Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu
Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu
autor: Michal Částka , publikováno 29.5.2008
Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu

Pokračujeme v testování těch nejvýkonnějších vzduchových chladičů, které se běžně prodávají po celé České republice. Do naší redakce, se dostala další skupinka šesti opravdu luxusních kousků, které prověříme tím nejvýkonnějším procesorem Core2-Quad a speciálním vzduchovým tunelem, který jsme použili v minulém dílů.


Pokud vás zajímá chladící výkon(nebo vzhled) a nešetříte každou korunu, tak bych rozhodně doporučil CNPS9700, který jednak ochladí Váš procesor podstatně lépe, ale především ho dostanete na každou základní desku. Přece jenom konstrukce CNPS8700stovky je závislá na místě kolem patice a různé kondenzátory nebo pasivní chladiče na mosfet tranzistory by mu mohli zavazet při instalaci.Výhoda řady CNPS8700 oproti CNPS9700 je asi jenom v nižší hlučnosti ventilátoru, který při regulaci na 5V točí kolem 1100 ot./min. Možná bych ještě podotknul, že CNPS8700 ofukuje lépe součástky na základní desce a tím je daleko lépe ochladí, ale stojí Vám tato malá výhoda za stokorunový rozdíl ? ...

Máte hodně peněz? Zvolte toho nejlepšího... 

 

Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu

Teď proti sobě postavím dva titány. Obě firmy převedly svoje nejvýkonnější výrobky. Cenový rozsah mezi nimi je cca 500,- kč, pokud započítám koupi kvalitního ventilátoru pro IFX-14, který je pro efektivní práci chladiče nutností. Je to možná smutná zpráva pro CNPS9700, ale všechno mě říká, že investice do IFX-14 se vyplatí za předpokladu, že svůj procesor budete chtít přetaktovat na samotné maximum. Přece jenom vyměnitelný ventilátor, který můžete regulovat na neslyšitelnou úroveň s vyšším chladícím potenciálem je lákavá koupě. Tudíž, pokud ždímáte totální maximum ze svého procesorového miláčka, tak kupte IFX-14 a k němu kvalitní 120mm ventilátor. Pokud chcete šetřit, tak jsou i jiné volby, než je Zalman CNPS9700 s hlučným a nevyměnitelným ventilátorem.

a co Scythe...?

 Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu

Pokud prahnete po výrobcích Scythe, tak můžu doporučit typ MINE rev.B, který svým výkonem není vůbec špatnou volbou. Na Katanu II rovnou zapomeňte. Tento chudý bratříček nestojí za povšimnutí.

P.S: Těšte se na další pokračování, kde bude minimálně dalších 6 chladičů v testu :-)

Za zapůjčení chladičů Thermalright IFX-14, Zalman CNPS9700,CNPS8700,Scythe MINE a ZEROtherm BTF80, děkujeme společnosti Alza.cz

Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu

Za zapůjčení chladičů Scythe Katana II děkujeme společnosti Alfa Computer CZ, s.r.o

