Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Logitech G510 - vylepšený nástupce G110
Logitech G510 - vylepšený nástupce G110
autor: Filip Eckstein , publikováno 14.9.2010
Logitech G510 - vylepšený nástupce G110

V redakci jsme tentokrát podrobili testu nový přírůstek z herní "géčkové" série společnosti Logitech. Model G510 má být lepší alternativou k nedávno testované G110, která je ochuzená o jednu přídatnou řadu makro tlačítek a LCD GamePanel. Vyplatí se připlatit za volitelnou barvu podsvícení a herní displej?


Porovnání s ostatními modely

model Design Ergonomie Klávesy Software Hraní Recenze
Kancelářské modely
Logitech MX3200 (set) Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 18.07.2007
Logitech S510 (set) Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 20.02.2008
Logitech Illuminated Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 30.10.2008
Logitech Wave 2.4 (set) Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 19.3.2009
Enermax Aurora Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 28.4.2010
Microsoft Comfort 5000 (set) Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 18.5.2010
Herní klávesnice
Logitech G15 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 27.03.2008
Genius LuxeMate 525 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 30.05.2008
Saitek Cyborg Keyboard Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 17.06.2008
Razer Lycosa Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 23.07.2008
Gigabyte GK-K8000 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 27.08.2008
Zboard ZDB101 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 30.09.2008
Logitech G19 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 6.5.2009
Roccat Valo Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 16.12.2009
Microsoft Sidewinder X4 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 4.5.2010
Logitech G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 29.6.2010
Roccat Arvo Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 27.7.2010
Logitech G510 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 Logitech G510 - vylepšený nástupce G110 -
 

Orientační cena v ČR

model cena s DPH (červen 2010)
Logitech MX3200 (set) 2000,- Kč
Logitech S510 (set) 1250,- Kč
Logitech G15 1800,- Kč
Genius LuxeMate 525 690,- Kč
Saitek Cyborg Keyboard 1500,- Kč
Razer Lycosa  1500,- Kč
Gigabyte GK-K8000 1800,- Kč
Zboard ZBD101 1300,- Kč
Logitech Illuminated 2400,- Kč
Logitech Wave Pro (set) 2870,- Kč
Logitech G19 3900,- Kč
Roccat Valo 2600,- Kč
Enermax Aurora 1760,- Kč
Microsoft Sidewinder X4 1200,- Kč
Microsoft Comfort 5000 (set) 1700,- Kč
Logitech G110 1750,- Kč
Roccat Arvo  
Logitech G110 2300,- Kč

V praxi

V praxi si nová G510 vedla dost podobně jaké její levnější sestřička G110. Hlavní rozdíl je přeci jen hlavně v luxusu, na který má asi největší vliv právě LCD GamePanel a další řada makro tlačítek. Proto tento úsek nebudu též nijak radikálně měnit.

Po dlouhodobém testování na několika typech počítačových her (ať už se jednalo o RPG, RTS nebo třeba FPS) jsem došel k poměrně radostnému závěru. Když si zvyknete, klávesnice je po čase docela pohodlná a zcela určitě vám nebude bránit ve vašich nadprůměrných herních výkonech. Zde opět zdůrazňuji, že celkové ergonomické řešení tohoto modelu je dost nezvyklé, tím však rozhodně nechci říci, že by bylo špatné (zcela cíleně tím mířím na tři sloupce makro tlačítek, na jejichž umístění poblíž klasických kláves si budete muset zvyknout).

Na stranu druhou Logitech nijak výrazně neexperimentoval a jedná se vlastně o stejně koncipovaný model, jako je tomu u většiny géčkové série.

