Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky
ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky
autor: Pavel Urbánek , publikováno 18.10.2017
ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky

Jste fandové laserových myší? A potřebujete spoustu extra tlačítek pro efektivní práci nebo pro herní nasazení? Nudí vás monotónní černé myši? Tak to možná zbystřete, Patriot připravil Viper V570 – myš, které opouští zajeté koleje a to v mnoha ohledech. Při jejím testování to bylo jako na houpačce – radost střídala zklamání. Co je na ní skvělé a co ne?


Patriot nám připravil myš, při jejíž recenzi a testování to bylo jak na horské dráze. Prvotní rozpaky střídalo nadšení, které zase po chvíli přešlo ve zklamání. Nelze ale jednoznačně prohlásit, že jde o neúspěch – bude záležet na tom, čeho s touto myší chcete dosáhnout. Vezměme to ale postupně, jaké jsou i konkrétní plusy a minusy?

ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky

První, co vás trkne do oka je levně působící balení. Tvrdý papír není nic moc a u myší s cenou přes 1000Kč tam nemá co dělat. Při vybalování narazíte také na to, že kabel je sice opletený – a pěkně – ale je tlustý a hodně tuhý. Pak ale myš otočíte a budete žasnout. Žádné teflonové kluzáky, ale kulové úseče z keramiky. Na tvrdém povrchu jezdí jak blázen, na měkkém podkladu to už není stoprocentní, ale při správném úchopu to je srovnatelné s teflonem.

ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky

Pak se na myš podíváte a budete kroutit hlavou nad volbou barevného schématu, zejména pak programovatelných tlačítek. Ty působí velice levně, plastově a navíc je to pěst na oko. Nezoufejte, tato myš se prodává i ve verzi Blackout, která nevkusná rudá tlačítka nahrazuje střízlivějšími černými. Když ale odhlédneme od barvy, tak tlačítka nejsou vůbec špatná a jejich organizace je promyšlená. Dostupnost tak při držení v dlani je dobrá a tlačítka jsou snadno rozlišitelná.

ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky

Jakmile myš připojíte, tak začne hrát všemi barvami a popravdě to nevypadá úplně marně. Nastavitelnost RGB podsvícení je ale slabší. Co se týče ale jiného ladění, tak mnohem praktičtější je možnost měnit hmotnost a hlavně i vyvážení myši skrze přídavná závaží. Přestože jejich kryt nesedí úplně precizně, zbytek těla myši je robustní a kvalitní.

No a pak to přišlo – test senzoru. V570 je laserová myš vybavená celkem starým, nicméně kdysi TOP senzorem ADNS 9800. O tom je známo, že má nějakou tu akceleraci, což potvrdilo i měření. Nejde ale o nic světoborného. Kde to vázne je ale maximální rychlost snímání a roztřepanost kurzoru při vyšším CPI. Obojí se dá zhodnotit jako podprůměrné, a to i po očištění optiky senzoru.

ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky

Je Viper V570 ideální herní myš? Určitě ne. Starší senzor není kompetitivní a jeho vlastnosti nejsou ve stejné lize jako současné top senzory. To bude zajímat ale zejména ty náruživé FPS hráče. V570 míří spíš do světa MMO/RPG, kde super senzor není priorita. Počet tlačítek, ergonomie a skluz myši jsou totiž za vhodných podmínek výborné a to může mnohé hráče, ale i pracanty zaujmout. A cena kolem 1400 Kč není sice nízká, ale když se to srovná s konkurencí v této kategorii, tak se z V570 stává zajímavá alternativa.