Zkrocení vzduchu II - dalších 6 krasavců v testu



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.5.2008 09:36:02   147.232.180.xxx 818
ked uz take prachy vrazat, tak to uz radsej si kupim low-end wodu, za 2-3 tisic a vysledok bude aj tak lepsi...
29.5.2008 10:17:01   88.212.23.xxx 57
mozem len potvrdit... sam som presiel na lowend vodu a chladi to lepsie ako high-end vzduch (nie zas uplny TOP typu accelero extreme a pod.) Ale clovek ktory potrebuje len chladit (ticho) a nepotrebuje sa vrtat v PC si kupi prave jeden z chladicov v teste
29.5.2008 10:26:21   89.24.83.xxx 57
Taky můžu jen potvrdit já jestli vůbec sprovozním svého kompa tak si rači také pořídím o 1000-2000 drahšího Vodníka a budu s ním chladit i chipset....:-)
29.5.2008 10:28:20   89.102.38.xxx 56
To máte pravdu, ale voda je pro spoustu lidí moc složítá...
29.5.2008 14:30:26   86.63.210.xxx 65
Složita? Ja si myslim že to je tím že není tak popularní a hlavně de o praktyčnost case s kterym se hodně hejba a je třeba malej a nevejde se do nej čerpadlo a vymněník atd... zpousta dalších veci ale rozhodně ne složita a když tak si to muže nekym nechat namontovat. Navic vzduch je bezudržbovej a take ma menší praděpodobnost zničení hardweru pokud nekomu ten blok třeba nespadne
29.5.2008 19:04:52   89.102.38.xxx 95
prave, jak sám popisujes. Protože je potřeba více místa, je nepraktická, náročnější,vetší šance na poruchu,na údržbu atd...je voda oproti vzduchu složitá ;-)
29.5.2008 11:10:42   147.232.180.xxx 46
no ak je pre niekoho zlozite prisrobovat blokov, tak nech si kupi komp v tescu, a pochybujem ze ma pre neho zmysel kupovat chladice nad 1500, ved ani taktovat to nebude, ja osobne mam spraveneho vodnika tak ze vymennik mam vonku za oknom a ked vonka primrzne tak je to ppci (fsb sa pyta hore) koli konzdenzacii mam dosku v specialne spravenom akvarku ... a mam high end chladenie za cca 4k
29.5.2008 11:12:33   147.232.180.xxx 45
v oleji samozrejme ...
29.5.2008 11:59:57   78.108.154.xxx 45
No tak já myslím že je ještě pár uživatelů mezi těmi co si kupujou počítače v tescu a těmi co mají počítač v akvárku ponořený v oleji :-D a nechtejí nebo si netroufají na vodu a chcou dobře chladit
29.5.2008 12:02:55   89.102.38.xxx 56
90% uživatelů vubec neví co to je chladič v počítači, natož, že se prodávají takovýhle nabušený monstra :-D
30.5.2008 06:52:01   77.104.238.xxx 55
s vodou souhlasim - pořádný chlazení celýho compa vodou je tak za 8tis. když ho budu kupovat...proto už pracuju na návrhu vlastního, až budou všechny bloky(cpu, gpu, chipset, možná ram a hdd) tak dou do výroby :-)
29.5.2008 10:33:55   89.103.186.xxx 65
29.5.2008 10:38:20   89.103.186.xxx 55
třeba tady poráží Xigmatek i výherce zdejšího testu : http://www.tomshardware.com/de/Kuhler-Zalman-Xigmatek,testberichte-239989-12.html
29.5.2008 11:18:08   217.195.161.xxx 46
Pripravuje se treti varka do testu, pokud ho budou mit v TNTrade skladem dame ho tam samozrejme
29.5.2008 11:43:40   62.141.0.xxx 56
Sel by jeste prihodit Tower v rev.2? Je to celkem znamy a zavedeny model. Vzhledem k rozmerum a cene mi prijde spis levnejsi...
Chci stavet celopasivni HTPC s 4850e a tohle je jeden z kandidatu. Zatim vyhrava IFX-14,az na tu cenu )...
29.5.2008 11:52:40   62.141.0.xxx 55
Ted jeste koukam na Orochi a ma zebra svisle, coz by se prave mohlo hodit pri pasivu v HTPC skrini (prakticky desktop).
29.5.2008 12:01:35   89.102.38.xxx 45
jj ten mě taky zajímá, doufám , že přijde do další várky ;-)
29.5.2008 10:58:23   158.196.43.xxx 45
Podařilo se někomu dát katanu II na sAM2?

Mám ji doma a i když jsem zkoušel upravit sponu, ani za nic ji nemůžu pevně a stabilně připnout k rámečku.