Logitech G510 - vylepšený nástupce G110

Závěr

Na závěr by určitě stálo za to zmínit několik věcí. V prvních chvílích jsem byl poněkud znepokojený, že budu testovat klávesnici, která se už na první pohled příliš neliší od předchozího modelu. Během testu jsem však došel k závěru zcela opačnému. G510 se tváří jako jakási hodně vylepšená G110. Ta však byla v době svého uvedení docela předražená a svým způsobem i obyčejná. Nová G510 se nyní prodává "jen" o 300Kč dráž, než tehdy v době uvedení G110. To už je docela slušná cena a určitě má šanci konkurovat jiným výrobcům. Přeci jen se jedná o celkem luxusní kousek za velmi pěkný peníz, a to je při takové investici důležité.

Logitech G510 drží svůj nástupnický post právem a až na pár drobných nedostatků a možná až přílišného množství makro tlačítek (které se ukázaly být v praxi mezi mnoha hráči spíše nevyužité) se jedná o povedený model vhodný nejen pro příležitostné hráče, jenž si rádi dopřávají trochu toho luxusu, ale také pro profesionální sféru gamerů.

Logitech G510 - vylepšený nástupce G110

Graf ceny produktu Logitech Gaming Keyboard G510 poskytuje server Heureka.cz

Za zapůjčení děkujeme společnosti Logitech CZ

Logitech G510 - vylepšený nástupce G110



Tagy: Logitech  G510  G110  klávesnice  herní klávesnice  podsvícení  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.9.2010 07:17:56   213.220.230.xxx 121
Nesouhlasím, je to vylepšená G15, logitech G110 stejně jako G11 se vyznačoval absencí displeje.
Jinak konečně pořádná G klávesnice od vydání "staré" G15 s 3*18 programovatelnými G tlačítky.
14.9.2010 07:44:46   95.102.66.xxx 2025
k tejto klavesnici/recenzii som musel jednoducho uz nieco aj napisat..
Zacnem od zaciatku : ked sa pozrem hned na klavesnicu : nic co by ma zaujalo a VELMI DRAHA !!!!
klavesy: co mi vadi - (hlavne logitech ich oblubuje) -kratky lavy Shift (fakt na porazku) shift a lomitko = casto iste prekliknutie = smrt v Fps.., maly stredny enter (da sa este) ,ako bolo spomenute -vela makro tlacitok .., Fps sa nikdy neviuziju (iba ak tak simulatory-flight simulator a nejake to rpg..) Fps -opät NIC., uz vidim ako v zapale boja ,hladam na lavesnici ,ktora ma xxx milion klaves ,tu spravnu ..:-)) hhhhh, opät fail..
dalej sa mi nepaci(znova u logitechu) to skrolovacie tlacitko na ovladanie hlasitosti -neprakticke a lahko sa spini..,(najlepsie je klasicky gombik)..a z dlhodobej zivostnosti -o nicom... ked ho vykrutim ?! co potom :-)) ?!
...to by bolo ohladne tlacitok..,dalsia etapa -Lcd displej -tu som bol vzidcky toho nazoru - KRAVINA na n-tu.., ..kolko ludi to breboha vyuzije? ten display je taky humus az to boly --- samy FAIL !!! -ma zopar farieb..,malu podporu hier..,ked skratka hocico chcem ,nebudem pozerat na hnusne maly display s nizkym rozlisenim a mizernou farebnostou ,sak som predsa za monitorom... :-) ,a vytazenost systemu ?! -akoze !!! kto to preboha sleduje..., kto je overclocker ,tak ma lepsie a profesionalnejsie veci.., rozne mearace ,foltmod,regulacie otacok riadi napr .cez regulator ,co napojim mesto dvd mechaniky...,a pod...,skrtaka ,ako som povedal -fakt Velka a zbytocne draha zbytocnost...,ja preboha potrebujem klavesnicu ,s ktorou sa da hrat a stelovat a pozerat na nu ako puk...na to mam tie INe pristroje ,ktore sa na to teda specializuju..,,no aby som aj trosku pocvalil -volitelna barva podsvietenia..,-ALE opät bez regulacii jasu a neviem ci je to tam (asi nie -Tak opät fail) -kazda klavesnica by sa mohla nastavit samostatne(farba) -ale to by som asi uz moc chcel od tak drahej klavesnice,vsakze ?!(mohli dat mesto toho zytocneho lcd panelku)