ViperV570: monstrum s mrakem tlačítek a keramickými kluzáky



Tagy: Viper V570  Patriot  laser  ADNS 9800  RGB  keramické kluzáky  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.10.2017 08:29:37   84.242.116.xxx 370
Nemůžu si pomoci, ale vzhledově ta myš vypadá, jako něco, co si vystřelíte v maringotce na pouti.
18.10.2017 09:03:28   93.91.49.xxx 153
K čemu sakra kdy někomu bude 12000DPI? To nechápu. Maximum mojí myši je 3200 a na látkové podložce ani to nezapínám, kámošovo asi 6000DPI vypadá taky komicky, také to nepoužívá. To už je jenom honění trika nebo mi něco uniká?
18.10.2017 09:26:19   84.242.116.xxx 80
Je to parametr, který pěkně vypadá na papíře a tím to končí, zvlášť když je tam takový senzor.
18.10.2017 12:06:43   213.211.33.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.10.2017 15:51:22   89.176.161.xxx 71
Takhle to nefunguje - dávalo by to smysl, kdyby ta maximální hodnota DPI bylo nativní DPI senzoru, ale ten by pak byl větší, jak samotná myš. Nativní DPI bývá většinou kolem 800 a vyšší hodnoty se musí interpolovat, takže sensor pak není tak přesný (u novějších myší už to možná vychytali, ale pořád nedává smysl používat vysokou hodnotu).

Takže je vždy lepší používat nativní DPI, vysoké hodnoty DPI je jenom oblbovací marketing, stejně tak co se progamingu týče, tak drtivá většina FPS hráčů (např. CS:GO) používá DPI < 1000.
18.10.2017 09:36:26   80.188.38.xxx 100
Naprosto nevkusné. Makro klávesy vypadají jak rozpadlý dřevěný plot, zhovadilost. To snad i na aliexpresu atd. prodávájí rákosníci hezčí myši.
18.10.2017 14:45:38   194.213.41.xxx 50
co to je za klauni ?
18.10.2017 17:31:25   89.176.106.xxx 80
Mysi za 1000 - 1400Kc: (zdroj CZC)

Tesoro Ascalon Spectrum
GIGABYTE GM-M8000X
Ozone Neon M50
Mad Catz R.A.T. 3 Gaming Mouse
ROCCAT Kova
ASUS GX1000 V2
ASUS ROG Sica
Tesoro Thyrsus
Mionix Naos 3200
Razer Abyssus V2
SteelSeries Rival 110
Logitech G300s
ROCCAT Lua
SteelSeries Rival 100

Kazda z tech mysi je lepsi nez ten recenzovany krap, ale diky za recenzi, snad to odradi potencionalni zcela neznale zajemce o herni mys.

Ovsem pokud nekde vyhrabete 90Kc, tak momentalne zlevnili naprosto skvelou

Logitech G403 Prodigy na 1490Kc - mam ji a je to fantasie!
18.10.2017 19:20:55   81.30.247.xxx 27
TAK TO JÁ SE MUSÍM DŮRAZNE OHRADIT. LOGITECH je firma která měla být dávno zrušena, vyrábí samý šmejdy!!! Naprosto katastrofální ovladače!!! Když už tak A4tech, ale logitech fakt ne.
18.10.2017 20:38:48   89.176.106.xxx 31
Moje vybaveni:

klavesnice Logitech G810 Orion Spectrum

mys Logitech G403 Prodigy

gamepad Logitech F710

Ovladac klavesnice a mysi je sdileny, dokonale intuitivni, nezaznamenal jsem jedinny pad na Win7 ani Win10. Co me stve, ze ovladac gamepadu je zvlast a neni take sdileny, ale opet je intuitivni a nebyl ani jeden pad ovladace.

Na vybaveni od Logitech nedam dopustit.

Mam od nich i repro Logitech Z213 a take ho musim hodnotit kladne (neni to zadne hifi, ale vzhledem k cene vynikajici, jsem totiz vetsinou na sluchatkach, proto mi staci obycejnejsi repro).
18.10.2017 20:44:45   89.176.106.xxx 22
Oproti tomu si asi delas srandu s A4tech, ktery se narozdil od Logitechu specializuje na ekonomickou tridu a jejich mysi Oscar byly neco strasneho a snimac naprosto nepouzitelny a do dvou let odesel.

A4tech si ted napravil reputaci radou Bloody, kde uznavam, ze jako ekonomicky model mysi pro studenty, kteri maji hluboko do penezenky to zcela dostacuje.