Navíc mi přišla s neskutečně zoxidovanou základnou. ... nakupoval jsem v alze
29.5.2008 11:16:55   217.195.161.xxx 45
Nejaky lezacek z povodni? :-)
29.5.2008 11:23:57   89.102.38.xxx 46
Tedka jsem to zkousel na jednu desku s AM2 a uplně bezproblémů, je pravda, že ta spona je od výroby hodně napružená, takže člověk můsí použit trošičku síly (s citem).Ale jde to ;-)
29.5.2008 11:47:56   158.196.43.xxx 55
Mě právě přesahuje asi o 5mm úplně od rámečku
29.5.2008 11:51:08   89.102.38.xxx 46
tyyy jo ? cože ? Tak to soudruzi z Scythe asi udelali nekde chybu, pac ja to nasadím naprosto bezproblému
29.5.2008 13:49:15   158.196.43.xxx 46
Pro mě opravdu nepochopitelné. Samotné pacičky které se mají zaháčknout za rámeček jsou při jakýmkoli nastavení vzdáleny na obou stranách asi těch 5mm. Zkoušel jsem sponu všelijak prohnout, ale po prohnutí ji zase nedokážu rozumě našrobovat na chladič.
29.5.2008 13:26:06   88.146.176.xxx 46
no ona je teda trochu napružená ale zato tam slušně drží... a pokud máš tu katanu novou tak doporučuji přebrousit...
PS: nevím proč autor píše "Na Katanu II rovnou zapomeňte. Tento chudý bratříček nestojí za povšimnutí." jo tak pokud nemáš čtyřjádro přetaktované na 4Ghz (průměrný uživatlel může mít řekněme core2duo 8200)tak to uchladí s přehledem... podle mě je to rozumější řešení které stojí 720Kč než nějaké Superradiátory za 2000.. => takové chladiče jen pro overclockery nebo pro ty co mají nadbytek peněz... ale to už rači toho vodníka :-)
29.5.2008 13:48:51   89.102.38.xxx 66
Myslel jsem to např. tak, že stejnou práci s minimálním rozdílem ti udělá freezer, kterej stojí polovinu.
29.5.2008 14:01:00   213.29.14.xxx 55
V těch levnějších je už několik let Status quo - Freezer.
29.5.2008 11:50:34   77.104.215.xxx 45
Mohla by dalsi varka chladicu byt z ty levnejsi kategorie?dekuji
29.5.2008 11:53:05   217.195.161.xxx 45
Predpokladam jeste jednu varku tech lepsich, at to cele pokryjeme nejak solidne a pak se vrhneme na ty levnejsi
29.5.2008 12:13:39   62.240.180.xxx 75
spíše bych to přeložil jako zhášedlo pekelného ohně (Inferno Fire je oheň pekelný) a

eXtinguisher - ne s q, ale s g - je to hasicí přístroj, zhášeč, tlumič
29.5.2008 12:48:42   89.102.38.xxx 55
už jsem to q/g opravil díky(ten překlad tak nechám,tohle je fantazíe každého znás). Dokonce jsem si všiml i toho kluka s tvrdým :-E :-)
29.5.2008 13:58:58   213.29.14.xxx 45
Já bych se přimlouval o zařazení AC Xtreme. Parametry má na cenovou relaci 1200Kč a stojí polovic...
29.5.2008 15:34:13   78.102.214.xxx 56
Souhlasím tady s kolegou. Klidně by šel udělat i třetí díl se Sonic Tower, AC Xtreme a + ještě Třeba OCZ Vanquisher, který vypadá na dobrou konkunrenci pro AC Freezer,. Jinak super test.
29.5.2008 18:42:20   89.102.38.xxx 55
přesně tuhle sestavu jsem vybral do další části, kde bude jeste Scythe Orochi a další...
30.5.2008 11:05:31   194.213.215.xxx 55
Tak to je super, ještě mě napadl taky CoolerMaster Hyper TX 2, ale to už se tam asi nevejde, že?
1.6.2008 16:09:58   88.102.219.xxx 45
a budete testovat Primecooler PC-HP4?
29.5.2008 19:36:14   213.195.242.xxx 56
Neuvazovali jste o tom ze by jste ty grafy hlavne ty kde jsou nejaky popisky delaly jeste mensi? Kdyz uz toho tolik chcete narvat do jednoho grafu, co aspon ze kdybych na nej kliknul tak se mi otevre zvetsenina?