A dalsia (pre mna zbytocna vec) -jedna je diskutabilna- usb porty -zaberaju zbytocne miesto na klavesnici (objem),ale mozu byt aj uzitocne...,no vystup na sluchatka :-FAIL (opät :-))
-urcite si budem pchat do neviem akeho nekvalitneho vystupu sluchatka..(ja nepocuvam chrapcanie) -a kto ano -nechsa paci..,no jedna vec ma zaraza -kto mauz na tak drahu klavesnicu -myslim ze si potrpi aj na lesom zvuku--.teda na zvukovej karte...! takze opät zbytotne zaberanie miesta ...
moj postreh - mam sidewinder microsoft x4 -mam lavesnice co sa daju preprogramovat (aj hlasitost klavesi)!! na co chcem ,ma sice len jedno podsvietenie ,ale REgulovatelne ,Nepiska(niektore klavesnice lubia piskat ,ked maju podsviestenie,neviem ako je na tom logitech) ergonomicka ,lahka..schvalne kolko vazi tento Obri logitech? ,nemam tam zbytocnosti -usb,hnusny zvukovy vystup..,lcd Fail obrazovecku,, a celkovo -tiez neviem kolko klaves moze naraz zmagnut tento Logitech ,ale sidewinder x4 ich moze zmagnut 26 ..,(da sa ,aj neda vyuzit) -iste je to ,ze napr. v nfs mozem zmagnut vsetky sipky naraz + nitro(medzrnik) a rucnu brzdu(left Shift) -nech to niekto skusi na svojej klavesnici ,dost velka vyhoda ,hlavne v zatackach ..., naozaj hracska klavesnica -mala ,pomerne lahka,vysvietena ,regulacia jasu a vobec -aj ta cena!!!(nerobym relamu Ms ) LEN MOJ OSOBNY postreh !!
Zaver...(uff)... : Logiech g510 .:-
DRAHA ,a od toho sa odvijaju nasledne veci: velka,tazka,(zbytocne vela veci)
-absolutne nevyuzitelny ,s malim rozlisenim a mizernou farebnostou display, usb porty(mozu akto-tak este byt) sluchatkovy vystup-(aky ma asi zvuk?) ,maly lavy shift,neda da regulovat jas podsvietenia,divne(vyzera lacno) skrolovacie kolecko na ovladanie hlasitosti, a vobec vsetko co som uz vyssie spomenul...,(vela veci sa opakuje ,viem, no je to tak)... kto to docital do konca nech da komment ,no s rozumom..,zbytocne hadky netreba ,vsakze !!
14.9.2010 07:56:40   91.127.244.xxx 73
suhlasim s tebou ... tie programovatelne tlacitka a maly shift spolu s malym enterom to je neodpustitelne ... minimalne Shift by mal byt plnohodnotny bo pri hrach je jednou s velmi pouzivanych klaves ... a displej, no ten je tam len preto aby to mohli tak dobre predrazit ... ked uz hovorime o ergonomii, ziadnu tu nevidim ... hracske klavesnice trpia jednym obrovskym neduhom - nemaju vyvysenu prednu cast a ruky su stale v nepohodlnej polohe ... toto mi nepride ako hracska klavesnica, ale ako obrovsky GADGET za obrovske peniaze ... bieda ...
14.9.2010 08:05:10   213.220.230.xxx 00
Ad Shift, mám za to, že v české verzi by mohl být dlouhý, imho bude vypadat jako na krabici v první kapitole, zato Enter bude jednořádkový.
14.9.2010 08:01:57   213.220.230.xxx 90
