Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki
Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki
autor: Daniel Wojtěch , publikováno 27.12.2011
Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Po dlouhé době se vracíme k testům chladičů CPU. S novou metodikou budeme každý měsíc přidávat alespoň čtyři nové kousky do nově vznikající databáze výsledků. Dnes se podíváme na zoubek čtyřem chladičům od Xigmateku, Zalmanu a Arcticu, přičemž nebude chybět ani srovnání s boxovanou klasikou.


Xigmatek SD963 Loki – vítěz testu

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Kvalitní chladič disponující technologií H.D.T a velmi dobrým výkonem. Ze stránky hluku už je na tom o něco hůře. Neviděl bych to ale jako zásadní problém, jelikož se dá ventilátor vždycky zregulovat, případně rovnou vyměnit za jiný, tišší. Za cenu 450 Kč je to jasná volba!

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Graf ceny produktu Xigmatek Loki, SD963 poskytuje server Heureka.cz

Zalman CNPS5X

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Poměrně výkonný a dobře vypadající chladič s instalací bez nutnosti demontáže základní desky. Ovšem, hluk už vydává poměrně vysoký a možnost vyměnění ventilátoru zde není. Zbývá tedy regulace, a to už bych raději zvolil o něco levnější Xigmatek.

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Graf ceny produktu Zalman CNPS5X poskytuje server Heureka.cz

Arctic Cooling Freezer 13

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Designově určitě zajímavý kousek, ale za cenu překračující 500 Kč a nižšího výkonu bych raději zvolil výše zmíněné kousky. Jediným kladem je nižší hlučnost.

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Graf ceny produktu Arctic Cooling Freezer 13 poskytuje server Heureka.cz

Zalman CNPS7500-CU LED

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Z dnešního testu bych ho rozhodně nedoporučil. I přesto, že je celoměděný, ve všech testech propadá na poslední místo. Vyniká jedině v hlučnosti, ale to je za cenu okolo 600 Kč hodně málo.

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki

Graf ceny produktu Zalman CNPS7500-CU poskytuje server Heureka.cz

Za zapůjčení chladičů do testu děkujeme společnosti Alza.cz a.s.

Test čtyř chladičů CPU – zabodoval Xigmatek Loki



Tagy: arctic  cooling  freezer  zalman  cnps7500-cu  cnps5x  xigmatek  sd963  loki  box  intel  amd  chladiče  test  srovnání  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.12.2011 03:50:33   82.145.210.xxx 812
Dobře obměněný test. Jen je zatím pro mě nezajímavý, hledám výkonný chladič do 2000,-, tišší než Zalman cnps10x Extreme, ale podobně výkonný. Takže snad až časem. Jinak se mohlo pro začátek otestovat více chladičů.
27.12.2011 07:26:54   217.197.148.xxx 2932
Pane Wojtěch.
Něco bude asi špatně.
Podobné chladiče a hlavně freezer 13 jsem dával do několika sestav ale vaše teploty jsou uplně někde jinde, Já naměřil v pokoji s 22 stupni na i5core 2500k , i7core 920 a phenom II X4 955 a 970 BE hodnoty i po mírném taktování uplně někte jinde !!!
Pokud si budou číst tuto recenzi potencionální zákazníci budou zmateni.
Freezer 13 umí jak u Intelu tak AMD držet v klidu teploty kolem 29-32 stupňů a v zátěži 45-50 stupňů a je tak přesně o 5 stupňů víc než Noctua NH-D14 ! dokonce podobné výsledky naměřili i na zahraničních webech !(například overclockersclub.com) myslím si že váš test není objektivní a jen mate lidi !
Už pro to že mým zákazníkům včetně mě
Švýcarský freezer 13 ukazuje daleko nižší teploty!
S tohoto testu měl vyjít jako bezkonkurenční vítěz i v poměru cena/výkon i že chladí nejlíp.
Ty bedny kde jsem je dával jsou do 1000.-
a fan na bedně byl pouze vzadu(standart)
27.12.2011 07:30:40   217.197.148.xxx 616
dodatek - vše to bylo na teplovodivé pastě arctic MX-3 (což je průměrná pasta!)
27.12.2011 18:27:05   178.41.156.xxx 815
jarod72pm napsal:

Freezer 13 umí jak u Intelu tak AMD držet v klidu teploty kolem 29-32 stupňů a v zátěži 45-50 stupňů a je tak přesně o 5 stupňů víc než Noctua NH-D14 !

