Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz
CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz
autor: Jan Štěpánek , publikováno 4.10.2010
CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Představte si, že potřebujete cenově dostupnou case, která bude mít navíc kvality vyšší třídy. Nemusíte si to představovat? Je to ukázková situace každé nové sestavy, kterou stavíte? Tak dnes tu máme jednoho z velkých adeptů na úspěch – CoolerMaster Elite 430. Skříň za tisíc korun, která převálcuje i dražší konkurenci.


A dostáváme se konečně již k závěru. Proč říkám konečně? Myslím si, že celkové zhodnocení bude totiž asi hodně lidí také velice zajímat a příliš mnoho informaci pak působí spíše nudným dojmem. Takže kdo se dočetl až k této větě, tak nebojte, teď už jen shrnutí.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

CoolerMaster Elite 430 v černém provedení je podle mého názoru zatím nejlepší case této série. Já osobně moc nejsem zastáncem modelové řady 3xx, ale 430 mě příjemně překvapila. Nejenom poměrně atraktivním designem a slušným příslušenstvím, ale především několika příjemnými detaily a cenou, která je více než dobrá pro takto „vyladěnou“ case.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Velice mě potěšilo zpracování čelního panelu, kde mám pocit, že bylo konečně použito pevnějšího plastu než u řady 3xx. Navíc prachové filtry zde opravdu fungují, a jelikož jsem měl možnost testovat PC v této case několik dní, tak mohu potvrdit, že dovnitř se opravdu dostalo prachu jen minimum.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Design celé case je ale už věcí subjektivní. U mě je to tak nějak na rozmezí, jelikož např. spodní část předního panelu se mi líbí opravdu velmi, ale horní polovina už spíše nelíbí. Podobně je to i se zbytkem case. Černě lakovaná šasi s netradičním uspořádáním působí dobře, tvar okna v bočnici už je ale podle mého přehnaný. Nechť si tedy každý za sebe zhodnotí, jak se mu case líbí vizuálně.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Jak už jsem zmínil, tak černě lakovanou šasi oceňuji a je příjemné vidět, že i přes použití velmi slabého materiálu je vše pevné, protože prášková barva udělá své. Podobné je to i v případě bočnic, které se nasazují také velice příjemně. To když porovnám např. s Elite 335, tak jsme minimálně o dvě třídy výš. A osobně si myslím, že právě kompletně černé lakování je také jedním z největších lákadel tohoto modelu.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Co si však zaslouží kritiku, je přední ventilátor, jež je dodáván v základní výbavě. Vizuálně je sice modré podsvícení příjemné, ale hlučnost ventilátoru je katastrofální. Jedinou šancí, jak tento fan v case udržet, je jej zregulovat, což už je ale zásah navíc. Případně mít dobrou regulaci přes základní desku. Také bych asi ocenil, kdyby byl součástí i zadní ventilátor, který při této koncepci (zdroj dole) dost chybí. Ale pozice tu je, respektive jsou tu tři, takže můžete rovnou objednat nějaký tichý.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Kritický musím být také k tlačítkům, která mě osobně byly dosti nepříjemné. Jak tvarově, tak především v noci absencí nasvícení, jelikož LED jsou na druhé straně case a navíc jsou obě stejná. Nemám rád RESET, který je nutné stisknout tužkou, ale tohle už je zase až moc velké a velmi lehce se spletete mezi power a reset. Uměl bych si tedy představit lepší zapracování POWER tlačítka, třeba na volný prostor u čelních USB, apod.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Rozhodující ale nakonec bude stejně především cena. O té tu mluvím celou dobu a nemohu než zopakovat, že za 1000,-Kč dostanete opravdu povedený kousek, který je kvalitou ještě o stupínek výše, než kolegyně s řady Elite. Je ale fakt, že ty jsou ještě o nějakou tu stovku levnější. Za jeden tisíc korun tedy dostanete kvalitní černou case s bočním oknem, prachovými filtry a jedním ventilátorem. A to jsme v nejnižší sérii, tak co si více přát? Já mohu tedy jen doporučit!

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz

Graf ceny produktu Cooler Master Elite 430 poskytuje server Heureka.cz

Za zapůjčení case k testu děkujeme společnosti Alfa Computer, a.s.

