Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?
Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?
autor: Kyselý Lukáš , publikováno 24.1.2007

Creative Gigaworks G550W jsou jedny z lepších a také samozřejmě dražších reproduktorů určených pro stolní počítače a notebooky. Jedná se o sestavu reproduktorů pro formát 5.1, což znamená 5 satelitních reproduktorů a jeden subwoofer. Pojďme se podívat jak fungují v praxi.


Teď přejdeme k tomu nejdůležitějšímu, což je samotná kvalita reprodukce tohoto systému. Celou sestavu jsem poslouchal na Creative X-Fi stejně jako u minulých reproduktorů. K testu jsem využil skladeb v Mp3 (256kbit) a rovněž her jako F.E.A.R. nebo World of Warcracf. Z filmových ukázek byly stejně jako minule zvoleny filmy Mizerové 2 a Pán Prstenu: Návrat krále. Nyní přejděme k podstatnému.

Celá reprodukci dominuje subwoofer a při nejlepší vůli nehraje nýbrž duní jako o život. Využil jsem ekvalizéru a ovládání úrovně basů, abych doladil celek do poslouchatelného stádia, což se mi zhruba po půlhodině skutečně podařilo. Když jsem dokázal basovou složku usměrnit do úrovní, kdy nepřebíjela satelity, tak jsem se vydal do nepoznaných končin hledat výšky u satelitů. Opět nastoupil pan ekvalizér a vyřešil částečně problém, který způsobuje nevhodná konstrukce se širokopásmovým měničem nevalné kvality v plastové bedýnce (kombinace dřeva a dvou horších měničů se ukázala být lepším řešením). Reproduktory jsem nechal dva dny "rozehrát" a jal se hodnocení.

Reprodukce hudby je vcelku dynamická s minimálním (oproti minule testovanému RedStaru) zkreslením a malou frekvenční "dírou" mezi nižšími středy a basy. Celkově ovšem soustava reprodukuje bez svého vlastního zabarvení zvuku, což ukazuje na zesilovač vyšší kvality, než u minule testovaných reproduktorů. Rock a Pop je podán bez závažnějších nedostatků v dané cenové kategorii. Ostatní žánry jsou s výhradami poslouchatelné, ale nutně bude potřeba ladit ekvalizérem.

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Hry jsou bez problému a prostorových zážitek je zprostředkován bez výhrad. Filmy reprodukované z DVD jsou o něco méně přesvědčivé než předešlá testovaná reproduktorová soustava hlavně "velikostí" zvuku. Výbuchy a efekty jsou velmi efektní, ale další věci patřící do hodnocení (dialogy a hudba) již méně.

V dané cenové relaci se jedná spíše o lehce  podprůměrnou soustavu, což se týká především "exkluzivního" bezdrátového provedení zadních satelitů, které celý set prodražují. Za cenu přes 8 tisíc korun už na trhu existují lepší alternativy. Pokud vezmu cenu za provedení bez "wireless" reproduktorů, která činí něco málo pod 6 tisíc korun, tak se jedná o rozumnou koupi. Jak ale ospravedlnit dvojnásobnou cenu na takové rivaly, jako je Genius 5.1 s cenou kolem 3 tisíc korun ve "dřevě", který podá zhruba stejný zážitek  při reprodukci filmů, hudby a her? Snad image značky a provedením.

 

Výrobek
Creative G550W
Redstar RS-502
Hudba

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Film

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Hry

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Provedení

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

*hodnocení je absolutní přes všechny cenové relace reproduktorů k PC

Creative GigaWorks G550W do testu  zapůjčila společnost BGSLevi a.s.

Creative Gigaworks G550W - zvuková bazooka?

Pozastavení: Výrobci směřují s předimenzovanými výkony zesilovačů v nedostatečných ozvučnicích do samotných pekel audio reprodukce. Případný zájemce o trošku slušný zvuk si může koupit zakoupit reciever a set reproduktorů z výprodeje s jen o trošku vyšší pořizovací cenou a posunout se do jiné dimenze podání prostorového zvuku.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.1.2007 15:53:02   89.103.48.xxx 13927
... prostě něco odeslat rovnou do pekel. Musím říct, že je mi zcela jasné, že to chtělo i notnou dávku odvahy směrem k distributorovi. Osobně gratuluji.
24.1.2007 16:18:55   89.102.63.xxx 3335
Neřikej te mi, že ten subwoofer podává stejné basy jako u Geniusů?! Subwoofer u Geniusů nehraje basy, ten jenom hučí. A taky se mi nechce věřit, že z filmů budu mít stejnej zážitek jako u Geniusů. Pokud je to tak, tak firma Creative u mě docela klesla.
ps. Ještě by jste mohli otestovat Logitech z-5400, který by měli být na (doufám) lepší úrovni.
25.1.2007 03:19:55   195.113.181.xxx 3231
OT: no když ten film bude blbej, tak z něj budete mít stejně blbej zážitek jak na creative, tak na geniusu ;)

