Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
autor: Michal Mitrega , publikováno 14.7.2006
Seznam kapitol
1. Balení a specifikace
2. Kvalita a design
3. Zvuková kvalita v praxi, závěr
Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem

V dnešním článku se seznámíme s kompaktními reproduktory značky Creative v provedení 2.0, což znamená klasický stereo systém bez odděleného basového reproduktoru, který dnes již není v popředí zájmu běžných konzumentů, ale stále má díky své koncepci možnost oslovit určitou skupinu spotřebitelů.


Zvuková kvalita

Kvalita zvuku je ostatně to nejdůležitější, co lze od reproduktorů očekávat a většinu lidí přesvědčí vysoká kvalita lépe než podařený vzhled. Mnohé naznačuje již použití tří samostatných reproduktorů. Začněme ale trošku od opačného konce, a to hlasitostí. Při běžném domácím použití nemám k hlasitosti žádné velké výhrady, využijete maximálně 30% výkonu celé sestavy. Při ozvučení větších prostor je již nutno trošku přitvrdit, ale na ozvučení velkého obývacího by reproduktory pravděpodobně stačily.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
pravý reproduktor v celé své kráse

Co se týče nízkých tónů, tak v tomto případě je na tom Creative GigaWorks T20 hodně dobře. Klasické dilema, jestli zvolit 2.1 sestavu se subwoofrem nebo pouze 2.0 sestavu, odpadá. BasXPort se postará o dostatečně silnou a věrnou reprodukci. Není tedy nutné mít samostatný subwoofer, díky čemuž odpadá přebytečná kabeláž a zapojení reproduktorů je tak velice triviální.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
zadní strana reproduktorů

Středy mají také velice slušnou kvalitu. V kategorii reproduktorů těžko seženete lepší, ale na kvalitu většiny sluchátek zaostává, protože ty mají středy většinou nejlepší z celého frekvenčního pásma. Každopádně jsou středy reprodukovány velmi kvalitně a s minimálním zkreslením.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
kryt

V oblasti výšek bohužel patří reproduktory spíše k šedému průměru. Nevím ovšem, jestli si mohu dovolil takto reproduktory hodnotit, protože již mnoho měsíců vlastním headset Sennheiser PC 160, který má výšky velmi čisté a výrazné. U reproduktorů této cenové relace opět těžko naleznete konkurenta, ovšem i některá levnější sluchátka mohou lehce konkurovat tomuto řešení.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem
levý reproduktor s vyjmutým krytem

Závěr

Creative GigaWorks T20 lze doporučit především hráčům, kteří z nějakého preferují reproduktory před sluchátky. Sluchátka totiž narozdíl od reproduktorů 2.0 či 2.1 zajišťují vynikající prostorovou orientaci, s reproduktory jsou rozdíly mezi zvukem zprava či zleva a následnou orientací v prostoru spíše nepatrné. Dále lze reproduktory doporučit všem, kteří si občas rádi poslechnou nějakou hudbu díky opravdu solidním středům (samozřejmě ne všechny žánry by reproduktorům sedly) nebo film.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem

Reproduktory jsou poměrně kompaktní (2.0) a nabízí srovnatelný zážitek jako vícereproduktorové sestavy 2.1 se subwooferem a navíc výborně vypadají. Za odpovídající cenu 2000 Kč jsou tyto reproduktory velmi dobrou koupí. Na trhu však najdeme levnější konkurenci v podobě reproduktorů Logitech V20 či Genius SP-HF1250X, které budou ve středu naší pozornosti v některém z dalších článků.

Cena: 2000 Kč

Oficiální stránky: Creative

Za zapůjčení reproduktorů děkujeme obchodu Nejlevnější počítače.