Nicmene tvoje srovnani A4tech a Logitech jasne naznacuje, ze jsi nikdy zadnou poradnou mys nedrzel v ruce, protoze jinak bys to vubec nemohl vyslovit. Sorry, ale jestli hrajes na PC (klavesnice + mys) tak ti doporucuji jdi do kvalitni mechanicke klavesnice a kvalitni opticke mysi, , nemusi byt nutne Logitech, pokud je nemas rad, ale vem nejakou jinou kvalitni znacku, sam poznas o co ses zbytecne ochuzoval. :-)
18.10.2017 21:04:12   89.102.236.xxx 21
G700 od Logitechu jsem oddělal za 5 měsíců (mikrospínače pod tlačítky), tomu říkám prémiová kvalita, hahaha.
18.10.2017 22:03:31   81.30.247.xxx 04
redmarxu co tady meleš? mám 3x A4tech XL 747H a nenechám na ni dopustit. jednak běhá po obrazovce tak jak má a nedělá takovou tu vypouklou bublinu kterou dělá logitech. pasuje perfektně do ruky, na palcu má žebrování z gumy, pěkně svítící tlačítko kdy si přepínám citlivost, soft k ní umí programovat makra a další tlačítka na myši pro palec se dají použít a né jak u některých mýší že tam jsou jen pro parádu. Jo všechny myši mám 2-4roky a všechny jedou a to se bavíme o CAD systémech, takže celkem hodně klikání.
víš ona cena není základní parametr. Vsadím boty že bych tě s to mou za 400Kč vyklepal jak malýho jardu v CSku i kdybys měl myš za 5000,-kč.
19.10.2017 04:40:33   89.176.106.xxx 30
S A4tech XL 747H mi jen potvrzujes, ze vubec netusis o cem mluvis. Tim nerozporuju to, ze bys me i s touhle mysi vyklepal v CSku, ale opravdu ti doporucuju, abys nasetril na kvalitnejsi mys! Vubec pritom nemusi byt od Logitechu, kdyz je nemas rad. Sam potom pochopis, nebot i ja jsem prosel stejnou cestou, dokud jsem si sam neporidil kvalitni mechanickou klavesnici a kvalitni mys, tak jsem take hlasal bludy o tom, jak membranova staci a jak je A4tech dobry, takze mam pro tvuj nazor pochopeni a usmivam se nad nim prave proto, ze jsem na tom byl kdysi stejne.
19.10.2017 07:03:46   194.213.41.xxx 50
omg milionář Crha má myš za 400 ?? jsem v šoku ...
20.10.2017 12:00:03   81.30.247.xxx 00
netrpím Apple nemocí že musím mít vše nej.
19.10.2017 17:12:35   62.77.85.xxx 10
souhlas a4 je křáp, před pár lety sem jich koupil asi 8 po 30kč z reklamací a všem krom jedný chcípla divná nezapouzdřená(vlákno ve vzduchu!) ir ledka, místo který stejně líp funguje obyč červená, ir se moc nechtělo
18.10.2017 20:57:46   51.15.71.xxx 00
Co takhle takhle prostě rozdělit napříč hlavní tlačítka, na to bych si asi dokázal zvyknout.
18.10.2017 22:53:51   185.86.96.xxx 20
Design opravdu nic moc, ale treba v te cerne bude hezci. Taky by me zajimalo jaky je pocit ze skluzu po podlozce. Nekdo pouziva mys na trvdem povrchu (drevo, sklo, kov)? Tak vysoka DPI jsou podle me vazne na nic, nebo mozna jak pise Crha na pro-gaming, ale ja pozivam vetsinou rozliseni 1000 DPI a kdyz jsem ted zkusil 2200, kurzor uz lital jak splaseny. Mam Mad Catz RAT 7, po tech cca 5 (mozna i vic) letech uz ma hlavni tlacitko osoupany ten semysovy nastrik, je tezka i bez zavazi a docela velka, ale jak si clovek jednou zvykne napriklad na podlozku pod palcem, tezko se bude zvykat na jinou...
19.10.2017 04:48:12   89.176.106.xxx 10
Ergonomie je veec zvyku a velikost vec velikosti ruky, to je individualni a vubec bych to nehodnotil.

S cim mas naprostou pravdu a sam jsem si to uvedomil az po precteni tveho komentare, ze je to laserova mys a teda primarni pouziti bez podlozky. Takze bych chtel videt ten posuv na skle na tech keramickych podlozkach.
S textilni podlozkou pod mys nevidim duvod si kupovat laserovou mys a samozrejme zvolim stejne jako vetsina progameru pouzivajicich podlozku, optickou kvalitni mys.
19.10.2017 09:40:03   80.188.38.xxx 10
Ještě že je tady taky nenapaldo si poměřovat přirození .

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

9 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.