Jinak jelikož jsem slyšel oba sety taky, tak mohu potvrdit, že to hraje přibližně stejně - blbě. Já nakonec pořízuji ty Redstary a ty se mi oproti oběma setavám zdály basově lepší - zmiňované Logitech z-5400 jsou jiná zvuková kategorie já nejsem takový zvukový extrémista a za 4500,- mi ty redstary stačí až až i když jsem uvažoval nad těmi logitechy - zvukově lepší, ale nelíbily se mi vzhledově ... nicméně dnes testovaný set Creative bych za danou cenu nedoporučil ani nepříteli
29.1.2007 12:41:45   213.226.193.xxx 3431
S tím nesouhlasím. Alespoň u starší verze Geniusů jsou při dobrém nastavení (jak na zvukovce, tak na ovladači) basy poslouchatelné. To, že je třeba repráky 5.1 přizpůsobit podmínkám v jakých hrají je snad pochopitelné.
24.1.2007 16:34:43   147.229.217.xxx 5861
Po prečtení poznamky "*hodnocení je absolutní přes všechny cenové relace" . Jsem se opravdu mohutně nasmál, buď to nemyslíte vážně nebo vůbec nemá cenu číst vaše "recenze" reproduktorů.
24.1.2007 16:38:13   194.108.132.xxx 3631
Tak se mohutne nesmejte a zkuste zauvazovat. Hodnoceni se tyka repro od 0 do zhruba 12 tisic (asi nejdrazsi repro urcene pro pc). Mozna se casem metodika hodnoceni zmeni, ale nyni to potrebne neni.
24.1.2007 17:35:35   89.102.63.xxx 3130
Jenže v tom článku není zmíněno, že ty cenové relace jsou brány pouze z oblasti PC repráčků a každej to může pochopit po svém. Pak to vypadá skutečně divně a autor ze sebe dělá hlupáka. Nechť autor promine.
24.1.2007 17:57:30   89.102.63.xxx 3029
Už jo
24.1.2007 18:13:51   147.229.217.xxx 3331
To ze je to pro cenovy rozsah 0-12tisic nikde napsane nebylo. Proto ta moje poznamka.
24.1.2007 17:36:07   195.47.34.xxx 3331
Ten woofer má průměr tak 130mm, co?! teda ua ty prachy znám daleko lepší řešení, Logitech Z-5500, jo a ještě by mě zajímalo, jak ty repro dostaly certifikaci THX? Co je vlastně podmínkou pro udělení téhle certifikace? Myslel jsem, že tohle dostávají špičkový repro.
24.1.2007 17:36:20   195.47.34.xxx 3229
Ten woofer má průměr tak 130mm, co?! teda ua ty prachy znám daleko lepší řešení, Logitech Z-5500, jo a ještě by mě zajímalo, jak ty repro dostaly certifikaci THX? Co je vlastně podmínkou pro udělení téhle certifikace? Myslel jsem, že tohle dostávají špičkový repro.
24.1.2007 17:39:48   194.108.132.xxx 3532
THX certifikat neznamena bohuzel nic...oblbne to akorat par lamek.
24.1.2007 19:27:57   84.42.204.xxx 3429
lol tzn ze si muzem rict ze THX znamena - ""Thankx" za vase penize (za certifikat) bohuzel si ho muzete vylepit na zed." To se mi nejak nezda kdyz to nejaky maji a nejaky ne tak to musi prece neco znacit nejakou rozdilnost to by si to tam pak lepili vsici vcetne vietnamcu...
24.1.2007 20:30:31   83.208.68.xxx 3228
Po pravdě řečeno si myslím, že certifikace THX
od Lucase je čistě marketing. Jak jinak si vysvětlit, že tento certifikát dostanou šumítka k PC za 7kKč, zatímco AV receiver s nesrovnatelně lepšími parametry za 20kKč ho nemá. Receivery s THX certifikátem začínají v současnosti někde na 25kKč. Zkrátka THX má výrobce, který je ochoten za to zaplatit... Fakt děs
25.1.2007 07:53:16   81.19.4.xxx 3329