CoolerMaster Elite 430 - hodně muziky za málo peněz



Tagy: CoolerMaster  CM  Elite 430  počítačová skříň  case  miditower  airflow  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2010 04:35:22   77.92.197.xxx 810
Docela povedená case pro levné herní PC za přijatelnou cenu...
Osobně dávám přednost pozici zdroje větrákem smerem dolů. Aspoň tam nevzniká taková ta kabelová chobotnice a lépe to vypadá uspořádaně,když už je do vnitř vidět.. Jinak ta 3 perforace v čele mi taky příjde zbitečná,hned bych to vystříhal ven.
4.10.2010 05:31:39   89.103.226.xxx 41
Rozhoduji se mezi touto CM Elite 430 a TT V3
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140089000000VWP
Co myslíte?
4.10.2010 06:32:16   78.108.103.xxx 66
Palmr napsal:
Rozhoduji se mezi touto CM Elite 430 a TT V3
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140089000000VWP
Co myslíte?

Ber Thermaltake
4.10.2010 07:30:30   217.197.148.xxx 1414
Taky jsem jich pár namontoval do sestav a nikdo si zatím nestěžoval ba naopak odpadlo čištění skříně od prachu,hlučnost při použitých součástkách byla velmi nízká a airflow v Elite 33x je výborný,dodaný chladič není slyšet.
Je to nejleší použitelná skříň do 1000.- která konkuruje i dvakrát dražším modelům.
To co tady označují za mínus je pro mě plus -bezšroubkové uchycení je rychlé praktické a bez nežádoucích efektů,ventilátor není slyšet.
Cooler Master Elite jsou špičkové domácí skříně pro chladný a tichý počítač!
pokud někde dáte ventilátor co má 3000rpm uslyšíte ho i ve skříni za 4000.- takže i na použitých věcech záleží!
4.10.2010 07:47:00   147.229.194.xxx 81
Kdy se můžeme těšit na další kolo Pimp my copmuter?
4.10.2010 08:48:30   88.102.49.xxx 50
Proboha, opravte si název třetí kapitoly.
4.10.2010 12:21:40   78.80.14.xxx 188
Tak nějak tudle recenzi celou nechápu... Např.:

Citace:


Váhu 4,7kG maj obyčejnější skříne??? Ona snad existuje skříň s nižší váhou??? Jo, pravda, našel jsem teď na netu čínskou case za 10$:

která váží o necelý kilo míň. To ale nic nemění na tom, že i poplivávaná EC váží dvakrát tolik...

Citace:

Jaké netradiční uspořádání??? Skříně se zdrojem dole se masově dělaj už nejmíň pět let....

Citace:

Proč se srovnávaj skříně při teplotě v idle?? Vždyť ten +- stupeň je v rámci chyby měření... Smysl by mělo dát tam hodně topivej procesor a grafiku - todle je srovnání k ničemu.

Citace:

Systém uchycení chválím, ale já bych ho nepoužil, protože vibruje.... Viděl jsem dosti bezšroubkových uchycení, co ten problém neměli, a co jinýho můžu chtít od uchycení disků/mechanik, než aby mi disk nerozvibroval celou skříň??? Tak za co je chválenej? Že autor pochopil, jak funguje? (omlouvám se za sžíravost, nedalo mi).
Citace:


Rozumný modely eurocase (furt za 2/3 ceny tohodle zázraku) dlouhou dobu používali 0.8 plech a teď 0.7mm. Tak nějak nechápu to plivání na pevnost koše u EC - autor recenze asi propadl urban legend. Jo, EC bych si nekoupil (chlazení, šířka, provedení perforací), ale plechy má svoji cenu hodně dobrý - rozhodně o dost lepší než tendle zázrak.
Citace:

Citace:

A hlavně nechápu závěr této recenze. Vychvalovat skříň, která není jen z 0.6mm plechu - ona je dokonce z 0.5mm... To už si rovnou můžu udělat domeček ze staniolu.
Citace:

Co na tom, že se bude kroutit a dělat randál.... Co na tom, že za o dvě stovky víc je centurion light, kterej je skoro z dvojnásobně tlustýho plechu a narozdíl od týdle skříně se do něj dá rozumě poskládat tichá sestava.
Citace:

Jo jasně, je cool, má lakovanej vnitřek, plexisklový okno a víc děr než plechu, tak to je prostě best kauf. Takovej vytuněnej trabant.>
4.10.2010 12:33:52   217.197.148.xxx 611
je smutné číst tu některé blbosti hlavně od lidí kteří jistě nesložili ani jeden počítač a umí jen kritizovat a dávat záporné body.EC opravdu nejde srovnávat ,to bych nekoupil ani za 1 kč.
4.10.2010 12:46:57   78.80.14.xxx 93
Ehm, jak víš, kolik sem složil PC? Evidentně narozdíl od Tebe jsem skříně EC měl v ruce.

Ano, EC má horší dílenský zpracování, ano, má daleko horší airflow... Já jsem ale psal o pevnosti skříně. A v tom je prostě EC lepší. Starší modely (teď šla mírně dolu) byly dokonce pevnější než některý dvojnásobně drahý CM (např. gladiator).

Nebo chceš opravdu tvrdit, že skříň s 8.5 kG má horší plechy než tendle 4kG staniol????

PS: Jo, i EC dělá skříně ze staniolu, navíc bez ohybů takže totálně se kroutící. Ale špatný skříně dělá každá značka...

PPS: Opravdu netvrdím, že bych si EC koupil - má mizerný chlazení.
4.10.2010 12:53:53   95.173.67.xxx 53
za posledni mesic mi proslo rukama asi 15 levnych skrini v cenach od 400 do 1000kc a musim rict ze EC opravdu prekvapilo co se sirkou plechu tyka... byly vyrazne pevenjsi nez ostatni, ale otvory na vetraky to je zverstvo.... male diry, mnoho zabran v prutoku vzduchu ostre hrany a to nejen z hlediska ze to bude hucet ale i z toho ze se o to da zranit.
4.10.2010 15:00:46   90.176.156.xxx 00
V rodině mám modely EuroCase ML5410 (www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=3427 a ML5470 (www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=3249 a oboje je pevnější než CM Elite 330 (co jsem donedávna), kde se stačilo špatně podívat a vše už bylo ohnuté...
nyní jsem spokojený s CoolerMaster Centurion 534, ač kdybych ji nezískal za pár korun, šel bych do jiný.
4.10.2010 13:01:58   78.80.14.xxx 51
Přesně - EC jsou dosti hrozné, ale kvalitou plechu je překonává až dvojnásobně drahej centurion - a ten je ve svojí cenový kategorii světlou výjimkou.
Bohužel u CII už taky šli dolu na 0.7mm
(což je ale oproti 0.6 nebo 0.5 zbytku ale furt nebe a dudy).
4.10.2010 13:38:05   217.197.148.xxx 49
Jak jsem psal šaškujete tu se sílou plechu ale na tu vám kašlu, mám Cooler Master Elite 330 a na ní je položená laserová tiskárna, PC je téměř tiché protože jsou použity všude fany do 1500rpm což při síle plechu 0.5 už neslišíte a vybrace na rychloupínácich nejsou žádné,opravdu nevím kde na ty keci někteří chodí .
Dejte si tam 3000rpm fan a máte hukot i přes sílu bočnice 1mm,takže klídek.
4.10.2010 13:51:51   213.235.172.xxx 40
logik napsal:
...


Upřímně, mám dost velkou zkušenost s počítačovými case - týdně mi jich projde rukama několik a EC ve srovnatelné ceně je o poznání horší, než tento CM. Ano, i EC dělá rozumně kvalitní skříně, jednu jsme zde i testovali, ale cena je zase někde jinde. Takže já si za svým názorem stojím a až si tuto case osaháte osobně, tak zjistíte, že je lepší než verze 3xx!!!
4.10.2010 15:04:06   78.80.14.xxx 11
Já neporovnávám kvalitu těch skříní, já čistě porovnávám plechy. A tam si stojím za tím, že ML série EC má plechy lepší, než tato skříň i když stojí polovinu.
(že má zbytek značně horší souhlasim, ale v článku jsou hodnocený plechy).
Citace:

Je možné, že ta skříň je povedenejší než předchozí série elite (i když materiálu ubrali, v tom rozdílu +- kilo se to asi ještě dohnat prolisama apod dá). To z ní ale přeci ještě nedělá dobrou koupi.
Když je k dostání centurion za dvanáct set, tak je blbina doporučovat tudle skříň. Je to jako doporučovat superhyper vytuněnej trabant, když je za stejnou cenu rozumný auto (focus, golf, doplňte si cokoli chcete.... :-)), byť bez křídla a není na hlínách.
4.10.2010 15:10:08   78.80.14.xxx 41
jarod72pm: 1500rpm ticho??? Zpomaloval jsem 800rpm nexusy ve skříni z 1mm plechu, protože dělaly moc velkej rámus.
Citace:

Navíc těžká laserovka tu skříň dosti stabilizuje - ne každej to ale tak chce dělat a na tu 430 ani laserovku dát nemůžeš, protože tam má ventilaci.
V každym případě ale daleko spíš než větrák rozvibruje skříň disk - takže tvoje výkřiky o větrácích moc nechápu... :-)
Citace:

A co se týče rychloupínacích mechanismů - v recenzi je napsaný, že by autor na ně mechaniky nevěšel, protože by vibrovali. A zároveň je chválí. Tak buďto by jak píšeš opravdu nevibrovaly: proč to ale autor pak do recenze píše a mate lidi? Anebo by vibrovaly: pak je ale není za co chválit, protože jsou špatně udělaný...
4.10.2010 15:31:08   217.197.148.xxx 11
1500rpm ano ticho v elite klidně předvedu stačí přijet .
800rpm už opravdu není slyšet a na 1mm plech no ,jinak netvrdím že je to absolutní ticho ale neruší mě to a PC skoro nesliším jen lehké vrnění lopatek což neruší ani při tiché hudbě nebo spánku,
jinak opravdu rychloupínáky jsou OK nic nevybruje i při 3 HDD ,jinak ta laserovka je tam chvilku jinak bedna stojí na stole a mám kousek od ní hlavičku :-) a no problem,jinak koukám do otáček vše teď vrní kolem 1200rpm jen grafika má svůj regulovaný setsugen na 1506rpm a pohodička.
4.10.2010 15:56:20   78.80.14.xxx 20
Již jen krátce.
ad vibrace - opakuju, že netvrdím, že ty upínáky vibrují. Tvrdím, že je rozpor v tom, že buďto se autor nemá obávat vibrací, nebo je nemá chválit.
PS: Navíc v 330 jsou úchyty jiný než 430.
-
Noctuy, což jsou jedny z nejkvalitnějších větráků (který si člověk asi těžko bude kupovat k skříni za litr) běhaj na max na 1200 otáček. A běžně je lidi ještě ztišujou. Asi proto, že jim jejich hluk vadí.
4.10.2010 20:02:14   88.103.171.xxx 11
Úplně souhlasím s logikem, jeho názory a postřehy jsou velice trefné a pravdivé.
K těm větráků: i kvalitní ventilátory (Noctua, Scythe) jsou tiché až pod 500 rpm, na tom trvám!
4.8.2011 06:10:11   62.84.144.xxx 00
Souhlas. Obecně platí jedno pravidlo. Pokud neslyšíte svoje pevné disky, pak vaše ventilátory rozhodně nejsou tiché. Počítač začne být relativně tichý, když vám největší hluk začnou dělat pevné disky. Pokud máte systémové SSD a zbytek na klasických plotnách, pak můžete plotnové nechat vypínat. Pak je tepve PC tiché.
Tvrdít o 120mm ventilátoru, že je kdekoli přes 800rpm tichý je příznak hluchoty.
4.10.2010 20:29:55   81.19.35.xxx 50
Mám trošku pocit, že nedošlo ke správnému pochopení. Já tuto case nedoporučuji nějak výrazně, jen jsem chtěl recenzí naznačit, že tento model (430) je o poznání povedenější, než starší kousky (řada 3xx), i když bylo ještě ubráno na materiálu. Samozřejmě, že pokud připlatíme na 1200-1500, dostaneme ještě o něco lepší case, ale takhle by se dalo vždy pokračovat, až se dostaneme na 2500,-, kde už se dá pořídit FractalDesign.

