Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků
Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků
autor: Petr Válek , publikováno 1.9.2008
Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

Skříně od Thermaltake patří mezi velmi rozšířené. My se v dnešním článku zaměříme na levnější model z produkce tohoto známého výrobce. Nutno podotknout, že mne některé prvky této skříně v této cenové kategorii opravdu mile překvapily, na druhou stranu ale v některých aspektech se nižší cena chtě nechtě musela projevit..


Po jednoduché a veskrze bezproblémové instalaci testovacích komponent nám již nezbývá než si říci o zkušenostech během provozu v dnes testované M devítce. Začneme tedy soupisem použitých komponent.

Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

I když jsme nepoužili vyloženě nejnovější a nabušené komponenty, dá se výčet testovací sestavy považovat za běžné PC běžného uživatele. Pro testování bylo použito box chladiče, který sice nepatří mezi vysoce výkonné, přesto není příliš hlučný.

Testování probíhalo v následujících nastaveních, a to při provozu obou instalovaných větráčků a následně odpojení toho zadního a pak předního. Nakonec jsme nechali odvádět nakumulované teplo v case pouze osazeným zdrojem CoolerMaster.

Počítač jsem zatěžoval následujícím způsobem, a to při běžné práci (internet,winamp,icq), dále při defragmentaci velice zaneřáděného disku (originál defragmentace ve Win Vista). Nakonec jsem PC zatěžoval 3DMarkem2005.

Všechna tato měření trvala po hodince, kdy po uběhnutí této doby byly odečteny teploty pomocí Speedfanu poslední verze v kombinaci s RivaTunerem. Šlo o teplotu CPU, HDD, základní desky (čipová sada) a grafické karty.

První zapnutí

Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

Po osazení komponent a prvním zapnutí se na Vás rozsvítí modře podsvícená tlačítka Power a Reset a modře podsvícený větráček v HDD koši. Samotná produkce hluku při plném zapojení není sice nijak hrozivá, přesto ale zřetelně slyšíte jak hluk větráčku předního tak i zadního.

Nevýhodou je to, že skříň jako taková není vybavena žádným tlumícím materiálem, nebo že u montáže disků či mechanik není použito šroubků s gumovými dosedacími ploškami. Na druhou stranu nejde o skříň za těžké tisíce ale spíše o model levnějšího rázu, takže je třeba s jistými nedostatky počítat.

Produkce hluku vážně není přehnaná, pokud se posadíte cca metr od osazeného PC, budete slyšet mírný aerodynamický hluk dodaných větráků a občasné seekování disku.. Nutno podotknout, že největším problémem této skříně jsou ony měkké, nebo spíše tenké bočnice, které jakýkoli hluk, způsobený HDD nebo větráčky trochu zvyšují. Přenos vibrací z komponent počítače je tím znásoben.

Teplotní testy

V následující tabulce máte srovnány jednotlivé provedené testy pěkně popořadě, pro ilustraci si myslím, že v případě testů skříní postačí tabulka. Pokud máte jakékoli připomínky, stačí se ozvat v diskusi.

Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

Při využití osazených větráčků se teploty drží ve slušných mezích v jakémkoli zatížení, pokud bychom použili jiný než boxovaný chladič, teploty procesoru by byly lepší. Pro ilustraci výkonu systému chlazení daných skříní je ale použití boxovaného chladiče dle mého vhodné.

Pokud vypneme zadní větráček, a necháme běžet pouze ten v HDD koši a zdroji, teploty se taktéž nijak rapidně nezvedají, hodina zátěže drží vše v normě.

Jestliže necháme běžet pro změnu zadní větráček spolu s větráčkem u zdroje, situace je velice podobná, dochází k minimálnímu rozptylu teplot a v praxi to znamená, že je plus mínus jedno, zda necháme běžet přední či zadní větráček. Samozřejmě pro nejlepší teploty je vhodné je nechat pracovat oba. Jediné, co více trpí při provozu pouze zadního větráčku je HDD, jehož teploty už hlavně při zatížení nejsou to pravé ořechové.