Dekuji.
29.5.2008 20:29:27   88.146.176.xxx 45
Kámo kup si lupu :-D
29.5.2008 20:38:30   89.102.38.xxx 57
tohle bohužel není moje chyba, já jsem se to snažil maximalizovat jak to šlo. Omezený to je především širkou celého webu, který je takto optimalizovaný. Samozřejmě ten kdo používá vysoké rozlišení na malém monitoru, tak to bude mít dycky malinkaté ;-)
29.5.2008 20:42:06   89.102.38.xxx 55
i když mohl bych to udělat větší, ono fakt zaleží jaké rozlišení použiváte. Já celou dobu používám více jak 1600x1200 a jsem na to zvyklý:E , příště to zvetším co to půjde;-)
29.5.2008 21:56:16   84.47.37.xxx 54
Nazdar ,mam tento chladic Zerotherm Nirvana ,som s nim spokojny ,len tak ci nahodou ho nechcete testovat ,predsa ide o vykonejssiu verziu zerothermu....
29.5.2008 21:58:02   84.47.37.xxx 45
zabudol som este privlastok ZT Nirvana NV 120 Premium
29.5.2008 22:00:45   84.47.37.xxx 47
inac mam asus formula maximus x38 intel e6600 a ked mam fakt teplo v izbe ,uchladi to do 40 stupnov
29.5.2008 22:42:21   147.32.123.xxx 65
bude v testoch aj duoorb alebo ako sa to vola? celkom som na to zvedavy.

_________________
www.grafikapro.sk
1.6.2008 13:18:53   84.42.172.xxx 44
KONEČNĚ někoho napadlo jako zápor uvést zabudovaný ventilátor, který se nedá vyměnit za jiný!
Nikomu snad není příjemné v případě, že odejdou ložiska, muset vyměňovat celý chladič, čistit a znovu nanášet teplovodivou pastu a tak dále...nehledě na mnohem vyšší cenu při výměně celého chladiče. Ventilátor koupím za 80 korun a jsem vysmátej a ten kus hliníku a mědi tam může zůstat už napořád.
2.6.2008 08:31:52   82.150.166.xxx 44
Je to asi maličko mimo... ale všiml si někdo v compatibility listu u Thermalirghtu tý DFI LanParty 790i nForce 790? Ještě jsem o ní ani neslyšel..
13.6.2008 22:32:31   85.216.149.xxx 43
PRakticka skusenost
NA 125W CPU AMD som mal dva chladice
starsi model Zalman CNPS8700 LED a NOCTUA UH12
aj ked noctua umozni tichsi chod pretaktovaneho CPU teplota chipsetu a pameti je 15-20 vyssia ako s Zalman CNPS8700 ktorz nebrani prudeniu vzduchu a chladi aj okolie.

Odporucam - Zalman CNPS8700 s doskou ktora vie ovladat otacky automaticky /skora kazda/
21.12.2009 18:32:33   62.44.18.xxx 00
pisete ze chladice mate zapujceny od alza.cz, na jejich webu ale nejak nevidim zadne podrobnosti v pripade Thermalright IFX-14 ze by obsahoval i IFX-10. Kdyz si to od nich koupim Thermalright IFX-14, budu mit stejne baleni jako vy, tu "opravdu velikou krabici, která svým designem nikoho moc neohromí, ale jakmile ji začnete vybalovat, tak se vám rozsvítí očička, jak malému klukovi." a bude obsahovat IFX-10?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

145 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 67.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.