Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?
Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?
autor: Michal Částka , publikováno 15.10.2008
Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?

Invex už skončil a všichni co se přišli podívat, mohli vidět na vlastní oči nový model od Swiftechu, Apogee GTZ. Jedná se o dalším nový luxusní blok, který má být přímá konkurence již recenzovanému D-Tek FuZion V2. Rozhodně se je na co těšit, protože nový Apogee GTZ už není vyráběný z hliníkového materiálu, ale z černého delrinu.


Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?

Apogee GTZ se ve všech testech osvědčil a dalo by se říci, že s D-Tek FuZionem V2 drží krok (v některých testech se ukázal, že je  i o něco málo výkonnější - ovšem, tak malé rozdíly, které jsem naměřil, by se daly téměř považovat za chybu měření). Ovšem musím konstatovat, že je oproti V2 podstatně restriktivnější - klade větší odpor protékající kapalině v okruhu. Příslušenstvím jednoznačně zaostává za FuZionem V2 a to např. absencí nerezových spon pro AM2 nebo starší sockety. Ty samozřejmě můžete objednat, ale jsou to další investice navíc.

Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?

Jednoznačná výhoda tohoto bloku je v možnosti "bow" efektu, který se může hodit u procesorů s vydutým IHS. Firma Swiftech jednoznačně pokročila k lepšímu. Vrchní část bloku není vyrobena z hliníku, tak jak tomu bylo v minulosti u Apogee GTX, ale z kvalitního delrinu, což je vysoce odolný plast, který nezpůsobuje nepříjemné chemické reakce v okruhu.

Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?

P.S: V příští recenzi se podíváme na nový vodní blok Stixion 400, který vyrábí český kutil Gorelord nebo Wroomův nový domácí český CPU  blok. Oba prototypy naleznete na jejich oficiálních webových stránkách. 

 

Děkujeme za zapůjčení bloku Apogee GTZ a podporu při všech těchto testech společnosti Alphacool.cz

Apogee GTZ - překoná D-Tek FuZion V2?



Tagy: Apogee  GTZ  vodni  blok  cpu  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.10.2008 09:09:36   62.209.192.xxx 102
nemohli byste v dohledne dobe take zaradit do testu tento vodni blok: Thermaltake UFO CPU Waterblock CL-W0092? Mam ho doma a chtel bych vedet jestli se vyplati upgrade za jiny nebo mam zustat u tohoto :o)
15.10.2008 19:31:56   89.102.7.xxx 80
nemohli, ten blok co vyrábí thermaltake není blok, ale parodie...

Jedno otestovaní bloku trvá asi 6-8 hodin a to investovat odmítam, když na první pohled vidím, že se jedná o technogický šmejd.
16.10.2008 11:15:25   62.209.192.xxx 80
dobra upgraduju na jiny blok ale beda vam jestli nebude lepsi ;o)
16.10.2008 15:32:26   78.102.250.xxx 80
všechno bude lepší
16.10.2008 21:53:19   88.101.82.xxx 80
ThermalTake neumí dělat ani bloky ani vodní chlazení. To sou jak bylo řečeno, parodie na vodní chlazení. Vodní chlazení se dá sehnat docela levně a funkčně dohromady. I když samozřejmě záleží na tom co chceš chladit a jak moc.
17.10.2008 11:28:55   62.209.192.xxx 80
chladim tim Q6600 a mam to zapojeny do okruhu Zalman reserator V1 plus. Daval sem tam ten blok s novym cpu takze asi nejdriv zkusim ten puvodni zalmanovskej blok, jak to vubec chladi ve skutecnosti a kdyztak sem napisu co ma lepsi odvod tepla.
15.10.2008 11:53:58   194.228.216.xxx 90
cekal bych ze dopadne o trosku lepe nez D-Tek V2 :] takhle to vypada na peknou remizu :]
15.10.2008 12:09:40   91.148.19.xxx 140
ostanem ja radsej pri vzduchovom chladeni
15.10.2008 12:12:58   85.13.72.xxx 81
Nákladná rozhodně není. Pokud se nejde do takovýchto extrémů. A časově náročná je ještě míň, než vzduch. Za 8 měsíců sem na vodníka ani nešáhnul, vzduchový chladič bych už tak 2× čistil od prachu.
15.10.2008 12:28:39   78.99.146.xxx 70
Nechcem rýpať, ale ak nie je v miestnosti prašne jak v bani, tak stačí vyčistiť raz za rok (teda u mňa a aj to len pre dobrý pocit) Ale ak je prašne (napr. ak je pc v miestnosti kde sa spí) tak pravdaže treba častejšie. A teraz položím otázku s ktorou som vlastne chcel začať: Radiátor vodníka netreba čistiť od prachu? To je mi novinka
15.10.2008 16:27:31   78.102.250.xxx 70
ano, voda má vysoké počáteční náklady, je časově náročná a není pro BFU. vodník je pro nadšence, kteří chtějí od svého pc více. o vodníka je třeba se starat a pečovat o něj. tohle nikdo nepopírá, proto si zůstaň u vzduchu.
15.10.2008 19:13:04   88.212.23.xxx 70
pasivneho nie... a tiez nie v kazdom okruhu musi byt radiator ze
16.10.2008 05:13:38   85.13.72.xxx 70
Jak už řekl Scream. Pasivního ne :-) Tenhle případ mám já. Zalman Reserator. Jo a ano, mám PC v místnosti, kde zároveň spím...a jím, a ... né to už je moc informací :-)
16.10.2008 22:05:42   88.101.82.xxx 70
No nákladná je podle komponentů. Já teď třeba budu mít chlazení za 10.000,-. Otázkou ale je co v tom mam, že?
D-TEK FuZion v2 CPU Block, DTEK FuZion GPU v2, 2x XSPC RS360, Laing DDC 3.2 18W s XSPC Reservoir, 2 litry Feser-One F1, 6x Yate Loon 120mm s červenejma diodama a 6 metrů 1/2" Tygonky (průhledná). A všechno osazený 1/2" fitinkama. Výkon bude někde, kam se žádný all-in-one řešení nedostane. Btw. teoretická průtočnost týhle sestavy bude okolo 500l/h.