Takže, možná mám pro svou starou G15 netypické využití, ale hodně G kláves je super, využít se dají ke všemu možnému, od vypínání počítače v určitém časovém limitu přes znaky na klávesnici neobsažené po spouštění programů, také se na ně dá namapovat třeba funkce nanoobleku v Crysis, takže přepínání neviditelnost-síla-neviditelnost je o dost rychlejší než kolečkem a člověk může při tom pořád pohodlně mířit na stejné místo. Displej si své využití také najde, na hry moc není, kvůli malé podpoře, ale občas se hodí a může nahradit HUD. Nicméně sledování vytíženosti systému, teplot grafické karty nebo průběhu FPS není k zahození, mnohem užitečnější mi přijde přístup do Mirandy během hry nebo přepínání písniček ve WinAmpu(ne vždy hraji fps, kde je důležitá každá vteřina, občas trávím dlouhé nudné minuty ve vesmíru. Hlasitost a její ovládání přes ten váleček netuším, zkušenosti s tím nemám, moje kolečko se mi ale líbí víc. Barevné podsvícení je fajn a možnost výběru barev není nikterak zvlášť užitečná, ale potěší a nehrozí, že by člověku klávesnice neladila s počítačem. Volba jasu tam možná přímo není, ale mělo by fungovat obdobně zvolení "tmavší" barvy. USB porty tu bohužel chybí a viděl bych je radši než výstup na sluchátka. PS Velká a těžká klávesnice je imho spíš výhoda, protože lépe drží na místě. Nicméně tobě bych doporučil původní G110 nemá "zbytečný" displej" není tak velká, protože má méně G kláves, má USB port. No své využití G510 imho najde, ale není to klávesnice pro každého, je to pro toho, kdo chce hodně programovatelných kláves, displej a pěkné podsvícení.
14.9.2010 09:39:09   94.113.107.xxx 80
to zadne netypicke vyuziti neni, pouzivam ji skoro uplne stejne. G klavesy sem ve hrach sice temer nevyuzil, ale ve windows jsou bomba. sice sem si na ne musel chvilu zvykat a zapamatovat si co kde je, ale ted uz bez nich ani ranu. nahazel sem si na ne jak spousteni programu, tak i nejpouzivanejsi znaky anglicke klavesnice at na ni nemusim prepinat nebo pouzivat alt+numerickou klavesnici a na par klavesach mam i uzivatelska jmena + email at je nemusim pri registrovani/logovani stale opisovat a nakonec i na spoustu klavesovych zkratek. podsviceni pak v noci prijde take vhod, je to pohodlnejsi nez hledat klavesy po hmatu. ta modra je sice uz okoukana ale staci, regulaci ani nevyuzivam, sviti tak akorat. sice drobnosti ale zvyka se na to strasne jednoduse a treba na notebooku mi to strasne chybi. co se tyce rozlozeni tak mam anglickou verzi s dlouhym shiftem, dlouhym backspace, ale jen jednoradkovym enterem. z tech dnesnich nejpouzivanejsich rozlozenich je tohle asi nejlepsi varianta. lepsi pro me mensi enter nez kratkej shift s tou debilni klavesou navic nebo i nez ten kratkej backspace. displej pak vyuzivam stejne, kdyz mam chut na nejakej song ve winampu, tak vyhledavani v playlistu pomoci toho kolecka je vcelku rychle a intuitivni a vyuzit se da i v tech fps, treba kdyz sem v multiplayeru zrovna mrtvej. mod na mirandu je take bezchybnej a drive sem treba vyuzival i mod na teamspeak, kde si videl jmeno toho kdo zrovna mluvi nebo si jednoduse mohl mutnout mikrofon kdyz sem mluvil k nemu jinymu apod. velikost a vahu beru take jako vyhodu, klavesnici nikam prenaset nemusim aby me to nejak vadilo a aspon pekne drzi na stole. jediny co bych ty stary g15 vytknul jsou nepouzitelny pomaly usb porty..kdyby tam daly usb2.0 tak je to o necem jinym.

