těch 70w procáku odvedl do vzduchu......
17.7.2003 09:59:25   0.0.0.xxx 11
No já ti nevim..nějak tady vidím že to se spire testovali a zjevně to tak supr jak popisuješ nebylo..A pokud měli desku ven z case,tak logicky to vyjde nastejnou jako s tím tvým tunelem..takže asi kecáš..
17.7.2003 11:29:54   0.0.0.xxx 11
OK, bastl mozna neni nejlepsi slovo, ale porad je to neco, co cuci vzadu z pocitace a se svejma nohama mam realnou sanci, ze to behem par dni urvu.
Rad si vyhraju s plnenim kapalinou, rad to cely prekucham, ale nechci mit pod stolem neco, co pri nesetrny manipulaci muze zpusobit katastrofu.
17.7.2003 22:40:57   0.0.0.xxx 22
Mě spíš bastl, kterej je k ničemu, přijde to od Koolance. Vodní chlazení má být tichý, ale pokud jsou tam 3 ventilátory a každej má 1800 ot/min, tak Ti garantuji, že to bude řvát jako kráva ... Chci si něco koupit domů, protože mám počítač v ložnici a dost mě vadí hluk. A Koolance jsem zavrhl jako první ... Jestli má ten Aqcool vážně 18 dB tak je to dooost dobrý. Co jsem sledoval na internetu, tak od ostatních výrobců mají hlučnost od 22-23 dB, což je nic moc.
18.7.2003 00:26:04   0.0.0.xxx 22
test11, BATMAN:
co rika test11 je pravda. Netopyr mel zrejme na mysli, ze hodne vody se ohreje pomaleji, bohuzel mu nedoslo,ze by musela byt studenejsi nez vzduch, aby mohla ochladit procak na teplotu nizsi okoli (nebo chybel ve fyzice)... to by znamenalo vzdy pred startem nalet do chladice studenou vodu, coz by asi nebylo moc prakticke ))
18.7.2003 11:08:52   0.0.0.xxx 21
Netopyr ve fyzice nechybel, ale Mr. Koci zase nema ani paru o hydrodynamice a prestupu tepla Q, ktere je castecne zavisle na rychlosti obezne kapaliny. Pro laiky: Je to stejne jako kdyz ten horky vzduch v CASE velkou rychosti foukate na procesor, ktery se tim ochlazuje. Jiz jsem ale v predchozich prispevcich podotkl, ze to by chtelo silne predimenzovaneho vodnika. A ten kdo si jeste stale mysli, ze nelze schladit CPU pod uroven okolniho prostredi, at si precte nejaky clanek o HARDCORE OVERCLOCKINGU s pouzitim tekuteho dusiku jako např. na WWW.OVERCLOCKING.CZ :-) Howgh.
19.7.2003 01:02:28   0.0.0.xxx 12
mám na pasivu z Volcano9 chladič od Artcic Coolingu TCčko, při otevřený bedně to nehlučný opravdu není a to to mám na netaktovaném Duronu 1200MHz, při zátěži přes 50 stupňů..

btw. až si koupíš nový procáky (intel prescott >100W) tak chcu vidět jak to chladíš vzduchem aniž bys to slyšel...
19.7.2003 01:08:35   0.0.0.xxx 22
co se týče mě, tak počkám co vyleze z Athlona64 a jestli to bude stejná šílenost jako 100W procáky kterými nás chce krmit Intel, tak budu mít 2 komply:

Athlon64 na hry a
pasivně chlazená VIA na všechno ostatní

nas**t jim na ty topení, to tam nemůžou vrazit speedstep???
19.7.2003 13:09:01   0.0.0.xxx 22
Vodni chlazeni to asi moc neni, ale staci koupit v bazaru malou starou lednici a do retezce zapojit kompresor a poradne ho zabednit aby nedelal ramus... Ja to tak mam-okoukano na pcnews.cz a muj A1700+@2400+ mi frci pri 10 stupnich staryho celsia a extrem overklock se da 2.4Ghz, ale to uz zacina odporovat deska s Nforcem 400 zadny problem, ale KT400 je KT¨400
22.7.2003 09:04:49   0.0.0.xxx 22
A jak hlučí samoznej motorek od čerpadla?Taky neni vůbec slyšet?
22.7.2003 09:58:32   0.0.0.xxx 11
Tak mam to na stole prakticky vedle ucha a neni to slyset, takze pohodicka. Vyzkousel jsem toho uz hodne vcetne Zalmana atd. ale nic neni opravdu tiche, toto zatim jedine reseni chlazeni ktere je opravru tiche a jeste ktomu dobre chladi...
22.7.2003 10:32:05   0.0.0.xxx 11
www.pc-icebox.de
23.7.2003 19:47:36   0.0.0.xxx 11
- nechceš náhodou naznačit, že ten tekutý dusík chladí ventilátorem, že ne?
- jinak v první části plácáš nesmysly, ledaže by jsi měl doma PERPETUM MOBILE (funkční), ono 1,2 a 3 termodynamický zákon jen tak neoblbneš
kdybys foukal vzduch OPRAVDU velkou rychlostí, tak ti to naopak shoří (cca kolem MACH 3,2 se začínají odpařovat slininy hliníku), jde o tření molekul vzduchu;
aby se ti neco ochladilo, tak by se ta kapalina musela odpařovat (podobně jako studí studené plavky, což je FAKT problém, proto také některá děvčata chodí raději nahoře bez)
24.7.2003 08:01:05   0.0.0.xxx 12
Potreboval by som poradiť v oblasti chadenia. Či sa nedajú kúpiť samostatné vetráčky bez radiátora. Nízkootáčkové tiché, prípadne s manuálnou reguláciou otáčok. Konfigurácia na dnes smiešny Intel Celeron 366 MHz, MB Intel BX, grafika Matrox G 450. Namontoval som tam vetráčik z 486 DX 100 je tichší ako pôvodný boxovaný ale aj tak dosť hlučný.
Ďakujem
24.7.2003 10:37:48   0.0.0.xxx 11
To vis ze se daji sehnat. Osobne bych ti doporucoval podivat se na stranky TNTrade a vybrat si ten ktrey potrebujes a pak ho jit koupit do nejakeho levnejsiho obchodu. ))
27.7.2003 13:44:15   0.0.0.xxx 22
A jak je to se zdrojem?Tam vetráček zůstává?
30.7.2003 10:58:03   0.0.0.xxx 22
O chlazeni dusiku ventilatorem tu nepadlo jedine slovo, nevim jak jsi na to prisel. Samozrejme je to absolutni BLBOST. A za druhe malokdo z nas ma na to, aby si k PC prikoupilo nejakou turbinu z nadzvukove¨stihacky pro chlazeni prociku, aby se mohl obavat pozvolneho odparovani headsinku :-)