Když ale necháme cirkulaci vzduchu jen na zdroji, teploty při zatížení dramaticky stoupají, 64°C na procesoru je už skutečně dost, stejně tak i pevný disk a 48°C nepřispívá jeho životnosti. Při osazení výkonnějších komponent by teploty šly ještě rapidně výše.

Systém chlazení skříně je tedy také vcelku účinný, je otázkou, jak se začnou větráčky chovat po několika měsíčním provozu. Vždy je tady ale možnost je v průběhu doby vyměnit za nějaké tišší, regulované, výrobce však dal skříni do vínku kvalitně zpracované a nepříliš hlučné 12 cm větráčky.

Závěr

Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

Testovaná skříň známého výrobce chlazení a počítačových case, firmy Thermaltake, konkrétně model M9-VI1000BNS patří k velice slušnému standardu v dané cenové kategorii. Za cenu mírně převyšující 1.300,- Kč s DPH dostanete povedenou a líbivou ulitu pro svého miláčka. Systém montáže komponent, počet pozic, možnost umístění až 4 pevných disků do libovolného místa, osazení pomaloběžnými větráčky z vlastní stáje, to vše patří mezi klady testované skříně.

Abychom ale jen nechválili, ze záporu je nutno zmínit tloušťku materiálu na bočnicích, které bez patřičných výztuh vibrují a znásobují tak hluk produkovaný osazenými komponentami. Taktéž kabeláž pro USB a Audio porty nemusí být dostatečně dlouhá u všech typů základních desek.

Podrtženo, sečteno, osobně bych si tento model nekoupil, moje kategorie je mírně výše, přesto si myslím, že je dnes testovaný produkt díky své ceně a svým vlastnostem určen mnohým z Vás. Kvalita Thermaltake za slušný peníz se rozhodně nezapře.

Klady

  • Příjemná cena
  • Kvalitní zpracování
  • Systém chlazení (2 x 12cm větráčky)
  • Jednoduchá a téměř bezšroubková instalace
  • Povedený design

Zápory

  • Díky tenčímu použitému materiálu vibrující bočnice
  • V některých případech krátká kabeláž

 

Za zapůjčení testované skříně děkujeme společnosti Alfa Computer

 Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků

Za zapůjčení testovacích komponent děkujeme společnosti Abacus electric a MSI

Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků     Thermaltake M9 VI1000BNS - levná skříň od profíků  

 

 

 

 



Tagy: Thermaltake  M9  VI1000BNS  skrin  miditower  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.9.2008 10:55:24   88.102.207.xxx 54
Nedavno sem skladal kamosovi PC s touhle case(akorat s plexi bocnici) a za ty prachy je to OK, zadny problemy pri instalaci.
1.9.2008 11:12:15   217.119.117.xxx 14
da sa tak povedat, ze za tie prachy celkom ok.. ja som tiez kamosovi robil comp s touto skrinou, ale nebol som s nou spokojny.. debilny system pridavania diskov, ked stale treba vybrat kos na disky.. mne sa tie ventilatory zdali trochu hlucne.. a co ma najviac zarazilo, boli niektore kraje, ked som sa 2krat porezal.. to sa mi uz davno nestalo..
1.9.2008 11:47:39   83.208.108.xxx 46
Za ty prachy to neni Ok. Je pravda že rozložení je perfektní, ale za 0.6 plechy bych 1300 nedal, respektive bych za 0.6 nekoupil ani levnějc, daj se sehnat dobrý levný bytelný skříně.
Za tu cenu se dá koupit např. centurion, levnější YY cetus, o kousíček si člověk připlatí a má parádního chiefteca... Nemluvě o něktrejch novejch modelech EC (např. ML 5345), který vyřešily největší problém (chlazení) a jsou z nich rozumný lowend skříně.
Pak ještě za úvahu stojí Antec Three hundred,
i když ten už je taky s bytelností na pováženou.
1.9.2008 12:42:15   163.244.63.xxx 23
mno ked som naposledy montoval zostavy do Thermaltake Bach a Armof FX tak to bola "krvava" robota. Tie hrany su velmi zle opracovane. len mozem povedat stary zlaty chieftec.
1.9.2008 18:44:13   217.119.117.xxx 42
suhlasim.. a velmi dobre skusenosi mam este s gigabyte skrinami
1.9.2008 12:00:13   85.132.183.xxx 33
Za ty prachy je to výborná skříň .. sám ji mam a že by mě to nějak vybrovalo - to fakt ne.. Docela mínus je tam ten box s HDD - mam to akorát abych nepoškodil desku
1.9.2008 12:08:58   86.61.181.xxx 34
Měl bych jeden dotaz, vejde se od téhle skříně dlouhá gpu 9800GX2/4870X2 ? Někde jsem totiž četl že s 8800Ultra jsou trochu problémy.
1.9.2008 12:17:23   78.102.245.xxx 24
Určitě se tam tyto grafiky vejdou, záleží však na orientaci PCIe. V této skříni je dostatek prostoru.
5.9.2008 13:10:43   82.117.130.xxx 22
No říct, že v této skříni je dostatek prostoru je hodně nadnesené. RE:Raoul Duke: Již jsem jednu recenzi na tuto skříň četl a jen pro to, že 8800 Ultra tam dostávali cituji "jako ježka do klece" jsem ji nakonec nebral. Předpokládám, že na konkurenční weby jsou linky zakázané, tak ti odkaz posílám do mailu.
1.9.2008 12:28:30   213.29.14.xxx 33
Tahle skříň je koncepcí, systémem chlazení a tloušťkou plechů takřka shodná s CM Elite330 za 750Kč. Netroufnu si říct, která je "lepší", ale Value for money se zde nekoná...
1.9.2008 13:25:15   195.113.106.xxx 33
A teď trochu kritiky.