Creative GigaWorks T20 - kompaktní repro s velkým zvukem



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.7.2006 11:32:43   194.108.48.xxx 3642
zdá se že jsou to velice podařené 2.0lky
ovšem jejich vzhled s tou jistou sít´kou mě jkasi odpuzuje jinak je asi všechno jka má být
14.7.2006 11:35:28   82.208.10.xxx 4738
Fain recenzia, zrovna budem kupovat nejake repro tak to sledujem, mal by som ale výhradu k tým fotkám, niektoré sú naozaj strašné, a nielen že sú na krivo, blbé pozadie a celkovo kompozícia ale naviac sú zašumené akokeby to bolo fotené mobilom..
14.7.2006 11:42:01   194.108.132.xxx 4039
Autor by se mel vskutku polepsit:-)...dohlednu na to, aby si poridil nejaky maly stativ.
14.7.2006 11:52:37   82.208.10.xxx 4244
Ani o ten stativ nejde ;) len sa mi zdá byť divné to pozadie, a kedže tam mal sem tam málo svetla tak mu to zašumelo fotky. A ešte sem tam nejake chyby, odporučam si prečítať školu fotenia na digimania (pre recenzistov povinne ;) )
14.7.2006 11:59:08   82.208.10.xxx 4140
jo a P.S: ked tak hladim na fotky tak vidno že mu foťák na kraji fotiek zakrivuje rovné hrany, asi by som si zohnal lepší foťák vobec...
14.7.2006 18:57:28   88.101.171.xxx 4638
jasně foťák i stativ od redakce beru... :_D

ale jaksi nepřepokládám, že je to reálné (:
14.7.2006 19:01:28   88.101.171.xxx 4040
btw jedna fotka je tam fakt svinská - sypu si popel na hlavu
15.7.2006 09:49:22   83.208.149.xxx 3939
Neni proc. Ja sam nemam stojanek a vim jak je neco tezke vyfotit makrem bez blesku, ale kdyz se to povede, tak to docela stoji zato http://www.czjirka.ic.cz/images/foto.JPG , ale ostatni fotky jsou na delete . Tak kdybyste to vyfotil 100x tak by se treba jedna povedla. ;)
17.7.2006 10:03:22   82.119.239.xxx 4440
to makro je trochu podexponovane a je tam vela sumu; odporucam zvysit clonu, alebo si pockat na viac svetla, potom softwarovo odstranit sum (napr. Noise Ninja alebo Neatimage), doostrit popredie a popripade rozostrit pozadie a znizit tak hlbku ostrosti. Inak farby a kontrast su ok.
14.7.2006 12:23:33   85.193.10.xxx 4247
Ono by to chtělo po sobě i lépe přečíst, jsem z toho textu trošku rozpačitý, jak po stránce slohové, tak technické... např. porovnávání se sluchátky jaksi není na místě. No, na druhou stranu dík za každou recenzi, co potřebuju, z ní obvykle vyčtu
19.7.2006 04:46:50   84.16.122.xxx 4642
To miluji, takové keci! Fotky jsou, dostatečně velké, názorné a zobrazují to důležité a to, že nejsou technicky dokonalé mě absolutně netankuje, nějakej Slovák musí na českém serveru blbě plkat, tak to nečti!
Puňto jde o obsah recenze, sloh je myslím druhořadá záležitost, vadí mi nespokojené keci, které se netýkají recenze jako takové, ale pič.... okolo, snaž se být shovívavý.
Každá taková recenze dá práci a já to oceňuji.
14.7.2006 12:00:43   82.113.50.xxx 6452
Nechápu co je na nich tak úžasné, ani je nemusím slyšet abych věděl, že to jsou shitky stejně jako všechny ostatní repra k PC ... Výrobci mají štěstí, že většina lidi neví jak má hudba znít
14.7.2006 12:20:52   85.193.10.xxx 4144
jsem naopak poměrně překvapenej, kam PC repráky došly... od chrchlátek prodávaných před pár lety. Samozřejmě je není možné srovnávat se sloupovkama za 30tisíc, ale svému účelu vyhoví skvěle a na občasný poslech mp3 u PC vystačí taky.. takže moc tvůj koment nechápu. Chceš snad na nich vychutnávat Bacha?!
14.7.2006 13:25:01   85.71.25.xxx 4247
Já si zrovna vychutnávám Bacha na 8 let starých reprácích Tsunami něco(název tady není napsanej) a abych řekl pravdu, mohlo by to bejt lepší
14.7.2006 13:33:48   85.193.10.xxx 4540
... aby to nebylo to poslední, co zachrchlaly Bo)
14.7.2006 13:44:01   85.71.25.xxx 4040
Možná by mě to donutilo koupit něco lepšího
Bach se teď musí obracet v hrobě
14.7.2006 14:10:23   82.113.50.xxx 4343
Kdyby to stálo 6stovek neřeknu nic, ale dát 2 litry za tohle ? To může cvok a nebo člověk, který o tom neví ani Ň
14.7.2006 19:00:37   88.101.171.xxx 4340
těžko seženete lepší za tu cenu, já osobně bych je klidně bral, ale sluchátka holt zní líp - jinak jako repro na ně nemaj žádný jiný série od Creativu netož pak Genius či Teac (od obou jsem měl velmi drahé repráky - jedny dokonce samovolně reprodukovaly FM stanici :_D )
15.7.2006 20:24:53   84.42.140.xxx 4040
Pokud nemáte alespoň softwarový sluchátkový procesor, tak hudba přes sluchátka zní divně. Většina skladeb je totiž masterována pro poslech na reproboxech, kde hudbu pravého kanálu slyší i levé ucho a vice versa, k čemuž u sluchátek bez procesoru nedochází.
15.7.2006 09:53:45   83.208.149.xxx 4040
Nemuzs porovnavat repro k PC a do car ;). Ty do PC stoji tak dejme tomu do 10000Kc a do auta? Hehe prohnemese , ikdyz jsem premejslel, jak udelat aby sli poradne repra k PC , ale aby to utahla zvukovka ) 8-)
14.7.2006 12:22:01   217.75.94.xxx 4247
Myslím si, že žiadne 2.0 repraky neposkytnú taký zvuk, ako repráky so subwooferom. Tieto môžu byť síce kvalitné, ale určite sa nevyrovnajú 2.1 zostave.
14.7.2006 12:26:07   85.193.10.xxx 5041
S tím bych si dovolil taky polemizovat, jde o účel. Navázání (o překrytí bych si radši vůbec nedovolil mluvit :o) ) pásem u soustav 2.1 bývá katastrofální, samozřejmě při daných rozměrech a podmínkách to lepší těžko bude. Takže 2.1 soustava na hru plnou explozí bude rozhodně skvělá, na poslech těch mp3jek dám přednost stereo klasice..
14.7.2006 19:03:06   88.101.171.xxx 4039
po poslechové stránce se vyrovnají subwooferu zcela určitě, proto bych je i z důvodů, které zmínil puntja koupil raději než 2.1 sestavu
14.7.2006 19:13:46   84.42.140.xxx 4646
Zvláštní. Mám reproduktory, které mají rozsah 25 Hz až 30 kHz a o koupi subwooferu přesto uvažuji. Chcete mně tvrdit, že rozsah začínající 50 Hz je dostatečný? Možná v této cenové relaci.
14.7.2006 19:30:16   88.101.171.xxx 4039
rozsah je lehké porovnávat pokud máte jeden reproduktor - při specializaci je ale porovnání rozsahu a kvality výstupu co se týče basů poměrně zavádějící