Jo a ruku do ohne dam i za to, ze procesor ci cokoliv jineho lepe schladim vetrakem s vyssimi otackami (5000) nez s nejakou ludrou o stejne velikosti co se toci pomaleji nez dokazu pocitat :-)
Howhg
18.8.2003 09:08:58   0.0.0.xxx 22
Je to naprostá zlodějina, do toho nejdu ani omylem. Zpomalený vzduchový chladič, to je moje volba!!!!!
18.8.2003 09:17:56   0.0.0.xxx 22
To tě chci vidět, jak tvoje cpu ochlazuje voda. A odkud se tam ta voda na to tvoje cpu asi lije? Už tě vidím, jak ti to z bedny dole teče pryč ty chytraku. Samosebou že to nechladí voda.
21.8.2003 01:04:48   0.0.0.xxx 22
V clanku se pise o odemknutem P4. To taky existuje? Jestli jo, tak mi rychle napiste, kde se to da sehnat!
28.8.2003 17:46:40   0.0.0.xxx 22
Zdravim, uvazuju o koupi Aqcoolu, ale zarazil me ten vykon.
Mohl bych se zeptat na tvuj procesor(typ). Ja mam Athlon XP1800 a mam na nem bezne 58 stupnu C. Tak by me zajimalo, jestli nemas nejakeho vetsiho "topice"(např XP 2500, atd.)Dik za odpoved
23.9.2003 11:30:11   0.0.0.xxx 22
Na stránkách AquaCool je od 12.9.2003 nový typ chladiče. Nebudete nové sestavy testovat. Popř. nemáte to už někdo doma - jaké s tím máte zkušenosti.
20.2.2004 20:48:30   0.0.0.xxx 12
pořád lepší než ty vaše vysavače....
23.6.2004 13:49:45   0.0.0.xxx 11
budu tvrdit opak, mám ten samý model jako ty, CPU AMD barton 2500, FX5900SP a desku s nforce2 a o přetaktování si můžu nechat zdát. Jak to taktnu vyběhne teplota až k 60 stupňům a to si netroufnu tak nechat dýl. A neříkej mě že tam blbě dávám pastu :-)
8.8.2004 22:42:19   0.0.0.xxx 11
Je to naprosto dokonalá věc, která se lehce nainstaluje a je cenově i výkonostně velice dostupná oproti vodnímu chlazení od Cooler Master. Velice
5.10.2004 12:16:01   0.0.0.xxx 11
a co jsem zjistil že při zatížení kompu na relativně běžnejc výkon při spuštěný hře má můj CPU 72 stupňů,
je to 2,8 1M L2 800Mhz, zákl. deska od intelu a věřte nebo ne jsou tam docela přesný čidla.... grafiku fx-5700 ulta s GPU 501 a RAMky jsou tam DDR3 který jednou na 1045MHZ a má 35 stupňů... čekal sem že bude mít ten procák tak max 50 při plnym výkonu a nemá..... dal sem to tam a hle ono 72 a hlásí mi to že je to přehřátý.... takže 3500 v háji a teplota stejná ne li horší .... předtim sem tam měl arcticcooling s keramickym ložiskem do 3,6 GHz a teplota byla možná o něco lepší....
28.12.2004 20:33:17   0.0.0.xxx 11
Udělal jsem stejnou chybu jako kolega Honza. Moje sestava AMD athlon 2600 deska GB nForce2 Gk R6600. Teplota cpu 61°C za klodu při zátěži do 70°C. Tak vysoké teploty se mi při chlazení vzduchem dosáhnout nepodařilo. Je to podvod aspoň tento produkt je na CENZURA. DEJTE SI POZOR
Ted vím proč nikde není test verze cpu+chipset+Gk.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

2 čtenáři navrhli autorovi prémii: 1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.