THX certifikace je systém testů, které provádí konkrétí subjekt. THX má několik kategorií, každá kategorie má úplně jiná kritéria. Kategorie PC-media má úplně jiné požadavky na výsledky, než kategorie Audio (audio-vieo komponenty), Movie (ozvučení filmů) nebo Cinema (sálová kina). Kategorie Audio je dále rozdělena na stupně "výkonosti" (kvality) od Select až po Ultra 2. Nelze proto míchat dohromady všechno, kde je napsáno THX. Bohužel je pravda, že tohle vůbec nikdo neví a potom to opravdu funguje jen jako marketingový tahák.
24.1.2007 22:37:52   195.47.34.xxx 3332
Ještě mám ten jeden dotaz, tyhle repro maj fakt basák 13cm?
24.1.2007 17:45:35   62.240.178.xxx 4040
Repraky od logitechu Z-5500 nebo 5400 jsou mnohem lepsi uz je dekodery DTS a DD u Logitechu a propojitelnost s ruznyma systemama od PC DVD hernich konzoly. A to se nebavim o zvuku. Momentalne nej repro pro PC a domaci Kino ma Logitech.
24.1.2007 19:29:38   86.49.11.xxx 3433
náhodou tyhle repráky za to stojí, i přes tu né tak nízkou cenu, kvalite zvuku je výborná, a kam se hrabe genius značka jako celkově, s jejíma výrobkama v jakékoliv cenové kategorii byly vždycky jenom problémy viz. optický myši, klávesnice, repro atd.
24.1.2007 19:32:53   86.49.11.xxx 3569
nejlepší HW výrobky jsou asi : tiskárny canon či HP, klávesnice 100% logitech nebo chicony, myši logitech či creative, monitory LG, BenQ, HP, Siemens a Philips na posledním místě, repráky logitech, creative, labtec, kopírky a scenery canon
24.1.2007 19:57:21   81.201.54.xxx 3130
U těch tiskáren je to diskutabilní. Epson má třeba piezoelektrickej tisk=> podle mě obrovská výhoda, veliká životnost, nepotřebuje tolik kvalitní inkoust atd..Sám mám HP. Klavesnici mám Chicony a spokojenost, stejně jako myš Logitech. Monitor mám Benq a repráky starý 4.1 od Creative (Cambridge soundworks). S ničím nemám problém. Ale vše toto je věc názoru. Tak jak jsem spokojený se značkou benq, stejně tak na ní někdo muže nadávat, nebo si o ní myslet, že se jedná o šunt.
24.1.2007 22:33:03   80.188.225.xxx 3128
Nemislim si ze Benq je nejaka prevratna znacka monitoru kamos ma tento monitor za 6000 nebo za 7000 us presne nevim a kvalita obrazu je proste hruza nic horsiho jsem nevidel.Mozna to je jen par modelovejch rad a ne vsechny,ale ja mam takovou skusenost a rozhodne bych si ho nekupoval.
24.1.2007 19:45:48   86.49.24.xxx 3331
Osobne si myslim ze certifikaty THX "neco" znamenaji nerikam, ze to hnedka musi bejt skok o prach neslysitelnosti lidskym uchem, ale napr. certifikatu na moji STAR WARS trilogy nedam dopustit... to kdyz si pustite i na MONO tak poznate markantni rozdil v rozlozeni zvuku xD ne ted vazne.. opravdu si myslim, ze to ma neco do sebe, ale zpetn nevim jestli creative je zrovna dobrej krok do kvality.. zalezi na modelu :/
24.1.2007 20:19:24   85.216.129.xxx 3231
Ma zmysel si kupit GENIUS SW 5.1HF 5000 alebo zainvestovat do niecoho takehoto ako sa tu recenzuje, ide mi hlavne o hudbu a popritom DVD + HRY..je v tej cenovej kategorii plus minus tisic korun nieco lepsie ?
24.1.2007 20:36:36   86.49.11.xxx 3129
tyhle bedny mam já, a můžu je jenom pochválit, nízká cena, výborná kvalita

