Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Redstar RS-502 5.1 set - levné kino z počítače
Redstar RS-502 5.1 set - levné kino z počítače
autor: Kyselý Lukáš , publikováno 7.1.2007
Redstar RS-502 5.1 set - levné kino z počítače

Dnes se podíváme zoubek relativně atraktivnímu setu 5.1 reprosoustav společnosti Redstar pro nenáročné využití u počítačových her a filmů. Prostorový zvuk je dneska velice komerčně úspěšný a zatlačuje klasické stereo do pozadí. Většina uživatelů právě proto volí podobné sety reproduktorů pro ozvučení svého počítače.


A nyní k tomu nejzajímavějšímu, což znamená posoudit jak to cele hraje. Reprodukce je relativně vyvážená a dočkáme se díky velikosti satelitů i středního pásma, takže není problém poslouchat jednoduchou akustickou hudbu. Subwoofer jsem pro zachování pěkného zvuku musel nastavit na hodnoty hluboko po satelity, kde pouze doplňoval to, co nahoře chybělo, ale zároveň neduněl a nefuněl vzduch z bassreflexového otvoru. Celkově se dá sestava používat i pro občasnou reprodukci hudby bez závažnějších nedostatků v dané cenové kategorii.

Reprodukce DVD a 5.1 (Pán Prstenu: Návrat krále a Mizerové II) je příjemná, až někdy člověk zapomene, že neposlouchá dvojnásobně dražší domácí kino. Celkově vytvoří soustavy slušný prostor kolem diváka, ale je opět nutné držet subwoofer na uzdě, aby se "nezahlcoval" při náročných scénách. Pokavaď vezmeme v úvahu domácí kino a reprodukci filmů, tak nám tato soustava spolehlivě vynahradí některé nedostatky ve stereu. Sestava neprodukovala brum ani při vyšší hlasitosti, což bývá častým problémem levnějších setů 5.1.

Redstar RS-502 5.1 set - levné kino z počítače

Dále musím podotknout, že po výměně dodávaných tkaniček (v tomto případě již spíše nití) za obyčejnou měděnou "dvojku" za pár korunek se zvuk slyšitelně posunul k lepšímu (ve všech pásmech), jak ve stereu, tak v reprodukci filmů. Celkově se zvuk stal poslouchatelnějším a příjemnějším. Za vynaložené peníze  dostanete odpovídající sestavu, která kvalitativně odpovídá podobným sestavám společností jako je Logitech či Creative v dané cenové relaci. Všechny připomínky a chvála se vztahuje na danou cenovou kategorii. Průměrná cena tohoto setu se pohybuje okolo 4000 korun s DPH.