mozna ji fakt moc lidi nevyuzije, ale ja mezi ne teda nepatrim. ze zacatku si to chce trochu zvykat, ale ted si k desktopu nic jinyho nez nejakyho nastupce g15 neporidim. blbci si tu muzou failovat jak chcou, kdo nepouzival nepochopi. jen by se logitech mohl vratit k odklapecimu displeji a multimedialnim klavesam + kolecku pod nim.
14.9.2010 09:59:47   213.220.230.xxx 10
Jsem si ještě vzpomněl na jedno velice šikovné využití G kláves, používám je (jednou za čas, ale stejně) do herní konzole, nahrát mapu, změnit šířku obrazu a takové ty příkazy, které se špatně pamatují a člověk je musí zadat přesně a překlikávat ze hry do Windows je občas problematické. Jinak souhlas s tím USB, USB 2.0 mi také chybí, docela by se mi hodilo.
14.9.2010 15:33:13   94.112.143.xxx 20
souhlasim. Mam taky G15. G klavesy se hodi asi jak na co a jak komu. Ve hrach je vyuzivam minimalne(verim ze v nejakem druhu hry se i na neco hodi) ve windows je vyuzivam mnohem vice(mam tu novejsi verzi takze jich mam jen 6 sice je to na dalsi zmackniti ale jsou dalsi 2 profili takze jich je defakto "jen" 18 to me bohate staci).
USB porty nevyuzivam jsou o nicem kdyz nejsou USB2 maximalne tak na mys ale to si ji radeji dam do pocitace primo.
LCD display by byl ve hrach pouzitelny snad jen kdyby zobrazoval dulezitou informaci ktera neni na monitoru na prvni pohled videt ale takove hry neznam Takze ho taky pouzivan v 90% casu na nejake info o systemu kde je vse co potrebuju vedet:
http://img185.imageshack.us/img185/4598/g15.gif
Info o case kde me pripadne sviti obalka kdyz me prisel mail. Pak vlevo tech 6 grafu je zatizeni jednotlivych jader procesotu pod tim vyuzita ramka pak teploty CPU (jadra/deska) pod tim teploty GPU vpravo od toho frekvence procesoru a ramek nad nima ping na seznam.cz. Vpravo od toho jsou defakto veci tykajici se site grafy aktualni rychlosti uploadu a downloadu. IP adresa a celkovy upload a download.
No a pak taky pochopitelne plugin do foobaru a do mirandy ktery je kdyz hrajete hru ve fullscreenu k nezaplaceni. Takze uz bych si take nikdy neporidil nic horsiho nez nejakeho zastupce G15.
14.9.2010 19:56:25   85.207.202.xxx 00
Vidím, že taky využíváte upravený LCDMisc pro G15. Moje konfigurace: http://img529.imageshack.us/img529/4206/p1120426a.jpg V obrázku jsou jednotlivé položky popsané. FPS graf se zobrazuje jenom pokud běží nějaká 3D aplikace. Dál se mi hlídají teploty CPU, GPU a zaplnění RAMky, kde když dojde k překročení některé z hodnot, celá hodnota se invertuje. Mohl bych se zeptat, z čeho čtete frekvence CPU?
16.9.2010 12:59:34   94.112.143.xxx 00
Ano je to LCDMisc myslim ze pro kohokoliv kdo dokaze malinko programovat nejlepsi plugin pro G15 co je
14.9.2010 19:57:52   85.207.202.xxx 00
http://img529.imageshack.us/img529/4206/p1120426a.jpg ach jo, já zapomněl, že sem na pct, tak link ještě jednou
14.9.2010 13:17:49   109.80.53.xxx 511
Jedina klavesnice od teto firmy, kterou bych bral je DiNovo, protoze je opravdu povedena, ale tyhle G serie - to je hnus, velebnosti. Asi je dobra pro deti 6-15 let, protoze blika, sviti, mozna i vydava zvuky
14.9.2010 13:59:08   213.220.230.xxx 40
Svícení je docela užitečná funkce v noci i pro starší;-) Já už bych nepodsvícenou klávesnici nechtěl.
17.9.2010 08:25:45   109.80.53.xxx 25
zajimave, ze me nikdy ani nenapadlo mit podsvicenou klavesnici...mozna ze to bude tim, ze mam doma svetlo ;) Ale jestli si radeji kazite oci potme oslnen LCD panelem a k tomu vam sviti klavesnice, je to ciste vase vec
14.9.2010 15:16:44   82.142.90.xxx 70
Nedám dopustit na svou G15(blue). Kdybych nyní neměl G15, pak bych G510 koupil, i když mě mrzí, že není možné stlačit více jak 5 kláves v jednom okamžiku (G15 zvládala 10 kláves), zvlášť když člověk (já ne) používá některé specifické aplikace (např. hudební, které simulují klaviaturu). Také cena je poněkud vyšší, ale když jsem kupoval G15, tak tehdy jako novinka stála myslím 2200 a to je přibližně stejná hranice. Co mě nejvíc vadí, je pamatovat si co jsem si pro jakou aplikací pod G klávesy uložil. Není žádná rozumná pomůcka, která by pomáhala, takže papírky ;-) s popisem co je třeba G4... Nejvíce oceňuji "standardní" rozložení, které se dnes moc nevidí. Malé/velké SHIFT či ENTER neřeším. Dá se velmi snadno zvyknout a překlepy nehrozí. Také displej je užitečný pomocník.