tj obecně se podle pásma dají lehce porovnávat sluchátka s jedním reproduktorem, ale u těchto reproduktorů s třemi výstupy a dvěma reproduktory zvuku to porovnávat jednoduše nelze
14.7.2006 21:18:21   84.42.140.xxx 4039
I když je více reproduktorů, tak pokud výrobci uvádějí rozsah trochu soudně, tak je alespoň přibližně srovnávat lze. Prostě 50 Hz pro kvalitní poslech hudby nedostačuje. Zkuste si schválně poslehnout skladbu, kde hrají píšťalové varhany.
18.8.2006 17:39:15   88.100.87.xxx 3639
souhlas, měl jsem megaworks, kde udávaj 25-32 Hz a při poslechu dnb hudby stejně v určitých "nížkách" subwoofer mlčel.
14.7.2006 20:27:27   84.242.95.xxx 4244
Výrobci počítačových repro uvádějí kmotočtové rozsahy zřejmě spíš podle marketingového poradce, než skutečnosti. Minimálně zapomínají uvádět, pro jaké toleranční pásmo tento údaj uvádějí. 25 Hz znamená u tradičních beden už opravdu vyšší třídu... za desítky tisíc
14.7.2006 21:06:40   84.42.140.xxx 4639
Bohužel Canton bližší údaje k frekvenčnímu rozsahu neuvádí. Každopádně 25 Hz (přísněji odhadnuto 30 Hz) se mi zdá u LE 170 poměrně reálných.
14.7.2006 21:13:39   85.160.131.xxx 4044
zajmalo by mě co to je za repráky...25hz-30khz je buď hodně lacinej trik prodejce levnejch chrastítek, nebo jsou opravdu tak kvalitní a byly teda asi sakra drahý :-D já mám Logitech Z-5400 a u nich výrobce udává rozsah 35hz-20khz a musim říct že za těch 6400kč hrajou fakt skvěle ;-)
14.7.2006 21:26:57   84.42.140.xxx 4139
Canton LE 170, sloupy, nižší třída, stály asi 12 kKč za pár.
14.7.2006 22:00:15   85.160.131.xxx 4039
no, to vůbec nevypadá špatně ;-)...ale ze sféry repráků k PC sme odběhli úplně jinam :-)...ikdyž kdo ví, třeba se najdou lidi co tohle postavěj vedle stolu s počítačem :-D
17.7.2006 01:06:42   62.77.119.xxx 4044
Dobra volba, ja mam tedy LE 190, ale takovy rozdil mezi nima asi neni.
14.7.2006 21:45:02   88.101.171.xxx 4741
ale rozsah v tomto případu nehraje naprosto roli - srovnávat tyto reproduktory a jiné s jedním reprem je poněkud bezzubé (mohu se vás tedy zeptat, jestli je kvalitnější kakao z Brazílie nebo z Chile? :_D)