Redstar RS-502 5.1 set - levné kino z počítače

Výrobek do testu zapůjčila společnost RedStar.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.1.2007 05:47:48   82.209.34.xxx 5032
Zajímalo by mě porovnání zvuku s přímým konkurentem tohoto setu a to s bedýnkami "Genius SW-HF 5.1 5000".Podělíte se někdo o zkušenosti?
8.1.2007 14:09:04   82.99.136.xxx 5531
Taky bych rád viděl porovnání s těmito Geniusy které jsou ještě o 1 300Kč levnější a o jejích kvalitách/nekvalitách se už napsalo hodně...
17.2.2007 14:41:18   217.117.217.xxx 3128
Zdravím, já vlastním RS 501 a musím uznat, že jsou za tu cenu vážně super! Samožřejmě že se dají sehnat lepší, ale za tu cenu vážně super. Ten subwofer mlový za vše!
Kamarád má doma genius 5000, taky nejsou špatný, ale podle mě na RS 501 nemají!
PS: Ve zdi už mám dvě prasklyny! Jen je snimi trochu více práce při zapojování. Nutno dokoupit redukce k PC cca 120 Kč.
8.1.2007 17:33:09   62.4.97.xxx 3029
taky bych rad videl toto porovnani... doma mam stary HT 5.1 a ve skole mame aj ty novy... a nevim ale pridou mi jako skoro uplne stejny...jako dle vzhledu...
11.1.2007 21:09:43   89.102.110.xxx 3430
Souhlasím. Genius lze považovat za takový prubířský kámen v kategorii levných 5.1 sestav. Dá se říci, že vše co je horší než Genius nemá smysl kupovat.
17.2.2007 14:33:31   217.117.217.xxx 2930
Ahoj, já vlastním RS 501 a musím uznat, že za tu cenu, je ten zvuk opravdu super! Samozřejmě že existují i výkonější modely, ale za tu cenu, vážně super! Ten subwofer - cca 16 kg mluví za vše!
Kamařád má Ty genius 5000, taky nehrají špatně, ale podle mě mají RS 501 navrch. PS: Už mám ve zdi dvě prasklyny! Jen je s nimi větší problém je zapojit. Musí se dokoupit redukce cca 120Kč
17.2.2007 14:41:51   217.117.217.xxx 3031
Zdravím, já vlastním RS 501 a musím uznat, že jsou za tu cenu vážně super! Samožřejmě že se dají sehnat lepší, ale za tu cenu vážně super. Ten subwofer mlový za vše!
Kamarád má doma genius 5000, taky nejsou špatný, ale podle mě na RS 501 nemají!
PS: Ve zdi už mám dvě prasklyny! Jen je snimi trochu více práce při zapojování. Nutno dokoupit redukce k PC cca 120 Kč.
8.1.2007 06:36:21   213.192.18.xxx 3130
Může mi někdo porovnat zvukový projev těchto dvou 5.1 sestav bedniček, kdybych dejme tomu obě zapojil analogově?
8.1.2007 07:24:48   81.19.4.xxx 3331
Máš na mysli zřejmě připojení na nějaký plnohodnotný AVR. U SW je to jedno, ten bude hrát stejně, má svůj vlastní zesilovač a konstrukci. Celkově má na svědomí právě ten SW nejnepříjemnější zvukové pasáže při poslechu a tím jsou nechtěné nízkokmitočtové rezonance a dunění. Satelity mohou přui připojení na kvalitnější přístroj mírně pookřát, ale je potřeba to brát tak, jak to je. Maximálně z nich vymáčkneš jejich vlastní maximum, což ale vzhledem ke konstrukci nemůže být nic mimořádného. Recenze velmi dobrá a pocitově pravdivá. Dobrá práce.
8.1.2007 07:51:40   213.192.18.xxx 3532
Myslel jsem přes X-Fi, tzn. když nebudu využívat vlastního dekodéru Logitechu a spolehnu se na jeho analogové připojení, jak bude hrát v porovnání s těmito bedýnkami (5.1 EAX, DVD, hudba)
8.1.2007 08:55:08   194.108.108.xxx 3333
jestli to má fakt jen 1 vstup navíc, tak je to zoufale málo...
8.1.2007 10:44:40   212.71.177.xxx 3032
Cit.: "Samotné karta pokud má analogový výstup samozřejmě disponuje i dekodérem prostorového zvuku (AC3 - DD), ..."