Za ty prachy to opravdu není moc OK.

Jak už bylo psáno, takto tenké plechy v dané cenové kategorii není teda žádná výhra. Rovněž zpracování mi nepříjde nějak extra kvalitní. Hrany jsou ostré a člověk se o ně snadlo řízne, ten plastový úchytný mechanismus na přídavné karty nepůsobí nijak bitelně, navíc dvouslotová grafika se tam velice špatně dává, pokud karta nemá mezi záslepkama výřez (blbě se to popisuje, fotky bohužel nemám, ale když jsem do skříně dával GF 8800GTS, tak jsem musel celý ten úchytný mechanismus vyndat, karta tam prostě nešla dát).

Kabel od předních USB a audio je opravdu krátký, ale to bylo zmíněno v recenzi.

S dlouhýma kartama bych tak optimistický nebyl. Na extrahardware je fotka, kde 8800Ultra je delší než je délka od zadní části skříně po šachtu na disky, karta se tam dává trochu obtížněji, navíc je třeba vymontovat disky a dát je jinam.

Disky zbytečně hodně zasahují do prostoru s deskou, i když posunete koš úplně k čelu.

Co mě ale nejvíce pobavilo (u takto relativně drahé skříně), že větráky není možné napojit do desky, ale mají pouze klasické molexy. Čili jejich regulace veškerá žádná.

Hodně málo místa kolem předních USB. Čtečku na paměťové karty přímo do USB (bez kabelu) nebo větší flash disk do těch slotů prostě nedáte.
1.9.2008 13:34:10   78.102.245.xxx 52
tak u testovane skrine jsem zadne ostre hrany nezaznamenal, pochybuju ze by se pro recenzi vybirala specialni skrin. Delka karty taky neni problem, protoze kos s disky lze umistit kdekoli. Samozrejme kdyz je disku vice, pak uz to problem byt muze.
2.9.2008 06:34:42   85.248.24.xxx 22
suhlasim s tebou mam to doma ale zo ziadnymi ostrimi hranami som sa nestretol a neviem preco by ste mali montovat von celi mechanizmus uchytavania kariet ked stacilo povyberat jeden-dva uchytavace aby to nezavadzalo a bolo vse ok
2.9.2008 08:48:03   195.113.106.xxx 23
Když se podíváš na následující obrázek : http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=9748 , vidíš, že ten mechanismus má na spodní straně mezi jednotlivýma pozicema přepážky, které jsou mezi záslepkama jednotlivých karet. Bohužel některé dvou-slotové grafiky nemají mezi záslepkama výřez, do kterého by tato přepážka zapadla a taková grafika tam potom nejde dát (nebo jde dát hrubou silou, což může být občas fatální).