Trepes hovadiny! By som bol zvedavy ako by Freezer uchladil moj 2600K na 4.7Ghz. D14 (900rpm) si s tym hravo poradi do 75°C
Pocitam, ze s freezerom by sa po spusteni testu hned resetoval PC
27.12.2011 07:37:05   88.102.94.xxx 12
Pěknej test, zrovna ten XIGMATEK mam a je fakt super. Mám ho už asi 6 měsíců a nemůžu si ztěžovat. Chladil jsem snim AMD phenom II X2 565 3,4 OC 4ghz. A ted s ním chladim AMD Phenom II X6 1055t 2,8 OC 4,1Ghz. A je to fakt bomba, zazačátku jsem se bál ho na tom X6, ale všechno je cajk. A dokonce je i mín hlučnej než ten boxovej jak u x2 tak u x6. A teploty u x6 po OC 40°C, a v zátěži jsem nejvíce dosáhl 70°C, ale průmer je kolem 60°C
27.12.2011 07:41:47   81.201.60.xxx 81
Tady s tím chladí P4 na 3GHz, což je co pamatuji dost topivý procesor a na auto mají teplotu 47C (i v dalších případech nastavení se teplota pohybuje ve Vámi uvedeném rozsahu 45C až 50C). Tak proč je autor osočen, že udělal chybu, když má stejné teploty jaké uvádíte sám?
27.12.2011 07:42:51   81.201.60.xxx 00
Měla to být odpověď na post jarod72pm
27.12.2011 07:46:10   217.197.148.xxx 513
alisan napsal:
Tady s tím chladí P4 na 3GHz, což je co pamatuji dost topivý procesor a na auto mají teplotu 47C (i v dalších případech nastavení se teplota pohybuje ve Vámi uvedeném rozsahu 45C až 50C). Tak proč je autor osočen, že udělal chybu, když má stejné teploty jaké uvádíte sám?
http://www.overclockersclub.com/reviews/arctic_cooling_freezer_13/4.htm

už chápete?
>
27.12.2011 08:09:09   81.201.60.xxx 210
Ne, nechápu ... odkaz mi nefunguje. Ale i bez něj. P4 v idle zrovna moc úsporné není (oproti moderním CPU) a tedy zde srovnávat teploty s třeba 2500K moc smysl nemá. V zátěži má pak v testu autor stejné výsledky, jaké tvrdíte že mít má (tedy mezi 45C až 50C). Předpokládám, že vše co jste uvedl bylo na AUTO a pak se uator dostal s P4 přesně do Vámi uvedeného rozmezí. Proto stále nechápu, kde je rozpor. Nebo je to jen o tom, že Vámi osazovaný chladič nevyhrál?
27.12.2011 09:42:18   81.90.164.xxx 170
Mě tedy odkaz funguje a podívám-li se do odkazovaných grafů, tak Core i7 920 tam nedostali pod 50°C. Nadále vezměte v úvahu, že Core i7 je sice výkonnější procesor než mnou používaný, ale je to jiná technologie výroby, výrobní proces (i7 má 45nm) a navíc je známo, že P4 poměrně dost topí. Výsledky jsou tedy zcela správné.
27.12.2011 16:26:12   81.201.60.xxx 10
Teď jste mne zmátl, je-li to reakce na můj vstup, pak nejsem ten kdo oponuje výsledkům ve Vašem testu. Naopak jsem toho (jarod72pm) co tu píše, že je test špatně, dotazoval v čem, když Vámi prezentované výsledky sedí s těmi které prezentuje on. Ale asi je tu jen zmatek v řazení postů, nebo jste reagoval na základ této části diskuse
27.12.2011 16:42:27   81.200.55.xxx 30
Bylo to myšleno na příspěvky od "jarod72pm" ;)
27.12.2011 11:12:12   165.72.200.xxx 80
fajn test, jen bych doporucil nedavat jeho vysledek do nadpisu....
27.12.2011 11:36:25   212.96.174.xxx 60
Daniel Wojtěch napsal:
Mě tedy odkaz funguje a podívám-li se do odkazovaných grafů, tak Core i7 920 tam nedostali pod 50°C. Nadále vezměte v úvahu, že Core i7 je sice výkonnější procesor než mnou používaný, ale je to jiná technologie výroby, výrobní proces (i7 má 45nm) a navíc je známo, že P4 poměrně dost topí. Výsledky jsou tedy zcela správné.