I přes všechny nedostatky (včetně ceny) i přesto, že jsem si starší model této klávesnice kupoval proto, že jsem si chtěl nadělit Ježíška a myslel jsem si, že zbytečně utrácím, teď už bych jinou nechtěl... snad jedině zase o něco lepší ;-)

p.s.: Dejte palec nahoru či dolu podle toho jak se vám líbí (dle recenzí či zkušeností) tato klávesnice. Hodnotit mé konstatování nemá význam...
14.9.2010 15:28:51   213.220.230.xxx 00
Nevím jak tobě, ale mě G15 zvládá jen 6 kláves , přijde mi to jako dostatek (i když dalo by se jich využít i víc, třeba u hry více hráčů na jednom počítači).
14.9.2010 16:25:24   89.103.96.xxx 00
G11 jsem vlastnil tu uplne prvni verzi neco kolem 3 let, pote me padla do oka SideWinder X6 od Microsoftu a musim rict ze ta odpojitelna numericka cast, kterou muzete naprogramovat uplne na vsechno je mnohem praktictejsi reseni nez 3x6 makro tlacitek po strane. Je totiz pomerne problematicke na ne v nejake hre dosahnout.
14.9.2010 16:27:46   88.102.124.xxx 02
Ať daj prič všechny makro tlačítka, displej, snížej cenu na 1/3 a budu uvažovat o koupi Jinak taky si myslim že je celkem škoda že nesvítí i mezi klávesama, ale svítej jenom znaky kláves. Ale to je jenom názor.
14.9.2010 16:37:54   88.146.59.xxx 32
Ico33 napsal:
k tejto klavesnici/recenzii som musel jednoducho uz nieco aj napisat..
Zacnem od zaciatku : ked sa pozrem hned na klavesnicu : nic co by ma zaujalo a VELMI DRAHA !!!!
klavesy: co mi vadi - (hlavne logitech ich oblubuje) -kratky lavy Shift (fakt na porazku) shift a lomitko = casto iste prekliknutie = smrt v Fps.., maly stredny enter (da sa este) ,ako bolo spomenute -vela makro tlacitok .., Fps sa nikdy neviuziju (iba ak tak simulatory-flight simulator a nejake to rpg..) Fps -opät NIC., uz vidim ako v zapale boja ,hladam na lavesnici ,ktora ma xxx milion klaves ,tu spravnu ..:-)) hhhhh, opät fail..
dalej sa mi nepaci(znova u logitechu) to skrolovacie tlacitko na ovladanie hlasitosti -neprakticke a lahko sa spini..,(najlepsie je klasicky gombik)..a z dlhodobej zivostnosti -o nicom... ked ho vykrutim ?! co potom :-)) ?!
...to by bolo ohladne tlacitok..,dalsia etapa -Lcd displej -tu som bol vzidcky toho nazoru - KRAVINA na n-tu.., ..kolko ludi to breboha vyuzije? ten display je taky humus az to boly --- samy FAIL !!! -ma zopar farieb..,malu podporu hier..,ked skratka hocico chcem ,nebudem pozerat na hnusne maly display s nizkym rozlisenim a mizernou farebnostou ,sak som predsa za monitorom... :-) ,a vytazenost systemu ?! -akoze !!! kto to preboha sleduje..., kto je overclocker ,tak ma lepsie a