To není pravda. Pokud beru v úvahu integrované zvukové "karty", tak ty povětšinou již dnes disponují 5.1 nebo 7.1 výstupem. Ovšem dekodérem rozhodně nevládnou, jsou odkázáný na dekodér v programech PowerDVD apod., které jim pošlou kanály již oddělené.
To, co píšete, funguje např. na Audigy apod., kde můžete zapnout dekódování AC-3 (bude "odchytáváno" na S/PDIF). Když pak PowerDVD přepnete na S/PDIF, tak ačkoliv nemáte připojeny digitálně bedny s dekodérem, Audigy to odchytí, rozkóduje a pošle na analogové výstupy. Rozhodně tím ale nevládnou všechny karty (řekl bych, že ani většina).
8.1.2007 11:41:10   88.101.169.xxx 3030
Ano mate pravdu, ale prave pokud ma analogovy vystup, tak neni treba patrat po dekoderu..viz. softwarovy dekoder u dvd prehravacu...nebo maji ten hadrwarovy.
8.1.2007 10:44:59   160.218.228.xxx 3631
Hned zacatek me malinko zarazil. Myslim si, ze neni pravda, ze k vyuziti vsech bednicek dojde pouze pri prehravani DVD. Osobne si myslim, ze moderni a dokonce i trosku starsi zvukove karty umi Dolby Pro Logic (+ variace) pripadne nejaky jiny zpusob prostoroveho zvuku. A tento je dekodovan do sterea. Samozrejme to neni uplne ono, protoze zadni kanaly jsou zvukove "orezany", ale neni pravda, ze nedojde k vyuziti vsech bednicek. Navic se daji pouzit i pro hudbu. I muj staricky SB Live! umel duplikovat do zadnich repro to, co hral v prednich. A zni to dobre, lepe nez takove ty virtualni zvukove efekty.
8.1.2007 10:45:54   160.218.228.xxx 2928
kodovan DO sterea a dekodovan ZE sterea. Pardon za preklep.
8.1.2007 14:39:45   194.108.132.xxx 3029
To uz je otazka, co kdo preferuje...mixovani ze sterea do 5.1 je pouze z nouze ctnost
8.1.2007 15:29:25   193.179.213.xxx 2928
To už je jaksi otázka, zda na hudbu není cokoliv jiného než 2.0 znouze cnost.
13.1.2007 18:12:55   89.102.20.xxx 2928
Nemusí být. Pokud je původní výtvor zpracován v pětikanálovém provedení, je zážitek reálný původnímu záměru zvukaře. Mixování původního sterea do pěti kanálů je oproti tomu vymýšlení si zvuků nějakým procesorem a to je na hony vzdáleno od reálného zvukového záměru. Ale jak je psáno jinde, proti gustu žádný ....
8.1.2007 15:18:07   86.49.32.xxx 3336
Mohli byste udělat recenzi k nějakým opravdu dobrým a výhodným reprákům místo tohodle? Například Logitech 5.1 Z-5400 THX seženete za 4400Kč s DPH, takže cena podobná těmto, ale zvuk je úplně někde jinde ;)
8.1.2007 16:48:16   89.102.63.xxx 3231
Až na tu cenu s tebou souhlasim. Kdes je prosim tě vyděl za 4400kč s dph? Jestli myslíš na pixmanii tak to neni česká firma a všechno se tahá ze zahraničí, to platíš další 300Kč za dopravu. Peníze navíc chtějí dopředu a s reklamací to bude taky hrozný.
Co se týče recenze, bral bych, kdyby autor popsal víc dopodrobna zvukový projev. Jak hrají výšky, středy, satelity celkově, jak basák dokáže vykreslovat atd.
8.1.2007 18:10:51   86.49.32.xxx 3029
jo myslim pixmanii a platíš 300Kč za dopravu, ale myslim, že i za cenu s 300Kč navíc mají stále mnohem lepší cenu poměr/výkon ;) a reklamace, první rok normálně v ČR a druhý rok ve Francii, ale o to se stará Pixmania, takže je to celkem fuk...
8.1.2007 18:14:28   194.108.132.xxx 3229
Budeme testovat repro vice v budoucnu...i Logitechy prijdou na radu brzy
8.1.2007 16:23:20   195.146.101.xxx 3028
Dobrý den letos v dubnu jsem si koupil redstar rs 501 byl jsem s nima s pokojen na tu dobu než jsem odjel do prahy vrátil jsem a z ničeho nic mi nešli reklamoval jsem je a bylo mi řečeno že redstar už zrachoval a nyní koukám že je zpět a bylo mi řečeno rs 501 měli závodu v uzemění že stačila statická elektřina a bud se vypnuli nebo bili nefuční ty to mi velice připomínají moje rs 501 tak se tám jestli u nich neni stejný problém