ono ho nesmite brat tak vazne je to nejaky zavislak na freezeru jinak si to neumim vysvetlit staci napsat do googlu jarod72pm freezer pise to vsude vzdycky nvm co si musi dokazovat
27.12.2011 18:23:36   89.103.49.xxx 11
Zajímavý test, ale škoda, že se nedostalo i na GELID Soluti​on Tranqu​illo ​- revize 2 http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=94405&utm_source=heureka_cz&utm_medium=ppc&utm_campaign=Chladice&utm_term=GELI D_Solution_Tranquillo_revize_2_CC_TranQ_02_A ..Zajímalo by mě jak by si vedl...
27.12.2011 18:42:58   81.200.55.xxx 00
Ještě není všem testům konec ;). Určitě se na něj dostane
27.12.2011 20:55:44   93.91.240.xxx 30
Díky předešlým testům na PCT jsem si nedávno koupil Zalman 10x extremo,protože to jasně válcoval v dlouhém seznamu chladičů.Aby byl výběr objektivní pro širokou veřejnost,tak by bylo dobré zachovat PC sestavu(třeba tu s topidlem P4) a vše testovat na ní.A pak by tady nebyly šumy a narážky na články.Vznikl by nádherný přehled chladičů za stejných,rovných podmínek a bylo by jedno na co jej následně nasadíme.Bohužel netuším kolik lidí tyhle testy sem připravuje.Ono totiž né vždy platí,že nový chladič má větší účinnost než rok a více let starší (samozřejmě i cena rozhoduje,ale s malým odstupem teplot).
27.12.2011 20:47:59   217.197.148.xxx 610
Daniel Wojtěch napsal:
Mě tedy odkaz funguje a podívám-li se do odkazovaných grafů, tak Core i7 920 tam nedostali pod 50°C. Nadále vezměte v úvahu, že Core i7 je sice výkonnější procesor než mnou používaný, ale je to jiná technologie výroby, výrobní proces (i7 má 45nm) a navíc je známo, že P4 poměrně dost topí. Výsledky jsou tedy zcela správné.

No podle vašich testů možná no u jiných procesorů to je záhadně jinak ,freezer 13 už jsem dal do desítek PC ale ještě jsem se nesetkal s takovým porovnáním nebo odchylkou.A těch mínusů jsem asi dostal od místních chytrolínů co ani neví co se skrývá pod bočnicí!
27.12.2011 20:52:36   217.197.148.xxx 66
left4dead napsal:
Daniel Wojtěch napsal:
Mě tedy odkaz funguje a podívám-li se do odkazovaných grafů, tak Core i7 920 tam nedostali pod 50°C. Nadále vezměte v úvahu, že Core i7 je sice výkonnější procesor než mnou používaný, ale je to jiná technologie výroby, výrobní proces (i7 má 45nm) a navíc je známo, že P4 poměrně dost topí. Výsledky jsou tedy zcela správné.



ono ho nesmite brat tak vazne je to nejaky zavislak na freezeru jinak si to neumim vysvetlit staci napsat do googlu jarod72pm freezer pise to vsude vzdycky nvm co si musi dokazovat