váš příspěvek o monitorech je také poněkud úsměvný

jinak úloha frekvenčního rozsahu je sama o sobě velmi neopodstatněná - reproduktor přehraje i to, co vy neuslyšíte, ale i přesto jste schopen tvrdit, že nyslyšitelných 30kHz musí být lepších než neslyšitelných 25kHz - naprosto nechápu, zcela jistě budou rozhodovat komponenty reproduktoru, ne jeho udávaný frekvenční rozsah

ve frekvenčním rozsahu se velmi dobře orientuje ve sluchátkách, protože mají relativně stejnou stavbu
14.7.2006 22:51:19   84.42.140.xxx 4239
Do kakaa nedělám.

Proč by měl být můj příspěvek o monitorech úsměvný? Behringer MS40 stojí cca 5 kKč. Za takovou cenu si je snad může dovolit pořídit většina majitelů počítače. Spoustu uživatelů se neostýchá utratit 5+ kKč za grafickou kartu, která jim vydrží nejvýše pět let, za to na repru nebo monitoru šetří, až to pěkné není, přitom ty jim vydrží mnohem déle.

Bavíme se o dolním konci spektra. V rozsahu 20-50 Hz slyším bezpečně. Behringer sice také udává rozsah od 50 Hz, ale dovolím si tvrdit, že 50 Hz s reproduktorem o průměru 12 cm je něco jiného než 50 Hz s reproduktorem o průměru nedosahujícím ani 8 cm. Prostě Creative nedělá produkty vhodné pro poslech hudby.
15.7.2006 07:22:43   84.242.95.xxx 4040
No, jde asi o zmatení pojmů... monitor je označení reproduktorů pro analytický poslech (studiové příposlechy, kontrolní repro v nahrávacím řetězci atp.), proto se divím, co by dělali u normálního PC. Navíc je jejich cena opravdu zcela mimo. Spíš se pojem "monitor" poněkud zneužívá i pro běžné malé reprosoustavy ...
15.7.2006 09:26:31   84.42.140.xxx 4639
Uznávám, že označovat tyto reproboxy jako studiové monitory je přehnané. Trochu provokativním způsobem jsem chtěl ukázat, že k počítači se dají pořídit reproboxy od nepočítačových firem, za přijatelnou cenu s nesrovnatelně lepší kvalitou.