profesionalnejsie veci.., rozne mearace ,foltmod,regulacie otacok riadi napr .cez regulator ,co napojim mesto dvd mechaniky...,a pod...,skrtaka ,ako som povedal -fakt Velka a zbytocne draha zbytocnost...,ja preboha potrebujem klavesnicu ,s ktorou sa da hrat a stelovat a pozerat na nu ako puk...na to mam tie INe pristroje ,ktore sa na to teda specializuju..,,no aby som aj trosku pocvalil -volitelna barva podsvietenia..,-ALE opät bez regulacii jasu a neviem ci je to tam (asi nie -Tak opät fail) -kazda klavesnica by sa mohla nastavit samostatne(farba) -ale to by som asi uz moc chcel od tak drahej klavesnice,vsakze ?!(mohli dat mesto toho zytocneho lcd panelku)
A dalsia (pre mna zbytocna vec) -jedna je diskutabilna- usb porty -zaberaju zbytocne miesto na klavesnici (objem),ale mozu byt aj uzitocne...,no vystup na sluchatka :-FAIL (opät :-))
-urcite si budem pchat do neviem akeho nekvalitneho vystupu sluchatka..(ja nepocuvam chrapcanie) -a kto ano -nechsa paci..,no jedna vec ma zaraza -kto mauz na tak drahu klavesnicu -myslim ze si potrpi aj na lesom zvuku--.teda na zvukovej karte...! takze opät zbytotne zaberanie miesta ...
moj postreh - mam sidewinder microsoft x4 -mam lavesnice co sa daju preprogramovat (aj hlasitost klavesi)!! na co chcem ,ma sice len jedno podsvietenie ,ale REgulovatelne ,Nepiska(niektore klavesnice lubia piskat ,ked maju podsviestenie,neviem ako je na tom logitech) ergonomicka ,lahka..schvalne kolko vazi tento Obri logitech? ,nemam tam zbytocnosti -usb,hnusny zvukovy vystup..,lcd Fail obrazovecku,, a celkovo -tiez neviem kolko klaves moze naraz zmagnut tento Logitech ,ale sidewinder x4 ich moze zmagnut 26 ..,(da sa ,aj neda vyuzit) -iste je to ,ze napr. v nfs mozem zmagnut vsetky sipky naraz + nitro(medzrnik) a rucnu brzdu(left Shift) -nech to niekto skusi na svojej klavesnici ,dost velka vyhoda ,hlavne v zatackach ..., naozaj hracska klavesnica -mala ,pomerne lahka,vysvietena ,regulacia jasu a vobec -aj ta cena!!!(nerobym relamu Ms ) LEN MOJ OSOBNY postreh !!
Zaver...(uff)... : Logiech g510 .:-
DRAHA ,a od toho sa odvijaju nasledne veci: velka,tazka,(zbytocne vela veci)
-absolutne nevyuzitelny ,s malim rozlisenim a mizernou farebnostou display, usb porty(mozu akto-tak este byt) sluchatkovy vystup-(aky ma asi zvuk?) ,maly lavy shift,neda da regulovat jas podsvietenia,divne(vyzera lacno) skrolovacie kolecko na ovladanie hlasitosti, a vobec vsetko co som uz vyssie spomenul...,(vela veci sa opakuje ,viem, no je to tak)... kto to docital do konca nech da komment ,no s rozumom..,zbytocne hadky netreba ,vsakze !!