Ale taky neni až takovej problém sehnat kvalitní chlazení třeba za 4.000,-
15.10.2008 13:28:20   89.24.99.xxx 76
Čau vým že to sem nepatří ale potřebuji vědět jestly mě pujde toto zapojení: BFG 8800 GTS 512 OC (v základu přetaktovaná) a k ní Asus 8800GTS bez OC do SLI režimu předem díky za odpověď..!
16.10.2008 22:07:26   88.101.82.xxx 70
Půjde, ale možná to bude chtít buď přetaktovat tu ASUSku nebo podtaktovat tu BFG OC. Ideálně přímo přepsat BIOS karty, ale jinak by to neměl bejt problém.
15.10.2008 16:45:22   81.90.243.xxx 80
Jaká byla po ustálení teplota vody v okruhu?
15.10.2008 19:06:59   89.102.7.xxx 70
co si ten článek třeba celej přečíst a nekoukat jenom na grafy ?
15.10.2008 20:17:42   89.235.11.xxx 70
Trosku nesouhlasim s timhle odstavcem:
Citace:
Při instalaci je dobré neprohodit vstup z výstupem, který je určený konstrukcí bloku. Označeno to od výrobce není, ale pokud blok nebudete rozebírat, tak se nemůžete splést. Po levé straně vedle loga Swiftech je vždy vstupní otvor, tak jak je upřesněno z prvního obrázku.

Prave jsem delal znamemu sestavu s timhle blokem, a v manualu (tom malym papirku u toho) je jednoznacne napsano, ze intake je ten nalevo, u ktereho je ta "tecka". Dale ohledne orientace je tam take, ze blok ma byt vodorovne s tou "pacickou" kterou sklapime k desce kdyz zamykame procesor, ne svisle jak je videt na fotkach, soudim ze je naopak z toho duvodu, ze jsem ho daval na podobnou, ne-li stejnou desku...
15.10.2008 20:27:49   89.102.7.xxx 70
jojo to máš pravdu, té tečky jsem si nevšiml - opravím to. Ta orientace na základní desce není duležitá - ilustračním fotem se neřid, pac ten blok je na te desce nasazený jenom kvůli fotografíí (vyfocení bloku na desce).
16.10.2008 22:12:58   88.101.82.xxx 90
..příjemný počtení, dobrý grafy. Akorát cena/výkon je lepší D-Tek Fuzzion V2 CPU. Plus je opravdu minimálně restriktivní, takže když se k tomu přidá třeba i chlazení grafiky, tak okruh bude fungovat dál bez problémů. A z hlediska výkonu bych tam nacpal nejmenší trysku a paralelně dvě Laing DDC 3.2 s XSPC topem. Ale cena by byla dost hustá..

Btw. kdyby někdo chtěl D-Tek Fuzzion V2 za 1650,- nebo tohlecto Apogee GTZ za 1750,- tak mi napište na maila (a jo, je to včetně DPH a když budete hodný, tak dam možná i menší slevu

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.