Pokud mně autor bude tvrdit, že jím recenzované Creative jsou vhodné pro poslech hudby, tak se budu prostě bouřit.
14.7.2006 13:12:39   194.228.81.xxx 4541
Podsvetlenu LEDku som este nevidel :-)
14.7.2006 14:24:17   86.49.112.xxx 4045
Ahojda lidičky za stejnou cenu jsem je našel taky na www.componet.cz A dokonce v Praze :o)
14.7.2006 18:30:21   194.212.22.xxx 4145
Ahojki clovicku, nejsou prachy na obyc. reklamu? :-D :-D
14.7.2006 15:03:46   84.21.116.xxx 4640
Dva litry bych za tohle nikdy nedal. Za ty prachy lze sehnat lepší a levnější řešení.
14.7.2006 19:15:51   84.42.140.xxx 4140
Počítačové reproduktory za 2 kKč bych si také nekoupil. Raději si trochu připlatím a k počítači zapojím studiové monitory.
14.7.2006 20:19:36   84.242.95.xxx 4040
Monitory za dva litry? :oO Příležitost zbohatnout :o)))) Nebylo by pár tisíc kousků? Bo)
14.7.2006 20:23:04   84.242.95.xxx 4039
pravda, říkáš, že si připlatíš, to jsem nějak pominul ... ale vzhledem k tomu, že slušný monitory (Proč k počítači monitory ?) začínají tak u 20ti tisíc, bude doplatek poměrně bolestný :o)
14.7.2006 21:00:05   84.42.140.xxx 4045
K počítači stačí levnější monitory. Stejně jejich prostorové uspořádání bude stěží ideální. Příkladem buď třeba Behringer MS 20 či 40 nebo M-Audio DX4. Proč monitory? Protože jsou jen o málo dražší než běžné počítačové reproduktory, za to však nesrovnatelně kvalitnější.
14.7.2006 23:28:14   62.4.97.xxx 4045
Repraky a monitory jsou uplne odlisne veci to chces poslouchat monitor?
15.7.2006 19:32:58   85.216.227.xxx 4543
ty si vul.
inak ja mam pri kompe sice nie monitory, ale klasicke repro k vezi + mensie homemade vyskove repro a za cenu cca 7 tisic (aj s vezou ) to hra sakra lepsie nez hocijake 2.0 alebo 2.1 "pocitacovej" znacky. Je sice pravda ze v porovnani so stlpovymi harman/kardon (neviem presny typ...) co mame v obyvacke to znie aj tak shitne, ale da sa to prezit
14.7.2006 19:24:35   88.101.171.xxx 4639
schválně jmenuj.... :_D
15.7.2006 13:35:46   84.21.116.xxx 4039
Starší zesik a bedýnky z bazaru by ty recezovaný kousky strčily do kapsy. Chce to jen hledat.
15.7.2006 20:46:00   85.71.25.xxx 4039
Na to se ale jaksi nedá spolíhat ;)
15.7.2006 18:56:33   83.208.149.xxx 4039
Na com ty poslouchas zvuk u PC?
21.7.2006 18:11:11   84.21.116.xxx 4039
AV reciver Pioneer + AQ710 + SW Magnat.
Pravda, nestálo to jen dva litry....
15.7.2006 09:00:29   83.240.19.xxx 4546
Dřív jsem teda měl taky takové menší repráčky a nehrály n asvou velikost špatně, ale když jsem si koupil minivěž 2x100W, tak jsem místo nich připojil tu a mám teď repráky za sebou na skříních a zvuk je super. A pokud chci nerušit/být nerušen, tak poslouchám přes sluchátka...

Chci říct, že k subwooferům nemám moc důvěry a radši budu poslouchat na velkých 2.0 reprácích, než na slabších 2.1 ze kterých budou trčet jen basy.
15.7.2006 21:11:12   83.240.3.xxx 8748
Po přečtení tohoto článku mi přešel mráz po zádech. Tak amatérský článek jsem dlouho nečetl, prvně jsem si myslel že se jedná o vtip, ale apríla není.
Technické znalosti autora jsou velice žalostné, o dané tématice nemá ani nejmenší potuchy, co nevím si vymyslí. Jeho slohové vyjadřovaní je velice těžkopádné a nedá se skoro číst.
Fotografie použité v tomto článku mi připopomínají první fotky z dob začátku digitálních fotoaparátu, musím tedy říct že můj mobil fotí mnohem lépe, tohle vypadá jak focené dítětem.
Ještě jednou bych se vrátil k technickým perličkám.
První perlička, která poukazuje na autorovu neznalost, je použití "textilních výškových reproduktorů" . Takové se používaly v padesátých letech, dnes se používají materiály - tvrzený papír, kevlar, plasty, hliních či sklovlákna.
Nevím proč autor srovnává reproduktory se sluchátky, nevím jestli se chce chlubit že má sluchátka Sennheiser PC 160, ale to je jako srovnávat, motorku s autem ... U obouch je je úplně jiná filosofie ...
Autor pozná již při prvním pohledu na adaptér, že je kvalitní, je to vcelku udivují, to je jako kdyby člověk př pohledu na krásný sporťák řekl že je kvalitní aniž by se podíval na motor ...
Technická zdatnost autora se nejvíce projevý, když si posteskne nad chybějícími údaji o impedanci a její vztažnosti k výkonu RMS asi opravdu netuší o čem mluví, a aby autor mohl klidně spát uvedu že se vstupní impedance pohybuje v řádek desítek k Ohmů.
Harmonické zkreslení je u reprosoustav je velice sporadická hodnota, protože se velice těžko měří a proto se neuvádí. Harmonické zkreslení se uvádí jen u zesilovače a ne aktivní reprosoustavy.
Doufám že se podobné úsměvné články zde již neobjeví a vzroste jejich profesionalita.
Nerad bych aby se z toho serveru stal laciný reklamní poutač, ale profesionální informační server, děkuji
15.7.2006 22:19:36   147.32.118.xxx 4039
Tak presne taký istý názor mám po prečítaní "recenzie" aj ja. Snaha sa cení, ale súdiť kvalitu zdroja podľa vzhľadu a hmotnosti? :-D
Porovnávanie so slúchadlami je tiež úplne mimo.
16.7.2006 12:57:05   88.101.171.xxx 4040
mezi RMS a imepdancí není žádný vztah, ale celkový výkon na nich závisí - vaši poznámku nechápu