http://shop.gamepark.cz/creative- labs-sb-inspire-51-p5800-p-1508.html?osCsid=4c27f21029bf537d78fd04f9cfe5af71
24.1.2007 21:26:43   194.108.132.xxx 3329
Ani jedno ani druhe vam nedoporucim...pokud neco k PC tak M-Audio 2.1 nebo rovnou 5.1. Cena vyssi ale kvalita jinde.
25.1.2007 09:47:12   88.103.9.xxx 3229
ano, m-audio 2.1 + audiophile USB som si musel kupit k notebooku, pretoze pocuvat muziku integrovanym soundmaxom, no, to je skor parodia.
24.1.2007 22:36:51   195.47.34.xxx 3129
no ja bych rozhodne zainvestoval do Logitechu Z5500 nebo trošku levnější Logitechy Z5400, kvalitove jsou uplne jinde, uz kvuli subwooferu, kterej ma 25cm, oproti tem geiusum z 16cm a tady tem creative s 13cm
25.1.2007 13:55:02   195.113.118.xxx 3231
Mno jeste se muzete zkusit poohlednout po Klipsch ProMedia 5.1 System (bohuzel novejsi model Ultra diky neexistenci .eu napajeciho zdroje se v evrope neprodava) http://www.klipsch.com/products/details/promedia-5-1.aspx
. Mam je doma a i kdyz jsou dost drahe (17000 Kc) ten zvuk je paradni.
Eventuelne nabizeji ProMedia GMX D-5.1 System http://www.klipsch.com/products/details/promedia-gmx-d-5-1.aspx coz je jejich takovy levnejsi system pro pc-console audio.
25.1.2007 13:55:06   89.102.63.xxx 3130
Ty si fakt myslíš, že tyhle maj 13cm basák?
Co se týče těch Logitech, tak model Z-5400 má jen 16cm basák!
24.1.2007 20:35:57   85.248.35.xxx 3131
narazil som na tieto http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,622 + http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,623 mozno akurat iny stredovy, mohli by stat zato k pc
24.1.2007 22:45:48   195.47.34.xxx 3230
tak tedka jsem nasel parametry toho repro "Systém dosahuje celkového dynamického výkonu 310W. Satelity mají po 36W a subwoofer 130W výkonu (RMS). Odstup signál/šum je 85dB a frekvenční rozsah 35Hz-20kHz. Další vlastností této novinky je dálkové ovládání. Přijímací modul má kromě standardních prvků i jack pro připojení sluchátek a Aux-In vstup." Jo a ještě cena, 7800Kč, proboha, kde to jsme? Zesilovač s tak mizerným odstupem signál/šum, a frekvenční rozsah 35Hz-20kHz?! Koukněte na ty logitechy Z5500 za 8500, pořádnej basák, jenom jsem si je jednou vyzkoušel v electroworldu, a už šetřím.
24.1.2007 22:59:10   85.216.129.xxx 3330
To M-Audio je pekna palka, naozaj sa to oplati, je to az taky rozdiel pre laika ?
25.1.2007 09:53:46   88.103.9.xxx 3028
pre laika asi tazko, ale ak by si mal moznost si ich niekde vypocut, porovnat, zasol by si.
ak mas rad muziku a pocuvas casto, odporucam. a zase to je vcelku neznicitelna vec, takze i za 10 rokov ti predpokladam budu spokojne sluzit.
25.1.2007 10:01:52   88.103.9.xxx 3231
este dodam, m-audio repro ale bez kvalitnej zvukovky nemaju prilis vyznam, pojdu na "pol plynu". a cokolvek integrovaneho, alebo od creative sa neda nazvat dobrou zvukovkou. mozno cosi highend, lenze za tu cenu sa da kupit zase nieco od m-audio, s perfektnym zvukom (za tu cenu).
25.1.2007 08:12:57   83.236.239.xxx 3132
Celkem mi tahle recenze potvrdila, ze od Creative skutecne nema cenu kupovat repraky (a ostatne krome SB Live asi uz vubec nic :-)) - odesel mi Logitech Soundman X1, takze jsem ho nahradil jakymsi Creative v podobny cenovy relaci (Logitech zrovna nemel nic obdobnyho) a zaplakal jsem, protoze subwoofer skutecne duni, ale nebasuje - takze mam basy stazeny na minimum a z relativne drahych repraku mam sumitka ve stylu vietnamska trznice...