Jde to vidět tady, že mezi prvním a druhým slotem nejsou záslepky nijak rozdělené, je tam jen díra na šroubek : http://www.nejmenovany web.cz/images/stories/grafiky/8800GTS%20512MB%20TOP/8800GTS-512MB-1.jpg
2.9.2008 13:55:49   85.248.24.xxx 22
hej mas pravdu s tym sa nestretol ja som to mal samostatne a musel som ohnut jednu zaslepku zabudol som sorry ospravedlujem sa
1.9.2008 17:39:07   85.132.183.xxx 12
S tou grafikou máte pravdu - když sem tam dával svojí GTSku 320Mb musel sem tam něco urvat abych ji tam narval
1.9.2008 17:51:01   82.114.205.xxx 45
...některým, jsou leví jak šavle, protože jinak si opravdu nedovedu vysvětlit, jak by se mohli o něco pořezat...

tuhle skříň jsem nedávno pořídil k novýmu PC po docela dlouhém výběru jako zřejmě nejvhodnější variantu, samozřejmě neexistuje skříň, která by mi ideálně vyhovovala, jelikož je vesměr navrhují různí nesmyslové, nebo dodržují divné standardy typu ten Intelovskej CAG cosi(či tak nějak), díky kterýmu jsou v bočnici nesmyslné díry a zcela nesmyslný wind-tunel, ale co se dá dělat, izolepa to jistí. Průtok vzduchu skříní je třeba udržet, takže veškeré boční díry jsou nesmysl a je třeba se jich zbavit(zalepit izolepou). Jen se dovnitř díky nim víc práší. V přední části je filtrovací molitan, který po dosavadním pozorování funguje velice dobře, jen je třeba dát si tu práci a ideálně každý týden předek case přejet vysavačem, cena za momentálně populární perforovaný plech-jen jinde tam dost často žádný filtr nedávají...a pak přes prach nemůžete najít komponenty

Co se týče zpracování, tak je na podobnou cenu slušné, plechy jsou slabší, ale bočnice bez wind-tunelu je pevná, pouze ta s wind-tunelem by užila nějaké zpevnění, nebo ideálně zbavit se toho vyboulení k wind-tunelu a bylo by vše v pořádku, vnitřní uspořádání je jedno z nejlepších u podobně velkých(malých) skříní, zvlášť pokud plánujete použít velkou kartu, úchyty pro mechaniky fungují, disk je třeba přišroubovat, což podle mě jenom dobře, bezšroubkové konstrukce opravdu rád nemám, systém diskového koše je jinak opravdu dobrý, není problém ho vyndat zepředu, navíc jsou disky chlazené ventilátorem, ať už je dáte kamkoliv, jelikož si ventilátor nesete s sebou :-)

Do case jsem montoval kartu GTX 260, která tam vejde, je tam ještě určitá rezerva, ne moc velká, ale zapomeňte, že u podobných miditowerů najdete nějaký s větším vnitřním prostorem, prostě na to nemají délku a ta se nedá nijak vymyslet, vlastně tady dá, můžete koš s disky posunout nahoru a nacpěte tam i 30+cm dlouhou kartu, což se Vám téměř nikde jinde nepodaří(kromě case s vyjmutelným košem na disky, ale tam bude třeba umístit disk nahoru a nebude ochlazován větráčkem.

Co se týče problémů, tak jeden můj osobní je ten úchyt pro karty, je to bakelit a jako takovej bych mu nikdy nedůvěřoval pro upevnění karty podobné velikosti jako je ta GTX 260, navíc, jak už tu někdo zmínil, je třeba jej odmontovat pro osazení karty, nedá se tam strčit(což mě nevadí, nejsem tak levej, abych nedokázal během 5ti minut odšroubovat 3 šroubky, nasadit kartu, přišroubovat a poté úchyt našroubovat zpět(pro uchycení PCI TV karty jsem už úchyt použil, na to mi přišel dostatečný). Z mýho pohledu největší nedostatek case je jednoznačne MOLEX připojení ventilátorů. Samozřejmě se dá říct, že ventilátory jsou i tak dárek navíc, mnoho i dražších case je prodáváno bez nich, ale stejně. Smysl MOLEXů je mi prostě nejasný, nicméně vyrobím redukce na DMI, zapojím do desky a bude klid. Ventilátory jsou tiché, nicméně mají dost velkej výkon, tzn. při 1300rpm je slyšet foukaný vzduch, mimo max. zátěž při hraní apod. není třeba, aby běžely takto rychle.