harmonické zkreslení se neuvádí právě proto, že se nepoužívá jeden reproduktor, ale u kvalitnější repro soustavy je uvádění běžné

adaptér (ten samý) jsem používal, takže vím o čem mluvím

fotografie zlepším, ale naprostá většina jich je v pořádku

textilní reproduktory (výškové) je údaj od výrobce
16.7.2006 14:41:51   88.101.171.xxx 4541
a ještě menší dodatek:

učený z nebe nespadl (a já nejsem žádný odborník na audio), ale dokáži porovnat zvukový výstup, a to i proto, že jsem měl tu možnost slyšet hafol pc reprosoustav a sluchátek

recenzujeme věci, které se dají běžně koupit a kidy, že Creative nedělá repro na poslouchání hudby (Redstar, Teac, Genius asi ano :_D ) jsou úplně mimo mísu

audiofilové hledejte recenze jinde než na PCT, a to v magazínu, který je na to speciálně zaměřen, a kde vám to budou moci odbornou omáčkou krásně dochutit ;)

HOWGHT
16.7.2006 22:06:34   84.42.140.xxx 4039
Jako alternativu jsem nabídl značky jako Behringer nebo M-Audio. Oboje lze v ČR koupit za příznivou cenu.

Nechápu, proč se omezujete na produkty, které seženete v počítačových obchodech, když jinde mají mnohem lepší reproboxy za cenu jen o málo vyšší. Pokud bych měl použít přirovnání, je to stejné, jako si jít koupit počítač do supermarketu - dostanete levný a přesto předražený šmejd. Kdo ze čtenářů by si koupil počítač v supermarketu?
16.7.2006 21:46:46   84.42.140.xxx 4042
Co myslíte celkovým výkonem? Chápu výkon zesilovače a zatížitelnost reproduktoru, ale nad pojmem celkový výkon mně zůstává rozum stát. Když už uvádíte RMS zesilovače, přidejte i citlivost reproduktorů. Můžete mně také vysvětlit, jak to myslíte s tou impedancí? Údaj o harmonickém zkreslení bývá k nalezení až u reproboxů za statisíce.
16.7.2006 22:24:55   88.101.171.xxx 4640
přesně tak - koupit to lze, ale ne v PC obchodech - zcela vás chápu, ale přece nebudeme recenzovat reproduktory, které k počítači primárně nejsou určené - takové články by měly minimální čtenost (i když mají vyšší kvalitu zvukového výstupu)

jinak pevně věřím, že drtivá většina čtenářů si počítač staví vlastnosručně, supermarket bych srovnal (na 90%) s jakoukoliv PC firmou, která staví PC (vyjímky se najdou, ale je jich žalostně málo) - za své peníze dostanete skoro stejně hodnotné komponenty, ale člověk, který je do PC vybral je vybral z ceníku a nemá o nich mnoho znalostí - a pokud ano, tak katastroficky selhávají na ergonomii (výhodné sety KLB a myši, zvukové výstupy, malé monitory)

to bych vám řekl výklad impedance (přesný, ale nic nevysvětlující výklad z Wikipedie): Impedance popisuje zdánlivý odpor součástky a fázový posuv napětí proti proudu při průchodu harmonického střídavého elektrického proudu dané frekvence. Podobně jako elektrický odpor charakterizuje vlastnosti prvku pro stejnosměrný proud impedance charakterizuje vlastnosti prvku pro střídavý proud. Impedance je základní vlastností kterou potřebujeme znát pro analýzu střídavých elektrických obvodů.