8.1.2007 17:00:16   213.235.188.xxx 3132
Potíže s přebasovanýn subwooferem se dá vyřešit jednoduchým trikem-nacpat do bassreflexu nějaký hadr-dobrý jsou třeba ponožky. trochu se pak omezí funění bassreflexu.
8.1.2007 17:03:45   195.47.34.xxx 3236
Nejsou ty bedýnky náhodou plastový? Dyť to vypadá jak nějakej plast s umělou dýhou. Teda za tyhle prachy bych takovej krám nikdy nekoupil. Příště zkuste otestovat něco jako Logitech Z-2100 THX, jsou to sice 2.1, ale dřevěný, s 20cm wooferem, a nejspíš daleko výkonnější a kvalitnější, než Redstar s udávanejma 190W RMS, to by znamenalo příkon tak 380W, vzhledem k účinnosti zesilovače odhadem někde kolem 50%.
8.1.2007 17:07:22   195.47.34.xxx 3236
Jo ještě jedna věc, teďka jsem si koupil sluchátka Sony MDR ED31LP a myslim že ty zahrajo ty basy daleko líp než tady tyhle redstary))
8.1.2007 18:13:16   194.108.132.xxx 3532
Bedynky nejsou plastove...nemuzes porovnavat sluchatka s repro, to mi proste prijde jako nesmysl.
8.1.2007 19:39:41   195.47.34.xxx 3030
To je mi jasny, chtel jsem to tam jen dat jako nejakou srandu, ale stejne myslim, ze byste meli udelat spis nejak srovnani, treba s tema Geniusama HT, nebo Logitechama Z2300, a ještě by mě fakt zajímal ten výkon, vzhledem k tomu číslu 80W příkon= 40W výkon, záleží na zesilovači, ale v tomhle nebude moc slavnej
8.1.2007 20:45:25   194.108.132.xxx 3031
Tak se i stane...
8.1.2007 21:50:02   85.216.241.xxx 3331
Mam tieto legendarne repro a musim povedat ze doteraz nemaju ako 7.1 ziadnu konkurenciu. Proste ziadna firma sa o to nepokusila asi sa to neda ci co
8.1.2007 22:46:27   62.245.100.xxx 3331
Chcem vyjadiť pochvalu autorovi článku pánovi Kyselému za jeho erudovaný článok, v ktorom si neplietol pojmi z dojmami, ako aj za používanie správnej terminológie, čo sa u recenzii na lacnú reprodukčnú techniku moc často nevidí. Mám iba jednú malú pripomienku, a myslím, že sa objavila i v jednom z príspevkov, či by nebolo možné uvádzať u recenzií podobných výrobkov i krátke pocitové i keď subjektívné hodnotenie hudobného prednesu.
8.1.2007 22:47:04   62.245.100.xxx 3230
Chcem vyjadiť pochvalu autorovi článku pánovi Kyselému za jeho erudovaný článok, v ktorom si neplietol pojmi z dojmami, ako aj za používanie správnej terminológie, čo sa u recenzii na lacnú reprodukčnú techniku moc často nevidí. Mám iba jednú malú pripomienku, a myslím, že sa objavila i v jednom z príspevkov, či by nebolo možné uvádzať u recenzií podobných výrobkov i krátke pocitové i keď subjektívné hodnotenie hudobného prednesu.
9.1.2007 00:48:42   217.197.144.xxx 3029
Cau, mam dotaz teda docela mimo misu. Chtel bych k televizi sehnat nejaky 2.1 enbo 2.0 aktivni repraky. Neco v cenove kategorii kolem 1500 - 2000,-. Namete nekdo osobni zkusenost? Dik
9.1.2007 04:07:23   212.55.240.xxx 3132
Ja mam sice o nieco lacnejsie Creative P380 2+1, ale som maximalne spokojny. Neurobia hanbu ani pri pocuvani hudby. Filmy az tak nepozeram, ale v hrach su super.
10.1.2007 09:50:16   194.228.235.xxx 32175
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.1.2007 02:40:51   147.232.178.xxx 3131
Bracho mi tieto repro kupil este v lete v prahe za 3000 Kc ! Plne suhlasim s clankom... Subwoofer treba stale mierne stisit oproti satelitom... Ale pri pozerani LOTR je to uuuzasny zazitok ked sa trasu okna