Draha neni ve srovnání s Razerem kde nedostanete kromě loga razer shola nic, ani kvalitní zpracování.

Velká neni protože 4cm oproti klasicke klavesnici na stole snadno najdu...

Display je informacni, výborny na teploty, kdo mluví na TS,vt, přenosy na netu zpravy xfire, poustení hudby, atd atd.. Pises ze oveclocker ma lepsi a profesionalnesi veci na monitoring asi myslil ASUS ROG panel. Jenze ten se nedava na  stul... Multimetr nepovazuju za stylovou věc.

Regulaci jasu samozřejmě má. (provádí se v nastavení barev) N/C

Trefit menší Shift je asi stejně težké jako třefit třeba: "W", nesmíte hrát se zimními rukavicemi... lomitko přináší další tlačítko v dosahu.

A je to nástupce G15 orange ne G110ky. G110 je nástupce G11.
14.9.2010 18:20:29   77.165.81.xxx 11
No dovolil bych se Razera zastat.. Není to klávesnice plná multimediálních tlačítek, displayů apod.. ale to, co tvrdíš ty je druhej extrém.. Nabízí programovatelný všechny tlačítka.. Nabízí podsvícení.. A hlavně nabízí podle mě velmi kvalitní zpracování - co se týče konstrukce tlačítek.. Pojď si to rozdat v Trackmanii a uvidíme, komu tlačítka líp reagujou.. A v neposlední řadě nabízí Razer svůj design, kterej někomu sedne, jinýmu ne.. Pro mě je noční můra zase mít na stole něco, co vypadá jako Transformer, kterýho přerušíš v půlce morfování..
Osobní poddotaz.. Udělal Ti někdy Razer něco??
14.9.2010 19:51:44   89.31.40.xxx 20
Nechtěl jsem znít úplně extrémě, razer má výborné produkty, jen s nimi je zpravidla více problému než například s logitechem(stále tam obšem zůstává obrovský náskok oproti bězným produktům). Respektuji že každému sedne jiný produkt, proto také není jen jedna firma. Jen se nepouštím do bezduchého kritizování něčeho co jsem nikdy neviděl ani neměl.
14.9.2010 20:26:35   77.165.81.xxx 10
No tak v pořádku.. Mě jen ta první věta přišla trošku přiškrcená.. Já můžu řerpat jenom ze svejch zkušeností.. Míval sem kdysi G7 od Logitechu.. - myšku.. Ještě v době, kdy sem náruživě pařil FPSka.. Po roce a půl mě ty 2000, co sem za ni dal, vrátili po reklamaci zpátky.. Naštěstí už se neprodávala a neměli adekvátní produkt na výměnu.. Prostě sem ji proklikal, a i kolečko se podělalo.. (každopádně byla fakt vyjebaná, měl sem pořídit tehdy s drátem - G5).. No každopádně teď už mám ňákej ten pátek kombo Razer Lachesis + Lycosa.. A jako (pro mě osobně) si nemůžu vynachválit.. A jako to nejdůležitější asi.. - zkouška časem - hraje všema deseti pro Razer.. Funguje to prostě pořád precizně..
14.9.2010 21:49:41   213.155.255.xxx 10
net.Xtreme napsal:
Ad Shift, mám za to, že v české verzi by mohl být dlouhý, imho bude vypadat jako na krabici v první kapitole, zato Enter bude jednořádkový.


To právě nebude. Právě, že ten malý levý shift je specialita české verze. US verze to má s dlouhým shiftem a malým entrem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.