Je to první chladič srovnatelný s chladičem od noctue ale za daleko nižší cenu a je to Švýcarská kvalita!
hold když nestavíte PC tak to nikdy nepochopíte a dokonce se dá na tom použít cpu s mírným taktováním i od Intelu.
Já zase nepochopím lidi kteří za chladiče utrácí 1800.- a efekt je mínus 5 stupňů to je opravdu na palici!!!
(vyjímka je extrémní taktování na vzduchu u 1% uživatelů)
28.12.2011 12:49:01   81.201.60.xxx 80
Ano, všichni jsme tu hloupí blázni, jen Vy letadlo. Nikdo tu přeci nepíše, že ten chladič za tu cenu není OK. Ale problé je v tom, jak jste se navezl do výsledků testu, kde prostě o chlup vyhráll jiný chladič a tvrdil jste, že naměřené výsledky nesouhlasí s Vaší zkušeností. Nejen já jsem Vám pak psal, že Vámi uvedené teplotní rozmezí přesně odpovídá výsledku testu a tedy není důvod test napadat. Holt vyhrál jiný chladič, srovnatelný, ale byl o něco lepší. To se stává. Závislost na jedné značce a pak ten stres spojený s tím, že ne vždy vyhraje, jak si přejete, je nezdravá. Doporučuji více klidu, jinak horzí "prasklá žilka"
1.1.2012 13:48:50   85.71.42.xxx 30
Když už měříte hluk v závislosti na otáčkách a výkon v závislosti na otáčkách, proč nakonec neuděláte to jedinné srovnání, které uživatele zajímá? Tedy závislost HLUK/VÝKON??
2.1.2012 12:10:33   217.197.148.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.1.2012 22:07:14   89.102.59.xxx 00
Mě se ten test líbí. Vím z vlastní zkušenosti, jak je to ošidné a špatně opakovatelné.
U těchto chladičů nižší třídy mě vadí především to, že kromě měděného zalmanu mají umístěné ventilátory horizontálně s deskou a velmi špatně chladí severní můstek (případ LGA) a napájecí obvody. Jednou jsem takhle oddělal desku s nForce4 (to hřálo snad víc jak proc).
Zkusil někdo sledovat i teplotu desky u těchto chladičů?
Já to řeším u vodníka, kde chladím proc, chipset a VGA. Zatím je tam pomaloběžný ventilátor 12 cm na zadní straně, který ale fouká dovnitř a samodomo vyrobený tunel to vede na mosfety - bloky na ně mi příjdou poměrně drahé a ne tak obhajitelné
8.1.2012 13:03:36   193.104.172.xxx 20
Zdravím. Rád bych věděl ( a nejlépe kdyby tu byl třeba odkaz na článek ) v čem je vlastně kouzlo chlazení. Nemyslím to, že ze základny chladiče se odvádí přes heatpipe teplo nahoru a tam se ohřívají žebra chladiče, která jsou následně chlazena větráním. Ale spíš by mě zajímalo : jak je možné, že dva chladiče s podobnou konstrukcí, mají jiný výkon. Dokáže mi na to někdo odpovědět ?
8.1.2012 13:04:12   193.104.172.xxx 00
Rasio napsal:
Zdravím. Rád bych věděl ( a nejlépe kdyby tu byl třeba odkaz na článek ) v čem je vlastně kouzlo chlazení. Nemyslím to, že ze základny chladiče se odvádí přes heatpipe teplo nahoru a tam se ohřívají žebra chladiče, která jsou následně chlazena větráním. Ale spíš by mě zajímalo : jak je možné, že dva chladiče s podobnou konstrukcí, mají jiný výkon. Dokáže mi na to někdo odpovědět ?

Sorry za chybu v nadpisu ..
14.1.2012 13:38:47   78.98.227.xxx 31
jarod72pm napsal:
[/quote]
Mystifikace testu a klikání pár debilků nezmění realitu, ten kdo nezkusil freezer 13 nemůže být objektivní a tudíž
to dál nebudu rozvádět.Jen si klikejte mínusky pubescenti!


Akoze mam dost, nechcel som na to reagovat ale nedaaa mi to. Za moj zivot som zlozil viac nez 500 PC, aktivne sa venujem aj tunningu a taktovaniu, vyskusal som hadam vsetky mozne chladice , ventilatory a pasty na trhu, ale taku hlupost ako ste napisali vy, som este nezazil... Ten test na P4 je absolutne v poriadku, ako mozete porovnavat jablka z fasirkami??? Za posledne dva roky som zistil jednu zaujimavu vec: chladice od Xigmatek patria medzi najlepsie chladice co sa tyka pomeru cena/vykon, sam za posledny 1/2rok instalujem uz len Xigmatek (Loki, Gaia, Balder), pritom Balder mam sam na i5-2500K pretaktovaneho na 4,9 Ghz... A mimochodom, pasty MX-2,3,4 patrili a patria medzi najlepsie teplovodive pasty na trhu... P.S. A nie som zastanca Xigmateku, moja oblubena znacka je CoolerMaster...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.