Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Testujeme žhavé novinky – Logitech G400s a G100s
Testujeme žhavé novinky – Logitech G400s a G100s
autor: Pavel Urbánek , publikováno 15.5.2013
Testujeme žhavé novinky – Logitech G400s a G100s

Logitech je na poli herních myší zvučné jméno a model G400 je mezi hardcore hráči hodně oblíbený. Nyní máme možnost podívat se na dvě očekávané novinky – menší G100s a velkou G400s. Jedná se o krok vpřed a máme tu čest recenzovat „ultimátní" herní kousky, nebo je to šlápnutí vedle a promarněná příležitost?


Pro mne rozhodující kapitola. Pokud zde myš neuspěje, tak o ni moc nestojím. Jde o schopnost přenášet pohyb 1 ku 1. Co je na tom složitého, by se mohl zeptat čtenář. Prvním, pro hráče nežádoucím faktorem, může být snaha výrobce myši pomoci uživateli v ovládání, a proto zavede určité "užitečné" funkce. Ty mají smysl pro práci ve okenním prostředí, ale ve hrách jsou prostě jen přítěží. Mezi hlavní takové vlastnosti myši patří především angle snapping a také úmyslná akcelerace. Dalším faktorem mohou být nedokonalosti senzoru, kdy je akcelerace přítomna jako kompromis vysokých snímacích rychlostí a vysokého dpi. Tyto dvě nežádoucí vlastnosti budou popsány dále.

Testujeme žhavé novinky – Logitech G400s a G100s

Známky angle snappingu nejsou patrné - G400s

Nyní ještě k senzorům - zde se musím omluvit, protože informace nejsou zcela potvrzené (myš jsem nerozebíral). G400s disponuje vylepšením senzorem z druhé části série G400. Původní senzor se jmenuje Avago S3095. Jeho vylepšení spočívá jen ve zvýšení DPI na rozsah 400 až 4000 a údajně lepší snímání na některých površích. Jedná se o optický senzor s LED nasvícením. Tento senzor lze považovat za jeden z nejlepších pro herní účely, protože není zastoupena ani akcelerace ani angle snapping.

Testujeme žhavé novinky – Logitech G400s a G100s

Známky angle snappingu nejsou patrné ani u G100s

Prakticky stejné vlastnosti má i senzor Avago ADNS-A3055 v G100, který je opět zastoupen i v G100s s drobnými vylepšeními. Jeho rozsah DPI je od 250 do 2500. Akcelerace ani angle snapping nejsou přítomny.

"Angle snapping" - někdo to označuje jako predikci, v praxi jde o to, že myš má zabudovanou funkci, která usnadňuje určité činnosti. Konkrétně se jedná o kreslení rovných čar v kartézské soustavě souřadnic, dochází k vyhlazování, respektive přichycení k souřadné ose. Pomocí tohoto "vylepšení" spíše nakreslíte perfektní obdélník, než bez něj (bez něj v podstatě nemáte ani šanci, kurzor bude roztřepaný v rámci pár pixelů). Tato funkčnost bude zajímavá pro někoho, kdo tvoří nějaké technické výkresy a podobné, ale naopak pro hráče bude na obtíž, nedochází k přenosu pohybu 1:1.

Druhá neméně důležitá vlastnost myši je absence akcelerace. Pokud myš, respektive její senzor snímá pohyb s akcelerací, dochází k nežádoucímu jevu. Lze si jej představit následovně. Na podložce si určíme přesně dráhu myši. Tu projedeme různou rychlostí. Pokud myš nemá akceleraci, tak vždy skončíme na stejném místě, což je jasná výhoda pro hráče (pohyby se naučí nazpaměť a navíc se můžou zrychlovat a zlepšovat, aniž by museli jakkoli upravovat rozsah pohybů). Naopak pokud kurzor skončí na různých místech, tak je přítomna akcelerace. Rozlišujeme pozitivní akceleraci (při rychlých pohybech urazí kurzor větší vzdálenost) a negativní akceleraci (při rychlých pohybech urazí menší vzdálenost). Pochopitelně oba jevy jsou nežádoucí, hráč bude chtít pohyb bez akcelerace, tzn. 1:1. Zde bych chtěl dodat, že nejen myš ale i operační systém zavádí akceleraci, proto je vhodné si nejdříve ověřit, zda váš os nezpůsobuje nepřirozený pohyb kurzoru, než nařknete výrobce myši.

Z pohledu perfektního přenosu pohybu prošly obě myši na výbornou, zde není možné chtít ani více. Nesmíme však zapomenout na další zdroje akcelerace, což mohou být nevhodně (defaultně) nastavené Windows nebo i samotné hry.

U obou myší jsem experimentálně měřil i vzdálenost snímání při nadzvednutí. U G100s byla tato vzdálenost relativně malá, okolo 1,5 až 2 mm. G400s vykazovala schopnost snímat i z větší vzdálenosti – až 4 mm.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
19 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.