Pány, co 1300,- považují za drahou skříň bych odkázal směrem k PC obchodům, aby se informovali na ceny skříní...případně např. 12cm ventilátorů. Případně ty, co trpí maximální leností...přece jim nikdo nebrání pořídit si case řekněme za 5-8 tisíc, která bude opravdu dostatečně veliká na všecko, všecko půjde správně umístit bez použití šroubováku atd...
1.9.2008 18:17:04   85.160.95.xxx 11
no, hezký proslov:-):-):-)
1.9.2008 22:30:13   84.42.151.xxx 32
No, ne zrovna o tuhle skrin... TT je v tomhle v pohode. Ale diky jednomu smejdu, kterej si 5,25 sachty kryl cca milimetrovym plechem, s okrajema bez jakyhokoli zacisteni a tvaru hladovy zdi jsem kdysi malem prisel o malicek, ve chvili, kdy to svinstvo povolilo. Sroubovakem to neslo, sekacek ani karboflexu jsem nemel. Brr (:
2.9.2008 06:28:49   85.248.24.xxx 32
veľmi vydarena case mam ju osobne jedine co som na nej musel zmenit boly ventilatory vadil mi ich hluk aj ked maju napisane ze maju okolo 17db je ich hodne pocut. narval som do nej chladic na procak Noctua NH-C12P a dalsie dve grafiky ASUS ENGTX260 TOP este jednu tv kartu, mam tam iba jeden disk taze nebol s tym problem tu jeden manik pise ze mal problem s uchytenim grafiky no mne sa to podarilo aj bez toho aby som musel nieco montovat von nie zeby som bol lavy ale asi som sikovnejsi nic v zlom. samozrejme ze trebalo doplnit aj ventilatory na bocnicu lebo sa to kapanek prehrievalo ventilatory som pouzil 4 jeden v pradu jeden na odsavanie a dva na bocnici SilenX Fan iXtrema Pro XIXP7614 a este stale je to menej hlucne ako tie dva dodavane v baleni.
2.9.2008 08:47:59   80.95.102.xxx 22
od te doby, co mam chiefteca, bych jinej case nebral...hlavne kvuli jejich skvelemu oddeleni (resp. vetrani) disku od zbytku komponent, viz CH04
3.9.2008 08:29:59   213.29.21.xxx 12
Tato skříň je "přímým" konkurentem ke skříni Cooler Master Centurion 590.
Avšak do Cooler Master Centurion 590 se dají dokoupit další koše na HDD.

Je nějaká další skříň s pozicemi 9x5,25" v rozumné cenové relaci?

Vím ještě o SHARKOON Rebel 9, ale u ní nevím o možnosti dokoupit další koše na HDD.

K čemu tolik HDD? Např. na domácí datové úložiště.
3.9.2008 20:25:49   85.207.127.xxx 22
tato skrin nepouziva kose na hdd, jsou kni pribaleny U profily na cca 4 HDD, dalsi se daji bezne sehnat, dale se prodavaji nahradni ramecky na ventilatory primontovatelne pod zaslepky
13.9.2008 16:31:58   83.240.30.xxx 42
Za ty prachy teda nic moc. Ta zadni perforace je udelana presne tak, jak nema vypadat a plech jen 0,6mm... Nerikam, ze se neda udelat slusna bedna i z 0,6mm plechu. Ale ona se prodava jista Yeong Yang Cetus 5601 (a dalsi cisla), ktera je dost podobna. Vypada malinko min exkluzivne, ale jinak je imho lepsi - vzdyt vazi 9,1kg. Recenze tady: http://ventum.net/items/270-yeong-yang-cetus-5601-poklad-v-hlusine/show

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

179 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 85.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.