a harmonické zkreslení se udává i u vícereproduktorových sestav za tisíce, i když většinou nebývá příliš uspokojující
16.7.2006 23:59:42   84.42.140.xxx 4039
Jaké speciální vlastnosti musí mít reprobox primárně určený k počítači? Které z těchto vlastností mnou navržené reproboxy nemají?

Děkuji za copy'n'paste z wikipedie. Z fyziky jsem maturoval, zkoušku z elektřiny a magnetismu mám rovněž za sebou, takže definici impedance znám, a právě proto mi není jasné, jak to s tou impedancí myslíte, proč je pro vás tak důležitá a impedanci čeho vlastně myslíte?

Stále jste nevysvětlil, co znamená podle vás pojem "celkový výkon".

Můžete jmenovat alespoň jedny reproboxy v ceně řádu tisíců, které mají uvedeno harmonické zkreslení, kterému lze věřit?
17.7.2006 08:42:57   194.108.132.xxx 4044
Pokusim se sehnat monitory M-Audio na test...daji se dokonce dokoupenim 3 reproduktoru pretvorit na 5.1 system, coz by mohl byt zajimave.
17.7.2006 09:33:12   84.42.140.xxx 4039
Kdyby se vám podařilo vedle sebe porovnat M-Audio DX4 (2.0) a LX4 (2.1), bylo by to skvělé.
17.7.2006 15:31:04   194.213.54.xxx 4046
Ty bastly co si lidi vyrobi doma se kvalitou se znackovyma pc vetsinou nedaj ani srovnat.
15.7.2006 23:11:55   85.135.155.xxx 4044
Mohol tam autor tych 50Hz skusit pustit , by potom neopisovat tie nezmyselne udaje vyrobcu ...
17.7.2006 06:08:55   62.24.93.xxx 4639
"Kryt má anti-vybrační uchycení"
malem jsem si o to zlomil oci...
17.7.2006 07:33:44   213.155.227.xxx 4340
Presne tak - a hned za tim "vybrace" samozrejme. Copak to po nich nemuze precist nekdo, kdo ma aspon zakladni skolu? Jak uz tu bylo zmineno: velmi slaba recenze, katastroficke fotky, jdu ubrat premii... Pokud autor trvdi, ze slysel mnoho a mnoho PC reproduktoru, hodilo by se nejake srovnani a ne srovnani se sluchatkama, LOL.
18.7.2006 14:33:18   84.244.115.xxx 4339
Sem audio lama a rad bych se zeptal jakej je rozdil mezi repro a monitorama (slysim to prvne)? Je k PC dobra volba Behringer MS20?
21.7.2006 15:06:09   84.242.95.xxx 4342
No, jak jsem psal výše, monitory jsou reproduktory určené k analytickému poslechu, tedy hlavně k odhalování nedostatků zvuku/náhravky apod.(velmi zjednodušeně řečeno). Nejsou primárně určeny k "uživatelskému" poslechu :o) Takže věc do nahrávacího studia, ne do obýváku..
20.1.2007 15:27:49   213.160.186.xxx 4327
tak vcera som si ich kupil,
Trosku ma zarazio ake su male a ako hraju.Hraju perfektne.Som stastny ,ze som ich kupil.
Basy , no pre mna su uplne dostatocne. Ti co potrebuju aby sa im aj okna triasli to stacit nebude.Ale basujuvynikajuco na to ake su male.
Jedina vec co mi na nich vadi je ta odporna dioda(ale tak to je problem skoro kazdych rep.),svieti strasne silno ale tak uz som ju prelepil a uz si ich len vychutnavam. Urcite nebudete lutovat ked do nich pojdete.Maju aj docela dobry vykon a su velmi pekne.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

139 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 51.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.