Pred tym som mal Genius 5.1 Home Theater (ten starsi model-svetle drevo). A kto nevidel nazivo Redstar RS502 a tie geniusky vedla seba tak mozem povedat ze ten subwoofer je takmer 2x taky velky... A ajj zvuk je o dost lepsi + vyhodou je digitalne ovladanie hlasitosti oproti analogovemu ako to bolo u tch starych geniusiek... 2x som ich reklamoval lebo sa odsral regulator a pri zmene hlasitosti sumeli
27.1.2007 08:15:25   62.240.169.xxx 4529
Zdravim vsechny ... tyhle repra jsem koupil 20.12.2oo5, kdyz zrovna prisli na trh(cervene drevo) a musím rict ze zadny proble jsem s nema nemel ... hrají az nad míru dobre v tehle cenové kategorii, mel jsem moznost porovnavat se starsím modelem genius SW Home Theater a s novejsima HF 5000. stare home theatry se nad redstary hodne moc krcili a vsak HF5000 uz je dorovnavaji(nerekl bych ale ze se s redtary muzou rovnat)ve vetsich mistnostech to geniusi vubec nedavali a basy se taky uplne straceli.redstary to ohlucili velmi dobre a basy se nikde nestraceli=)), tak ja muzu jen doporacit redstarky. mam je i prekopane, foto mam pokud by nekdo chtel tak klidne napiste a poslu vám foto=))hola KEndy
29.1.2007 15:48:43   89.31.41.xxx 2929
Že RS-502 jsou sice hodne lepší zvukově než GENIUSY, ale ty RS častějc odcházejí.
1.2.2007 14:49:56   88.146.214.xxx 3228
kdysi dávno se spekulovalo ze redstar ma dva tipy pracovníků, ti co to vsechno delají jak mají a zadne problemy nejsou a ty co to odflákávají a jdes s nima za chvili na reklamacku, i kdyz to poho zreklamují mas s tim navíc starosti no .. ale rekl bych ze toto uz nejak poresili a uz delají jen ty lepsí ..=)), jestli se chystas ke koupi tak bez do RS, príjemny poslech kdyz ti to jde jak má a taky to dobre nastavís .. nechci ale premloíuvat =))
17.12.2007 18:02:27   85.207.40.xxx 108
Prosm autora článku nebo kohokoli kdo mi pomůže koupil jsem toto repro a poptřebuju poradit s výměnou kabeláže POtřebuji delší neš jsou dodané a zárověn jsem na několika forech četl že kvalitněší zlepší zvuk. Ale jde mi o to autor tu psal že nahradil dodávané obyč dvojlinkou jak to mám ale zapojit když na jené starně je cinch a na druhé dva hlé konce jak zapojim dvojlinku na cinch to mám originál ustřihnout a napájet silněší dvojlinku . To by podle mě nebylo moc ku prospěchu zvuku . Tak se ptám jak to vy
17.12.2007 21:49:15   85.207.40.xxx 914
Ještě by mě zajímala hlasitost koupil jsem tyto repra a z různých recenzí jsem se dozvěděl že uš na nastavení hlasitosti 25 hrají slušně nahlas . Tak bych chtěl vědět jestli je to chyba nebo ne protože mě na nastavení 25 sotva šeptají. A slušně nahlas začínají bejt až tak za 40 až 50 tak nevim jestli to neni chyba

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

225 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 94.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.