Druhá věc je srovnání s EC - brzy bude uveřejněna recenze EC ML-N800 a jestli mi chce někdo tvrdit, že série ML má lepší plechy než 430, tak nechápu, čím to měříte. EC sice měla kvalitní case za rozumnou cenu, ale už je to několik let zpátky a teď jde kvalita spíše dolů.

Ke zmiňovanému bezšroubkovému systému - ten rozpor chápu, ale bylo to myšleno tak, že nový systém (ve srovnání s řadou 3xx) je ergonomicky a vzhledově povedenější (můj názor), ale praktické vylepšení tu moc není, protože uchycení pořád není dostatečně pevné. A brzy bude recenze třeba LanCool, kde je také bezšroubkový systém, ale úplně na jiné úrovni. Ale taky za jiné peníze.

Bohužel jsem asi toto neformuloval příliš vhodně, tak snad toto vysvětlení postačí. Jinak mi 430 příjde jako rozumná case za rozumnou cenu - nic víc, nic míň...
4.10.2010 23:24:11   78.80.14.xxx 00
Žere mi to příspěvky, tak už jen krátce, nemam náladu to opisovat :-) To co píšeš zní rozumějc, ale stejně:
Citace:

IMHO tadle elite svym materiálem spadá do kategorie "nejlevnější skříň". Takovou si koupim, když chci opravdu šetřit, že nemam ani ty dvě stovky na centuriona. Jenže pak zas radši ušetřim ještě dvě stovky na starou elite.
Citace:

Píšeš, že připlácet můžu furt. Jenže mezi 430 a centurionem je velkej kvalitativní rozdíl, daleko větší než mezi 330 a 430 - proto je centurion dobrá koupě (o málo levnější skříně jsou o dost horší, o málo dražší skříně nejsou o moc lepší), zatímco 430 IMHO ne.

Citace:
http://partis.cz/index.php?gid=1566
první EC s rozumnejma perforacema a plech od pohledu narozdíl od tý MLN (to n asi znamená, "na nic" nebo "nemam dobrý plechy") vypadá že by nemusel bejt papírovej
(ale jakej je nevim, jen hádam).Pokud soudíš EC podle pro ně naprosto netypický skříně ML N800, tak to pak chápu - jenže to neni klasika eurocase. Dokonce bych se nedivil, kdyby to byla nakoupená skříň odjinuď.
Ale koukni se na libovolnou jinou ML xxxx (kde x je číslo skříň). Váha 8.5kg, plech bejval 0.8mm, u novejch je snad jen 0.7mm.


Pokud bych už dělal recenzi nějaký EC, tak týdle:
>
4.10.2010 23:27:03   78.80.14.xxx 01
Žere to kusy příspěvků...

Citace:

Pokud soudíš EC podle pro ně naprosto netypický skříně ML N800, tak to pak chápu - jenže to neni klasika eurocase. Dokonce bych se nedivil, kdyby to byla nakoupená skříň odjinuď.
Ale koukni se na libovolnou jinou ML xxxx (kde x je číslo skříň). Váha 8.5kg, plech bejval 0.8mm, u novejch je snad jen 0.7mm.

Citace:

Pokud bych už dělal recenzi nějaký EC, tak týdle:

první EC s rozumnejma perforacema a plech od pohledu narozdíl od tý MLN (to n asi znamená, "na nic" nebo "nemam dobrý plechy") vypadá že by nemusel bejt papírovej
(ale jakej je nevim, jen hádam).[/quote]>
4.10.2010 21:15:22   94.112.61.xxx 60
asi poprvé v životě sem dočetl celou recenzi o "skříni" pro PC takhle by měli vypadat všechny recenze... né jen suchá fakta a nebo jen autorovy názory... toto je prostě mezi a je to dobře napsané ... moc pěkná recenze...
4.10.2010 21:17:04   80.251.245.xxx 03
Je ten podmiňovací způsob v 5 kapitole ve větě "Zde se nemusíte bát, že by jste se při manipulaci zranily a rozhodně se při utahování disku nebude koš prohýbat o 5mm." v pořádku?
28.10.2010 12:14:32   94.113.63.xxx 00
Uvažoval jsem o zde recenzované skříni, ale nakonec jsem koupil CM Storm Scout a nemá chybu! Pokud by byl zájem, napsal bych recenzi, ale nevím jak se to zde řeší.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

55 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.