25.1.2007 10:32:44   212.47.18.xxx 5337
ja hlavne nechapu proc delat z PC "domaci kino" pri pouziti podobnych komponent jako je zde uvadena reprospoustava. Vyuziti a uz vubec ne pozitek se absolutne nerovna vynalozenym nakladum. Kdyz uz tedy chcete zakomponovat PC do soustavy vasi "domaci zabavy" pak pripada dle me jako jedine rozumne reseni vyroba nebo nakup HTPC spolu s OS napr. WinMCE a nebo v blizke budoucnosti Vistou s MCE included. HTPC bude pripojeno pres digi out do kvalitnejsiho AV receiveru s reprosoustavou odvidajici rozmerum mistnosti a cenovym moznostem porizovatele. Stejne tak i zobrazovaci jednotka. Pak tomu rozumim a dava to smysl. A nebo fakt se cela rodina sesednete kolem PC a sledujete film na nejake 19" TFT panelu a zvuk se line z podobnych chrchlatek? Jestli si nekdo u sestavy PC, TFT a podobny 5.1/6.1 soustavy rekne tak a ted mam domaci kino, pak nevi, co ten pojem vlastne znamena.
28.1.2007 10:42:48   85.70.251.xxx 3429
Naprosto souhlasím. Na poslech hudby u pc nějaké 2.1, nebo ještě líp kvalitní stereo. Pokud je třeba prostorová orientace (např. hry), tak každý hráč dá přednost sluchátkům. A kvůli filmu s 5.1 zvukem raději odejít do obýváku.
25.1.2007 13:25:04   194.228.18.xxx 3133
JEště že nejsem audiofil. TAkovejch problémů sem ušetřen)) Na shlédnutí filmu mi stačej "chchlátka" a když chci "požitek" jdu do kina. Stejně moc času na to koukání nemám.
25.1.2007 14:27:03   147.32.122.xxx 3438
Jako recenze dost ubohý pánové. Dost velkej propad oproti tomu co se tu objevuje jindy.
26.1.2007 16:22:53   89.24.4.xxx 3131
Narazil jsem na sestavu pro HT na kterou snad neexistuje negativní názor a opravdu bych chtěl vědět jak to vlastně je se výrobcem XORO_, nemáte někdo zkušenost?
http://www.hifishop.cz/DetailPage.asp?DPG=28784
26.1.2007 18:18:42   194.108.132.xxx 3331
Xoro je mozna dobre na levne LCD TV, ale kvalitni set pro HT bych u nej nehledal. Pokud je treba jen trosku slusna kvalita, pak je treba sahnout po recieveru a nejakem setu repro. Ono to tak moc neboli...zakladni reciever vybehove rady poridite pod 5k a set opet vybehove rady repro vcetne subiku za 8k...tot vse dava kvalitu vyrazne vyssi nez tyto plastaky.
27.1.2007 09:42:44   217.197.157.xxx 3331
nevím jestli je u repro k pc důležité mít zadní repro připojené bezdrátově,promítne se to jen do ceny né do kvality.Narazil jsem na Quadral 5.1 původní cena 6000 za 1600.
29.1.2007 12:31:56   212.20.126.xxx 3231
poslední dobou se mi zdá,že čím dál víc přichází do dómy idiotská tendence "ať to hlavně pořádně duní"..Nedávno jsem si kupoval repro k notebooku (podotýkám,že obyčejné creativy 2.1 za cca 1200Kč) a výkon subwooferu je obrovský, přičemž satelity nehrají skoro žádné výšky. rozhodně nečekám za tu cenu zázraky, ale přesto, že subwoofer mám stažený na minimum a na notebokou na ekvalizéru mám basy dost ubrány,tak to stejně dělá chvílemi příšerný kravál. Před jistou dobou dobou (cca5let) jsem si kupoval v podobné cenové relaci (kolem 2k) Logitech Z3 (taktéž 2.1) k jinému PC a ty hrají o mnoho lépe,obzvláště co se týče basů(tj.nejsou přehnané a hlavně to nehučí).Když vidím tyto "moderní trendy", tak se mnou skutečně cloumá vztek.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

306 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 133Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.